Syyskuiset 2019

Mut irtisanottiin tänään, koeaikaa oli vielä jäljellä. Kuulemma taloudelliset syyt, itse luulen että tää raskaus oli liikaa (n) Onneksi tänään jo soitettiin uudesta työmahdollisuudesta :D En siis jaksa stressata. Miehelle kyllä iski stressi.
 
@Lukka auts. No onneksi sulla nyt uusi työmahdollisuus kuitenkin.

Onhan tää ihan hanurista, kun sidettä saa pitää, mutta täytyy vaan muistaa, että lääkäri sanoi, että tulee vuotamaan ja lepää jos yhtään tuntuu siltä. Ja onhan mulla tästä kokemusta jo kolmannesta raskaudesta. Yritän olla ressaamatta, koska tiedän etten voi nyt tälle asialle mitään ja se vuotaa minkä vuotaa.
 
@Ninnu118 varmasti tympiää tollanen :( Mut pääasia et vuoto ei johdu varsinaisesti vauvasta vaan vauvalla on kaikki hyvin :love: Jospa se siitä rauhoittuis. Onko vielä merkkejä siitä et vuoto alkais asettua?

Ja joo, huvitti lähinnä tuo työasia, oikeastaan onneksi irtisanoi koska oli todella hankala työnantaja enkä olis pidemmän päälle halunnut siellä olla enkä olis halunnut ite irtisanoutua. Joten paras näin. Ja tosiaan sain jo uusia työtarjouksia niin jospa löytyis parempi tilalle... Muutamaksi kuukaudeksi jotain niin sitten voin jäädä äitiyslomalle. Hain tän kevään haussa opiskelemaan niin jos pääsen niin jatkan sitä sitte äitiysloman jälkeen niin senkin puolesta ihan sama :D
 
@Lukka, no nyt vuotaa lähinnä kun ois menkat . Ei sellaset just alkaneet vaan lähinnä pyyhkiessä ja jonkin verran kun liikkuu tulee siteeseen.
Ja mietityttää tietty, kun on vielä punaista eikä sellaista vanhaa verta. Ei auta kuin luottaa, että kyllä se asettuu eikä tule enää ihmeempiä ongelmia. Kyllä doppler on mietinnässä vaan enemmän, mutta empä tiedä. Kyllähän ne liikkeet käy koko ajan selkeämmäksi ja vielä ei kuitenkaan koko ajan tunnu liikkeet, mutta kun tää on nyt tällästä
 
@Ninnu118 hyvä jos kuitenkin vähenemään päin! Toivottavasti vuoto loppuu pian ja pysyy poissa loppuraskauden ajan :)

Dopplerista itse kyselin jokunen viikko sitten ja päätin itselleni sellaisen hankkia. Ostin Angel soundisin peruspaketin ja lisäksi sen geelin. Ja en ole kyllä katunut hetkeäkään! Aina jos itselle on tullut epävarma olo sen suhteen onko kaikki kunnossa (ollut esim. jotain epämääräisiä kipuja tm.) niin muutama minuutti ja tyypin olemassaolo on varmistettu dopplerilla ja on voinut itse huokaista. Joka kerta sykkeet ovat löytyneet alle minuutissa ja olen oppinut kuuntelemaan muitakin ääniä, löydän mm. oman sykkeeni tietystä kohtaa sekä istukan virtausäänen lähes poikkeuksetta. Mitään ns. "hupikuuntelua" varten tuota en ole kaivanut esiin vaan lähinnä tarkistaakseni, että siellä se pieni sydän vielä lyö :)
 
Mukava kuulla, että @Ninnu118 kotosalla. Pahoittelut @Lukka potkuista, hyvä että muuta työtä näkyvissä. Liikkeitä tuntuu täällä päivittäin ja saa oloni aina rauhoittumaan. Supistelut kun alkaneet jo näin varhain... Paljonko teillä on tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä tähän hetkeen painoa lisää? Minulla 2,5 kg. (aikaväli n.2 kk) Pitäisi lisätä liikkumista, mutta vatsa eri mieltä asiasta.
 
Mulla oli ennen raskautta paino noin 56.5 kg, vaihteli siinä vähän yli 56 kg ja vähän alle 57 kg välillä. Nyt tänä aamuna kävin pitkästä aikaa puntarilla kotona, painoin 58.3 kg. Eli ehkä pari kiloa tullut lisää. Neuvolassa käydään puntarilla mihin sattuu aikaan päivästä ja meillä ainakin kaikki vaatteet päällä niin heittoa tulee helposti. Kotona käyn aina aamulla ennen ku puen mitään päälleni niin tiedän et vaaka näyttää aina oikein ja siten että lukemat on vertailukelpoiset keskenään. Myöhemmin päivällä mulla ainakin paino noussut selvästi mitä joskus testannut.

Muoks. Jännä juttu mutta kun vertasin kahteen aiempaan raskauteen niin tässä kolmannessa mun paino on noussut vähiten. Tiiä sitten liittyykö siihen et tässä pahoinvointia oli alussa eniten. Nyt se kyllä ollut joitakin viikkoja jo tosi vähäistä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon syömättä jos neuvola ja puen kevyet vaatteet :D ihan kuin sillä olisi merkitystä.

@Lukka sun numerot näyttää tosi hyvältä, että kehtaa kirjoittaakkin. Siihen , kun lisätään 30 kg niin ei näytä hyvältä luvut.. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei, pakko tulla kirjoittelemaan tänne, onko muut joutuneet sokeriarvojen mittaukseen? Itsellä jäi tulosten mukaan näemmä juuri hilkulleen alle tuon raskausdiabetes rajan 5,3 paastoarvo. Nyt masentaa mitä seuraavaksi tapahtuu, kuitenkin vasta suhteellisen alussa ollaan.. huoh.. onko teillä ollut millaisia arvoja?
 
@Ninnu118 mä teen ihan samaa, tai no syön kyllä jotain mut meen sinne joka tapauksessa mieluiten aina aamulla ja todellakin katson etten ole painavissa farkuissa ja neuletakeissa. Ärsyttää muutenkin koko painon seuranta vaikka ymmärrän miksi seurataan. Ei kai nyt kukaan halua lisäkiloja... Mut totta kai se on raskaudessa eri. Ei siitä kannata liikaa stressatakaan.

@Ahmaliini no mä mittasin kotona pojan verensokerimittarilla muutamia viikkoja sitten 5,3 aamun paastoarvoksi. Paastoaika ehti olla jotain 11 tuntia. 12 tunnin kohdalla se oli laskenut muutaman kymmenyksen. Ajattelin seurata kotona silloin tällöin, neuvolan täti ei tunnu ymmärtävän muutenkaan niin viimeisen päälle niin en viitsi edes mainita sille että mittaan itse. Jätän sokerirasituksen väliin jos arvot pysyy normaalina omissa mittauksissa. Jos on verensokerimittari käytössä niin sokerirasitusta vastaava koe on helppo toteuttaa myös kotona ja sen aattelin tehdä. Mukavampi se kotona on ku jossakin labrassa. Mulla ei oo kahdessa aiemmassa todettu mitään radia, painoindeksi oli ennen raskautta 21 ja syön suht terveellisesti niin en nyt sitten tän enempää aatellu tästä stressata, varalta mittailen. Mulla suvussa paljon diabetesta.
 
@Ninnu118 voi ei :( nyt otat vaan rauhassa lepäillen, josko se vuoto lakkaisi taas.

Osaako joku kertoa miten täältä saa ne sähköpostiin tulevat ilmoitukset pois käytöstä? Etenkin kun käytän tätä siis puhelimella nii missä täällä omissa asetuksissa niistä pääsee eroon?

Mulla oli tällä viikolla lääkärineuvola ja hän teki siellä sisätutkimuksen kun kerroin tuosta holahtelevasta valkovuodosta. Kaikki kuulemma normaalisti ja kohdun suu kiinni joten ei varmaan tarvii siitä enää stressata. On kyllä vaan niin outo tunne kun kerralla tulee niin reilu määrä..

Näkyykö teillä muilla mahat jo selkeesti? Mulla on alkanut olla vaikeeta piilotella tätä töissä kun en haluaisi vielä kaikille kertoa. Ei oo oikeen enää vaatteita minkä kanssa ei näkyisi. Jännä kun toi maha pullahti esiin tyyliin parissa päivässä tosi selkeesti ja nyt on siinä möllöttämässä :)
 
Heippa täältäkin! :)

Kaikki hyvin, vuoto loppunut ja ultrassa kävin keskiviikkona...ja meille on tulossa kolmas poika :love::D vähän jo aattelin kun mies vaihtui niin ois vaihtunut sukupuoli mut ehkä mä sitten oon vaan poikien äiti :oops: vauvalla painoa 126 grammaa ja kovasti esitteli seinäkiipeilytaitoja :LOL:

Miina & Pätkis 16+3 :barefoot:
 
@Ninnu118 no voihan, toivottavasti se alkaa taas rauhoittua. Oliko sulla seuraava ultra nyt ensi tai seuraavalla viikolla jo?

@Miina- onnea kolmannesta pojasta :love::D Meidän tutuille myös tulossa kolmas poika. Onhan se ainaki kätevää jos voi sitten käyttää edellisten kans samoja vaatteita ja tavaroita.
 
@Lukka mulla on ultra 24.4. Ja sitten 3.5. Täytyy toivoa, että saadaan hyviä uutisia hematooman kannalta. Vähän hirvittää, sitten kun loppuu nuo vuotoa estävät, että mitenhän.. mutta ei auta ressata etukäteen. Vauva liikkuu kovasti niin tuskin hällä mitään hätää siellä

Oon tehnyt vitsoja pari päivää niin saanut ns. Huilata samalla.

Ja meille syntyi 4 pentua ja vähän heidän kanssa tullut takapakkia, koska eilen oltiin emon kanssa tipassa ja on kipeänä ( kuume, hengitystieinfektio ja kuiva ). Pentuja syötetään 2 h välein, kun emo ei eritä kipeenä ollessa maitoa :( No ompahan muuta ajateltavaa ja tekemistä.

@Miina- Ihanaa <3 Meillä oli noilla viikoilla 172 g. Voi heittää ilmeisesti aika paljon arviot ja silti olla samat viikot. Me ei olla kysytty kumpi tulee. Mulla pojat peräkkäin tullu ja tytöt. Mä mietin, että onkohan nyt taas pojan vuoro :D tosin turnerin syndroomaan menehtynyt vauva oli myös tyttö eli kolme tyttöä peräkkäin ja nyt tää. Jännää! Kaikille löytyy vaatteita, kun oon jotain säästellyt :)
 
Heipä hei, pakko tulla kirjoittelemaan tänne, onko muut joutuneet sokeriarvojen mittaukseen? Itsellä jäi tulosten mukaan näemmä juuri hilkulleen alle tuon raskausdiabetes rajan 5,3 paastoarvo. Nyt masentaa mitä seuraavaksi tapahtuu, kuitenkin vasta suhteellisen alussa ollaan.. huoh.. onko teillä ollut millaisia arvoja?
Hei! Mulla sama juttu ekan paastoarvon kohdalla, mutta eipä nuo neuvolassakaan siitä huolissaan olleet joten en minäkään(y)
 
Minä joudun @Ahmaliini sokerirasitustestiin, olen käynyt aiemmissakin raskauksissa ja alle rajojen on jäänyt arvot. Toivon mukaan nytkin.

@tikkunekku90 vatsa näkyy täälläkin selkeästi ja tänään kävinkin ostelemassa jotain peittävämpää paitaa töihin. Äitiyshousujakin ostellut ja reilut ulkohousut, jotka pitäisi mennä vielä nämä kevään vilpoiset aamut ja illat, kun ulkoilen. Tiedä vaikka niille ulkohousuille on juhannuksenakin tarvetta, tuskin menevät enää päälle.

Mukava kuulla, että @Ninnu118 vauva liikuskelee ahkerasti :)

Rakenneultra ensi kuun alussa ja alan sitten ostelemaan tarvikkeita mutta mistä ja mitä? Käytettynäkin kelpuutan. Näyttää nykyisin olevan nuita vaihtoehtoja huomattavasti enemmän. Hoitopöydälle meillä ei paljoa ollut aiemmin tarvetta. Sitteri, turvakaukalo, sänky, vaunut. Mikä merkki olisi hintansa veroinen? Edullisetkin merkit käyvät kunhan kestävät. Vaunut tulisi olla isorenkaiset, koska täällä meillä lunta riittää. Niin ja tietenkin iso kasa kaikkea muuta hankittava; vaatteet, harsot, tutit jne.
 
@Nyytti19 meilläkin rakenne ensi kuun alussa:) Samat ajatukset myös siitä että ruveta sitten sen jälkeen haalimaan tavaraa pikkuiselle:love:

Miten muuten muut, aiotteko ottaa äitiyspakkauksen vai rahan? Vähän poikamaiset värit mielestäni tämän vuoden boksissao_O
 
@Nyytti19 minä en vielä tiedä otanko:eek: ehkä sitten jos selviääpi että poika tulossa mutta en ole kyllä siltikään varma:) ei silti ole kyllä kanssa enää mitään jäljellä esikoisen boksin sisällöstä:LOL: tulee sisaruksille melkein 17 vuoden ikäero:whistle:
 

Yhteistyössä