SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

cracotte: todella kurjaa! :( Voimia sinne paljon! Mulla oli kesällä kemiallinen tyhjennys ja se kipu oli kamalampaa kuin mikään mitä tiedän... ei kuulemma kaikille tule noin kovat kivut... olenkin päättänyt että jos siihen joutuisi uudestaan vaatisin kaavinnan tai ainakin kunnon särkylääkkeet... se oli kamalaa, toivottavasti sulla meni helpommin :hug: Ja mulla neuvolantäti mittasi sykkeeksi 155 vaikka alkio oli jo menehtynyt, eli ei se vika varmasti ole ollut sussa tai dopplerissa. Oikein paljon jaksamisia tähän kurjaan aikaan :hug:

Juup, mä soitan huomenna neuvolaan ja haluan kuulemaan sydänäänet... Liian pitkä aika odottaa seuraavaan kertaan... Lakkaakohan tää keskenmenon pelkääminen koskaan? :(

Sariar ja muut iloisia uutisia saaneet: ihanaa! Onnittelut! :flower:

tömpsis ja super 13+3
 
Oikein aurinkoita sunnuntaita kaikille! :wave:
Ihanaa tosiaan kun alkaa olemaan aurinkoisia päiviä ja päivätkin ovat selkeästi pidentyneet :cool:

Sariar Oih, oikein paljon onnea hyvistä tuloksista ja ihanaa kun olette jo saaneet tyttölupauksen!! :heart: Tuliko tuo tieto tytöstä just siitä istukkanäytteestä? :)

Oletteko muut kyselleet jo np- ultrassa, että kumpi on mahdollisesti tulossa? Tiedän, että tässä vaiheessa se on vasta ihan veikkailua, mutta silti itse haluaisin jo jonkilaista arvailua :D

Vatsan malli on alkanut mulla muuttumaan, alkaa näyttämään semmoiselta pyöreämmältä vauvamasulta jo :heart:

tömpsis Eipä se pelko taida juurikaan loppua, koko ajan sitä vaan odottaa seuraavaa ultraa ja miettii, että onhan kaikki hyvin :heart: Semmoista tämä vaan taitaa olla ja sitten kun vauva syntyy niin taas pelkää, että onko se kunnossa :)
Mutta onneksi sinne neuvolaan on varmaan mahdollista päästä sydäntä kuulemaan jos liiaksi alkaa vaivaamaan :heart:

Huomenna on viikko np- ultraan!! :) En malttaisi odottaa..

Vaniljainen :heart: 11+0 (POKS!! :) )
 
tömpsis, ei se taida loppua, mutta kyllä se taitaa vähän helpottaa viikkojen mennessä eteenpäin! :) Ilman kotidoppleria stressaisin aivan varmasti, mutta nyt siihen en nää tarvetta, vaan yritän nauttia tästä :)

Sukupuolta ei olla vielä kyselty, mutta ajattelin kysellä tuolla rv 16 ultrassa 16.3 :)

Tänään saatiin Ikean "Diktad" hoitopöytä antiikkipetsattu (myös se ylähylly). Ihana! :heart: Hommattiin tuo jo nyt, kun saatiin se tosta melkein "naapurista", halvalla ja hyväkuntoisena :) Just tuollaisen olisin kuitenkin halunnut hoitopöydäksi, koska sitten, kun sitä ei tarvitse, niin se on lipasto/hyllykkö. Kivasti tilaa kaikelle söpölle ja tarpeelliselle :) Millaisen hoitopöydän te aiotte hankkia, jos aiotte? :)

innoM + Pulla 14+3
 
Sunnuntaita,

Paljon ollut taas juttua, oon täällä kuumeessa ja poskiontelontulehduksessa aivan veto veks :( Lukenut siis olen, mutta kommentoida en ole jaksanut.

ikäviä uutisia oli tullut, suuri :hug: ja jaksamista!

Hyviäkin uutisia oli paljon!! :heart:

Joku ainakin puhui vaunuista. Meille tulee Emmaljunga sport edget, katsomassa on käyty ja kesällä aletaan miettimään ostoa.

Hoitopöydästä kyseli innoM. Meillä on esikoiselle ostettu hoitopöytä -tai siis lipasto ja hoitotaso- vielä tallessa ja sama tulee käyttöön. Meiltä löytyy Sievän Pikkupuu lipasto ja Pikkupuu hoitotaso. Lisasto ollut käytössä kokoajan ja hoitotaso löytyy kellarista :)

Siev Sisuste Oy tuollainen siis.

Maha alkaa olla jo sen näköinen ettei kohta enään piilotella. Kaveri oli yhteisellä tutullamme tänään käymässä ja oli tämä tuttu kysynyt olenko raskaana :D Oli kuulemma jo muutama viikko sitten katellut muttei kehdannut kysyä ;) Ultraan olis vielä 1,5viikkoa ja sen aikaa ainakin olisi hyvä pysyä salassa. Kaikki sukulaisetkaan kun ei vielä tiedä..

Jaha, nenä vuotaa ja heikotus palaa, eikun vaakatasoon...

-Santtu ja Pikkunen 10+2 (niin se meidänkin Pikkuisesta tuli sikiö :heart: )
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon ja tosiaan istukkanäytteestä tuo tieto....ei ultrasta. =) Ehkäpä nyt uskaltaa jo hiukan ostella vaatteita ja helpottaa suuresti kun tietää kumpaiselle ostella =)
Nimiäkin heti pyöritellyt päässä =D Oon aina miettinyt nimet valmiiksi kylläkin sillä varauksella ettei sovikaan....kun olen saanut tietää kumpi tulee.

Hippunen 12+6
 
Voi miten kurjia uutisia monella, voimia ja :hug: Surullista kun tässä vaiheessa vielä tulee tuollaisia uutisia...

Hoitopöydistä, aiotaan kyllä hankkia, lipastotyylinen johon saa hoitotason päälle.
Vaunuista tällä hetkellä mielessä Crescent Classicit, tärkeintä on isot, kunnon pyörät, ja heittoaisa. Ulkonäkökin miellyttää ;)

Huomenna poksahdettais sitten 12- viikolle ja toinen kolmanneskin saisi alkunsa siinä sitten, toivottavasti kaikki edelleen hyvin :)
Maha näkyy jnkv, omat vaatteet onneksi vielä pääosin mahtuu, housuissakaan en ole siirtynyt vielä mammamalleihin. Omat ratsastushousut ja yhdet farkutkin menee, eiköhän niillä pärjää, ja kolmet mammahousut odottelee käyttöä sitten kun on tarve :)
 
Ultrassa kävin minäkin. Niskaturvotus oli 1.0mm ja kaikki elimet kohillaan, sydämessäkin jo nelilokeroisuus nähtävissä. Pääperämitta vastasi viikkoja tarpeeksi liki, joten laskettu aika pysy samana. Yli viiden päivän heitolla muuttavat kuulemma. Veriseulan tulokset saadaan viikon kuluttua. Istukka on jälleen etuseinässä, ylläri ;)

M :heart: 12+3
 
noppispoppis, :hug: Voimia kovasti!

(.) Nyt eilisestä illasta lähtien alkanut ruoka maistumaan paremmin! Eilen illalla tuli moneen viikkoon ihan oikeesti NÄLKÄ! :D Nyt uppoo jo semmoista mitä en viikko pari sitten kuvitellut todellakaan syöväni. Edelleen tosin huonoa oloa ja oksenteluakin (noin kerran päivässä jos sitäkään), mutta ihanaa, että ruoka maistuu ja varsinkin terveellinen ruoka! :) Eiköhän tämä siis tästä. Luin paristakin lehdestä, että pahoinvointi helpottaa yleensä (ihan oikeesti!) rv 16 lähestyessä ja sehän tässä kokoajan lähestyy.

Mites teillä muilla onko rinnat edelleen kuinka kipeet ja milloin eniten? Kun, mulla on edelleen öisin ihan järkyttävän kipeet, mutta päivisin ei juuri ollenkaan, jos ei sitten puristele :D Ehkä ne on sitten koko raskauden, vai kuinka? :) Kyllä tossa tais jokunen viikko olla, etten huomannut öisin tuota kipua, mutta nyt sen oon todellakin taas huomioinut!

innoM + Pulla 14+4
 
innoM Kyseli rintojen kivuista. Mulla ovat edelleen arat ja kipuilevat, varsinkin öisin! Ostin topin jossa rintoja tukeva osa, ja käytän sitä öisin. On auttanut kipuihin.

Np-ultra on ensi viikolla ja väkisinkin nämä vime aikojen huonot uutiset varjostavat mieltä... Yritän vaan olla ajattelematta.

-Santtu edelleen kuumeessa ja tukossa, sekä Pikkunen 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Noppispoppis Iso, iso hali!!

Tässä vaiheessa ei soisi kenekään enää saavan huonoja uutisia!:( Oikein kovasti voimia kaiken surun keskelle :hug:

Mulla vaihtelee tissikipujen kanssa, välillä on päiviä etteivät ne satu juuri yhtään ja välillä on tosi arat. Nännien päät sensijaan tuntuu olevan lähes koko ajan herkät. Ei tosin aina nekään..Välillä vaan joutuu vähän miestä ohjaistamaan hellempään suuntaan :whistle:

Santtu Mulla on vähän samat fiilikset ton ensi maanantain np- ultran kanssa.. Pelottaa! Nyt on täällä tullut sen verran huonoja uutisia tuossa ultrassa monelle :( Täytyy vaan toivoa parasta!

Mädchenillä sen sijaan ihania uutisia!! :heart: Varmasti ihanan helpottunut olo! :)

Heh, mä melkein aloin itkemään kassalla tänään kun joku asiakas osti semmoisia ihan pienen pieniä new baby- vaippoja :heart: Tuli semmoinen ihana olo, että voih!! Pian meilläkin on vauva!! Ainakin toivottavasti, jos kaikki hyvin menee..

Mulla ei ole vieläkään tullut mitään ihmeellisiä mielitekoja, hedelmiä syön kyllä ihan kamalasti, että niihin se himo nyt tällä hetkellä eniten on. Varsinkin nektariinit on super nam, nam! :p
Sen sijaan ällötys listalla on kaikki rasvainen roskaruoka kuten heseruuat, kebabit jne, ajatuskin ällöttää :$ Ja tonnikala ja raaka punasipuli! Yök!

Vaniljainen :heart: 11+1
 
Ikävä kuulla, että taas on tullut suru uutisia. Ihan melkein itku pääsi itellä, kun heti muistu viime syksy mieleen. Meilläkään ei enää np-ultrassa löytynyt sydänääntä ja sikiö vastas jotain 9 viikon kokoa ja jouduin pilleri tyhjennykseen. Eli tosi paljon jaksamista teille saman kohdanneille! :hug:

Ja sitten omaa napaa. Veriseulan tulokset tuli viime viikolla ja kaikki oli kunnossa.
Sokerirasituksessakin kävin viime viikolla, koska mulla on sukurasite ja viime raskaudessa arvot nous, niin siks jouduin jo heti näin alussa testiin. Viime raskaudessa kyllä sain arvot pidettyä ihan ruokavaliolla kunnossa. Tänään soitin rasitustestin tulokset ja kunnossa olivat onneks, ettei ainakaan vielä joudu mihinkään seurantaan.

Imetyksestäkin on ollut puhetta. Mulla tuli maitoa ekassa tosi hyvin ja välillä tuntu että olis tullu vähän liikaakin. Esikoista imetin 12kk, lopussa kyllä tosi vähän enää, vaik maitoo olis kyllä varmaan riittänyt pitemmällekin, mutta 1vuos oli mulla kyllä rajana.

Hoitopöytänä meillä oli esikoisella sellain alusta, minkä sai pinnasängyn päälle, mutta eipä sitä kauan tullut käytettyä. Helpompi oli vaihtaa sängyn päällä tai lattialla. Nyt pitää kattoa jos hankkis kunnon hoitopöydän, kun muutetaan isompaan asuntoon kesäkuussa.

Rinnat on edelleenkin kipeet. Varsinkin iltasin on tosi arat. Muita oireita ei onneks enää hirveesti ole. Paitsi autossa tulee aina hirveen paha olo.

riikka 14+5
 
Hirmusesti on tullu huonoja uutisia :'(
iso :hug: kaikille tarvitseville!!

Tissikivuista oli puhetta. Ei oo ollu enää hirveen arat. aamusin ku nousee sängystä ni tuntuu välillä hirveelle, mut muuten ei.
Muutenki tullu nyt yhtäkkiä parempi olo. Ruoka maistuu hyvin (ehkä vähän liiankin...), eikä oo ollu pahaa oloa muutamaa hassua kertaa lukuunottamatta. Tullu vähän sellanen olo että onko enää ees raskaana.
Huomenna on np-ultra ja jännittää ja pelottaa ihan hirveesti. Vaikka sieltä on jo kerran syke löydetty ja kaikki oli hyvin, mutta silti mitä vaan on voinu näinä viikkoina sattua. Varsinkin kun on lukenu muitten kokemuksia, kun on hirmuisesti tullut huonoja uutisia, niin aika pelokkain mielin mennään huomenna. Onneks mies tulee mukaan, ettei yksin tartte sinne haparoida. =)

Hoitopöytä tullaan hommaamaan. Varmaan ihan lipasto, jonka päälle se hoitotaso. Käytiin jo viime viikolla hiukan kiertelmässä ja kattelemassa.

JiiMii82 ja innoM ihanat vauvamahat jo! :)
 
Tervehdys kaikille, minäkin liityn joukkoon mukaan kun olen pari viikkoa hiljaa lueskellut teidän juttuja :)

Itken kun luen näitä surullisia uutisia, paljon jaksamista kaikille niitä kohdanneille! Pelottaa oma nt-ultra ylihuomenna :/

Mulla kova pahoinvointi ollut tässä raskaudessa, ei muuta murhetta. Olen joutunut olemaan sairaslomalla kun oksentelen ympäri vuorokauden ja nesteytyksessäkin on jo pitänyt käydä.

Oletteko muuten muut jo kuulleet sydänääniä kotidopplerilla? Minä saan vain istukan sykkeen kuuluviin, en sitä nopeaa laukkaa :) Ei auta kuin toivoa, että se siellä kuitenkin on.

myy73 ja möykky 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Tissikivuista oli puhetta ja tuntuu, että ne lisääntyy koko ajan. Arat lähinnä on koko ajan.

Väsymys ja pahoinvointi: Pahoinvointi on vielä sellaista ajoittaista, lähinnä tuntuu enää siltä kuin olis jonkin sortin krapula. Oksentaa ei ole tarvinnut moneen viikkoon. Väsymys sen sijaan on välillä ihan ylitsepääsemätöntä. Pnneksi tänään lapset nukkui kumpikin päiväunet niin sai itsekin nukkua samalla. Nää ulkoiluilmat on väsyttänyt tuon 4v:n todella hyvin. Tänään aamupäivällä kävi ensmmäistä kertaa laskettelemassa isän kanssa ja vei vissiin voimat. Oli se vain innoissaan. :heart: Huomenna pitää käydä vähän hiihtelemässä tuossa naapurustossa johon on tehty latu, keskiviikkona olis paikalliset lasten hiihtokisat (ilman aikaa, jokainen saa palkinnon periaatteella), joten sinne sitten iltaa viettämän. Onneksi on tekemistä, nää isännän iltavuoroviikot on yhtä tuskaa muuten.
 
myy73, tervetuloa joukkoon! :) Kotidopplereista on ollut paljon puhetta ja ite sain sillä sykkeen kuuluviin 10+1 :) Etsin tosiaan sen kunnon laukkaäänen sillä ja nykyään se tuulekin tosi helposti esiin, kun vähän doppleria kääntelee :)

innoM + Pulla 14+4
 
Noppispoppis :hug:

Kävin neuvolassa.
Täytyy sanoa, että mulla on ihana terveydenhoitaja. Jotenkin vaan ihan huippu. Jotenkin ihana kun on kerrankin ihminen jolle voi puhua ihan vapaasti ja joka ottaa tosissaan.

Sydänääniä ei meinannu ensin oikein kuulua, lopuksi kuului-tosi ylhäältä. Sanoikin, että on kohtu kasvanut voimakkaasti. Vai hyvin vai miten se nyt menikään.

Ensimmäisen neuvolakäynnin jouduin käymään toisessa kaupungissa oman kunnan neuvolan ollessa kiinni ja sieltä laittoivat alunperin ne lähetteet niihin alkuverikokeisiin ja pissanäytteisiin yms. No tulokset oli tullu sinne "väärään" neuvolaan jo kuukausi sitten ja mulla oli todettu pissatulehdus. On ollu oireettomana koko ajan ja vasta tänään sain antibioottikuurin siihen. Ei siinä muuten mitään, mutta hoitamattomana voi aiheuttaa keskenmenoja, kohtukuoleman tms. Että sillain... Ottaa pattiin tuollainen välinpitämättömyys. Syys oli siis siellä toisen neuvola päässä.

Olen oksennellut ja ollut ihan reporankana veto pois jo pitkään ja osa syy on varmasti tämän tulehduksen. Terkkari sanoi, että se voi jopa laukaista migreenin, jota mulla on ollu jo 3 kertaa tämän raskauden aikana, kun aikaisemmista ei ollut kertaakaan. Toivottavasti ab:t puris nopeasti ja yleiskunto kohenisi pian.

Huldis ja pikkusiskoveli 14+1
 

Yhteistyössä