**TAMMIKUU2008**joulukuu

Mitenhän sitä saisi itsensä pois tästä koneelta ja tekemään jotain hyödyllistä..mä varmaan olen yövaatteissa kun mies tulee töistä :LOL: mut eikös se pitäs meille sallia?

Noista sykkeistä, meillä on sykkeet ollu koko ajan matalalla,ja siis poika tulossa,meillä on kyl kaikki ennustukset yms..pitäneet paikkaansa mitä äiti ja anoppi on esim. mun vihkisormuksella tehnyt.

Joo jospa sitä koittaisi ainakin joulumenuuta alkaa kokoamaan..
 
Kaikki arvot yms mitat hyvät ja normaalit. Lääkärin mielestä käsikopelolla Aatton on normaalin järkevän (lääkäri itse käytti moista sanaa:D) kokoinen, ei mikää jättiläinen. Mutta jos yli menee niin varmaankin samaa koko luokkaan kuin kuopus oli. Mutta nyt kuitenni otetaan jo ensimmäiselle yliaikaiskäynnille polille jo 41+4 ja viimeksi meni eka käynnille vasta 42+1.
Nytkin paikat oli ihan epäkypsät, kiintee, kiinni ja täys kanava. Elikkäs näyttänee taas että yliajalle mennää ja käynnistyksen kautta Aatto maailmaa. Se ei haittaa sinänsä yhtää kunhan käynnistelee aletaan ajoissa ettei vaan veny yliaika 3viikkoo. Niin toivon mukaan käynnistellään aikasemmin niin ei Aattokaan kerkiä liiakseen kasvaa masussa.
Jos paikat on yhä ensimmäisellä yliaikaiskäynnillä samassa tilassa niin koitan puhua joskos käynnisteltäis, ku ei se tilanne siitä sitten muutu vaikka alettais odottamaan. Lääkärikin meinas että joillakin se vaan ei itsekseen käynnisty. Ja piti hyvänä sitä että mulla noilla pillereillä lähti noinkin hyvin käyntiin viimeksi. Silloin tehdää sitten polilla ultraus jossa kahtellaan virtaukset yms. koko arviota. Tässä sitten nyt asennoidutaan jouluun ja uuden vuoden viettoon ja normi neukkakäynteihin. Sitten tammikuun 8pvä ois täynnä se 41+4 ja varmaa aikaa varailla sinne polille.
Nyt huokaseen ruuan päälle ja sitten siivous urakka loppuun..Sitten kaupungille..

Saaru ja (vielä) järkevän kokonen Aattomiäs :LOL:
 
Heip tosi pitkästä aikaa!

Taas oltiin esikoisen kanssa mummolareissussa reilun viikon verran, joten koneella ei ole liiemmin päässyt olemaan. Muutaman kerran kävin hätäsesti viestejä lueskelemassa ja paljon niitä oli tullutkin. Yhdellä istumalla ei pystynyt viiden päivän viestejä lukemaan. Kivaa, kun täältä löytyy ahkeria kirjottajia.

Onnea vauvautuneille ja tsempit kaikille, jotka jo lähtökuopissa ovat. Hurjaa, että nyt ollaan jo näin loppusuoralla. Ite en oikein ole tajunnutkaan, kuinka lähellä tuo h-hetki on. Nou synnytysressiäkään siis. :) Vielä!!!

Keksiviikkona onkin sit viimenen lääkärineuvola, joulun takia on ehkä hiukan aikasilla viikoilla. Jännä kuulla, millasissa valmiuksissa paikat onkaan. Supisteluja ei paljoa ole ollut, ei kivuttomia eikä kivullisia, joten luulenpa, ettei kauheasti ole vielä tapahtunut tuolla alakerrassa. Vauva on luultavasti kääntynyt raivotarjontaan, ainakin potkut suurimmaksi osaksi tuntuu tuolla navan seudulla. Toisaalta välillä iskee epävarmuus vauvan asennosta, kun tuolla lonkkien seudulla tuntuu potkun tapaisia sysäyksiä. Hakkaa sit varmaan nyrkeillä, että "päästä jo ulos täältä". :)
Maha tuntuu olevan tosi korkeella ja se on kokoajan tiellä. Kengän nauhojen sitominen alkaa olla jo ihan tuskasta. Täytyy varmaan siirtyä käyttämään vaan kumisaappaita ja pakkasella huopatossuja. Turvotusktakin on tullut nyt sen verran, että sormuksen jouduin viimein ottamaan pois. Tuntuu muuten aika alastomalta!

Täällä on ollut puhetta parisuhteen kestosta. Meillä on miehen kanssa yhteistä taivalta hiukan vajaa viis vuotta. Melko pian tapaamisen jälkeen muutettiin yhteen (virallisesti muutettiin 4kk:n seurustelun jälkeen, mutta käytännössä asuttiin yhdessä jo pari kuukautta ennen sitä ). Kihloissa ollaan oltu kaks vuotta. Esikoinen on nyt 1v 4kk. Hääpäivä on vielä tuntematon.

Nyt on pakko kertoa, kun oltiin itsenäisyyspäivän jälkeisenä lauantaina ystäväni häissä. Oli aivan mielettömän siistit bileet. Esiintymässä oli mm. Pommi ja Gommi (tiedättehän ne Pedron ja M. A. Nummisen kissa ja jänis) sekä Ville Leinonen. (Sulhasella on vähän suhteita noihin musiikkipiireihin, joten se selittää noita esiinyjiä. ) Toi Ville vei kyllä ihan jalat alta! Mulla oli esikoisen synnytyksessä Ville Leinosen levyjä mukana ja ne oli kyllä siihen tilanteesees aivan omiaan, saivat sopivasti rentoutumaan. Ja eikös Ville esittänyt just sen mulle tärkeimmän kappaleen siellä häissä ja poruhan siitä tuli! Pakko oli sitten käydä Villen juttusilla kiittelemässä synnytysavusta ja lupasin ottaa hänet mukaan myös tähän seuraavaan synnytykseen. :)

Jepulis jee. Täytynee lähteä paketoimaan joululahjoja, kun tuo esikoinen vielä nyt nukkuu. Meiän joululahjahankinnat saatiin melkos hyvin eilen loppusuoralle, nyt puuttuu oikeestaan enää lahja miehen siskolle. Se onkin sit tosi hankala tapaus. Lahjavinkkejä otetaan vastaan!

Mukavata päivänjatkoa kaikille
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Saapasjalkakissa: Noista "tyttösykkeistä", niin tytöillä on tutkimuksen mukaan 1-2 lyöntiä nopeampi syke minuutissa mitä pojilla ;) Eli ei kovin suurta eroa ole noilla sykkeillä, mutta mukavahan se on aina arvailla kaikenlaisten merkkien perusteella. =)

Mie en sit tiiä että tuliko mulla se limatulppa kokonaan, kun jostain luin että se on niinkin suuri kuin kanamunan kokoinen :eek: eikä mulla siis läheskään niin paljon sitä tullut, voihan se olla että siitä tuli vaan puolet tms.. ja myöhemmin loput...

Katja taas..ja rv 37+4

Mun oli pakko tähän tulla vastaamaan tää oma kokemus :D
Eli mun tytöt (vuosimallit 00 ja 02) oli molemmat semmosia ku alimmillaan syke kävi 155, mut muutoin se oli koko ajan siellä 170 luokkaa...
Kun taas tuo meidän poika oli korkeimmillaan tuota 150 luokkaa ja normisyke hällä oli 130, Että semmoset omat kokemukset tähän sykkeeseen... :D
Tottahan se on,ettei todellakaan se ole mitenkään varma keino. Mut hauskaa aina pohtia ja miettiä mitenkä lienee :D

Niin siis tän piti niinku selventää sitä että tällä kertaa tän tyypin sykkeet on täysin keskivälillä tota... että siksipä enemmän kallistun tyttöön ku poikaan... =)
 
juu ja yksi hauska testi on muuten vihkisormustesti.kaveri teki aikoinaan mulle ja toiselle kamulle ja se piti paikkansa.mulla näytti tyttöä ja kaverilla poikaa.ajattelin vaan kun täällä arvuuteltiin sukupuolta sykkeiden perusteella.

itselläkin on parempi mieli sitten aamun kun sai käytyä ulkona ja nukuttua 2 tunnin päikkärit.tyttö oli äidille armollinen
=)
illalla lähdetään vielä korvalääkäriin ja sit kylään.jouluverhot on ikkunassa vihdoin ja kävin hakemassa joululiinat pesuun ja koristeita on laitettu pitkin asuntoa.vielä kun saa siivottua niin alkaa olla joulutunnelmaa.
 
Meille syntyi 13.12 pieni tyttö painoa oli 2.775 ja pituutta 45cm :)
Kaksi päivää kesti ennen kun tyttö suostui sitten käynnistyksellä tulla.Torstai iltapäivällä tyttö oli tissillä ekaa kertaa ja hän lakkasi hengittämästä mutta onneksi apu oli nopeaan paikalla ja saatiin tyttö hengittämään.kaksi päivää tyttö oli vastasyntyneiden osastolla tarkkailussa mutta nyt on minun kanssa osastolla ja minä olen tällä hetkellä kotona käymässä mutta takaisin menen vielä ja huomenna varmaan tullaan yhdessä kotiin että tälläistä täällä :)
T:Tahtoo äidiksi ja tyttö 4 päivää vanha :D
 
Onnea pienestä tyttärestä tahtoo äidiksi :flower:
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette tosiaan pian kotiin viettämään joulua!

Sykejutuista pakko kommentoida sen verran että meidän vauva taitaa sitten edustaa molempia sukupuolia kun sykkeet on huidelleet 125-175 väliä :LOL: Sormustestin mukaan tulisi poika, mutta sittenhän sen näkee kun kaveri päättää tulla ulos!

No niin nyt on sitten laitettu keittiö kuntoon, ja ohimennen tuli vessakin pestyä. Huomenna jos puunais olkkarin ja keskiviikkona riehuis makkarin kimpussa. Sitten voisikin jo ruveta odottamaan joulupukkia!
 
ONNEA tahtoo äidiksi :flower:

Mulla kauppa reissu nyt takana, sain oikeastaan ostettua kaiken sen mitä oli tarkoituksen. Eli mukaan lähti miehelle joululahja ja synttärilahja ja muutamia vauvan vaatteita. Onnistuin jopa pitkän etsinnän jälkeen löytämään kietasupaitoja. Niitä kun on moni suositellut, mutta mistään niitä ei meinannut löytyä, tuntuu nuo bodyt olevan nyt suositumpia.

 
Onnea tahtoo äidiksi!!Jälleen yksi vauveli saatu maailmaan =)

Maija M:mun mielestä kaikkein kätevimmät on kietaisubodyt joita saa ainakin hempalta.ne on napeilla ja saa siis bodymaisesti kiinni.itse en niin peruskietaisuista tykkää kun nousevat helmat sitten pienellä korviin =)
mutta hyviä nekin.

Huomenna pitää mennä taasen neuvolaan.saapi nähdä mitä vaaka näyttää viikonlopun suklaakuurin jälkeen :/
 
Paljon onnea tahtoo äidiksi :flower:

Sykkeistä, niin meillä on menty koko ajan sitä 140-150 luokkaa ja poika pitäis olla tulossa. Sormustestiä ei ole kukaan innostunut tekemään, mutta mahasta on sanottu että näkeehän sitä ny sokeekin että tuolta tulee poika..

Mä en oo nyt päässyt sinne lääkärineukkaan ja tuskin ollenkaan menenkään, vaikka toisaalta nyt tekis mieli saada tietää tilanne tuolla alakerrassa.. No jopas tuli hassusti sanottua :LOL: No torstaina sitten sitten normaali neukka ja katotaan millai jatketaan. Jouluviikolla ei olekaan neuvola auki, ja sanoi et se voidaan sit hypätä yli :eek: No mut sillon on taas se ultra, eiköhän tää tästä.. ÄH, kuten huomaatte niin pientä paniikin poikasta alkaa olla täällä että mitenkäs tää loppu nyt mennään ja mitä millonkakin tapahtuu.. Kohta on oikeesti nyytti sylissä ja mitä sit tehään?

Puhelin soi välissä ja ajatus katkesi ihan totaalisesti, jospa lähen siis oikoon koipiani ja palailen sit myöhemmin.. Tuli käytyä tossa aamupäivällä kävelyllä ja on kyllä komiat koivet ny :eek: Outoa kun toiset puhuu siitä että liikunta helpottaa tota turvotusta, niin kyllä se mulla tuplaa sen sit näköjään heti.. Normitilassa turvotukset pysyy poissa liikkumalla mulla juu, mut nyt tulee lisää vaan.. Ei muutakun saavillinen vettä kitaan ja lepoa niin eiköhän tää tästä..

Cattie ja Osku 36+3 :heart:
 
Onnittelut tahtoo äidiksi!! Saatiin nyt tammikuisiin rinsessakin.

Pari ystävää kävi meillä kylässä. Toinen oli kutonut villatakin, pari myssyy jne, toinen oli tehnyt ihanan gebardiasun. Heistä tulee meen pojalle kummeja, onneksi on molemmat tommosia luovia immeisiä niin saa vaavi sitten aina jotain hienoo ja omaperästä.

Meidän vaavin sykkeet on ollut yleensä siinä 130-140 tienoilla. Alimmillaan on ollut 125 ja ylimmillään 150.

Tänään oli sitten tullut joulukorttejakin pari.. Pisti vaan silmään, että se ukon vammamummu (se, joka on käynyt meillä oikein kotona asti haukkumassa meidän kodin, ammatit, työt, vauvan, vaatteet jne. ) oli laittanut meen nimet korttiin yhteisellä sukunimellä, varmaan vinkkinä ettei siihen sukuun mitään äpärää kaivata. :headwall:

Huoh.. Huomenna kun on taas neuvolapäivä niin tarvii (TAAS! ) kysyä siitä synnytystapa- arviosta ja vauvan painosta. Jos ne vastaukset on taas, että katso vau- kirjasta niin sitten kyllä soitan sinne sairaalaan ja hoidan homman itse, helvetti! Jos ei muuten niin menen vaikka istumaan sairaalaan niin pitkäksi aikaa, jotta ne hoitaa homman. Olisi ihan mukava tietää näin etukäteen, että mahtuuko vauva ylipäätään syntymään vai onko sektio kuitenkin se vaihtoehto. Rupee aika vaan käymään vähiin, ettei enää kovin montaa kertaa viitsi anella!
 
HeMa05 kietasumallisia bodyja olen kanssa muutaman hankkinut/meinaan vielä hankkia. Eli tarkoituksella halusin molempia hankkia kun monet ovat nimenomaan paitoja kehuneet. Käytännössä varmaan sitten näkee kummant on parempia. Bodyt varmasti vie voiton viimeistään sitten kun vauva rupeaa liikkumaan. Mutta nyt taas pois koneelta, ainakin hetkeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaijaM:
HeMa05 kietasumallisia bodyja olen kanssa muutaman hankkinut/meinaan vielä hankkia. Eli tarkoituksella halusin molempia hankkia kun monet ovat nimenomaan paitoja kehuneet. Käytännössä varmaan sitten näkee kummant on parempia. Bodyt varmasti vie voiton viimeistään sitten kun vauva rupeaa liikkumaan. Mutta nyt taas pois koneelta, ainakin hetkeksi.
joo niinhän se on että sitä huomaa käytössä mikä itsestä tuntuu kivoimmalta.
pitäis kans kohta poistua täälät ja alkaa pukea..

 
Tahtoo äidiksi :flower: :flower: :flower:

Tänne ehdin vasta nyt, kun tuo nuori mies kutiavien näppylöiden kera on ollut mun kimpussa koko päivän. Viime yö meni sitten ihan harakoille ja aamulla tuntu kun kaveri halusi nousta viideltä, että voi kiesus. No toivottavasti toi tauti alkaa pikkuhiljaa parantua, tässä mun tilassa ei todellakaan jaksa montaa viikkoa tuota. Tai taivas varjele jos ois enemmän kuin yksi, en edes halua ajatella.

Täällä siis väsynyt olo, ja meidän Irmeli heitti viime yönä kuperkeikkaa. Kauhulla odotan perjantain neuvolaa kun äänet löytyy taas jostain niskakuopasta :kieh: :kieh: Ja eikun äitipolille. No toivotaan ettei kääntänyt itseään ihan nurin niskoin. Tällä hetkellä tuntuu että voisi jo syntyä, on semmoisia mukavia supistuksia ollut. Mutta toisaalta ois kiva kun menis uuden vuoden yli.

Tänään ei olla tehty mitään vaan katsottu lastenjuttuja ja luettu kirjoja. Huomenna jos sais edes pyykkikoneen päälle ja jotain joulukoristeluita voisi tehdä kanssa.

Nuuskis ja Irmeli-itsepintaisuus
 
Tahtoo äidiksi: Paljon ONNEA pienestä tytöstä koko perheelle :flower:

pikkuinenko
: Jaksamista. Kuulosta todella rankalta tuo sun tilanne. Toivotaan, että saat sektion! :hug:

Katja: Kuten tossa aikaisemminkin jo kirjoitin niin mulla ainakin on supparit hävinneet kokonaan juuri ennen synnytystä, aivan kuin kerätäkseen voimia. Eli se sanonta tyyntä ennen myrskyä on ollut totisinta totta :) Tsemppiä!

Mä kans suosin bodeja ja nyt niitä on tosi kivasti kietaisumallisina; esikoisen aikaan ei ollut niin paljon. Paidoista mä en tykkää, kun ne on koko ajan mutussa kainaloissa. Nyt en edes pessyt noista vanhoista vaatteista niitä vaan pistän kiertoon. Vauvalle varmaan kuitenkin tulee saatua vaatteita niin oon tässä puhunut ääneen, kuinka tykkään bodeista, mutta en paidoista :whistle:

Sykkeistä: esikoisella ja kakkosella oli 140-150 ja ovat poika ja tyttö :) Tälla kolmosella on poikennut kaavasta ja ollut tuossa 130 kieppeillä. Th on veikannut jo useampaan otteeseen poikaa, mutta 4d näytti tyttöä. Eli saa nähdä :)

Torstaina neuvola ja perjantaina Jorvin käynti. Katotaan "uskallanko" kysyä Jorvissa sukupuolesta. Joka kerta kun oon kysynyt niin on ollut vähän viileä vastaanotto. Ja kaikilla kolmella kertaa vastaus on ollut liki identtinen: "pojan merkkejä ei näy, mutta ei uskalla tätä tytöksikään sanoa".

Nyt syömään.

Jimena 37+2
 
Täällä pää ihan pehmee. Istuin sitte neuvolassa aikani, kunnes huomasin, että olen päivää liian aikaisin siellä :headwall: No, koko syy ei ollu mun, sillä mun kortissa oli maanantai, mutta huominen päivämäärä... Hienoo. Muutenkin olo oli tosi masentunut ja väsynyt. No, menin sit hampurilaiselle, ja sinne sattu tulemaan naapurikin. Juteltiin siinä, ja olo piristykin sen verran, et lähdin sitten ostoksille kuitenkin. Epätoivosta on löytää paneeliverhotankoja. :kieh: Ne on jokapaikasta lopussa. Nyt me sit ostetaan vähän lyhyemmät, kun oli ajateltu, sillä semmoset löyty. Ja mä haluan ne nyt jouluks, kun verhotkin on olemassa. Päiväpeiton ostin meille kans, ja pari pienehköä mattoa.

Huomenna pitää sit ottaa se neuvolakäynti uudestaan. Mulla on siis lääkärineuvola... Kääk, neljä viikko enää! Ja sit tietty+++ Noi kaks aiempaa on syntyneet muutamia päiviä la:n jälkeen, et toivottavasti ei nytkään mene viikkotolkulla yli.
 
:flower:tahtoo äidiksi:flower:

Onpas paljon taas tullut teksiä :D
Itse jo jänskäilen keskiviikon äitipolin käyntiä. Siellä tosiaan katotaan nyt tuo vauvelin koko, hän kun on vähän ison puoleinen. Sitä en epäile etteikö pihalle tulisi (varmaan kolmannen kohdalla paikat joustaa jo mukavasti), mutta olisi mukava tietää jonkin sortin painoarvio.

Mulla ei ole muuten kertaakaan katsottu kohdunkaulan tilannetta. Enkä usko että nytkään katsotaan, en sitä taida pyytääkään kun ei mitään supisteluja tms ole ollut.

Jään tänne taustalle roikkumaan..
Maximilian ja vauva 34+1
 
Ihanaa kun vauvoja alkaa syntymään! Jännät paikat monella!

Kiitos JIMENA ja PÖTKYLÄ, huomenna pääsen fysiatrianpolille ja katsotaan miten tuota jalkaa saadaan kuntoutettua(vai pystytäänkö mitään tekemään ennen synnytystä)...ja sitten äitipolille juttelemaan synnytystavasta. Toivottavasti löytyy paras vaihtoehto synnytystavaksi :)

KATJA87: Taitaa olla tyyntä myrskyn edelle.. täällä on peukut pystyssä!!

HALINAPPI: Varmasti raivostuttaa, ettei lähetettä oltukkaan laitettu! Toivottavasti pääset pian äitipolille, ettei enää tarvitse sitä miettiä!

DINOMAMMA: Täällä myös havaittavissa tuollaista väärässä paikassa väärään aikaan :) koko ajan saa olla tarkistamassa mihin aikaan mikäkin lääkäri on, kun niissä saan juosta tuon mun "onnettomuuden" takia.

SYKKEISTÄ: Meillä ollut tytöillä sykkeet aina reilu 150 (keskiarvo), nyt ennustettiin rakenne ultrassa hyvin epävarmasti taas tyttöä...mutta sykkeet tosiaan n. 120 välillä 135.

Koko päivän olen ollut aika alavireinen ja supistellut enemmän tai vähemmän, sekä vihlonut... aikaisemmissa odotuksissa ei suuremmin supistellut ennen synnytystä nyt senkin edestä ja kai silti sinne 40+ viikoille mennään. Jos nyt ei sinne sektioon mennä. Olisi jo huominen niin saisi jotakin lisäselvyyttä tähän asiaan (jotenkin olen aivan älyttömän kärsimätön...huokaus)

 
Tänään oli nyt sitten se lääkärineuvola Seinäjoella asti niiden maksa-arvojen takia. No niistä se lääkäri ei juurikaan puhunut (Mustonen) sanoi, että mun lukemat ihan normaaleja raskaana olevalle naiselle, saattavat kuulemma kenellä tahansa heitellä, ilman sen kummempaa huomiota herättämättä.

Siispä, huolen aiheeksi muodostui nyt tuo vauvan koko. Painoarvio oli 1,8 - 2,2 kiloa, ei mennyt edes sille alakäyrälle. :/ Olo on vähän levoton, ei tiedä mitä ajatella. Molemmat kossit oli syntyessään kuitenkin sen 4 kiloa. Yritin tutkailla noita teidän muiden kokoarvioita, mutta menee niin aikaa, että onko kenelläkään ollut noin vähän tuo painoarvio?! Olen kuitenkin 172 pitkä/isokokoinen ja mieskin yli 190, että isoja lapsia minun on aina povattu tekevän. Inhottaa tämmöinen epätietoisuus!!! Parin viikon päästä on uusi kontrolli ja sitä kasvua nyt seurataan silmä kovana. Viikkoja nyt 34+1.

Kaipa tässä pitää vaan keskittyä joulun viettoon ja antaa asioiden mennä omalla painolla eteenpäin. Kunhan nyt ei olisi vauvalla mitään pahasti vialla... Sydänäänet oli normaalit ja liikkeet hyviä, mutta silti sitä pienessä päässään aina miettii niitä pahimpia asioita :ashamed:

johnu (jää taustailemaan)
 
Ai niin, tärkein unohtu...

ONNEA tahtoo äidiksi!!! :heart:

Sitä tutkii niin omaa napaansa, ettei muka kerkiä onnittelemaan... Ja pakko lisätä, että "Allu" on nyt sitten perältäkin perätilassa. Sekin vielä... :headwall:
 
PALJON ONNEA TAHTOO ÄIDIKSI :flower: :flower:

Sainpas ne laatikot tehtyä. Kuinka moni muu täällä tekee itse joululaatikot? Itse kun niin nirso noiden laatikoiden suhteen etten kaupan laatikoita kelpuuta. Teen sitte samalla anopille ja siskollekin. Kun en pientä määrää osaa tehdä ja kun meillä muut, siis mies ja lapset, ei tykkää ollenkaan noista laatikoista.

 
noista sykkeistä piti vielä kommentoida ihan omaks ja muiden huviks, että poikaa varttuessa oli 120-148 välillä. Tyttöä siinä 134-150 välillä ja nyt kolmannella kerralla sykkeet olleet 136-151 välillä. Joten meillä ei noista olis voinu mitään päätellä.

Vatsan muodosta sitten: Siskoni on levinnyt joka puolelle oikein kunnolla ja molemmilla kerroilla kun ollut raskaana sanottu hänelle, että jos tuo ei ole tyttömaha niin ei sitten mikään. Ja molemmat on poikia. Mulla kyllä oli ns. poikamaha ekalla kerralla, eteenpäin "sojottava", ja toisella kyllä levisin sivuille niinkuin tyttömahan pitäis levitä. Mutta hyvähän se näin jälkikäteen on niitä pohtia. ;)
 
hupsista, vierähtikin tovi aikaa tuolla etsiessä netistä juttuja :)

minä teen laatikot itse, lantun ja porkkanan, muut ei meillä mene kaupan. no maksaa mies syö, mutta kelpuuttaa kaupan valmistaman, kun en tiedä mitää kamalampaa kuin maksan haju, raskaana tai ei!!!
 

Yhteistyössä