Syyskuun suloisuudet 2017

Karkille tsemppiä tosi paljon! Onko tehnyt kipeetä?

Evekin ja muut pahoinvoivat, nostan kyllä hattua! Mulla on ihan vaan tän totaalisen väsymyksenkin kans oleminen. Tänään töiden jälkeen vetäisin kolmen tunnin päiväunet. Huh!

Onks muilla ollu mahakipuja? Mulla pistelee ja aavistuksen jomottelee alavatsaa. Ei sellaista menkkasärkyä, mut alavatsalla kuitenkin.

Ja tietääkö joku milloin sykkeet vois kuulua dopplerilla? Onks joku meinannu hankkia?
 
@Karkki95 paljon tsemppiä sinne! :cry:

Täällä mennää rv 5+1 ja väsymys on alkanut tehdä tuloaan oikein urakalla. Päivät väsyttää niin, että meinaa pystyyn nukahtaa ja yöllä ei sitten uni millään.

Selkää jomottelee ja ruokailuvälin venyessä ei meinaa ruoka maistua. Pahoinvointi kuitenkin toistaiseksi poissa.

Millään en malttaisi odottaa ensi viikon neuvolaa ja siitä parin päivän päästä ar-ultraa. :love: Toivon niin, että kaikki hyvin ja siellä pieni sydän sykkisi!

Oon kyllä jo ihan höpsähtänyt tän raskauden takia ja käynyt pitkin kauppoja ja nettiä tutkimassa ihania pikkuvaatteita ja muuta vauvatavaraa. Niin tekisi mieli jo ostella, mutta toistaiseksi olen päätynyt vain tilamaan Vauva-lehden kotiin. :ROFLMAO:

@millimolli85 meille on tulossa doppleri ystävältäni, mutta ehdottomasti olisin hankkinut, vaikka en olisi lainaan saanut. Lähipiirissäni usealla ollut ja kehuneet kovasti. :)
 
@millimolli85 mulla on kans väsymys tehny tuloaan, mut sit taas yöllä/aamu yöllä heräilen.
On ollu kyl alavatsalla kipuja, vihlasuja sekä jomotuksia.

Tosta doplerista en oikeen tiiä, olishan se ihan hauska vehje, mut en tiiä käyttäiskö nekin rahat sit johonki vielä tärkeämpään :)
 
Hei! Minäkin vähän epätodellisena ilmoittaudun. Viime su tehnyt testin ja entuudestaan mulla kohta 3v. Lapsi. Tänään näyttänyt cb 2-3 viikkoa eli neuvolaan soitellessa pohdittu olenko sitten 4:llä vai 5:llä raskausviikolla. Pelottaa tää toinen raskaus kun kuullut niin paljon tuttujenkin keskenmenoista toisen kanssa. Ekaa yritettiin ja tää toinen tuli sitten samantien mikä myös on omalta osaltaan aika hurjaa. Mitäs vielä oon 29vuotias ja ekaan raskauteen verrattuna joka oireeton niin nyt on vatsa turvonnut tosi nopeasti. Tuikkailee vatsaan, vatsassa tuntuu muljahteluita ym. Mieli herkässä.. ja jotenkin oli jo tunne ennen plussaa et erilainen olo. Ja mieluusti olisin kiinnostunut liittymään myös salaiseen fb-ryhmään. Arkaluonteinen asia vielä niin täällä vielä hirveästi viiti avautua :) kyselisin kun en enää muista niin onko nykyäänkin vielä 2 ultraa raskauden seurannassa? Ja milläs viikoilla nää olikaan? P.s. Miten tuon nimimerkin saa vaihdettua?
 
  • Tykkää
Reactions: Nyyti94
Terve kaikille. Täälläkin tuli tehtyä plussa testiin ja odotus on valtava. Yksi lapsi jo on mutta sitäkin tehtiin 13 vuotta. Nyt poika on 2v. Ja pikkusisarus tulossa ( toivottavasti). Pientä pelkoa on kun taustalla 2 keskenmenoa ja yksi kohdun ulkopuolinen johon meinasin itsekin kuolla. Tänään kävin neuvolassa pyytämässä lähetteen alkuraskauden ultraan ja nyt vain odotellaan koska sinne pääsee. Tällä hetkellä vk 4+6.

26.9./Teyla/37v/L-PKS/2.lapsi
 
Hei!
Täällä olisi myös yksi myöhänen loppukuun ilmottautuja. Sain plussan raskaustestiin jo viikko sitten, nyt siis 5+0. Armoton väsymys, palelu ja rintakipu on ollu pääasialliset oireet. Kahvi aiheuttaa pahanolon, mutta muuten oon siltä vielä säästynyt. Mulla on takana 2 keskenmenoa, joten pelko on nytkin suuri. Onneks jo ensviikolla neuvola ja saan sieltä lähetteen ar-ultraan.

Minuakin kiinnostaa fb-ryhmä, jos semmonen löytyy.:)

25.9 / suselii / 24v / K-SKS / 1. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Nyyti94
Onnea uusille plussanneille
Väsymys on kyllä valtava ja pari yövuoroa pitäis jaksaa valvoa..oikein kauhistuttaa.. välillä meinaa päivävuoronkin jälkeen nukahtaa rattiin kotimatkalla. Ihan järkyttävä turvotus päällä
5+4
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista :love:

Erityisonnittelut @millimolli85 muistan sut tuolta kolmekymppisen haaveilijoiden puolelta, kiva että mennään lähes samoilla päivillä :)

Täällä pahoinvointi vaan kasvaa :sick: On koettu oksentelu lentokoneessa, hotellihuoneissa, hotellin aulan vessassa, kauppakeskuksessa ja eilen rantatuolien välissä :LOL:
Mutta ajattelen että pikkuisella on kaikki hyvin kun oireet kasvaa, joten kyllä tämän kestää :)
 
@Mmirak itse soitin myös neuvolaan kesken työpäivän, ei ole kans mitään paikkaa sisällä missä kukaan ei kuulis. Menin sit tyylikkäästi vaan ulos ja roskakatokseen piiloon :D
Joo, sama ongelma kans että ei ole paikkaa missä kukaan ei kuulis ja ihmiset pitää ruokataukoa ja mölyää klo 12-13 jolloin neuvoloihin sais soittaa :) Ja sit jos minäkin satun pääsemään pois "sorvin äärestä" tuohon aikaan niin mulla ei toimi puhelin töissä eikä työpaikan pihalla, vaan puhelut katkeaa. Täytyy lähteä joko pitkälle kävelylle kesken töiden tai sit odotan sitä vapaapäivää... :D

Hyh, heti kun kehuin niin tänään olikin eka aamu kun aamupalan syöminen oli suoritus ja kahvin haju etoo. Varsinaisesti ei okseta eikä ole huono olo, muttei tekisi mitään mieli syödäkään. :D
 
Voimia ja tsemppiä @Karkki95 !!

Mulla menossa nyt 5+4. Ajattelin vielä perjantaihin odottaa ja soitan sitten tänne paikalliselle saikulle, missä olis ollu se kysta kontrolli maaliskuun lopussa, että ottavatko varhaisultraan. Sillo ois viikkoja 6, että ois mahista ens viikolle (tai sitä seuraavalle viimestään saaha). Nythän vaan jännittää, että onko oikeassa paikassa ja onko kehitys menny niinku pitää eteenpäin.

Oireina on väsymys! Ällötys kaikkea makeaa kohtaan, karkit, leivonnaiset ym. Mutta suolaisia voileipiä ahmin iltaisin :unsure:

Muita tissikipu ja se pakkautumisen tunne, varsinkin kun pitkältään nousee, vessattaa tihemäämin ja hyvin satunnaisesti jotai nalavatsatuntemuksia. Viime viikolla väheni, sitä ennen oli enemmän.
 
Mulla ei ollu ongelmaa neuvolaan soittamisen kaa, kun oon päivät kotona. Mutta en tiiä mitä sekoilin aikasemmin, mullahan on neuvola jo huomenna eikä ensviikolla.

Mäkin saan ravata vessassa koko ajan. Ja menkkamaiset alamahakivut välillä pelottaa, mut kai ne on normaaleja? Ei edellisessä raskauessa ollu sellasia
 
@suselii ei mullakaan ollu aiemmissa raskauksissa alavatsalla tuntemuksia alussa mutta nyt kyllä oli. Normaalia on :)

Huh, mulla onneksi helpotti se kamala väsymys ja vatsakipu! Luulen ettei lauantainen itämainen ruoka ollut kamalan hyvä idea, vatsa oireili kaksi päivää sen jälkeen :unsure: ja kirppiksillä kiertely oli ilmeisesti tosi rankkaa koska olin ihan älyttömän väsynyt, onneksi tänään on jo paljon parempi olo :)
Kahvista olen nyt luopunut ja vaihtanut teehen, haluan pitää masuvaivat minimissä :ROFLMAO:

Olen tuota faceryhmää mietiskellyt tässä ja en varmaan uskalla liittyä ennen np-ultraa :unsure: mutta katsotaan sen jälkeen sitten :p
 
yyh. Pahoinvointi vaan vahvistuu ja kestää koko päivän. Kauhea väsymys(3 yönä nukkunu 12-14h)! ja vielä pitäisi esikoisen kanssa jaksaa touhuta päivät :/

Yritän joka päivä kyllä tulla lukemaan viestit/katsomaan yv:t jos on tullut facebook ryhmästä :) Jos ei pariin päivään kuulu,niin pistäkää viestiä uudestaan :)
 
No nyt sain selityksen tälle laumauttavalle väsymykselle, kilpirauhasen arvot on taas mennyt ihan epätasapainoon :( TSH on ollut loppusyksyllä ennen raskautta 0,15, mikä oli gynen mielestä aivan liian vähän, sen takia on koko syksyn vähennetty lääkettä ja raskauden tultua ilmi nostettiin varovaisemmin kuin mitä yleensä pitäisi, seurauksena nyt sitten että TSH on yli 5. Sehän on terveelle ihmiselle lievästi koholla, mutta kun on hypotyreoosi ja olen tottunut että se on alle 1 niin se tuntuu ihan kamalata :notworthy:
 
Hih! Onpa tullut taas lisää porukkaa!
Onnea kaikille plussasta! Se tunne oli niiiiin uskomaton, että tuliko tuo mulle tuo plussa ja nytkö se tosiaan tapahtuu.

@BlackCat Kiitos! Muistin sut kans haaveilijoista! Kävinkin eilen vähän lukee vanhoja tekstejä. Kivaa, et mennään ihan samoissa! Missä päin maailmaa kasvatat pikkuista? Tsemppiä pahoinvointiin!

Ja kyllä nostan hattua kaikille teille erityisesti kellä on jo aikaisempia lapsia ja sit selvittelee raskauspahoinvointia ja/tai väsyä. Huh!

Mulla oli tänään alavatsa kipeenä. Ei ihan menkkakipua, mut sen tyylistä. Toivottavasti kaikki menis nyt kuitenkin hyvin. Jännittämään alkoi ja googlettelin jo kaiken mahdollisen -hmph, aina fiksuin idea...
Onks muilla ollu mahakipuja? Mulla siis nyt kai 7+4.

Ja mietin itse sitä doppleria, mut toisaalta, tulisin varmasti hulluksi jos en sais sillä ääniä kuuluviin. Ja toisaalta, onpa noita rahanreikiä.

Ollaan lähdössä miehen kans reissuun viikolla mun raskausviikolla 11 ja lennetään. Ootteko kukaan muu reissaamassa? Ulkomailla pitänee olla vielä tarkempi sit ruokajuttujen kans. Oon nimittäin syöny esim. Pehmeitä juustoja, jos ne on ollu pästöroituja.
 
N93
@millimolli85 mulla kans ollu mahakipuja. Lähentelee menkkakipuja. Itelle tullu niistä vaan helpottuneempi olotila,jospa siellä jotain ois oikeesti tapahtumassa:D
Meillä on matka Dubaihin ja oisin sillo rv12. Miettiny kans sitä ruokapuolta ja sitä, että pitäiskö ottaa kattavampi matkavakuutus? Kokemuksia?:)
 
@millimolli85 ei tunnu kyl kokoaikaa ne mahakivut. Sellasia menkkakipumaisia ja ohimeneviä. En oo nii pistäny mahakipuja merkille kun yritän pysyy järjissäni tän pahoinvoinnin kans


Ootko kokeillut pahoinvointirannekeita? Mä oon käyttäny,eipä oo apua,ainakin koko ajan tekee pahaa ja eka oksennuskin tuli täs iltapäivällä..En ollu edes just syöny ja sängyssä olin huilaamassa,ni oli pakko lähtee vessaan:sick:
Rv 7+5,viikon ainaki tehny pahaa.
 
@Miisa34 kävin ostamassa pahoinvointirannekkeet tossa viime viikonloppuna. En oikeen osaa sanoa auttoivatko. Huono olo siis oli, mutta en tiedä olisiko ollut huonompi jos ne olisi ottanut pois :D töissä en niitä viitsi käyttää jos joku tunnistaa mitkä ne ovat.

Onko joku muu täällä töissä sellaisessa paikassa jossa voi aiheutua vaaraa sikiölle? Meillä on tosiaan perjantaina se varhaisultra ja jos kaikki on hyvin, on varmaan pakko maanantaina kertoa töissä raskaudesta :( en todellakaan haluaisi kertoa vielä näin aikaksessa vaiheessa, mutta työympäristöni on sellainen etten mielelläni ottaisi riskejä.
 
Mulla kans ollut viime päivinä mahakipua vähän väliä.. Pariks sekunniks tulee joku ihme kuumotus/kramppaava tunne alavatsaan. Lähentelee tosiaan menkkakipua, mut kestää tosiaan vaan hetken ja sitten vähän ajan päästä taas kuumottaa. o_O Mutta varmasti normaalia niin kauan kun ei ylly ihan mahdottomaksi eikä verta tuu. Väsymys meinaa nostaa päätään, mut pahaa oloa ei oo ollut ja kahvikin maistuu :)

Neuvolan varasin eilen, se on viikolla 8+4. Ar-ultraan jää varmaan menemättä, kun eihän se ultra auta tuota vauvaa tuolla pysymään ja se on vain sen hetken tilanne siellä ultrassa, seuraavana päivänä asiat voi olla jo toisin.. toki tulishan tää raskaus vähän konkreettisemmaksi ja rauhottais omaa mieltä kun asukin näkisi, mut ainakin yritetään nyt sinnitellä sinne np-ultraan.

Pehmis 5+2
 
Hei,

Vielä en tiedä onko totta vai ei...monta testiä tehneenä en vieläkään usko. Jos kaikki menee hyvin laskettuaika on 21.9. Kolmas lapsi siis tulisi perheeseemme. Kovasti pelottaa, että tää ei ole totta. Ikää 38 ja ylipainoa +30kg.
Ihanaa on kuotenkin lukea teidän muiden kirjoituksia ja voimia kaikille!
 

Yhteistyössä