Syyskuun söpöläiset 2016

Pahoittelut sissiko!!:( jospa teillä kohta tulisi pysyvä tärppi!:love:

Viljaa, mä kävin tänään nt-ultrassa, viikkoja 12+1 ultraajan ja neuvolan mielestä. Ja olihan se vaan ihana nähä meijän pieni, oli vallan villi tapaus! ja kaikki oli vallan hyvin pienellä!

Jos lennis vois mulle vaihtaa vähä tietoja tuohon etusivulle

pikkupossu/32v/3. lapsi ja LA 1.9
 
Pakko vielä kirjottaa, vaikka tuntuukin hölmölle. Mutta kun ei voi käsittää näitä voimakkaasti voimistuvia raskausoireita, pahoinvointi ja rintamus-kipu häiritsee normaalia olemista nyt tosissaan. Ja mahassa "kuplii" ja jotenkin kiristää. Oo tässä nyt sitten ei-raskaana fiiliksissä, helpommin sanottu kun tehty!!! Tiistai-aamuna tuomion hetki.
 
Jennuli_2 Oletko käynyt varhaisraskauden ultrassa?

KolmasKerta3 Sinä olet kyllä joutunut odottamaan hirveän pitkään. Onneksi ei enää montaa päivää. Liikoja ei varmasti kannata toivoa, mutta minä ainakin laitan kaikki sormet ristiin sen ihmeen puolesta, että kaikki olisikin kunnossa. (y)
 
Mulla on nt-ultra 2.3 ja viimeisimmän ultran mukaan silloin viikot olisivat tasan 11+0. Neuvolan järjestelmän mukaan viikot on 12+2, mutta luotan ainakin tuohon viimeiseen ultraajaan että nuo viikot pitää paikkansa. Vaikka vaikea uskoakin, että vaikka tikutettu ovis, että olis hedelmöittyminen kuitenkin tapahtunut viikkoa myöhemmin.

Ja itsehän tuohon ei voinu vaikuttaa, mutta toivotaan että kaikki tarvittava näkyy tuolloin jo. Ei kyllä malttais odottaa..

Vointi on itsellä ollut aika hyvä, väsymys on suurin riesa. Ja turvotus. Mitään ei jaksaisi tehdä ja töissäkään ei voi pysähtyä ettei ihan uuvahda. Mietinkin tänään töissä, että kuinkahan sitä ison mahan kanssa hoidetaan asukkaita vuoteeseen kun nytkin jo paine vatsa alueella (vuoteen reuna) oli todella epämiellyttävää.
 
Viljaa, kävin varhaisraskauden ultrassa ja kaikki oli kunnossa silloin 9+0. Mut onhan tässä ajassa voinut jo tapahtua ties mitä. Nuo keskeytyneet keskenmenotkin on ilmeisesti varsin yleisiä, eikä välttis huomaa minkäänlaisia km:n oireita. Sit vaan todetaan, että sikiö ollut kuolleena jo pitkään :(. Kauhistuttaa ajatus jostain kaavinnasta :eek:
 
Itselläni on edellisestä raskaudesta doppler, josta oli pelkkää iloa esikoista odottaessa (hankin sen vasta rv 12, ja sydänäänet kuului heti). Mutta nyt en ole saanut sydänääniä kuulumaan, miksi olen tietenkin kokoajan vähän epävarma kaikesta. Rv 8+2 ultrassa vauva löytyi ja vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki hyvin, tosin voikohan taaksepäin kallellaan oleva kohtu vaikuttaa ettei kuulu? On tietty aikaista ääniä kuulla, mutta muut ovat jo aikaisemmiltakin viikoilta äänet kotona kuulleet kuulemma. Noh, jospa vielä malttaa pari viikkoa np-ultraan kuulemaan mikä on tilanne.. (Pahoittelen sekavaa viestiä, tää ajatuksen juoksu kun on niin kovin selkeää tällä hetkellä, hormonit hormonit :rolleyes:)
Oubou rv 10+4
 
Heipähei kaikille. Ensiksi pahoitteluni km kokeneille Se on rankkaa.
Lueskelin jonkun verran tätä viestiketjua ja uskallan pyytää mukaan pääsyä tähän porukkaa , koska en tiedä koettiin pituutta ja LA sattuu osumaan elo-syyskuun vaihteeseen. Ei ole vielä lääkärin vahvistusta, joten... Onnistuisiko teidän mukaan pääseminen?
Plussasin 24.12. aamulla, se oli ihana joululahja. Tosin pelko oli aluksi todella iso, koska takana oli tuore keskenmeno edellisessä kierrossa. Olimme varautuneet, että tärpätä saattaa vasta puolen vuoden jälkeen, sillä poistin hormonikierukan lokakuussa. Ensimmäisestä kierrosta se km ja nyt tämä toinen on pysynyt mukana.

Kahdessa ultrassa olen jo käynyt Koska maha alkaa olla jo näkyvä ja töissä monet jo kyselivät. Eka ultra oli vain varmistus ettei ole tuulimunaraskaus. Siellä näkyi sydänäänet ❤
NP-ultra on ensi tiistaina ja noin 13 viikkoa silloin. Vaikea tosiaan sanoa mikä on oikea viikkomäärä koska yksiäkään menkkoja mulla ei ole ollut kierukan tähden n neljään vuoteen.

Pahoinvointi jatkuu edelleen. Siihen auttaa vain syöminen mutta apua jos tulee syötyä makeaa niin tulee kahta kamalampi olo Paha olo oli aluksi vrk ympäri mutta nykyisin alkaa iltapäivällä viimeistään kolmelta ja jatkuu aamukuuteen. Öisin on kamalinta. Onko kenelläkään muulla öihin painottuvaa pahoinvointia? En sentään oksentele, mutta unta tämä haittaa edelleen..

Kutsumme tulokasta välillä Vilperiinaksi, välillä Vilpertiksi. Sen verran vilkas oli ultrassa viikolla 11+jotain.

Olemme uusioperhe, vanhemmat lapset 15v ja 10v tytöt.

Mitäs ne "kriittiset tiedot" olivatkaan, joita olisi hyvä kertoa? Yritän:

Vilperiinapertti / LA31.8.tai 1.9. tms / 2.lapsi /KOKS
 
Miulla ollut joka raskaudessa doppler ja se on auttanut huoleen jos sellaista ollut.. Nytkin jo ennen ultraa tietää että sydän lyö ja alkio oikeassa paikassa. Toki dopplerin luvataan toimivsn vssta rv12+ mutta hoikemmilla se voi toimia aiemmin.

Kolmaskerta, jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin.
 

Yhteistyössä