**TAMMIKUU2008**joulukuu

Olipa Saapis ihana poitsu sulla! Maistuuko tutti? Näin siinä toisessa kuvassa... Mites muuten menee pojun kanssa? Nukkumisista jo kerroitkin, entä syömiset? Meidän kakkonen ei oppinu syömään tuttia ollenkaan, toivottavasti tää oppis... Lisäks toivon, että nyt ei imetyksen alku olis yhtä tuskasta kun viimeks...

Gorthaur: Kuule, meikä on käyny jo kesästä asti Duphalacin voimalla tuolla veskissä. Muuten ei tulis kertakaikkiaan mitään... Enkä ole kyllä yhtään löysällä nytkään. Eikä suoli toimi joka päivä... :/
 
Kiesus kun täällä kuulkaa alko nyt supistelee. Meinaakohan se nyt tän vuoden puolella kuitenniin syntyä :kieh: :kieh: En anna periksi, jalat ristissä meinaan olla ensi vuoden puolelle, ja nyt lähden lukemaan sänkyyn. Meinaan siellä kaikki mahdolliset ja mahdottomat supistukset loppuvat :LOL: :LOL:

Öitä kaikille ja Saaru laitahan nyt siihen Aattoon vähän vipinää. Yritä vaikka tökkiä jollakin jos se sitten ymmärtäisi tulla yksiöstään.

Nuuskis
 
Iltoja vaan pikaisesti.

kauheesti olette saanu juttua päivän mittaan. Joku, en taas muista kuka, kyseli alhaisesta Hb:sta. Mulla oli eilen 104 ja rautaa olen ottanut nestemäisenä jo kaksi kuukautta ja siihen päälle vielä raskausmonivitamiinit joissa niissäkin on hiukan rautaa. Vielä eilen vannoin etten enää rahojani tuhlaa uusiin rautavalmisteisiin mut sitte tulin päivällä toisiin aatteisiin kun menin apteekin ohi. Kävin ostamassa vielä Maltofer tippoja ja koitetaan nyt sitte niitäkin kun kaikkea muuta jo kokeiltu. Niin oikeesti kaikkea, maksaakin olen syönny vaikka ei sais, muutaman kerran kun on mieli tehny.
Mulla normisti vatsa usein ummessa ja kaks kertaa viikossa riittää kauheiden kramppien kanssa isommalla käydä. Mut raskausaikana on toiminu aina hyvin jopa kolmekin kertaa päivässä. onneksi. Meillä suvussa ummetus onkelmaa kramppien kanssa ja naurettukin siskon ja äidin kans et on hyvin oppinu ottamaan sen kivun vastaan tuolta alapäästä. et melkein kuin synnyttäis välillä. Osaa ossa rentona vaikka kuinka tuntuu kipeeltä.

Nuuskis: tsemppiä. minäkin vannoin et otan vaikka itse neulaa ja lankaa ja ompelen itteni kiinni ettei tänä vuonna syntyis. :D Mut kuten on tullu jo aijemminkin kirjoitettua taidan täällä olla vielä helmikuun puolessa välissä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
mä täällä tyytyväisenä myhäilen kun ainakaan vielä en ole yhtään arpea nahkaani saanut.olen aika ihmeissäni.esikoisesta niitä kyllä tuli.jotain hyötyä löysästä vatsanahkasta :LOL:
Mullekaan ei oo tullut yhtään ainutta arpea mahaan, vaikka maha on valtavan kokoinen nyt, ja ennen raskautta oli tosi timmissä kunnossa vatsa. =) Että ei se näköjään siihenkään katso.. ;)
Mulla ei ole kummalakaan kerralla tulut mahaan arpia. Meillä se on vähän perimässä kai, mun äidillä ei ole 6 raskaudessa tullut myöskään yhtään
 
Täällä vielä valveilla. Nukuin viime yön niin hyvin. Pitkästä aikaan. Mulla oli torstaina oksennustauti ja sitten vielä kuumetta. Siihen päälle vihlontaa ja supistuksia, niin olo oli kyllä hirveä. Ajattelin, että nyt ei kyllä synnyttämään. En jaksa. Neuvolassakin käytiin ja muuten kaikki hyvin, mutta paino oli laskenut ja sf-mitta taas jumittunut paikoilleen. Uusi neuvola 2.1 ja sitten toivottavasti mitta noussut. Odottelen jo malttamattomasti vauvan syntymää, mutta olisi kai parempi, että syntyis vasta parin viikon päästä. Pää on jo kiinnittynyt, supistuksia tullut useampana päivänä, vihlontaa ja poltetta selässä ja alapäässä ja vähäistä limaa tulee. Mutta sinnikkäästi yritetään päästä ensi vuoden puolelle.

Onko muilla ollut kipua häntäluussa? Eilen illlalla häntäluu oli tosi kipeä. Aivan kuin olisi kaatunut ja lyönyt sen jonnekin. Tänään ei kuitenkaan ole enää niin kipeä.

Ihana kuva saapis vauvasta! Haluaa jo oman syliin, kun katselee vauvakuvia. No, hyviä öitä kaikille!
 
Huomenia!
Täälä pätkäyö alla, illalla uni ei tullut sitten millään. Piti ihan palata takasin alakertaan hakemaan unta, ku ei jaksanu turhia pyöriä sängyssä. Päätäki särki niin julmetusti. Ja tämä aamuna sitten kauhian aikanen herätys, esikko huuteli jo aamukakalta pyyhkimään 6 aikaa |O sitten ei millää takasin unille suostunut. Loppujen lopuksi ku sain suostuteltua sen viereen hetkeksi köllimään, niin eiköhän nuorempi heränny huuteleen. Oli sitten tullut vahinko sänkyyn.. :headwall: (mitä ei ole tosiiaankaa sattunu piiiiitkään aikaa) No ei auttanu muu kuin nousta sitten ylös ja pyykkäämään. Onneksi tänään on "iisi päivä" kuopus menee mummolaan yöksi ja mieskin on kotona. Saa sitten tirsottaa päivällä moooonet päikkärit :saint:

Aivan suloinen mutrusuu Saapiksella :heart: Voi ku pian sais iteki Aatto herran syliin. Mutta ei taida olla toivoakaan vielä. Ei auta mitkää konstit ja vinkeet. Aatto on ja pysyy ylhäällä! Eilen illalla oli Aatolla moinen jytinä ja jytke, ihan ku itteesäki ois tympässy ku ei ulos pääse. Taitaa olla jotenkin takalukossa siellä ja raasu ei yllä ovenkahvaa :LOL:

Mulla on kyl kans erinäisiä paineen tunteitä alapäässä ja väliin just tuonne häntäluuhun jomottaa. Eilenkin tuli taas muutama makee selkäjomotus. Vaikka näinkin ylhäällä poju köllii, niin silti jotenkin painetta tuo. Varmaan vain jonninmoinen supistus aiheuttaa mulla tuon tuntee. Iltasin mullakin kyl jonniverran suppaa, maha pinkee, pitää hengitellä ja koittaa rentona olla, mut alemmas ne ei Aattoa yhtää tuo. On ihan epätoivoista.

Pitää kai se aamukaffet lähtee keittää et tästäki aamusta jotain tulis..*haukotus*

Saaru ja Aattomiäs 40+2
 
Voi suloisuuksien suloisuus! Ihania noi saapiksen vauvan kuvat :heart:
Täällä malttamattomana odotellaan.. jaksais vielä muutaman päivän.
Innoissaan heti konetta aukaiseen.. Eikö kukaan oo lähtenny nyyttiä hakeen??
Ollaan sitte kaikki yhtä aikaa.
Katkonainen yö jälleen takana, kolmatta viikkoa hirveä :snotty: paranis jo ennen synnytystä. Pää on kipee ja kohisee ku "haminan kaivo"..liekkö viimosetki aivosolut niistetty pihalle :headwall:
Lökö lökö päivä tiedossa
 
Illalla erehdyin syömään iltapalaksi jugurtin ja voi sissus, jos olis tullu lähtö, olis kätilö kyllä pyörtynyt kaasuun.Itteäki oikein nauratti ja suututti ku piti nii paukutella. Eipä arvaa ennen synnytystä mennä moista syömään..

Nyt sitä pitäis tän päivän ruokaa alkaa kehitteleen. Sekä joka välissä tietty läsäytän takapuoleni tähän penkkiin..
 
Niinköhän vain Nuuskis on lähteny? Täällä kans yö pyöritty sängyssä. En tiä miks oli niin huono nukkua. Päätäki särki, onneks ei nyt enää aamulla. Ei jaksais mitää... Ukko viä tua lepäilee, ja lapset tää riehuu... Ulkona taas ankeetaki ankeempaa, en yhtää ihmettele etteivät halua tonne kurakkoon :( Onneks on sentään ollu joulu justiin, ja uusia leluja tullu, niin nää päivät menneet suht hyvin. Jospa olis sitä lunta, niin nuo olis kyllä mielellään pihalla, mut ku ei niin ei. Vettä vaan tulee. Että vali vali.

Onkohan Onsku ja Afu joutuneet sairaalaan, kun ei ole mitään kuulunut? Eikös Afu mennyt sydänfilmiin omien tuntemustensa vuoksi, ja Onskulla tais olla vauvan pulssin tarkistusta kans loppuviikosta??

Että sunnuntaita vaan kaikille arvon rouville!
 
Huomenta vaan kaikille!

Mulla olis tänään tiedossa leipomisurakka. huomiseks pitäis vääntää vähän pullaa ja pipareita, kakkuja ja jotain suolastakin. Onneks lupas noi kakrut autella. Huomenna jos aamusta yrittäis siivoilla tai imuroida nyt ainakin. Tänään kun ei millään jaksais ja kun kuitenkin huomenna taas tarvii. Meillä kun koiralla karvanlähtöaika aina näin sopivasti joulu-tammikuussa ja sitte tuolla juhannuksen aikoihin. Saas nähdä tuleeko tolle poitsulle noita vieraita edes ihmeemmin kun on huomenna ne juhlat. Aikuisvieraat, siis sukulaiset kun tuijottaa mielellään sitä omaa napaa ja käy juhlimaan uutta-vuotta jo mielellään ajoissa. Kaverit poitsu on kutsunu jo päiväksi joten ilta olis sukulaisia varten, mut kaikki kun asuu kaukana niin nekin mielellään tulis päivällä ettei tarttis pimeessä ajella. Tai olla selvinpäin niin myöhään.
Ärsyttää tollaset saakelin alkkikset joille on tärkeempää tuo juominen kun toisen juhliin tuleminen. Siis lähinnä pojan vaari ja eno jota hän erityisesti aina odottaa, mut lähes joka vuosi joutuu pettymään.
(Oikein ottaa pattiin!!! Kiva kus saa tänne vähän valittaa)
Mut onneks on Uuden vuoden aatto, että ammutaan sitten siskon poikien kanssa oikein urakalla raketteja jo heti kuudesta lähtien. Mut eihän ne raketit niitä ihmisiä korvaa. Poika on saanu tehdä listan ja isi kävi ostelemassa. Meillä kun mukulat ei oikein tykkää niistä isoista raketeista, katsovat mielummin perhosia ja sellaisia tulisuihkuja.

Nyt täytyy tsempata ja mennä oikeesti leipomaan tai sitte menee koko päivä. Käyn kuitenkin välillä koneella huilimassa.
 
pitihän se taas tulla heti aamusta lueskelemaan onko jollain jo lähtö tullut..
Saapiksen poika on kyllä tosi söde!Kohta sitä on itselläkin pikku mutrusuu sylissä,ei kyllä malta odottaa.

Nuuskis:kyllä on välillä vaikka mitä jomotuksia alapäässä.eli olo on kuin saaneella mut en kyllä oo....
Laskimot ne vaan kuule siellä venyy ja paukkuu paineesta :LOL: ja kai siellä lihakset ja luutkin tekee kipua kun joutuvta antaa periksi.
 
Huomenia, virallinen laskettu aika täällä saavutettu. Ja ku olen nitä supisteluja kaipaillut, niin.. ei tarvii enä kaipailla. Eilen illalla alkoi supistelemaan, eivät ole kovin säännöllisiä, mutta alan saada jo arvioita siitä millaista kipua tuleman pitää :eek: Vähän tässä on toiveissa, että menisi nyt sitten ensi vuodelle, kun näin pitkällä ollaan. Tyhmäähän se on, kun vauvat tulevat sitten maailmaan, kun on aika, mut...

Taidan vetäytyä sohvalle lepäämään, ja ottaa rennon varovaisesti - 36 tunnin päästä saisi sitten syntyä =) Ei tässä paljon muita uudenvuodensuunnitelmia tule tehtyä =)

SuTi + vauva 40+0 :heart:
 
No jopa jopa, Sutillakin menee jännäksi... Täällähän täytyy siis käydä roikkumassa alvariinsa, et kuulee viimesimmät! Ei silti, kyllä tänään pitäs ehtiäkin, meille ei tule ketään vieraita tänään... Huomenna mennään sit itse kylään.

Seuraattekos te muuten urheilua? Mä en muuten, mut tota hiihtoa ja yhdistettyä tykkään katella. Olympialaiset ja isommat kisat kyllä kesälläkin... Jääkiekkoa en kato, enkä jalkapalloa. Tänään tuleeki tota hiihtoa, ja meinaan yrittää sitä seurailla. Sit alotin illalla uuden kirjan, et sitä vois lueskella kans. Eipä sitten taas ehdi lukea pitkään aikaan, kun vauva on syntynyt.
 
Huomenta! Näinköhän se Nuuskis on lähtenyt yöllä synnärille... =)
Ja SuTi jos lähtisi vaikka huomenna, ja vaavi syntyisi vasta tiistain puolella.. =)
Ja minä kun ihan mielellään jo nyt joulukuun puolella tämän ulos pakertaisin, mutta tuskimpa vaan :headwall: Eiköhän tuota saa vielä pari viikkoa kärvistellä.
Viime yönä tein kyllä jonkun vessassa-ramppaamisen maailman ennätyksen vähintään. B) Uskomatonta, mutta totta, niin kävin klo 23-03 välisenä aikana 12 kertaa vessassa (ihan laskin) ihan samaan malliin, kun pissatulehdus olis, kun pikku liru vaan tulee, ja heti uudestaan pissattaa.. ei kyllä mitään vihlotaa pissaamissen yhteydessä (muuten kyllä ), tuntuu vaan jotenkin että tuo makuulla olo painaa rakko enemmän mitä esim. istuminen. No, kolmen kieppeillä sitten nukahdin, eikä onneksi tarvinnut kuin 3 ketaa aamuyöstä nousta vessaan, se oli jo ihan luxusta!
Maha "kesto pinkeenä", ei pahemmin supistele...

Katja ja rv 39+3
 
Yöllä neljän aikaan heräilin tasaseen jomotukseen selän ja alavatsan alueella. Ei ne kyllä mitään selkeitä supistuksia ollu, tasasta jomotusta vaan ja sit vatsa kyllä veti välillä ihan kovaksi mutta en osannut liittää supistuksia ja kipua yhteen. Siis niin että kivulla olis ollu alku ja loppu.
Nyt sitten sain jokusen tunnin nukuttua ja taas on sama. Välillä jomottaa ikävästi selkää ja alavatsaa ja supistaakin mutta taaskaan en ole vielä erottanut selkeää supistuksen alkua enkä loppua. Onkohan nää nyt niitä sit ollenkaan...

Mitään limatulppaa ei ole tullut, eikä sellanenkin pitäs eka havaita ennen kun synnytys käynnistyy?

Eilen lohkes hammas (tais sitten siitä lähti paikka irti) ja nyt yritän päästä kauheella vimmalla hammaslääkäripäivystyksen ajanvaraukseen läpi että saisin hampaan korjattua vielä tänään JOS tässä nyt sitten tuleekin lähtö lähiaikoina.

Nyt vasta ollu hetken ihan kivuton, olikohan se sittenkin vaan jotain kolotusta kun olin eilen leffassa ja joutui istuun pari tuntia paikallaan ilman että pääs vaihtaan asentoa kunnolla. Sitä sen täytyy olla, kai supistukset nyt erottais jotenkin selkeemmin...

Hokkis rv 39
 
Täällä taas tosi katkonainen ja valvottava yö takana. Nukkumaan menin klo 23 ja puoli 2- 5 valvoin kunnes nukahdin uudestaan. Tosi kypsää, kun saisi vielä viimeisiä öitä nukkua ennen vauvan tuloa niin ei sitten millään. Vähän lohduttaa, että muillakin on nukkuminen huonoa. Päätä särki yöllä ja maha supistelee lähes jatkuvasti, ei vielä järkyttävän kipeästi, mutta on sellanen möykky, että ei millään meinaa sopivaa asentoa löytää. Helpollahan mä oon päässytkin tähän asti, ei juurikaan vaivoja eli antaa tulla vaan. Kyllä mä kestän...

Saapiksella lutunen mutrusuu :heart:

Eipä täs muuta valitettavaa... Sohvalle...

Pore&Papunen 39 tasan

Edit; Hokkishan taitaa kohta myös olla kypsää tavaraa :whistle: kuulostais siltä. Olen kuullut niin vaihtelevia juttuja limatulpasta et siihen ei luottamista eikä sitä kannata odotella, jos selkenee noi sun supistukset. Jännityksellä odotellaan...

P&P
 
Jaa-a, joko nuuskis sitten "varasti" jä lähteny jo..ennen mua.. *mur* :LOL:
Ja muitakin täällä varrotaan et tulis kertoileen kuulumisia..Kiva ku saa jännätä toisen puolesta et onko lähtö koittanu vai joku muu, ku kuulumisia ei täällä ei näy:D

Mulla alko pää särky ihan kauhiana taas heti aamusta, piti mies sitten käydä herättää ja mennä ite pari tunnin tirsoille. Nyt sitten uus yritys tähän aamuu, hiukan piimää ja ruisleipää. Sitten suihkuun. Sitten voiskin alkaa pakkaileen kuopukselle kassia mummolaan. Ensin syökästää ja sitten lähtään.

Täällä on ihanasti pikkusen satanu taas valkosta maan peitoksi, toivotaan että lisää tulis ja ny vaikka jäiskin. Lumisadetta on kyllä lupailta tälle ja huomiselle sekä pakkaen kiristyvän.

Onnea myös SuTille "päämäärä" saavutettu, nyt sitten eiku mukaan tähän ODOTTAJIEN joukkoon :LOL:

dinomamma, aika vähän tulee seurattua urheilua, mut jos joskus jotain niin jääkiekkoa, mies ku on niin mahoton Kärppäfanittaja ja esikkokin meillä meni jo kärppien nappuloihin reenaamaan:D Mäkihyppy on toinen mitä voi seurailla.

Mutta nyt yys yritys aamuu ja suihkuu piristyyn! *sitten taas pian täällä:D*



 
Katja on kyllä kunnolla jo treenannut itsensä yöheräämisiin vauvaa varten :LOL:

Minunkin pitäs joku kiva kirja hakee kirjastosta. Kohta kun saanu luettua ton Linnan Täällä pohjantähden alla trilogian. Huh, kesti se aikansa.

Juu, tännehän sitä heti herättyään tulee kattelee joko joku ois saanu nyytin taas.
Tänään järjestelen papereita. Onko vielä jotain muitakin jotka ei oo vielä saanu äippärahapäätöstä. Kun mulla laskettiin viimeselt kuudelta kuukaudelta ja sain vikan kuukauden vietyyy vasta 2 viikkoa sitten. Mut ei kai ne maksutkaa tule kun vatsa tammikuun lopulla kun joulukuun lopulla jäi pois töistä?

Ihanaa sunnuntaita (jää hollille)
Blanca
 
Blanca: Niin, eihän niitä äippärahoja tosiaan makseta kuin vasta edellisenä arikipäivänä ennen laskettua-aikaa, eli hyvin kerkeävät varmasti päätöksen siihen mennessä tehdä..
Juu, mulla on kyllä hyvää harjoitusta tullut tuosta sängystä ylös pomppimisesta, ei luulis tekevän tämmöisten treenien jälkeen kovin tiukkaa, muutama yöheräily vauvan syntymän jälkeen.. :LOL:

Hokkis: Läheskään kaikki eivät edes pongaa minkään näköistä limatulppaa, tai se voi tulla hyvinkin vasta saikulla kalvojen puhkaisun jälkeen. Esim. äitini sanoi 5 lasta synnyttäneenä, että yhden kerran hän on huomannut kun on limatulppa irronnut..
Mulla myös välilä sellaista aika kovaakin kipua vatsassa, mutta en osaa yhdistää niitä supistuksiin..ja se kipu saattaa kestää esim. 15min kerrallaan, ihan kun olis maha tulessa..eilen oli sellaista.
 
Huomenta. Täällä tuntuu monella olevan yöllä monen monta vessareissua. Itellä se on todellakin vähentynyt, päivälläkään ei tarvi kovin tiheeseen vessassa juosta. Yöllä nousen kahen korvilla pienelle lirulle ja sit viideltä. Oon kyl tosi tyytyväinen ku ei tarvi vessassa juosta enää usein, mut ihmetyttää että täs loppuvaiheessa ei muka pissata :p

Ja kyl täälläkin on Duphalacin avulla jouduttu isommalla hädällä käymään, kun on ollut tajuttoman kovalla. Mut nyt tämäkin ongelma on historiaa, suoli on alkanut viimesen viikon aikana toimimaan parikin kertaa päivässä. Ja ei kyl kovin kiinteetä oo mun jätökset, tulle aika vauhdilla :LOL: Mistä lie tuokin johtuu...

Masussa myllätään taas ihan urakalla, vatsa menee myös pinkeeksi ja kovasti joutuu huokailemaan ja hengittelemään syvään. Alkais vaan jo kunnon supparit ja sais tuon tenavan syliinsä :heart:

Tuleeko teiltä muuten maitoa jo? Itellä täällä on paniikki, kun ei multa mitään maitoa tuu vieläkään, ei edes saunassa vaik kuin puristelis. Tissit on kyl tajuttomasti kasvaneet ja ne on rumat!!!!! :eek: Mietityttää vaan, että tuleeko sitä maitoa sitten ollenkaan... :|

Carla ja tyttö 39+4
 
Katja:sulla saattaa johtua tuo liruttelu myös kuivista limakalvoista.sehän tekee usein tuota pissahädän tunnetta ja sit vaan liru tulee.toivottavasti ei kumminkaan tulehdusta sulla ole kun noin usein pissattaa.aikamoista ravaamista sulla ollut.

Hokkis:mulla oli tuota tasaisen tappavaa kärvistelyä ja kipuilua viimeksi kun synnytys sitten pikkuhiljaa alkoi käynnistyä.täällä nyt sit jännitetään että alkaako tulla tulosta :D
 
Carla ei mitää huolta, ei mullakaa tullut tipan tippaa ennen synnytystä noissa aikasemmissa raskauksissa. Kyllä se maito sieltä nousee. Nytkää ei tuu ku muutama hassu tippa jos puristaa ja joskus huomaan kun nännissä ja ympärillä on jotain kuivunutta "töhkää" et oisko sekin maitoa. Mutta liiveissäkään ei ole edes jälkiä et niin paljon tulis.
 
Carla:kyllä se maito sieltä sitten nousee kun vauva pääsee imemään.ei sitä esimaitoa mun mielestä tarvikaan tulla.mulla sitä alkoi tulla esikon kanssa(puristamalla) viikko ennen synnytystä.Nyt tulee välillä sitä maidonnousu tunnetta mut silti puristamalla vaan saan pari tippaa tulemaan.kerran on tirskahtanut liiveille.
se on totta että rinnat näyttää aika erilaisilta loppuraskaudesta kun nännit tummenee mut se vaan kuuluu asiaan :) odotas vaan kun maito nousee,kerrankin saa olla Dolly Parton :LOL:
 
Saaru

Mä voin siis olla ressaamatta =) eiköhän sitä maitoa sit ala tulemaan ku vauvan kainaloonsa saa. Tuo maidon tulo on vaivannut mua jo kauan ja sitä mietin yölläkin jos ei satu uni maittamaan. Mut, nyt sit vaan odotteleen synnytystä ja maidon nousua :)

Ja HeMalle kans kiitos vastauksesta, onnesta en oo ainoa "maidoton" tässä vaiheessa. Heh...
 

Yhteistyössä