syysvauvat

heippa kaikille täällä ilmoittatuu uusi kaksplussan käyttäjä :) rv tällä hetkellä 14+4 ja LA siis 7.11. Nyt vasta kunnolla uskaltautunut koneella ja normaalia elämää viettämään alun 24/7 oksentamisen jälkeen :( muita espoolaisia tulevia äitejä??(tunnustan en jaksanut koko ketjua lukea :D )
 
Moikka taas kaikille pitkästä aikaa!!!

Täällä on keskiraskaus sujunut oikein hyvin. Ristiselkä kipeytyy ajoittain vieläkin, mutta kun muistaa ottaa rennosti ja lepäillä, niin selkäkipu rauhoittuu nopeasti. Viikonloppuna oli niin mahtava sää, jottei meinannut näppejään malttaa pitää erossa pihatöistä, ja selässähän sen tunsi heti.

Maha-asukki vaikuttaa oikein vilkkaalta vilpertiltä. Potkut tuntuvat päivittäin, ja välillä on ihan mahdoton myllerrys masussa. Mieskin pääsi potkuista nauttimaan viime viikolla yhtenä iltana, kun tulin töistä ja töissä ollessa alkoi vauveli potkutella oikein tolkusti, että mahan päällekin tuntuivat.

Minä olen jäänyt nyt 3,5 viikon kesälomalle ja nyt seuraavana jännitetään torstaina tulevaa rakenneultraa. Toisisnaan houkututtais kysäistä sukupuoli, mutta mies ei halua etukäteen tietää. Ehkä minäkin maltan pitää loppuun asti salassa vauvan sukupuolen. Perjantaina olisi sitten myös seuraava neuvola.

Kirjoittelen sitten ultran ja neuvolan jälkeisiä kuulumisia taas seuraavan kerran tänne.

Ja Tanya tervetuloa joukkoomme :)

T:Viipsu + vauva 19+4:heart:
 
Lortsy
Hetkeen en olekkaan kerinnyt kirjoittaan kuulumisia. Neuvolassa käytiin eilen, sf mitta oli 13 cm ja sydän löi hyvin. Pikkuisia hipaisuja/kutitteluja on tuntunut, varmaksi en voi sanoa on kyseessä Raikku vai oma suolisto. Tuleva mamma (äitini) on nimennyt maha-asukin Raikuksi, laskettuaika on edes mennee isoisäni syntymäpäivä ja hänen nimestä on johdettu Raikku.

Pahoinvointi on väistynyt, mutta nytten ei vaan maistu mikään ruoka. Tukivyön ostin, enää ei pysty olemaan päivää jaloillaan tai pystyy mutta tietää seuraavana päivänä tehneensä jotain. Rakenneultraan on vielä 2 viikkoa ja hieman jännittää onko kaikki edelleen ok. En ole oikein vielä päässyt jyvälle raskaudesta. Ahdistaa kun ei voi tehdä juurikaan mitään, maha alkaa oleen tiellä, vaatteiden hankinta on sulaa tuskaa, yleisesti harvoin on hyvä olo... En halua menettää tätä lasta, mutta alkaa jo riittään tämä raskaus vaihe. Olen muutenkin hieman kärsimätön luonne..

T: Lortsy ja Raikku 18+1
 
Moikka!

Tervetuloa Tanya :)

Mulla on menny tää viikko vähän vaisuissa tunnelmissa, kun mä vaan kyttään, että liikkusko vauva vai ei ja ei oo aikoihin pitäny itestään mitään :( Pelkään taas, että onko kaikki hyvin. Selviää vasta viikon päästä perjantaina, kun meillä on se rakenneultra. Sekin jännittää.

Töissä vihdoin alkaa ihmiset tietää (ite kerroin), mutta sanoivat jo tienneensä aiemminkin :) Kyllä sen kuulemma jo niin hyvin näkee. Ihanaa, kun ei tartte enää salailla.

Voi harmi viipsu kun sun selkä vihottelee : / Mullakin tulee välillä, mut oon nyt yrittäny siellä salilla käydä urakoimassa. Mun muu liikunta, niin ku kävely, on sitä vastoin jääny aivan liian vähälle taas, kun töissä on hirvee ressi, mutta mulla alkaa 2,5 viikon päästä kesäloma - jospa sitä sillon ehtis liikuskella enemmän. Mullakin tulee selkä kipeeks toisinaan, varsinkin nukkumisesta :( Mutta sille taas ei voi mitään, ku kaikki nukkumisasennot ei tunnu enää hyviltä.

Mulla oli lisäks inhottava hiivatulehdus äskettäin. Kysyin apteekista lääkettä ja sain Canestenia kerta-annoksen. Tuntu onneks menneen ohi sillä.

Mä jään taas odottelemaan vauvan liikkeitä, jospa se jossain vaiheessa innostuis itestään jotai ilmottelemaan :)

Kerrohan sitten viipsu miten teillä meni rakenneultrassa, eikös se ylihuomenna ollu? :)

Hyvää viikon jatkoa!

Salliina ja mm rv 19+2
 
Salliina mulla on kanssa samanlaisia tuntemuksia välillä kuin sulla. Viikonloppuna olin jo huolissani, kun en ollut vauvan liikkeitä tuntenut sitten lauantaiaamun. Sunnuntai-iltana alkoi taas ihan mahdoton vipellys masussa, että sai henkäistä helpotuksesta. Itse olen yrittänyt lohduttautua sillä, että vauva on vielä niin pieni että liikkeitä ei välttämättä tunnu joka päiväkään kunnolla koska vauva mahtuu siellä masussa niin hyvin liikkumaan. Kyllä ne liikkeet sieltä ilmaantuu, ei kannata itse siitä stressiä vetää.

Mulla tosiaankin huomenna rakenneultra. Alkaa jo jännittää melkoisesti, kun saa tietää että onko masuasukilla kaikki hyvin. Perjantaina olisi vielä neuvola ja lauantaina starttaamme miehen kanssa Etelä-Savoon reissuun siskoni lapsen ristiäisiin. Mutta nyt tää äippä lähtee katsomaan tv:tä, sitten kaupungille ja ystävää tapaamaan. Palaan huomen illalla taas kertomaan ultran kuulumisia...

t:Viipsu + vauva 19+6
 
moikka kaikille!

en ookkaan tänne kirjotellu vähään aikaan:/

siis me käytiin siellä 4d-ultrassa 6.5 silloin oli menossa rv 18+2. siinä oli samalla se rakenne ultraki ja kaikki oli niinkuin pitiki=) painoa oli vaavilla sillo 236g. sieltä saatiin upeita kuvia pojasta ja se dvd. hintaa kelakorvausten jälkeen jäi 178 euroo. kävin helsingin femedassa..

huomenna sitte ihan "oikea" rakenne ultra hyvinkäällä. saa nähä paljon on kasvanu kahessa viikossa=)

viikolla 19 mun maha sitte rupes kasvamaan ihan kunnolla ja aika ajoin oli oikein kovia kasvukipujaki. paino on nyt alkanu vasta nousemaan ja nyt on lähtöpainoon tullu kolme kiloo lisää.

vaavi on potkinu päivittäin jo kahen viikon ajan ja nyt pikkaselle on tullu rytmiki.. aamu-uninen on ja iltapäivällä ja aamulla tulee vaa satunnaisia potkuja. sitte alkaa jumppaamaan siinä iltapäivällä viiden aikoihin ja sitä jatkuu sitte siihen asti, kunnes käyää nukkumaan=)

muuta ei oo vaaville, ku vaatteet ja niitä sitte on pari jätesäkillistä. saatiin tuttavalta, joten niitä ei tartte sitte hommailla enää. muuten on sitte kaikki muut hommaamatta.

yritetään löytää rivaria tässä kesän aikana ja ku päästään muuttamaan, nii sitte hankitaan loput.

eilen oli pakko mitata vyötärön ympärys... ennen raskautta oli 69cm ja nytte sitte 93 XDDDD joten aika palloks oon muuttunu=)

hih, mut tämmöstä tänne

T: jasmin ja poitsu 20+1
 
aa... unohin kysellä, et onko teillä muilla tullu harjotussuppareita. nimittäin täällä niitä tulee joskus silloin tällöin. ja jotenki omituinen fiilis niistä, et mitä pitäis tehä? kysyn sit huomen lääkäriltä... ja onko kellään ollu puhetta mistään perhe/synnytysvalmennuksista????
 
Lortsy
Maanantaina neuvolassa juteltiin asiasta, kun valittelin että alavatsa kramppaa välillä niin pahasti ettei liikkeelle pääse. Suppareita ne ilmeisesti ei ole vaan joitain kasvukipuja ja jos olisivat olleet suppareita niin olisi pitänyt rauhoittaa menoa..
 
Moikka!!!

Meillä oli tänään rakenneultra. Mua jännitti jo monta päivää ennen ultraa, mutta sitten jännitys kaikkosi juuri sillä hetkellä kun kätilö pyysi meitä astumaan peremmälle. Pienokaisella oli kaikki hyvin. On se vaan jännää, miten ne voi ultralla tutkia jo sisäelimiä mm. munuaiset ja sydämen rakenteen, samoin onko huulet ehjät vai onko epäilystä suu-kitalakihalkiosta. Selkäranka näkyi kauniina helminauhana. Pienokainen oli vaan niin tyytyväisenä pää alaspäin, jotta piti vähän houkutella että aivot saatiin kuviin. Kaikki rakenteet näytti normaaleilta ja aikaa vastaavilta. Lapsivettä oli normaalisti ja istukka tuolla selän puolella takaseinässä. Sen vuoksi varmaan olenkin tuntenut liikkeet jo varhaisessa vaiheessa.

Kätilö sanoi, että vastaa vkotilannetta 20+1 ja kasvaa keskikäyrillä. Vilkkaaksi sikiöksi sanoi myös, jalat ja kädet heiluivat vinhaa vauhtia. Painoarvioksi antoi 327g. Sukupuolta emme halunneet tietää, vaikka yritinkin hoitajan silmillä katsella että näkyisikö siellä kikkelivarustusta vai ei. Kätilö huomioi kuitenkin hyvin toiveemme ettemme halua sukupuolta tietää, joten hän ei näyttänyt juurikaan sikiön jalkovälistä edes meille kuvaa. Ei sen puoleen, ultrakuva oli sen verta sumea, etten olisi siitä kyllä selvää saanutkaan.

Maha-asukki on potkinut tänään taas vinhaa vauhtia. Välillä on rauhallisempia päiviä joukossa, että ihan saa houkutella että muutaman potkun saisi tuntumaan. No, tänään ei ole tarvinnut houkutella. Aika säännölliseen tahtiin noita on tullut pitkin päivää.

On se taas kiva tietää että kaikki on hyvin tuolla massussa. Huomenna minulla onkin sitten neuvola th:n aika, näkee onko hb laskenut minkä verran ja minkä verran on tullut painoa lisää. Huomenna onkin neuvolan jälkeen tiedossa ihanan ystävän luona kahvittelua ja lauantaiaamuna lähdemme ajelemaan siskoni tytön ristiäisiin Etelä-Savoon. Palailemme reissusta sunnuntai-iltapäivällä takaisin.

Zasmin mulla ei ainakaan ole harjoitussuppareita vielä ollut.

Nyt mä lähden miehen kanssa siivoilemaan. Kertokaahan tekin taas pitkästä aikaa kuulumisianne.

T:Viipsu+ vauveli 20+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

zasmiini mulla ei ole ainakaan tietääkseni ollu harjoitussuppareita... Kaipa sen sitten tietäs, jos ois ollu :D Musta vaan tuntuu hassulta, kun en tiedä, miltä niiden pitäs tuntua. Sama kun ei oikein vieläkään oo varma niistä vauvan liikkeistä, että miltä niiden pitäs tuntua :)

viipsu, tosi hienoa että kaikki oli rakenneultrassa hienosti. Meillä on rakenneultra viikon päästä ja mä näin jo nyt painajaisia siitä, onko kaikki hyvin :| Noh, sen näkee sitten. Kunpa vauva potkis vähän niin tietäis! Mutta välillä kun on tuntevinaan jotain, niin se onkin jo ohi, ja sitten ei enää tiedä, oliko se mitää... Mutta ei kai tässä auta muuta kuin luottaa. Onko teillä mitään "keinoja" saada vauvaa potkimaan? Kun jossain luki, että myöhemmässä vaiheessa voi kokeilla sitä, että kävelee jonkun aikaa ja sitten juo makeeta mehua ja käy loikomaan, niin saattaa tuntua. No, ehkä se tuntuu vasta sitten myöhemmin. Viikon päästä sitten selviää sekin, että missä kohtaa istukka on.

Musta tuntuu, että mullakin on nyt ihan viimesen kahden viikon aikana lähtenyt tuo maha kasvamaan hurjaa vauhtia! Painoakin on vihdoin tullut vissii lisää. Toivottavasti ei vaan tuu liikaa... Nyt tätä ei kuitenkaan enää piilotella, töissäkin tietävät jo :) Puoliväli on edessä ylihuomenna, joten ehkä se on sen aikakin, että alkaa masu näkyä. Se onkin ainut selvä merkki itselle, että vauvalla on kaikki ihan hyvin :)

No, nyt tarttis töihin lähtee. Kirjoitellaan taas! Ihanaa viikonloppua kaikille! :) Toivottavasti ois hyvä ilma, niin pääsis ulkoilemaan. Ja siivotakin pitäs :)

Salliina ja mm rv 19+5
 
Salliina mä ainakin käyn pitkäkseni makailemaan kun olen jonkin aikaa ollut liikkeellä. Ei mene kovin kauaakaan, kun alkaa pikku vipellykset sitten tuntumaan. Toinen hyvä konsti ainakin minulla on se, että syönnin päätteeksi menee pitkäkseen. Silloinkin alkaa yleensä mahdoton vipellys. Tai sitten varovaisesti tökin kohtua, että vauva alkaisi heräillä massussa...

Nyt mulla alkaakin olla kiirus jo neuvolaan. Kirjoittelen illan mittaan jos ennätän vielä nuo neuvolakuulumisetkin tänne. Palataan asiaan myöhemmin :)

T:Viipsu+vauva 20+1
 
Heips,
Ihana lukea noista ultrakäynneistä, itsellä se olisi edessä maanantaina. Täytyy vielä viikonloppu elää jännityksessä.
Kävin alkuviikosta neuvolassa ja kerroin myös noista alavatsan kivuista ja se on kuulemma normaalia kohdun kasvua.

Kerroin myös että olin hieman huolestunut kun en tuntenut liikehdintää masussa. Huojentavaa oli kuulla että jos myöhemmässä vaiheessa tällaiset asiat alkaa huolestuttaa niin voin ottaa vain yhteyttä neuvolaan ja käydä kuunteluttamassa sydänäänet. Ei tarvitse kuukautta stressata onko kaikki kunnossa. Näin ainakin pienemmällä paikkakunnalla.

Hyvää viikonloppua
Marru 20+0
 
Heips!

Nyt on käyty neuvolassakin tänään. Kohtu oli kasvanut mukavasti ja painoa oli tullut 1,5 kg lisää sitten edelliseen neuvolaan (joka oli 5 viikkoa sitten).Sikiö oli nukkumassa kun sydänääniä kuunneltiin, mutta pikkusydän nakutti 153x/min. Th mittasi myös hb:n, mutta se olikin vain noussut ekasta kerrasta ollen nyt 147 :) Mä jo kun luulin että hb:n laskusta johtuisi tämä mun väsymys ja hengästyminen, mutta ne onkin ilmeisesti vain muita raskauteen kuuluvia oireita. Samalla th kyseli että millä mielin on tässä raskaudessa edennyt. Ihanaahan se seurata massun kasvamista ja liikkeiden tuntemista.

Samalla oli myös puhetta työssäjaksamisesta. Kysyin th:lta noista yövuorojen tekemisestä. Th varasi mulle kesäloman viimeisille päiville neuvolalääkärin ajan, jotta lääkäri voi kirjoittaa mulle todistuksen ettei yövuoroja tarvitse tehdä. Th sanoikin, että yövuoroja voi tehdä oman jaksamisen ehdoilla. Ja kun mä kerroin että palautuminen yövuoroista kestää nyt pidempään kuin ennen raskautta ja sen lisäksi oli viimeisimmän yövuoron jälkeen vielä rytmihäiriöitä, niin th:kin suositteli etten yövuoroja tekisi enää ollenkaan. Kävinkin pyörähtämässä työpaikalla tänään neuvolan jälkeen ja toivomassa seuraavan neuvola-ajan päivän vapaaksi, kun sattui juuri keskelle päivää aika. Samalla sanoin jo noista yövuoroista, että kun palaan lomalta töihin, niin tuon samalla lääkärintodistuksen. Hyvin suhtautui työnantaja tähän :)

Nyt mie alan ruuan laittoon, tällä mammalla on taas kurniva nälkä. Oikein mukavaa viikonloppua teille kaikille :)

T:Viipsu+vauva 20+1
 
moikka!

viipsu, sä jotenki vaikutat sankarilta mun mielestä... oot vielkii tehny öitä. hui. mulla oli eilen rakenne ja lääkäri jatko mun saikkua kahella viikolla. syynä fyysinen työ, raskausajanväsymys ja nivelongelmat. sano mulle, ettei voi vielä laittaa äippälomille asti saikkua vaa pitää keplotella sinne asti jotenki näillä lyhemmillä saikuilla. mulla on se ongelma, et mulla on luonnostaan yliliikkuvat nivelet ja tänä vuonna ois ollu tosi iso leikkaus tohon vasempaan polveen, mut se nyt jäi, ku vaavi tullee..

vauvalla kaikki hyvin. painoa oli 350g ja 114 g oli tullu kahessa viikossa siis lisää<3 eniten oli massun ympärys kasvanu pojalla ja reisiluukin sentin venähtäny kahessa viikossa... hui=)

kyselin niistä harjotussuppareista, nii kattoivat kohdun suun... se oli kiinni ja kiinteä.. onneks. sanoivat, et pitää ottaa rauhallisesti ja seurata tilannetta..

mutta tällasta tällä kertaa

T:jasmin ja poika 20+3
 
Moikka!!

Nyt on ristiäisreissu heitetty Etelä-Savossa. Mun siskon pikkuneidistä tuli Kaisla Aada Karpalo :) Siskoni antoi mieheni vaihdella vaippoja ja tehdä Kaislalle aamupesut eilen aamulla. Timppa oli innoissaan. Ajateltiin, että Timon hyvä harjoitella nyt jo noita pesuja ja vauvan käsittelyotteita, kun ei ole ikinä ollut pienten lasten kanssa tekemisissä. Ja hyvinhän se sujui :) Ei ole mitään huolen häivää.

Jasmin sulleko lääkäri teki rakenneultran? Täällä Kainuussa käytiin synnytyssalissa, ja kätilö teki ultran. Ookko sä joutunu olemaan nyt pitkään jo saikulla? Millaista työtä sä teitkään? En minä mikään sankari ole, tuli kyllä stoppi noihin yövuoroihin tosiaan nyt. En ole pariin vuoteen tehnyt yötyötä, ja nyt työyksikön vaihdoksen myötä jouduin kolmivuorotyötä tekemään. Ennätin tehdä kaiken kaikkiaan 2 yövuoroa, ja molemmat sattuivat olemaan vielä tavallista vilkkaampia. Äkkisestään parin vuoden tauon jälkeen yövuorot tuntuivat raskailta ja varsinkin kun vielä lisäksi itse raskaana. On mulla ennenkin noita rytmihäiriöitä ollut yövuorojen jälkeen, mutta th kun kuuli asiasta, niin heti oli sitä mieltä ettei öitä kannata enää tehdä. Saanpahan neuvolalääkärin tiimoilta yhden ylimääräisen ultran ja näen maha-asukin taas parin viikon päästä uudestaan. Ja samallahan se lääkäri varmaan tarkistaa tuon kohdunsuun tilanteen.

Jahas, pitäisköhän sitä lähteä syömään jotain aamupalaa. Viime yönä tuli nukuttua reissun aikaiset univelat pois, joten aamupalakin tulee syödyksi vasta näin myöhään. Kohta tuleekin appiukko hakemaan meidän toista autoa huoltoon, kun siinä rupesi vaihdelaatikko ääntämään....

T:Viipsu+maha-asukki 20+4
 
Hei!

Mä oon nyt miettiny sellasta, että miten mun pitäs suhtautua siihen, että kun sekä mies että työkaveri (ja anoppi) ovat ilmasseet huolensa mun jaksamisesta. Töissä on tällä hetkellä hirvee ressi (helpottaa kyllä jonku viikon päästä, tai kahden), enkä mä pysty oikein kunnolla nukkumaan. Tai siis väsyttää, mut en saa nukuttua. Heräilen koko ajan ja oon itkunen ku väsyttää aamulla niin.

Mies ja työkaveri käskivät soittaa neuvolaan ja ne laittokin mut heti huomiselle lääkäriin. Mitä mieltä ootte tästä? Kun muut sanoo, etten mä vaan ite nää sitä kuinka poikki oon, mutta itestä tuntuu, että ”ehkä tää tästä”. Oon myös aika kiltti luonne, nolottas jotenkin jäädä sairaslomalle, kun en kerta oo sairas enkä tunne itteeni sairaaks :/

Onko mielipiteitä? Mitä mun kannattas tehdä? Tai kai seki sit jotain kertoo, kun mitä se lääkäri sanoo huomenna… Ja oon mä sitäkin miettiny, että ku en osaa nauttia oikein tästä raskaudesta ollenkaan, koko ajan vaan ressaan kaikesta. Onko se ihan normaalia? Vai oonko mä vaan ihan loppu? On ihan tyhmä olo, kun ei tiedä edes ite :(

Salliina ja mm rv 20+1

PS. Anteeks kun en kommentoinu mitään teidän kirjotuksiin, kirjottelen joskus myöhemmin uudestaan kun en oo enää ihan huolesta sekasin :(
 
Salliina mä ainakin kävisin huomenna siellä lääkärissä juttelemassa. Uskoisin sun lähimmäisiä ja kävisin hakemassa saikkkua. Stressi ei ole hyväksi mahassa kasvavalle vauvalle. Sun pitäis saada kuitenkin levättyä kunnolla ja nauttia raskaudesta. Lääkärihän saattaa kirjoittaa sulle lyhyen pätkän sairaslomaa, mutta saisit ainakin työstressin levättyä kunnolla pois. Sun pitää olla voimissas kun vauva syntyy, älä vaan itseäsi väsytä tässä vaiheessa.

T:Viipsu+vauva 20+4
 
Moi kaikille!

Luomuilija mamma vuosimallia -87 Jyväskylästä liittyy seuraanne nyt. Laskettu aika on 20.9 lapsen isoisän synttäripäivänä ;). En jaksanut ihan kaikkea keskustelua lukea, mutta enköhän pääse mukaan juoneen pikkuhiljaa.
Rakenneultrassa käyty, kaikki hyvin, vaavi oli rauhallinen ja antoi kätilön tutkia itsesä perusteellisesti. Liikkuu jo päivittäin ja nyt vasta alkaa tuntea olevansa oikeasti raskaana :) Alkuraskaus meni siis omalta kohdalta aika iisisti, ei paljon pahoinvointia tm. Ei haluttu tietää sukupuolea, vaikka kätilö vahingossa vihjasikin että aikamoinen diiva on tulossa :)

Koirista oli jossain välissä puhetta täällä. Meillä on kaksi kääpiöpinseriä ja vähän huolettaa miten ne suhtautuu. Siskon kolmikuiseen vaaviin toinen suhtautuu ainakin suojelevaisesti ja on aina ilmoittamassa kun vauva itkee (vinkuu ja tulee hyppimään vasten että ettekö tee mitään tuolle..) Toinen vaan mököttää nurkassa ku sitä ei huomata.

Onkos teillä tullut jo maitoa rinnoista? Mulla tulee jo aika usein (vaikka vähän vain), siis viikottain ainakin. Tuntuu omituiselta kyllä kun tissit vuotaa :)

T: Suvi ja masuasukki rv 22+6
 
Salliina85 : Jäät vaan rohkeasti alkuun vähäksi aikaa saikulle, jatkat saikkua jos yhtään siltä vaikutta tai jos saat huilattua niin palailet töihin. Stressi ja väsymys ei tee hyvää sinulle eikä vauvalle. Altistaa lisäksi vielä raskausajan masennukseen. Hormonit pistää vielä herkästi pään sekaisin ja itku on vielä herkemmässä väsymyksen lisäksi.
Itsellä oli ekaa odottaessa kovat selkäkivut ja joka ilta kotona sitten vollasin useamman viikon kun koskee selkään. Kerroin pomolle viimein ja SE passitti mut lääkäriin ja sanoi että pyydän suoraan saikun alkamaan pois jäämiseeni asti. (reilu 2 vko) Tuntui inhottavalle jäädä pois, mutta kotona ollessa sitten ymmärsin että se oli kuitenkin itseä ja vauvaa ajatellen paras ratkaisu.
Jos työnantaja ei pysty tarjoamaan stressittömämpää työtä niin silloin minun mielestä tuo saikku on paras vaihtoehto. Turha sitä on murehtia, tärkeintä että äiti ja vauva voi hyvin ;) töitä kerkeää tekemään liiankin kanssa sitten myöhemmin...

Meillä ruennut potkut tuntumaan kerta laakista nyt niin kovina että näkyy ja tuntuu ulos asti... :)
Huomenna rakenne, joten palailen sitten enemmän ja tarkemmin. Salliinalle halusin vaan nyt tsempit ja halitukset laittaa.. :)

T:Bayaf + vauva 20+3
 
Moikka,
Meillä oli eilen ultra ja selvisi että terve ja eloisa tyttö siellä masussa häärää, painoa oli 361g. Täytyykin alkaa miettimään tyttöselle nimeä kun olin ollut niin varma että poikahan siellä on. Tosin niin liikkuvainen että tapettikauppaan ei kuulemma tämän perusteella kannata lähteä ;)

Geassi:Tuohon koirien totuttamisasiaan sain neuvolasta vinkin että sairaalassa pidettäsiin vauvan lähellä pyyhettä joka vietäisiin kotiin ennen vauvan tuloa. Tällöin koira voisi jo totuttautua uuteen tuoksuun.

Marru 20+4
 
Jeps, elikäs ultrassa ja sypellä käyty. Kummastakin jäi oikein hyvä kuva. Kätilö oli tosi kiva siellä pelkopolilla ja käytiin edellinen synnytysläpi ja suunniteltiin tulevaa.
Ultrassa kaikki oli oikein kohdillaan ja LA oli päivälleen. Ja kyllä siellä pippeli näkyi :)
Vointi ollut tosi hyvä, tosin tänään ollut vähän kipeä olo. Mutta eiköhän tää tästä.
Missä teillä muilla tuo vauva lymyilee? Mulla isoin järkytys oli ultrassa kun ultrasi ihan rintakehään saakka! :O jos se on nyt jo siellä niin miten ihmeessä tästä selvitään ... :D Kysyin monta kertaa että onko se varmasti noin korkealla... Kuulema oli ja täysi virtsa rakko kuulema vielä korotti sitä vähän. Mun maha kasvaa kurkkuun päin, ei ulos... kai se on se kuuluisa poikamaha sitten ;)
Se ultraaja naureskelikin sitten kun kerroin etteivät neuvolassa löytäneet sydänääniä. Sanoi sitten että ei ihmekään jos vauvan sydän 10 cm navan yläpuolella ja etsivät 10cm navan alapuolelta.

Mites salliinan lääkärikäynti?

Marru83: Onnea hyvistä uutisista :)

Ja Geassille lämpimät tervetulot!
 
Moi!

Kiitos kaikille myötäelämisestä :heart: Niinhän siinä sitten kävi, että lääkäri määräs mut 2 viikoks sairaslomalle, alkaen tänään. Että ehkä mies ja työkaveri olivat oikeessa. Mä vaan sanoin lääkärille, että tehään niin ku hän asian näkee ja hän sanoi vaan, että kahta viikkoo vähempää ei edes kirjota. Että nyt pitäs sitten vaan levätä, nukkua, liikkua ja tehä kaikkee, mikä tuntuu itestä mukavalta. Tuntuu hölmöltä olla sairaslomalla, kun ei ole sairas, mutta kaipa ne siellä lääkärissä paremmin tietää. Ja kiitos tosissaan kaikille tänne, kun olitte tukena! Ei sitä sitten vissiin aina ite tajua, millon on aika höllentää. Varsinkin jos on tällänen tunnollinen puupää niin ku mä :)

Tervetuloa Geassi :)

Ihana lukea noita rakenneultran kuulumisia :heart: Meillä on sama edessä perjantaina. Mua vähän jännittää, kun ei tiedä yhtään onko vauvalla kaikki hyvin, kun kerta mut pistettiin saikullekin... : / Mutta sittenhän sen näkee. Toivottavasti mies ehtii mukaan!! Sulla on Bayaf sitten tosi korkealla jo kohtu. Musta tuntuu, että se reuna on tuossa navan yläpuolella justii, tai ainaki ku ite koittaa.

Musta tuntuu myös, että vihdoin on alkanu vauva liikkua päivittäin :) Jos nää nyt vaan on niitä liikkeitä, mitä luulen.

Hyvää viikkoa kaikille! Ja kiitos vielä :heart:

Salliina ja mm rv 20+2
 
Salliina85 : Nyt vain sitten nauttimaan olosta. Otat vaikka teema-aiheisen elokuva-maratonin. Itse katoin saikulle jouduttua esikoisen odotusaikaan joka päivä yhden suomalaisen elokuva :)
Tsemppiä myös ultraan, eiköhän siellä kaikki ole hyvin <3 Ja toivotaan että mieskin pääsee mukaan, meillä ainakin mies on päässyt joka ultraan mukaan. Ja on tykännyt. Oli myös siellä sypellä mukana, ei siitä siinä niinkään ollut hyötyä. Mutta esim. edellistä synnytystä läpikäydessä kertoi asioita synnytyksestä joista mulla ei mitään muistikuvaa :D

Niin, kai se vaan pitää uskoa että se niin ylhäällä voi olla. Mittailin itseäni huvikseen ja onhan tuo vyötärö (navan yläpuolella kapein kohta) ja oli kasvanut jo melkein sen 10cm. 64 -> 72. Navan kohdalta mittasin myös ja oli 85, en ihan tiedä mitä normaalisti. Masu kyllä esim. eilen illalla olikin ihan kova tonne kylkiluiden lähettyville.(täynnä vesimelonia :p) Oon kyllä tosi lyhyt selkäinen ja mulla tulee rintakehä aika alas, että sepä taitaa vaikuttaa. Ootteko muut mittailleet itseänne?
 
Ainiin ja voisko pistää painonnousu galluppia? Itsellä on jo 5kg noussut - ja meinaa se ahdistaa. Ja herkkuja syön kerran viikkoon maltilla ja liikun paljon. Normaali kotiruokaa kohtuullisesti. Mistä ne kilot oikein tulee ja minne ne oikein menee? :D (ja siis omat, normaalista kokoa isommat 38-koon farkut mahtuu helposti)
 

Yhteistyössä