SYYSMASSUT '07 elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
Pitäisi koettaa järjestellä paikkoja, meille on tulossa kahdensadan litran akvaario ja se pitäisi mahduttaa jonnekin olohuoneeseen. Varmaan pitää laittaa koko järjestys uusiksi... Olen järkyttävän huono sisustamaan ja ylipäänsä panostamaan kodin ulkonäköön. Minulle riittää, että on tarpeelliset tavarat ja ne järjestetty niin, että niihin ei pahemmin törmäile :D nyt olisi kuitenkin tarkoituksena saada kotia edes vähäsen kaunistettua. Vaikka luultavasti se jää tälläKIN kertaa yritykseksi.

tiksu ja uffe (36)
Muistathan sijoittaa sen akvaarion heti sellaiseen paikkaan ettei myöhemmin tarvitse alkaa tyhjennellä ja siirrellä ;) Itse tykkään vaihdella järjestystä kotona ja laitella sitä muutenkin niin yhden pysyvän elementin paikka on välillä tuskaa kun tahtoisin niin vaihdella paikkoja, mutta ainoa oikea paikka akvalle ja sen hyville olosuhteille on vain se missä se on nyt.

Meillä 240l akva ja se on kyllä sellainen ihanuus josta en ihan helposti luopuisi.
Varsinkin pimeinä talvi-iltoina sen rauhallinen elo saa mut todella hyvälle mielelle... ja kylässä käyneet vaavit ovat olleet todella hiljaisia kun ovat katselleet kalojen menoa ja värejä. On hyvin keretty leikellä ja värjäillä mammojen päät sillä välin helposti :D

balik... joka muuten tarkoittaa turkiksi kalaa

:LOL:
 
Eli eilen oli se viimenen lääkäri käynti ja kaikki oli niinku pitääkin=)Mutta arvatkaapa mitä?!Vauvan sydänääniä ei kuunneltu eikä ne kyllä kokeillut että miten päin se on :eek: No eipä sitä mitään vahinkoa sattunut ku liikkuu hyvin ja edelleen on oikein päin =) Mutta olin kyllä aika äimänä että täh?Lääkäri kyseli miten yöt on mennyt niin vastasin vain että siinä kait se kusella ravatessa ja hikoillessa :D Nyt on ollut kyllä hieno olo,viime yönäkään ei painanut vauva mihinkään,siis ei ees virtsarakkoon!!Mutta sitten kun mikään ei vaivaa niin muuten ei saa sitten nukutuksi vaikka väsytti tajuttomana vielä ku sänkyynkin menin..No tasan ei käy onnen lahjat :D
Eli tässä neuvola jutut:
Rv 37+1
paino:59.2kg +263g/viikko
RR:110/68
pissa:puhdas
Sf-mitta:32cm
Vauva kasvaa tosi tasaisesti =)
Ja sitten lääkäri:
Kohdunsuu:pehmeä ja kiinni
auki 1/2 sormelle pituus 2.5cm aikasemmin on ollut se 3cm.
Mutta nyt oon taas pihalla,eli mikä siellä on auki puolelle sormelle ku toisessa kohtaa oli kiinni?? :D
Nyt alkaakin sitten mulla neuvola käynnit viikon välein =)
Sitä oon ootellutkin kun sitten sitä alkaa pikku hiljaa tajuamaan että kohta joutuu synnyttämäänkin,menee niin nopeasti aina aika että se tulee aina vähän puun takaa tuo la :D Täällä on näkyy vähän kaikilla pyöriny synnytys enemmän tai vähemmän päässä,niin myös mulla :D Kaitpa se on sitten sitä henkistä valmistautumista synnytykseen mikä on kyllä ihan hyvä asia =) Oon miettinyt jo puudutuksetkin valmiiksi ja jos suinkin kerkeää niin aion ottaa kohdunkaula puudutuksen taas.Oon suunnitellut jo monta päivää että pitäis sitä sairaala kassia alkaa valmisteleen mutta oon aina "unohtanut" eli oikeasti en oo jaksanu alkaa laittamaan :D
Noista supistuksista on niitä mullakin ollut mutta aika tehottomia näkyy,mutta ei sillä oo väliä kun sitten kun mulla alkaa synnytys niin se alkaa sitten rytinällä ja paikat avautuu silloin.Eli vaikka supistelis nyt kuin paljon tai vähän niin sillä ei oo välttämättä mitään tekemistä milloin pääset synnyttämään,tämän oon huomannut omalla kohalla.Jännitän kovasti että milloin vauva päättää syntyä ja meneekö yli,ei haittais vaikka meniskin niin tietääpä ainakin että synnytykseen lähtö voi tulla milloin vaan mutta jos ennen tulis niin saattas olla vähän puulla päähän lyötynä :D
Ei kait tässä taas kummempia tuun taas lueskeleen kuulumisia ja jos jaksaa niin kommentoimaan =)
Miimari ja vauveliini rv 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Tunnenitseni jotenkin tyhmäksi :ashamed: Joskus 25. viikon tienoilla mulla oli ihan selkeesti supistuksia ja olin viikon verran saikulla lepäilemässä niiden takia.Nyt en enää tiedä mitkä on supistuksia ja mitkä ei :headwall:
Vatsanahkaa kiristelee vähän väliä ja tuntuu kun sisuskalut vaihtais paikkaa ja samaan aikaan kohdun suulla tapahtuu "jotain",mitä en osaa kuvailla.Selkäjomotusta on myös sillon tällön,näköjään öisin lähinnä.Aikasemmin kun ne supat tuntu sellasena poltteena alavatsassa esim. kävelylenkin jälkeen.Se oli aika selkeetä.Tää tän hetkinen olotila on vaan kumma :eek: Auttakee tyhmää!
Olipas siinä kummallinen selostus :ashamed: ottakaapa tuosta selvää.
Nojoo,palaan sohvan perukoille katselemaan Diiliä jonka nauhotin eilen :D

T.Aku ja tyyppi 36+6
Mitä tuosta piti kommentoida?Että onko ne supistuksiako? :D Lisään tohon sun olotilaan vielä sen että vauva pyörittelee päätänsä tuolla alhaalla tosi ilikiän tuntosesti silleen niinku porais!Se ei oo kyllä yhtään ihanan tuntosta :LOL: :D Mulla on myös aina välillä tuo lantion seudun luut kipeänä,kyllä luut!Mutta kestän sen ku mies :D Ja kaikki muutkin ku ei tässä enää tarvi kovin kauaa kärvistellä,onneksi kuitenkin on aina välillä hyviäkin päiviä että ei oo kaikki vaivat kerralla =) Yritähän jaksella siellä! =)
Niin saattaahan ne olla supistuksiakin mutta voiskohan se vauva liikuskella siellä massussa niin paljon että tekeen ton vatsan kiristelyn ja liikuttelee päätään niin alhaalla että tuo alapään tunne tulee siitä?Onko sulla vauva jo laskeutunut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja balik:
Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
Pitäisi koettaa järjestellä paikkoja, meille on tulossa kahdensadan litran akvaario ja se pitäisi mahduttaa jonnekin olohuoneeseen. Varmaan pitää laittaa koko järjestys uusiksi... Olen järkyttävän huono sisustamaan ja ylipäänsä panostamaan kodin ulkonäköön. Minulle riittää, että on tarpeelliset tavarat ja ne järjestetty niin, että niihin ei pahemmin törmäile :D nyt olisi kuitenkin tarkoituksena saada kotia edes vähäsen kaunistettua. Vaikka luultavasti se jää tälläKIN kertaa yritykseksi.

tiksu ja uffe (36)
Muistathan sijoittaa sen akvaarion heti sellaiseen paikkaan ettei myöhemmin tarvitse alkaa tyhjennellä ja siirrellä ;) Itse tykkään vaihdella järjestystä kotona ja laitella sitä muutenkin niin yhden pysyvän elementin paikka on välillä tuskaa kun tahtoisin niin vaihdella paikkoja, mutta ainoa oikea paikka akvalle ja sen hyville olosuhteille on vain se missä se on nyt.

Meillä 240l akva ja se on kyllä sellainen ihanuus josta en ihan helposti luopuisi.
Varsinkin pimeinä talvi-iltoina sen rauhallinen elo saa mut todella hyvälle mielelle... ja kylässä käyneet vaavit ovat olleet todella hiljaisia kun ovat katselleet kalojen menoa ja värejä. On hyvin keretty leikellä ja värjäillä mammojen päät sillä välin helposti :D

balik... joka muuten tarkoittaa turkiksi kalaa

:LOL:
Tuo Balik kuulostaa minusta hienommalta sanalta kuin vain kala!!
:LOL: :LOL: :D Enpä ois uskonut,aattelin kyllä että voi tarkottaa jotain mutta luulin joksikin hienoksi puuksi tai jotain :D Näinhän se pitää taas vanha sanonta paikkansa,joka päivä oppii jotain uutta :D
 
Heippa kaikille! :wave:

Voisinpa minäkin tänne tiistain neuvolakuulumiset laittaa, kun ei oikein muutakaan kirjoitettavaa ole :D

Eli silloin rv 35+4
Paino 79kg, yht. 15 kiloa tullut :whistle:
Turvotus -
RR 114/78
Pissa puhdas
Hb 139
SF 33
Tarjonta RT, kiinnittymässä
:heart: syke 120-141
Liikkeet ++

Kaikki siis oikein hyvin edelleen. Jonkinlaisella kävelylenkillä olen nyt melkein joka päivä käynyt, eikä supistuksista ym. oireista oikein tietoakaan :eek: Tietty nyt jotain tuntemuksia aina on, mutta ei mitään kipeitä kuitenkaan. Täällä siis odotellaan synnytyksen alkamista todennäköisesti vielä kauuuannn... :)

Jaksamista kaikille!!! :hug: PippuriMammalle varsinkin, onpas ikävä tilanne ystäväsi kanssa, jos ei kurjaa oloasi tajua...:/ Lähetän olemattomat supparini sinulle, jotta jo pääsisit tositoimiin!

-Niiskuneiti ja Helmi 35+6-

ps. Meidän vaavin painoarvion unohdin vielä laittaa eli 3,5-4-kiloiseksi täti vauvan vattan päältä arvioi, jos lasketun ajan tietämillä syntyy. Jonkin verran isompi on siis tulossa kuin esikoinen, hän painoi synnyttyään rv:lla 40+2 3370g.
 
Täälläkin telkkari pimeänä. Luultavasti vika kaapelissa, kunhan näkisin jonkun naapurin niin voisi kysyä toimiiko heillä. Ei oikein viitsisi mennä pimputtelemaan ovikelloja "Terve, toimiiko teidän telkkari?" :LOL: Toinen vaihtoehto on että tekniikan ihmelapsena hajotin eilen jotain kun ukkosen tieltä nyin piuhoja seinästä. :ashamed:

Viime yönä kyseenalainen oma ennätys. Vielä toistaiseksi en ole yhtään yötä nukkunut noin huonosti. :kieh: Närästi, särki selkää ja vatsaa eikä jalat tahtonut pysyä paikallaan millään. Ja kun siinä väänsin ja käänsin aloin jo varomaan etten herätä miestäkin. Saisi edes se nukkua hyvin kun joutui aamulla nousemaan töihin. Ryhdyin sitten huvikseni laskemaan liikkeitä ensimmäistä kertaa ja sain 30 liikettä noin puolessa tunnissa. Pitää varmaan kokeilla joku päivä uudestaan ja katsoa paljon tulee...

Tietääkö joku auttaako magnesium levottomiin jalkoihin ja onko Rennietä olemassa hyvänmakuisia tabletteja? Tai vaihtoehtoisesti vieläkö sellaista närästyslääkettä kuin Link on olemassa ja saako sitä syödä? Yhdesti maistoin Samarinia ja se sai aikaan kamalan yökkäyksen. Mitään niin pahan makuista en ole koskaan suuhuni pistänyt. :$ Rennietä en ole koskaan maistanut, mutta muistan että joskus vuosia sitten löytyi Linkkiä piparmintun makuisena ja se oli helppo saada syötyä...

Minna ja Nilvi 35+6
 
PIIPAA: Täältä vinkki pahaan närästykseen, koitappa lasi piimää tai jos piimä tökkii niin jogurttia sit. mulla toimii molemmat ja vieläpä paremin ku rennie vaikka sitä pidän aina yöpöydällä ei tarvi pimeäs lähteä jääkaapille hortoilemaan vaan saa puoli unes tunkea suuhun.

Tänään jo huomattavasti parempi päivä ku eilen, eilisen kyllä se lekurilla käynti pilas totaalisesti. painosta viis se on ihan totta ja eipä tässä mitään mallin vartaloa olla muutenkaan tavottelemas, :LOL:
nyt pienet tirsat esikon kans ja sitte vauhtia rannalle jos sattuu ettei enää lämpösiä tule..

päivän jatkot!
 
Janita:
Meillä lähti ihan justiin toimimaan. Ja ihan itsestään eli en ole hajottanut mitään. Eilen mies soitti Elisalle asiasta, jonotti 15 minuuttia ja sai vastaukseksi että voi olla kaapelissa vikaa, sitä on vähän jokapuolella. Että kiitoksia heille selventävästä vastauksesta... Nyt oli taas justiin jonottamassa toiset 15 min kun ilmoitin että taas toimii :)

Tättähäärä2:
Kiitoksia, pitää koittaa jogurttia ihan uteliaisuuttani. Piimään en koske... Ei vaan ole tullut mieleenkään syödä/juoda jotain kun tuntuu että pelkkä vesikin pahentaisi oloa.
 
Mä olen joutunut syömään Rennietä kuin karkkia viimeiset pari viikkoa (varsinkin öisin) ja se on siitä loistava että se auttaa heti. Mikä siinä ei mun kohdalla ole loistavaa, on että mulla menee siitä maha sekaisin ja vessassa sai rampata tuplasti, ihan niinkuin ei sais muutenkin istua pytyllä hela tiden :LOL:

Ostin eilen apteekista sit sellaista kuin "Balancid Novum"ia joka käy myös raskaanaolevalle. Myös Multitabsin Raskaus -sarjalla on oma närästyslääke. Näistä kahdesta en osaa vielä sanoa.

Ollaan kai onnekkaassa asemassa täällä Tampereen suunnilla kun ollaan vältytty, ainakin vielä, näiltä myrskyiltä.

Vaaviuutisia odotellen....:wave:

Junnu
 
36+5

paino +525g/vk, yht. ~12 kg
rr 118/72
pissa tällä kertaa puhdas
sf 32,5 cm
vauva rt, päästä sai vielä napakasti kiinni
:heart: 136
liikkeet ++
turvotus +

Mullahan on vielä edessä se sokerirasitus kun viimeksi oli sokrut kahdella plussalla. Sain ajan vasta ensi viikon maanantaille. Tuskin tuloksissa mitään häikkää on, mutta tuleepahan katsottua varmuuden vuoksi.

Mäkin mielelläni lähetän nämä turhat supparit Pippurimammalle kun ei kerta laskeutumistakaan ollut erityisemmin tapahtunut. Joten täältä tulee!

Mä olen myös ottanut närästykseen lakritsin makuista Rennietä. Ei se nyt välttämättä mitään herkkua ole, mutta kyllä sen ihan mielellään ottaa että pääsee poltosta eroon.

-meja 36+5


 
No niin, vihdoinkin sain ittestäni sen verran irti, että sain pakattua vauvankin sairaalakassin. Aika täyteen tuli, ku ei yhtään tiiä millaset kelit on ku lähtö tulee, mutta samapa tuo vaikka kassissa on monta vaatekertaa. =) Oma sairaalakassikin on jo hygienitarvikkeita vailla valmis, ne meinaan sitten vasta lähtiessä napata.

Menkkamaiset kivut senku jatkuu. Terkkari käski seurata niitä, koska ne voivat myös olla oire mahdollisesta pissatulehduksesta. :( Noh täytyy kattoo. Tänään on kans tosi "kivasti" vihlonnu noita alapään luita, auts!

Täällä on viikonloppuna semmonen paikallinen juhla, ku Venetsialaiset, "mökkikauden" päättäjäiset, tapahtumia pe aamusta su päivään. Ukkeli oli saannu töistä vapaalippuja joten ihan kiva mennä sinne pyöriin ja kuuntelemaan bändejä, tosin otetaan poitsu mukaan, ettei nyt yömyöhään olla mutta kuitenkin kiva päästä. Sunnuntaina on sitten lastenpäivä, jossa muumit ym. esiintymässä, kivaa vaihtelua! Nyt ois vauvankin hyvä syntyä, ku mummu ja paappa tulee viikonlopuks tänne, elikkä satavarma, ettei nyt ainakaan synny... :LOL: Meiskin jo sanoi yks päivä, että älä yhtään ootakkaan, että pariin viikkoon syntyis, niinpä...

mintuu-82 ja TaimiMainio 38+1
 
Aku
Voihan se olla sitäkin että kaveri liikuskelee.Se liikuskelu on vaan viime aikoina painottunu päivisin pepun heittelemiseen puolelta toiselle(kumpare joka muljahtelee navan toiselta puolelta toiselle...) eikä niinkään alaspäin pyrkimiseen niinkun pari viikkoa sitten.Ja silloin kun tuo vatsanahka "kiristelee" niin ei tunnu jalat vas. kyljessä niinkun muuten kaverin heiluessa.Mutta tosiaan mene ja tiedä.

Enpäs tiedä kiinnittymisestäkään,huomenna on neuvola sitten varmaan selviää.Viimeksi viikko sitten lääkärissä totesi vaan että pää tuntuu tosi alhaalla.Enpä tiedä sitten.

Juu kyllähän mä kestän,tunnen edelleen itseni kuitenkin suhteellisen hyvinvoivaksi kun on muitten juttuja lueskellut :eek: Yöt vaan tuntuu olevan tollasta levotonta aikaa.

Nuo supistukset tuntuu muutenkin olevan aika yksilöllisiä.Siis meinaan sitä että yhdellä tuntuu selässä toisella mahassa ja kolmannella reisissä.Minäkin luotan kyllä siihen että sitten kun on tosi kyseessä niin sen tietää sitten.

Siis aivan mielettömän ihanaa että vihdoin on hiukan viileempää,mä suorastaan odotan syksyä(siis muutenkin kun syyskuuta ;) ).Ihanaa kun tulee syksyinen viileä ja tuulinen keli ja saa käpertyä viltin alle ja polttaa kynttilöitä :)

Aku ja tyyppi edelleen 36+6
 
:LOL: :LOL: :LOL: Juu sama lekuri oli!!! siis se on aivan todella törkee :kieh: Mun isovanhemmat asuu neuskissa ja melkein päivittäin käyn siellä =) Mä olin kuvitellut et oon ainut joka asuu tällä kulmalla, kun nyt puoli vuotta asuttu summassa ja aikast yksinäistä on kun ei tunne muita samas tilantees olevia. Kaikki muut kun on päivät töissä... No on mulla toi reilu 2v neito joka pitää mut liikkeellä :LOL:
 
Tänään ollut varsinainen kooma-päivä. Himassa vaan olen pötköttänyt , ja lukenut teidän juttuja :) Aamulla tosin imuroin ja muutenkin siivoilin kotia. Mutta sitten olen vaan pötkötellyt.. Parinkymmenen metrin matka postilaatikolle sai aikaan vihlontaa tuolla alhaalla luissa, ja vihlontaa myös ylävatsalla. Muutenkin tuntuu että lantion seutu elää ihan omaa elämäänsä :D Mun kävelytyylikin taitaa nykyään olla aikamoista ankkakävelyä!!

Tänään tuossa tunnin kuluttua on se valmennus neuvolassa, venailen että mies tulee töistä.. nyt kyllä haluaisin mennä toviksi peiton alle tuhisemaan, iski tajuton väsymys! Viime yönä nukuin kuin tukki.Toissa yö kun oli yhtä valvomista! Oon huomannu monesti että jos illalla käy suht myöhään kävelylenkin tekemässä niin seuraavana yönä uni maistuu eikä tartte herätä valvomaan.

Meen ottamaan pikaiset päikkärit...

Annmari + tirppana 35+3
 
piti ihan mennä rennien sivuille kattomaan mitkä on vaikuttavat aineet, kun keskustelunne muistutti että närästihän mullakin yhessä vaiheessa!
kalsium ja magnesium!
kalsiumia söin jo valmiiksi, ja parin tuskasen pohjesuonenvedon jälkeen ostin magnesiumia. eipä ole ollu närästystäkään!

mulla kans hieman samoja vaivoja kuin pippurimammalla, ihmiset ei oikein ymmärrä että en ole ihan samoissa sielun ja ruumiin voimissa.. pari ikävää väärinkäsitystä tullut kun olen joutunut perumaan tapaamisia yksinkertasesti siitä syystä ettei rahkeet riitä. en kyllä itsekkään ennnen raskaana oloa voinut kuvitellakkaan että minkälaista on.

kaikenkaikkiaan ompa mukava päivä tänään!

mustajuuri 35+2
 

Yhteistyössä