Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Useamman kuukauden juttujanne seuranneena uskaltaudun mukaan..

27.9..Kiippu..31..toinen..kät..tyttölupaus

Vaikka päivittäin luenkin kaikki kirjoitukset, niin valitettavasti tunnustan itse olevani heikko osallistumaan kirjoitteluun, mutta yritän parhaani.

Onnea hirmuisesti jo vauvansa saaneille ja muille paljon jaksuja ja tsemppiä! Itse olen kärvistellyt koko raskauden ajan pahoinvoinnin kanssa, mutta siihen on aikalailla jo tottunut.. Esikoisen kanssa kun oksensi joka päivä, vielä synnytyssalissakin 42+2, niin pelkkä etova olo ja pahoinvointihan on taivaallista :)

Kotosalla on kaikki valmiina pienokaisen tuloon, ainoastaan siteet ovat vielä kaupan hyllyllä.. Neuvolaetappeja odottelen kuin kuuta nousevaa, vaikka valitettavasti tuntuu, ettei neuvolassa saa tädiltä kuin hyvän päivän toivotuksen.. Hemoglobiinit ja verenpaineet ovat koko ajan olleet tosi alhaisia, kaikki ylimääräinen rauta on kokeiltu, ja ylös tulee. Mutta tädin mielestä ei sillä nyt niin väliä ole.... No yritän olla huolehtimatta ja jaksaa sen minkä jaksan. Onneksi olen sanut olla koko kesän lomalla ja tänään jatkui loma äitiyslomana, jee. Toisaalta meillä on 2vee2kk tyttö viemässä energiaa aikalailla :) Viimeisellä lääkärikäynnillä oli kaikki tiukasti kiinni ja kivikovaa, epäilikin lääkäri, että mennään yhtä lopuille kuin esikoisenkin kanssa. Sanoi tuo valkotakki myös, että saman kaavan tuntuu kokokin kasvavan kuin esikoisella, eli olisi syntyessään noin 3,4 kg. Saas nähdä. Pää oli pienellä alaspäin, mutta ei lähelläkään kiinnyttynyttä.

Sairaalaan on matkaa parikymmentä minuuttia, ja pelkää, että kiire tulee sitten kun lähdön hetki koittaa. Mikäli raskaus etenee yhtä hurjalla vauhdilla kuin esikoisesta, niin synnytys kestää sen 4h, o-ou. Synnytyksen nopeus onkin tällä hetkellä minua kaikista eniten pelottavin asia. Tässäpä oli paljon omaa napaa, pöh.

Kiitos kaikille avautumisista, on ollut ihan äärettömän hyvä asia saada täältä vertaistukea, vaikken itse ole tähän mennessä kirjoitellutkaan!

Kiippu & kaumujunior, 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: JiiMii82
Neuvolakuulumisia :wave: Tämä oli viimeinen neuvolakäynti masun kanssa :eek: !!!!
Pissa: neg
RR: 127/71
Paino: +368g yhteensä tullut 5,3kg
Turvotus: ++
Hb: 130
Sf: 31 (laskenut 3 viikon takaisesta 1,5cm!!)
Sykkeet: +155 vauva oli hereillä ja liikuskeli kovasti :)
:Kaikki siis mallillaan ja seuraavaksi siis sektioon parin viikon päästä, apua, 16 päivää ja meillä on vauva! Laskenut sf-mitta kertoo sen että vauva on toooooosi alhaalle punkenut nyt. Ja sen kyllä tuntee! Th:kin tunsi selvästi vauvan hartiat tuossa heti häpyluun yläpuolella.

Seksi ja supparit Jep ja jep, seksi supistaa, muttei kivuliaasti. Lähinnä mikään asento ei tunnu oikeen hyvältä :D Ja noin niinkun muutenkin olo on kuin ryhävalaalla, eli tosi seksikäs... Lisäksi mun nännit ja alapää on vaihtanu väriä :LOL: ne on ihan tumman ruskeat ja alapää on ihan turvoksissa, sisemmät häpärit on kasvanu kaksinkertaisiksi! Villiä!

Sheivauksesta Mä niin muistan kun tyttöä odotin ja ekan kerran tajusin etten näe mahan yli enää höylätä! Se oli niin hassua! Mutta vuosia harrastaneena, mulla menee jo sheivailut ihan sokkona, ilman peilejä tai muitakaan konsteja. Vaikeempaa on ajella sääristä karvoja kun joutuu kumartelemaan ja kurkottelemaan :whistle:

Käytiin Ikeassa toissa-iltana ja ai perrrkl kun supisti siellä kävellessä, oli koko eilisen päivän alamaha ja alaselkä niin arkana ettei tosikaan. Lisäksi kävely juilii tonne häpyluuhun ja tekee sellasia puukoniskuja. Tää raskaus on alkanut nyt niin haitata normaalia elämää että ärsyttää. Ottaa päähän kun ei jaksa edes lähikauppaan kävellä kun sattuu ja suppaa niin hitosti, ihme etanamatelua ja laahustamista ollu siitä limatulpan lähdöstä saakka tää mun liikkuminen. Ja joo supistukset on muuttunu sellasiksi "semi-kivuliaiksi" eli salpaa hengitystä ja vetää tonne selän puolelle asti ja nyt niitä on ollut levossakin jonkun verran. Mutta aaaah, enää pari viikkoa =) Niin helpottaa toi tieto siitä että viimeistään sillon pääsee tästä mahasta eroon! (Mahan ympärys on nyt 114cm)

Ja joo, ärsyttää (ihan kaikki nykyään) toi sukulaisten ja naapureiden utelu! Kaikkein ärsyttävin on mun äiti!!!!!!!!!! Soittamassa joka välissä ja kyselee niin tyhmiä: -onko vauva liikkunut, onko ollut supistuksia ???? AAAAAARGH! Pari kertaa jätin vastaamatta sen puheluun :ashamed: ja jo se oli soittanu mun siskolle ja purnannu sille... :headwall: Mä vaan en JAKSA nyt tollasta hösäämistä. Sanoinkin sille et ilmotan kyllä jos jotain uutta kerrottavaa on...ja silti se soittaa ja puhuu tunnin!! Mun elämä kun on nyt just tosi jännittävää; istun sohvalla ja luen vauvalehtiä, pesen pyykkiä ja viihdytän 4-vuotiasta...

Täällä ois kaikki vauvaa varten valmiina :heart: Enää puuttuu kaapista pari varmuuspurkkia Nannia ja tytölle vaunuihin seisomalauta, mutta ne ehtii myöhemminkin.

Voimia vatsatautisille, ihan hirvee tauti! Koitetaanhan pysyä terveinä ja hyväkuntoisina tulevaan synnytykseen :) Maitohappobakteereja ja vitamiineja napaan, syksy tulee!

miirikki ja pööpö 36+6 (huomenna poksuu ja täysiaikaisuus saavutettu!)
 
taas kamalasti juttua tullut ei oo ehtiny koneelle asti. viime perjantaina kävin lääkärillä ja siellä tutkivat myös kohdun suun. 2cm pehmeää kanavaaa ja ulkosuu sormelle auki. ja poksuin lauantaina 35+0.

Jokos teillä on millaisia synnytystä edeltäviä oireita ollu?? jännää alkaa olla jo meillä kaikilla synnytys lähestyy.

kaneli´ja pieni 35+3
 
Tervetuloa uusille!

Meillä lähimpään synnärille on matkaa n.60km, vajaa tunti menee matkassa!

Neuvolassa käyty ja ihanaa oma terkka oli pitkästä aikaa paikalla ja ultrasikin, kun sanoin että hirvittääå kuin iso vauva siel on ,viimeks painoarvio oli otettu rv28! Painoarvioksi sai 3200g, että sen mukaan ihan normaali kokonen tai vähän pienempi, kun vastasi rv 37+! Muutenki kaikki oli ok, verenpaine oli hieman kohollaan ja sf-mitta oli 36cm, viime viikol oli 31cm! Mutta sanoi, että vaikuttaa kun eri ihminen ottaa mitan ja vauvan asento myös vaikuttaa tulokseen...Minusta on ruenu tuntumaan että tämä vauva viihtyy mahassa yli lasketun ajan, meillä muut syntyneet viimestään laskettuna päivänä!

Poks rv39
 
Tervetuloa Kiippu :)

Pikaista paranemista vatsatautisille ja muillekin sairastajille!

Neuvolassa kävin ja kaikki ihan ok.

Paino +40g/vko, kokonaisnousu 9,5kg
RR 125/82
Pissa ok
Turvotus +/-.
Hb 129, eli noussut edelleen :)
Vauva pää alaspäin, ei kuitenkaan kiinnittynyt.
Syke oli hiukan matalampi (125-130), nukkui mokoma :heart:
Sf 36, oli ottanut huiman nousun, vauvan asento saattoi olla syynä.

Sairaalakassi pakkaamatta. Voiteet ja itselle siteet kaupassa. Pinnasänky edelleen varastossa. Ehtiihän tuota ;)

Matkaa sairaalaan on semmoiset 1,5km, eli vaikka kiiruskin tulisi, niin luultavasti ehditään :)

Mua ei onneksi ole vielä alettu hätistellä kyselyillä :) Luultavasti ennestään muistavat, ettei meidän lapset ainakaan etuaikaa synny :D

M :heart: 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Kiippu!!

Seksi ja supparit... Mulla supistelee kyllä ja sen takia ja osittain ison mahan takia,se tuntuu jo vähän hankalalta.

Sairaalaan on matkaa n.25km ,joten ei mee kauaa,moottoritietä n15minsaa.

vaikka 6 olen synnyttänyt,ei koskaa oo veet menny,joka kerta kalvot on salissa puhkastu ja vauva syntyny heti perään...

Vyötärönympärys on nyt 91cm

Lenkillä supistelee aina vähän väliä,mutta ei ne niin pahoja oo että joutus pysähtymään,hiukan hitaampaa tallustellen ohi menee.

Mulla on paino noussu sellasen 7-8kiloa,tarkkaa lukua en osaa sanoa ku 14 viikolla olli eka nla ja alkupainoa en tiiä tarkallleen.

Mutta ihan hyvin menee,tämä on minun eka äitiylomapäivä:D jihaa...

ja pokspoks nyt on viikot 35 täys...

Pai ja neiti :heart:
 
Zophie Siis mulle tuli viime viikolla tilille jo ekat vanhempainrahat Kelalta !!! :O Soita ihmeessä sinne ja kysy päätöksen perään!!

Kiippu Tervetuloa joukkoon :)

Kai me jatketaan muuten kirjottelua kun kaikki vauvat on syntyneet?
Alkaa olla jännää avata tätä ketjua, kun kohta saa lukea harvase päivä vauvojen syntymisistä ja toivottavasti synnytyskertomuksia myös :)
 
Kelan päätös tuli mulle viime viikolla, vaikka hain sitä viime tipassa. Töistä sinne lähetettiin vielä heinäkuun palkkatiedot elokuun alussa. Nettisivuiltakin näkee onko hakemus tullut perille. Sitä kannattaa tosiaan kysellä, jos ei näy.

Sairaalaan on matkaa noin 4-5 kilometriä, ei siis kovin kauas tarvitse mennä, mutta koska koko matka on keskustaliikennettä voi siihen kuitenkin hurahtaa ruuhka-aikaan yllättävän pitkä aika.

Minulta ei onneksi kukaan kysele mitään. Mun suvussa on ollut tapana syntyä yliaikasena, joten esikoisestakaan ei tullut juuri kyselyjä, vaikka syntyi lasketun ajan jälkeen (40+2). Ennemmin ärsyttää se, että kaikki sukulaiset koko ajan muistuttelee, että tämä voi mennä yli vaikka esikoinen ei mennyt. Kyllä minä sen tiedän. :kieh:

Kurpitsainen ja mörrimöykky 36+6
 
Kai me jatketaan muuten kirjottelua kun kaikki vauvat on syntyneet?
Alkaa olla jännää avata tätä ketjua, kun kohta saa lukea harvase päivä vauvojen syntymisistä ja toivottavasti synnytyskertomuksia myös :)
Tästä puhuttiinkin tuossa taannoin ja moni on kyllä halukas jatkamaan juttuja vauvojen synnyttyä.
Olikos niin, että syyskuussa joku vois perustaa pinon, kunhan vielä jokunen vauva syntyy.
Mä lupasin jatkaa tän odotuspuolen loppuun saakka, mutta vauvapuolelle toivon jonkun muun ottavan vetovastuun :)
 
Hitsi kun tuntuu, että kaikilla on rv 36-37 lääkäritsekkauksissa paikat pehmeenä ja sormelle auki... Mulla oli tasan 38 viel visusti kiinni ja ei edes erityisen pehmeä, kaulaa parisen senttiä. Ajatuksena jokseenkin turhauttava. Ja mitä tosta sitten on pääteltävissä, ei kuulemma yhtään mitään, eli herääpä kysymys, MIKSI pitää sitten edes tutkia, jos raskaus on muuten edennyt normaalisti ja komplikaatioitta. Kysynpä vaan..

Mä oon sitäpaitsi niin kypsä koko neuvolajärjestelmään ja noihin meidän neukkulan lekureihin, et niistä ei tasan ykskään tutki mua enää ikinä. Maksoi mitä maksoi, jatkossa käyn kaikki mahdolliset tarkastukset omalla gynelläni Mehiläisessä. Tarkoittaen mun tapauksessa varmaan lähinnä jälkitarkastusta ja sitten tulevia raskauksia.

Hoitajatkin tuol on ihan uunoja, mut ehkä niille sen verran voi naamaansa käydä näyttämässä kun on ihan pakko.


Ärisee suhteellisen kypsä Lunea 38+4
 
Täällä yksi turhautunut odottaja. Ei ole ihan viime aikoina viitsinyt edes käydä täällä lueskelemassa, kun ärsyttää todeta, ettei itsellä tapahdu oikein mitään synnytykseen viittaavaakaan... Laskettu aikahan on 8 päivän päästä, mutta yli taidetaan mennä hyvinkin hurjaa vauhtia.

Eilen ja tänään on kyllä ollut jonkin verran kivuttomia supistuksia ja muutamia sukkapuikkovihlaisuja (joita ei viikkoon ole taas ollutkaan ollenkaan) mutta tuskinpa nuo mitään synnytystä vielä aloittavat :/ Limatulppaa olen epätoivoisesti kyttäillyt, vaikkei sitä aina kait edes huomaakaan, ja tänään tuli pari vähän reilumpaa limalönttiä, muttei kait ihan tulpan verran kuitenkaan. Eihän tässä muuten mitään hätää olisikaan sinne synnytyssaliin, mutta tuo tulevan pikkuisen koko alkaa vähän jännittää jo pikkuhiljaa, mitä pitempään se tuolla kohdussa majailee. Ja kyllähän tähän odotteluun menee hermot muutenkin.

Olisi kiva, jos neuvolassa tarkastaisivat tuon alapään tilanteen, että onko siellä tapahtunut kypsymistä. Tuntuu, että neuvolalääkäristä on jo ikuisuus ja onhan siitä jo 4 viikkoa oikeastikin. Olisi kiva tietää, onko noilla sukkapuikkopistoilla yms. ollut vaikutusta alapäässä vai edelleenkö on kaikki ennallaan. Tarkistetaanko jossain ihan terveydenhoitajan puolesta alapään tilannetta?

Matkaa synnärille meiltä on sellaiset n. 15km, että vartin verran sinne ajelee. Aikas nopsasti siis päästään perille, kunhan sen aika joskus tulee.

Niin ja täällä myös aletaan olla siinä pisteessä, että tulee soittoja ja toteamuksia naapureilta, että edelleen yhtenä kappaleena?! Tavallaan on aika mukavaa, kun huomaa kuinka moni elää mukana tässä odotuksessa, mutta turhauttavaahan se on aina vaan todeta, että todellakin yhtenä kappaleena edelleen ja jo alkaisi riittää tätä odottelua.

Että tänne suunnalle saisi lähettää virtuaalisesti niitä supistuksia, jos jollain niitä on enemmän kuin olisi tarpeen. Otetaan vastaan ilomielin :D

Turhautunut Heinäneito ja Papunen 38+6
 
Sairaalaan matkaa on sellasen puolen tunnin matka.

Kysymys: Mitä mieltä näistä oireista? Kun tosiaan tuntuu että ollaan ensi kertaa pappia kyydissä kun kuopus jo sen verran iso ja molemmat pienet on käynnistetty niin jännittää että tunnistanko milloin pitää lähteä.
Paljonko siis muilla on normaalisti ollut suppareita n.35viikosta lähtien? Kuinka tiheästi ja onko kipeitä?
Mulla kun on ollu 35viikosta lähtien suppareita aika säännöllisesti tunnin välein :O . Sitten viikko sitten alkoivat tulla puolen tunnin välein ja nyt on ollut välit sellasta 20-30minsaa välit, välillä tiheämminkin. Tänään on taas ollut tuskainen päivä kun olin kaupoilla ja suppaili tosiaan parinkymmenen minsan välein välillä niin, että haittasi kävelyä. Myös sukkapuikkoa tuli puolituntia niin että meinasi välillä itku päästä...ärräpäitä pääsi kyllä. Muistan että harkkasupparia tuli muistakin, mutta en kyllä muista että näin säännöllisesti ja tiheästi. Viime yönäkin heräsin Tepsukan järkyttävään myllerrykseen selkä jomotukseen ja suppareihin.
En hevillä kyllä usko, että vielä on syntymässä, mutta ainakin omasta mielestä suppailee melko usein...olisi kiva tietää mitä on tehnyt kohdunsuulle...

Hassel ja Tepsukka suppaillen 37+4
 
"Lapsivedenmeno

Jos tiedät, että sikiön pää on liikkuvana lantiossa tai sikiö on perä- tai poikkitilassa, täytyy sairaalaan tulla ambulanssilla kylkiasennossa, eikä lapsivedenmenon jälkeen saa enää nousta pystyyn. Odota ambulanssia kylkiasennossa maaten, tällöin napanuoran esiin luiskahtamisen vaara pienenee."
Lähtö synnytyssairaalaan? - TerveSuomi
toi on käytännössä aika hankalaa, jos mulla menee vedet vaikka ulkona pyykkejä ripustaessa niin sinnekö jään makaamaan? en mä kanna puhelinta mukana joka paikkaan, vaan se on sisällä jossain... joten pakkohan sitä on liikkua sen jälkeen :p tai no ehkä mä koitan nyt alkaa kantamaan sitä puhelinta, pitäis vaan laittaa joku taskullinen vaate aina päälle... hmm. ja ambulanssimiesten on vaikea tulla mua hakemaan jos en saa otettua koiria pois pihalta... :D

täytyy varmaan keksiä tohon joku ratkaisu. Kiitos tiedoista odottava ja onnellinen! :)

Mökinakka: samat sanat! mä oon välillä ihan kauhuissani lapsen tulosta... onneksi ne kauhun ajatukset on vähän jo vähentyneet. Kiva kuulla, etten oo ihan ainoa... :)

Ja mä oon miettiny tota et miten kaikilla menee hermot tohon kyselyyn... no onhan se totta että jos naapurit kyselee joka päivä monta kertaa niin menis varmaan mullakin! mutta kun naapureita ei oikeestaan ole, kukaan kaveri ei kysele mitään - en muuten tiedä kyselläänkö mieheltä - ja sukulaisetkaan ei häiritse, niin vaikea kuvitella sitä tilannetta että hermot vois mennä... olkaa onnellisia, että teillä on ihmisiä jotka on kiinnostuneita teistä :) :) :) tai lähettäkää ne ärsyttävät mummot kyselemään multa jos ne sit jättäis teidät vähäks aikaa rauhaan :LOL:

Matkaa sairaalaan
noin 50km, kun ei lyhyintä ja mutkaisinta reittiä varmana mentäis. Mutta kyllä me saatais normaalitilanteessa mennä ihan omalla autolla, eikä mitään kiirettäkään tarttis pitää.
Vertailun vuoksi mainittakoon, että neuvolaan on noin 25km. Saisin vaihtaa toisen kunnan neuvolaan, jonne on vain noin 13km, olis helpompi lapsen kanssa kulkea, mutta kun toi meidän täti on niin kiva, niin haluan siellä ainakin koittaa käydä. Ja me ei varmaan päästetä sitä kotikäynnille, ei se kuulemma oo pakollinen meillä :p


Casanna:
me ollaan harkitty sterilisoijan hankintaan, osaisitko arvioida että sopiiko siihen muun malliset tuttipullot? Esim. sellanen perussuomalainen Ainu, tiedät varmaan mallin, se taitaa olla vähän kapeempi ja pitempi. Entäs voiko siinä steriloida tutteja, rintakumeja jne? Toivottavasti sulla on nyt kiva lääkärikäynti :)

Lunea: aika samat fiilikset neukkulääkärin suhteen! :kieh: Joku taisi tossa aikasemmin kirjottaa, että "joutuu viikon odottamaan neukkulääkäriä ja sitten on taas viisaampi" tms... ni mä aattelin, että ei meillä kyllä lääkäriltä saa mitään apua mihinkään, eikä viisaammaksi ainakaan tuu! :headwall: jos joku asia mua huolestuttaa niin soitan äippäpolille, toi lekuri on ihan yhtä tyhjän kanssa! ja jotenki tosi vastenmielinenkin. sairaalassakin kommentoitiin viimeks sitä, että ei neukkulääkäreihin oikein voi luottaa, ellei ne oo gynekologeja, noi tavalliset lääkärit mitään tiedä - puhuttiin siis tosta perätilasta. No, neuvolatoimintaan oon muuten tyytyväinen, paitsi joka asiaan ne sanoo, että "normaalia" :kieh: ja mihinkään labroihin ei lähetetä. pah. Ootan muuten "innolla" että toi sama lekuri on sitten neuvolalääkäri vauvallekin, oujee.... Mehiläisen gynet on ihan loistavia, paitsi niille on vaikee saada aikoja jos tulee jotain akuuttia :(

heinäneito: :hug: :hug: voimia odotteluun! meillä ei katota neuvolassa muuta kuin lekurissa kohdunsuuta.

Synnytyskertomuksista:
mä oon lukenu niitä niin innolla tähän asti, ja odottanu hurjasti, että koska täällä meidän ketjussa alkaa enemmän tapahtumaan... mutta nyt kun itellä se ei varmaan toteudu perätilan takia niin harmittaa suorastaan :( On niitä kiva silti lukea, mutta ei enää samanlaisella mielenkiinnolla :( Ja suunnittelin jo omaa tarinaakin, mutta nyt se tulee olemaan, että "menin leikkaussaliin, jännitti ihan kauheesti ja sit se synty" :kieh:

Huh ku on kuuma ja hiki taas. Just olin suihkussakin. plah.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 37+5
 
Viimeksi muokattu:
R-M
Meillä menee omalta parkkipaikalta synnärin parkkikselle 10min (on kellotettu! :D), jos ei jouvu ihan jokaisiin liikennevaloihin jäähä oottelemaan. Onneks niitä ei oo kuitenkaan kovin monia matkan varrella.

Onneks ei oo tarvinnu vielä ainakaan menettää hermojaan kyselijöitten takia. Mutta varmasti vielä uteluita tulee riittämiin asti mitä lähemmäks eräpäivää mennään... (Heh, just kun kerkesin tuon kirjottaa niin kaveri kysäs facebookissa että joko toukka tahtoo pihalle :LOL:) Tuntuu oudolle se kun välillä ihan tuntemattomatkin ihmiset on tyyliin kaupanjonossa kyselly, että ei taida olla enään pitkä aika tms... :$

Tänään taas jomotellu alamahaa ja supistellukin hiukan, alkais nyt tapahtua jotain kunnolla!! Vaikka päivät meneekin aika sukkelaan ja melko huomaamattakin, niin kyllä sitä malttamattomammaks käy päivä päivältä..

R-M & Eemeli 38+1 :heart:
 
Täällä ei liiemmälti ole kyselyjä tullut. Kai niitä joku on saattanut kysyä, mutta jos on niin en edes muista :D .
Mutta mulla kans ventovieraat tulee ihastelemaan, että "voi kun on aivan mahtava maha" ja sit kuka mitäkin kyselyjä päälle mm. monesko, kauanko on jälellä, taitaa tulla poika kun on niin edessä, onko siellä montakin vauvaa jne....Herttasten mummojen ihastelut on ihan ok, mutta viikonlopun häissä ja Tallinnan reissulla kun oltiin niin kaikki huikankin alkoholin vaikutuksen alaisena olevat n. keski-ikäiset naiset ja siitä ylöspäin oli arvuuttelmassa sukupuolta ja tökkimässä mahaa, että liikkuuko ja onpa pinkee jne jne. Se oli jo melko ärsyttävää.

Mädchen, mä sentään tein urotyön ja sain pinnikseen patjan hommattua :D . Kolmesta kaupasta olen joutunu hakemaan ennenkuin löytyi oikeaa kokoa, missä niitä ei ollut ja missä olivat loppu. Pikku juttu vaan...pinniksesta uupuu edelleen pohja...toivottavasti vauva osaa levitoida tai isäntä pistää vipinää punttiin. Eli täällä myös melko vaiheessa vielä. Meillä myös varmaan mennään la:n tuolle puolen, jollei tule käynnistys määräystä vikassa ultrassa, joten eihän tässä kiirettä piellä ;)

Pai, mites sulla, kun kokemusta kans jo useemmasta. Onko millä viikoilla syntyneet? Tuntuu, että ei ne sieltä yhtään aikasemmin synny vaikka olis kuinka mones jos vaan taipumusta ylimenoon on. Ite oon kans syntyny kolmatta viikkoa yliaikasena, mun esikoinen toista viikkoa ja pienimmät just päivän kans ennen la:ta kun on käynnistetty millon liian pienen ja millon liian ison koon takia :O. Ja mulla kans kalvot puhkastu aina sairaalassa. Miten sun supparit on lähteny? Missä vaiheessa oot tajunnu lähtee sairaalaan?

Äh, ja taas supistaa...se on koko ajan se 20minsaa...ens viikolla kymmenen minsan välein?

( . ): löysin tosiaan tänään vihdoinkin pinnikseen patjan. Olihan siinäkin urakka! Isosta prismasta oli loppu JUuRI se koko jota etsin ja kodinykkösessä sitä ei ollut ollenkaan :O ! Ko. patjaa olisi saanut vain jos olisi ostanut pinnasängyn samalla! Muu koko mitä kyllä löyty oli joku ihmeellinen 115cm x 56cm !
Tajusin kanssa, että koska ei otettu ä-pakkausta niin tarvitaan harsoja! Niitä olen kattelu vaikka kuinka kauan pitkin raskautta kun olen niihin törmännyt ja nyt tuntuu että niitä kivoja ei löydy mistään. Niin mun tuuria!
Viime yö meni taas harakoille, joten jospa tänään saisi paremmin nukuttua. Yhtäaikaa närästi todella pahasti, toisen kyljen kylkiluut esti oikealla kyljellä nukkumisen ja vasemmalle puolella tuli vatsakramppi, joten en pystynyt nukkumaan mitenkään päin. Onneksi ylös nouseminen, veskissä käyminen ja pieni kävelylenkki auttoi sen verran, että sain sitten vielä nukuttua puolisen tuntia ennen kellon soittoa. Yhteissaldo oli n. neljä tuntia unta kuuppaan... |O
Nyt siis koisaamaan!

Hassel ja Tepsukka
 
Tosta paikkojen tunnustelusta tuli mieleen, että olisko ne siksi tarkastamatta paikkoja, kun eihän se enää tälleen isommilla viikoilla oikeen kerro mitään... Siis kun monillahan (etenkin uudelleensynnyttäjillä) saattaa olla pitkäänkin paikat pehmeet ja vähän aukikin ja silti raskaus saattaa mennä jopa yliaikaiseksi... Ja toisaalta kun 36 viikon jälkeen ei edes esteltäs synnytystä jos se käynnistyis? Voisin olettaa et katsovat paikkojen tilannetta, jos on jotain erityistä, paljon säännöllisiä supistuksia tms? En tiiä, tää oli ihan mutua :D Itsekin mietin, että olis ollut kiva kun olisivat katsoneet, onko kohdunsuulla tapahtunut mitään, et ois vähän voinu rauhoittaa mieltä suunnitellun sektion suhteen (tai siis sen, ettei lapsi vaan päätä tulla aiemmin!), mutta eipähän se tosiaan oikeen kerro mitään enää.

hassel täälläki uupuu pinniksestä pohja ja toinen reuna :D Otettiin käytettynä pinnasänky mun siskolta ja ilmeisesti osa ruuveista on vähän hukassa... Miehen pitäs lähtee metsästää josko löytys ruuveja jostain tilalle, onneks tässä on vielä hetki aikaa. Leikkaushan on vasta ens ma ;) Oletan et pinnis on kasassa ennenku tullaan sairaalasta vauvan kanssa :D Niin ja aika usein sulla kyllä supistelee! Luulis tollasten jo jotain kohdunsuulla tekevän...! Ja varmaan väsyttävän sua, ei kuulosta yhtään kivoilta!

Onks muut kärttysiä? Mä oon järkyttävän pahalla tuulella, kiukkuan miehelle ja pinna palaa pienistäkin asioista, huoh.

Noita kyselijöitä ei oo nyt juurikaan ollut! varmaan kun oon kaikille sanonu leikkauspäivän... Meinasin eka etten sano ku lähimmille, mutta sit ajattelin et paskat, facebookkiin vaan päivä julki niin ei kaikki kysele koko ajan :DTosin yks jos toinen kyselee et jännittääkö... Mä en kyllä oikeen osaa jännittää. Ei se leikkauskaan varmasti häävi ole, mutta mun eka kokemus normisynnytyksestäkin oli aika kauhea, siis henkisesti. Varmaan jännittäisin sitä enemmän... Mut vieraat mummot on alkanut kysellä kaikkea kaupungilla, sellasta en muista esikoisesta tapahtuneen! Viimeksikin kirppiksellä kaksi mummoa (tai no, vanhempaa täti-ihmistä) tuli kysymään onko tulossa tyttö vai poika tms :O

Tömpsis mulla kövi tänään kanssa mielessä, että eihän mulla oo kännykkää joka paikassa mukana! Pitäs varmaan alkaa olla, JOS jotain tuliskin yhtäkkiä...

Noista äitiyspäivärahoista, voi luoja et oon onnellinen kun ne ens viikolla napsahtaa tilille! Oon aivan rutiköyhä... Oon yleensä tehnyt keikkahommia hoitovapaalla, mutta nyt en enää jaksanu juurikaan tehdä kesällä ja kevään opiskelin (ja olin ihan hiton väsynyt ja kauheet liitoskivut). On saanu venyttää penniä... Onneks saan nuo rahat samojen työtulojen mukaan, mitä sain esikoisestakin.

Ei kai tässä muuta. Täällä odotus jatkuu. Kämpän sain siivottua (IHANAA!), 2 päiväähän siinä meni ja äitikin oli vähän auttelemassa (ihanaa kun on paljon neliöitä, on myös paljon siivottavaa ja tilaa, mihin tunkea kaiken maailman roinaa, mikä joutas roskiin!!!). Nyt kun sais pidettyä tän perussiistinä niin ei tarvis stressata... Mut arvatkaas vaan mikä sotku täällä on ku tuun sairaalasta, nuo mun miehet on hiton sotkusta porukkaa!! Pakko kyllä painottaa tuolle isommalle, että SIIVOA ennenku haet mut kotiin :D Huomenna neuvola (vähän ahdistaa punnitus, oon syöny karkkia ja herkkuja ihan hirveesti!), ja 6 yötä sektioon...!!!

merkkari ja möhkis 38+4
 
Kärttyisyydestä Mä olen ainakin muutaman viime päivän ollu oikein kiukku. Aargh, lähinnä varmaan painoahdistusta, oon paljon isompi kuin edellisissä raskauksissa.

Kyselyistä oli pakko tulla kommentoimaan, en kyllä muista että kukaan olis kauheesti ees kyselly, mut yks juttu jäi mieleen. Olin perjantaina kaverilla kuskina paikallisessa ja siellä oli jo muutama sellainen setä jotka viihtyy siellä kovasti jo sillon kun mentiin sisään. No, sit parisen tuntia oltiin istuttu, kun yks näistä sedistä tuli mun tykö ja totes "Sä olet muuten raskaana." Oli pokassa pitämistä, se tuli ihan sellasella äänellä, etten ite olis lainkaan tietonen asiasta. :D Muuten en usko, että paljon kysellään, en oo ees kauheesti kertonu maailmalla, et meille on tulossa vauva.

Haluaisin jo kohta synnyttää...

Carlotta 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Tömpsis on käyny itelläki mielessä tuo että kiva jos on kaupassa tai liikenteessä niin köllöttelee vaa jonnekki keskelle ostarii mutta ohjeistus on tämä niin mennään niillä :D toivotaan että synnytys alkaa supistuksilla ja pääsee lähtemään omin jaloin :)


Onks muut kärttysiä? Olen.. valitettavasti.. hermot kiristyy pikkusistakin jutuista...
 
Viimeksi muokattu:
Kärttyisyydestä: 2vee minulle kiukkuisena "älä viitti huutaa". Olin juuri pyytänyt miestäni erittäin "ystävällisellä" äänensävyllä pistämään ne astiat koneeseen asti.. Täällä siis ainaskin olis vähän peiliin katottavaa :ashamed:

Kyselyitä: ei ole tullut, mutta kaikki läheiset muistavat viimekertaisen "ylimenon", joten tuskinpa kukaan alkaa ennen 42 vko kyselläkään :headwall:

Kiippu & kaumujunior (35+1)
 
Kärttyisyyttä? Minäminäminä! Tosin nyt oon hyvällä tuulella, kun nukuin tauotta 8h. Mutta noin muuten on viimepäivät kärtyttänyt ja kenkuttanut, lisäks oon niin herkkäitkuinen nykyään, että kyllä ihan joka päivä on saanut jollekin asialle porata. Ylitsepääsemätön harmi voi olla vaikkapa se, ettei yllä ähisemättä rasvaamaan kuivia jalkapohjia.

Mä oon kans vissiin säästynyt enimmiltä kyselyiltä. Isä soittaa mulle parin viikon välein ja kysyy, onko pinkee olo ja joko kyllästyttää. Naapurit kysyy lähinnä, koska on laskettu, koska mun masu on niin hämäävän pieni. :D Ja niitä on kiva järkyttää, että viikon päästä. Mutta kaikki jotka mua näkemättä tietää päivän lähestyvän, niin kyllä muistavat kysellä, että onko jo tukala olla ja kyllästyttääkö. Sen sijaan ukko-parkaa piinataan päivittäin töissä, eilenkin kuus kollegaa kysyi, joko on tapahtunut, johon mies sitten oli naurahtanut, että luuletko, että täällä silloin mätänisin? Tai sitten, että koskas tapahtuu. Jaa-a, sellasella tiedonlahjalla ku olis siunattu, niin rikas olis...

Tömpsis ihmettelee, miten kyselijät ärsyttää, mua ihmetyttää vaan edelleen, et millaset ihmiset ja missä päin maata kopeloivat toisten mahoja? Kun ei mua ole kukaan tullut lääppimään koko odotusaikana! :O Siitä silloin jokunen kuukausi sitten oli kovasti täällä puhetta. Onkos niitä masuntaputtelijoita nyt sitten riittänyt, vai osoittautuiko murhe turhaksi?

Mä en nyt oikein tiedä noista meidän neukkulääkäreistä, kun meillä on neuvola ihan erillään puolen kilometrin päässä arvauskeskuksesta, niin vois kuvitella, että ne olis ihan oikeita gynejä, mutta varmaan ihan yleislääkäreitä sit kuitenkin. Joktap muhun ei enää tartte niiden koskea.

Sit merkkari arveli, ettei myöhemmällä enää tutkita kun se ei kerro enää välttämättä mitään. Mä olen vähän samaa mieltä, siks mua ottaakin päähän, että väkipakolla piti amatöörin päästä mua ronkkimaan viikolla 38 ja aiheuttamaan pahaa mieltä, kun lääkäri 36+6 peruuntui. Ei ikinä enää! Oon vähän monta kertaa jo mutissut, että jatkossa pidän puoleni, mut näin sitä vaan enskertalaisena sokeesti luottaa toisten arviointikykyyn, vaikka papereitahan nekin vaan tuijottaa. Ja onko se sit Kelalle jotenkin pakollinen, vähintään yks raskausajan sisätutkimus? Mä en oikeasti ole perehtynyt, mut jälkitarkastus ainakin taitaa olla edellytys tuille? Mä hullu viel odotin innolla sitä lääkärintarkastusta, että sieltä muka sais jotain infoa, mutta p*skat.. Tympee hoitaja vaan juoksutti mua talon päästä päähän ja päivitteli, kun on paineet sellasen jälkeen vähän koholla. Ja "lääkäri" oli ihan jostain metsästä revitty arvuuttelija.

Tervetuloa muuten Kiippu, ja joku muukin uskaltautui vasta puskista kurkkimaan. :) Kiva kun näin loppumetreilläkin vielä tulee uusia.

Sairaalaan meillä on vuorokaudeanajasta riippuen 10-40 minuutin ajomatka. Saa meinaan neljän ruuhkassa ihan tosissaan miettiä, et kestäiskö viel hetken himassa vai soittaisko lanssin.

Seksi ja supparit, no joskus tulee, toisinaan ei. Kipeitä ei milloinkaan. Mä oon niin tottunut noihin kivuttomiin harkkasuppareihin, etten läheskään aina edes huomaa niitä. Mutta mitä hormoneihin tulee, niin miehen spermassa tosiaan on jonkin verran kaulaa pehmittäviä, mutta puhutaan niin vähistä määristä, ettei pitäisi pahemmin olla vaikutusta. Orgasmi taas vapauttaa naisessa synnytystä mahdollisesti jouduttavia hormoneja. Sit on lisäksi se liike, joka saattaa käynnistää kun vähän hengästyy ja veri kiertää.

Meil on täs ollut jo keinot käytössä, koira saa sellaisia tunnin reippaita kävelylenkkejä, kun nyt kerran pystyn. Sauna ei ole kuin kerran viikossa, mutta siivous ja seksi vähintään jokatoinen päivä, enempi tosin omasta ilosta kuin varsinaisesti häätömielessä. :D

Seksistä tosin on tullut aika humoristista, mä tunnen oloni gorillaksi päällä ja valaaksi alla, lisäks tunnelmaan saattaa vaikuttaa ajoittaiset, tahattomat kaasuvuodot, joista mies ei onneks ole pahemmin piitannut. :D Kerran mä itse vaan käkätin kädet silmillä kun toinen lykki menemään ja huitoi pahimpia käryjä kauemmas. Kieltämättä välillä on ikävä vatsatonta, oikeaa seksiä...

No niin, tästä informaatiopläjäyksestä onkin hyvä jatkaa tuonne pyykkikoneelle ja imurin varteen.. Mukavaa päivänjatkoa!

L 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis

Yhteistyössä