Tämäkö muka sairasta? Kaunistahan tämä on, katsokaa vaikka kuvaa :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan sama missä ja minkä ikäistä imetät, mutta oikeasti et ottanut tuon ikäiselle vettä edes mukaan? Se on kyllä hyi, sinne huolimattoman äidin suuntaan, muista edes näillä helteillä pitää se vesikin mukana!
Meillä oli vettä mukana, mutta emme ottaneet niitä pulloja mukaan linnaan. Joimme hyvin juuri ennen kuin astelimme linnaan sisälle ja jos olisi tullut isommille tarve niin oltais ostettu (mitä ei tullut) ja pienimmälle tosiaan oli ihan luomusti nestettä mukana. Kaikki pärjäsi. Isommat ei edes kyselleet juomisen perään tuolla aikaa. Olisi vain ollut älytön kantaminen vesipullojen kanssa tuolla ja koska sille ei ollut tarvetta niin...

Eikä muuten näkynyt olevan kellään muullakaan siinä vesipulloja mukana ja lapsiperheitä oli kaikki. :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa on jo jotain äidin pätemistä, eikä lapsen tarvetta. Sun pitää todistella kaikelle maailmalle mikä luonnollinen äitiliini olet. Yököttävää tuollainen ison lapsen pakottaminen tissille.
Kyllä se meillä on ihan lapsen tarvetta. Vai meinaatko, että pakotin lapsen tuohon? :D :D

Ja imetystä suositellaan jatkettavan 2v ja ylikin mikäli se sopii sekä äidille että lapselle.
 
Tällaisiako kaikki äidit ovat :D? Riitelevät jonkun tuntemattoman tyypin taaperoimetyksestä kynnet toistensa kurkuilla (ei vihannes-kurkuilla vaan kaula-kurkuilla)..? No ei varmaan, mutta on se silti jotenkin hassua, että näinkin monet suhtautuvat niinkin tavanomaiseen asiaan, kuin imetykseen, näin kiihkomielisesti.. Ja sitten uskonnot muka aiheuttavat hirveästi pahaa :D

No joo, ehkä hiukan kärjistettyä, mutta mitä järkeä on riidellä tällaisesta asiasta, siitä kun ei ole mitään hyötyä? Jos senkin ajat ihmiset täällä käyttäisivät esim. yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen (palstailua en laske siksi), omien mahdollisten lasten kanssa oleiluun tai vaikkapa liikuntaan yhdessä tai yksin, olisi siitä huomattavasti enemmän hyötyä, kuin järjettömästä ja päättömästä riitelystä.

Ainiimutku kaikilla saa olla omat mielipiteet ja ne on pakko tuoda aina ilmi juu.. Mitenköhän ihmeessä ihmisraukat pärjäsivät esim. 30 vuotta sitten? Tai 100 vuotta sitten, kun ei ollut nettiä? Ainiin, ei ne pärjänneetkään..
 
Turkilmas
Tunnen erään, joka imettää kahta lastaan. Toinen on vajaa 3-vuotias ja toinen vajaa 1,5-vuotias. Hän imettää tuota pienempää ihan julkisesti, mutta isomman kanssa menee yleensä vähän "katseilta piiloon" toiseen huoneeseen tms.

Kerran tämä isompi lapsista alkoi pyytää maitoa ja äiti lopulta myöntyi ja imetti siinä minun nähteni. Eikä ollut yhtään kamalaa, vaikka mä jotenkin varauksellinen olinkin.

Uskon kyllä, että lapsi todellakin saa imetyksestä ihan eri tavalla lämpöä ja läheisyyttä. Eikä sovi väheksyä äidinmaidon terveellisyyttä. Aivan takuulla se on terveellisempää kuin lehmänmaito ja vielä kätevästi kulkee mukana pilaantumatta :).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Eipä tulis mieleenkää lähtä tuon ikäisen kans tuollaiseen paikkaan ilman juomapulloa. enkä ymmärrä taaperoimetystä, etenkään noin julkisesti. Vaikka siitä kauniin kuvan saiskin.
No mullepa tuli, koska noi tissit kulkee mukana joka tapauksessa. Vesipulloa olisi pitänyt erikseen kantaa. Vesipulloja meillä oli mukana ja monta kipaletta tuossa linnan parkkipaikalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kivat riipparit. Nänni _hieman_ alhaalla.
:D :D Kivaa, kun ei muuta kommenttia keksi kuin tuo niin en voi kuin nauraa. :D Onneksi mun itsetunto ei ole mistään nänneistä kiinni ja nekin kun on ihan normikorkeudella edelleen. Ja sen verran realistikin olen, että en ajattele että 31vuotiaalla tarvisi olla sellaiset rinnat kuin 15v ikäisellä.
 
Kaunis näky :) :heart:

Mun on myönnettävä, että kun näen pikkuisen vauvan, jonka äiti kaivaa kassista korvikepurkin ja antaa vauvalleen pulloa, niin mun reaktioni ei ole "aah" :heart: vaan "ahaa..." :/ . Se siitäkin huolimatta, että oma esikoiseni sai pulloa suht pienestä. Mutta kun näen vauvan rinnalla, niin se näky on aina tosi kaunis :)

Ja niinhän luontoäiti asian tarkoitti.
 
tissikäs
en jaksa lukea koko ketjua mutta peesaan tota että ei se vauva kasva yhdessä yössä taaperoksi. itse imetin 1v asti ja lopetin äitini painostuksesta. olisin jatkanut varmaan sinne 2 v asti jos ei olisi tullut painostusta muualta. musta se ei ollut outoa mutta nyt tuntuu oudolta taas ajatella että imettäisin niin vanhaa..se tilanne on niin eri kun imetät.. tiedän että yksikään esim mun ystävistä ei tule ymmärtämään kun tulevaa vauvaa aion imettää vähintään 1 vuotiaaksi ja siitä tavalliseen maitoon suoraan, hänkään ei tule korviketta saamaan koskaan jos kaikki vaan menee hyvin ja maito riittää.
 
surku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
minkä ikäinen on kuvan lapsi? kaunis kuva on kyllä. :)
Liki kaksi ja puolivuotias.
tuolla imettämisellä ei enää haeta sitä mikä lapselle on parasta vaan äidin jotain tyhjää kohtaa paikataan.
äiti ei suostu myöntämään, että vauvaa ei enää ole vaan haluaa kynsinhampain pitää kiinni edes jostain omasta. sääli lasta. todella :(
Mä sääklin sua, ja vielä enemmän sun lapsia jos sulla niitä on. :(
 
Maria
Mitähän te imetyshullut sanoisitten jos istuisin tuolla kaupungilla ja mieheni imisi rintaani jonkun liinan suojissa kuitenkin niin ettei tisu näy. Mieheni on minua huomattavasti pienempi kooltaan joten ihan tuollaisesta lapsesta voisi mennä.
 
käy se vaan niin pullolasten äitien itsetunnolle tuo että joku muu onnistuu jossain paremmin ;) mielummin riipputissit, kun keinotekoisten tuotteiden tuputtamista omalle lapselle, mistä ei saa edes vastustuskykyä eikä läheisyyttä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Mitähän te imetyshullut sanoisitten jos istuisin tuolla kaupungilla ja mieheni imisi rintaani jonkun liinan suojissa kuitenkin niin ettei tisu näy. Mieheni on minua huomattavasti pienempi kooltaan joten ihan tuollaisesta lapsesta voisi mennä.
senkun vaan! ei vois vähempää kiinnostaa. mielummin sun tissiä kun lehmän tissiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuspoliisi :
ajatuspoliisin mielestä kuva on kaunis ja tyylikäs esimerkki taaperoimettäjästä, en näe siinä mitään vastenmielistä.

Vastenmielistä on sen sijaan nämä kommentit, joiden mukaan yli vuoden vanhan lapsen imettäminen on sairasta, perverssiä, äidin pervojen mielihalujen tyydyttämistä yms. Vaikka kuvittelette olevanne niin "omilla aivoilla ajattelijoita"... Jos rajoittunut ajatusmaailmanne on tuolla tasolla, niin sen mainostaminen keskustelupalstalla ei mitenkään nosta Ajatuspoliisin luottamusta ihmiskuntaan. Masentavaa ajatella, että niin monen sielu on noin primitiivistä ja suvaitsematonta luokkaa. Sivistyksestä (niin kirja- ja yleis-, puhumattakaan sydämen sivistyksestä) ei jälkeäkään.

Kuinkahan moni näistä yökötystä kokevista edes tietää, mikä WHO on.

Ja Ajatuspoliisi ei vahdi kenenkään toisen syöttämistapoja eikä syötettävien lapsien ikiä. Ajatuspoliisi vain huokailee tämän palstan kirjoittajakunnan tasoa. Täällä ei voi kovin usein vierailla, kun alkaa liikaa surettaa ja ahdistaa.
Hyvin kirjoitettu. :)
 
vieras
Ihana kuva, kaunis ja tunnelmallinen. Kukin imettäköön niin pitkään kuin jaksaa ja pystyy, ite väsyin 1,5 vuoden kohdalla kummankin lapsen kanssa. Riittävän pitkään imetin kumpaakin.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Mitähän te imetyshullut sanoisitten jos istuisin tuolla kaupungilla ja mieheni imisi rintaani jonkun liinan suojissa kuitenkin niin ettei tisu näy. Mieheni on minua huomattavasti pienempi kooltaan joten ihan tuollaisesta lapsesta voisi mennä.
Läheisyyttä ja lämpöä. <3
 
Jonna
Alkuperäinen kirjoittaja Slottade:
käy se vaan niin pullolasten äitien itsetunnolle tuo että joku muu onnistuu jossain paremmin ;) mielummin riipputissit, kun keinotekoisten tuotteiden tuputtamista omalle lapselle, mistä ei saa edes vastustuskykyä eikä läheisyyttä :)
Peesi!
 
takku
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Mitähän te imetyshullut sanoisitten jos istuisin tuolla kaupungilla ja mieheni imisi rintaani jonkun liinan suojissa kuitenkin niin ettei tisu näy. Mieheni on minua huomattavasti pienempi kooltaan joten ihan tuollaisesta lapsesta voisi mennä.
Ahaa, teille on siis käynyt niin, että lasten myötä parisuhde kuollut ja sinusta vaimosta tullut äiti myös miehelle. Suosittelisin seksin lopettamista HETI, jotta et syyllisty insestiin.

Niin ja siis imetys tapauksessa miehelle on iso peukku ylös!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Musta se vaan on ällöttävää imettää lasta joka osaa kävellä, puhua ja kertoa mitä haluaa. Kai mulle on jääny traumoja siitä jostain taaperoimetysdokkarista ku tuli joskus.
Ällöttääkö sua pulloruokkia vauvaa, joka ei kävele, ei puhu, eikä osaa kertoa mitä haluaa...?

 
..
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Miksi? Mitä 2-vuotias tuosta saa? Ei yhtään mitään. Olen myös sitä mieltä, että äiti tekee sitä itsensä takia, ei raaski lopettaa.
eiköhän sieltä tissistä maitoa se lapsi saa, tuskin tyhjää imee kuitenkaan. :D
 
rekku
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Mitähän te imetyshullut sanoisitten jos istuisin tuolla kaupungilla ja mieheni imisi rintaani jonkun liinan suojissa kuitenkin niin ettei tisu näy. Mieheni on minua huomattavasti pienempi kooltaan joten ihan tuollaisesta lapsesta voisi mennä.
koeta miehen huomaamatta vaihtaa värkkis tissin sijaan, niin saisit sinäkin joskus
 

Yhteistyössä