Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Casannalle hurjasti onnea :)

Miau, tsemppiä huomiseen :)

Vaniljainen, täällä huomenna 37 täynnä...

Siinä ne supistukset sitten oli, sattuivat kyllä kiitettävästi ja jättivät jälkeensä kipuilevan selän ja jalat, mutta ohi ne meni. Vauva on liikkunut ja huomenna siten on se äitiyspolin lääkäri ja synnytystapa-arvio joissa sit näke mitä alapäähänkin kuuluu...

Zophie ja murunen 36+6
 
R-M
Miaulle tsemppiä!

Täällä mukula taas porannu tonne alakertaan, välillä jo tuntuu että lopsahtaa pihalle jos vielä puskee, mut vielä ainakin on sisässä pysyny! :D Tuntuu että välillä ottaa oikein vauhtia ja sit pönkää kaikin voimin. Koittais nyt vaan alkaa pönkäämään niin kovasti et alkais tapahtumaan.. ;)
Huomenna neuvola, jospa siellä sais ees pikkuriikkisen jonkinlaista tietoa onko synnytys ees lähestymässä..

Öitä ja huomiseen!
 
Piiiitkästä aikaa täällä :wave:

Onnittelut kaikille jo vauvautuneille, olipa ihana lukea kuulumisia :heart:

Nyt jännään merkkaria, miksei sieltä jo kuulu?!?!? Miten niin kärsimätön... Mullakin sektio tulossa, se varmistui nyt sitten synnytystapa-arviossa. Ei lähdetä kuulemma edes yrittämään alakautta. Olin ensin tosi pettynyt mutta nyt jo ajatukseen sopeutunut.

Tänään kuitenkin vähän sain hätääntyä, kun alkoi supistelemaan oikein kunnolla ja tiuhaan, suoli tyhjeni ja ihan tuntui että se on menoa nyt. Synnärillä sanoivat että tule vasta sitten kun 5min välein tulee, vaikka sanoin, että pitää ehtiä leikkuriin kiireelliseen sektioon. Kuulemma ehtii sittenkin :O Vähän epävarmana kyllä jäin kotiin kuulostelemaan kun äitipolilta nimenomaan oli teroitettu että samantien kun alkaa säännölliset supistukset tai vedet menee, pitää mennä, että ehtii...

No ei mitään, supistukset on laantuneet ja väli nyt 20-30min. Ei siis loppuneet kuitenkaan, ja paineen tunne on valtava! Olispa kiva tietää mikä siellä on kohdunsuun tilanne kun viikkokausia ollut jo kahdelle sormelle auki ja kaula hävinnyt. Aamulla kyllä menen tuohon omaan tk:een näytille vaikka väkisin, ei kai se nyt kenenkään etu ole hirveässä kiireessä sektioon mennä!

myy ja möykky 37+0 POKS!!!
 
Viimeksi muokattu:
Yötä vaan kaikille ja ihan ensin...

CASANNALLE ja perheelle ONNEA JA ILOA PIKKU PRINSSISTÄ :heart:

Kylläpä olette olleet ahkeria kirjoittamaan! Sitä se teettää kun ottaa pikku päikkärit niin heti sitä mennään kirjottamaan neljä sivua juttua niin ettei pysy perässä!

INNOM, lähitkö näytille/jakautumaan? Tsemppiä jos tosiaan vedet meni ja lähtö tuli!

Freundin, tervetuloa ja JEE joku sentään tuli samalle la:lle mun kanssa :D . Tosin mä todennäköisesti tuskailen tän mahan kanssa vielä kolmen viikon päästäki...elleivät halua käynnistää. Plääh...

Kyselyistä, mä oon luvannu pistää ryhmäviestiä kaikille vähänkään tutuille heti ekasta supistuksesta kun pitää lähteä, että kaikki muutkin joutuu kärvistelemään ja menettävät yöunensa jos oon synnyttämässä yöllä ja ihan vaan muutenkin :D . Muuten ei kyselyt ärsytä. Pääsääntösesti kyselevät vaan, että millos se la olikaan ja että mikä vointi.
Tosin näitä "kyllä se sieltä kohta tulee" ja "ei oo enää pitkä aika" tyyppejä riittää ja ne kieltämättä vähän ärsyttää...Tässä tilassa kun tieto siitä että la on puolentoista viikon päästä, mutta hyvin todennäköisesti menee viikolla vähintään yliaikaseks ei lohduta yhtään että "ei siihen enää ole pitkä aika". Siihen on jopa KOLME viikkoa vielä ja se on PRK*EEN pitkä aika tässä tilassa...sori vaan...

NLA kuulumisia
Pissa ok.
Fundus kasvanu viikon takasesta 2cm vaikka muksu laskeutunu :O ?!?! Apua! Eli nyt 36cm...
Sydänäänet sitä samaa ku alusta asti eli 145
Verenpaine 102/62
Paino otti ensimmäisen hurjan hyppynsä ja oli noussu viikossa 1.1kg! Se siitä nachojen ja juustonaksujen syömisestä eilen...Kyllä oli aamulla paikat turvoksissa, että ei ihme...

Ja huomenna ä-polille. Vika painokontrolli. Saapa nähdä miten käy. Toisaalta mua pelottaa, että on iso vauva ja päättävät käynnistää, toisaalta pelottaa ihan älyttömästi, että mitä jos tätä ei käynnistetäkkään?! Se tietää ylimenoa ja takuu varmaa isoa vauvaa ja sitä, etten osaa yhtään valmistautua millon syntyy ja se pelottaa, koska mies saattaa olla matkoilla niin kaukana, ettei ehdi synnärille mukaan ja se on mun suurin pelko!
Nytkin on viiden tunnin ajomatkan päässä palaveeraamassa ja kotiutuu vasta huomenna illalla. Onneksi nyt on olo, ettei todellakaan ala syntymään, mutta entäs ensi viikolla? Sillon on melkein yhtän pitkän matkan päässä ti-to! Yyyhh....pelottaa :|

Siinähän tuo omanapa osuuskin jo tuli. Teppana on taas kääntäny itseään monta kertaa tänään...nla:ssa oli pylly vasemmalla, saa nähdä mitä on huomenna...Viime viikon nla:ssa oli oikealla. Vois jo rauhottuu pikkuhiljaa...

Hassel ja Tepsukka 38+4

Huomenna alkaa naiset MEIDÄN KUU!!!!! :D
 
Ihanaa!!! Nyt niitä vauvoja syntyy!!!

Täällä night from hell, jälleen kerran. Mullahan on pahoinvointia ei pelkästään selällä maaten, vaan myös molemmilla kyljillä ja istuessakin, jos ei ole selkä täysin suorassa. Tämähän aiheuttaa vaikeuksia tuon nukkumisen kanssa ja just nyt mikään asento ei auta, pahoinvointi kyllä löytää mun luo. Tänään puoliksi istuvakaan asento ei auttanut...

Jepanderi möyrii, potkii, tunkee itseään samanaikaisesti ja rauhoittuu, kun lähden kävelemään ympäri keittiötä. Onneksi näitä öitä on vaan muutama viikossa, mutta ei niitä enempää jaksaiskaan. Sitten lisätään päälle hirveä närästys ja tadadaa...

Ai, nyt onkin hikan aika! Jestas, kun tuntuu alhaalla! Tsemppiä vaan muillekin valvojille |O
 
Gepanderi tervetuloa ja pistä vaikka mulle oikea nimi yvn kautta niin saan sut lisättyä kaveriksi ja sitä kautta sitte tonne FB ryhmään,itelläki siellä tulee eniten käytyä tämän lisäksi tietty =) ja toi hikka alkaa olla jo ärsyttävää ku se tulee,alussa se oli niin voi ku ihanaa mut ei enää...

Vaniljainen samaa porailua täällä koko eilisen pvn ja kuten kellonajasta huomaa,olen nukkunu sen 2tuntia viime yönä supistusten ja vihlomisien takia,synnärilleki soittelin eilen ja meen kyl tänään tarkastuttaan tilanteen JOS vielä jatkuumnyt tietty laantuivat ku ylös pinkasin!

Casannalle onnittelut poikavauvasta!!!:flower:

miau!tsemppiä synnytykseen!!!=)

Hassel täälläki vaikka vauva laskeutunu niin fundus nousee joka vk 0,5-1cm mut se on kuulema merkki siitä että vauva kasvaa ja ei kuulema ole vielä lantiossa,eikä välttis sinne menekää ku on toinen..sulla kyllä aika iso nousu et toivottavasti ei ole hirveen kokonen =O

En ole saanu nukuttua ku pari tuntia tosiaan 12 jälkee unen sain ja puol3 heräsin,supistelee,vatsa kipee,vihloo ja kaiken lisäks poika huudellu tunnin välein voiko tulla viereen(mies ku lähtee töihin 5 niin kämpii sen sen jälkee aina),sillä on nyt joku kausi et mielikuvitus laukkaa ja illat seuraa peräs ku hai laivaa!!onkos vinkkejä mitä tekis tuon pelkäämisen kans??välillä ei meinaa vessaankaan lähtee yksin:kieh: tai jos menee niin huutelee koko ajan jotai...juu mut nyt se taas heräs ja meni meän sänkyyn joten pakko mennä kait sinne ennenku herää kokonaan ja sit ei nukuta enää kumpikaan!!
Voih näitä ihania loppuaikoja!!!!
jiimii&poju 39+2
 
Huomenta! Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Eilen illalla taisi tulla ensimmäistä kertaa kunnon supistus (tai kaksikin), että menin ihan "lukkoon" (olin yksin kotona). Siirryin sängylle hetkeksi, sängystä sohvalle ja molemmissa maatessani oli kivuliaat reisi/alaselkä poltot (!). Reidet on nyt kaksi päivää huutaneet hoosiannaa. Limaa tulee nyt lähes joka kerta pyyhkiessä (olen se vessassa ravaaja). Vihloi kyllä koko yön aina liikkuessa ja pari kertaa supisteli. Kyllä nyt oikeesti saisi jo alkaa tapahtumaan. Jäin sitä miettimään, että kun noita vihlontoja/supistuksia tulee, niin olisiko parempi jatkaa liikkumista, kuin mennä lepäilemään? Vaikka ne synnytyssupistukset eivät vissiin mene ohi lepäilemällä. Kivut kuitenkin aina yltyy liikkuessa, sen olen nyt huomannut. Mies eilen ehdotti, että kävelisin kotia ympäri, mutta klo alkoi olla yli puolen yön ja halusin vain nukkumaan :D Katotaan mitä tänään tapahtuu, vai tapahtuuko mitään. Vatsassa vähän kiertää nyt ja eilenkin kävin varmaan 3 krt tyhjentämässä, mutta aika kovalla maha kuitenkin oli. Huomenna on/olisi neuvola ja tutustuminen lastenneuvolaan :)

Casanna, onnittelut koko perheelle pojasta!

Tervetuloa kaikki uudet! :)

Miau, kovasti tsemppiä!

innoM + Pulla 39+5
 
Casanna hurjasti onnea pienestä pojasta! :flower::heart:

Miau tsemppiä käynnistykseen!

Kuinkahan moni täällä on jo tositoimissa? Monella kuulostaa oikein lupaavalta touhu :) kumpa pääsis jo itsekin. Eilen taas iltapäivällä supisteli napakammin jonkin aikaa, mutta sitten ne yllätys yllätys lopahti. Viime yön sain ihmeen hyvin nukuttua kyllä. Minulla lähti esikoisen synnytys käyntiin 1 1/2 vrk:tta sen jälkeen kun aloin juomaan vadelmanlehtiteetä. Tiedän että tämä vain sattumaa enkä oikeasti itsekään kauheasti usko noihin hömpötyksiin, mutta toisaalta ajattelin että ei siitä mitään haittaakaan ole. Niimpä kävin eilen luontaistuotekaupassa ostoksilla ja tänään meinasin keitellä... Minäkö epätoivoinen, en.... :ashamed::whistle::D

Tervetuloa myös kaikille uusille "kaapista ulos tulleille" (itsekin olen niin "vanha" ;))

Jandhe ja pikku-ukko 39+2
 
Casannalle onnea!

MIaulle tsemppiä koitokseen!

Ja osa oli saanut tietoonsa jo tulevan syntymäpäivän =)

Täällä käytiin eilen perheen kanssa lilluttelemassa kylpylässä. Oli kyllä ihan kivaa pitkästä aikaa. Vauva mylläsi illan ja nyt heti aamusta, liikkeet tekee jo pirun kipeää! En muista että esikoisesta olisi näin kipeätä tehnyt, mutta ehkä olen unohtanut? Flunssakin pesiytyi tänne, nenä täynnä räkää, kun heräsin :(

Huomista neuvolalääkäriä odotellessa, ultraakin tällä kertaa! =) Aion kyllä pyytää kokoarviota ja ehkä jos suostui vielä sukupuolta vilkaisemaan ;) Meillä siis epävarma tyttölupaus.

Nessu ja pieni 35+5
 
Casannalle paljon onnea pojasta!!

Miaukin pääsee varmaan juur kalvoistansa!

Uusille tervetuloa =)

Aikamoinen kyttäystunnelma kaikilla ja niin täälläkin. On tää loppuaika tämmöstä päivystämistä, supistamista, kipuja ym on, mutta onko tarpeeks? Sain oman osani eilen kun 1½ h oli alavatsakipuja ja kipua lantiossa, mutta ei kyllä ollut supistuksia. Ei pystynyt muuta kun seisomaan ja vähän kävelemään, jotenkin luulen että liittyi lapsen liikkeisiin oisko tuo kääntänyt kylkeään ja pää rassasi sitten niin ikävästi tonne alas. Kipujen jälkeen olinkin ihan puhki, pojan kaveri oli meillä ja mun piti huolehtia niiden syömiset ym. kotiinlähtö, mutta mä nukahdin kun kivut loppu. No pojat oli vaan hyvillään kun leikkiaika piteni.

maximilian ja tyttö 38+6
 
Huomenta!

Hyvin nukuttu yö takana, vasta kuudelta heräsin vessaan :) No eipä siinä unelle tullut mittaa kuin 6 tuntia kaikkiaan, mutta yhtäsoittoa!

myy73:lla oli kyllä aikamoisen lupaavat oireet, toivottavasti kuitenkaan ei liian kiirus tule leikkuriin!

Miau
taitaa olla kohta tositoimissa ja merkkarin uutisia odottelen. Ja kelläs muulla (miirikki?) oli lähiajoiksi sovittu käynnistys/sektio?

Mädchen :heart: 37+4
 
Miaulle Onnea matkaan :hug:

Levottomasta yöstä selvitty ja täällä sitä taas kirjuutellaan =) Toisaalta hyvä, kun olis tänään miljoona hommaa ja mua ei ole ku yksi!! Voi kun joku päivä oppisin jakautumaan :p
Tänään on kyllä niin kiire päivä, että jos se ei mitään aikaan saa niin ei tämä kaveri ulos tule ennen kuin 42+! Alkaa jo kyllästyttää ja tympiä, kun kaveri vaan tippuu ja tippuu!
Eilen kävi kaveri aamulla kahvilla ja myöhemmin illalla niin kysyi vielä miten se voi noin paljon tippua päivän aikana! Olo helpottuu yläkropasta, mutta voi luoja alaraajojen tuntemuksia!!! :kieh:

Tänäänkin olisi hyvä päivä!! Kaikille mukavaa päivää ja tsemppiä tulevaan pikku hiljaa meitä katoilee paketteja noutamaan :heart:
Aamu terkuin Hipsunen ja Vuokralainen 38+2 :heart:
 
Onnea Casannalle! Ja tsemppiä kaikille, joilla jakautumisen merkkejä ;)

Ihan kauhea yö! Vessassa sai ravata ja sit alko närästää ja selkää sattumaan jajajajaja... Ja möhkiksellä oli taas hikka! Hikkaileeko muiden masuasukit useita (siis oikeesti useita...) kertoja vuorokaudessa? Tuntuu et koko ajan pieni tasanen hytkytys käynnissä :D

Onko muilla neuvolan kotikäyntiä myös ennen synnytystä? Meillä olisi ensi viikolla. Kuulemma joku uus juttu täälläpäin, tehdään kaikille jotka vaan siihen suostuu.

sanzilla ja möhkis 35 + 4 (muut vaan jakaantuu ja mä oon varmaa viel lokakuun puolivälissäkin yhtenä kappaleena :D )
 
Casannalle kasapäin onnea! Ja Miaulle tsemppiä!
Ja lämmin ajatus teille, jotka olette siinä ja siinä, jakautuako vaiko ei.:)

Täällä ei viime viikkoisten menkkamaisten kipujen ja selkäsäryn jälkeen ole tuntunut taas miltään. Toisaalta, ei mulla kyllä ole kiirekään. Kodinhoitohuoneen (ja samalla vauvanhoitohuoneen) remppa on ihan vaiheessa, mutta eniten kai on alkanut jollain tapaa pelottamaan arjen totaalinen muutos. Tai no, pelottamaan ja pelottamaan, mutta onhan tämä nyt helppoa tälleen, huolehdit vaan itsestäs ja elukoista, ja se on siinä... Ei mua haittaa, jos saan vielä vähän aikaa olla huoleton ennen sitä kaiken ympäripyörähtämistä, uuden ja ison asian kohtaamista. :whistle:
Eh heh.

Hikkaa on täällä kyllä tosi usein. Siis ihan useita kertoja päivässä tulee hytkähtelykohtauksia meilläkin. Ja kauheaa punkemista ja puskemista, vatsa vaan venyy. Iltaisin yritän istua sohvalla ja kutoa villahousuja, mutta aika hankalaa on välillä. Tulee monosta vasemmalle ja pyllystä oikealle. Näin aamutuimaan koneella istuessa siellä vain möyritään, vatsan muljahtelu päällepäinkin on tosi verkkasta ja hillittyä, ei lainkaan sitä yhtäkkiä puolelta toiselle pompsahtamista, mitä iltaisin.
Tosi aktiivinen lapsi siis, mikä on tietysti hyvä, ei tartte huolehtia liikkumattomuudesta.

Onko muuten jo synnyttäneillä kokemusta, että onko tuo kohdussa riehuminen suoraan verrannollinen lapsen vilkkauteen? Että jos kohdussa heitetään volttia enin osa vuorokaudesta, niin lapsikin on sitten vilkas ja riehuvainen?

Neuvolan kotikäynnistä ennen synnytystä ei ainakaan ole ollut puhetta, joten tuskin on käytäntönä. Mieluummin otan sitten synnytyksen jälkeen jonkun tällä käymään, kuin ennen synnytystä.

MökinAkka 37+3
 
Hassel, äläs vielä intoile, vasta ylihuomenna on meidän kuu ;) 31 päivää elokuussa :D

InnoM, kuulostaa lupaavalta :) Itse asiassa noi supistukset kuulosti sellaisilta kuin ne mun tais eilen olla. Justiin meni kans ihan lukkoon kuten sanoit. Sulla se oikea laskettukin on jo ihan ovella :)

sanzilla, meillä se neuvolan kotikäynti ennen synnytystä oli viime viikolla. Lastenneuvolan täti kävi tutustumassa meidän perheeseen(tosin mies oli töissä) ja kyseli taustoja jne. Kyseli miten lastenhoito sujuu ja millainen tausta sen suhteen on. Olin ensin aika varautunut koko käynnistä, mutta täti oli mukava ja tilanne ihan ok. Uusi käytäntö täälläkin.

Tarttis mennä suihkuun ja lähteä äitiyspolikäynnille sinne synnytystapa-arvioon... Eilinen jätti jälkeensä entistä kipeämmät nivuset ja arahkon selän...Saas kattoa, mitlä alaosan tilanne muuten näyttää ;)

Zophie ja tänään täysiaikainen murunen 37+0 :)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä niille jotka vauvaa on hakemassa :)

Kaikilla tuntuu olevan viikkoja ihan kauheesti...Mä olen istunut taas vessassa ja maha on tyhjentynyt. Yöllä taas heräsin kolmen jälkeen ja rupesin miettimään synnytysvaihtoehtoja ja en todellakaan tiedä, mihinkä olen valmis jos neitiä ei saada käännettyä...No torstaina sitten ehkä viisaampi...
Yöllä oli taas jalat niin levottomattomat, että heitin tukisukat jalkaan ja sitten alkokin suonenvedot...
Päätäsärkee kokoajan ja inhottava kun yölläkin herää päänsärkyyn...

Marja ja maha-asukki 35+5
 
Tsemppiä Miau! Kohta on vaavi sylissä.. :heart:

Tervetuloa kaikille uusille!!

Täällä vaan jatkuu selkäsäryt ja lantion kipuilu... sais alkaa tulemaan niitä säännöllisiä supistuksia kun alkaa tää olo olee jo aika tukala ku ei voi oikeen edes liikkua :(

O&O + pikku jäppinen 38+3
 
Täällä taas vaihteeksi hyvin nukuttu yö takaana, kaiken kaikkiaan nukuin 24-7.15 ilman vessareissuja =) Näkyy olevan niin että joka toinen yö menee hyvin ja joka toinen huonosti. Nyt ei ole supistellut eikä ollut muutakaan vaivaa!!!

Onnea Casannalle!!

Onnea myös niille jotka pääsevät jo tositoimiin!!!

Meillä ei ole neuvolan kotikäyntejä ennen vauvan syntymää ja sittenkin vaan halutessaan saa terkan kotikäynnille, ei siis pakollinen.

Eilen neuvolassa pissassa taas valkuainen 1+, kummittelee nyt näköjään joka kerta. Mut yks + kuulemma viel hyväksytään, turvotuksia ei oo, eikä RR koholla tai muutakaan. Mut paineita mittailen päivittäin kotona, niihin lukemiin luotetaan.

39+3
 
Mädchen Juu mulla on sektioaika ensi viikon torstaille :) Tarttis aamukamman... 8 päivää ja sit lähdetään hakemaan vauvaa!

Onnea Casanna pojasta ja hienosta synnytyksestä!

Myy73 Minä myös odotan Merkkarin kuulumisia malttamattomana! Vaikka onkin jo yksi sektio takana niin silti kiinnostaa miten se homma menee kun leikkaus on suunniteltu :)

Kävin eilen Jumbossa ja löysin aivan ihanat Esprit-aamutossut sairaalaan mukaan. Niissä on hyvä pitävä kumipohja ja ne on helpot sujauttaa jalkaan ja niin pehmeät. Jesh. Ja varmasti niillä on käyttöä kotosallakin talven tullen kunhan ne vaan ensin pesee sairaalan pöpöistä puhtaiksi.

Jiimii Onko se fb-ryhmä jo perustettu? Saanko minäkin laittaa yksärillä tiedot? :) Tahtoo mukaan!

MökinAkka Mulla esikoistyttö oli rauhallinen masuvauva ja oli synnyttyäänkin yli-helppo ja leppoisa tapaus. Tämä pööpö tuntuu kans aika rauhalliselta, nukkuu pitkiä pätkiä, mutta sit kun liikkuu, niin liikkeet on selvästi esikoista rajumpia ja ne oikein sattuu...liekö sit sen takia että on poika, kun kooltaan ei pitäis olla mitenkään isompi?

Miaulle Hyvää ja onnistunutta synnytystä! Tule pian laittamaan synnytyskertomusta meille uteliaille :)

miirikki ja pööpö 37+6 *huomenna poksuu taas*
 
Pirun tyhmä kysymys, mutta kun tuli mieleen. Eli normirintsikat alkaa olee liian pienet pikkuhiljaa ja imetysliivejä taas ei viitsis vielä ostella, kun ei tiedä millaisiksi turpoaa... Eli kannattaako tässä välissä hankkia vielä isommat tavalliset rintsikat, ts. kuinka kauan hinkit pysyy tässä jumbokoossa kun jossain vaiheessahan ne kai imetyksen lähdettyä käyntiin jne. niin tasaantuvat taas? Itse kun meinaan pitää imetysaikanakin ihan tavallisia rintsikoita imetysliivien ohella, joten onko ihan rahan hukkaa hakea kokoa isommat tavikset kaupasta...? (Changesta tosinsais kahdet yksien hinnalla ;) )...
 

Yhteistyössä