Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Hassel, mulla leikattiin refluksitauti reilu 3 vuotta sitten. Nyt ei närästysoireita ja ylösnousua ole ollut ollenkaan ja oksentaan en pysty...tosin palleakivut on ihan järkyttävät välillä kun maha painaa leikkauskohtaa...kukaan ei ole osannut sanoa onko synnytyksellä vaikutusta mahdolliseen leikkausalueen purkautumiseen, koska senhän se saattaa tehdä kovasta ponnistuksesta...
VÄlillä korventaa palleaa inhottavasti, mutta varmaan just sen takia, että hapot ei nouse, mutta jää jyllään tonne ruokatorven suulle:(

Eilen poks 34:) Juuri tossa sairaalakamoja vähän kattelin valmiiksi..ensvkolla sitten keskiviikkona sinne kääntöyritykseen ja risihän on, että synnytys saattaa käynnistyä....Mulla keskimmäisestä kun menin käännettäväksi, niin olisivat kääntäneet ja puhkaisseet samalla kalvot ja pitäneet päästä kiinni sen aikaa, että varmasti jää paikoilleen, mutta niinhän neiti sitten itse käänty petillä kun ultralla ruvettiin katsomaan:)
Mula sano Rd hoitaja, että sokeriäideillä vauvan paino saattaa nousta huimia lukemia loppuviikoilla, mitä taas normaali odottajilla ei tapahdu... Mua rupee pelottamaan hiukan kans toi synnytys, koska isojen kohdalla toipuminen on ollut pidempää ja limakalvot sökönä ja tikkejää laitettu...Sektioo en haluais, mutta jos neiti viihtyyy perse edellä eikä saada käännettyä, niin vaihtoehdot on vähissä...nehän ei perätilasynnytksiä yleensä rupee käynnistämään...
 
*POKS* 36+0!

Miten tää aika menee näin nopeasti, justhan tyyliin eilen vaihtui viikko edellisen kerran :D

Tänään synnytystapa-arvio, kohta täytyy valmistautua lähtöön... Ihan hiukan jännittää, vaikka tuttuahan tän pitäis olla aiemmista raskauksista. Sokeriseurannan tein tällä viikolla, on sitten tuoretta tietoa jaettavana polilla.

Tosiaan, täälläkin sanovat lääkärit, että isokokoisen vauvan olisi hyvä antaa syntyä itsekseen, vaikka menisi ylikin. Edes rd ei vaikuta, jos on ruokavaliohoitoinen. Siksipä mä olenkin joutunut odottamaan kauan edellisillä kerroille, toivottavasti tää syntyis suht ajallaan.

Noopun
kuulumisia kaipailen, oletteko päässeet jo kotiin vauvan kanssa?

M :heart: 36+0
 
Viimeksi muokattu:
Merkkari ja Hassel Kiiitos ihanasta tsemppauksesta - Ette tiedäkkään kuinka tuntuu paremmalta heti :hug:
Näin vaan ekakertalaisena on ihan kauheaa kun mitään paineita tulevasta synnytyksestä ei ole aikaisemmin ollut ja nyt googlaillessa :ashamed: ison vauvan synnytyksestä on paniikki hirveä... Mutta tottahan se on,että kyllä se vauva sieltä jollain keinolla ulos tulee ja aina jonkinmoisen kivun saattelemana..

Mutta nyt lenkille koiruuden kanssa - josko vauva lähtisi pikkuisen kovemmalla reippailulla tulemaan ulos aikaisemmin = pienempänä pusattavana ;)

-Oliivimaria 38+2
 
Onnea kaikille jotka jo vauvansa saanet syliin! :)

Eilen kävin neuvolalääkärissä, ohjeeksi sain ettei enää pitäis mihinkään korpeen lähtee, tai sit pitäs muistaa ottaa narua ja sakset mukaan :D
Lääkäri sano että tunsi jo vauvan pään sormillaan ja paikat jo hyvin pehmiät.
Painoa tullu jo 20kg lähtöpainosta. Sf mitta 37, kaikki ok.

Lähetään tänään mökille ja sieni mettään, niin pitänee sit varustaa ne sakset ja naru taskuun :D

eijukeiju ja pieni 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Hassel: Voimia sulle närästyksen kanssa!:hug: Minä en ite pärjäis ilman nexiumia, mulla tuota närästystä kun on myös sillon kun en raskaana ole ollut!

Vaniljainen:Onnittelut rouviintumisesta!:flower:

Onkohan tuossa perätilasynnytyksessäkin eri paikoissa eroa?! Meillä esikoinen oli perätilassa ja jos ei itekseen ois alkanu syntymään, niin olis käynnistetty viimestään laskettuna päivänä! Mulla sillon meni vesi rv38+6 ja seuraavana päivänä tipalla käynnistettiin kun ei supistukset alkaneet...

Täällä viime yö meni vähillä unilla, heräsin kahen aikaan ja sit valvoinkin viiteen asti supistelujen kanssa, oli jo ihan säännöllisiä, otin särkylääkettä ja kävin suihkussa! Ajattelin jo et kohta täytyy amma soittaa lapsille ja lähteä synnärille jos ei helpota, mutta sit loppuikin supparit! Edelleen kyllä tulee mutta ei mitenkään säännöllisesti...

Mulla myös tuli parissa päivässä kauhea turvotus ja paino nousi heti reilusti,mutta kun verenpaineet ok ja pissa puhdas, niin eivät neuvolassakaan olleet huolissaan!

Rv 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Pikaiset poksumiset ja lääkärikuulumiset, eli 38 pokspoks! Kohdunkaula kiinteä ja jokseenkin pehmeähkö, kaulaa jäljellä parisen senttiä, eli tuskin odotettavissa ihan näillä näppäimin mitään, vaikka äkkiähän se sitten käy kun on käydäkseen. Tuli vaan itselle sellainen olo, että nonnih, tääl sitä ihmetellään viel syyskuun puolivälissäkin ja odotellaan käynnistyskutsua. Mä en vaan tahtois käynnistykseen, mutta minkäs sille sitten mahtaa, ja turhapa noita on etukäteen murehtia.

T:Lunea 38+0 jo!!!
 
Heipsan,

tulin vähän puhkumaan eilistä neuvolakäyntiä. Olen nyt käynyt kolmesti neuvolan lääkärissä, ekan kerran samalla kuin eilen ja siinä välissä oli nuori sijaislääkäri. Sen ekan kanssa sovittiin yhdestä lääkityksestä, että voin syödä huoletta läpi raskauden ja kaikki ok. Sitten tässä välissä se sijaislääkäri sekä sitä komppasi nyt edelliskäynnillä terkka, että kannattaisi lopettaa ajoissa ja terkka vielä pyysi mua soittamaan paikalliselle polille asiasta ja kyselemään. No miehän sit lopetin, kun niin ohjeistettiin, ettei vauvalle tuu mitään ongelmia. Eilen sit tää eka lääkäri oli tosi pahoillaan, että olin saanut erilaisia ohjeita ja vielä mut oli pistetty soittelemaan toisaalle, "lääkärithän nämä keskenään hoitaa"... Ja että äidin hyvinvointi on kuitenkin tosi tärkeää. No ehkä hyvä näin, ettei ainakaan tartte miettiä, mitä olisi aiheuttanut vauvalle, mutta eikö nyt voisi olla yhteistä näkemystä, joku suositus, ettei tartte arpoa ketä uskoo... Soitin vielä HUS:n teratologiselle ja olivat samaa mieltä ekan lääkärin kanssa.

Muuten mukava neuvoläynti, kaikki ok, paitsi verenpaine vähän noussut (tässäkin terkka ja lääkäri vähän eri linjoilla, onko huolta) eka mittaus 125/92 ja toka 135/85, aiemmin alapaine 70 tienoilla. Turvotusta on vähän käsissä ja jalkaterissä.

Mulla on tuo alakerta jotenkin niin herkkänä, että lääkärin tutkimuskin sattui... Miten sitten synnytys : / Kohdunsuu oli pehmennyt, kohdunkaulaa 2,5 cm. Koko n. 3 kg ja pitäisi mahtua tulemaan, sf 32. Raivotarjonnassa ja ei vielä hirveän alhaalla. Arveli, että menee lasketun ajan tienoille synnytys, siis 12.9.

Kestovaippoihin kommentoisin, että oli joltain hyvä vinkki tehdä vanhoista pyyhkeistä lisäimuja, olin oikein tyytyväinen kun ompelin sellaisia kolmikerroksisia pötkylöitä, ja halvaksi tuli! Netissä on muuten tällä sivustolla selkeä origami-taitteluohje
Harson taittelu origamiksi / Nallevaipat

Kseena ja tyyppi 36 + 4
 
Ansuliini, kiitos tsempeistä. Viime yö meni taas pitkin kämppää kävellessä, että sais sen verran ruokatorvea tyhjemmäksi, että pystyisi nukkumaan. Pitäisi varmaan katsoa mitä viimetteeks illalla syö ja yrittää olla syömättä moneen tuntiin ennen nukkumaan menoa...jos tuosta lie apua...?

Eijukeiju, tsemppiä korpeen :D . Korpikuusenkannon alle synnyttämään. Me kans lähössä tänään viikonlopuks reilu 400kilsan päähän reissuun, joten kai se on sairaalakassi ja turvakaukalo mukaan otettava ;)

Oliivimaria, Eipä kestä. Sisko sai esikoiseksi melkein viisi kilosen pojan, joka synty suitsait sukkelaan ja kaveri myös kolmanneks lapsekseen. Ei hätiä mitiä!

Marja76
, no voih...ei kuulosta tuokaan vaihtoehto kovin mukavalta. Mulla kun noita ylävatsa kramppeja ja vaivoja on myös ihan riittämiin ilman leikkaustakin... Ei voi kuin toivoa, että tämä helpottaa synnärin jälkeen. Miten sä pärjäsit alkuraskauden? Kun et voi oksentaa? Vai oliko sulla kovasti pahoinvointia. Kaikkee sitä ihminen joutuukin kokemaan :hug:

Kurpitsainen, täällä kans arka masu tai kohtu, ihan kuin vaan. Tepsukka on potkinu sisukalut ja kylkiluut niin kiitettävästi, että varsinkin kyljissä ja masun alhaalla on tosi arkoja kohtia. Mies kun masua törkkii välillä, että saa Tepsua liikkeelle niin kyllä siinä älähdys käy... Tsemppiä kipiän masun kanssa!

Tömpsis, heh, no täälläkin itseasiassa pelottaa vauva-elämä enemmän kuin itse synnytys. Mutta uskopois, kyllä sä pärjäät! Muistat vaan pyytää rohkeasti apua ja neuvoja jos tuntuu, että menee sormi suuhun. Lopulta se menee kauheen luonnostaan. Inhottavinta on ehkä synnytyksen jälkeen kolmas päivä, kun hormonit tosiaan muuttuu ja sit menee pari päivää kun itkettää kaikki, eikä tajua mistä se johtuu. Kaikille ei kyllä tätäkään tule, mutta mulla ainaki. Tosin itse vasta tajusin kolmannesta, että jaaha tää on taas tätä. Oli aika koomista kun olin prinsessalle vaippaa vaihtamassa ja muksun isä tuli siihen jotain sanomaan niin aloin vaan itkeä. Jatkettiin kuitenki juttua ku mitään ei olis tapahtunukkaan ja vollotin vaan samalla. Kun tän muistaa niin pääsee noista ekoista viikoista jo paljon helpommalla. Susta tulee mainio äiti, usko itseesi :hug:. En itseasiassa oo kuullukkaan moisesta gaviskonesta. Pitääki heti ma kysyy nla:sta siitä. Kiitos vinkistä!

Perjantai näyttää olevan joukko poksumis päivä :D

Hassel ja täysiaikainen Tepsukka 37+0, huhhuiiiii :O
 
Nyt jos päivittäis pikasest omaa napaa :)

Olo on yhä suht koht hyvä.. lonkka jumittaa yhä kun liikkuu enemmän, mut levol menee ohitte.. supistuksista ei tietookaan - neiti vaan myllää kipeesti ja aktiivisesti.. äippäpolillakin ku käyrää otettiin ni sykkeet oli 170-190 ja koko ajan pyöri ja möyri meneen.. ja ku käyrät otettii irti ni neiti alko nukkuun :D

neuvolas en oo aikoihin käynytkään ku polille tekevät samat tutkimukset kuitenki.. perusasiat on yhä kunnossa ja neiti kasvaa keskikäyrällä. Viimeksi 36+1 oli painoarvio 2,5kg eli ois lasketunajan pinnassa vajaa 3,5kg tällä tahdilla. Kohdunsuulla ei oo tapahtunu mitään :/ siis pehmeä mut kiinni ja kanavaa 3cm jäljellä. Eli pitää vaan ajatel et sit ku suppareit alkaa tulla ni se on menoa...

kyselin lekurilt sitä, et jos vedet menee et miten sairaalaan. Meinas et aina pitäs tulla piipaa-autolla.. no sit kuitenki hoitsult viel kyseli ni se meinas et jos lääkäri todennu kiinnittyneeks ni sit ei niin hätä mut suositeltavaa siltiki.. jos vedet alkaa tihkua ni sillonki suositteli lanssia - ja heti kuulemma pitäs tulla synnärille näytille... sanoinki et edellisen ku kaks vuot sit synnytin ni sanottiin ku vedet alkaa tihkua et riittää ku aamulla tullaan synnärille (eli n.12h siit ku vedet alko meneen..). No hyvin riitti kyl ku ei neiti syntynykää ihan heti :p

no oli melko urvelo lekuri :D ni mä en nyt sit tiiä mistää mitään mikä on suositusta todel ja mikä ei.. sanoi et mun pitäs alkaa nyt käydä kerran viikos polilla ja viel toisen kerran sit käyrällä.. johon totesin et ei onnistu :p kun on ajokortiton ja kahden lapsen kans kotona ja mies töissä.. mies saa kyl yhen päivän viikost vapaaks et päästään polille (130km) mut ei pelkoo et enää kahta.. ja toinen paikka mis ton käyrän vois ajaa on 30km päässä.. eli kuitenki tarvis päivän vapaaks.. ja ei pelkoo et neitejen kaa hyppään junaan - asemalle pari kilsaa tääl pääs ja sairaalan pääs varmaan se 3-4km.. ja bussien kulkeminen tääl päin on hyvin vähäst :D

kovast lekuri meinas et on tapana et näilt viikoilt ajetaan tuo käyrä kaks kertaa viikossa - niin onko - kun kaks oon samas paikas synnyttäny ja kertaakaan ei oo ajettu viikossa toista käyrää.. et jospa sitä pärjäis nytki ilman.. ainakin sinne lähemmäs laskettua aikaa.. mitään häikkäähän sinäänsä ei ole missään - ainut on että pistän iltaisin insuliinin. Täst tulee varmast viel sanomist polilla mut aina ei vaan resurssit riitä itellä revetä joka paikkaan :/

täst tuli nyt taas pitkä avautuminen :D lukee ken jaksaapi...

Tuikku ja möhkäle 36+3
 
Moikka!

Närästyksestä on kärsitty täälläkin aika ajoin ja varsinkin nyt loppuraskaudesta. Mulla on muutenkin ollut taipumusta närästykseen ja kun on äitynyt pahaksi olen ottanut muutaman päivän Pantozolia, mutta vain silloin kun en ollut raskaana. Raskauden aikana mulla närästys on pysynyt hyvin aisoissa mutta tosiaan loppuraskaudesta alkaa vaivaamaan mutta Rennie on kyllä auttanut ihan hyvin.

Kävin eilen siellä sairaalassa ja vaikutti mukavalta paikalta. Sf-mitta (mikä mitattiin nyt ekaa kertaa raskauden aikana-muuten lääkäri on vaan tunnustellut kohdun korkeuden ilman mittaamista) ja se oli 36. Tunnustelemalla mahan päältä kätilö arvioi vauvan painoksi tällä hetkellä 2,9-3.0 kg. Kysyin liikkumisesta ja oli sitä mieltä että suosittelee liikkumaan alkamista että rupeen saamaan kuntoa takaisin ja kylläpä oli ihanaa kuulla tämä! Lääkäriin en vielä päässyt koska eivät olleetkaan eilen paikalla ja menen tutustumaan heihin ensi tiistaina, sitten luulen että vauva vielä kerran ultrataan ja tehdään sisätutkimus. Kätilökin olisi nyt voinut tehdä mutta päätettiin että jätetään ensi viikkoon koska sisätutkimus yleensä ärsyttää mulla aika paljon kohtua.

Istuin eilen pari tuntia autossa, käytiin miehen kanssa hakemassa poika tarhasta ja sitten käytiin vielä kaupassa ja arvatkaapa olinko tuon kaiken jälkeen aivan puhki! Tänään ohjelmassa pyykin pesua, hieman silittämistä ja ehkä saan siivottua yhden vierashuoneen hyllykön. Meille on viikonlopuksi tulossa vieraita.

Miten muuten, onko teistä kenelläkään koskaan laseroitu verkkokalvoja? Mulla löydettiin n.9kk esikoisen raskausajan ja synnytyksen jälkeen toisesta silmästä kaksi reikää verkkokalvoista ja ne laseroitiin heti ja sen jälkeen ovat onneksi pysyneet kunnossa. Kysyin silmälääkäriltä voinko normaalisti synnyttää ponnistamisen takia ja sanoi että voin. Silti mua mietityttää mitenköhän käy, repeääkö kalvoon lisää reikiä tms. Kokemuksia? Menen varmaan aika pian synnytyksen jälkeen silmälääkärille tarkastukseen...

Casanna 36+2
 
Neuvolassa käyty. Verenpaineet ok, pissa puhdas, hemppa hyvä ja ollutkin kokoajan, painoa tullut edelleen yhteensä 11kg. Sf-mitta 34cm. Vauva edelleen rt ja ollut niin 30 viikolta lähtien. Kurkattiin vauvaa ultralla :) Ei tosin mitään mittoja sillä saatu, mutta kaikki näytti hyvältä ja vauva on jo "hyvissä asemissa". Avartava käynti oli. En edes tajunnut, että ensisynnyttäjällä ei vauva edes laskeudu niin alas ja voi tosiaan syntyä koska vaan! :heart:

Nukkumisesta olitte puhuneet. Yritän, etten nuku päivällä, niin saan yöllä kunnon unet (9-12h) ja hyvin olen nyt taas vaihteeksi nukkunut :)

innoM & Pulla 38+1
 
Kovasti piti kommentoida kaikkee, mutta josko vaan omaa napaa..

Oli aika veikee päivä tällä viikolla kun tunsin selvästi vauvan laskeutuu alas. Maha oli kuralla ja supisteli ja kauhee paineentunne suolessa. Illalla lenkillä joutu välillä pysähtymään kun tuntu painetta ja ihan selvästi tyttö punki alaspäin. Oli kyllä niin veikee tunne, en ole muista tommosta selvää liukumäki laskeutumista kokenut! Tänään neuvolassa neukkatäti totesikin että alhaalla on, sanoinkin että mä todellakin huomasin kun tyttö lasketteli alaspäin :D Sano samalla että jos vedet menee niin tarttis heti lähteä sairaalaan koska on niin hyvin lähtökuopissa.

maximian ja tyttö 37+
 
Polikäynnin tuloksena hyvävointinen äiti ja passelinkokoinen vauveli. Kaikki siis hyvin ja painoarvio laskettuna aikana olisi n. 3800g. Toivottavasti kasvu pysyy vikat viikot yhtä maltillisena kuin tähän saakka. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään, joten rauhassa odotellaan sen suhteen. Tänään sitten hiukan kiristellyt masua hiukan enemmän.
Vauvalle on nyt hankittu patja ja tutteja ja vaippapaketti :) Muun ehtinee myöhemminkin.

M :heart: 36+0
 
Onnea Leolle pojasta :heart:

Omaa napaa pikaisesti. Supistellu parina päivänä tosi kipeästi ja paljon, vauva laskeutunut lähtökuoppiin, muttei vaan ymmärrä tulla pois.. =) Viikko sitten oli ekat oikein reippaat supparit, jotka kestivät 6h, mutteivät menneet säännöllisiksi ja sitten yhtäkkiä loppuivat. Kovin on nyt erilaista kuin aiemmissa raskauksissa. Painoarvio viikko sitten 2,6kg, eli sirpakka vauva on tulossa, ihan kuten veljensäkin ovat olleet.

Vaniljaiselle onnittelut rouviintumisesta, tosi kaunis morsian! :heart::heart:

Nyt pitää taas mennä erotuomaroimaan, ipanoilla kauhea riita menossa...

Niksu & pikku-ukko 38+1
 
Heips!

Neuvola kuulumisia tältä päivältä

paino +100g
rr 128/75
pissa puhdas
rt edelleen mutta ei kiinnittynyt
sykkeet +130-140
sf 34

Nyt jänskättää kun esikoinen oli näihin aikoihin jo kiinnittynyt ja paikat pehmenneet ja auki 2 sormelle kun taas tämä ei ole kiinnittynyt paikat kiinni mutta pehmeät ja kanava lyhentynyt 2 senttiin..
Neuvolakin sanoi että jos lapsivesi menee niin kylkiasentoon ja ambulanssi paikalle ettei napanuora luiskahda esiin... hui!
Ja sekin vielä että ensi viikolla ei ole neuvolaa vaan seuraava on vasta yli viikon päästä.. olis ollu kiva ens viikollakin tietää tuota kiinnittymis tilannetta..
Nyt vaan toivomaan että ei mene vedet ihan heti..

Närästyksestä kärsitään täälläkin mutta kun en mitään lääkkeitä ota raskaus aikana ellei ole pakko eli en ota helpotukseen muuta kuin piimää :)

Sairaalakassiin en ole saanut oikeastaan muuta kun kotiin paluu vaatteet ja hygienia tarvikkeet + 2 lehteä..

O&O + pikku jäppinen 36+6 :heart:
 
onko teillä sit jotai "erikoista"tuossa ku pitäs amppari soittaa vesien menon jälkeen..??ei mulle kyllä ole sanottu mitää ja on kyl tosiaan sanottu et aamuun asti odotella kotona ja sit mennä,mitä en kyl nyt meinaa tehä ku esikoisestahan vedet meni ja aamuun asti odottelin...sillo pitäis sit soittaa amppari jos lapsivesi vihreää...mut siis miksi muute?jos lapsi on alhaalla ja kiinnittyny niin eikö sillo ainaki ollu niin et sen napanuoran luiskahtamisen vaaraakaan ei ollu?ja veden tihkuminenkaan ei kuulema mitään haittaa ellei sit monta pv tiputtele tai parina pvnä holahda..

Pikaseen neuvolakäyntiä,vertaukset viime vk,sf 32.5(+1.5cm),paino -900g,äänet 144(yleensä 130paikkeil),pissa valk. Hieman +,rr 116/68 loistavat mulle ku norm 100/55paikkeil..

Mekkosivuvinkistä taas kiitos,sori en nyt muista kuka laitto,ne violetit oli kyl ihan varteenotettavan oloset et pistän muistiin ku tilaamista ei uskalla miettii ku vasta lokakuus..
 
heipparallaa :)

pikaisesti sekavaa omaa napaa: sairaalassa tänään olin 4 tuntia, 3 kertaa käyrillä, kerran magneettikuvassa ja kerran kääntöyrityksessä, pariin otteeseen ultrassakin. Eli siellä ollaan nyt sitten yllättäin täysin perätilassa, ja tukevasti. Ei kääntämisyrittäminen juuri mitään saanut aikaseksi. Nyt sitten viikon päästä seuraava aika, jolloin päätetään mitä tehdään... ei oo kivaa miettiä vaihtoehtoja viikkoa - varsinkaan kun en tiedä että mahtuuko tulemaan ja kuinka kovin tuolla painostetaan alatiesynnytykseen perätilavauvojen kohdalla... aikasemmin luulin ettei Lohjalla ollenkaan synnytetä alateitse pt-vauvoja, mutta tämä onkin nyt muuttunut ja mietitään jokaisen kohdalla erikseen.

eli mielessä on miljoona kysymystä ja murhetta :(

Ansuliinu: sä oot ilmeisesti synnyttänyt esikoisen alakautta pt:sta huolimatta? Miten siihen päädyit ja miten meni?

hassel:
kiitos :)

jiimii: vaarana on että napanuora luiskahtaa esiin jos vauva ei ole kiinnittynyt, ilmeisesti varsinkin pt-vauvojen kohdalla pitää soittaa lanssi - tosin tätä mulle ei sairaalassa sanottu, joten en tiedä taas mikä meidän alueen suositus on... tuntuvat vaihtelevan tosi paljon.

On ollu rankka päivä tänään, ja mukelokin on ihan väsyny ku ei potki juuri yhtään. Taidan mennä dopplerin kanssa sänkyyn ;)

Voikaa hyvin ja palataan asiaan! :)
tömpsis ja super 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Jiimii - kyl suositus on että kun lapsivedet alkaa tihkua ni pitäs myös mennä näytille tulehdusvaaran vuoksi.. se on sairaalast riippuvaist kuin nopeest - antibiootteja pitäs tiputtaa 12-36h sisään siit ku vedet alkaa tihkua - tuo aika riippuu paikkakunnasta paljon :D

mä tääl nyt elän toiveis et synnytys käynnistyis supistuksilla ku tuo ambulanssikyyti ei houkuta pätkän vertaa :/
 
Mä "pelkään" vesienmenoa täällä kans, kun kaikkia lapsukaisia on yritetty käynnistää ja vasta usempien päivien jälkeen kalvojenpuhkasulla on käynnistynyt. Viimesin synnytyksen kesto 29min ja vain 6 supistusta, jotka sitten veikin melkein tajun. Supistukset alko 15min puhkasun jälkeen...en kauheesti uskalla vesienmenon jälkeen jäädä kotio kärvisteleen ja varsinkin jos supistelee...

Marja ja maha-asukki 34+2
 
Onnea Leolle!!!:flower:
Vesien menostaKävin juuri synnytyssuunnittelussa ja siellä oli puhetta että kyseisessä sairaalassa nykyään käytäntö että vesien menon jälkeen viimeistään 18 h päästä mennään mittaamaan tulehdusravot(siis jos ei ole säännölliset supistukset alkaneet) ja jos kaikki ok niin voidaan lähettää vielää kotiin odottelemaan.Viime synnytyshän alko vesien menolla su iltana ja ma päivällä sittten käynnisteltiin mutta ilmeisesti ei nykyään enää lähetä käynnistelemään niin helposti vaan odotellaan...
-Suffi&Tähti 35+1
 
Huomenta :wave:

Täällä flunssa jatkuu ja olo senkun pahenee! Nyt kauhea yskä tullut vielä kaiken muun päälle, eikä yöt ole yhtään huvittavia enään :kieh:

Keskiviikkona oli neuvola lääkäri

paino +175g Kokonaisuudessaan 7.6kg alusta saakka...
rr 114/81 koko raskauden huippu lukemat!!
rt ja alemmas ei enään pääse
sf 32

Positiivinen asia olikin sitten se, että vaavi on kiinnittynyt ollut jo jonkun aikaa, mutta mitään muutosta ei ole alakerrassa tapahtunut... Lääkärin sanoja tulkaten tuskin vielä muutamaan viikkoon sua tästä piinasta päästetään! Olo alkaa olemaan aika kuitti kun ei unta saa ja nyt kipeänä nukkuu vielä huonommin :|
Kaikkein uskomattomin koko asia mikä mieleen tulee on se että ainoa painoarvio mikä vauvasta on muodostettu on omani!! Lääkäri ei sanonut mitään muuta kun että ihan hyvän kokoinen ja kasvaa omalla käyrällä!! Aika kummallista!! No toivotaan, että oma arvio on edes liki niin ei onkelmia synnytyksen kanssa!

Närästys alkaa olemaan kanssa aika huimaa!! Välillä ei helpota ei niin ollenkaan! Minä olen sitkeästi vedellyt samariinia vaikka neuvola täti pyöritteleekin silmiä päässään! Se kun on ainoa mikä auttaa tehokkaasti ja nopeasti!! Jos meinaa unia edes yrittää jatkaa kesken yön heräämisen niin paras keino ehdottomasti!

Tänään vuorossa siivousta olosta huolimatta pakko tehdä jotain ennen ku kaatuu seinät päälle... Onneks reipas tuleva kummitäti on auttanut ja pessyt ja silittänyt vauvan vaatteita ja lakanoita valmiiksi... Josko tänään laittaisi kassia ja pienelle laatikkoa jo valmiiksi odottamaan niin ei sittenn lähtö tilanteessa tule kiire vaikka sitä tuskin hetkeen tarvitsee odottaa :)

Jaksuja kaikille =)

Hipsunen ja Vuokralainen 36+6 :heart:
 
Tömpsis No onpa kurja tilanne : / Ikävä aina kun tulee lisäressiä tähän loppuun.

Jiimii Enpä oikein tiedä miks terkka oli sitä mieltä että heti vesien menon jälkeen tulis lähtee. Sano vain että on niin hollilla ja kuitenkin neljäs synnytys. Mutta mun synnytykset ei todellakaan ole mitään nopeita projekteja kolmaskin kesti 8½h, että enpä usko mitään lanssia tilaavani.

Painoarviosta Mä päädyin loppupeleissä siihen etten edes pyydä sitä. Vika ultra oli viikolla 34 ja silloin todettiin että vauva kasvaa normikäyrällä (eikö silloin syntymäpaino ole n. 3,5 kg) ja viikon 36 ultran päätin jättää pois. Tuntuu vaan että kun sai tuohon synnytykseen hyvät vibat ja muutenkin vauva ei tunnu miltää jättiläiseltä niin mitä sitä turhaan itteään pelottelemaan. Tiedän että pystyn sen yli neljäkilosen pinnertämään pihalla, mutta olen onnellisempi kun en siitä tiedä etukäteen. Terkka arvioi käsikopelolla syntymäpainoksi juurikin tuon 3,5 kg ja se riittää mulle.
 

Yhteistyössä