Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Ja täällä vielä ollaan, yhtenä kappaleena :rolleyes:.
Välillä on supistellut, ja yhtenä yönä oli menkkakipuja monta tuntia. Olin jo onnessani, että nytkö, mutta niin ne kaikki kivut vaan loppuivat. Se on hauska miten sitä kivun tullessa ajattelee että: kovene, kovene...:D. On kyllä ainoa aika ihmisen elämässä jolloin tuolla tavalla ajattelee...

Susirouva ja sudenpentu 40+4

(Piti tulla vähän muokkaamaan tuota raskausviikkoa kun olin laittanut yhden päivän liikaa).
 
Viimeksi muokattu:
Täällä sitä vaan toivotaan toiselle kipuja :D Ei vaan, toivon minäkin että Susirouva pääsisi tositoimiin ja pitkä odotus palkittaisiin. Itsekin just tajusin että enää neljäsosa raskautta jäljellä, kyllä se aika on kuitenkin kulunut kun nyt taaksepäin katsoo. Ihan kuin olisin vasta äsken tähänkin ketjuun ilmoittautunut :saint: Onnea Ladyblue pikkuisen kasvusta :flower:

Rödluvan ja Beetakingi 30+0
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Heippa!

Nopea pysähdys kertomaan että taustalla ollaan. En ole aikoihin ehtinyt lukea teidän kuulumisia, toivotaan että pian olisi siihen aikaa. Sen verran vaativa ja temperamenttinen tapaus on tuo meidän nuori mies ;)

Viime torstaina pikkuinen täytti 2 kuukautta, kovasti hymyillään, jutellaan ja syödään. Massaakin on kertynyt jo reilu 7 kiloa ja pituutta 62 cm. Öisin syödään vähän yöstä riippuen 2-3 kertaa, joskus huonoina öinä enemmänkin. Oma paino on tippunut jo alle sen mitä ennen raskautta. Eli vanhat housut pyörii jalassa :LOL:

Nyt koululainen saapui kotiin joten pitää taas poistua koneelta. Paremmalla ajalla tuun lukemaan ja kommentoimaan juttujanne.

Kauniita kuulaita syyspäiviä teille kaikille :heart:

Jypy & pikkumies 2 kk 4 pv
 
Heips, tulin tänne taas kurkistamaan "vanhojen tuttujen" kuulumisia, kun huomasin että Jypy oli kirjoittanut. Kiva kuulla että teillä menee kaikki mukavasti!! Kaikkea hyvää teille jatkoon. Toivotaan, että itse tulen tuolla myöhempien ketjuissa onnellisesti mukana, vaikka alkumetreillä vielä mennäänkin :)

Scarleth 9+2
 
Neuvola takana taas. Tuli hyviä ja vähän huolestuttavia asioita. Hyviä uutisia oli, että verenpaine ja muut arvot olivat hyvät ja hemoglobiinikin oli noussut 101->117, joten voin nyt syödä rautaa vain joka toinen päivä. Selvästi c-vitamiini-poretabletti on tehnyt tehtävänsä. Paino oli tippunut 200g, enkä oikein tiedä onko se hyvä vai huono juttu. Viimeksihän se oli noussut vain 100g, joten samoissa painoissa mennään kuin kuukausi sitten. Sitten huono uutinen oli se, että sf-mitta ei edelleenkään ollut kasvanut yhtään eli 28 mennään, joka on sama kuin pari viikkoa ja kuukausi sitten. Käyrällä mentiin keskikäyrän alle. :( Terveydenhoitaja laittoi sitten konsultaatio lähetteen äitiyspolille ja jos he siellä huolestuvat tuosta, niin voi olla, että siellä on käynti ja ultra ennen sitä 8.11. olevaa keskusneuvolan ultraa. Onneksi pikkuisen syke oli edelleen 145 ja potkuja tuntuu.

Mieheni huolestui tuosta ja syytti vähän tätä syömisen tarkkailua tuosta. Ensin tulee raskausdiabetes-diagnoosi ja sitten, kun mie alan katsomaan mitä syön, vatsa eikä paino enää kasva. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä tuon syömisen kanssa, pitäisi kokeilla syödä hiilareita päivässä se 250g, joka on yläraja ja katsoa mitä verensokerit sanovat. Mun siskolla oli ongelmana silloin hän odotti lastaan, että paino ei noussut ja hän sai neuvolasta komennon juoda jopa punaista maitoa. Pitäisi varmaan häneltä kysyä kasvoiko hänellä kuitenkin vatsa ihan normaalisti ja johtuiko tuo paino siitä, että liikkui paljon vai muuten.

Peppi1981 ja Sykerö 32+0
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Mun kirjottelut tänne on jääny ihan totaalisesti sitä myötä kun jäin pois töistä jo kesäkuun puolessa välissä ja raskaus olikin supisteluiden takia aika vaikea. Nyt olen vain kännykällä käyttänyt nettiä ja seuraillut kyllä kaikkien teidän kuulumisia, mutta tosiaan kirjottaminen tällä on hankalaa. ONNEA ihan hirmuisasti kaikille vauvan saaneille :) Ja erityisen isot tsempit susirouvalle loppurutistukseen, voi kun se sinunkin vauva saisi jo tarpeekseen! Alkumatka mentiin pitkälti samoissa, meidän tyyppi päätti syntyä vähän reilu viikkoa ennen la:ta joka olisi ollut 7.10. Synnytys meni oikein hyvin ja vauva on temperamenttinen, mutta terve. Mulla on ollut erinäisiä komplikaatioita synnytyksen jälkeen, mutta pääasia että vauva voi hyvin.
Mökkelö
 
Susirouva: Tsemppiä viimeisiin päiviin. Toivottavasti pikkuinen tulee pian maailmaan. :)

Mie sainkin jo tälle päivälle ultra-ajan keskusneuvolaan ja onneksi siellä oli kaikki kunnossa. Mitään häikkää ei ollut pikkuisen koon kanssa, vaan hän oli jopa vähän isompi kuin viikkojen mukaan pitäisi. Samoin on ollut aikaisemmissakin ultrissa. Neidin painoarvio oli 2000g. Kaikki virtaukset toimivat ja lääkäri tutki varalta rakenteetkin. Teki samalla pikaisen sisätutkimuksen ja paikat olivat kiinni, joten hän uskoi, että saattaa mennä pitkästi yli lasketun ajan ja jopa käynnistykseen. Toivottavasti, jos ei lapsi itse ala maailmaan tulemaan, käynnistys tehdään ennen joulua. En tiedä miksi sitten vatsa ei ole kasvanut, vaikka lapsi on. Lapsivettä taitaa kuitenkin olla normaalisti, kun siitä ei sanottu mitään. Syödä pitää kunnolla sokereiden puitteissa, jotta paino ei enää laskisi ja tuon painon laskun takia tarkistettiin samalla ketoaineet, eikä niitä onneksi löytynyt. Nyt voi taas rauhassa odottaa seuraavaa neuvolaa, joka on kuun lopussa. :)

Peppi1981 ja Sykerö 32+1
 
Viimeksi muokattu:
Peppi, joillain se vauva on niin pajon selkään päin, ettei vatsa välttämättä kasvakaan vaikka vauva kasvaakin. Näin mulle selitettiin (vaikka tämä oma pötsi on kyllä kasvanutkin). Sanoivat vain, että vatsan koosta ei voi päätellä vauvan kokoa.

Pakko ihmetellä tuota lääkärin kommenttia että menee ehkä käynnistykseen. Sitä kun ei vieläkään kukaan tiedä, että mikä sen synnytyksen käynnistää. Miten ihmeessä lääkäri voi tuollaisia kenellekään ennustella? Ainoastaan omien vanhempien synnytyshistoriasta voi vähän ajatella saavansa osviittaa että miten pitkälle oma raskaus jatkuu. Muttei täysin siitäkään. Munkin äiti on synnyttänyt kaikki lapset ajallaan, yhden laskettuna päivänä, ja tässä mennään. Ja vaikka ne paikat ovatkin nyt kiinni, niin ei kai selaisesta kuitenkaan voi mitään päätellä? Toisilla on "paikat osittain auki", ja silti menee yliajalle. (Ja mulla muuten oli viimeisimmässä lääkärineuvolassa paikat pehmentyneet ja kohdunkaula lyhentynyt muttei vauvaa vaan kuulu). Voihan se tietysti olla hyvä ettei odottele synnytystä alkavaksi niin ei sitten petykään jos ei alakaan. Muttei tuosta kannata ottaa mitään ylimääräistä huolta kannettavaksi kuitenkaan, kun se voi olla niin tai näin.

Sinulla on kyllä raskaus jo oikein hyvillä viikoilla :)! Wow. Muistan sen kuin eilisen päivän kun vielä kirjoiteltiin samassa lapsettomuusketjussa.

Samoin nuo panoarviot on kyllä tosi suuntaa antavia. Eivät ole siis tarkkoja ultrassakaan (kertoili mulle mm. kaverini joka on lääkäri). En siis itsekään ota ihan vakavasti th:n "tuomiota" yli nelikiloisest vauvasta kun ei ole edes ultralla tehty kokoarvio. Terveydenhoitajani sanoi että niitä painoarvioita ei sen vuoksi enää juuri annetakaan. Jää siis nähtäväksi.

Mökkelö, olipa ihanaa kuulla sinustakin (teistäkin :heart:). Ihanaa että kaikki on vauvalla hyvin. Toivottavasti saat itseksikin mahd. pian kuntoon :hug:. Sydäntä kyllä riipaisi lukea tuo viesti sinun puolestasi. Mukavia hetkiä sinne kuitenkin vauvan kanssa :heart:.

Meille kuuluu sellaista, että ensi viikolle sain käynnistysajan ellei sitä ennen synny. Eipä tässä auta muuta kuin odottaa. Yritän nyt tehdä tuon vähän kärsivällisemmin. Jo nuo päivät käy väkisinkin vähiin. Ainoastaan synnytys alkaa jännittämään enemmän kun on niin paljon aikaa ajatella, ja sitä miettii että miten paljon tuo vauva ehtii siihen mennessä kasvamaankaan..

Susirouva ja sudenpentu 41+1
 
Viimeksi muokattu:
Susirouva: Itsellänikin tuntuu välillä ihan hullulta, että raskaus on näin pitkällä jo, että viikkoja voi laskea. Miehän olin ihan varma ennen viimeisintä PAS:ia, että en tule koskaan raskaaksi ja olin jo heittänyt toivon menemään. Siksi sitä varmaan vieläkin ihastelee tuota vatsaa välillä ja pidän sitä aikamoisena ihmeenä. Enkä halua valittaa pienistä vaivoista mitä on tullut mm. liitoskivuista. Voi olla, että toistamiseen näitä ihania tuntemuksia ei pääse tuntemaan. :)

Onneksi tässä on aikaa vielä LA:an, joten eihän sitä tiedä kuinka paikat alkavatkin kypsyä ja pääsisimme synnyttämään reilusti ennen joulua. Itse olen syntynyt kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen, vaikka olen kuopus ja sen takia varaudun siihenkin. Olen ajatellut, että kaksi viikkoa suuntaansa LA:sta voi varautua synnyttämään ja niinä aikoina on hyvä olla OYS:in läheisyydessä.

Minullahan on ainakin näillä näkymin ultra taas jo marraskuun alkupuolella, jossa tarkistetaan vielä lapsen koko, että annetaanko mennä loppuun asti vai käynnistetäänkö etukäteen. On tuon raskausdiabeteksen takia. Pitää tietty nyt tarkistaa seuraavan kerran, kun soitan diabetes-hoitajalle, että onko minulla sitä ultraa, kun nyt kävin. Kyllä mie voin maksaa vielä kerran ultrasta, kun pääsee näkemään pikkuisen. Saatiin eilen sellainen sivuprofiilikuva pienen päästä, jossa se näyttää vähän homer simpsonilta. :D

Peppi1981 ja Sykerö 32+2
 
Susirouva: Itsellänikin tuntuu välillä ihan hullulta, että raskaus on näin pitkällä jo, että viikkoja voi laskea. Miehän olin ihan varma ennen viimeisintä PAS:ia, että en tule koskaan raskaaksi ja olin jo heittänyt toivon menemään. Siksi sitä varmaan vieläkin ihastelee tuota vatsaa välillä ja pidän sitä aikamoisena ihmeenä. Enkä halua valittaa pienistä vaivoista mitä on tullut mm. liitoskivuista. Voi olla, että toistamiseen näitä ihania tuntemuksia ei pääse tuntemaan. :)

Onneksi tässä on aikaa vielä LA:an, joten eihän sitä tiedä kuinka paikat alkavatkin kypsyä ja pääsisimme synnyttämään reilusti ennen joulua. Itse olen syntynyt kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen, vaikka olen kuopus ja sen takia varaudun siihenkin. Olen ajatellut, että kaksi viikkoa suuntaansa LA:sta voi varautua synnyttämään ja niinä aikoina on hyvä olla OYS:in läheisyydessä.

Minullahan on ainakin näillä näkymin ultra taas jo marraskuun alkupuolella, jossa tarkistetaan vielä lapsen koko, että annetaanko mennä loppuun asti vai käynnistetäänkö etukäteen. On tuon raskausdiabeteksen takia. Pitää tietty nyt tarkistaa seuraavan kerran, kun soitan diabetes-hoitajalle, että onko minulla sitä ultraa, kun nyt kävin. Kyllä mie voin maksaa vielä kerran ultrasta, kun pääsee näkemään pikkuisen. Saatiin eilen sellainen sivuprofiilikuva pienen päästä, jossa se näyttää vähän homer simpsonilta. :D

Peppi1981 ja Sykerö 32+2
Ahaa, no sitten ehkä voikin ajatella että saattaisi mennä yli jos annetaan (ettei siis käynnistellä).

:D :heart:. Tiedätkö, mulle tulee usein mieleen että MÄ näytän Homer Simpsonilta. Kun on samanlainen maha..:D. Usein peilin ohi kävellessä tulee mieleen. Nauratti siis kovasti kun otit tuon vertauksen. Mutta eiköös ne kaikki sikiöt näytäkin vähän siltä :D?
 
Susirouvalle peukut pystyyn että kohta syntyisi! Tai syntyyhän se kohta joka tapauksessa :D Mutta toivottavasti mahdollisimman pian! Simpsoneista en tiedä mutta mun mies sanoo aina että jokainen vastasyntynyt näyttää ihan perunalta :LOL: Sanoin että turpaan tulee jos uskaltaa meidän vauvasta sellasta sit sanoa ;)

mökkelö ja jypy, kiva kuulla teistäkin! Hienoa että kaikki on mennyt hyvin =)

Käynnistymisestä eiköhän se ole aika lailla arvailua että milloin käynnistyy. Toki jos kohdunsuu on pehmeä ja auki niin on todennäköisempää että synnyttää pian kuin jos paikat olisivat ihan kiinteät ja kiinni, mutta sen nyt tajuaa maalaisjärjelläkin. Niin paljon on kuullut noita juttuja että sanotaan että viikon sisään synnytät ja sitten joutuukin käynnistykseen, ja toisinpäin. En itse oikein pistä ennustuksille painoa kuin korkeintaan hyvin karkeina, suuntaa-antavina arvioina. Ja sama painoarvion suhteen, se on nimenomaan arvio ja heittoa voi olla paljonkin suuntaan tai toiseen.

ON.Tänään kävin TYKSissä äitipolilla epäillyn lapsiveden runsauden vuoksi, ja nyt ultrannut gyne oli samaa mieltä edellisen kanssa että kyllä sitä vettä aika runsaasti on. Mitään uutta infoa ei oikein tullut, tulehduslabroihin sain lähetteen (käyn huomenna) ja ajan kontrolli-ultraan kahden viikon päähän. Siinä sitten näkee onko lapsiveden ylimäärä pysynyt lieväasteisena vai ei, ja on myös tarkoitus vielä kerran syynätä sikiön rakenteet oikein kunnolla läpi. Sanoivat että jos vettä ei kehity kauheasti liikaa ja vauva näyttää seurannassa terveeltä niin syytä huoleen ei todennäköisesti ole :)

Rödluvan ja Beetakingi 30+4
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Mulla myös kirjoittelu jäi aiemmin, mutta nyt lasketun ajan mentyä aikaa on ja löysin takaisin tänne.

Onnittelut vauvansa saaneille!

Susirouva näköjään myös kärvistelee näitä loppuraskauden pitkiä päiviä. Mulla meni esikoinen kaksi viikkoa yli lasketun ajan, ja se aika kului aivan käsittämättömän hitaasti. Saa nähdä, milloin tämä vauva päättää syntyä. Nyt raskausviikkoja 40+6.

Edit: Susirouvalta piti vielä kysyä, mille raskausviikoille+päiville sinulle lupailtiin käynnistystä?
 
Viimeksi muokattu:
Hei Albus. Mukavaa että löytyy muitakin pitkän matkan kärvistelijöitä :D, vaikka tietysti olisi kivempi ettet joutuisi olemaan samassa veneessä. Käynnistys on ensi viikon alussa, maanantaina on aika sairaalassa, mutta siitä voi vielä mennä kuulemma pari päivää ennen kuin vauva syntyy. Jos käytetään esim. sitä ballong- menetelmää, niin voi "joutua" vielä vuorokaudeksi kotiinkin. Tuollon maanantaina mulla on sitten raskausviikot 41+6.

Kärsivällistä odotusta Sinullekin! (Koska kuten sanoitkin, kärsivällisyyttä tämä kyllä todella vaatii :)..)
 
Kiitos, Susirouva :) Tuo käynnistys 41+6 kuulostaa houkuttelevalta mun korvaan. Mulla on ensimmäinen yliaikakontrolli 12 päivää yli eli 41+5, ja neuvolasta kuulin, että tyypillisesti käynnistettäisiin vasta 42+2 ellei sitä ennen ilmene jotain syytä käynnistää aiemmin.

Ensisijaisesti tietysti toivon, että synnytys lähtisi itsestään käyntiin, kun se ilmeisesti sujuu silloin keskimäärin rivakammin ja vähemmillä toimenpiteillä ja ongelmilla. Mutta joku takaraja olisi silti hyvä saada tälle odottamiselle.

Tuo ballonki on kai aika lempeä ja turvallinen tapa käynnistää?

Olen edelleen fyysisesti oikeinkin hyvävointinen. Mitähän sitä tekisi tänään?

Albus 41+0
 
Albus, omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kaverilla käynnistettiin vajaa vuosi sitten synnytys raskaushepatoosin takia ballongilla 38+0 ja hän ainakin tykkäsi kovasti. Sanoi, että synnytys tuntui lähtevän sillä "luonnollisemmin" käyntiin kuin lääkkeillä, eikä ballonki itsessään esim. sattunut lainkaan. Tämä on tietysti vain yksi kokemus mutta kuitenkin :)
 
No niin, nyt on maanantai ohi joten Susirouva on varmaankin sairaalassa ja ehkä jo synnyttänytkin? Toivotaan parasta =) Itsellä on ollut tuskallisia alapäävihlontoja tänään oikein olan takaa. En usko että ovat suppareita kun ei maha kovetu, mutta tosi kipeää tekevät joka tapauksessa. Oon nyt sit saanut treenailla sitä kipujen aikana rentoutumista : / Synnytys alkaa kyllä pikku hiljaa olla mielessä enemmän ja enemmän, ja pelottaa kyllä. En pelkää että mulle tai vauvalle mitään tapahtuisi, mutta pelkään kipua :ashamed: Ja vaikka on hyvät kivunlievitykset joo, niin kyllä sitä kipua joutuu silti synnytyksessä kärsimään aika paljon. No, eipä sille mitään mahda niin yritän olla ajattelematta asiaa ja harjoitella rentoutumista ja kivun kestämistä noilla alapääkivuilla.

Harmi että tää pino on hiljentynyt niin täysin, taitaa olla melkein kaikki aktiiviset kirjoittelijat jo synnyttäneet. No anyway, itse sinnittelen vielä mahan kanssa jonkun aikaa!

Rödluvan ja Beetakingi 31+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas pitkästä aikaa!
Meillä on remontti vienyt kaiken ylimääräisen ajan ja voimat. Olen kyllä käynyt lukemassa täällä, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle. Josko nyt saisi jo vähän rauhoittua...

Onnea oikein paljon mökkelölle ja Albukselle pienistä ihanuuksista :) :heart:

Susirouvan puolesta täällä kans jännittelen! Jokohan on pieni sylissä?

Rödluvan, minä täällä olen vielä tovin yhdessä koossa.

Minullakin pompsahti sf-käyrä 36:een muutama viikko sitten ja sitä on nyt seurailtu. Viime viikolla oli lääkärineuvola ja sieltä passitettiin ultraan. Kaikki skenaariot tuli viikonlopun aikana käytyä mielessä läpi.

Eilen oli sitten ultra. Oli aivan ihanat lääkäri ja hoitaja. Lämpimät ajatukset vielä kerran sinne :) Ultran mukaan oli kaikki hyvin. Poikkeli painoi noin 3,2kg, virtaukset hyvät ja lapsivettä normaali määrä. Lääkäri vaan totesi, että ompa komia vatsa :) Onhan se aika massiivinen, mutta rakas! Paikat vielä niin kiinni, ettei ole kiirettä pakata sairaalakassia. Nyt jos hetken saisi huokaista.

Nyt on varmaan välillä postattava tämä, kun äsken kirjoitin pitkän litanian ja yhtäkkiä kaikki hävisi bittiavaruuteen....oon niin taitava näiden koneiden kanssa ;)

Vauvantuoksuista joulunodotusta kaikille!

neulatyyny ja nuppis 37+1
 

Yhteistyössä