**TAMMIKUU2008**joulukuu

Hmm.. Kysyin joskus neuvolasta, että mitä ummetuslääkettä saa käyttää tänä aikana, niin vastasi ettei ole suositeltavaa käyttää mitään. Enpä sitten ole ottanut mitään. :snotty:

On kyllä Nuuskis tainnut tosiaan lähteä :wave:

Urheilua.. Kattelen välillä ampumahiihtoa ja lätkän mm- kisoja. Mitään muuta ei tule katsottua.

Maidosta. Mulla valuu erityisesti yöllä, aina on uusia lätäkköjä sängyssä. Hyvin harvoin tulee muulloin.

Kyllä toi repeeminen on geeneistä kiinni, ikävä kyllä. Ite ei voi kauheesti vaikuttaa repeemiseen. Usein ne, joiden äitien ihot ovat säilyneet eheenä niin on myös tyttärien nahat kunnossa. Enpä jaksa olla yhtään yllättynyt, mun maha on kuin joku tiikerin vuota. Sen verran on paremmin sentään asiat kuin äidillä, että hampaat on pysyneet suussa, ei ole suonikohjua tullut ( koputtaa puuta ja LUJAA! ) ja käsivarret ei oo revenneet.

Limatulpasta. Voihan se luikahtaa ohi pissillä käydessä, ettei sitä bongaa. Itellä se jäi roikkumaan niin silleen sen huomasin.. :LOL:
 
Saapiksella tosi ihanat vauvakuvat :heart: tahtoo kans jo oman sylkkyyn =)

On tainnut sit Nuuskis lähteä..

Ettehän Katja asu muuten kerrostalossa? :LOL: Mä tossa joku päivä mietin et pitäskö mennä alakertaan juttusille, mutta kun ei tälle voi mitään, jos on mentävä vessaan niin on mentävä ja vetämättä ei kyl viittis jättää..Täällä nuo äänet kuuluvat melko hyvin että alakerran tyttö tykkää varmaan vauvan yöherätyksistäkin :whistle:

Meillä ei ole mitään erikoista suunniteltu vuodenvaihteelle, jos jaksaa niin valvotaan ja katellaan raketteja mutta ite ei taideta ostaa. Nakit ja perunasalaatti ruokana varmastikin.

Jääkiekkoa seurailen minä innoissani, josta varmaan jotain kirjoittanutkin jo :D Myös noita isompia kisoja ja mäkihyppyä sit jonkin verran tulee seurattua..

Mitenkäs ootteko huomannu ihossa kovastikin muutoksia näin raskausaikana? Mullahan tuli het alkuunsa kamalasti näppylöitä/finnejä selkään, rintaan ja naamaan. No nyt sitten repes tuo nahka mahasta, että komia arpikuvio tuossa navan seutuvilla lähinnä ja sitten luomia, pieniä luomia tullut aika paljonkin. Ihan normaalisti olen ihoani hoitanut, niinkun ennen raskauttakin, ei siis sillä saralla muutoksia..

Ja juu maitoa tulee, täytynee mun ruveta laittamaan liivinsuojat yöksi, tänäkin aamuna paita ihan märkä :eek: mutta eipä kai tuo tarkoita sitä miten sitä maitoa sit oikeesti rupee tuleen..

Kävin muuten tekayn sivuilla, laitoin sinne näitä painoarvioita mitä mulle on annettu niin se näyttäs painoarvioksi la 4225 g..

Cattie ja Osku poika viettää lököpäivää 38+2 :heart:
 
Huomenta!
Taas oli aamun aikana tullut kovasti tekstiä, ja taas yhtä jännää lueskella, että kukakohan sitä nyt on vuorossa vauvanhakureissulle.

Itse valvoin tuonne aamu viiteen asti, joten kohta tarkoitus mennä takas nukkumaan, ensin vaan vähän välipalaa, jotta jaksaa taas. En osanut illalla käydä nukkumaan, kun mies innostui baariin lähtemään.. Pitkään jouduin sille kyllä vakuuttelemaan, että pärjään kyllä hyvin kotona, eikä mulla nyt niin tylsää ole jos menee. Oli kyllä ihan ansainnut "vapaaillan" kavereiden kanssa.

Nyt koirat ulos ja sit takas koittaa jos uni vielä tulis, miestä taitaa turha olla herätellä ennen iltapäivää, mutta eipä tuo haittaa kun ei mitään suunnitelmia päivälle ole...
 
Argh! Miks pitää olla liian rehellinen. Pääsin tunnin yrittämisen jälkeen sinne hammaslääkäripäivystykseen aikaa varaamaan. No sit kysyttiin että särkeekö ja minä vastasin rehellisesti että ei. Lohkeaman reuna vaan on niin terävä että raapii ilkeesti. Jahas, no ei sitten irronnu päivystysaikaa kun sinne pääsee vaan ne jolla on särkyä. Ei auttanut vaikka kuinka selitin että tässä saattaa olla lähellä myös lähtö synnyttämään ja näin ollen hammas jäis pitemmäksi aikaa rikki, kun ei kerta särje niin ei tipu aikaakaan.

Nyt sitten jännitetään jatkuuko nää supistelut ja jomotukset vai ehtisinkö huomenna hammaslääkäriin. Ja tasan läksyni opin kerrasta. Tästä lähtien kun kysytään särkeekö niin vastaus on särystä riippumatta että SÄRKEE!
 
Saapiksella ihania vauvakuvia... oikea mutrusuu...

Jokohan Nuuskis on lähtenyt synnärille?!? Ei oo ollut Nuuskiksen tekstiä vähän aikaan...

Entäs Katja?!? Vieläkö oot kotona -vai joko synnäri kutsui?

Joku kyseli aiemmin (olikohan Saaru?!?), että mitäs on suunnitelmia uuden vuoden aatoksi. Me ollaan ihan kotosalla. Ammutaan jo aiemmin illalla raketit, että nuo meijän naperotkin jaksaa olla hereillä ja kattoa ne. Mummu ja pappa + mun sisko perheineen ainakin tulevat meille uuden vuoden aaton viettoon (muista en ole varma). Raketteja on ostettu porukalla noin 80 kpl eli räiskyteltävää riittää ja lapsille on tietty ostettu ne joka vuotiset tähti-sädetikut. Oikein pitkään en jaksa varmaan itekkään valvoa. Muutama viime yö on mennyt melkein valvoessa. Välillä on ollut niitä menkkakipuja, välillä vauva möyrinyt yöllä ja pitänyt hereillä ja viime yönä oli jo aika kipeitä supistuksiakin vähän aikaa... voi kun vauva malttais pysyä vielä edes ens vuoden alkuun mahassa niin sitten sais jo tullakin.

Saa tosiaankin nähä, että kuka meistä pyöräyttää vuoden eka vauvan?!? Jännäksi menee...

Ite sain eilen pestyä sen pakkauksen peiton... ruokalappua vielä odottelen postista.

Huomenna ois neuvolaan meno aamusta... toivottavasti kaikki on ok (jännittää vähän). Saa nähä, että joko vauva on laskeutunut synnytyskanavaan. Silloinhan lähtö synnärille voi olla edessä milloin vaan.

Jaaha, nyt pitäis alkaa lukeen sähköpostitkin... ja kohta treffaillaan siskon kanssa (onneksi sisko perheineen asuu nykyään tuossa naapurissa... noin 200 metrin päässä... nähdään nyt tiheämpään, kun muuttivat tänne päin). Me ollaan niin sukurakasta sakkia, että halutaan nähdä usein nyt kun siihen on tilaisuus =)

Tammiäiti rv 37+4 ja lapset
 
Cattie: Sun tekstiä lainatakseni: Kävin muuten tekayn sivuilla, laitoin sinne näitä painoarvioita mitä mulle on annettu niin se näyttäs painoarvioksi la 4225 g.. Mitä sivuja tekaylla on? Mistä löytyy? En oo kuullutkaan niistä sivuista eli jos viitsit laittaa näkyviin mullekin, niin KIITOS!

Tammiäiti taas
 
Carla: ei tuu mullakaan esimaitoa. Se ei merkkaa tosiaan mitään. Ja sit kannattaa muistaa, että maito nousee kunnolla suurimmalla osalla vasta kolmantena päivänä synnytyksestä. sitä ennen tulee vaan pieniä määriä colostrumia, mikä on kyllä tosi rasva- ja sokeripitoista. Tosi monet vauvat tarvii kuitenkin alkupäivinä lisämaitoa, että tuo colostrum ei riitä. Mulla ainakin molemmat on tarvinneet. Ja sit maitoa tullut ihan ylenmäärin kyllä kolmannen päivän jälkeen. Tiheät imetykset auttaa, eli vauvaa vaan rinnalle, vaikka tuntus, ettei sieltä nyt niin mitään tulekaan. Ja sit sitä lisämaitoa vasta päälle, jos vauva ei tyydy. Siis tarkoitan näitä ekoja päiviä nyt.

Mulla on kyllä maha ihan törkeen näköinen arvista. Se on kyllä täysin ihotyypistä kiinni, et repeekö. Jaloissa on myös selluliittia, huomasin, et nyt vaan lisääntyny. On menny siis kilot reisiin... Kiva kiva. Mulla ei muuten paino oo aiemminkaan laskenu sairaalassa kun muutaman vaivasen kilon. Vasta sit imetyksen myötä pikkuhiljaa. Kateellisena vaan kuuntelen kertomuksia, jolloin muutaman viikon päästä on jo lähtöpainossa..
 
HeMa05: Kun se onkin jännä, kun päivällä ei tarvii käydä läheskään niin usein vessassa mitä yöllä, jotenkin tuo makuuasento tuntuu painavan rakkoa hirveesti...

Cattie: Pienkerrostalossa asutaan, maantasalla siis B) Yöllä kun käyn pissalla, niin en vetäse joka pikkulirun jälkeen pönttöä. En tiedä miten hyvin meiltä kuuluu äänet yläkertaan, mutta tänne ainakin kuuluu hirveä lorina kun yläkerran ukko käy kusella. :LOL:

Tammiäiti: Täällähän minä vielä... ja nyt supistelee, aaargh.. :D ihanaa..! Miks muuten lähetit sen ruokalapun sinne finlaysonille? Mie tulin ainakin siihen tulokseen, että helpommalla pääsee kun pesasee sen, ja lopputuoloskin ihan sama =)

Katja taas..ja supistukset.. (mitkä loppuu kuitenkin tunnin sisällä |O )
 
Tosiaan tähän päivään. Hieman on toi uni rytmi sekaisin, kun on tuo nukkuminen nykyään niin taitolaji :LOL: Milloin pitää mennä vessaan tosiaan tunnin välein ja silloin kun vihdoin tuntuu et sais rakon tyhjäksi aamuyöstä, niin alkaa armoton särky lantiossa. Mut kaikki sen kestää ja enemmänkin sen oman pikkuisen nyytin eteen =)
Oli hellyyttävän suloinen mutruhuuli tuo saapiksen oma =) =) Tahtoo myöskin jo malttamattomana omansa!
Itse oon huomannu kans että kun yöllä tuo jatkuva pissahätä vaivaa ja just samanlailla kun pöntöltä nousee niin saman tien sais istua takaisin..niin itse vähän niin sanotusti heijailen itseä pöntöllä eteen , ja sivuille niin aina lirahtaa hieman lisää..ittellä toi ainakin auttaa, siirtyisköhän vauvan pää hieman tai jotain :LOL: (jos tuosta nyt joku jotain ymmärtää)
Itsellä lähinnä noita repeämiä on tullut kylkeen lonkan kohdalle, ei pahoja, nyt tosin näyttää että navan alapuolelle ois kanssa tulossa pieniä :ashamed:
Ummetus lääkkeestä puhuttiin kanssa, mulla kans melkein koko raskauden ajan on ollut ongelmia vatsan toiminnan kanssa, ja alku raskaudessa meidän neuvolan ohjeistus oli et päivittäin luumupilttiä, eikä mielellään tosiaan mitään "lääkkeitä". Mut nyt sit esim. joulun aikana mun vatsa meni niin kipeeksi kun ei toiminut ollenkaan piiitttkään aikaan, et itkun kanssa sai pöntöllä rukoilla et tulis kakkonen. Soitin neuvolaan ku ei mitään piltit, eikä lanttulaatikot auttanut, ohje oli että vatsa pitää saada toimimaan, vaikka sitten sen lääkkeen avulla, ei kuulemman aiheuta mitään oikein otettuna, eli turvallisesti voi käyttää. Alussa vaan kaikki on "tarkempaa" varmuuden vuoksi. Mut sen sanoi et risiiniöljyä ei saa ottaa...
Täytyis malttaa lähteä aamupalalle, suihkuun ja sit oiskin tiedossa imurointia, silittämistä, vessan pesua ja pyykin pesua |O Meillä kun kanssa on tuolla ihanalla hurtalla karvanlähtö juuri menossa, ja lähtee muuten PALJON...

Piku ja Taavi 36+6
 
Piku81: Juu, mie kans aina jumppailen pöntöllä, niin saa pissaa lirahtelemaan lisää eri asennoissa.. :D Jalat levälleen, ja kallistun eteen, sitten taakse.. kallistun toiselle jalalle, sitten toiselle, lopulta seisaalleen, jalat vaan molemmin puolin pönttöä, niin osuu oikeaan paikkaan pissat.. :LOL:
 
No en todellakaan ole lähtenyt mihinkään :LOL: :LOL: Mähän sanoin et kaikki mahdolliset supistukset katoaa kun menen sänkyyn. Ja nehän katos. Meillä siis oli aamun netti jumissa, niin en päässyt ilmoittautumaan. Saaru ota siis ihan rauhallisesti, en meinaa etuilla :LOL: :LOL:

Oltiin tossa pihalla ja kyllä ne supistukset taas jostain ilmaantuivat. Yllättäen :kieh: :kieh: mutta että olisivat säännöllisiä PAH! ja nyt mietin et mitäs tänään keksis et niitä taas alkais paukkua ja kunnolla. Irmeli on kyllä pitänyt eilis illasta asti tasaista karate harjoitusta, en tiedä mitä se siellä yrittää mut jotain se siellä kovasti puuhaa. Vatsanahka on siis ollut kovilla. Yöllä olin tunnin verran hereillä ja sama meno jatkui silloinkin. Vessassa mun ei tartte öisin käydä vaikka juon yölläkin kerralla sen puolisen litraa vettä. Olen hieman omituinen :whistle:

Voi kun iltapäivällä ei satais niin pääsis tuon miekkosen kanssa pihalle, alkaa olla jo niin levoton parin päivän sisällä olon takia ettei tosikaan. Itsekin sais raitista ilmaa ja jos vaikka noita supistuksia lisää ja säännöllisiä ja oikein semmosia kipeitä mojovia :LOL: :LOL: Epätoivoinen siis olen, tai tuntuu ainakin siltä.

Nyt kuulkaa oikasen tonne soffalle hetkeksi ja nautin kun on hiljaista, kun noi miehet on ylhäällä päikkäreillä.

Nuuskis ja katoavat supparit
 
Juu ei kannata olla niin varma mistään :LOL: :LOL: Se on tää nykyaika kun joku menee jumiin niin se on sitten jumissa, oli kyse netistä tai meidän Irmelistä :LOL: :LOL: :LOL: No kyllä mä sen ensi vuoden puolelle meinaan vedättää, ihan kuin voisin päättää........
 
Piku: :hug:

Eiliset juhlat ovat nyt sitten ohi, ja voi että kun meikäläistä väsytti. Nykyään tuntuu, että ei tarvii tehä paljon mitään niin on jo ihan loppu. Sohvalle vaan maaten ja odottamaan hierontaa :LOL:

Meillä uutenavuotena olis tarkoitus mennä kavereille kylään, jotka myös vauvaa odottavat.

Nyt täälläkin koneessa pyörii tuo äippäpakkauksen peitto. Ruokalappu pestiin jo heti kättelyssä.

Tänne ei ole kelalta myöskään kuulunut mitään vastauksia päätöksistä, mutta vielä voi odotella...

Sutin ja Hokkiksen puolesta jännäillään :eek:
 
Täällä kans oltiin ihan varmoja et Nuuskis on päässy itse asiaa..

Mulla kans muuta poltto tullu tänää selänpuolelle, mut Aattoa alemmaksi ne ei ole saanu, en enää etes jaksa uskoo et jotain tapahtuukaan ennen ku käynnistyksessä. En siis välitä pikku suppailuista taikka poltoista. Sitten vasta uskon että jotain saattaa ehkä tapahtua ku oikeesti ja kunnolla sattuupi. Nyt vaa odotellaan huomista terkan luona käyntiä sekä uuden vuoden Aattoa! Se nyt on ainut luotettava aatto joka nyt on tulossa lähinnä :LOL:

Tuossa nyt kehittelin itelle uuden ressin aiheenki tässä aikani kuluksi...Ku painoa ei ole tullut sitten paljon mitää enää loppu ajasta sekä sf-mitta on pysyny samassa (eli ei kasvanut) vaikka Aatto ei ole laskutunut että siitä johtuis tuo "kasvamattomuus" niin toivottavasti istukka toimii kunnolla ja aatto saa tarpeeksi ravinto yms.. Kaikkea sitä tähänkin pienee päähän aina mahtunee.. PItää tuostakin huomenn jutella terkan kanssa..Liikettä kyl mahasta löytyy normaaliin tapaan et luulis ettei piä huolestua.

Mutta nyt kuopusta viemään mummoloimaan ja jos esikon kanssa lähtis alesta katteleen sille vaatetta, meinaa mies kasvaa hujottaa niin kovalla kyytillä et lahkeet loppuu kaikista housuista.

Nyt menoksi kuitenni..

Sunnuntain jatkoja..(vaikka varmaa vielä piipahdan täälä tälle päivääkin.. :saint: )
 
Huh, kun on tullut juttua! Melkoinen tovi vierähti, että sai luettua jutut aatonaatosta tähän päivään, eikä sitä kyllä yhdellä istumalla pystynyt tekemään. Mukavaa, kun juttua riittää!

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Taitaa useammallakin olla nyytti kainalossa enemmin kuin arvataankaa. Kun teidän juttujanne lueskelee, alkaa itellekin tulla hiukan jo paniikki olo, että vauvahan kohta jo syntyy. Tässä on jotenkin vaan hengaillu messissä ja ajatellut, että aikaahan vielä on. No la on neljän viikon päästä, että onhan siihen vielä tovi, mutta pitäis varmaankin ruveta pikku hiljaa vauvan tuloon valmistautumaan, vaikka pestä tälle tulokkaalle vaatteita! Juupa, olen hiukan jälkijunassa näissä asioissa! Jotenkin vaan on odotellut näihin meidän asuntokuvioihin jotain selvyyttä, mutta eipä tästä ennen synnytystä valmista näytä nyt tulevan! Täytyy nyt tyytyä näihin oleviin olosuhteisiin. Ja tuohan tää lisäjännitystä tähän odotukseen, kun ei edes tiedä syntyykö vauva mummulareissulla TAYS:ssa vai lähdetäänkö kotoa Kättärille. :LOL:

Omaa napaa: Mulla piti kans olla neuvola perjantaina, mutta terkka peru sen just ennen joulua ja siirsi loppiaisen jälkeen. Vaivat on aikalailla samoja, kun monella muullakin täällä (ihanaa, kun täältä löytyy vaivaan kun vaivaan aina kohtalotovereita); alapäässä vihloo ja etenkin liikkeelle lähdöt on aivan tuskasia, närästää, ei saa nukuttua ja pissahätä on alvariinsa. Täytyy lohduttautua, että kuukauden päästä nää sit helpottaa.

Nyt pötköttämään tonne sängylle. Tässä koneella on tullut istuttua jo jokunne tovi ja alapäätä vihloo sen mukaisesti.

T: S + kakkosnelonen 36+1

PS: Kiitos muuten noista synnytyskertomuksista. Niiden lukeminen on hyvää valmistautumista synnytykseen.
 
Dinomamma:täällä kans yks selluliittireisinen mamma.läskit tulleet reisiin mukavasti ja sit kun vielä nestettä on niin jee...kyllä ne siitä sulaa onneksi.mulla jäi viimeksi laitokselle alle puolet raskauskiloista ja ne loput muhi pitkään vaikka imetinkin vuoden..onneksi sentään se pahin turpeus lähtee nopeasti pois!
 
No niin. Nyt on tullu leivottua, ruuat tehtyä ja syötykin ja otin sitte puolen tunnin unetkin kun tuli niin poikki olo.
Täällä myös yks selluliitti reisinen ja myös pohkeinenkin mamma. Niin olishan se kiva jos sinne laitokselle tosiaan jäis jotain, kun viimeksi ei kyllä jäänyt. Ja meni joku vuoden verran ennenkun alkoi kilot karisemaan. Oli se vaan karmaisevaa kun oikeesti tavaraa tuolta massusta tuli ainakin se yli viis kiloa, kun vaavi, istukka ja vesi oli jo tuon verran, mut vaaka näytti ihan samaa kun synnyttämään mennessä. Olin kyllä niin kamalan turvoksissakin synnytyksen jälkeen. Mut kyl olis luullu että paino edes sen vaavin verran olis laskenu.
Taasen pitää mennä. Tyttö silityskuvia haluaa nyt tehdä.
Vointeja mammat.
 
Lohduttavaa luettavaa jotta muillakin on reisiin kertynyt selluliittiä. Mulla ei aikaisemmin raskauksissa ole tullut mutta nyt!!

Armoton närästys päällä, eikä minkäänlaisia tuntemuksia synnyttämisestä lähipäivinä. Vaikka mieli tekis jo synnyttää, taidan lähtä lenkille josko hiukan edes sais supistusta aikaiseksi.
Vällyjen välistä: meillä ku isännyys ollut kans sitä mieltä että maha narikkaan, nii jopas rupes ehdotteleen että josko kokeiltas mutta minä sanoin siihen että huomen illalla sitte. Olisko ollut Uuden vuoden lupaus :LOL: Ei taida tässä tilassa olla mitään maailman romanttisinta hommaa. Alapää on niin turvoksissa että!
No nyt lenkille, rupee tuo löhöily jo ottaa päähän :headwall: :headwall: :headwall:
 
Dinomamma: Okei. Lohduttavaa kuulla, että ei sultakaan esimaitoa oo tullut. Eiköhän se maito sit todella nouse, kun se vauva täs sylissä köllii. Ja kai sitä nyt luulis, että nuorelta terveeltä naiselta maitoa tulis. Kun tupakkaankaan en oo ikinä koskenutkaan =)

Mä pongasin eilen pienen limaklöntin vessareissulla ja taas äsken tuli pyyhkiessä reilu teelusikallinen paperiin. Että oiskohan mulla nyt sitten alkanut limatulppa irtoilemaan?! Toivottavasti.

Täällä likka mönkii masussa niin että ihan kipeetä tekee :kieh: Ja nyt on tullut tuohon vasemmalle puolelle masua muutama raskausarpikin, kai nyt, kun siihen kohtaan likka monottelee koko aika! Auts!

Carla taas :wave:
 
Täällä kanssa ollut tuo tyllerö aika toimelias tämän päivän.oli päivällä monta tuntia hereillä ja mönki minkä kerkes :D liekö mun syömillä jalopenoilla ja salsalla osuutta asiaan.

No niin Carlalimaklöntti pongattu.hyvä,hyvä.
täällä itse kovasti odotan merkkejä synnytyksestä mutta eipä edelleenkään kummempia.tosin tänään on ollut lähes koko ajan jalkeilla ollessa lievää polttelua ja suppailuja.jotenkin tuntuu että lisääntyvästi.
 
Mää en todellakaan ala, en en en! Lähdettiin äsken ulos ja poika halus fillarilla ajaa. Minä tietysti mielissäni että kunnolla vauhtia, jotta vähän edes supistelis. No alku oli semmosta pientä nipistelyä. Sitten alko sataa vettä kuin kaatamalla ja vauhtia kiristettiin, ajattelin et nyt kyllä kohta meikäläinen on tien reunassa kippurassa. MUTTA MUTTA mitä ihmettä, EI YHDEN YHTÄ SUPISTUSTA :kieh: :kieh: :kieh: Täällä kuulkaa sapet alko kiehua ihan urakalla :headwall: :headwall: :headwall:

Ja mä sanon kohta itten irti tästä hommasta ja saa mun puolesta vaikka Irmeli jäädä koloonsa. Jos ei tajua tulla pois niin oma on vikansa.

SAARU; Niin mieti, et jos Aatto ei tajua tulla uuden vuoden aattona niin seuraava aatto on vasta juhannuksena :LOL: :LOL: Jokusen pitkä odotus........

Nyt mä menen siivoomaan kirjahyllyä, eli laitan kirjat aakkosjärjestykseen, huvit ne on mullakin :LOL:

Nuuskis
 
Nuuskis: Jos sen verran "armahdettais" Saarua, että voisi synnyttää aaton vaikka jo vapun aattona, ei tarviis juhannukseen asti ootella :kieh:
Mulla kans jotain ihme siivousvimmoja aina iskee, vaikka en normaalsti oo todellakaan mikään siivousihminen. Mut onhan se nyt hyvänen aika tärkeetä että teilläkin on kirjat aakkosjärjestyksessä ennen kuin vauva syntyy :kieh: Melkein yhtä tärkeetä kuin se, että minä pesin äsken pyykinpesukoneen pulverilokerikon... :LOL:
 
HeMa Juu, limat ois bongattu ja erehdyin asiasta myös äidilleni kertomaan ja nyt siellä päivystetään puhelinta :LOL: Tässä kun oon soittanut äitelle niin joka kerta se vastaa puhelimeen innoissaan, että joko nyt?! :D Mä sit siihen että älä ny hätäile. Ihan toisaalta ärsyttää sen vouhotus :LOL:

Ja täällä masussa TAAS hikotellaan :heart:

Carla ja tyttö 39+4
 

Yhteistyössä