**TAMMIKUU2008**joulukuu

Meillä on ollut tietokoneen viruksen torjuntaohjelman kanssa ongelmia muutama viikko, joten en ole päässyt koneelle pitkään aikaan... ja olen ollut kuin tulisilla hiilillä... :LOL:

Täällähän on syntynyt jo vauvojakin ja se on mukava juttu!
ONNEA KAIKILLE JO VAUVANSA SAANEILLE!!! IHANA JUTTU!!! :flower: :heart:

Joulua olen täällä laitellut ja siivoiusta tehnyt voinnin mukaan. Tulee se joulu vähemmälläkin, ONNEKSI ;)

Nyt pitäis lähteä väsäämään huomiseksi jälkiruoka jouluaterialle ja silittämään joululiinat pöytiin.

TOIVOTANKIN KAIKILLE TAMMIKUUN ÄITIEN RYHMÄLLE: RAUHALLISTA JA TUNNELMALLISTA JOULUA!!!

Toivoopi: Tammiäiti rv 36+4 ja lapset :xmas:
 
Kaikki joulu hommat on nyt tehty ja päästään rauhoittumaan. Mies lähti juuri hakemaan poikaansa meille joulun viettoon ja huomenna sitten anoppilaan.
Viime yö meni epäsäännöllisen säännöllisissä supistuksissa, tosin oon monta päivää touhunnut niin paljon ettei ihmekään, tänään tiedossa lepoa :)

Oikein hyvää, ihanaa ja rauhallista joulua kaikille :heart: :heart:

muoks..onnittelut saapikselle :flower:

jenni & hajis 36+5
 
Mun muistaakseni se taisi olla Saapiksen oma arvio kumpanen on tulossa. Sulkujen sisälle laitettii aina oma arvio ja sitten isolla jo arvio oli ultrattu. Jos muuten on ollu kirjoitusta Saapiksen vauvan sukupuolesta niin en ole korjannut sitä etusivulle..

Voi että mä oon jotenkin ihan sika väsynyt, selkää särkee ja alapäätä jomottaa sekä kauhia paine tuntuu. Silti Aatto möllöttää vieläki ylhäällä.. *huoh* Vaikka mitä tekis niin se ei ainakaan synnytyksen käyntiinlähtö edistä, paikat vaa tulee kipeeksi ja ite pahalle tuulelle, ku särkee ja väsyttää. Jospa täss kerkiäs ennen lähtöä ottaa pienet tirsukat niin ois pirteempi sitten anoppilassakin.

Just tuossa nautittiin ensimmäinen kinkkuateriakin :p Ja olihan se hyvää...

Afu onnea uuten kotiin ja vanhan onnistuneesta myynnistä, nyt joulusta nauttimaan uudessa kotona :heart: Ihanaa!


Saaru-tonttu ja Aatto-herra masussa
 
Katja87: ONNEKSI olen täällä vielä "kokonaisena"... toivonkin hartaasti, että vauva haluaa olla masun suojissa ensi vuoden puolelle! Saa rauhassa kasvaa mahassa ja parempi ois muutenkin syntyä alkuvuodesta kuin loppuvuodesta. Joten yritänkin ottaa tämän joulun ja uuden vuoden ajan mahdollisimman rauhallisesti.

Tammiäiti
 
Paljon onnea Saapikselle! :flower:

Lääkärineuvolasta mulla tehtiin painoarvio ja ultrattiin siis tälläviikolla (34+3) ja seuraava neuvola on vasta 3.1. Joten en varmaan enää edes pyydä päästä ultraan, koska turhaa kai se tossa vaiheessa enää on (mulla la 27.1). Kaikki kuitenkin nyt hyvin ja vauva jo jonkun verran laskeutunut.

Sukupuolesta mä näin selvästi pojan vehkeet tossa yllämainitussa ultrassa. Sattui vielä potkimaan niin oikein heilahti noi kellit. Lääkärikin vahvisti että kovin paha tätä on tytöksi sanoa. Tosin lisäsi että viimeinen varmuus saadaan vasta kun on syntynyt :D

Kävin tänään ruokakaupassa ja ihan puhki olin kun kotio pääsin. Ei tuo tungoksessa ravaaminen enää kiinnosta yhtään. Välipäivinä tarttee kuitenkin tsempata sen verran että käyn turvakaukalon vauvalle ostamassa. Otan varmaan ensimmäisen mitä myyjä tarjoaa en nyt jaksa yhtään vertailla hintoja tai valita mitään kuoseja.

Mutta nyt kaikille mammoille ja masuille tosi hyvää joulua. Ottakaahan rauhallisesti ja katsotaan kuinka moni pyhien jälkeen vielä voi paksusti :xmas:

Maximilian ja poju :heart: 34+6
 
Saapikselle :flower: :flower:

Täällä edelleen kokonaisena. Elättelin jo toiveita, että oisin saanut nyytin synttärilahjaksi syliin. Mutta toisaalta parempi etten saanut, olisi harmittanut sen puolesta noitten synttäreitten viettäminen. Tänään on supistellut taas ihan mukavasti, jopa kun istuin autossa. Inhottava kun tulee sellainen kunnon rutistus ja tuntuu ettei voi istu mitenkään päin. Ja tänään on ollut sellaista menkkamaista jomotusta. Mietin vaan että miksi se mun uni ei pitänyt paikkaansa ja saanut käynnistymään :LOL: :LOL: Hoh hoijaa, väsyttävää tää joulun odotus. Ois edes lunta niin voi tehdä pihalla lumiukkoja ja lumilyhtyjä.

Kuinkas monelle on pukki huomenna tulossa?? Meillä poika on pelännyt kaikkia pukkeja jotka ollaan nähty, niin päätettiin et ei oteta pukkia. Ettei mene koko joulu pelkäämisen takia pilalle. Kyllähän noi lahjat muutenkin tulee jaettua.

En muuten minäkään ole sairaalakassia pakannut. Jotenkin nyt on alkanut tuntua että mitä sitä suotta pakkaamaan etukäteen. Ei tässä kuitenkaan niin kiirellä joudu lähtemään ettei ehtisi sitten laittaa tavaroita. Ja sairaalaan ajaa sen reilut 10 minuuttia (riippuu Kehä 3 ruuhkista).

Kaikki tuntuu olevan niin joulutohinoissa että täälläkin on niin hiljaista. Jotenkin vaan toivoo et ois joulu ohi ja pääsis sinne synnärille.

Nuuskis ja Irmeli 38+4 (+ 2 viikkoa )
 
Meille tulee pukki huomenna eli mun faija halus välttämättä tänä vuonna olla pukkina kun tyttö on nyt sen ikäinen että ymmärtää tän joulutouhun päälle.kovasti tuo tuntuu jännittävän että täytyy toivoa ettei nyt ihan mene pelon puolelle kun pukki ovesta tulee :|

käytiin jo tänään hautausmaalla viemässä kynttilät ja siellä oli kyllä niin napakat kivut liitoksissa että välillä piti ottaa ankkakävely apuun ja pysähtyä..nyt sit taas supistelee kivasti
 
Voi siskot siskot!! Oon ollu kaks päivää sängyn pohjalla. Sain tänään lääkekuurin (toinen kuukauden sisään) poskiontelotulehdukseen. En ole nukkunut kuitenkaan, vaikka sängyssä olen ollutkin. Nyt vasta jaksoin alkaa leipomaan ja siivoomaan. Miehellä ollut täysi työ poikien kanssa. Mutta kyllä se joulu näköjään tulee, vaikka ei hössötäkään... Vaikka makaa eikä tee mitään... :snotty:

Joka tapauksessa HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!!
:xmas:

Ai niin... Miten kieltäydytään kohteliaasti uudenvuoden juhlista jonne ei halua mennä, mutta jonne mies ja esikoinen on menossa??!! Matkaa sinne 300 km ja perillä menis ainakin 4 yötä. Seura ei ole mitään maailman mukavinta, vaikka onkin sukulainen... Olenko nolo jos kieltäydyn ja laitan raskauden piikkiin etten JAKSA lähteä, kun tosiasiassa en HALUA mennä sinne...??? Jäisin PALJON PALJON mieluummin tuon kuopuksen kanssa kotiin.... Ahistaa tämä.... Antakaa nyt neuvoja.

johnu
 
johnu raskauden piikkiin vaan laitat, ei ole yhtään noloa. 300km on aika pitkä matka istua autossa, ei onnistuisi ainakaan multa enää!

Täällä ilmeisesti joulu alkaa hiljentämään keskustelua. Ei pitänyt munkaan enää tulla tänne tänään, mutta tässä se taas nähdään.

Tällä on tänään ollut sellaisia supistuksia, että on pitänyt ihan ääneen huutaa. Mies ihan tohkeissaan ollut jo lähdössä sairaalaan ja sitä on sitten pitänyt toppuutella. Tuskin meikäläisen pötsimönkijä ulostautuu ennen laskettua aikaa, pitkä piina siis tiedossa. Alapäässä on sellainen viiltävä kipu (onneksi ei koko aikaa, mutta riittävän usein), että kävely on ihanaa. Silti sitä juuri porskutin koiran kanssa melkein puolitoista tuntia ulkona. Huom, vaikka aika tuntuu pitkältä niin matkaa kertyi korkeintaan 4km. Mutta niin nautin tuolla raittiissa ilmassa köpöttelyssä, että luovun siitä vasta kun jalat ei kanna.

Mä olen kovasti miettinyt myös tuota sairaalakassin pakkaamista ja olenkin sen jo aloittanut. Sinne on sujahtanut liivit, parit alkkarit ja liivinsuojuksia. Loput varmaan laitetaan kassiin sitten kun on jo toinen jalka ovesta ulkona ja synnytys käynnissä! Ihan hirveästi en jaksa sen kanssa stressata.

No niin, muistetaan olla vielä hetki kiltisti sillä JOULUPUKKI tulee huomenna ja toivottavasti tuo meille kaikille paljon ihania lahjoja!

pötkylä ja pötsimönkijä 36+3
 
Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!

Me lähdetään huomenna mummolaan joulupukkia katsomaan perheen kanssa, joten voipi olla etten koneelle ehdi nyt muutamaan päivään.

Tsemppiä ja jaksamista myös toivotellen:

Mirkkuli ja vaavi 34+5
 
Saapikselle oikein paljon onnea :flower: !

Täälläkin rauhoitutaan joulun viettoon, joulunamut ja muut herkut on tehty sekä kuusi koristeltu. Ihanaa!! Huomiseksi mennään veljen luo, ja sinne tulee myös joulupukki. Veljellä on 2-vuotias poika, joka odottee uutta serkkua innolla :) . Masuasukki möyrii kovasti ja on jo matkalla alaspäin =) . Alkaa jo jännittää...

Oikein mukavaa ja rauhallista joulua!!

-Kirppu ja Paolo 36+3-
 
Johnu: Laita vaan raskauden piikkiin, ihan hyvällä omallatunnolla, on tuo epämukava matka jo ihan oikeastikin.

Meillä ei joulua sen kummemmin vietetä, että meillä tässä nyt vaan on edessä monta tavallista päivää millon mitkään paikat ei oo auki... No, meillä oli just meidän oma kolmepäiväinen juhla ja kivaa oli :D

Tänään sain sitten kotiintulokassin pakattua ja laitoin sen turvakaukaloon odottamaan kotiintuloa, että mies voi tuoda mun ja vauvan vaatteet yms. mutta lähtökassi edelleen pakkaamatta :headwall: Ehkä teen sen vielä, tänään valvotaan meillä aika pitkään, kun viime yönä monta tuntia valvoin kipeän esikoisen kanssa, neiti on flunssassa eikä saanut unta. Sitten päivällä nukuttiin molemmat ne monta tuntia takas ja nyt ei kumpaakaan väsytä...

Äsken söin ja on kyllä niin epämukava olo, vauva painaa kylkikaareen ja lantioon ja ruoka tuntuu olevan niin ahtaalla, ettei paljoa jaksa edes syödä... Tämänkin päivän taas supistellut, mutta mitään kunnollista ei tunnu tapahtuvan...

PrincessOfAcco ja Ali 38+3
 
ONNEA SAAPASJALKAKISSALLE PIENESTÄ POJASTA!!!!!!

Noita samoja arvoja täälläkin kytätään nyt loppu odotus ja perjanataina seuraava kontrolli aika polille. Pitää toivoa, että lääkitys tehoaa vieläkin ja pääsis käynnistyksen kanssa edes seuraavalle tiistaille. Koko ajan kyllä tulee omia supistuksia joten voipi olla, että ei ensvuodelle selvitä. Kutinoita on ollut koko viikon lisääntyvästi ja jos ennen perjantaita oikein kovenee niin pitää soitella synnärille ja kysellä pitääkö käydä siellä kokeissa.

Hyvää joulunaikaa teille kaikille! Täällä jo miehen kotona ollaan joulun vietossa. Onneksi synnäri vain puolentunnin matkan päässä jos lähtö tulee. :D
 
Täällä taas... Voi Johnu, mä kyllä tunnen syvää sympatiaa tota sun tautias kohtaan :/ Mullahan on vaivana ´nuo toistuvat poskiontelotulehdukset... Niin, ja siitä matkasta. mä en mitenkään vois matkustaa niin pitkään. Mulla on ollu tuskasta nuo automatkat jo pitkään. nytkään en ole luvannu lähteä mummolaan tonne reilun 100 km päähän enää... Toisaalta kummitytön synttäreille olis voinu tonne pohjanmaalle lähteäkin, olen kuullut, että Seinäjoella on ihan upouudet tilat synnyttäjille. Nehän olis varmaan hienot! Mutta ei me taideta mennä kumpaakaan suuntaan. Tuolta mummolasta sitäpaitsi olis 100 km matkaa lähimpään sairaalaankin. Täältä meiltä kotoa on sit sellanen 20 km. Sehän menee ihan joutusaan, ei-ruuhka-aikana ihan 10-15 minuuttia.

Mua on kans tänään supistellut kovasti, ja ollut muutenkin maha ihan pinkeenä ja selkä kipeenä. Eilinen puuhailu varmaan teki sen. Nyt on vieläki vähä hommia tekemättä, kun tää päivä on menny niin verkkaseen. Tai siis supistellut kovasti tarkottaa sitä, että useasti ja koko päivän, mutta ei mitenkään säännöllisesti, eli ihan harjotusversioita nämä, mutta kiusallisen kipeitä kyllä.
 
Huh, ihan järkyttävät turvotukset on päällä! Ei taida nämä jouluruoat olla ihan paras vaihtoehto näin loppuraskaudesta syötäväksi, mut eihän niitä ilmankaan voi olla.. ;) (Me nimittäin eilen jo syötiin yksi jouluateria)

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille! Eiköhän tässä pari vauvaa syntyne joulunpyhinäkin.. =)

Katja&masussa oleva tonttupoika rv 38+4
 
Huomenta ja Hyvää Joulua!

Pikkasen täälläkin turvotusta taas havaittavissa, eilen oltiin elokuvissa ja pakkohan siellä oli poppareita syödä... Pitää koittaa tänään sitten juoda vettä oikein urakalla, jottei ihan mahdottomasti turpoa pyhien aikana.

Jänityksellä kanssa odotan, kuka seuraavana jakaantuu. Itsellä la kuitenkin tuolla tammikuun lopulla, niin vielä ei mitään kiirettä. Sairaalakassi pakkaamatta ja kaikki vauvanvaatteet pesemättä. Mutta katsellaan noita, heti ensivuoden alussa.

Maija
 
Johnu:ei siis todellakaan tulis ainakaan mulla mitään autossa istumisesta noin pitkää matkaa.ihan hyvin voit raskauden perusteella jättää väliin koko reissun.

Täällä vielä viimeisiä siivouksia tehdään tai siis mies tekee.mulla suppailee kyllä nyt niin ettei auta imuriin koskea kun heti supistaa.ei kipeesti mutta kuitenkin.
joo kauhulla tässä odotan millaiset turvotukset jouluruoka saa aikaan,mutta ei voi mitään.aion nauttia täysillä ruoasta.

HeMa05 rv 37+6(hui hui)
 
Riemullista joulua kaikille mammoille :xmas:

Myös täällä ollaan turvoksissa valitettavasti. Muutoin niin luisevat sormet on saaneet "lihaa ympärille". Tarvii sitten kait jättää kaikki kalat, kinkut ja juustot pois illan juhla-aterialta..

Mulla on osittain kassi pakattuna. Omat kotiutumisvaatteet vielä puuttuu, kun en oikeen tiedä, et mitä ottais mukaan. Mahtaako mennä ne vanhät pökät jalkaan vai otanko verkkarit?

Tänään ehtoosti aloitetaan vippaskonstit, notta pikkuinen rupeisi tuppamaan maailmaan. Kaikki ässät käyttöön! Jos ei mikään tunnu tepsivän niin soittelenpa sitten loppuviikosta vyöhyketerapeutille. Täällä oli joskus jossain ketjussa juttua, että se on käynnistänyt synnytyksen tms. (Hyi, kun mä kuulostan epätoivoiselta..! )

Saakaa paljon lahjoja!

Gorthaur ja Abbath 38+3

 
Täällä ollaan jouluaatto kotona, mutta ollaan lähdössä huomenna vanhempieni luokse pariksi päiväksi 300 km päähän. Saisi vauva pysyä mahassa vielä sen aikaa. Ja tietysti mielellään koko joulukuun... Saa nähdä kuinka käy.

Hazelnut rv 38
 
Gorthaur: Mie pakkasin itelle kotiutumishousuiksi sellaiset housut mitä käytin n. rv 12-32, eivät oo mitkään mammahousut, mut niissä on joustava vyötärö. Nyt eivät mahdu enää päälle, mut luulisin että ovat sopivat muutaman päivän päästä synnytyksestä. =)
 
Huomenta!

Pikaisesti tulin vielä toivottamaan oikein rauhallista joulua kaikille. Me lähdemme nyt joulun viettoon mun vanhemmille, huomenna miehen sukua katsomaan. Linjoille palailen tapanina varmaankin :xmas:

Kotiutumishousuiksi ajattelin jotkut mahdollisimman väljät housut ottaa, on sitten mukavat, ei hierrä eikä purista =)

Cattie ja Osku-tonttu 37+3 :xmas:
 

Yhteistyössä