**TAMMIKUU2008**joulukuu

Heips, ei mulla mitään ihmeitä, ajattelin vaan ilmotella että ei mitään muutosta omassa olossa, eli yhtenä kappaleena edelleen. Päivä mennyt touhutessa, ja kaupungillakin tuli oltua monta tuntia. Huomenna vielä ruokaostoksille!

Onnea saapikselle! :flower: Ei tainut sukupuoliarvio muuten pitää paikkaansa.. ;)

Katja ja rv 38+2
 
Onnea Saapis :flower: =) . Tuolta helmikuisista käyny teitä välillä vaklaileen :) . Ja jos oikein luin tuolta listasta, saapis tais ultran mukaan odottaa tyttöä? Kiva ylläri, ONNEA koko perheelle!

:heart: nelli&pulla 33+2
 
Onnea Saapikselle!! :flower: Ihana kuulla että noinkin nopsaa käynnisty synnytys. Kuulumisia odotellaan täällä innokkaan jahka palailet linjoille!

Täälä ei mitää uuttaa/kummosempaa.. Aatto pukkaa itteensä jotenkin hankalasti tuonne ylös oikeelle, kylkiluut iha tosi hellänä ja istuminen on tukalaa.. |O

Saapa nähä kui moni ehtii vielä vauvautua ennen mua, veikkaan et ainakin kymmenkunta (vähintään) tupsahtaa ennen meiän Aattoa..

Paljon oli taas tullunna tekstiä ja asiaa, nyt vaa pää lyö tyhjää enkä yhtää muista mitä piti kirjoittaa..:x

Mutta nyt levähteleen..Öitä kaikille!

Saaru&Aattomaha
 
Saapikselle oikein paljon onnea :flower:

Osittain sain jo sen kassin pakattua. Josko huomen sen loppuun sais. Aikaisemmat synnytykset on alkaneet ihan yllättäen supistuksilla ja olleet suht nopeita, eka 8h ja toka 5,5h. Neukkatäti ennusti kolmannesta vielä vauhdikkaampaa, paikatkin kun on jo auki ja pehmeät. Meiltä on sinne sairaalaan tunnin matka niin ei hyvin olisi sitä aikaa enää lähdön aikaan pakkailla. Mutta huomenna, pakko sen verran tormistautua. Sitä vain varmaan ajattelee et kun kassia ei ole pakattuna niin eihän se vauvakaan voi vielä syntyä, niinpä joo.
Teillä joilla pidempi matka sairaalaan niin milläs te olitte ajatellu sitte h-hetken koittaessa mennä sairaalaan? Itse olen edelliset kerrat mennyt miehen kans, mut nyt on alkanut mietityttää et josko tällä kertaa kertaa soittais itselle ambulanssin. Ku vähän hirvittää jos kovin nopeasti meinaa syntyä ja matkaa on kuitenkin sen tunnin verran, ei ole kiva jos matkalle syntyy.

Joku kyseli et onko kolmannessa raskaudessa supistellu enemmän kipeästi ( tai jotain sinne päin). Itsellä ei kahdessa aikaisemmassa ole supistellu kertaakaan kipeästi ennen kuin synnytykset käynnistyi, nyt on sitten jonkun verran supistellu kipeästi. Ekan kerran ku kipeästi supisteli niin sitä jo arveli et joko se nyt syntyy, mut ei onneksi.

Oma vointi on ollu nyt pari päivää ihmeen hyvä, eikä ole pahemmin kolotellut mihinkään sen suuremmin. Tänään hoideltiin kauppa-asiat siihen malliin ettei enää tarvitse käydä ennen joulua, ei jaksa sitä kauheaa tungosta. Nyt voikin jo pikku hiljaa alkaa rauhoittumaan joulun tuloon =)

Säde ja vauva 36+4
 
Onnea saapikselle!

Malttamattomana itsekin odottelen, että milloin oma vauva syntyy, mutta eiköhän tässä päästä ensi vuoden puolelle.

Ihanaa kun takaisin muuton jälkeen ollaan saatu tavarat paikalleen. Enää hääkuvat seinälle, niin kaikki on valmista.

Rauhallista joulua kaikille!
 
Huomenta!
Eilen oli tainut puhetta ollut täällä, että toivooko moni muukin, että vauva syntyisi vasta tammikuun puolella, niin mulle se on ihan sama...kunhan vaan jouluaaton yli pysyy masussa, ettei mee joulusuunnitelmat plörinäksi.. :D Sitten saa tulla, vaikka on kyllä ruvennut tuntumaan siltä, että tammikuulle asti mennään täälläkin...aina antaa poitsu ymmärtää, että nyt ois tuloillaan, ja sit kun innostun, niin rauhoittuu samantien. Eipä ees limatulpat sun muut (tai ehkä siitä tuli vain n. puolet) enteillyt että olisi jo heti syntymässä, ja pari viikkoa jo kohdunsuukin ollut 3cm auki... B) No tulee kunhan on tullakseen, mut nyt kyllä supistaa taasi ihan pirun kipeesti... :LOL:

Katja ja rv 38+3
 
Pitkästä aikaa vihdoinkin taas koneella :). Nettiliittymä oli jo reilun viikon avattuna, mutta modeemia saatiinkin sitten odotella joulukiireiden takia :eek: . No, pääasia että taas pääsee kirjoittelemaan!

Meillä on muutto saatu tehtyä nyt sitten kokonaan. 2 viikkoa sitten tuotiin tavarat tänne, ja melko pian ne löysivätkin oman paikkansa täältä :) . Ihan kauheasti on 2 viikossa tullut tekstiä tänne, että menee varmasti joulunpyhät niitä lukiessa ;) . Ainiin, saatiin muuten paras joululahja mitä tällä hetkellä voi odottaa, sillä meidän asunto saatiin myytyä ja perjantaina luovutettiin asunnon avaimet uusille omistajille!

Ainakin Lizardus, tahtoo äidiksi, Sofianna ja Saapis ovat saaneet omat nyyttinsä jo maailmaan. Onnittelut heille kaikille :flower: . Ehkä joku heistä jo saakin oman nyyttinsä kotiin jouluksi?

Saaru: muutatko minulle etusivulle synnytyspaikaksi TAYSin. Nyt sitä ollaan virallisesti tamperelaisia. Synnytysvalmennuksessa ja ekassa neuvolassa olen jo ehtinyt täällä käydä. Joulun takia viimeinen lääkärineuvola on vasta rv 37+0! Onko muilla ollut noin myöhään???

Sairaalakassi on edelleen täällä pakkaamatta. Jotain pientä olen jo alkanut keräilemään, mutta kunnon listä pitäisi varmasti tehdä että siitä voi tarvittaessa katsoa mitä sinne laittaa. Vauvan kotiintulovaatteet on jo laitettu turvakaukaloon odottamaan, pitäisi nekin vielä saada johoinkin pussiin laitettua :whistle: . No, ehkä joulun jälkeen saan nuokin asiat tehtyä..

Itsekkin kyllä toivon, että vauva syntyy tammikuun puolella. Omat synttärini on maaliskuussa, ja olen kyllä aina tykännyt siitä että synttärit on alkuvuodesta. Tällä hetkellä varmasti mennään vuoden vaihteen yli, sillä vauva majailee tosi ylhäällä. Tuntuu että peppu tulee melkein kylkiluitten etupuolelle välillä :eek:

Pitää palata lukemaan teidän kirjoituksia ja kommentoida sitten enemmän ;)

Afu ja mini 35+6
 
Jouluista ja kinkun tuoksuista aamua! Täällä ollaan yöllä paistettu kinkku, pian pääsee maistamaan.. :p

Mulla ei sairaalaan ole kuin 5-10min matka ja en usko että kiirusta tuleekaa. Eka synnytys kesti vrk:n ja toinen lähtikin sitten sillä käynnistyksellä käyntii, mut synnytyksen kestoksi oltiin sittne merkattu 5h30min, mut salissa oltiin kyl pitempään.

Nii täällä vaan kiilaillaan jonossa..Taitaa tuo katjakin poikia ennemmin kui minä..ties kuin moni muu..*malttamattomana jo laskee päiviä* Päivät vähenee, mutta onneksi on tässä tätä ohjelmaan ja touhuamista niin ei kerkeä vai tuota kalenteria tuijottamaan. Hissukseen odotellaan..

Mutta nyt lähtää rauhoittuun jouluun ja tekemään viimesiä hommia. Pitänee pakata tavarat yökyläilyä varten, lahjoja viedä yms. Mutta onneksi ei mitää kauhiaa härdelliä ole enää tiedossa. Elikkäs nyt mammat ja maha, nyt nautitaan joulusta ja hyvästä ruuasta :p Palaillaan viimestään jouluaaton jälkeen (jos nyt malttanee pysyä pois koneelta siihen saakka :D )





Saaru ja jouluaaton Aatto-maha 39+2
 
Afu: mulla vika lääkäriveuvola 36+5, eli lähes samaan aikaan kun sulla. Tämä on vielä naapurineuvolassa, kun omassa olisi mennyt vielä paljon pidemmälle noiden pyhien takia.

Jokohan sitä kohta viitsisi lähteä koiria ulkoiluttamaan ja sitten koittaa saada mies hereille. Meillä siivousta vielä ihan kiitettävästi jäljellä, vaikka eilen saatiikiin paljon aikaseksi. Tänään illalla ois tarkotus vielä elokuviin jaksaa mennä, saa nähdä miten käy.

Mukavaa aatonaattoa kaikille,

Maija 35+2
 
Olikos tuo saapiksen poika ultran mukaan miten "varmaksi" muuten tyttö? :D Muistaako joku? Vai oliko joku "ehkä" arvio... kunhan vaan tässä mietiskelin, että aika yleisiä on nuo sukupuolenvaihdokset.. :D

Afu-82: Täällä päin on normaalikäytäntö, että ensimmäinen lääkärineuvola on n. rv 26, ja toinen/viimeinen käynti n. rv 37.

Katja taas..
 
Saapikselle suuret onnittelut!! :heart: :flower:

Mies ja tyttö lähtivät ukin kanssa kuusimetsälle. Minä täällä vielä viimeisiä paketteja paketoin ja kunhan makoilen.
Synnytysten pituuksista oli puhetta ensimmäinen kesti lähes 12 h mistä 30 min ponnistusvaihetta. Oli melko kivulias, mutta hyvin selvittiin. Toivottavasti tämä toinen olisi edes vähän nopeampi.
Mutta vielä hyvää joulua kaikille!! voikaahan hyvin!

iita ja nuutti 37+0
 
Onnea Saapikselle! :flower:

Täällä laittelen just porkkanalaatikkoa uuniin.Kuusi pitäis kantaa sisään ja imuroida sekä luututa lattiat vielä.Käyn jo tänään illalla haudalla kun huomenna illalla ei ehdi kun pukki tulee.
Sitten pääsee rauhoittumaan joulua varten.Ainut mikä harmittaa on tämä lumenpuute mutta jospa huomenna aamulla tulisikin ylläri..

Kovasti täällä porukka oireilee =) katsotaan sit mitä tuloksia tulee jo ennen vuodenvaihdetta.
Täytyypä mennä jatkamaan laatikon tekoa.
 
Heips!

Katjalle: se voi olla rytinää, kun sulla se synnytys viimein käynnistyy toden teolla. On paikat niin valmiit jo...

Sukupuolesta: kyllä ne poikadiagnoosit on aina varmempia kuin tytön. JOs siis penis ja varsinkin kivekset löytyvät, on aika pieni erehtymisen mahdollisuus. Tytön häpyhuulet taas saattaakin olla ne kivespussit, joissa ei vielä ole ollut kiveksiä laskeutuneena, ja penis on saattanut jäädä huomaamatta. Tosi pienilla keskosillakin, siis 23-24 viikkosilla on välillä niin samanlaiset värkit, etten ihmettele yhtään, jos ultrassa on veikattu väärin. Tyttöjen klitoris on turvonnut, ja yhtä iso, kuin tuon kokoisen pieni penis. Meille sanottiin tästä, että pojan merkkejä ei löytynyt, eli siis tyttönä pidetään. 32 viikolla sitten sanoi jo varmemmin tytöksi. Mutta saapa nähdä. Vaaleenpunaset kuteet on kyllä pesty, mutta en taida sairaalaan ottaa mukaan :)

Niin, muuten täällä on kommentoitu kotiintulovaatteista. Meillä on nuo kaksi aiempaa tulleet kotiin samalla kelta-valkoisella haalarilla, niin kait tämänkin täytyy sillä samalla tuoda kotiin :heart:

Jouluvalmisteluista: lihapullat pitäs tänään tehdä, ja vielä nuo olkkari, eteiset, vessat ja keittiö pyyhkästä, plus pientä säätöö muuten. Lastenhuoneet on onneks siivottu! Eilen aamulla ei lattiaa taas näkyny tytön huoneessa, mutta nyt se on ihanan siisti ja söpö (ainakin vähän aikaa )

Oikein rentouttavaa ja rauhallista Joulua kaikille mammoille ja pikkuisille niin masussa kuin sylissäkin oleville! :heart: :heart:
 
Onnea Saapis :flower:

Afu: Mulla piti olla rv 36-37 viimenen lääkärineuvola, mutta ei olekaan ollenkaan. Varmasti vaan pyhät sekoittaa.

Mä kanssa katselin noi kotiintulovaatteet valmiiksi, tosin en nyt ookkaan ihan varma, että siis mieli tekis vaihtaa :ashamed: Täytynee laittaa useammat ja pukee sit sairaalassa ne mitkä parhaimmalta tuntuu :D Villahaalari ja toppahaalari saadaan nyt joulun aikaan (äiti teki) ne vielä ja sit valmista, ja ne loput tavarat sairaalakassiin ku lähtö tulee, menee max 5 min..

Yksi yö jouluun on, laskin aivan itse äsken :LOL: Mä odotan joulua niinkun lapsi :D Ens vuonna voidaan sit jännäillä pojan kanssa yhdessä :D

Cattie ja Osku 37+2 :heart:
 
dinomamma: Juu, se voi olla että kun todenteolla alkaa tapahtua, niin voi sit tapahtua hyvinkin nopeesti. Onneks ei mee saikulle kun muutama minuutti, kun ihan lähellä asutaan. Paitsi jouluaatoksi ollaan menossa minun mummolaan, josta tulee saikulle n. 40km, mut ei onneksi sekään kovin pitkä matka ole. Nytkin on aamun tuntunut kovaa "pullistelua/työntelyä" mulla alapäässä, lääkärikin sanoi mulle torstaina, että mulla antaa ihmeen hyvin alapää periksi ts. "joustaa" tosi paljon vaikka vauva työntää päätä tosi lujaa alaspäin, että ihme kun ei tuota menoa lapsivedet oo jo lirahtanut, tai paikat enempää auennut...

Miekin vaikka näin ultrassa että ihan selkeästi on poika tulossa, ja lääkärikin niin vakuutteli, niin SILTI pakkasin sairaalakassiin neutraalinvärisiä vaatteita. Suurinosa vaatteista mitä oon ostanut onkin neutraalinvärisiä, muutamia vaaleansinisiä vaatteita oon ostellut, mut jos olis ultrassa sanottu että tyttö on tulossa, niin en olis ostanut ainuttakaan vaaleanpunaista vaatetta. =)

Katja ja rv edelleen 38+3
 
Saapikselle jouluiset onnittelut pikku pojasta :flower:

Meillä tosiaan matkaa synnytyslaitokselle hippasen päälle 60 kilsaa, autolla meinasin sinne mennä ja miehen ajamana tietenkin. Mies on nyt onneksi tuossa lähellä töissä, että pääsee pikaisesti sieltä sitten lähtemään kuskiksi. Tiukan paikan tullen tietenkin pakko olisi soittaa ambulanssi.

Eiliset juhlat menivät ihan hyvin ja suht kauan siellä jaksoin istuskella. Alaselkää alkoi lopulta särkeä ja vauva tuntui myös olevan juhlatuulella, kun jatkuvasti mahassa liikuskeli... täällä alkanut supistuksia esiintymään aika reippaasti :(
 
No, nyt kun sain pikaisesti luettua, niin tuosta syntymäpäivästä/ajasta:
Meillä on esikoinen(poika) syntynyt 31.12. ja vielä klo 23.07 ja aina saan kuulla että et sitte viitsiny yhtään pidätellä. Tosin pari vuorokautta jo äheltäneenä lääkärit ei sektiota enää kellon perässä viitsineet siirtää. Tossa esikouluiässä pojalla oli jonkinlainen alemmuuskompleksi kun on nuorin ja pienin ja hitain ja tyhmin jne. mutta nyt mennyt jo ohi. Etu silläkin että asutaan pienessä kylässä jossa kaverin iällä ei niin suurta merkitystä kun ei ole niin paljoa valinnanvaraa.
Tyttönen on sitte syntynyt 1.12. joten hänellä hiukan samaa onkelmaa nyt eskari-iässä, hänellä tuntuu olevan helpompaa kun on aikasen pitkä ikäisekseen. Eskariryhmässään toisiksi pisin.
Koululta tuli pojan aloittaessa jo päiväkodissa vähän yli neljä vuotiaana kommenttia, että hänhän ei sitten kuusivuotiaana kouluun tule, mutta kun he eivät sitä päätä. Poika osasi lukea, laskea ja ymmärsi kellon jo paljon ennen kuoluun lähtöä, joten tylsäähän siellä eka vuosi oli. Kaikki meni kyllä koulukypsyyden piikkiin, ( testeissä pärjäsi loistavasti), mutta kun opettaja vaihtui alkoi koulukin sujumaan. Ei enää tarvinnut opetella plus ja miinuslaskuja uudelleen kun kerran muutkin opetteli. hän sai omia tehtäviä.
Tytöllä asiat toisin, ei vielä ainakaan osaa lukea eikä laskea eikä kellon päällekään mitään ymmärrö. joten toiveikkaana odottelen että alkaisi ensi syksynä kuolu hiukan helpommin kun pojalla.

Ensimaidosta: Kaikki kauhistelee ihan hirveästi kun mulla on tullu aina niin ajoissa tuota maitoa ihan valumalla. Musta tuntuu, että se on lähes kaikilla alkanut tuo maidon tulo vasta muutama viikko ennen synnytystä tai vasta sairaalassa synnytyksen jälkeen. Taidan olla aika lehmä :LOL:

Minä se kuitenkin taidan olla se joka täällä yksin helmikuun puolenvälinjälkeen vielä huhuilen. Mulla kun toi eka La olis ollu menkkojen mukaan 5.2.08 mutta siirsivät sitä niskapoimu-ultran jälkeen. Eihän sillä muut merkitystä ole kun että käynnistelevät sitten aijemmin kun laskevat ne päivät sen ultran mukaan. Toivottavast ei tarvi käynnistää, mutta yli menee aikasen varmasti kun kaksi edellistäkin mennyt.
Supistuksetkin kun on lähes loppuneet: eilen tuli vaan pari heiveröistä vaikka siivosin koko päivän.Mutta niinhän ne aina on loppuneet kun olen päässy näille ns. turvallisemmille viikoille.
 
Sairaalaan lähdöstä:
Me ollaan aikaisemmilla kerroilla menty tilataksilla (niin kun en pienempään olis mahtunu) :LOL: kun miehellä ei ollut ajokorttia. ja taksiyrittäjä meidän tuttu/ kaveri. Mutta nyt en tiedä, kuinka paljon sitä mies sitte kaahaa kun pitäis lähtä synnyttämään. Kun ihan näin normaalioloissakin mua pelottaa istua hänen kyydissä kun itse tottunut aina ajamaan. Saattais olla varminta soittaa taas taksi, mutta kun miehellä ei ole sitte niin helppoa päästä takaisin kotiin kun bussit ei kulje kun kerran päivässä tänne ja matkaa on kuitenkin 35 km.
 

Yhteistyössä