**TAMMIKUU2008**joulukuu

Sunnuntaita kaikille! En ole taas pitkään aikaan mitään kirjoitellut mutta olen kyllä käynyt pikaisesti lukemassa... Kaikkia en jaksanut lukea mutta tässä jotain.
Me tapasimme 2004 töissä ja loppuvuodesta olinkin jo sitten raskaana ;) ,2005 ostettiin asunto ja naimisiin.Nyt kun eletään loppua vuodesta 2007 niin toista lasta odotetaan ja yksi km takana. nopeasti meilläkin on kaikki käynyt mutta kun tuntuu hyvältä niin ei enää viitsinyt tässä iässä odotella :whistle:
Katjalla alkaa olemaan jo toivoa lähdöstä,sup,sup,suppareita!!!
Itsellä tuli limatulppa vasta neljännestä lapsesta (tai en ainakaan ole ennen bongannut),saas nähdä miten nyt. Suppareita tulee päivittäin mutta ei mitään kipeitä että kaipa myös tämä menee yli kun muutkin.
Valkovuoto kiusaa myös täällä niin että pakko olla suoja koko ajan ja nyt on kankun rööri ihan rohtunut :x Lonkkasäryt ovat myös tuttuja ja mulla ei niihin auta mikään :ashamed:
Vauvan vaatteet olen nyt saanut pestyä ja jos tuo isäntä saisi tänään koottua sen niin voisin alkaa silittämään niitä. Tiistaina olis lääkäri ja pelkään sitä kun viimeksi sattui niin julmetusti tutkimus!
sellaista tällä erää...
josefiina ja pulla 35+jotain(en nyt juuri muista)
 
Katja mulla meni 4 päivää limatulpan irtoamisesta kun sain esikoisen syliin, että pian pääset tositoimiin :D

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä pian 8 vuotta. Ensi vuonna olis 5 vuotis hääpäivä, jos me sitä nyt muistetaan ylipäätään viettää. Aina sanotaan että miehet ei muista hääpäivää, mutta en kyllä muista minäkään. Tässä arjen pyörityksessä hääpäivän vietto vaan ei tunnu oikeen tähdelliseltä ehkä sitten parinkymmenen vuoden päästä.. :LOL:

Me leivottiin pipareita lasten kanssa eilen. No oikeastaan äippä vaan otti valmistaikinan pakkasesta ja muksut teki loput työt, mulle jäi oikein paistaminen hommaksi. Varsinaista joulusiivousta en aio tehdä, meillä kun on jokapäivä siivouspäivä (en ymmärrä kuinka kämppä voi olla aina kun pyörremyrskyn jäljiltä). Niin ja ne joululahjat lähdetään ostamaan vasta ensiviikonloppuna.

Maximilian ja vauva 34 tasan kai?
 
Te ootte nyt kaikki jo laitokselle minua laittamassa, ja mulle iski nyt paniikki siitä synnytyksestä ja ylipäätään ajatuksesta että minusta tulee äiti.. :| Minunko siitä pikkuisesta pitäisi osata huolehtia..apuva. Ei vielä. (Vaikka kovasti sitä toisaalta odotankin ) Todella ristiriitaiset ajatukset pyörii päässä... :/
 
Hei tasas!

Johnu minä syön rautaa yöllä, kun muuten ei tyhjään vatsaan onnistu... Eli kun muutenkin herään yllä vessassa käymään, niin nappaan raudan siinä samalla reissulla. Muutaman kerran on käynyt niin, etten ole herännyt aamuyöllä lainkaan vessaan ja silloin olen raudan ottanut pienen aamupalan kanssa.

Mutta nyt lähdettävä tämän kauden viimeisiin uinti treeneihin. Saa nähdä koska seuraavan kerran sitten mukaan pääsee! Valmentaja lupautui kyllä jo hoitamaan vauvaa sitten treenien ajan jos muuten pääsen treeneihin...

Maija 34+2
 
Hej på alla!

Täällähän alkaa kohta tapahtua :) ! Mukavaa! Tsemppiä Katjalle! Eiköhän nuo ristiriitaiset ajatukset ole ihan normaaleja tässä vaiheessa. Hyvin se menee!

Myö käytiin tänään jo vähän tutustumassa synnärille... asukin liikkeet tuntuivat eilen ja tänään todella vaimeilta ja vähäisiltä. Mikään ei auttanut... No, osastolla ottivat käyrän ja ultrasivat. Johan löytyi kaveriin eloa :) . *helpotuksen huokaus* . Sanoivat, että näillä viikoilla asukki alkaa olla jo sen verran iso, että ei sovi entiseen tapaan masussa myllämään, joten liikkeet voivat tuntua eritavalla kuin aiemmin. Nyt pitää vaan tarkemmin muistaa laskea liikkeitä ja käydä siellä jos liikkeet vähenee. Paololla oli painoa n. 2600g ja syntymäpainoksi arvioivat 3,6 kg jos tätä vauhtia kasvaa. Tuntui kyllä helpottavalta nähdä (ja kuulla) että masussa kaikki on ok. Lantiota lääkäri myös tutkaili ja arvioi, että hyvin sopisi syntymään. *toinen helpotuksen huokaus*. Muuten kaikki on mennyt hyvin ja oon yrittänyt kaikista loppuraskauden vaivoista huolimatta nauttia olosta. Tälleen esikkoa oottaessa se on helppoa, kun ei oo muita lapsia hoidettavana, niin voi keskittyä vaan omaan oloon :) .

Miekään en oo neuvolasta saanut noita välilihan hierontaohjeita... pitääpä testata, josko siitä olisi sitten apua... Ja Ceridal on onneksi monikäyttöistä :) .

Me miehen kanssa ollaan aloitettu yhteinen taival vappuna 2006, saman katon alle muutettiin syksyllä 2006 ja kosittu on muutaman kerran puolitosissaan ;) -sormukset oottaa vielä kaupassa, mutta jouluksi ne olisi tarkoitus vielä hankkia :heart: . Häitä sitten juhlimme vasta parin vuoden päästä. Talvihäät haaveissa :) !

Mutta nyt vielä ukkelin kainaloon pötköttelemään. Kavereita tulee vielä illalla kylään ja torttuja tekisi niin kovasti mieli -slurps-

Jaksamista vaivojen ja masujen kanssa! Kyllä tämä kohta helpottaa....

-Kirppu ja Paolo 35+3-
 
HeMa05:
Hokkis:aika jännä että sulle on luvattu paikka perheosastolta synnytyksen jälkeen koska kun me mentiin NKL 3 vuotta sitten niin sinne pääsi tilanteen mukaan.miten ne voi taata perhehuoneen jos on ruuhkaa?
Itse kun kävin nyt Kättärillä niin sanoivat et aina yrittävät järjestää perhehuoneen mutta tilanteen mukaan mentävä.
Ei meille luvattu perhehuonetta, kirjotin vähän tyhmästi. Eli perheosastolle päästään tutustumaan vaikka synnytysosastolle ei päästäkkään. Sitten kun mennään synnyttämään niin saadaan perhehuone jos niitä on vapaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hokkis:
HeMa05:
Hokkis:aika jännä että sulle on luvattu paikka perheosastolta synnytyksen jälkeen koska kun me mentiin NKL 3 vuotta sitten niin sinne pääsi tilanteen mukaan.miten ne voi taata perhehuoneen jos on ruuhkaa?
Itse kun kävin nyt Kättärillä niin sanoivat et aina yrittävät järjestää perhehuoneen mutta tilanteen mukaan mentävä.
Ei meille luvattu perhehuonetta, kirjotin vähän tyhmästi. Eli perheosastolle päästään tutustumaan vaikka synnytysosastolle ei päästäkkään. Sitten kun mennään synnyttämään niin saadaan perhehuone jos niitä on vapaana.
ahaa :)

 
täällä on nyt päivän urakat suoritettu eli molemmat kyläpaikat koluttu.mutten ihan mukavaa mut tuo autossa istuskelu ottaa vähän voimille.ja nyt oikein tuntuu jo tuo kova pää tuolla alhaalla..vessassa saa käydä koko ajan ja silti tulee vaan liru.mulla ei karkailua ole mut valkovuotoa on taas enemmän.lantionpohjalihasten jumppa on taas maistunut kun tuli noita pukamia...päätin että jos nyt ei sit muuta enää tulis :|

kovasti tuo maha vaan kovettelee ja olen koko ajan ihan väsy.tarvis kyllä kunnon huilit mut vaikeaa kun tyttö kotona päivät....
 
Sunnuntai iltoja kaikille!

Minä tyttö se eilen kuuden maissa innostuin aloittamaan villapaidan tekoa tuolle meidän tytölle. Langat oltiin hankittu jo kuukausi sitten mut nyt ajattelin aloitella. Siinä ilta sitten menikin pitkälle yöhön snookeria ja jotai thai nyrkkeilyä eurosportilta katsellessa. Nukkumaan maltoin lähteä vasta puoli kahden aikaan ja puoli yhdeksän maissa kädet syyhys jo kudinten kimppuun. Eipä siinä, tossa yhden aikaan päivällä olikin tytölle jo paita valmiina. Ikinä en ole mitään neulonu noin nopeasti! Tosin toi lankakin, Novitan Kuura, on tosi nopeeta neuloa. Tuli aivan tosi makee vaikka itse sanonkin. Mistään en meinannu löytää neuleohjeita, mutta pienensin sitte itse aikuisten ohjeista muutaman kokonumeron verran. Tyttö käyttää noin 128 cm vaatteita. Tuo paita näyttäis menevän varmaan vielä ensi talvenkin kun on niin mukavan joustavaa kudosta. Ja hihat tein sillai että nyt kun vähän kääntää niin on ihan ok näköiset.
Kyllä olen ylpiä itsestäni :D

Otin sitte päivällä puolentoista tunnin tirsat ja kun heräsin lähdettiin käymään tossa kylällä joulumyyjäisissä. Pari läpivärjättyä lila-vaaleaa pylväskynttilää ostin, eipä siellä muuta juuri kivaa ollut.
Niin ja olihan siellä Joulupukkikin, mutta niin kiireinen, että likalle karkin antoi ja jatkoi matkaa. Yhtään ei jutella kerennyt.

Mullakin on ollu tuota virtsankarkailua kun oli tuo kauhea yskä, mutta nyt ei kyllä enää kun yskä hellittäny. Valkovuotoa on kyllä ja jonkin verran, että tulee niitä pikkuhousunsuojia käytettyä. Lantionpohjajumpat olen yrittäny muistaa. Naureskelinkin tossa yhdessä vaiheessa ton yskän kanssa että taidan töistä kohta hakea teippivaipat itselleni kun aina sai juosta vessaan kun vähänkin oli hätä ja alkoi yskittää. Kyllä välillä meinas jo usko loppua sen yskän kanssa, et niin olis tehny miel välil laskea vaan housuun. :LOL:

mirkkuli 33+4 (tai jotain sinnepäin)
 
Tervehdys taas!

en olekaan vähään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan, lukemassa olen aina piipahtanut. Rupeaa kyllä itseään jo vähän jänskättää kun alkaa näitä vauvoja tupsahdella meidänkin porukkaan. Ihanaa saada oma nyytti syliin.

Meillä ollaan kans edetty varsin rivakkaan tahtiin miehen kanssa, mutta kun kaikki on tuntunut kolahtavan niin eipä olla paljon jarruteltu. Yhteiselomme alkoi 2003 alkuvuodesta, melkein heti asuttiinki jo saman katon alla. Kihloihin mentiin uutena vuotena 2003. Esikoinen syntyikin loppuvuodesta 2004, toinen alkukesästä 2006 ja nyt sitten kolmas olisi tuloillaan. Yhdessä ollaan oltu vajaa 5vuotta ja ens kesänä olisi tarkoitus naimisiin mennä =)

Olen yrittänyt olla ahkerana ja saada kaikki jouluvalmistelut tehtyä, enää tartteisi porkkanalaatikko tehdä niin kaikki olisi valmis jouluksi. Lahjat on paketeissaan ja ruuat ja leivonnaiset paistettuina.

Huomenna olisikin viimeinen kouluilta tältä vuodelta. Opiskelen ilta-/etäopiskeluna ja tarkoitus olisi valmistua keväällä. 2,5 vuotta (+0,5v työharjoittelua) olisi jo takana, piakkoin toivottavasti merkonomin paperit käsissä. Koulua olen käynyt kotona olon yhteydessä ja hyvin on sujunut vaikka jo toinen lapsi syntyy koulun aikana. Samaa tahtia olen pystynyt menemään muiden kanssa jotka aloittivat yhtä aikaa. Vaatiihan se paljon järjestelykykyä et tehtävät yms. tulee tehtyä kahden pienen (n. 3v ja n. 1v7kk) lapsen kanssa. Monesti se on ollut omista yöunista pois, silloin kun on rauhallisinta tehdä kun muut nukkuu. Tarkoitus on jatkaa koulua sitten tammikuussa, mutta kaikilla tunneilla ei varmaan tule käytyä. Tosin lähiopetusta on vain kahdesti viikossa, eikä läsnäolopakkoa ole. Suuri kiitos kyllä täytyy antaa miehelle jolta tämä minun koulunkäynti myös vaati aika paljon. Mutta lopputyötä jo aherrellaan ja kaikki jo annetut tehtävät, vaikka palautus olisikin vasta ensi vuoden puolella on nyt saatu tehtyä. Yrittänyt helpottaa näin omaa alkuvuotta. Mutta eipä siitä sen enempää, johan siitä melkoinen värssy tulikin.

Lopultakin sain kaiveltua vauvanvaatteet laatikoista sekä pestyä että siliteltyä ne. Kaikki olisi nyt valmista vauvan tuloon.
tiistaina olisikin lääkärineuvola, innolla jo odotan. Vauva on jo hyvin laskeutunut, niin on mukava tietää että mikä on tilanne tuolla alhaalla. Päivittäin on kipeästi supistellut, toivottavasti pikku hiljaa, no ensi vuoden puolella ehkä kuitenkin alkaisi jotain taphtumaan.
Mutta nyt nukkumaan!

Säde ja vauva 35+5
 
SÄDE83: Onnittelut koulun loppusuorasta! Itse saan valmistumispaperit ammattikorkeasta nyt tällä viikolla...aika upea tunne. Joskus jo ajattelin etten koskaan valmistu ja nyt se on siinä. On kyllä vaatinut pitkää pinnaa tämä lasten kanssa opiskelu (meillä myös 2 ennestään) eikä aina ole helppoa ole ollut. Mutta,mutta nyt se on tehty :D

SEKTIOSTA/ SEKTIOON MENIJÄT: Millä perusteella/minkä takia menette sektioon...moni siitä on jo kertonutkin, mutta anteeksi huonomuistisuuteni. Millä rv:llä sektio tehdään?

Itse olen aivan paniikissa tilanteestani. Kaaduin n. 4vk sitten ja molemmat jalat ovat olleet paketissa (olen kulkenut kepeillä nyt 4vk ja kuljen edelleen). Nyt toinen jalka alkaa olemaan ok, mutta toisen jalan polvea en voi kuvitellakkaan koukistavani.

Selässä olevan vanha kolarivamma on alkanut temppuilemaan niin että jalassa on tuntohäiriöitä ja se ei aina kanna normaalisti. (kepeillä kulkeminen vain pahentaa asiaa, koska alaselkään tulee lihasjännitteitä, jota en voi venytellä auki jalkojen takia)
Ajattellin polven paranevan ennen synnytystä ja tuolla selällä on jo kaksi synnytetty...nyt kuitenkin rehellisesti sanottuna synnytys alakautta on mahdoton ajatus. Polvi on edelleen toimintakyvytön.

MITEN VOIN ESIM.PONNISTAA, JOS EN SAA JALKAA KOUKKUUN? Viimeksi äitipolilla sanoivat että alakautta synnytetään aina ensisijaisesti...haluan vain nähdä miten se onnistuu kepeillä kulkevalta synnyttäjältä, joka ei saa jalkaa koukkuun eikä pysty liikkumaan kunnolla!!? (esim. sängylle nouseminen on oma operaationsa)

Epiduraalia tms.. en voi saada juuri vanhan kolarivammani takia (lantiossa/alaselässä kasaanpainumia joiden takia "hermovaurioita/hermoradat eivät toimi ihan normaalisti).
Vesi+ilokaasu ainoat puudutteet ja nyt en pääse edes ammeeseen kunnolla tai sieltä pois...saati sitten synnytyksessä.
Onneksi minulla on nyt aika fysiatriaan sairaalaan ja äitipoli...katsotaan nyt mitä sanovat. Itse olen sitä mieltä, että tarvitsen sektion.

 
Huomenta!

Taas uusi maanantai, ja mikä pelottavinta, enää tasan viikko jouluun! Minäkin tavallisuudesta poiketen hereillä ajoissa, kun pitäs heti yhdeksän aikaan lähteä kaupoille. Tarkoituksena ois saada ostettua miehelle joulu ja synttärilahjat. Ja tosi tyytyväinen olen, jos jostain löydän joulupöytään sopivat tabletit tai kaitaliinan.

Pitää varmaan ostaa myös jotain ekstra hyvää, meillä kun on tänään tasan 1,5v tapaamisesta. Jos vaikka herkuttelis sitten päivällä, kun mies tulee töistä kotiin. Eli täällä kanssa edetty aikasta rivakkaa tahtia, mutta kuten muutama muukin on sanonut, niin mitä sitä suotta jarruttelemaan, kun hyvältä tuntuu.

Mutta nyt koirat ulos ja kaupoille!

 
Tänä aamuna olo on kyllä niin huono että.mä olen niin jotenkin ärtynyt että voisin räjähtää koska vaan ja eikä tuo tyttö päästä mua yhtään helpolla.kiukkuaa vaan...kaikkea pitäis tehdä mutta ei jaksa.
millähän tuon mielialan sais pidettyä parempana?taitaa vaan olla loppuajan hormoonimyrsky valloillaan,ehkä se tästä tasaantuu...
no tässä oli tän päivän aloitukseksi kunnon vali valit... :ashamed:
 
Huomenta! Näköjään kaikenlaiset tuntemukset, että vauva syntyisi jo piakkoin hävisi siihen limatulpan irtoamiseen, ja veri-limaiseen vuotoon.. Supistuksia on ollut vähemmän nyt parin viimeisen yön aikana mitä moneen viikkoon! Vauva on ollut muutenkin tosi rauhallinen, paitsi viime yönä piti parin tunnin rivakan jumppatuokion, ja oikein pullisteli miun alapäätä, ja pari kertaa vihlasi tosi kipeästi sieltä.

Että eipä ihmeitä sinäänsä tälläkään kertaa, mukavaa viikonalkua kaikille! Saas nähdä, että tuleeko monelle meistä pikku tonttu-ukko/tyttö jo jouluksi :)

Katja ja rv 37+4
 
Huomenta täältäkin!
Täällä kerrankin energinen aamu, vaikka esikko oli no nykimässä pikkasen ennen 7 ylös. Tässä joulusiivousta aloittelen ja odottelen et mieskin heräis touhuamaan. Sitten ois sekin tehtynä. Tänään on siihen oiva päivä ku mieskin on vapaalla. Loppu viikko meneekin sitten hällä töissä. Ja on muuta kiirusta. Pitää loput tonttuilut tehä ja lahjat ripotella sekä jouluruokaostokset tehä.
Tuossa puolen päivän jälkeen onkin sitten se lääkärineukka, ja kahtellaan mitä siellä sanotaa, toivottavasti muutakin kuin puntarinlukemasta :ashamed: taitaa eilinen poppareitten syönti kostautua tänään sitten puntarilla..Noo, ihan sama!
Iltasella sitten lähtää vielä shoppaileen nuoremman pojan kanssa, saas nähä mitä reissusta tulee, ku ei enää rattaissa istuminen kiinnosta ja ajattelin kuitenkin ottaa ne mukaan kaupunkiin. Siellon kuiten niin paljon porukkata et hukkaan toi poju muuten siellä meneepi.

Masussa Aatto rallatteleen samaa rataa, taas kyllä tais kylkeänsä kääntää, tai jotenkin asento muuttu ku tuuppimiset tuntuu eri paikassa ku eilen. Elikkäs meinaa varmaan sitä et vielä köllitään aikas ylhäällä ja mitään laskeutumia ei vielä harrasteta. Mut enpä sitä osaa odottaakaan ku ei noi aikaseminkaa ole laskeutun varmaa ku sairaalassa. Nyt on olu ollu jokseenkin hyvä että ihan mietin et pitäs käydä pienehko sauvakävelylenkkin heittää, mutta saa taas sitten nähä mikä on vointi ku siivous urakka on hoidettu.
Nyt imuroimaan mattoja et ne on sitten miehelle valmiina tuolla nipussa piahlle vietäväksi..

Mukavaa viikonalkua. Saahaankohan tälle viikolle jo lisää vauvauutisia..Sieltä varmaa piahkoin alkaa kotiutumaan Lizardus, meiming ja tahtoo äidiksi.. (oliko vielä jotain muita..??) Ja katjaa tietty jännäillään.

Saaru ja Aattomiäs 38+3
 
Huomenia, huomenia.

Nyt sitten mullakin alkaa oleen tukala olotila iltaisin kun nukkumaan yrittää mennä. Ei varmaan sen takia enää viitsi ajoissa mennäkään tonne sängyn pohjalle kun niin kauhian paha on löytää hyvää asentoa, saatikka että ensin pääsee sinne sänkyyn. Täytyy aina vähän niin kuin heittäytyä sinne petiin selälleen kun toi kylki on vielä kuitenkin aikasen hellänä. Ja sitten kun pääsee selälleen siitä on sitten homma vääntäytyä kyljelleen hyvään asentoon. Aina kun päätäni nostan niin tuntuu että vaavin takapuoli tai joku muu osuu just siihen kylkiluuhun joka on kipeä. Ei siinä sitte auta kun taas saada itsensä suoraksi että ei sattuis niin paljoa. Kyllä toi vaavi mun mielestä tuntuu isolta, sanokoot lääkärit mitä vaan.

Onko kellään ollut käytössä raskaana ollessa vesisänkyä? Meillä vasta kolme vuotta sitten luovuttiin siitä ja nyt tuntuu et voi kun sen sais takaisin. Siinä kun patja antoi periks niin hyvin ja aina oli tukea mahalle loppuaikana raskaanaollessa.
Kerran tosin jäin patjan ja sängynreunan väliin jumiin kun esikoista odotin ihan viimeisillään. Sen jälkeen mies varmisti aina ennen töihin lähtöä et mulla oli puhelin käden ulottuvilla.

Nyt olen aamun yrittäny paketoida noita joululahjoja. Lattialla kun istun niin aikasen hankalaa alkaa sekin olemaan.
Toivottavasti tässä mieli piristyy kun lähden niitä lahjoja viemään oikeisiin osoitteisiin. Hakis sitte samalla lantut ja porkkanat ja illalla vääntäis noi laatikot valmiiks.
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Ai että mua ottaa päähän!!!!!! Soitin heti tänä aamuna neuvolaan siitä lähetteestä ja se neuvola täti EI OLLU MUISTANU LAITTAA SITÄ LÄHETETTÄ |O |O :'( .. Ja itkuhan siinä meinas tulla ku alko suututtamaan niin paljon. Ja mun oma nlatäti ei ollut tänäänkään paikalla ja se joka siellä vastas niin ei suostunu sitä lähetettä laittamaan vaan laittaa lapun sille omalle nlatätille huomis aamuks kun huomenna on taas töissä! Mä soitan heti huomenna aamulla sille ja sanon suorat sanat sille!! Ja varmistan että se sen lähetteen laittaa!!!

Johan helpotti jonnekin purkaa =) Ärsyttää vaan niin suuresti kun pelottaa muutenkin se synnyttämään lähtö.. kun esikoinen synty niin nopsaa 4h 52 min kesti synnytys ja jos tää toinen tulee nopeempaa niin ehditäänkö ajoissa sairaalaan asti kun sinne on yli 80 km matkaa.. Ja sitten pelottaa se että miten paikat kestää jos tää vauveli onkin tehny nyt sen ison kavupyrähdyksen ja on isokokoinen. Poika oli syntyessään 3770g ja 51 cm ja mulla repes sillonki jo paikat ja kesti jonkin aikaa ennen kuin siitä palautu.. Niin nyt pelottaa jos tää masuasukki tosiaan on paljonki isompi.. :/
 
Halinappi, mäki olen täällä jo ihan raivona sun puolesta. Inhimillisiä virheitä tietysti sattuu (myös neuvolan henkilökunnalle), mutta meidän raskaana olevien hormoonit ei oikein kestä tollaista. *iso kirosana*

Pikkuinenko on tosi kurja toi sun tilanne, mutta uskoisin (vaikka asiasta en mitään oikeasti tiedäkkään) että sulla on ihan hyvät perusteet sektioon kunhan vaan pääset sinne äitiyspolille juttelemaan. Luulisi että ammattilaiset ymmärtävät että yhtälö on täysin mahdoton jos et pääse kunnolla kipuamaan edes sinne sänkyyn! Toivotaan että kaikki menee hyvin!

Katja, mitäs jos sulla kohtu nyt lepäilikin niiden supistusten kanssa, että jaksaa aloittaa ihan kunnon taistelun? Täällä jännätään kovasti miten nopsaan sulla lähtee käyntiin!

Omassa navassa kaikki ennallaan. Mönkijä riekkuu minkä pystyy ja kyllä ainakin mulla ne potkut tuntuu ihan kunnolla. Tosin enemmän se meneminen on sellaista mylläämistä, mutta kiva näinkin.Heti kun on sellainen päivä että möngertäjä on hiljaisempi niin tulee ihan valtava huoli että mitäs nyt? Onneksi kuitenkin kaikki hyvin ja torstaina päästään taas äitipolille kurkkimaan pikkuista ultran kautta!

Mulla olisi tämän päivän urakkana keittiö. Pitäisi koko keittiö jynssätä katosta lattiaan ja kunnolla kun tänään tulee uusi ruokailuryhmä ja ajattelin että nyt on helppo puunata kun ei ole tuolia / pöytää tiellä. Saas nähdä ehdinkö myös verhot vaihtamaan ennen kun mies tulee kotiin. Eilen ostin uudet verhotkin keittiöön kun oli tarjouksessa.

Eli hommiin siis, eihän tästä muuten tule mitään.

Hyviä vointeja maanantaihin kaikille.

pötkylä ja pötsimönkijä 35+4
 
Halinappi, hyvä ku soitit ja varmistit asian. Oisin muuten saanut turhaa aikaa odotella. Saas nähä saanko mäki ajan äippäpolille, mitä se lääkäri tuumaa Aaton koosta näin sf-mitan ja käsikopelon avulla.
Älä huoli siitä vauvan koosta. Mulla esikko painoi 3650g ja väliliha leikattiin toooosi paljon, ku tarjontavirheessäkin päätänsä puski vielä kaiken lisäksi. Mutta sitten paljon helpommin tupsahti toi nykyinen kuopus vaikka paino olikin 4280g. Sitä antaa paikat paremmin periksi uudelleen synnyttäjälle, tuossa synnytyksessä pikkuisia repeämiä tuli, joihin laitettiin tikki tai 2, mut neki ropisi jo sairaalassa olo aikana suurin osa pois. Kyllä muakin huoletti se synnytys ku tiedossa oli yli 4kg vauva, mutta hyvin meni. Kätilö vaa tuumas että ens kerralla sitten 5kg...jos nyt ei kuitenkaa..
Siksi oiskin nyt kiva tietään mihin varautua. Minkä kokone sieltä nyt on pakerrettavissa. Varsinki jos yliajalle taas mennään ja nyt on jo iso kokonen, niin ei viittis kasvattaa sitä "turhaa" lisää 3vko.

Saaru joka alkaa jo pikkuhiljaa hyytyyn siivotessa...taitaa sauvakävelyt jäädä, et riittäis vielä virtaa illan shoppailuille.
 
Täällä niin pirun huonosti nukuttu yö takana,ei vaan uni tule, aamulla kun mies lähti kuuden aikaan töihin niin nukahdin ja vasta äsken heräsin, no pääasia et edes vähän nukkuu vaikka sitten päivällä :)

Ihanaa meidän kylppäri remppa alkaa parin päivän päästä olemaan ohi,sit pääsee siivoilemaan ja laittamaan joulua, tänne kaaoksen keskelle kun ei ole mitään viitsinyt laittaa.Mukavampi sitten siistiin kotiin.
:heart:

Eilen totesin miehelle että vaikka kuinka tämä raskausaika on ihanaa,masu on ihanaa,kilot ei haittaa jne..niin kyllä jo pikku hiljaa alkaa toivomaan, että pikkuinen tulisi ulos :)

Halinappi: toivottavasti se nyt huomenna laittaa sen lähetteen,ehdit sitten käydä siellä,varmaan aika pian lähettävät ajan,itselleni tuli ainakin sillon samalla viikolla.

Jenni & Hajis 35+6
 
Hellou!!!
Terveisii masusta... siellä köllii tällä hetkellä semmonen reilu kolmekilonen "jöötti" ja hyvin voi kaikkinensa... Arvioitu syntymäpaino kuulemma himpun alle 4 kiloa... alkopa jännittämään oikeen :D kuopus kun oli sen neljäkiloo,eikä millään meinannu löytyä voimia puskemaan ulos saakka... nyt jalat ja sormet ristiin ettei menis sinne yliaikaan niin kauheesti koska sitte kasvaa toki jo "liikaa"... Täsmälleen oikeen kokonen tyyppi siellä nyt oli... Mut että niin että ottiatuota ja niin edelleen :whistle:

Napavirtaukset meni ok ja hengitysliikkeitä kuulemma siellä harjoteltiin kovasti ja köllittiin niin peppu eessä ettei jalkojen väliin nähty ollenkaan... Tosin edelleen tyttösykkeillä mennään... eli korkeita lukemia.. ;) JOS siis vanhat merkit pitää paikkansa!
Kohdunsuun tilanteessa ei muutoksia.. eli edelleen pehmeetä ja sormelle auki...korkeella pysyttelee, ei siis laskeutumisen merkkejä... plääääh!
Toisaalta en välttämättä haluaiskaan just jouluna maata siellä sairaalassa mut toisaalta sitten toivois ettei se koko menis taas ihan mahottomaks... Mä olen hankala, tiedän sen... =)

Hitsi, mä nyt ehtiny mitään kellekkään kommentoimaankaan ku täällä alko lapset tappelee, eli pitää mennä... =) Ihanaa viikkoa kaikille, siis näin joulun alla =) =) kun vielä sais sen pinnasängyn paikalleen jouluksi, ni sitten saa luvan vauvakin tulla ;) :D

Saapis ja tiitis 37+2 /n.3.2kg
 
Heippa,

Täällähän tapahtuu ja ajatuksia liikkuu vilkkaasti!

Tänään menee kotostalla kun esikoinen on ollut kuumeinen vkonloppuna, mutta toisaalta hyvä että joudun olemaan ihan kotona vaan ja ottamaan rauhallisesti. Perjantaina jouduin kävelemään päivän aikana n 9 km ja se kyllä tuntui sitten myös! KÄvin silloin myös mm lääkärillä neuvolassa ja paikat ovat kuulemma jo kypsät
:eek: Mutta toisaalta voi tässä viikkojakin mennä ennenkun oikeasti tapahtuu. Eilen vain alkoi sitten tosi napakka harjoitussuppari ja mies oli kärrämässä synnärille - kysyi vain "mennäänkö synnyttämään" (ensisynnyttäjänä olisin varmaan hihkunut että joo) Mutta vastasin vain pelonsekaisin tuntein että "EI!!! En lähde ennenkun varpaankynnet irtoaa tai vesi lirahtaa" :LOL: Oli vain voimakkain tähän mennessä - jopa niin että koko keho jo tärisi. Täytyy vaan nyt olla aika lähellä sairaalaa, koska esikoinenhan tuli rytinällä 3.5 tunnissa, josta avautuminen oli vain 1h (mikä on tosi harvinaista).

Eivät muuten neuvolassa osanneet arvioida painoa - tai halunnut antaa arviota. ...jos siis vaan vielä pysyisi pari viikkoa tai edes joulun yli :xmas: Eiköhän!

Jep - mutta nyt aletaan tekemään luonasta toipilaalle.

Piparituoksuisisa terveisiä täältä!

JonnaP ja pikkutonttuP
 
Päiviä ja maanantaita täältäkin!

Synnytys tosiaan lähenee ja pikkuhiljaa mullakin alkaa olla ajatuksia siihen suuntaan..ja ehkä vähän pelottamaankin on alkanut.. Miehen kanssa tuossa ihmeteltiin että mihin tämä aika oikein on mennyt.. vielähän tässä on 5 viikkoa laskettuun aikaan..mutta silti.. supistelluja ei ole nyt tullut ollenkaan niin kuin muutama viikko sitten, mutta "sukkapuikko" tuikkaisuja alapäähän kyllä!!! välillä pitää kaupassa vaan hillitä ettei karjaise, kun saattuu niiiiiin lujaa... Kaipa sen kohdunkaula kypsyy... Huomenna vika neuvolalääkäri.. vähän jännittää mitä sanoo... kirjoittelen sitten kuulumisia... nyt ajatukset ihan jäässä..

maya+Aarre 35+1
 
Täällä myös jännitetään Katjan ja muiden puolesta. Mulla alkoi tänään nyt sitten virallisesti tuo äitiysloma, vaikka kotosalla tässä ollaan jo oltukin piiitkän aikaa. Ensi viikonloppuna olisi tiedossa syntymäpäiväjuhlat, joissa tarttis sitten koko päivän jaksaa olla. Saas nähä kuinka jalat kestävät. No onneksi on tuoleja olemassa, joten voi niille sitten istahtaa. Eilen kokeilin jo valmiiksi vaatteet, jotka sinne meinasin laittaa. Mahtuiovat onneksi päälle, mutta NE kengät... täytyi sitten lähteä kaupoille ja koko päivä siellä vierähtikin. Nyt on normaali kokoa suuremmat kengät ostettuna. Kauppareissulla tuli jotenkin huono olo ja tuntui, että pian päästä heittää. Päätä kiristi! Tuskahiki painoi päälle ja tuntui, että pakko saada raitista ilmaa. No kävin sitten töissä verenpaineetkin mittaamasssa, mutta normaaliarvoissa olivat. Soitin kuitenkin äitiyspolille, jossa sainkin sitten mukavasti jutella kahdeksan eri ihmisen kanssa ja jokaiselle selittää samat asiat. Yhdistivät vaan aina eteenpäin... no ohjeeksi annettiin lepoa hämärässä ja päänsärkyyn lääkettä sekä runsasta juomista. Huomenna sitten menen tuonne neuvolaan, kun on muutenkin se lääkärineuvola- aika. Jännittää vaan aikast paljon tuo huominen, kun taitavat sitä synnytystapa- arviointia tehdä ja vielä verikokeet päälle, *tuskaa* :kieh:
 
Saapasjalkakissa: Noista "tyttösykkeistä", niin tytöillä on tutkimuksen mukaan 1-2 lyöntiä nopeampi syke minuutissa mitä pojilla ;) Eli ei kovin suurta eroa ole noilla sykkeillä, mutta mukavahan se on aina arvailla kaikenlaisten merkkien perusteella. =)

Mie en sit tiiä että tuliko mulla se limatulppa kokonaan, kun jostain luin että se on niinkin suuri kuin kanamunan kokoinen :eek: eikä mulla siis läheskään niin paljon sitä tullut, voihan se olla että siitä tuli vaan puolet tms.. ja myöhemmin loput...

Katja taas..ja rv 37+4
 

Yhteistyössä