Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

JYPY oikeassa olet, siinä kokoarviossa tosiaan katsotaan se pään ympärys ja reisiluunpituus ja mahan ympärys. Mullakin on nyt kaikki vaatteet äitiyspakkausta luukunottamatta pesty ja viikattu. Laitoin kaikki 5:lla ja 6:lla alkavat vaatteet jo kaappiin ja säilytyslaatikoihin sit ne 7:lla ja 8:lla alkavat. Mulla on niin paljon toppapukujakin, että ei tarvi varmaan yhtään ostaa pariin vuoteen :D olen ostanut vaan muutaman bodyn itse :)

Haaveilija Aluksi mäkin ajattelin että otan kaiken varman päälle ja en syö mitään muutakuin turvalliseksi todettua, mutta mulla on niin paljon nuo siskot ja sukulaiset olleet raskaana ja mussuttaneet mitä vaan ja kaikkien vauvat ovat terveinä syntyneet että lopetin sen stressaamisen. :) alkoholi ja tupakka nyt tietenkin on pannassa!!

Dreamer kyllä sun vauva kasvaa :) onneksi sulla on ihana asema suomeen verrattuna että vauvaa seurataan ultralla niin usein. Itsekin toivoisin, että suomessa neuvolassa vois aina katsoa vauvaa :) no täytyy tyytyä sydänäänten kuunteluun!! jumppaako sun vauva paljon ja onko potkut vahvistunut?

Peppi
ainakin nyt on supistukset vähän helpottaneet ja uni maistuu kunnolla. Mä olin kans samanlainen ennen rakenneultraa, että katsoin joka vessareissulla onko verta pikkuhousunsuojassa.. keskenmeno ei enää pyöri niin paljoa mielessä, vaikka tässä tulikin mieleen, että jos mun viime raskaus olisi kestänyt, mulla olisi nyt nyytti sylissä. Mutta niin ei vaan ollut tarkoitettu.

ON eilen kaupassa tuli paniikki. Oli pakko ostaa tutteja, tuttipulloja ja vaippoja. Aikaisemmin päivällä laitoin kameran laturiin. Yhtäkkiä tajusin, että mitä jos se vauva syntyy ennenaikaisesti ja meillä puuttuu kaikki tollaiset välineet kotoa. Jotenkin lohdutti kun sain jotain ostettua ja vaikka tiedän, että jos nyt syntyisi olisi meillä pitkä taival ensin sairaalassa ennen kotiin pääsyä. Niin tuli tarve ostaa noita tavaroita.

Supistuksia ei onneksi ole ollut ja paineentunne tuolta alapäästä on kadonnut. Vauva on vaihtanut asentoa. Se on nyt tuolla vasemman kyljen puolella. Uskon, että se oli neuvolalääkärin vastaaotolla tuolla alhaalla puskemassa ja siksi se kohdunkaulakin oli niin lyhyt, nyt se on taas vaihtanut paikkaa ja tuntemuksetkin on erilaiset. :) vähän olen siis rauhoittunut. Kovasti jumppailee masussa ja möyriin menemään :) yöllä antaa nukkua, joten uskon että pienelle on kehittynyt jonkinlainen rytmi??!!

Mullakin on sitä keltaista maitoa aina välillä lorahdellut :D mun mies ei kuitenkaan vielä ole myymisestä puhunut :D

Sain muuten huojentavan tiedon, että meidän synnärille ei saa tulla vierailulle kuin isä ja lapsen sisarukset. Olen niin onnellinen siitä, sillä nyt ei tarvi isovanhempia kieltää tulemaan. Mä olin nimittäin päättänyt jo, että vain isä saa tulla sairaalaan, koska haluan tutustua vauvaan rauhassa oman puolisoni kanssa ja mun appivanhemmat ainakin ravaisi siellä kokoajan.
 
Ladyblue, juu kylla meidan typsy liikkuu masussa ja potkii niin etta ulospainkin jo nakyy. :) Kaippa se siella on voimissaan, ja yritan nyt kovasti panostaa ravitsemukseen, kun olen tahan asti niin huono ollut syomaan. :(
Kylla on ihan kiva kayda usein ultrassa, haluavat ne taalla tarkkaan seurata meidan pakkastyton kasvua ja kehitysta.

Olen ollut niin oman tilanteeni pauloissa taas, etta on unohtunut vallan onnitella meidan ketjun ensimmaista aitia!! Nippe suuret onnittelut! :flower:
Mitenhan mahtoi synnytys menna?
Aika jannaa, etta ollaan jo tassa vaiheessa meidan ketjussa, vauvoja alkaa putkahdella maailmaan.... iiikkk

Isella 26 vkoa takana ja 14 edessa... hyvin olen jaksellut, paitsi nyt on alkanut nukkuessa "levottomat jalat" pitamaan hereilla. Arsyttavaa!!

Dreamer ja tytteli
 
Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet



Nippe............29v..esikoiset..1xinssi, OI........LA 7.8
Jypy..............40v...3.lapsi....4xinssi............LA 20.8...JS
Haaveilija 82..29v..1.lapsi.....3xinssi, 1.IVF.....LA 29.8...
Mirdav...........38v...1.lapsi....3xinssi, luomu...LA 31.8...NKL
Mangu76.......36v...1.lapsi....1.IVF/3.PAS.......LA 30.9...NKL
LadyBlue.......29v...1.lapsi.....2.inssi.............LA 2.10...OYS
mökkelö........26v...1.lapsi.....4xinssi, 1.IVF....LA 7.10...KOS
Ronja R...........?.....?...........2xinssi, 1.IVF.....LA 8.10.....
susirouva......40v...1.lapsi.....1.IVF..............LA.9.10...NKL
Dreamer74.....37v...1.lapsi....1.IVF/1.PAS......LA 11.10...ulkomailla
Albus............35v...3.lapsi.....3xinssi, luomu...LA 11.10...NKL
naapuri........30 v...1.lapsi.....1.IVF...............LA 19.10....NKL
Sartsa00.........?.....?............3.ICSI/1.PAS...................?.....
Jade84...........?
Kebri82.........29v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 23.10...SeKS
Tuttava.........?......2.lapsi.....3.IVF/ICSI/PAS............
Lotte10........27v....1.lapsi.....1.IVF..............LA 30.10...TAYS
Areliina........ 29v...1.lapsi.....4xinssi,1.icsi......LA 6.11..TAYS
neulatyyny....38v....1.lapsi.....2.ivf................LA 12.11..TYKS
Tunafish-78...34v...1.lapsi.....2xinssi............LA 19.11..NKL
Uskoa täynnä.........................1xinssi..........LA 24.11
Peppi1981.....30v....1.lapsi....3.ICSI 1.PAS......LA 10.12..OYS
Rödluvan.....30 v...1.lapsi.....1.ICSI 1.PAS.......LA 20.12..TYKS
Alexsandria..35v...2. lapsi....3.IVF..................LA 7.1..LPKS
waninka...............1.lapsi.....3.inssi...............LA 7.1..TAYS


Suuren surun kohdanneet :'(
Scarleth
valoa
Aretha
Hautomo76
luck


:heart::heart::heart:Syntyneet:heart::heart::heart:
6/12 Nippe: tyttö ja poika
 
Viimeksi muokattu:
Jestas! Mä tajusin just että lasketun ajan perusteella mä olen seuraavana synnytysvuorossa kun Nipen pikkuiset otti varaslähdön... No toisaalta, olo on semmoinen että mä olisin valmis lähtemään synnärille vaikka heti. Alkaa olee mitta aika täynnä tätä raskautta.

Tänään neuvolaan, saas nähdä mitä siellä sanotaan.

Jypy & Murmeli 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanan paljon kirjoituksia tullut tänne :)!

Ja tosi ihanaaaa että tämä meidänkin ketju on saanut jo syntyneitä :heart:.

Mietin Jypy samaa, että hui, varmaan jännä fiilis olla tuossa "listalla" seuraava :D. Haaveilija tulee sen verran "perästä", että eiköhän tuo toteudu, vaikka mistäs sen kyllä varmaksi voi tietää. Siinä meitä tuleekin sitten n. 9 aika tasaisesti perässä, että hauska nähdä mikä on vauvoillamme syntymäjärjestys.

Itse en usko että etuajassa synnyttelen, kaikki kun tuntuu nytkin olevan niin paikallaan ja kohdallaan, vaikka toivoisinki että vähän etuajassa saisin synnyttää. On varmasti tuskallista odottaa sinne loppuviikoille, ja jopa yli!!

Meillä on myös vaatteet pesty ja silitetty (yhdeltä puolelta tosin vain :D). Ihan kauheasti ei niitä pieniä vaatteita vielä ole, kun mulla ei oikein ole aavistustakaan paljonko niitä edes kannattaa hankkia. Tyttö kun tulee, niin voisi ajatella että ne pienemmät menee kyllä kauemmin. Mutta taas, tuokin jää nähtäväksi.

Syömisistä sen verran, että aluksi olin kamalan tarkka, nyt syön vähän rohkeammin. Ainoat mitä en syö, on pastöroimattomat tuotteet ja vakuumipakattu kala. Hedelmät ja vihannekset kuorin, ja suosin kotimaisia kasviksia. Mutta esim. espanjalaisia viinirypäleitä olen syönyt. Meikkaan siinä missä ennenkin (kohtuudella), ja hiusten värjäystä mietin. Ahdistaa nämä hiukset nyt, ja kun sitä painoakin on tullut, niin tekee mieli laittaa sitäkin enemmän. Mitään tuttikattiloita meille ei kyllä osteta :D.

Tuolla tuo murunen polskii ja potkii kivasti :heart:. Eiköhän siellä kyydissä hyvin pysy vaikkei olekaan kauhean hysteerinen :).

Dreamer, siellä Jenkeissä kyllä ollaan mielestäni vähän ylitarkkojakin monen asian suhteen. Tai siis hyvähän se on että seurataan, mutta helposti tulee turhaa stressiä kun joka asia on suurennuslasin alla.

Susirouva ja sudenpentu 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Oi oi oi täällä on jo paaaaljon luettava:) ihanaa kaikinlaisia ...ja huomasin että meidän vauva on aika iso verrattuna teidän:heart: ??.noh ehkä oikeasti että kun ne mitta se pään ympärys niin se heita aika paljon noi paino..

Minä eilin kävin lääkäri kun mun selkä on ollut aika kipee ja supistus on usein jo:( ja sain viikon sairasloma mutta kun itse yrittäjä niin enhan minä saa mitään kun 4 päivä on omavastuu ja kun lasketaan vielä la ja su niin yksi päivä korvaus saan:headwall:
mutta toki jos selkä on edeleen kipea niin tiistaina menen takaisen ottamaan lisää sairasloma.. ihmetelen vain että onko vain viikko yleenssa saa sairasloma? vaikka sanoin että kyllä varma se kaksi viikko ois hyvää mutta lääkäri sanoi että en voi antaa..?? kumma juttu.. anyway haen kyllä lissä saiko kun mulla on ollut kramppi joka yö ja jalat on todela kipee:(

Vauno ja muut vauvan tarvikkeet vaikka sanoinkin että en hanki mitään mutta viime viiko kävimme katsomassa vaunoja ja muut tarvikkeet niin ihastumme siitä Inglesina tuoteet ja varmasti haemme sen ensi viikona, saimme vaunukuopa,ratan osa, auton istuin, hoitopöytä yhdestelma kylpy, syöttötuoli ja babysitter niin kokonais hinta on 1320€ niin mitä mieltä olette sisaruksia? ostin jopa vauvan tyny jo huh huh!!! vaipat, öljy, shampoo ja talkki on kai hankittava pian, kun Jypy on seurava ja Haaveilija ja sittenkin mun vuoro.. huh nyt aika tuntuu mnevan niin nopeasti että oiken tuli hätä..

kaikille hyvää odotusta <3

Mirdav ja Bambino 31+6
 
Täällähän alkaa tapahtua :D Onpa hauskaa että laskettuja aikoja rupeaa pian tulemaan, jotenkin auttaa itseäkin uskomaan siihen että se aika kuitenkin kuluu vaikkei siltä tunnukaan. Täällä odottelen yhä liikkeitä, alan käymään jo aika kärsimättömäksi vaikka tiedän kyllä että voi kulua vielä kuukausi ennen kuin tuntuvat. Mutta siinäkin on niin iso vaihtelu että nyt voisi hyvin jo tuntua. Pari pientä muksausta on kahden viime viikon aikana tuntunut joita epäilen lapsen liikkeiksi mutta kun ei voi olla varma. Ja saisi tulla lisää jos liikkeitä olivat (prkl ;)). Kuuntelen sydänääniä melkein päivittäin kun typeryyttäni alan huolestua että onko siellä enää ketään.

Painoa on tullut yhteensä nyt 4 kg. Se on kai ihan suht ok? Olin jkv ylipainoinen jo ennestään joten en haluaisi lihoa turhaan, vaan vain sen verran kuin on sikiölle tarpeen.

Rödluvan ja Beetakingi 16+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Monella ei olekaan montaa viikkoa enää laskettuun aikaan. :)

Eka työviikko takana ja onneksi lantion kivut ovat helpottaneet eli eivät niin paljoa tunnut kuin kahden ensimmäisen päivän aikana. Kokeilin mitata kohdun korkeinta kohtaa tuossa viikolla ja jos oikein kokeilin, oli se jo tuossa parin sormen leveyden päässä navasta. Eilen sitten huomasin, että mun napa ei ole niin syvä kuin ennen. Tänään olen pari kertaa sitä ihmettellyt, sen verran oudolta se vielä tuntuu ja näyttää. :)

Tänään huomasin, että työhousut alkavat kohta olla liian tiukat vatsan kohdalta, vaikka vasta viikko on mennyt. Aikaisemmin ne menivät, kun vain tarpeeksi ylös sain ne nostettua. En tiedä pitääkö hankkia vyö, jolla saa pidettyä ne ylhäällä vaikka nappia ei käytä vai pitääkö yrittää löytää jostain 44 housut. Ne saattavat olla vain liian isot muualta. En ole työpaikalla puhunut mitään raskaudessa, vaikka ei sitä kauaa voi peitellä ja jotkut ovat voineet jo huomata, enkä sitten viitsi oikein kysyä niitä isompia housujakaan tai neuvoa, miten muut ovat tehneet raskausaikana.

Nyt olen saanut taas kärsiä joka kesäisestä ongelmasta eli minun polvitaipeisiin tulee ihottumaa, kun ne hiostuu. Harmi, kun tänä vuonna en voi tai en uskalla käyttää hydrokortisonivoidetta enkä edes Bepanthen-voidetta. Yleensä olen noilla voiteilla taistellut tuota ihottumaan vastaan. Pakko vain kestää ja käyttää tavallista voidetta. Ikävän näköistähän tuo on, mutta onneksi en tykkää käyttää pitää minihameita tai lyhyitä shortseja. Aattelin mie noista voiteista kysyä sitten reilun viikon päästä, kun on neuvola.

Painokin minulla on nyt noussut, kun olen tuolla omalla ei niin tarkalla puntarilla punninnut. No, ensimmäisen ja toisen neuvolan välillä paino oli jopa 100g pienentynyt, joten ei se varmaan haittaakaan. Mies lähti viikoksi reissuun ja mietti ennen lähtöä, että olenkohan sitten sen aikana, kun hän on poissa, turvonnut kuin pullataikina. Onneksi hän taisi tarkoittaa vain tuota vatsan aluetta. Olen nyt pyöräilly töihin, joten jos sillä saisi pidetty edes joten kuten painon kurissa. :)

Peppi1981 ja Sykerö 17+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
heipä hei,

tänään käyty ylimääräisessä ultrassa ja tässä kuulumisia:

tänään siis rv 27 +6, painoarvio 1300g, kokopituus 32 cm, lasketun ajan painoarvio 3600g, jos siis jatkaa samaa kasvua. Lapsivettä oli reilusti, siitä lääkäri arvaili että voisi olla sokeriaineenvaihdunnan häiriö. Huomenna siis on se uusinta sokerirasitus. Istukka toimii hienosti, vauva on kääntynyt pää alaspäin ja ei pääse enää toivottavasti kääntymään takaisin pepulleen. Rakenteet katsottiin kaikki ja kaikki siis kunnossa. Syke 134. Kovasti potkutteli ja oli hauska katsoa monitorilta kun vauva potki ja samalla tunsi liikkeet :D todellista 4 D:tä. Sukupuoliasia vahvistui myös. Kohdunkaula oli 4 cm ja kiinteä, lääkäri tarkisti asian myös sisätutkimuksella.

Kaikki oli siis niin hyvin kuin vai voi olla. Supisteluihin määräsi juomaan paljon vettä ja lepäämään aina kun tarve tulee. Kontrolliultraa ei tarvita ja voin huoletta jatkaa odotusta. Vauvan laskettu aika ultran mukaan 27.9 mutta ei muutettu sitä neuvolakorttiin. Niin ja tirri siellä teki hengitysharjoituksia kovasti. Lääkäri kehui oikein virkeäksi ja valmiin oloiseksi vauvaksi, läskiä vaan saa tulla vielä :D

Kyllä on nyt helpottunut olo. Vaikka sisätutkimus olikin kivuliain ikinä. Mulla on häpyliitos sen verran löystynyt että tuntuu jo jalkojen levittäminen kipeältä. Saatiin muuten seksin harrastamislupa takaisin, eli tänään romanttiikkaa luvassa <3

Nyt sitten vain odottelemaan vauvan syntymistä :)

Mirdav
onpa ikävää,että sulla on selkä kipeytynyt. Yritä kuitenkin pysyä liikkeessä, että eivät lihakset ihan kokonaan jumitu. Toivottavasti selkäkipu helpottaa, sulla ei onneksi ole enää kauaa vauvan syntymään :)

Rödluvan kyllä ne liikkeet kohta tuntuu, mustakin tuntui aluksi että ei jaksa odottaa niitä liikkeitä ja nyt välillä toivoo, että vauva voisi olla välillä vähän aloillaankin :D melkoinen pussipiru meillä nyt ainakin on!!

Peppi
kyllä sitä Benanthen-voidetta voi kuulemma käyttää. Ainakin mä olen luvan siihen saanut neuvolasta.. kortisonivoidettakin voi käyttää lyhyitä aikoja paikallisesti. Soitappa neuvolaan ja kysy asiaa. Niin ei tarvi kärsiä :/

Susirouva
mä olen värjännyt hiukset 3 kertaa raskauden aikana, pakko välillä vähän piristää itseä. Meikannutkin olen :D Mä olen värjännyt niillä 10 minuuttia vaikuttavilla väreillä niin ei ainakaan kauaa ole päässä ne mönjät! Kai sitä saisi jokaisesta asiasta panikoida jos haluaisi, mutta on tässä maailmassa ennenkin lapsia syntynyt ilman sekopäisiä rajoituksia. :D



Onnelinen LadyBlue ja pikkutirri rv 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav ja Rödluvan
Ladyblue, kiitos..huomenna menen taas lääkärin.. jo liikun kyllä mutta se vaan tuntuu ikävalta mitä asento teen että selkä tukikin olen laitanut mutta ei se vaan helpotaa nukumisen on todela ranka kun en tiedä miten olla, kaikki tynyt ja muiden avulla että saan vaan nukutua mutta kyllä se selkä kipu vaan tule:(.. jalka kramppi vielä lisäksi :)
Ladyblue sinullahan on tosi hyvin kuulumista ihanaa:) ja iso vauva on tulossa:) onnea sinne sokerirasitus toivotavastí mene hyvin:)

Rödluvan vauvapotkut kohtapuoli tunnet kun muistan että viiko 17 alkas jo:)

Mirdav ja Bambino 32+3
 
LadyBlue Onnea hyvistä kuulumisista! Teillähän onkin mukava ilta tulossa ;) Olisipa ihana nähdä vauveli ultrassa, mulla on ollu viimeks 20 + viikolla. Harmi vaan nuo häpyliitoskivut sulla, toivottavasti ei pahene. Teitä onkin tosi monta täällä lähekkäisilä lasketuilla ajoilla, jännää nähdä miten täälläkin kohta alkaa tapahtumaan! Mä en myöskään haluaisi tuonne sairaalaan mitään hössötystä ja vieraita, mutta täällä on 2 tuntia päivässä vierailuaika isovanhemmille. Pitää sitten katsoa miten sen luovii. Mun vanhemmat on eronnu ja ne ei varmaan halua edes tulla yhtä aikaa katsomaan sitä vauvaa, niin pitää jakaa jotkut vuoronumerot varmaan....

Mirdav pidä vaan puoles siellä lääkärissä,e eihän tuollainen viikon sairasloma auta mihinkään. Toivottavasti huomenna on fiksumpi lääkäri ja saat pidemmän loman. Mulla on kans ollut jo viikkoja noita suonenvetoja öisin, osaa kyllä tehdä tosi kipeää. Onneksi ne menee ohi kun käy vähän kävelyllä.

Susirouva Noista vaatteista mulle on sanottu, että ihan pienimmät menee vaan muutaman viikon. Mutta toisdaalta sillon niitä taas likaantuu enemmän kun vauva päästelee sinappikakkoja pitkin reisiä ja pulauttelee. En itsekään tiedä paljonko niitä pitäisi olla, mulla on nyt vaan muuta 52 body ja puolipotkuhoisut. Saahan niiistä isommista sitten käärittyä hihoja ja lahkeita.

Rödluvan Kyllä sinä kohta tunnet ne ihanat liikkeet! Minusta tuo dopler oli tosi hyvä sijoitus, mulla oli ihan samanlaisia ajatuksia ennen kun tunsin liikkeet ja sydänäänten kuuleminen kyllä säästi monelta hermoilulta! Mulla alkoi painoa tulemaan joskus rvk 18 kieppeillä, mutta se on tosi yksilöllistä eikä tuo 4 kiloa paljoa ole.

Peppi1981 Niin se vaan sieläkin masu kasvaa =) Minusta kaikki kohtua puristava tuntui pahalle, eli en voinut vyötä käyttää töissä. Noilla viikoilla taisin hiljalleen siirtyä mammahousuihin, ne oli niin mukavat päällä. Uskoisin että voit jotain mietoa kortisonivoidetta tai bepanthenia käyttää, kannattaa soittaa neuvolaan! Mulla taas on tullut suonikohjuja, ei mitkään sulosääret siis täälläkään ole.

ON: Neuvolassa käyty. Sf-mitta menee keskikäyrällä, painoa tullut +400 g/vko, kaikki hyvin ja vauva on jo kiltisti raivotarjonnassa, niin kun pitääkin. Sen olen kyllä huomannutkin, kävelyllä tuntuu kun joku hieroisi tuota virtsarakkoa, pissattaa koko ajan ja sitten kun lenkin jälkeen menee vessaan, niin saa pari tippaa aikaiseksi. Pienen pää siellä siis jo painaa alas. Hyvä vaan, se on ihan oikea suunta! Synnytys on alkanut vähän mietityttämään nyt, lähinnä pelkään repeämistä. Yritän välttää lukemasta / kuulemasta mitään kauhutarinoita. Ja mun selkä on ihmeparantunut! Nähtävästi vauvan asento on nyt sille mieluisampi ja olen oikein nauttinut viimepäivistä. Edelleen siis heräilen 2 tunnin välein öisin selkäkipuun, mutta en jaksa siitä niin ressata. Olen ajatellut, että se kuuluu asiaan ja täytyy vaan huilata sitten päivällä jos väsyttää. Tämä raskaus tuntuu vielä ihanalle, mutta eiköhän sekin muutu loppua kohti :LOL:

Haavelija ja pallero 32+5 (hui, enää 7 viikkoa!)
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan ja Mirdav
Kiitos tsempistä, yritän jaksaa odottaa liikkeitä :) mieskin on jo ruvennut kyselemään että joko tuntuu, mutta saa nyt malttaa sekin mielensä. Nyt mennään kahdeksi viikoksi mökille, ehkä siellä oloaikana sitten...

peppi, kyllä varmaan voi lyhyinä kuureina käyttää kortisonivoidetta, mutta kannattaa toki kysyä! Toivottavasti ihottuma paranee.

Ladyblue, olipa ihania ultrakuulumisia! :flower: Nyt vaan nauttimaan olosta, ehkä ne petipuuhatkin virkistää ;)

Mirdav, voi kurja tota sun selkäkipua :'( Pyydä vaan reilusti kunnon sairaslomaa, ei yksi viikko varmaankaan kovin paljon auta. Mullakin on ollut ajoittain selkäkipua ja silloin tällöin suonenvetoa muttei mitenkään häiritsevästi vielä. Jaksamista!

Haaveilija, ihanaa jos/kun voi nauttia raskaudesta! Itse oon ehkä turhan keskittynyt noihin vaivoihin, yritän suhtautua enemmän niin kuin sä niin jospa se olokin alkais tuntua paremmalta :)

Vaatteista itse oon ostanut lähinnä 56 ja 62-kokoisia. Itse olin 53 cm syntyessä ja mies 54 cm joten tuskin meille mitään ihan pikkutirrikkää on tulossa. Ja onhan äitiyspakkauksessa sitten muutamia 50 cm vaatteita että pääsee alkuun jos nyt niin kävisi. Mitään isoja hankintoja ei olla tehty kun meillä on syyskuussa vielä muutto edessä ja tuntuu turhalta hankkia lisää muuttokuormaa.

Rödluvan ja Beetakingi 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
On sulla Mirdav jo ostokset hyvällä mallilla :). Yllättävän paljon sitä onkin ostettavaa, ja kyllä tuossa kohtaa raskautta missä olet, on varmasti jo hyvä tehdäkin niitä hankintoja. Koskaan kun ei tiedä vaikka vauva tulisikin etu ajassa.

Rödluvan ja Peppi hyvillä viikoilla jo teidänkin raskaudet :). Mulla juuri tuntui niitä muksauksia, ja olivatkin sitten liikkeitä, joten eiköhän ne sinullakin sellaisia Rödluvan ole ollut :). Mulla housuissa on hankalinta ollut se kun istuu. Eli seistessä olisi pystynyt pitämään pidempään normaaleja housuja, mutta teen pääosin istumatyötä, niin oli pakko vaihtaa ä-housuihin jo melko aikaisin.

Kuulostipas kaikki tosi hyvältä LadyBlue :). Miten se sokerirasitus meni?
Kyllä mun on varmaan "pakko" jotain väriä näihin hiuksiin laitaa. Edes vaaleita raitoja tms. Muuten on koko ajan epämiellyttävä olo tämän pään suhteen. Parit juhlatkin on tässä kesällä.

Itse en myöskään sinne sairaalaan kauheasti vierailijoita toivo. Ennemmin kotiin sitten, kivempi siellä muutenkin on kaikilla olla. Omat vanhempani ovat jo vanhahkoja ja aika sairaita, joten eivät kyllä sairaalaan tulekaan, eivät taida edes meille kotiin voida tulla, vaan mennään sitten näyttämään vauvaa heille.

Niin vähän ajattelinkin kuten sanoit Haaveilija, että ei niin paniikkia jos ei ole kauheata määrää tosi pieniä vaatteita, kun kokoa isommatkin käy hihat käärittyinä. En myöskään aio niitä 50 cm vaatteita kauheasti hamstrata. Eipä niitä taida ä-pakkauksessakaan kovin paljoa olla. Tosin meillehän sitä ei otettu, mutta kuten olen tuolla aiemmin höpöttänyt, niin kaverilta saan kaikki ä-pakkauksen vaatteet, ja ne 50 cm siis nyt jo saanutkin. Sen lisäksi olen ostanut vaan ihan muutaman 50 cm vaatteen, yhdet vaaleansiniset puolipotkarit ostin viime viiknoloppuna :D. Pidän vaaleansinisestä väristä, joten sitä tulee siis jossain määrin meidän tytöllekin :).

Väreistä vielä, että kauheasti etsin jotain erilaista vaatetta, eri väristä, mutta suurin osa vauvojen bodyista on tylsästi vaaleanpunaisia, vaaleansinisiä, beessejä tai valkoisia. Kiven takanan on kyllä muut värit. En välitä yhtään pukea tyttöä pelkkiin punaisiin vaatteisiin. Punaista saa olla, mutta vaan n. 20% vaatteista. Ei nyt kannata ottaa lukuja kovin kirjailmellisesti :D, mutta vähän tuon suhdeluvun mukaan olen niitä vaatteita ostellut, että enemmän kaikkea muuta väriä. Sain vähän traumoja kun hoidin veljeni pikkutyttöä muutaman kuukauden, ja hänen kaikki vaatteet olivat punaisia :D. Ei siis ainuttakaan toista väriä ollut hänen vaatteissaan, vain punaisen eri sävyjä.

Huh Haaveilija, tosi vähän sulla enää synnytykseen! Välillä vähän kouraisee vatsan pohjasta kun h-hetki lähenee. Ihan siis jo tuota sunkin viestiä lukiessa :D. Jaa miten niin herkkä :D.

Mulla oli sama viime nla käynnillä, keskikäyrillä mennään, ja vauva oli ns. oikein päin. Tuntuu että köllisi siellä aina pää alaspäin, juuri sen samaisen paineen tunteen vuoksi, ja kun potkut tuntuvat navan yläpuolella pääosin. Näin ulkopuolelta katsottuna tuntuu tosi epämiellyttävälle asennolle :D, mutta vauvalle varmasti ihan o.k. Luinkin tieteen kuvalehteä siellä sokerirasituksessa ollessani, ja siellä sattui olemaan artikkeli siitä, että vauvalla ei mene ns. veri päähän ylös alaisin ollessa koska siellä on vähän kuin painottomassa tilassa lapsiveden takia. Raskauden loppuvaiheessa lapsivettä on vähemmän, ja painetta tuntuu enemmän päässä.

Tänne ei oikein taaskaan kuulu kummia. Kesälomaa ja äitiyslomaa odotellessa! Laskin juuri, että minulla on täällä enää 16 päivää töitä jäljellä jos tätä päivää ei lasketa. Kesäloma kun on siinä välissä, ja on pari pitämätöntä talvilomapäivääkin.

Kesälomasuunnitelmia kauheasti yritetään miettiä. Luontoon tekisi mieli, melomaan sun muuta, mutta ei taida olla niin hyvä idea tässä tilassa. Ainakaan sellaiset yön yli melonta/teltta reissut joita ollaan aiemmin miehen kanssa tehty. Saimaalle on pakko päästä kuitenkin.

Mitäs teillä muilla on sunnitelmia kesälle? Rödluvan lähtee nyt mökille pariksi viikoksi, mutta vieläkö suunnittelette muutakin "ohjelmaa"?

Mukavia kesäpäiviä kaikille!

Susirouva ja sudenpentu 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Olipas kiva kuulla Susirouva tuosta vauvan "painottomuudesta". Olenkin miettinyt, että miten ihm,eessä se siellä viihtyy viikko kaupalla pää alaspäin. Ehkä se sitten haluaakin ulos kun päässä alkaa tuntua liikaa painetta :D Mietin ihan samaa noista vaatteista, en tosiaa halua niitä vaaleanpunaisia hörsöntörsöjä tytölle. Oon kallistunut enemmän noihin valkoisiin ja vihreisiin ja samoin kaipaisin kunnolla väriä, ei siis mitään keltaista. Tän vuoden pakkauksesa oli ihana se lilaraitainen body+potkari asu ja mulla on omia 80-luvun vauvanvaatteita myös jotain jemmassa =) Retrovärit olis ihania! meillä on kesäohjelmana autotallin rakennus ja mies pitää lomansa vasta kun vauva syntyy, eli kotona pörräillessä menee tämä kesä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Taalla menee myos kesa kotona, tyopaivat toissa ja vapaapaivat lepaillessa. Me asutaan USAn Louisianan osavaltiossa, ja taalla on 40 asteen helteet paivittain, koko kesan.... Ei pysty ulkona olemaan, jollei uima-altaassa vilvotellessa. Onneksi lapsen syntyman aikaan alkaa jo "syksy", eli lampotilat tippuu vahan, sellaiseen Suomen kesalampotilaan... LOL :)
Ainoastaan pukeutumisen kannalta nama kelit on ok. Ei tarvi sovitella housuja ja shortseja, senkun vaan heittaa loysan kesamekon aina paalle!

Noitten vauvan vaatteiden kokojen kanssa onkin pahkailemista. Talla hetkellahan meidan vaavi on vahan pieni, mutta onhan tassa viela koko viimeinen kolmannes raskaudesta jaljella kasvaa. Ja lisaks mun pitaa miettia koot naitten Jenkkien systeemin mukaan. Tuumat (inch) ja paunat (pounds)... Plaah! Omatkin vaatteet on tarpeeksi vaikeita loytaa, ni sit viela vastasyntyneelle. No, onneksi miehella on 3 siskoa, jotka auttaa.

Ma oon ottanut raitoja tukkaan pari kertaa tan raskauden aikana. Se on kuulemma turvallisempaa kuin varjays. Ei se varikaan varmaan mitaan tekisi, mutta olen nyt varmuuden vuoksi vahan hysteerinen, kun taman vauvan alulle saaminen oli niin pirun vaikeeta. :)

Ensi viikolla sitten sokerirasitus taalla! Toivotaan etta menee hyvin.

Dreamer ja pikkuinen tytto 27 vko kohta
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
hei kaikille!

täällä ilmoittautuisi vielä mieluusti yksi matti myöhänen mukaan, jos vielä mahtuu. olen jotenkin ihan tyystin missannut tällaisen pinon. olen sairaslomalla unettomuuden ja alhaisen hemoglobiinin vuoksi, joten ennätän hyvin tutustua teihin lepäillessä tämän viikon.

tässä lyhykäisyydessään perustiedot
naapuri, 30 v, 1.lapsi, 1.IVF, LA 19.10, nkl

meillä on taustalla kolme vuotta lapsettomuutta. tutkimuksissa ilmeni, että miehellä on kromosomitranslokaatio, joka aiheuttaa lapsettomuutta. siittiöitä on vähän ja niistä suurin osa on "virheellisiä". ainoa mahdollisuus oli koeputkihedelmöitys alkiodiagnostiikkaa hyödyntäen. pääsimme tammikuussa kokeilemaan ensimmäistä hoitoa yksityisellä. ja kuin ihmeen kaupalla, kaikkia perinnöllisyyslääkäreiden todennäköisyyksiä uhmaten ensimmäinen hoito onnistui ja suuri unelmamme ja toive lapsesta on toteutumassa. odotus on ollut elämäni onnellisinta aikaa ja tunnen tästä lapsesta suurta kiitollisuutta. mutta niin se vain on, että ei se lapsettomuus unohdu heti. ihanaa oli löytää tämä pino! odotan kovasti, että ennätän lukemaan kirjoituksianne.

oikein onnellista odotusta teille kaikille ja sydämelliset onnittelut Nipelle!
palataan pian :)

-naapuri ja hipsuli 25+4
 
Tervetuloa naapuri (kuulostaapas hassulta tuolla tavalla sanottuna :D). Ja myöhäiset onnittelut plussasta. Mahtavaa että tuolla tavalla onnistuitte, noin nopeasti.

Kyllä tänne mukaan mahtuu :).

Ja vielä tuosta pää alaspäin olemisesta Haaveilija, löysin sen artikkelin netistäkin joten tässä teille muillekin luettavaksi:

Miten sikiö voi kellua kohdussa pää alaspäin? | Tieteen Kuvalehti

Onnea sokerirasitukseen Dreamer!


Susirouva ja sudenpentu 27 + 1
 
tervetuloa naapuri! kyllähän tänne mahtuu :)

Haaveilija
sulla ei kyllä ole enää kauaa aikaa :) mulla sama homma, että vauva on tuolla takaraivotarjonnassa ja hankaa virtsarakkoa kävellessä, kokoajan tuntuu että pitäisi pissata ja sitten tosiaan ei tule kuin muutama tippa :) Harmi, että selkäkipusi ei ole kokonaan poistunut, mutta ainakin kirjoituksestasi voi päätellä että nautit raskaana olemisesta paljon? Toivotaan, että loppuaikasi menee myös mukavasti.

Rödluvan tottahan se on, että ei niitä pikkuruisia vaatteita kauaa tarvitse, mulla on kans tosi vähän noita 50:sia vaatteita, mutta sitten mulla onkin laatikot täynnä 62 ylöspäin aina 80 kokoon. Meinaa vähän jo hirvittää, jos joku vielä tuo yhdenkin laatikon tänne :D olen ostanut itse ehkä noin 10 vaatetta.

Susirouva
sokerirasitus onnistui nyt hyvin, sain makoilla koko sen 2 tunnin ajan ja sain nyt erimakuista glukoosia (vadelma) viimeksi oli sitä coca-colan makuista. Mulle tuli aikamoisena yllätyksenä, että mun arvot on siinä ja siinä rajoilla. Paastoarvo oli vielä hyvä 4.6, mutta 1 tunnin arvo oli 9.9 ja 2 tunnin arvo 8.4, joten hyvin hilkulla mennään rajoissa, ei kuitenkaan yli mennyt! nyt sitten odottelen neuvolan soittoa, että mitä tehdään.

Dreamer
siellähän on sitten ihan hyvät kelit ja tarkenee :) mä rakastan lämpöä ja harmittaa kun täällä on niin huonot kelit nyt, kokoajan sataa vettä. Muutama helelpäivä ollut ja niistä olen kyllä nauttinut täysin siemauksin. Ei ole raskaus vaikuttanut ainakaan mun auringon palvomiseen :) Joo teillä siellä jenkkilässä on niin hauskat ne mittakoot, että voisi itsellä ainakin mennä sormi suuhun vaatteita ostaessa. Onneksi sulla on apujoukkoja siellä :)Kyllä se teidän vauveli kasvaa. Millon sulla on seuraava lääkäri ja ultra? Onnea sokerirasitukseen!

Susirouva
olikin tuttu tuo sun postaus.. mulle kun tulee tieteenkuvalehti. Mutta kiva kun laitoit tänne niin saa muutkin lukea!

ON
niinkuin jo aikasemmin kirjoitin, niin sokerirasituksen tulokset olivat siinä hilkulla, että eivät mene rajojen yli. Päätin heti kerralla laittaa asiat kuntoon ja noudatan nyt sitä raskausdiabetes ruokavaliot, eli hiilarit max. 250g päivä ja kovat rasvat minimiin. Mä en todellaakaan halua että tässä vielä puhkeaa se raskausdiabetes. Oliko jollakin muuten täällä se? Lisäksi mulla oli virtsanäytteessä erytrosyytti 1 plussalla, eli verta vähän pissassa. Mietin nyt johtuuko se siitä kovakouraisesta sisätutkimuksesta maanantaina vai onko mulla taas pissatulehdus. Se olisikin sitten 6 tähän raskauteen. Viljelytuloksia odotellessa.

Nyt kun ultrassa kerran kaikki oli hyvin ja paikat on kiinni yms. niin repäisin ja kävin eilen pitkällä mutta rauhallisella lenkillä ja tuli kyllä uni illalla hyvin. Aion nyt jokapäivä käydä kävelemässä, kun kerta saa. Pitää sitten vaan rauhoittaa jos meinaa alkaa supistamaan. En tietenkään halua että vauva vielä syntyy!!

Vaatteita. Mulla on niitä kamalasti. Eilen taas pesin kolme koneellista vaatteita, pussilakanoita, harsoja. Kiitos lahjoitusten. Meillä on suvussa niin paljon pieniä lapsia, että kaikki tuo nyt varastonsa mulle. Piti jo eilen soitella muutamalle ihmiselle ja sanoa että eivät toisi enää vaatteita. HUH! vielä on silti pinnasänky ja rattaat kaupassa. Miehen kanssa tehtiin listaa siitä mitä kannattaisi olla ostettuna vauvalle ennen sen syntymää ja tässä meidän listaa. Mitäs mieltä olette.

Vaippoja
Vähän äidinmaidonvastiketta (muutama tetra varalta)
Talkkia tai perunajauhoja
vauvaöljyä ja rasvaa vauvan pepulle ja iholle
Imetysliivit ja liivisuojuksia
Amme
Tuttipulloja
Tutteja
Topsypuikkoja
kirvelemätön desifiointiaine
vauvalle lääkettä kuumeen varalta/flunssan varalta
Pinnasänky
Patja
rattaat

siinäpä olisi ne mitä me keksittiin nyt eilen iltaisen perusteella. Muuten meillä alkaakin olemaan kaikki.

Niin ja vielä mietittiin mitä laitetaan sairaalakassiin. Miehenkin on hyvä tietää jos tulee kiire :D

LadyBlue ja pikkutirri rv 28 + 1
 
Heissan!

En ole tainnut tänne vähään aikaan huhuilla. Kesälomakin tuossa sujahti kulua ja vielä olisi pari kuukautta töitä ennen mammalomaa. Aloittelen mammalomailua varmaan jo ajoissa pitämällä kertyneet ylityöt ja loput tämän kesän kesälomat. Vähän epäilen että diabeteksen takia synnytystä saatetaan käynnistellä jo 38+0 viikolla joten pelkkä mammaloma jäisi aika lyhkäiseksi.

Täällä on kovasti kohistu hankinnoista. Minäkin olen tässä kesäloman aikana uskaltautunut tekemään jotain hankintoja. Ostettiin yhdistelmävaunut ja autoon turvakaukalo telakalla. Tutuilta saamme hoitoalustan, sitterin ja rintapumpun. Lisäksi olen ostellut käytettyjä kestovaippoja ja yhdeltä vaippamyyjältä otin vielä parilla eurolla ison kassillisen hänen pikkuiseltaan jääneitä 60-70cm kokoisia vaatteita unisex-väreissä. Sekä minä että mies olemme olleet syntyessä lähes 60cm pitkiä ja painaneet yli 4500g joten luulen että noita 50-56cm vaatteita ei kannata edes ostella. Tuleehan niitä äitiyspakkauksessa sitten muutamia.
Hankinnoista vielä tekemättä tosiaan nuo pientarvikkeet kokonaan (tipat, voiteet, vaipat, tutit, pullot, harsot yms). Samoin kaikki nukkumiseen liittyvä sängystä alkaen. Talvivauvalle olisi myös kätevä sellainen turvakaukalolämpöpussi. Mies on laatinut kotikoneelle hienon excelin noista hankinnoista jonne sitten juhlavasti käy ruksaamassa kun hankinta on tehty :D

Kävimme toissapäivänä rakenneultrassakin! Oli minulle samalla eka käynti tuolla NKL:n äitiyspolilla. Ultraajana oli lääkäri koska sairastan diabetesta (DM2). Oli vähän huonot ultrausolosuhteet kaikin puolin! Minulla on istukka edessä ja ylipainoisena myös tuota makkaraa näkyvyyttä häiritsemässä. Pieni jääräpäisesti joogasi koko session ajan kaksinkerroin linkkuveitsenä ja varpaat nenän tasalla. Ei auttanut vaikka häntä tökittiin ja ravisteltiin. Kesti yli tunnin ennenkuin kaikki rakenteet oli nähty. Pituutta ei saanut mitattua ja samoin kasvot sekä pissavehkeet jäivät mysteeriksi. Käytössä tuolla NKL:la oli 2D-ultra että eipä sillä kai kummoista voisi noista jälkimmäisistä todetakaan. Pääasia että pieni on terve ja jos tässä uteliaisuus käy sietämättömäksi niin täytyy lähteä sitten yksityiselle 3D/4D -ultraan. Mulla on tullut viime viikkoina tosi vahva poikaolo ja viime yönä näin unta meidän pienestä pojasta. Isänsä näköinen ja rauhallinen kaveri oli. Ihan varmaan meille nyt sitten tyttö tulee :D

Ladyblue Mulla on jo ennen raskautta alkanut DM2 joka tässä raskauden vaikutuksesta on tietysti villiintynyt niin että joudun pistämään insuliinia (normaalisti selviän metformiini -tableteilla).
Pidän kovasti peukkuja että saat ruokavaliolla pidettyä sokerit kurissa! Alkuun tuli itsellä ihan shokkina kuinka rankkaa seurantaa RD vaatii. Olen siis diabeetikkona tottunut mittailemaan tuota sokeria, mutta en nyt sentään tällaisella tiheydellä! Tällä hetkellä mittaan 8 kertaa päivässä ja ilmoitan tuloksen kerran viikossa äitipolille. Elämä on siis yhtä kellon kyttäämistä koska syödä ja koska mitata ja koska pistää insuliinia. En tosiaan toivo tätä kellekään! Tässäpä sulle ja muillekin lisämotivaatiota tarkkailla ruokavaliota ettei RD pääse yllättämään!

Tuna ja sintti 21+2
 
Tervetuloa myös minun puolesta naapuri. :)

Käytin mie sitten ihan ohuesti sitä kortisonivoidetta, ei kait siitä mitään haittaa ole, kunhan ei ota sitä joka päiväiseksi.

Kävin tänään shoppailemassa ja löysin sittenkin itselleni äitiysfarkut, joissa oli edes reilusti suorat lahkeet ja samalla ostin topin jota voin käyttää masutuubin korvikkeena. Onneksi on netti olemassa, kun löysin sitä kautta Jasmin-nimisen lasten- ja äitiysvaateliikeen, joka sijaitsi Stockan yläkerrassa. Ilman nettiä en olisi koskaan osannut sieltä etsiä liikettä. Sain todella hyvää palvelua ja varmasti tulen sieltä toistekin ostamaan, jos tarvitsen jotain äitiysvaatteita. Farkut olivat todella hyvän tuntuiset, vaikkakin vielä vähän löysät alavatsan kohdalta, mutta niitä saikin sitten kiristettyä ilman vyötä. Jos noilla pärjäisi sitten, kun nykyiset farkut alkavat ahdistamaan. Kokeilin sitä ennen H&M:llä yksiä farkkuja, mutta ne olivat niin karseat, että ihan irvistin peilille. :whistle:

Peppi1981 +Sykerö 18+2
 
vielä lisäystä edelliseen. Neuvolasta soitettiin ja kappas taas antibioottikuuria pukkaa pissatulehdukseen ja lisäksi viikoilla 32-33 uusi sokerirasitus jos on glukoosia kertaakaan virtsassa. Ennenkuin neuvolantäti edes kerkesi mitään puhumaan ruokavaliosta, kerroin jo että aion noudattaa jatkossa terveellistä ruokavaliota ja kerroin miten. Oli tyytyväinen kun tiesin jo itse mitä pitää tehdä ja kehui oma-aloitteisuutta. Seuraavalla neuvolakerralla sitten katsotaan miten on ruokavalio lähtenyt käyntiin, eli pidän pienimuotoista ruokapäiväkirjaa. :D
 
tervetuloa naapuri, mahtuuhan tänne hyvin joukkoon =)

Susirouva, ei meillä mitään muita suunnitelmia lomalle ole, Suomi on niin kaunis kesäisin ettei tarvi muualle lähteä. Ollaan vaan.

Yöllä tunsin ekat varmat liikkeet!!!!!!:heart::heart: Makasin rauhassa ja kuulostelin vähän että tuntuisiko mitään ja sitten tuntuikin muutama semmoinen samanlainen töppäys kuin aiemminkin on tuntunut, mutta selvästi vahvempina ja semmoisena pienenä sarjana. Odotin sit hetken ja painoin vähän mahaa niin tuntui muutama töppäys uudestan. Että nyt uskallan sanoa tunteneeni liikkeitä. Olin ihan liikuttunut, vitsi mikä tunne!! Mies halusi heti tunnustella mahan päältä vaikka sanoin että menee varmaan vielä kuukausi ennen kuin ne pystyy tunteman mahan päältä:D

Rödluvan ja Beetakingi 16+4
 
Rödluvan: onnea liikkeiden havaitsemisesta! :)

Naapuri: tervetuloa joukkoon!

Ladyblue: ensi viikolla meillä on seuraava ultra samaan aikaan kuin se sokerirasitus koe. Toivottavasti tyttö on kasvanut... Oma paino oli taas tällä kuluneella viikolla noussut vain 100 g. Aaaarrrgggghhhh... On se kumma! Vaikka nyt lipittelen niitä proteiini juomiakin. Meillä on nyt ollut 4 viikon välein ultra ihan sieltä alusta saakka. Jos ei muuta iloa siitä, niin ainakin komea kuvasarja saatu aikaiseksi tytön kehityksestä, kun aina saatu kuvat mukaan ultrasta. :)

ON: baby showerien suunnittelua luvassa viikonloppuna miehen siskon kanssa. Täällähän voi melkein joka kaupassa rekisteröityä ja tehdä lahjalista toiveet. Ihan kätevää, niin ei tarvii itse kaikkea hankkia. :) Ja sit jenkkityyliin on kaikenlaisia check -listoja, kuten mitä pakata mukaan sairaalaan äidille/isälle/vauvalle ja mitä kaikkea on oltava kotona valmiina kun vauva tulee taloon... No, helpottaa kai nuo jonkin verran, jos omassa mielikuvituksessa on puutteita, hih hih...

Dreamer ja typsy 27 viikkoa
 
Hei ihanaa Rödluvan!!! Onnea liikkeistä! Sen hetken muistaa varmaan ikuisesti. Kyllä sitä miettii, että vihdoinkin, kaikkien epäonnistumisten jälkeen MINUN masussani liikkuu pieni ihme. En tiedä onko nuo lapsettomuushoidot antaneet toisaalta voimaa kestää näitä kaikkia raskauden vaivoja ja kohdata ne positiivisesti. Ihania hetkiä sinullekin masuasukkaan seurassa :hug:

Tunalla ja Ladybluella onkin siellä kunnon ruokavaliotsemppi päällä! Minäkin olen tässä seurannut sokereita tuon 6xvrk muutamana päivänä, kun en halunnut sokerirasitukseen. Tiesin ettei mulla mitään ole sokereissa enkä halunnut suotta huonoa oloa ja rasittaa itseäni paastolla, kun mulla tulee siitä tosi huono olo. Vähän nyt sit seurailin varmuuden vuoksi kotimittauksin sokereita. On siinä kyllä kova homma Tunalla kun seurantaa täytyy jatkaa noin aktiivisesti. Sulahan on Tuna pikku kujeilija siellä masussa, hän halusi pitää strategiset paikat piilossa =)

Peppi1981 Mulle ei kans istunut yhtään ne H&M:n farkut, löysin sillon onneks kirpparilta hyvät housut. Oletko jaksanut töissä olla vielä hyvin?

Voi Dreamer tuollaiset babyshowerit olis ihanat täällä Suomessakin! Tai en nyt tiedä niistä lahjoista, mutta olis ihana jos odottavaa äitiä jotenkin huomioitaisiin vaikkapa hyvällä ruualla ja seuralla.

Oikein lämpimästi tervetuloa naapuri ja onnea! tässä pinossaon tehty unelmista totta! Olen samaa mieltä, ei tuo lapsettomuus unohdu vaikka nyt onkin raskaana. Ja toisaalta hyvä niin, se kyllä auttaa laittamaan asioita arvojärjestykseen. Ei sen toisaalta pidä antaa määrätä elämää myöskään enää esim. kovien pelkojen vuoksi. Vasta yks ilta tostesin miehelle kun makasin alasti sängyssä kun valaskala selkä kipeänä tytön myllätessä masussa, että ihanaa kun saa olla nainen eikä tarvitse tuntea itseään joksikin arvottomaksi puolinaiseksi, niin kuin silloin hoitojen aikana. Vaikka ei tämä aina niin ihanaa ole, nytkin oon menny 4 yötä ihan tunnin unipätkillä selän vuoksi ja alkaa olla itku jo aika herkässä. Mutta ihana on tarttua noihin pieniin onnenhetkiin :heart:
 

Yhteistyössä