***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

Pikaseen vielä piipahtamaan tulin tälle illalle ja jopa kirjottamaan..

R iikalle se hääpäivä on ihan lakisääteisesti vapaa. Tai siis näin oli ainakin meidän ukkelilla.

Nyt sitten alko närästys mullakin. Ei oo mikään kiva tunne.

Sitten pehkuun.. Palataan paremmalla ajalla!!

Ninetsu 32+1
 
Kiitokset kaikille tuesta. Se on kumma, kun päivisin ei väsytä lainkaan, vaikka unet on tällä hetkellä niin minimissä. Kuuden maissa aamulla tänäänkin olen saanut unen päästä kiinni |O .
Puolentoista viikon päästä kun on seuraava neuvola -ja muuten viimeinen lääkäri - täytyy ottaa taas puheeksi, että voisko jotain ottaa iltasella, että saisi hieman nukuttua. On noi hormonit kumma juttu..
Jälkivuodoista on ollut puhetta. Ne sairaalan siteet todellakin on vaippoja (ainakin koon perusteella) ja ah, ne verkko kalsarit... ei kannata kovin isännällä niitä vilautella :whistle: No, toisaalta, kyllähän niitä siellä käyttelee, niin ei tarvi pyykkiä kotio ottaa.. sairaalakassin pakkaan vasta sitten, kun lähtö koittaa ja varmaan vauvan kassin katson siinä samalla.
En muista, joko mainittin aikaisemmin, mutta viimeksi neuvolassa th totesi, että onpi masukki jo tosi alhaalla, ettei ole ihmekään, että liitoskivut on niin kovia. Kuinka usein muuten käytte nyt neuvolassa, joko käytte viikon välein? Itselläni on tässä nyt vielä väliä 2,5 viikkoa eli tosiaan vielä reilu 1.5 viikkoa seuraavaan neuvolaan.

Hilbert & Aimo-Orvokki 34+2
 
Huomenta! Mies tuli nukkumaan ja mä tietty heräsin. Ja oli nälkä eli syömään siitä vaan.

Turvotusta on vaikka muille jakaa. Ja eilen iltapäivällä pääsi tuolista liikkeelle vain työn ja tuskan kautta. Toisaalta aamulla tuli hillottua ja kerättyä marjoja pihasta. Iskias vihottelee vuosien tauon jälkeen taas niin, että sängystä ylöspääsy on taiteen laji. Ihanaa, kun itse saa kärsiä vaivoja ja vauva voi hyvin vatsassa! Päivällä ei viitsi valitella, mutta illalla pitää aina pyytää anteeksi mieheltä, joka joutuu niin kamalan paljon tekemään kotitöitä kun en kertakaikkiaan pysty mihinkään. Jos esikko vaan oppisi korjaamaan lelunsa eikä vetäisi kaikkia tavaroitaan aina lattialle, oli kyse vaatteista tai leluista, olis tilanne tietty vähän helpompi.

Vihkipäivä on vapaapäivä. TES vai laki, en muista, mutta omana vihkipäivänä tuli oltua töistä pois ja kun kirjasin sen koodilla 'palkallinen vapaa' tuntikirjanpito-ohjelmaan tuli HR onnitteleman. Ei oltu mitään puhuttu töissä.. Muita vapaapäiviä oli muistaakseni muuttopäivä ja lähiomaisen hautajaispäivä.

Neuvola on 2 viikon välein. Tosin sain viimeksi mukaan näitä liuskoja, jolla proteiinia tai sokeria vois testata. Hyvä niin, päätä kun särkee nykyisin aika pahasti. Mutta jos vaan kaivais esiin käsipainot ja tekis sellaisen puolen tunnin punttijumpan, vois kivutkin olla tiessään. Mottoni: kipu, joka ei liikunnalla lähde on siitä peräisin. Juoksulenkille jää lähes kaikki vaivat. Paitsi toi yläselkävamma, joka tuli juoksulenkillä kaatuessa jäälle. Miten ihmeessä sitä taas pääsee lenkille? Meidän juoksurattaissa on sellainen kuppi-istuin eli esikko siellä kulkis, mutta vauvaa ei voi sinne laittaa. Oliskohan esikkokin ollut yli vuoden, ennen kuin näytti siellä hyvin pysyvän. Hoitaiskohan mies vauvaa niin että saisin laatuaikaa esikon kanssa lenkillä käyden? Tai sitten irrallinen käsijarru vauvan vaunuihin ja juoksemaan? Äsh, ne on tulevaisuuden murheita. Tosin mies tänään huomautti, että on mulla työ päästä mittoihin, 50 kg:aan. Sanoin, että alle 65 kg:n ei saa mennä kun elimistö pistää stopin. Lähtöpaino oli siitä 10 kg enemmän.. Parempi musta on voida ottaa yhteen kainaloon 15 kg lasta ja toiseen 15 kg koiraa ja juosta vaikka kilometri tarpeen vaatiessa, kuin se, ettei saa edes ämpärillistä vettä kannettua kymmentä metriä. Ja hyvä on, kun voi lenkin jälkeen sanoa 'ohoh, en huomannutkaan että 15km tuli juostua, kuvittelin vajaaksi kympiksi'. On tainnut mies unohtaa, kuka meillä kantaa multasäkit ja muunkin painavan.

Tosi ikäviä uutisia heinäkuun pinossa. Onneksi on Käpy ry.

Hexa ja pikkusisko, 34+2
 
Tää tulee pikaseen ilmottaan että me lähetäänki puuhamaahan!eilen siivosin auton ja käytiin kaupassa ja uimarannalla, josko sit huomenna ottais taas levon kannalta :whistle:
Dior järkytys oli mullekin ne vaipat ja siteet muutenkin, tampooneita oon kans aina käyttänyt ja niitähän ei saa jälkivuotoon käyttää(pakko tosin myöntää että kun kolmen viikon jälkeen niukentu tiputteluks niin tuli niitäkin käytettyä, onneks ei tullu mun mukavuudenhalusta mitään tulehdusta...)mut tosiaan, kyllähän niihinkin tottuu.
Katjuskalle kovasti paranemisia!
vuh tervetuloa takas palstamaailmaan ja onnea perheenlisästä!
Hilbert valitanpas sullekin, mulla oli neuvola rv 30 ja seuraava on vasta ens viikolla, eli 5 viikon tauko!sen jälkeen on synnytystapa-arvio ja sit EHKÄ vielä yks neuvola-käynti jos ei kaveri ehi syntyä ennen sitä.Jotenkin outoo että on noi pitkä väli, esikkoo oottaessa rv 30 eteenpäin oli jo 2 viikon välein.toki sekin sekottaa et mulla on 2 LA, 2.9 ja 7.9 ja neuvola-käynnit on pari viimistä kertaa laskettu ton myöhäsemmän mukaan.
mullakin on aina raskausaikoina ollut univaikeuksia, mut onneks tuo esikko on vasta 2 niin nukkuu viä päikkärit, muuten en kyllä jaksais.Nukahtaminen tosi vaikeeta, ja yöllä kun herää närästykseen tai pissalle niin saakin yli tunnin pyöriä ennen kun nukahtaa herätäkseen taas tunnin päästä |O

Näin muuten kaameeta unta että eräs meidän pinosta tuli ilmoittamaan suru-uutisen, nyt vaan oottelen että kyseinen henkilö tuliskin ilmottaan kuulumisiaan...
Mut juu, nyt tekeen eväitä ja laittaan itteeni että päästään lähtemään ja joskus vielä takas kotiinkin! :wave:

d. ja pipana rv 34+6
 
Huomenta :snotty: Juu samantyyppinen räkis tästä kehkeytyi kuin silloin edelliselläkin kerralla...eli viime yö meni ensin palellessa kun kuume nousi ja sen jälkeen kun lääkkeet alkoi puremaan,niin olin kuin uitettu rotta tuolla sängyssä :x

Vuhille Onnittelut perheenlisäyksestä :heart: Ihana ylläri tuollainen :whistle: ja mukavaa, että reissu meni hyvin. Kyllä mä itse kärsin helteillä aika paljon, kun on tota elopainoa muutenkin liikaa :ashamed: Mutta kyllä niitä sitte kylmemmillä ilmoilla kuitenkin kaipaakin. :)

R iikka Palkallinen vapaa vihkimispäivä minunkin kokemuksen mukaan on =)

Daydreams toivotaan ettet mittään enneunia nää :eek: ja mukavaa puuhamaa reissua sinne B)

Tää jatkaa sairastelua täällä :wave:

Katjuska ja Vilpertti 33+4 :heart:
 
Huomenta tännekkin pitkästä aikaa!
Ajattelin ihan näin aamutuimaan tulla kirjoittamaan kuulumisia, kun ne ovat vielä hetken aikaa hyviä, mutta odotetaanpa tonne päivemmälle, kun tuolla ulkona nousee tuo lämpötila tukalan kuumaksi:(
Olen alkanut kauheasti jo jännittämään tuonne kahden viikon päästä sijoittuvaa kontrolliultraa. Pitäisi mennä katsomaan, että pikku"pähkinällä" on kaikki hyvin. Viime ultrassa huomattiin, että oli pikkuisella toinen munuaisallas laajentunut. Toivottavasti olisi seuraavaan ultraan jo vaiva kaikonnut!
Kävin lukemassa myös nuo heinäkuisten suru-uutisen, kyllä siinä hetken aikaan tuli tihrustettua. Kuinka voi käydä niin... :'(
Mutta minä lähden tästä siivoilemaan ja suihkuun, niin voi nauttia sitten loppupäivästä kunnolla

Mirka ja "pähkinä"rv32+0
 
Täällä alkaa olee osa jo niillä viikoilla kun meijän esikko synty, joten oottelenkin jo koska ekat tulee kertomaan että se on tullu nyt.. hui ku jännää...

Nyt on alkanu tuntee itekki että ei se pieni kaveri oo joka tuolla vatsassa pyörii, tosta tokasta oli sama tunne ja saatiin oikein väittely siitä kättärillä että onko se alle 3500g niinku niiden koko arvio anto olettaa vai sen 4000g niinku väitin.. no osuin oikeeseen se oli sen 4080g
Tästä kolmannestahan sanoi tuo Bruno Cacciatore Femedasta että oikeampi laskettu aika olisi ennemmin tuo 12.9 ja silti olisi taas yli sen 4kg( voi juma sanon mä) Niin kiva ois saada normikokonen... semmonen 3-3,5kg... Ilm toiveajattelua..

Onko kellään muulla nivustaipeet niin kipeet ettei tiiä miten päin olis.. tää on mulle ihan uutta, on ollu kaikkea vaivaa mitä ei ollu noitten edellisten kaa.. ja tosissaan tää älytön polttava kipu nivusissa on älytön..

Ja kuinka pitkiä aikoja ootte huomannu että pikkanen ois hereillä? tää voi jyllätä ja jyllääkin joka aamu ja ilta sen 2h kerralla.. kantapäästä saa välillä napattua kii..

Olipas sekavaa, mut en löydä asentoo tässä tuolilla missä pystyis olee ni kaikki piti kirjottaa näin nopsaa...

Neuvoloista vielä sen verran että mulla on 2vkon välein aika ja vika kuukaus on 1vkon välein ja vielä laskettuna päivänä on neuvola että laittaa mut sit suoraan kättärille siihen käynnistys keskusteluun jos ei oo tullu...


nawi 32+4 ja pikku kaveri
 
Huh hellettä!

Nyt saa kyllä oikein nauttia kesästä! Välillä on pakko huilia ja käydä suihkussa ettei ihan läkähdy.
Ihanaa tämä kyllä noiden pitkien sadekausien jälkeen.

Täällä mennään ennellaan voinnin suhteen. Neuvola väli vielä se 2 viikkoa mullakin. Ja ensi viikolla äitipolikäynti kasvun seurannan vuoksi ja synnytystapa arvio sen jälkeen.

Apuva kun viikot menee niin nopeasti!

Dicentra ja masu-asukki 33+4
 
Hei kaikille!
Todella surullinen oli tuo uutinen heinäkuisissa. :'( Ei auta kuin luottaa ja toivoa että kaikki menee hyvin.. kyllähän tuo saa ajattelemaan ettei mikään ole itsestäänselvää, vaikka niin en ole kyllä ajattelutkaan.
raitsu Tsemppiä ultraa odotellessa! Toivottavasti pienen vaiva olisi kaikonnut.
Vuhille Täältäkin onnittelut perheenlisäyksestä.. :)
Katjuskalle Pikaista paranemista. Ei tän raskauden lisäksi mitään flunssia tarttis tulla! Ainakin itselleni tämä on niin täyttä "työtä" ettei tähän mitään ylimääräisiä sairastumisia kaipaa..
Neuvola On täällä tästä eteenpäin viikon välein. Ihan kiva, kai. Toisaalta välillä tuntuu että siellä saa jo nyt rampata ihan tarpeeksi. Hyvähän se on, varsinkin kun supistelee paljon, seuraavat että kaikki on hyvin.
Närästää ihan jatkuvasti! Mua ei oo ikinä ennen tuo vaivannut ja siks tuntuukin niin tympeältä. Pissahätä on myös jatkuva, ihan ku on veskissä käynyt ja pois tulossa niin tuntuu että pitää jo palata takaisin. Tai sitten kun vauva survoo päätänsä tuonne alas oikeen kunnolla ni sehän tuntuu tulevan pissa housuun. Äh.
Turvotusta Ei onneksi vielä ole ku pahimmilla helteillä.
Supistusten ym. kipujen ja vaivojen kanssa tuskaileville oikeen kunnolla nyt tsemppiä ja jaksamista. Ei oo enää pitkästi siihen et pikkuiset syntyy, mutta ihan tarpeeksi pitkästi jos koko ajan pitää olla varuillaan.. (nimim. kokemusta on) :)
Sairaalakassia En oo vielä pakannu, ehkä tuossa muutamien päivien päästä. Katotaan.
Täällä tais olla hääpäiväänsä viettänyt/neitä, onnea! Meillä oli 2 - v hääpäivä lauantaina.
Ainiin ja vielä, päätös äitiysrahasta oli tullut, ja ihan hyvin saan rahaa. Tai siis hyvin ja hyvin, mutta säästeliäästi elämällä tulee toimeen.. Onneks olin töissä pienen pätkän, 5 kk yht. nyt ennen äitiyslomaa, saan paljon paremmin rahaa kuin 2006 vuoden tulojen mukaan. Täytyy sanoa, että ihan raivostuttaa ajatellakin sitä minimisummaa jonka jotku saavat. Täysin käsittämätöntä ja ihmisten pilkkaamista suorastaan. Grrr, raivo nousee!!!

Nyt hommiin, ois paljon näpräämistä remontin kans. Minä koitan tehä kaikkea pientä, miehet tekee isommat jutut..

syysmama + pikkuneiti 33+5 :heart: (vielä vähän aikaa ja sitten saadaan vauva äidin ja isän syliin..)
 
Tervehdys!

En ole juuri joutanut lukemaan saatika kirjoittelemaan, kun olen nauttinut ihanista kesäpäivistä! Heinäkuisten suru-uutinen oli aika lamauttava. Siellä toteutui minun suurin ja ainoa synnytykseen liittyvä pelko. Aivan kamalata.

Olotilassa ei suuria muutoksia ole ollut. Nyt on parina päivänä ollut alavatsan vihlontaa. Tuntuu samalta kuin ovulaatio. Tai kun menkat on alkamassa päivän parin sisällä. Ilmeisesti paikat jotenkin venyy. Heti tietysti mietin jotain tulehdustakin, mutta vasta pari viikkoa sitten kaikki tarkistettiin ja oli ok. Eikä mitään tulehduksen oireita ole ilmassa mielestäni. Verneri piti hiljaiseloa muutaman päivän tuossa reilu viikko sitten tai oli kääntyneenä siten, että potkut meni sisuskaluille ja siksi en niitä erottanut. Mutta sen jälkeen olenkin saanut nauttia jytäämisestä. Melko vähillä unilla tuntuu tyyppi selviytyvän... En varmaksi osaa sanoa, mutta luulen hänen olevan pää alaspäin koko ajan nyt. Aikaisemmin on tuntunut siltä, että heittää kuperkeikkaa ja on välillä poikittain jne., mutta nyt liikkeet tuntuu aina samoissa kohdissa ja alapäässä on painetta, ikään kuin päällänsä puskisi. Ja kun dopplerilla kuuntelee, niin tosi alhaalla kuuluu sykkeet.

Helle ei ole aiheuttanut turvotusta, eikä hirveän paljon haitannut eloa. Sen olen huomannut, että aurinkokissasta on tullut heikkopäinen eli huonosti siedän aurinkoa. Tulee heiveröinen olo, vaikka yrittäisi juoda hyvin ja suojata päätä. Pakko on nauttia varjostakin.

Joskus aiemmin kirjottelin veljeltä saamistani vaunuista, joihin olikin ilmaantunut homepilkkuja. Ei ne pilkut mihkään lähteneet, eli vaunuja metsästelemme. Olette varmaan käyneet tätä vaunuasiaa aiemmin läpi, mutta minä olen hyppinyt niiden yli, koska luulin ettei asia kosketa minua... Nyt siis heitän ilmoille kysymyksen: hyvät vaunut? Asumme maaseudulla, joten tulee kestää hiekkateiden ryttyytystä ja lumihangessa tarpomista, mielellään pururadalla menoakin. Toisaalta kuitenkin olemme menevää sorttia, joten olisi hyvä olla suht kevyet ja helpot kuljettaa. Tulevat varmasti paljon näkemään auton takakonttiakin. Minkälaiset pyörät on parhaat? Kääntöaisa varmasti on hyvä, kuten säätövara korkeudessa, kön meillä on kuitenkin 30cm pituuseroa. Mitä muita ominaisuuksia pitäisitte tärkeinä? Kankaiden vedenkestävyys ja helppohoitoisuus ehkä? Minustahan on tulossa ihan varustelija... Turvakaukalo on myös vielä hankkimati. Samalla ajateltiin ostaa sekin sitten. Oltiin jo päätetty, että se olisi Römerin Baby safe plus isofixilla, kun kiireinen lastentarvikeliikkeen täti höpötti jotain, että juu siihen isofixiin ei sitten saa kiinni muutakuin sen kaukalon ja ehkä yhden toisen penkin, mutta että sen penkin tuotanto varmaankin lopetetaan ja sitten se isofix on niin kuin kertakäyttöinen ja että... Ja me mentiin ihan sekaisin ja lähdettiin kotio, jotta tutustutaan internetin kautta tarkemmin tuohon asiaan. Ja netin perusteella ymmärrettiin asia ihan eri tavalla. Että siihen isofixiin saisi siis seuraavankin istuimen kiinnitettyä. Meillä tarttee jokastapauksessa olla sellainen kaukalo, joka on hyvä isofixilla ja ilman, kön toisessa autossa vaan on toi isofix-mahdollisuus.

Muutoin alkaa hankinnat olla plakkarissa. Pinnasänkyyn tarttee hommata patja.

Torstaina on neuvola ja käsittääkseni sen jälkeen tihenee meillä käynnit. Aluksi ainakin kahden viikon välein ja ihan loppumetreillä sitten kerta viikossa.

Voi kun kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Meillä kaikilla! Jotenkin välillä hiipii menetyksen pelko. Että mitä jos jokin vielä menee pieleen. Positiivisella asenteella eteenpäin kuitenkin.

Ainiin, joku joskus kirjoitteli, että ärsyyntyy kaikenmaaliman kirjoista ja opuksista, joissa puhutaan raskaudesta ja vauva-ajasta. Minä rupesin nyt loma-aikana lueskelemaan enempi kaikkea aiheeseen liittyvää ja huomasin, että minuakin rupesi ärsyttämään. Vaikka kirjoissa painotettaisiin kaikkien raskauksien, synnytyksien ja vauva-aikojen sekä äitien ja parisuhteiden olevan omanlaisiaan, silti opuksista paistaa tietty yhdenpäistäminen. Tyyliin: "odotahan vain, kohta näet että juuri tällä tavalla kaikki tulee menemään..." Ehkä luen jotenkin asenteellisesti noita, kun tuollainen olotila tuli. Päätin lopettaa lukemisen.

Jahhans, jospa lähtisin nauttimaan kauniista kesäpäivästä. Joka tosin on hitusen viileämpi kuin viime päivät.

Kaikkea hyvää!
 
Nyt on sitte Kotkassa meripäivät vietetty! Perjantaina tuli kierreltyä koko päivä kaupungilla kojulta kojulle niin oli jalat kyllä niin turvoksissa että. :( Sunnuntai aamuna myös jalat turvoksissa. Koko jalkapohja! :) Tänää alko 32 viikko! JEE! ei enää kauaa! :p hoitopöydän saan perjantaina :)
 
Nawi Täällä ei nivuset oo muuten kipiät,kuin öisin vaan kun koettaa kylkeä kääntää, niin silloin kyllä sattuu niin tuhottomasti. :kieh:

Vilpertti ei niin kauheen pitkiä aikoja hereillä kerrallaan oo, tai sitte ei vaan tuu noteerattua kaikkia liikkeitä tässä touhutessa...

Lizard Toivotaan, että oikeanlaiset menopelit vielä löytyy =)

Dior :kieh: Heti siellä riehutaan kun ukon silmä välttää :kieh: Nyt otat relasti loppu päivän. Samanlainen sitä itse kyllä on luonteeltaan, että kun alkaa siivota, niin huomaakin kohta huonekalujenkin vaihtavan paikka :whistle:

Ja kyllä sinä niistä vaipoista tuut selviimään ja verkkoalkkareistakin ;) Helpottaa meinaan istumistakin aika paljon, kun on pehmikkeet haaruuksissa, kun kyllä siinä paikat jonkin verran araksi tulee...riippuen tietenkin monista seikoista tuokin. Ekasta kun laitettiin tikkejä, niin istuminen oli alkuun vaikeeta. Toisesta taas ei tullut tikkejä eikä haavaumia, niin istuminen onnistui heti hyvin. :)

Nyt ukko tulee koneelle :wave:
 
Nyt oli pakko tulla tänne purkamaan huolta! Mulla siis supistelut jatkuneet ja eilisestä liittynyt mukaan vasemman puoleiset alavatsa kivut... Olen sitten vain makoillut ja yrittänyt kestää. Perjantaina tosiaan Kättärillä kaikki oli kunnossa.
Nyt tossa puol tuntia sitten kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli verta useamman kerran. Nyt sitä tulee vähäsen pikkuhousunsuojaan...
No, soitin Kättärille asiasta, johon ne sanoivat, että kun olen käynyt täällä niin monta kertaa, niin en NS. SAA TULLA! Mä olin hyvin pöllämmystynyt ja en osannut sanoa mitään. Sitten se soitti minuutin päästä uudelleen ja kysyi, että tuleeko sitä edelleen yms. Ja sanoi, että jos tulen sinne, niin mulla pitää olla JOKU TODISTE siitä, että verta on tullut! Siis niin loukkaavaa käytöstä...
Tällä hetkellä mua vihloo koko ajan vasemmalle alavatsaan ja veren tulo jatkuu. Ei siis desikaupalla vaan ripotellen. Ja en siis vielä saa lähteä sinne hiton Kättärille, vaan pitää odotella. Mua pelottaa paljon, mutta samaa aikaa myös VITUTTAA niin sikana, että pää meinaa räjähtää. Siis ihan kun joku valehtelisi veren vuodosta raskaana ollessa! Ihan niin ku tää olis mulle joku hauska peli, jota pelaan...
Toivon ja rukoilen, että vuoto loppuu, enkä joudu ruikuttamaan, että joskos voisin päästä näytille... Niin alentavaa, kiitos Kätilöopisto!
 
:hug: Voi Cora!!! Hitto mitä väkeä siellä kättärillä :kieh: Kyllä kuullostaa aika oudolta, voitko soittaa toiselle synnärille ja kysyä neuvoa tms??? Tai ehkäpä pitäs vaan iskeä nyrkkiä pöytään... :kieh: pistää vihaks sun puolesta!! Koita nyt ainakin levätä kovasti!!

Dior Ne sairaalavaipat saatat vielä todeta mukaviksi, siinä vaiheessa kun sitä vuoto on paljon ;) Täällä en nähny niitä verkkoalkkareita... oli sellasi mummumallin alkkareita vain. Voi olla et ei vaan tullu vastaan :|

raitsu Onnea myös täältä toivottelen sinne ultraan :wave: Toivotaan et kaikki on kunnossa!

(.) Huomenna olis neuvolalääkäri taasen... Jatkuuko saikku. Pomo on tänään palannu lomalta ja laitteliki tossa viestiä et kuis voidaan ja valitteli kun on väki vähissä :snotty: Sitä suuremmalla syyllä taidan jäädä saikulle! Kurjaa tuollanen "ruikuttaminen", mut siihenki on jo tottunu! Vatta on valtava, edelleenkään ei oo linea negra tullu esiin, mut napa pulloottaa ja kunnolla... Se on hassu =) Pitää tässä ku kerkee niin uusia kuva tonne profiiliin... edelleenkään kun en osaa laittaa sitä tähän näkyviin :ashamed:
Nyt tuli kaveri kylään!! moi moi :wave:

R iikka
 
cora: Ei voi olla totta! Kuulostaa aika uskomattomalle varsinkin tuo, että pitää olla joku todiste siitä että verta on tullut! Viet sinne siis verisen pikkuhousunsuojan..
Tuntuu vaan että se ois niiden omaksi parhaakseenkin ottaa sinne vaikka turhaan tarkistukseen, saavat muuten melko lailla noottia jos jotain ikävää sattuu sen takia etteivät ota vastaan. Että mä oon raivona sun puolesta! Toivottavasti verentulo ja kivut lakkaavat ja asiat ovat ok. Voimia! :hug:
( Ei hyvänen aika, ravaako siellä Kättärillä oikeasti niin hysteerisiä odottajia turhan takia että niiden on pakko laittaa joku rajoitus montako kertaa siellä saa käydä. Siis sellasia jotka oikeasti keksii/valehtelee/liioittelee oireita..?Ja tällä en sinua cora tarkoita! )
 
Täällä kans nyt jäi ihan monttu auki tuosta kättärin toiminnasta :eek: Siis aivan tyrmistyttävää kohtelua. |O Synnytyshän saattaa käynnistyä myös kirkkaalla verenvuodolla ja sulla kuitenkin on niitä supistuksia ollut... Kyllä mä tarkistukselle lähtisin ja heittäisin varmaan sen verisen pikkuhousunsuojan siihen tiskiin heti ensimmäisenä ja sanoisin, että siinä teille todistetta |O ja varmasti niin, että muutkin asiakkaat kuulis :kieh:
Mutta toivotaan nyt, että pikkuisella siellä ois kaikki hyvin kuitenkin ja ei vielä alkais syntymään :heart:
 
Voi Cora!!
Valitettavasti en ole yhtään hämmästynyt tuosta kättärin toiminnasta. Onneksi verta tulee tipottamalla, massiivinen verenvuoto voisi olla istukan irtoamista mutta ehdottomasti pitää päästä tarkistamaan tilanne. Jos ei muuta, tilaa 112:sta ambulanssi ja 'pistä heidän syykseen' se, että olet polilla. Kyllä ne sen lanssin lähettää sua viemään. Ja paha on enää siinä vaiheessa poliväen kieltäytyä.
 
Kiitos kommenteista. Veren tulo loppui tunti sitten ja supistellu ei ole paljoa. Ehkä pari kertaa tunnissa. Odottelen vielä rauhassa kotona.
On tosiaan ihmeellistä toi Kättärin toiminta. Siis aivan sairasta. Aion jonkun valituksen tehdä tosiaan kunhan jaksan. Itsekin just mietin sitä, että haluaako ne tosissaan ottaa vastuulleen sen, että jotain ikävää voi tapahtua.
Ja siitä veren "esittelystä", se on mun mielestä ihmisarvoa alentavaa. Siis haloo! Melkein sama kun joutuisi viemään vatsataudissa ripulin tuhruisen kakkapaperin lääkäriin.

Vauva liikkuu normaalisti ja vielä dopplerilla tarkistelin, että sillä on kaikki hyvin.

Itselleni tiet. ekaks tuli mieleen istukan irtoaminen kun on alavatsa ja kyljet niin arat. Mutta kaipa se jotenkin muutenkin oirehtis?
 
toivottavasti tosiaan kaikki hyvin coralla Kättärillä on tosiaan välillä ihme toimintaa.. minä kun menin toista synnyttämään ilmoitti hoitaja että jos laittaa minut synnytyssaliin noilla supistuksilla niin hänet nauretaan ulos talosta, ilmoitin että selvä ei sit lähdin kotiin(pakotti kirjottamaan lapun jossa ilmoitan lähteväni omalla vastuulla???? ja kappas tunnin päästä tuln takaisin synnyttämään ja samantien sain puudutukset jne jne.. mutta tuon kakkosen synnytys oli muutenkin hmm.. erikoine tai siis kätilö oli...
 
Tässä aikani kuluks lueskelin näitä muitakin pinoja. Sori nyt et änkesin tänne kommentoimaan.
Mutta pisti vaan niin raivoksi tuo Coran kohtelu. :eek: En voi käsittää! Aivan sairasta ihmisarvon alentamista ja että käsketään vielä todistamaan tuo verenvuoto! Kuka ihmishirviö siellä on ollut puhelimessa?!
Mulla on kohdunsuu auennut liian aikaisin...olen viikolla 25+2 ja käskettiin hetipaikalla lähteä lääkäriin jos alkaa verta tiputtamaan tai supistelemaan.Sä nyt olet onneksi pidemmällä, mut silti ois ennenaikainen synnytys. Tiedätkö sitä kohdunsuun tilannetta?
Valitusta vaan tekemään tuosta kohtelusta.
 
vuh
Cora Samaa mieltä olen kuin muutkin: toiminta on ollut ala-arvoista! Älytöntä!! Pistää vihaksi sun puolesta. On se kumma kun itse huonossa kunnossa ollessa pitää vielä pitää huolta omista ihmisoikeuksista ja oikeudesta saada hoitoa, sivistysvaltiossa (?!?) ! Toivottavasti vuoto loppui kokonaan. Käyhän täällä aina ilmoittelemassa tilanteesta. :hug:
 
Cora: Tähän jo pakko tulla kirjoittamaan, ku muuten olen ollu niin laiska... Siis voiko ihan oikeasti tällaista tapahtua??? Ihan kamalaa, on varmasti hyvät fiilikset lähteä sinne synnyttään oikeesti sit, ku aika on. Tai yleensäkään jos on jotain hätää itsellä (niinku just tuo vuoto ja supistelut). Mä olen kyllä ihan järkyttynyt! Millanen paikka kättäri yleensä on? Onko paljon kehuttu vai just haukuttu?

Tänään viimeinen saikkupäivä ja huomenna käyn lääkärillä hakemassa viimeisille kahdelle viikolle lisää. Ei vaan nuo supparit helpottanu. Tai kyllä levossa on hyvä olla, mut jotain ku teen vähän enemmän ni ne alkaa vaivaamaan. Selkäki on nyt alkanu oleen melko kipeä. sain onneksi vielä sen kolmannen neuvolalääkäriajan, ku toka synnyttäjillä ei täällä ole kuin kaksi lääkäriaikaa neuvolasssa, alkuraskauden ja keskiraskauden lääkärikäynnit. Ihan hyvä käydä sit vielä tarkistuttaa, et kaikki on niinkuin pitääkin.
Tänään ollu surupäivä, ku mun sisko sai km:n. :'( Raskautta yritetty yli 1,5 vuotta ja kun vihoin tärppää ni kehtaa mennä vielä kesken yli 12 rv:n jälkeen! Tuntuu niin kamalalle!

hippos ja sulo 32+0
 
Dior Kotkan keskussairaalassahan vauvan olis tääläkin tarkoitus tulla :) Täällä on onneksi saanut ihan kiitettävää kohtelua niin äityspolilla kuin neuvolassakin.

Voimia kaikille! varsinkin Coralle!

Maha08 ja pontus rv 32
 

Yhteistyössä