SYYSMASSUT '07 elokuussa

Tsemppiä vaan kaikille, jotka jo viikonloppuna synnyttävät! Joku kyseli koska sitä oikein tietää lähteä, sanosin et sitten kun itsestä tuntuu siltä. Kyllä ne takaisin lähettää, jos menee liian aikaisin. Yleensä kai hyvä aika on lähteä sitten kun ei enää kunnolla pysty kotona olemaan. Mulla on traditio käydä suihkussa ja katsella videoita, ja sitten kun enää kunnolla pysty katsomaan, lähden. Tosin viimeksi jäi katsomatta,kun tuli niin kiire. Nyt mulle on annettu ohje ampaista heti, kun vähänkin tuntuu et synnytys alkaa. Mies se jo panikoi et jos töissä niin eihän se taksi ehdi edes tulla, kun mä oon synnyttäny. Mutta mä vaan sanoin et sit se ei ehdi mitä sitä etukäteen suremaan. Joku kyseli käynnistysvinkkejä eikö se ole se perinteinen siivous,sauna ja seksi.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja onnea niille ketkä synnyttää.
T.papukaija ja vauva 37 ja rapiat päälle
 
Ja vauhdikasta sellaista.. Täällä vaikuttaa olevan tosi tohina käynnissä monellakin. Kaikille jaksuja ja kovasti onnea koitokseen.

(.) Viikonloppu siivoukset tehty ja koira lenkitetty. Nyt onkin sitten finito olo. Viime yö kun tuli nukuttua vielä vähän heikosti, niin johan väsyttää. No pienet päikkärit ja illalla saunaan niin johan sen pitäisi siitä olonkin kohentua.

Hyvää viikonloppua kaikille syysmassuille!

ainoska ja Nuppu 37+5
 
tup
Ja viikkoja on nyt vasta 34+2. Onko muilla ollut tällaisia mittoja näillä viikoilla? Osaksi johtuu varmaan siitä että olen lyhyt, yli 10 v sitten mitattu ja silloinkin 155 cm tietämillä. Olen neuvolassa useaan otteeseen sanonut, että haluaisin kokoarvioon/synnytystapa-arvioon, mutta tuntuu että viittaavat kintaalla. Aina tulee vastaus että "kyllä vauva ja äiti ovat useimmiten samaa maata." Ja sitten sanovat, että katsotaan myöhemmin tai kysy sitten lääkäriltä vikalla kerralla.. Tuttuni juuri sai viikko sitten vauvan yli 40 h ähellyksen jälkeen -sektiolla, kun ei mahtunut alakautta. Kun ei voitu tarkistaa kokoa missään vaiheessa.
Mä en ole ollut ultrassa sitten viikon 20 jälkeen eikä kukaan ole edes mahan päältä kyennyt mitään arvioimaan. Niin monella tuntuu olevan jonkinlainen arvio saatuna..
Tsemppiä etenkin teille, joilla jotain jo tapahtumassa. Ihme olikin, ettänäin pitkälle päästiin. Mulla jo 2 kaveria saaneet vauvelinsa syliin, joilla oli laskettu aika syyskussa.
 
Mulla tuo mitta näytti samaa eilen, mutta olipa painokin noussut 2333g /vko :ashamed: . Neuvolatäti ei osannut muuta tehdä, kuin laittaa lähetteen synnytystapa-arvioon. Siksi olenkin kotona hiukka neuvoton, kun epäilen ettei tuo painonkaan nousu kauheen hyvä ole..
 
Tsemppiä vaan kaikille joilla lähtö edessä!

tup

Mä olen itse 158 cm ja mulla oli viikolla 34+4 tuo sf mitta 36 cm. Ja painoa tullu 23 kg. että voit kuvitella minkälainen pulla mä olen.

Mulla on kanssa ollu koko tän viikon aika jännät oltavat. Vaikkakin on kolmas lapsi niin tuntuu että osaako sitä lähteä oikeaan aikaan synnärille kun viime kerrasta on jo kuitenkin 7 vuotta.

Mulla tuli lapsivettä maanantaina ja siintä asti on ollut suppareita ja menkkamaista jomotusta. Aivan valtava nälkä on koko ajan ja maha toimii jo hieman liiankin hyvin. =)

Saa nähdä kuinka tässä käy. Mulla on maanantaina viimeinen käynti äippäpolilla.

Ansu 35+5
 
voi heti pitää sanoa kaikille tsemmiä koitoksiin yhteisesti

täällä olis jo 35+0 täynnä

on ollu jo monta päivää kovaa menkkamaista kipuilua, tai siis koskaan kun oli menkat niin ei ollu näin kipiänä. selkääkin on särkeny aika kivasti, mutta en usko että vielä tarvii hätäillä lähtöä. niin kohdunsuuta on kyllä vihlonu aika kivasti melkein joka päivä jo viikon. Supistelee jonki verran ei mitään säännöllistä kylläkään. Supistuksen huomaan oikeestaan siitä että yhtäkkiä alkaa kauhee paine virtsarakkoon ja sitte kun kokeilee mahaa niin aivan kova on.

sain tänään ajan äippäpolille 30.8 synnytystapa arvioon. JEE

onko kukaan koskaan kokeillu noita madammammoja ja ennustajaellejä?
minulle toinen ennusti jo viime kesänä ennen kuin edes oli hajuakaan jälkikasvusta että ensimmäinen syntyy elokuussa 07 (tarttis tulla aika paljo aikasemmin että ehtin, en ite kyllä usko) ja toinen ennusti että 28.9

en tosissaan usko nuihin mutta hauskaa se on silti =)

Nökö rv 36 kynnyksellä
 
Alkuperäinen kirjoittaja nökö-81:
Supistuksen huomaan oikeestaan siitä että yhtäkkiä alkaa kauhee paine virtsarakkoon ja sitte kun kokeilee mahaa niin aivan kova on.
Hmm, no sitä se kai sitten on ollut. Rakolle on tullut painetta ja vatsan pinta mennyt kovaksi. Useimmiten kyllä vaan alavatsa, ylhäältä ja ihan kylkien vierestä jää pehmeämmäksi. Mies jo kertaalleen vatsaa painaessa totesi että kyllä se vaan supistus on, ei voi poika ihan vielä isäänsä vahvempi olla. :LOL: Jotenkin vaan tuntuu epätodelliselta että olisi ihan oikeita supistuksia (ai miten niin ei vieläkään ole ihan iskenyt tajuntaan tämä lapsen saaminen) ja mietin että se olisi jotain muuta. Jos ajattelee miten se lapsi punkisi vastaan -jos se sitä olisi- niin se varmaan olisi poikittain ja työntäisi käsillä ja jaloilla selästä vauhtia ja painaisi selkäänsä vatsaa vasten. Juu, kuulostaa hiukka höntille... :ashamed: :LOL:
 
Nyt mulle iski masennus... :/ Tajusin bussissa just et millanen valas oon ihan oikeesi :'( Oon aina ollut tosi hoikka ja laitettu mutta nyt on kyllä..niin kaukana siitä(joo raskaana ollaan tiedän...) |O Emmä kestä mä haluun eroon tästä mahasta :headwall:


Vali vali :ashamed: *pieni purkaus* :LOL:
 
TYKS-reissu takana. Oli siellä vähän edistystä tapahtununna ja vaavilla kaikki hyvin. Ensin kyllä pelästyttiin urakalla, kun virtauksissa oli jotain häikkää ja seurattiinkin sitten pitkään. No se häikkä sitten vaan hävisi joten tuskin on mitään vakavaa. Vauvan painonnousu on ihanasti tasoittunut, nyt saatiin painoarvioksi 3200g, mutta onkos tuo teistä siro vauva?? Meille kun on koko ajan puhuttu isohkosta natiaisesta ja sitten viime sunnuntaina lääkäri totesi yhdellä mahanpainalluksella, että siro pieni vauva..?! Tänään taas lääkäri nimittäin sanoi, että todella hyvän kokoinen ellei isohko.... Mua alkaa oikeasti pelottamaan, että miten saan tuon sitten ulos tuolta!!! Esikoinen kun oli syntyessään 3140g ja jäi hitusen jumiin...

No mutta se siitä.

MISSÄ ON HANTTA???

Nyt olen sangen kipeänä täällä. Oli "ronski" sisätutkimus ja nyt sitten suppailee ja kipuilee ja vuotaa punaista... Koetan kohta nukkua hieman...

Mitenkäs muuten olikos se minttukin jolla mielenkiintoinen tilanne?

baby2003: :hug: Et OIKEASTI ole ainoa!!! :hug:
 
Siellä sitten ollessani kävelin jonkun rouvan ohi joka oli tyttärensä kanssa( jolla muuten ranteet viilleltyinä ) siellä niin tokaisi, että MIKÄ TEINIÄITI TAAS!!

MULLA MEINAS ITKU TULLA!!! Olenhan mä ens kuun alussa jo lähempänä 30..... 26 siis tulee 6.9. mittariin.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Siellä sitten ollessani kävelin jonkun rouvan ohi joka oli tyttärensä kanssa( jolla muuten ranteet viilleltyinä ) siellä niin tokaisi, että MIKÄ TEINIÄITI TAAS!!

MULLA MEINAS ITKU TULLA!!! Olenhan mä ens kuun alussa jo lähempänä 30..... 26 siis tulee 6.9. mittariin.....
Toi pitää osata nykyään ottaa kohteliaisuutena ;) Mulla ainakin alkanu pukkaa jonkinmoista ikäkriisiä lapsen jälkeen..
Niin muuten mulla tulee 9.9 mittariin 24v :D

Pari kuukautta sitten yks komea mies tuli juttelee mulle bussipysäkillä kyseli että jännittääkö mua ym...luuli et oon 17-18v :eek:
Sanoin et eikai täs nyt niin jännitä kun on toinen tulossa :whistle: :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tup:
Ja viikkoja on nyt vasta 34+2. Onko muilla ollut tällaisia mittoja näillä viikoilla? Osaksi johtuu varmaan siitä että olen lyhyt, yli 10 v sitten mitattu ja silloinkin 155 cm tietämillä. Olen neuvolassa useaan otteeseen sanonut, että haluaisin kokoarvioon/synnytystapa-arvioon, mutta tuntuu että viittaavat kintaalla. Aina tulee vastaus että "kyllä vauva ja äiti ovat useimmiten samaa maata." Ja sitten sanovat, että katsotaan myöhemmin tai kysy sitten lääkäriltä vikalla kerralla.. Tuttuni juuri sai viikko sitten vauvan yli 40 h ähellyksen jälkeen -sektiolla, kun ei mahtunut alakautta. Kun ei voitu tarkistaa kokoa missään vaiheessa.
Mä en ole ollut ultrassa sitten viikon 20 jälkeen eikä kukaan ole edes mahan päältä kyennyt mitään arvioimaan. Niin monella tuntuu olevan jonkinlainen arvio saatuna..
Tsemppiä etenkin teille, joilla jotain jo tapahtumassa. Ihme olikin, ettänäin pitkälle päästiin. Mulla jo 2 kaveria saaneet vauvelinsa syliin, joilla oli laskettu aika syyskussa.
tup (ja ansu)!!

Mä kävin keskiviikkona neuvolassa ja mulla oli SF 38 cm...!!!!!Eli yläkäyrän yläpuolella. Mä olen myös 158 cm ja kiloja tullut kivat 21.

Ihan kuin omaa tekstiä lukis tup tosta painoarviokokemuksesta! Mä olen mankunut siihen jo viikkoja, viimeinen ultra ollut rv 20 (täällä käpylässä ei edes ole neuvolassa koko kojetta). Mitään mutu -arvioita ei ole, viimeksi (uusi) neuvolatäti kysyi että "missä sun istukka on". Olipa hieno vastata "en mä vaan tiedä kun ei ole katsottu". Sain häneltä sitten lähetteen painoarvioon TAYSsiin kun nyt oli SF kasvanut 6 cm kahdessa viikossa ja sanoin itkusilmin että menen yksityiselle jos lähetettä ei tule. Tänään tuli kutsu TAYSsiin 28.8, eli 10 päivää ennen laskettua aikaa!!! Mitä sillä arviolla enää silloin tekee kun saattaa olla jo synnytyskin käynnissä?? Minä sinne heti soittamaan ja täti siellä sitä mieltä että "niin, lääkäri on arvioinut että jos on iso, niin samalla voi sitten käynnistellä synnytystä". Voi helevetti sanon vaan ja anteeks. Mietin nyt josko varaisin yksityiselle ajan (jos vaan saa) ensi viikolle....

Toinen miträ olen mankunut on sokerirasituskoe tuon painonnousun ja karmaisevan turvotuksen takia, mutta kintaalla on viitattu sekin. Kunnes nyt tämä uusi neuvolantäti otti sen puheeksi, ihmetteli kun ei ole lähetetty ja sanoi että nythän se on jo liian myöhäistä.

Tuntuu kuin kukaan ei kuuntelisi vai enkö osaa vaatia tarpeeksi tiukasti. Nyt näitä sitten itsekseni kokoajan murehdin.... :(


Junnu ja peanut tasan 37 rv

 
Mä sain tuta samoja painoni kanssa eilenissä, kun masentuneena neuvolatädin sanoista painelin kahville. Olo on kuin ryhävalaalla ja takaa kuuluu puhinaa, että "Olisi hyvä tuonkin tytön hiukka kattoo mitä suuhunsa laittaa" :(
 
Tänään 35 viikkoa tasan, 5 viikkoa laskettuun aikaan ja 3 viikkoa käynnistykseen :D Pojan ollessa päiväkodissa sain kauhean siivousvimman. Pesin ikkunat, pyyhin pölyt ja lattiat. Pesin pyykkiä, ja laitoin pojan sängyn omaan huoneeseensa. Nukkuikin päikkärit siellä :whistle: Mulla kans noita menkkamaisia tuntemuksia ollut jo jonkin aikaa, tosin tänään ollut alaselkä tosi kipeenä ja vihloo tonne alas taasen... Kohdunsuuhan mulla on jo sen 2cm auki ja kanavaa 0cm, et jospa se kohta? :headwall: Mä tässä silti tuskin ensimmäisten joukossa olen synnyttämässä, joten onnea teille muille jos lähtö tulee!

Minnajajoel ja "noah" 35
 
Minäpä "tyttö" otin itseäni niskasta kiinni ja leivoin pullaa ja tälhetkellä nuorimmainen muksu sanoi et äipän leipoma pulla on parempaa kuin mummon. Eix se oo niin et lapsen suusta totuus kuullaan?! (minäkö itseäni kehuisin?)
Ens viikolla olis sit parit synttärit tiedossa(omat ja anopin).

Eilen iltapäivällä tuli ekat kunnon supparit, mut siihen se sitten jäi. :whistle: Tänään ei yhtikäs mitään, maha kyllä on toiminut kiitettävästi parina viime päivänä ja väsymystä & pakko syödä jotain -oireita on ollut.
Isäntä tuumas eilen kun puhuin et parit kunnon supparit tuli, niin et koita kestää vielä muutama päivä niin saatais mummolle hyvä synttärilahja, johon minä tuumasin et eix ois parempi et mie saisin synttärilahjan.(on aiemmin synttärit kuin anopilla) ;) 21.8 tulee täyteen 31 v. :) Tulipa pitkä raapustus tosta.

Taidampa lähteä pihalle ja "haukata" raitista ilmaa :LOL: :LOL: .

Poikax3 ja taavimaija 34+5
 
Mä olen kanssa huomannu, että jos et ole sairaanhoito alalla niin sun huomioita ei oteta todesta.
Mullekkin sanottiin kun kysyin tuota painoarviota että jos se on yli 5 kilonen niin sitten käydään vasta harkitsemaan leikkausta että alle 5 kilosen pystyn synnyttämään vaikka unissani ! :kieh:

Katsotaan mitä maanantaina sanotaan. Mutta tuntuu aika turhalta käydä maksamassa 22? kun ei kuunnella kuitenkaan mitä itse on mieltä asiasta!!
 
nyt on vähän ristiriitanen olo :/ kun on levossa niin kivut hellittää, sit taas liikkees voimistuu... joten ollako nyt paikallaan vai lepoa :/ siinäpä pulma :LOL: toisaalta kun haluis tän vauvan jo syliin mut sit kun noita viikkoja vasta :whistle: toi 36.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja janita:
nyt on vähän ristiriitanen olo :/ kun on levossa niin kivut hellittää, sit taas liikkees voimistuu... joten ollako nyt paikallaan vai lepoa :/ siinäpä pulma :LOL: toisaalta kun haluis tän vauvan jo syliin mut sit kun noita viikkoja vasta :whistle: toi 36.....
No siinäpä kerrassaan pulmaa :D
Vähän muuten sama vika täällä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja janita:
mä meinasin mennä suihkuun ja ehkä jos illemmalla pienen kävelylenkin :whistle: mitäs itse meinasit? paljon sulla viikkoja?
Mä oon lapsenvahtina täällä ja kaveri "kielsi" lähtemästä synnyttämään :D
Mä meinasin vaikka listoja puhdistella ja sit vaikka hinkata kertaalleen ton kylppärin :whistle: :D

Niin viikkoja 37+2
 
meillä toi esikko onneks lähtee mummolaan niin ei tarvitse miettii minne sen laittais jos lähtö tulee =) baby2003 ja muut ilmotelkaahan jos lähtö lähenee :hug: mä tääl jännitän kaikkien puolesta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja janita:
meillä toi esikko onneks lähtee mummolaan niin ei tarvitse miettii minne sen laittais jos lähtö tulee =) baby2003 ja muut ilmotelkaahan jos lähtö lähenee :hug: mä tääl jännitän kaikkien puolesta =)

Niin no mulla on oma ja exän lapsi täällä hoidettavana mutta sillä ehdolla hoidossa et vastaa sitten yölläkin puhelimeen jos vaikka joutuiskin lähtee..
:whistle:

Vointeja kaikille :hug: :wave:
 

Yhteistyössä