Tämäkö muka sairasta? Kaunistahan tämä on, katsokaa vaikka kuvaa :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
viisi imettänytt
Alkuperäinen kirjoittaja taaperoimetys rulez:
Itse olen taaperoimettäjä sekä olen ollut myös TANDEMimettäjä (herra jestas, eikö niin??) ja imetän 2v 3kk ikäistä lastani. Minulla OLI vakaa aikomus vierottaa hänet tämän kuun aikana, mutta ei ole onnistunut. Taaperoimetys on todellakin LAPSIlähtöistä, väkisin ei voi ketään imettää!!!!! Rintamaito on lapselleni vielä niin tärkeä lohtu, ravinto (vähenevissä määrin kuitenkin), läheisyyden ja hellyyden lähde Ä-I-T-I, että en ota paineita vieroituksesta. Esikoinen lopetti 3v 1kk iässä ja tandemimetin 1,5v. Ap:n kuva oli kaunis, pitää itsestäkin otattaa vielä vastaavia ennen kuin imetys loppuu. IHANIA muistoja lapselle katsottavaksi aikuisena!
Ja seuraavaksi uhma ja murkkuikä, etkä enää mahda mitään:)
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
siis ootko sä päättänyt ninatt lapsesi puolesta ettei hän saa juoda lehmämaitoa??

Siis isonakaan? No nyt mä ymmärrän miten sä yksinhuoltaja äitinä oot saanut hyvin rahaa säästettyä. Tinkimällä lapsen perustarpeista, kuten maito. Pitäsköhän lähettää lahjakortti valiolle? Saisko lapsesi sitten juoda maitoa isompana?

vai onko se lehmänmaito henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan?
onko imetys henkilökohtainen loukkaus sua kohtaan ja miksi?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eikös kukaan tiedä vastausta siihen kysymykseen että miksi äidinmaitoa vastaanotetaan maitokeskukseen vain kuusi kuukautta? Eikö yksikään täällä ymmärrä että myös äidin ruokavaliosta riippuu maidon B-C-vitamiinien ja rasvan määrä.
Jos se on vuosikaudet käypäistä, muuttumattomana pysyvää ravintoa niin miksi se kelpaa vain 6kk sairaalalle?
Täällä kun yökötellään pullosta syöviä vauvoja niin varmaan vihaatte nenämahaletkulla "syöviä" keskosia.
äidinmaito kyllä muuttuu ravintoarvoiltaan, rasvapitoisuudet yms. sen takia luovutusraja on 6kk. ravintoarvojaan se ei silti menetä. ne vain muuttuvat sopimaan lapsen ikään sopivaksi.

eikö ihmiset tätäkään tiedä? olen hämmästynyt plussalaisten tiedonpuutteista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Voisko sanoa, että parin vuorokauden kokemuksella mä tiedän synnyttämisestä ehkä jopa enemmän kuin ne, joiden ipanat on tulleet ulos muutaman tunnin puskemisella :D.
ai, etenit siis ponnistusvaiheeseen? :D etkö? eli et tiedä siitä mitään, sen enempää kuin imetyksestä. eli miksi viitsit esiintyä asiantuntijana, ja laukoa mututietoa faktana? kun asiasta et tiedä mitään.
Kyllä, ponnistin tunnin verran. Lasta yritettiin imukupilla ulos, mutta oli edelleen liian korkealla, ei saatu ulos. Sitten sydänäänet romahtivat ja kiireellinen sektio tehtiin.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eikös kukaan tiedä vastausta siihen kysymykseen että miksi äidinmaitoa vastaanotetaan maitokeskukseen vain kuusi kuukautta? Eikö yksikään täällä ymmärrä että myös äidin ruokavaliosta riippuu maidon B-C-vitamiinien ja rasvan määrä.
Jos se on vuosikaudet käypäistä, muuttumattomana pysyvää ravintoa niin miksi se kelpaa vain 6kk sairaalalle?
Täällä kun yökötellään pullosta syöviä vauvoja niin varmaan vihaatte nenämahaletkulla "syöviä" keskosia.
Missä täällä on yökötelty pullovauvoja? Ja tuohon viimeisimpään en edes viitsi vastata mitään, koska elän ruusunpunaisessa pumpuliunelmassa ja kuvittelen, ettei kukaan NOIN tyhmä ole.
No täytyy sanoa, että NinaTT:n kommentit ainakaan eivät mitenkään imartele.
eipä muidenkaan kommentit imartele... :(
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja viisi imettänytt:
Alkuperäinen kirjoittaja taaperoimetys rulez:
Itse olen taaperoimettäjä sekä olen ollut myös TANDEMimettäjä (herra jestas, eikö niin??) ja imetän 2v 3kk ikäistä lastani. Minulla OLI vakaa aikomus vierottaa hänet tämän kuun aikana, mutta ei ole onnistunut. Taaperoimetys on todellakin LAPSIlähtöistä, väkisin ei voi ketään imettää!!!!! Rintamaito on lapselleni vielä niin tärkeä lohtu, ravinto (vähenevissä määrin kuitenkin), läheisyyden ja hellyyden lähde Ä-I-T-I, että en ota paineita vieroituksesta. Esikoinen lopetti 3v 1kk iässä ja tandemimetin 1,5v. Ap:n kuva oli kaunis, pitää itsestäkin otattaa vielä vastaavia ennen kuin imetys loppuu. IHANIA muistoja lapselle katsottavaksi aikuisena!
Ja seuraavaksi uhma ja murkkuikä, etkä enää mahda mitään:)
No en viittis tieten tahtoen traumatisoida lastani väkisin vierottamalla. Imetyksessä tälläkin iällä kun on lapselle enemmän hyötyä kuin haittaa...
 
viisi imettänyt
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eikös kukaan tiedä vastausta siihen kysymykseen että miksi äidinmaitoa vastaanotetaan maitokeskukseen vain kuusi kuukautta? Eikö yksikään täällä ymmärrä että myös äidin ruokavaliosta riippuu maidon B-C-vitamiinien ja rasvan määrä.
Jos se on vuosikaudet käypäistä, muuttumattomana pysyvää ravintoa niin miksi se kelpaa vain 6kk sairaalalle?
Täällä kun yökötellään pullosta syöviä vauvoja niin varmaan vihaatte nenämahaletkulla "syöviä" keskosia.
Viisaasti sanootua. Olen yhdeltä mitoakin luovuttanut mutta vain 3kk, muutto sotki suunnitelmat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja odottaa kans:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eikös kukaan tiedä vastausta siihen kysymykseen että miksi äidinmaitoa vastaanotetaan maitokeskukseen vain kuusi kuukautta? Eikö yksikään täällä ymmärrä että myös äidin ruokavaliosta riippuu maidon B-C-vitamiinien ja rasvan määrä.
Jos se on vuosikaudet käypäistä, muuttumattomana pysyvää ravintoa niin miksi se kelpaa vain 6kk sairaalalle?
Täällä kun yökötellään pullosta syöviä vauvoja niin varmaan vihaatte nenämahaletkulla "syöviä" keskosia.
Tätä mäkin olen odottanut, että nää viksut taapeoimettäjät vastaisi. Mutta eivät taida osata...
Mulla ei ole mitään tietoa äidinmaidon luovutuksesta. Miksi oletatte että taaperoimettäjillä on? Sen puoleen ei ole kummempaa tietoa äidinmaidon koostumuksesta ja ravintoaineista yms. Minä vain imetin sen ajan mikä hyvältä tuntui.
 
millinka
Ihana kuva!
Molempia täysimetin 6kk. Esikko vieroitti itse itsensä reilun vuoden iässä. Lopetin kokonaan kun söi kerran viikkossa. Saa nähdä kuinka pitkään tämä toinen syö, niin pitkään saa kun haluaa. =)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Voisko sanoa, että parin vuorokauden kokemuksella mä tiedän synnyttämisestä ehkä jopa enemmän kuin ne, joiden ipanat on tulleet ulos muutaman tunnin puskemisella :D.
ai, etenit siis ponnistusvaiheeseen? :D etkö? eli et tiedä siitä mitään, sen enempää kuin imetyksestä. eli miksi viitsit esiintyä asiantuntijana, ja laukoa mututietoa faktana? kun asiasta et tiedä mitään.
Kyllä, ponnistin tunnin verran. Lasta yritettiin imukupilla ulos, mutta oli edelleen liian korkealla, ei saatu ulos. Sitten sydänäänet romahtivat ja kiireellinen sektio tehtiin.
eli et osaa synnyttää, etkä imettää. ja nämä ovat muokanneet asenteesi imetyskielteiseksi. tiedetään, tiedetään... jos itsekin tiedostaisit asian niin voisit päästä siitä yli, ja sitten ehkä 2 vuotiaan (pienen lapsen) imetys ei olisi niin hirveä asia sinulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
siis ootko sä päättänyt ninatt lapsesi puolesta ettei hän saa juoda lehmämaitoa??

Siis isonakaan? No nyt mä ymmärrän miten sä yksinhuoltaja äitinä oot saanut hyvin rahaa säästettyä. Tinkimällä lapsen perustarpeista, kuten maito. Pitäsköhän lähettää lahjakortti valiolle? Saisko lapsesi sitten juoda maitoa isompana?

vai onko se lehmänmaito henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan?
En minä maidosta ole tinkinyt, edelleen tuo lapsi saa maitoa useita kertoja vuorokaudessa :LOL:

En, minä en ole päättänyt lapseni puolesta ettei hän saa juoda maitoa. Lehmänmaitoa tosin en osta kotiini, se on mun päätös. Lapsi saa juoda maitoa niin paljon ku huvittaa mutta mä en epäterveellisiä ruokia kotiini kanna kilokaupalla ja lapselleni tarjoile. Jos hän kylässä tai koulussa haluaa mmaitoa niin se on hänen asiansa.

Mites maidosta tulikin nyt perustarve ku aiemmin oltiin sitä mieltä, ettei 2v tarvii maitoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Minä en ohjannut lapseni kehitystä vessahätäviestinnässä. Sä et taida tietää paljoa siitä(kään)? :D Tää on mainiota ku kuus imetysyökkäilijää jotka ei tiedä aiheesta hölkäsenpöläystäkään yrittää päteä :) Harmi vaa, että tässä ei ole paljoa mistä väitellä ku vastapuolella ei ole mitään sen kummempaa argumenttia ku "yök" ja "iso lapsi".

Tottakai on hyvä, että nälkäkuoleman sijaan lapsille voidaan tarjota jotain muuta. Ennen vanhaan lapsi sai usein toisen äidin maitoa. Suomessa sitä pidetään ällöttävänä :LOL: Mutta lehmänmaito on tosi hyvää :xmas:

Mä en ohjaillut lapseni kehitystä vessa-asioissa yhtään sen enempää ku sinä ohjailit lastasi liikkumaan kantamalla häntä-Vessahätäviestintä on, jälleen kerran, se luonnollinen, ihmiselle normaali tapa ja täysvaipattaminen siitä poikkeamista.

Mikä imetyksen ja pulloruokinnan ero on? No, rintamaito on ylivertaista ravintoa, imetyksessä äiti saa myös paljon hyödyllisiä hormoneita, mm syöpäriski pieneee huomattavasti, imettäessä lapsen suu ja posket tekevät kovempaa työtä ja asettuvat oikeisiin asentoihin toisin kun pullolla ruokittaessa... Listaa voisi jatkaa pitkään. Pullo on muovikappale, äidin rinta ihan elävä. Riippuvuus pullosta on keinotekoinen ja luotu, riippuvuus rinnasta on geeneihimme koodattu. Jo vastasyntynyt vauva haparoi rintaa ja "ryömii" itse rinnalle. Laita muutaman minuutin ikäisen vauvan viereen tuttipullon niin hn tuskin osaa sillä tehdä yhtään mitään. Rinnan hän osaa.

Ei, korvikevauvat eivät kaikki ole sairaita ja kieroutuneita. Mutta. Ilemeisesti moni oman vauvansa pulloruokinnut on jossakin vaiheessa kieroutunut, katkeroitunut, vieraantunut luonnosta - tai jotain. Jos pienen, vasta kaksivuotiaan lapsen imetystä, pidetään sairaana.

Väitätkö sä nyt ihan oikeasti, että sinä vanhempana olit aivan passiivinen vessahätäviestinnässä? Miten vastasyntynyt tai pieni vauva osasi itse mennä sopivaan paikkaan tekemään tarpeensa? Mä ihan todella olen luullut, että vanhempi tarkkailee lastaan ja vie tämän pissalle esim. lavuaarin ylle, kun merkit vaikuttavat siltä, että pissaa on tulossa. Vauvan kannalta se ei ole yhtään sen luonnollisempaa kuin vaippojen käyttökään - vauva tekee tarpeensa siihen missä sattuu olemaan silloin kun hätä on.

Luonnollisuus tulee siitä, että sopivissa olosuhteissa kasvaneita lapsia on ollut käytännöllistä pissattaa alkeellisissa olosuhteissa muualle kuin vaippaan, koska vaippojen pesu on ollut hankalaa.

Vauva tosiaan hamuaa rintaa ensimmäiseksi, ei pulloa. Siinä mielessä rinta on luonnollisempi. Mutta jos vauva ei syystä tai toisesta saa ravintoa rinnasta, hän oppii juomaan pullosta. Tämä ei merkitse automaattista negatiivista riippuvuutta. Itse asiassa en ymmärrä, millä logiikalla väität riippuvuuen rinnasta olevan normaalimpaa. Lapsi ei ole riippuvainen sen enempää rinnasta kuin pullostakaan sinänsä. Vauva on riippuvainen ravinnosta, jota niistä kummastakin tulee. Siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa ymmärtää olla riippuvainen välineestä (olipa se sitten tissi tai pullo), on aika vierottaa niistä molemmista, koska silloin lapsi on jo riittävän vanha syömään kiinteää ruokaa ja juomaan aikuisten tavoin lasista tai mukista.

Näin. Ja muuten, tarkennuksena: korvikkeella ruokittu vauva ei ole mikään korvikevauva.
Nostan tätä, kun ei vastausta kuulu :attn: :attn: :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottaa kans:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eikös kukaan tiedä vastausta siihen kysymykseen että miksi äidinmaitoa vastaanotetaan maitokeskukseen vain kuusi kuukautta? Eikö yksikään täällä ymmärrä että myös äidin ruokavaliosta riippuu maidon B-C-vitamiinien ja rasvan määrä.
Jos se on vuosikaudet käypäistä, muuttumattomana pysyvää ravintoa niin miksi se kelpaa vain 6kk sairaalalle?
Täällä kun yökötellään pullosta syöviä vauvoja niin varmaan vihaatte nenämahaletkulla "syöviä" keskosia.
Tätä mäkin olen odottanut, että nää viksut taapeoimettäjät vastaisi. Mutta eivät taida osata...
Esim. äidinmaidon rasvaisuus, joka on yksi tärkeä tekijä mm. keskosille, vähenee kun äiti imettää vähemmän. Ja koska YLEENSÄ 6 kk on kestoimetys niin voidaan katsoa että äidinmaito on silloin vielä rasvaisempaa kuin esim. äidillä joka imettää vain osittain 1,5-vuotiasta.
 
jassoo
Mitäs pahaa tossa nyt on?Ihana ja kaunis kuva! :heart:
Ite kans imetin ekaa 1v4kk ikäseks ja toista 1v2kk ikäseksi.Ja olishan ne vieläki halunnut rintaa syödä,mutta ite päätin sen imettämisen lopettaa,ku tuntu,että molemmat likat oli tosi kiinni mussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Voisko sanoa, että parin vuorokauden kokemuksella mä tiedän synnyttämisestä ehkä jopa enemmän kuin ne, joiden ipanat on tulleet ulos muutaman tunnin puskemisella :D.
ai, etenit siis ponnistusvaiheeseen? :D etkö? eli et tiedä siitä mitään, sen enempää kuin imetyksestä. eli miksi viitsit esiintyä asiantuntijana, ja laukoa mututietoa faktana? kun asiasta et tiedä mitään.
Kyllä, ponnistin tunnin verran. Lasta yritettiin imukupilla ulos, mutta oli edelleen liian korkealla, ei saatu ulos. Sitten sydänäänet romahtivat ja kiireellinen sektio tehtiin.
eli et osaa synnyttää, etkä imettää. ja nämä ovat muokanneet asenteesi imetyskielteiseksi. tiedetään, tiedetään... jos itsekin tiedostaisit asian niin voisit päästä siitä yli, ja sitten ehkä 2 vuotiaan (pienen lapsen) imetys ei olisi niin hirveä asia sinulle.
Mä osaan synnyttää, ja imettääkkin vielä.

Ja silti yli 2 vuotiaan imettäminen on rumaa nähtävää.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eikös kukaan tiedä vastausta siihen kysymykseen että miksi äidinmaitoa vastaanotetaan maitokeskukseen vain kuusi kuukautta? Eikö yksikään täällä ymmärrä että myös äidin ruokavaliosta riippuu maidon B-C-vitamiinien ja rasvan määrä.
Jos se on vuosikaudet käypäistä, muuttumattomana pysyvää ravintoa niin miksi se kelpaa vain 6kk sairaalalle?
Täällä kun yökötellään pullosta syöviä vauvoja niin varmaan vihaatte nenämahaletkulla "syöviä" keskosia.
äidinmaito kyllä muuttuu ravintoarvoiltaan, rasvapitoisuudet yms. sen takia luovutusraja on 6kk. ravintoarvojaan se ei silti menetä. ne vain muuttuvat sopimaan lapsen ikään sopivaksi.

eikö ihmiset tätäkään tiedä? olen hämmästynyt plussalaisten tiedonpuutteista...
ne halusi vain jankata... kyl luulis kaikkien tietävän tuon asian, ei tule ekana mieleen selittää noin helppoa asiaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei ole mitään tietoa äidinmaidon luovutuksesta. Miksi oletatte että taaperoimettäjillä on? Sen puoleen ei ole kummempaa tietoa äidinmaidon koostumuksesta ja ravintoaineista yms. Minä vain imetin sen ajan mikä hyvältä tuntui.
Ei mullakaan ole, miksi pitäisi olla kun en luovuttanut?

Mutta OLETAN että koska maidon koostumus muuttuu lapsen ikätasoa vastaavaksi, niin esim. 1 v lapsen äidiltä ei enää voida antaa maitoa vastasyntyneelle, koska vastasyntynyt tarvitsee erilaista maitoa.
 
Tanja
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Voisko sanoa, että parin vuorokauden kokemuksella mä tiedän synnyttämisestä ehkä jopa enemmän kuin ne, joiden ipanat on tulleet ulos muutaman tunnin puskemisella :D.
ai, etenit siis ponnistusvaiheeseen? :D etkö? eli et tiedä siitä mitään, sen enempää kuin imetyksestä. eli miksi viitsit esiintyä asiantuntijana, ja laukoa mututietoa faktana? kun asiasta et tiedä mitään.
Kyllä, ponnistin tunnin verran. Lasta yritettiin imukupilla ulos, mutta oli edelleen liian korkealla, ei saatu ulos. Sitten sydänäänet romahtivat ja kiireellinen sektio tehtiin.
eli et osaa synnyttää, etkä imettää. ja nämä ovat muokanneet asenteesi imetyskielteiseksi. tiedetään, tiedetään... jos itsekin tiedostaisit asian niin voisit päästä siitä yli, ja sitten ehkä 2 vuotiaan (pienen lapsen) imetys ei olisi niin hirveä asia sinulle.
Mä osaan synnyttää, ja imettääkkin vielä.

Ja silti yli 2 vuotiaan imettäminen on rumaa nähtävää.
Ruman siitä tekee vain sun likainen mielikuvitus. :(
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Voisko sanoa, että parin vuorokauden kokemuksella mä tiedän synnyttämisestä ehkä jopa enemmän kuin ne, joiden ipanat on tulleet ulos muutaman tunnin puskemisella :D.
ai, etenit siis ponnistusvaiheeseen? :D etkö? eli et tiedä siitä mitään, sen enempää kuin imetyksestä. eli miksi viitsit esiintyä asiantuntijana, ja laukoa mututietoa faktana? kun asiasta et tiedä mitään.
Kyllä, ponnistin tunnin verran. Lasta yritettiin imukupilla ulos, mutta oli edelleen liian korkealla, ei saatu ulos. Sitten sydänäänet romahtivat ja kiireellinen sektio tehtiin.
eli et osaa synnyttää, etkä imettää. ja nämä ovat muokanneet asenteesi imetyskielteiseksi. tiedetään, tiedetään... jos itsekin tiedostaisit asian niin voisit päästä siitä yli, ja sitten ehkä 2 vuotiaan (pienen lapsen) imetys ei olisi niin hirveä asia sinulle.
Mä osaan synnyttää, ja imettääkkin vielä.

Ja silti yli 2 vuotiaan imettäminen on rumaa nähtävää.
kannattais hakea jotain apua tuohon, jos 2 vuotiaan ruokailu oksettaa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
siis ootko sä päättänyt ninatt lapsesi puolesta ettei hän saa juoda lehmämaitoa??

Siis isonakaan? No nyt mä ymmärrän miten sä yksinhuoltaja äitinä oot saanut hyvin rahaa säästettyä. Tinkimällä lapsen perustarpeista, kuten maito. Pitäsköhän lähettää lahjakortti valiolle? Saisko lapsesi sitten juoda maitoa isompana?

vai onko se lehmänmaito henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan?
En minä maidosta ole tinkinyt, edelleen tuo lapsi saa maitoa useita kertoja vuorokaudessa :LOL:

En, minä en ole päättänyt lapseni puolesta ettei hän saa juoda maitoa. Lehmänmaitoa tosin en osta kotiini, se on mun päätös. Lapsi saa juoda maitoa niin paljon ku huvittaa mutta mä en epäterveellisiä ruokia kotiini kanna kilokaupalla ja lapselleni tarjoile. Jos hän kylässä tai koulussa haluaa mmaitoa niin se on hänen asiansa.

Mites maidosta tulikin nyt perustarve ku aiemmin oltiin sitä mieltä, ettei 2v tarvii maitoa?
Mä en todellakaan ole sanonut etteikö 2 vee tarvitse maitoa. Puhe oli imettämisestä, rintamaidosta. Älä nyt sotke taas puuroja ja vellejä keskenään.

Tiedätkö, tuo kuulostaa hitusen omituiselta toi sun en osta maitoja todellakaan tähän taloon.

Siis sun lapsesi voi juoda maitoa koulussa kun se on ilmaista, muttei sun kotona niinkö?

Kyllä täytyy sanoa että on sulla ihmeellinen maailmankatsomus.

Olenhan mä toki käsittänyt että tahdot olla erilainen, raahata pride kulkueeseen muita,, toisessa kädessä tyttöystäväsi ja toisella rinnalla iso lapsesi, mutta nyt lippaa jo munkin ymmärryksen yli.

Totta sä sit annat sille lapselles rahaa että kun on nokko iso, voi mennä kauppaan sen maidon ostamaan?

Vai tyrkytätkö tissiä sittenkin? Söihän ne ennenvanhaan kalkin puutteeseen seinälaastitkin, ei sillä |O
 

Yhteistyössä