Tammikuu2008*LOKAKUU*

TAMMIKUISTEN 2008 LASKETUT AJAT


28.12

Sofianna, 1.lapsi
Saaru, OYS, 3.lapsi...POIKA

30.12

Helinä, KOS, 1.lapsi
SuTi, 1.lapsi...TYTTÖ
tahtoo äidiksi, KOS , 1.lapsi...TYTTÖ

1.1.

Möhkis-82, 1.lapsi...(poika)
mnä, RaS, 4.lapsi

2.1

carla-81, 1.lapsi
Nuuskis, Jorvi, 2.lapsi
Katja87, 1.lapsi...POIKA
Mama76, KOS, 2.lapsi
Halinappi,KYS, 2.lapsi...TYTTÖ
ekomamma, Ksks, 7.lapsi

3.1

PrincessOfAcco, TYKS, 2.lapsi...POIKA
OonanÄiti, KAKS, 2.lapsi

4.1

Miumau, TAYS, 1.lapsi
kerttu, 2.lapsi
Sallu75, SEKS, 2.lapsi
Maija80
Napsukka ...POIKA

5.1

Lellu1, SEKS, 2.lapsi...(poika)
Meiming, KOS, 2.lapsi...POIKA
tuiskutuuli, Jorvi, 3.lapsi
Jimena, Jorvi, 3.lapsi...TYTTÖ
Mamale, 3.lapi
äitix4, KOKS, 4.lapsi

6.1

Pore71, 1.lapsi
Hokkis, 1.lapsi
Laly, 3.lapsi


7.1

MaryahR, Jorvi, 1.lapsi
hazelnut, TyKS, 1.lapsi...POIKA
Onsku, KHKS, 1.lapsi
Saapasjalkakissa, TYKS, 4.lapsi...(tyttö )

8.1

HeMa05, 2.lapsi...TYTTÖ

9.1

Pippuri84, Kättäri, 1.lapsi
tippiäinen, HySa, 2.lapsi
odottaja-81, OYS...POIKA
glaudia , KP-KS

10.1

Viia, OYS, 1.lapsi
Iloinen, 1.lapsi
Bamboo81, OYS, 1.lapsi
Sirpukka, KOKS, 2.lapsi



11.1

Niisku, Tays, 1.lapsi
Cattie, TAYS, 1.lapsi...POIKA
pikkupeikko85, KSKS, 1.lapsi...POIKA


12.1

Hipu, TYKS, 1.lapsi
Riina Eliisa, 2.lapsi
Äitikarhu, K-HKS, 2.lapsi

13.1

Lizardus, KSKS, 1.lapsi...POIKA
Papu76, OYS, 1.lapsi...POIKA
JonnaP, Porvoon sairaala 2.lapsi..POIKA
iita82, 2.lapsi...(tyttö
Dinomamma, 3.lapsi
pikkueppu, K-HKS, 4.lapsi


14.1

Inessa, KSKS, 1.lapsi
updown, KSKS, 3.lapsi
mybaby


15.1

Yölintu, SEKS, 4.lapsi
jenniS ,Kättäri...POIKA

16.1

Nonna, 1.lapsi
pötkylä, 1.lapsi
Iidukka, KOS, 1.lapsi
Pikkuinenko, 3.lapsi
Tammiäiti, OYS, 3.lapsi
Mamma -82, VKS, 4.lapsi
Jossu ja Helmi, 4.lapsi



17.1

Kirppu 80, P-KKS, 1.lapsi...POIKA
oh2gzs, K-HKS, 1.lapsi
Pocahontas82, PHKS, 2. lapsi
Fruity, NKL, 3.lapsi
mum73, 4.lapsi
huugo, - , 6.lapsi


18.1

sipuli83, 1.lapsi
ansku88, SEKS, 1.lapsi...(poika)
pikkuGreippi, Jorvi, 2.lapsi...TYTTÖ
Äidinkulta, EKKS, 2.lapsi
Viivi, 2.lapsi
Marusha, 2.lapsi
Suny, 3.lapsi...POIKA
Äitiyö, SatKS, 3.lapsi
Soikku76, Satks, 3.lapsi...POIKA
josefiina, Satks, 5.lapsi...TYTTÖ


19.1

mamelimuu, ksks, 5.lapsi

20.1

tyttönen, TAYS, 1.lapsi
Miyaki, PHKS, 1.lapsi
Clara75, HySa, 2.lapsi

21.1

Afu-82, VKS, 1.lapsi
Piku81 , 1.lapsi

22.1

Hömötilli, TAYS, 2.lapsi
JenskU82, 2.lapsi


23.1

Wera
Säästöpossu, 2.lapsi
olento, 2.lapsi
Äippärä, KSKS, 6.lapsi

24.1

tytsi88, 1.lapsi...TYTTÖ
Niipa-85, TYKS 1.lapsi...POIKA
säihky74, KOS, 1.lapsi
Peukaloinen, NKL, 3.lapsi
Papunen, KSKS...TYTTÖ
Manta07


25.1

MaijaM, Kättäri
riksu, 2.lapsi, POIKA
Kotinatsi , 2.lapsi...TYTTÖ
pia, 4.lapsi
nintendo, NKL, 5.lapsi

26.1

Shakki, 2.lapsi...(tyttö )
saritaregina, SEKS, 3.lapsi
Tilli, Jorvi, 3.lapsi
RockMama,SEKS

27.1

meimei, HYS, 2.lapsi
Johnu, SEKS, 3.lapsi...(tyttö )
Minneli,KYS, 3.lapsi...POIKA
Äippä, KSKS, 6.lapsi

28.1

Katia79, 1.lapsi
Tammikuinen, PHKS, 3.lapsi
kotikurppa, 3. lapsi...TYTTÖ
Nobody, Satks, 5.lapsi
Kaapo, 5.lapsi

29.1

Mrs Knotty-Hilly, SatKS, 2.lapsi

30.1

mirkkuli, KYLAKS, 3.lapsi

31.1.

Papunen, KSKS, 1.lapsi
Blanca , LKS, 1.lapsi
Electric Storm ,SEKS, 2.lapsi
maximilian , SatKs, 3.lapsi...(poika)




Ilman laskettua aikaa:
HelloKitty
Freija
Jovitar
, 3.lapsi
Mikkura, 2.lapsi
Manta, 2.lapsi
missmo, TAYS, 1.lapsi


128 Tammikuista jo!

syyskuun pohdinnat
http://keskustelu.kaksplus.fi/t850248

elokuun mietinnät
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828450

heinäkuu höpinät
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805734


kesäkuun juttuihin
http://keskustelu.kaksplus.fi/t786545


Tässä vielä linkki vanhaa listaa..
http://keskustelu.kaksplus.fi/t762983
 
Saaru onkin reippaillut ajoissa :) Eli aloitetaas sitten tänne.

HeMa: Mä en ole vielä löytänyt mun ä-rahapäätöstä vuodelta 2005, jotta voisin tarkastaa onko summa sama. Toivottavasti! Tässä nyt tulleessa päätöksessä lukee perustelu kohdassa, että työtulo on tarkastettu päivärahaoikeuden alkamisvuoden ja edellisen vuoden palkkakertoimien suhteessa. Kelan kapulakieltä, mistä mä en maallikkona ymmärrä mitään... Eli yritän löytää sen vanhan päätöksen niin voin verrata onko summa sama. Kerron kun löydän sen lapun. Tavarat on vähän hajallaan tulevan muuton takia...
 
saaru on juu nyt ollu ajoissa reippaana ja laitanu lokakuun pinon pystyyn... :)

ite täällä oon ihan hurahtanut, iski leipomis,siivous ja kutomis vimma tosissaa päälle.. nyt on mustikkapiirakka uunissa tulossa,suklaa muffinseja nyt väsään ja ajattelin vielä reippaana tehdä sämpylätkin :LOL: et kaikkee se raskaus teettää, minä joka tilaan pikaruokaa,lykkään siivoustaja san 1sukat vuodessa kudottua :D

se olis huomenna taas paluu arkeen viikonloppu vietetty jne.. :| kyl meni taas nopeesti.. nooh yhtä nopeesi se varmaa on jo taas perjantai edessä :LOL:

mut nyt jatkaa näitä hulluttelujani.. :LOL:

peikko ja kovin aktiivinen jässikkä tänää 25+2
 
Heipsansaa!

Viude vaude saaru, uusi pino täällä odotti kun palailin viikonlopunvietosta =)

Pakkaus sitten pengottiin tosiaan perjantaina, ja olin kyllä hyvinkin tyytyväinen =) Täytyy varmaan kohta mennä katteleen uudemman kerran =)

Mullakin oli tuossa hetki sitten kauhee kodinlaitto vimma ja siivousintoa riitti.. Nyt on ollut aika paljon tunnekuohuja, viikonlopun aikana tuli useasti olo et nyt täytyy päästä kotiin.. Mä jotenkin ajattelen, että kun tässä raskausaikana kokee ja tuntee niin paljon kaikkee uutta, että jotenkin niitä on mukavampi sit kotona käsitellä ja muutenkin rauhassa. No nyt ollaan onneksi kotona. Ens viikko vaikuttaa vielä ainakin rauhalliselta, ihan tervetullut, sillä tämä nuha on hirveä ja ehkä vähän lämpöäkin noussut.

Kiva juttu pikkupeikko että leipomisvimma iski, arvaappas vaan rupesko nyt tekeen mieli suklaamuffinsseja :LOL: Oliskohan meillä mitään hyvää kaapissa.. Tää lähtee nyt metsästään herkkuja kaapeista ja sohvalle köllötteleen ja pikkuvaatetta viikkaileen. Ja niin juu, mä sain nyt neulottua koko vaatekerran, eli takin, housut, lakin, tumput ja tossukat =) Ja kyllä olivat kaikki tosi helppoja ohjeita.

En vieläkään saa kuvaa tohon profiiliin, en tiä mikä siihen tuli..

Cattie ja Osku 25+2
 
Loistavaa Saaru :flower:
Kiitokset jälleen uudesta pinosta!

Mulla on nyt menossa sellainen kausi että muo ihan oikeasti ahdistaa! Jos voisin valita, niin kulkisin alasti aamusta iltaan, kaikki vaatteet ahdistaa, löysätkin. Kokoajan on niin kuuma, että pitäisi istua ulkona ilman rihmankiertämää ja hermo on kireenä koko ajan! Puolikas väärä sana miehen suusta ja mulla menee herne nenään. Inhottavaa. Olisi ihanaa olla taas minä, eikä mikään raivoisa rustiina hellan vieressä.

Äitiyspakkausta täällä odotellaan kovasti saapuvaksi, saas nähdä koska tulee kun kela on tilannut sen 21.9.

Vähemmän kärttyisää sunnuntaita kaikille

pötkylä ja pikkuElvis 24+3
 
Heippatihei!

Viikonloppu vetelee nyt viimeisiään ja uusi viikko taas alkamassa. Perjantainen Helsingin reissu meni hyvissä merkeissä, vaikkakin autossa istuminen pahensi iskiaskipuja. Niin ja meinasi näin ulkopaikkakuntalaiselle tulla hätä käteen, kun kaksi ambulanssia tuli keskellä keskustaa pillit päällä auton taakse :headwall:

Huomenna tarttis taas mennä aamuvuoroon ja viedä työnantajalle raskaustodistus ja se joku muu lappu, jonka sitten lähettävät kelalle.

Onneksi tiistaina ja keskiviikkona on vapaapäivä!!! *ihanaa*
 
Hellou hellou,

Kiitos Saaru kun olet taas jaksanut laittaa uuden pinon! :flower:

Täällä oli mainio viikonloppu, vaikka kuten monilla muilla meikäläiselläkin välillä hermot hiukan kireellä - etenkin viatonta miestä kohtaan! hehe
Tuntuu vain ettei tässä huushollissa kukaan viitsi siivota jälkiään, sitten minä niitä joudun keräilemään...grrr...

Mulla lähti mopo ihan käsistä launtaina yhden kalusteliikkeen varastomyynnissä. Menin vain etsimään tulevan taloon korkeita keittiötuoleja/baarituoleja ja enhän mä niillä tullut kotiin. Vaan mukaan tuli megaiso peili, iso kaappi ja semmonen siirtomaahenkinen kapteenin tuoli. Hupsista! heh Mutta halpaa oli ja varmasti löytävät hyvät paikat uudessakin kodissamme sitten Suomessa.

Pakko vielä kertoa kun käytiin leffassa. Mentiin semmoseen "Kultaluokan" esitykseen. Eli ihan oma teatteri n 20 hengelle, jossa sähkökäyttöiset tuolit, torkkupeitto ja "pöytiintarjoilu"! Oli niin mieletöntä, painoi vain nappia ja kas tilauksia virtasi kesken esityksen! Toivottavasti tajuavat avata Suomeenkin moiset leffateatteriluokat...

Hurjaa ajatella että on jo lokakuu! Ja enää yksi ainut viikonloppu täällä tropiikissa... Perjantaiksi järkkäsinkin täällä oleville suomi-kamuille "high tea"-treffit. Hihi -oispa joku kukkamekkokin ;) Pakkohan sitä on vielä kokea kunnon hienosto-tee-hetki!

Jep -mutta nyt täytyy aloittaa arjenpuurtamiset... Mitä ihmettä keksii ruoaksi tänään?? Pää lyö tyhjää...

JonnaP ja PikkuPabloMonzanaGonzales
 
Maanantaita ja kiitos komiasta pinosta Saaru!!
Meikäläisellä kanssa aika kodinlaitto vimma. Vessa kaapit on jo tilauksessa ja niiden pitäs tulla ihan piakkoin. Huutonetistä koitan huutaa ihanaa senkkiä lastenhuoneeseen.

Harmi vaan että mun vimmani ei ulotu siivoomiseen ja ruuanlaittoon (edelleen pinaattilettuja ja lihapullia :LOL: )

Perjantaina vihdoin neuvola josta saa laput ja liput täytettäväksi. Äippäpakkausta en meinaa ottaa on kaikkee yllinkyllin. Sen rahan ajattelin sijoittaa turvakaukaloon tms.

No täytyy lähtee aamupalalle ja valmistautumaan työviikkoon joka on nyt tälläkertaa 6-päiväinen (ja lisää pitkiä viikkoja luvassa). Vähän itteeki jännittää kuinka jaksaa, mutta toisaalta nyt olo ollut tosi hyvä varsinkin kun vertaa kamalaan alkuraskauteen.

Maximilian ja vauva 23
 
Huh huh mikä yö!

Heräsin puolen yön maissa ihan järkyttäviin kipuihin. Vatsa oli pinkeänä kuin liian täyteen puhallettu rantapallo ja aaltomainen kipu viilteli vasemmalta oikealle ihan huolella. Itku silmässä herätin miehen, että nyt tuli muuten lähtö. Hirveällä kiireellä sitten mies puki päällensä, verkkaritkin meni päälle väärinpäin :D , ja mars sairaalaan.

Sairaalassa ei onneksi tarvinnut odottaa montaa minuuttia kun jo päästiin lääkärin tutkimuksiin, vaikka kipu olikin laantunut jo siinä vaiheessa kun päästiin sairaalaan. Kyse oli mitä todennäköisemmin supistuksista, mutta onneksi paikat olivat vielä tiiviisti kiinni, kohdunkaula ei ollut lyhentynyt ja kaikki muukin oli mallillaan. Pieni kuviokelluja oli lempipuuhissaan eli imeskeli kovasti peukkuaan ja mun mielestä näytti ihan isältään :p

Hitsi miten kovasti pelästyttiin miehen kanssa ja kun päästiin kotiin niin mieheni piti Elvikselle mahtisaarnan siitä ettei saa enää pelästyttää äiskää ja iskää samalla tavalla ennen kuin vasta tammikuussa. Joulukuussakin kuulemma saa vähän pelästyttää, jos on ihan pakko mutta mieheni siis suositteli Elvikselle että odottaa ihan kiltisti sinne tammikuuhun asti :)

Sateista maanantaita kaikille

pötkylä ja pikkuElvis 24+4
 
Lainaus Jimena kirjoitti:"saapasjalkakissa: Millaisia sf-mittoja sulla on? Kiinnostaa, kun mennään ihan samoissa Onko sulla edelliset lapset syntyneet ennen vai jälkeen la:n? Mulla esikoinen syntyi 40+5 ja kakkonen 40+2 eli varmaan mennään tämänkin kanssa vähän yli."

Kattokaa ny ku mä oon vaan koko ajan ihan pihalla näiden kirjoitusten kanssa :D
Elikkä siis mitä mulla viimeks nyt olikaan se mitta, voi rähmä...ku neuvolatäti ei ees merkannu sitä mihinkään mun korttiin, sanoi vaan... että iso on..
No huomenna ois taas neuvolakäynti, lääkäri sellainen niin eiköhän se sitten ainakin selvii :D mua vähän jännittää onko nää mun hosumiset ja muut mitenkä sitä kohdunsuuta kypsyttäneet... Mut mä tuun sen kertomaan heti ku mä tiedän ja ehdin :D

Jopas pikkuElvis on säikäyttäny äiskän ja iskän... voi hitsi...onneksi mitään ei ollu tullu kuitenkaan ja Elvis siellä jaksaa kasvella vielä sen kolme kuukautta... =)
Tuo sun vaateahdistus kyllä kuulosti tutulta ja tuo kuumantuntu... :D Ite täällä heitän välillä ovet sepposelleen ku tuntuu ettei ilma liiku mihinkään ja mulla on vaan kauheen KUUMA! :D :D

Ai joo mun pitiki Jimenalle sanomani että samoilla viikoilla tosiaan mennään,että mun toi laskettuaika on tuolla ihan neuvolan moka alunperin että mun laskettuaikani on kyllä merkitty ihan 5.1 oikeesti :)
Ai joo ja mulla on kaikki kolme lasta syntyneet jälkijunassa :D Esikoinen niin paljon että leikattiin sitten ulos kun ei halunnu muuten ulos tulla :D :D
Eli mulla on ollut nää ajat 42+1, 41+1 ja 41+1 Eli ylimenoa odottelen minäkin...

Istuen potkut tuntuu muuten ihan ylämahassa, seistessä ja maatessa sitten alempana... toi mun palleamasu sotkee aikapaljon sitä käsitystä että mihin saakka se kohtu yltää... Mä oon niin huono kokeilemaan ite :D

No niin mukavat maanantait teille kaikille =) tasapuolisesti...
 
Hui mikä yö Pötkylällä! Mulla oli esikoista odottaessa myös ihan järkyttäviä supistuksia, siis niin että olin suihkussa monasti nojaten seinään ja yritin siinä rentoutua. Ja monta kertaa joutui huutamaan kivusta :$ Se oli tosi kamalaa. Tätä alkoi joitan 3 kk ennen la, ja muistan kyllä käyneeni jotain lähemmäs 5 krt polilla käyrää mittailemassa. Pari kertaa tietty niin että kivut loppu kun pääsi sairaalaan - ehkä psykologista ;)
Mutta onneksi vaikka kerran laitettiin piikkikin peppuun ja jäin osastolle tarkkailuun, niin silti poika kiltisti odotti ihan sinne miltei laskettuun aikaan (eli tuli 2 pvä ennen la, eli ihan super-bueno). Sitä vaan ettei onneksi meinaa mitään kriittistä vaikka ne kovat supistuksen jo alkavat. Se positiivinen siinä oli että itse synnytys meni sitten vauhdikkaasti, 3.5 h - ja uskon että ennakoivilla supistuksilla oli kyllä virkansa siinä? Tiedä sitten :)
Ja vieläpä semmonen hassu asia, että ennen polttoa niin ne supistukset eivät tuntuneet missään ja kätilöt katsoivat hämmentyneinä meikäläistä kun käyrät kävivät korkealla ja olin kuin ei mitään..

Mutta muista nyt toki levätä ja kunnon syviä ja rauhallisia hengityksiä. Joillekin helpottaa kuuma suihku ja joillekin semmonen kauratyyny lämmitettynä mikrossa (niitä tarjotaan myös sitten synnytyksessä ;).

Mutta aina on hyvä kyllä käydä polilla tarkistuttaa tilanne, koska joillakin toisaan ne vauvat syntyvät ennen aikojaan ja sitähän tulee välttää viimeseen asti. Mun kokemukset polilta oli tosi positiiviset ja kätilöt olivat aina vakuuttamassa ettei tosiaan ole yhtään turhaa käyntiä, vaikka itseäkin hiukan hävetti kun supparit joskus loppuivat jo ennen kun mitattiin käyrää...

 
voi vitsi että on tänä aamuna huono olo.eipä ole sitten ollutkaan etovaa oloa sitten alkuraskauden.kun vaan ei olis nyt mitään vialla...
olen kyllä ollut tosi väsynyt ja tuntuu että kaikissa asioissa saa ponnistella.sellainen olo että haluis vaan nukkua.
mutta et nyt sit tällaisen olon iski.täytyy tässä vaan seurailla ja soittaa vaikka neuvolaan jospa mittais multa nuo perusjutut...
 
Yks juttu jäi kyllä mietityttämään, meinaan sen yöllisen sairaalareissun jälkeen lääkäri oli sitä mieltä että töihin vaan menet heti aamulla, kyllä se siitä. No enpäs muuten mennyt. Heti kun touhuaa jotain / on jalkeilla niin tuntuu kuin olisi joku järkyttävä pallo (paineen tunne) tuolla häpyluun päällä. Mahtaakohan nyt mennä ihan näin? Mä jotenkin käsitin että jos tulee kipeitä suppareita niin ei muuta kun pötköttämään?
Täytyy vissiin soitella neuvolatädille kohtapuolin ja kysellä että mites sitten?

Nyt on kyllä tosi väsy olo, ihan niinku olisi vetäissyt jonkun maratoonin yön aikana.
 
Kävin sitten viime torstaina lääkärillä kun töistä ei sitten kerrassaan tule mitään. Totesi sitten sisätutkimuksen jälkeen että kohdunkaula hieman pehmennyt ja lyhentynyt, siis supistuksia ollut liikaa ja määräsi sairaslomalle 2 vkoksi ja antoi uuden ajan kun haluaa seurata tilannetta ja totesi että tuskin enää töitä teen ennen äitiyslomaa ja käski ottaa todella rauhallisesti, mikä on ollut hieman vaikeaa, sillä äitini kuoli viime viikolla pitkän sairauksen seurauksena. Pakko vaan koittaa muistaa että masussakin on nyt elämää ja elää sen mukaan ja koittaa olla rauhallinen.
 
Suny paljon voimia ja jaksamisia! :hug:
Pötkylä Onneksi selvisit säikähdyksellä ja eiku soittoa vain neukkaa ja sairaslomaa. Pelkästää huonosta nukkumisesta on ansaittu muutama lepopäivä! Itellä vielä tämä viikko sairaslomaa ja saa nähä miten tuleva sitten. Vissii viikonloppuna kylmetin itteni ja nyt on issiakset niin jumissa et hyvä jos jalat kantavat. Tuntuu kui joku ois naulannu maailman isoimmat naulat pakaroista läpi nii että lonkat lukittuu. Kyllä oli tuskasta äskönkin käydä kerhoon viemässä esikko. *huhhuh* Särkylääkekään ei oikeen tunnu auttavat. Ja kipu tuntuu sekä maatessa ja istuessa taikka pikkasenkin liikahtaessa :'( Jos jollakin on vinkkejä issiaskipuihin niin ovat tervetulleita! Kaurapussia olen koittanu etsiskellä, jos sen löytäis niin se ois ihana!
Mutta nyt ruuanlaittoon.

Saaru ja Aattomiäs 27+3
 
Saaru: Mulla kans lähes joka päivä noita issias kipuja.. Ja ne tekee niin kipeetä.. Monesti mulla menny jalat alta yhtäkkiä.. mut mulla on auttanu ku oon vaa istunu tai maannu tarpeeks kauan ja pitäny jotai lämmintä selällä.. Ku kylmästähän tuo issias tosiaa tulee kipeeks.. Muuta neuvoa en osaa antaa ku lämmintä selälle ja lepoa, vaik se tuntuu kyl et sattuu entistä enemmän jos on paikoillaan!!

Ansku rv 24+3
 
Onneksi pötkylä selvisit säikähdyksellä
Sunylle paljon voimia ja jaksuja :heart:

On: olo on edelleen pysynyt hyvänä, mutta kun läyn koiran kanssa lenkillä niin puolessa välissä on pakko pysähtyä huilimaan, sen verran alkaa pistelemään. Ensiviikolla on lääkäri, eikös joka kerta tehdä sisätutkimus?
Väsymys on edelleen,nyt lisäsin vitamiinitkin 2 kpl:seen jos se vähän auttaisi, kun ei meinaa aamulla sängystä ylös päästä.

Jenni & Hajis 24+6
 
hahahah.. kiitos taas saarulle tästä mahtavasta uudesta pinosta :hug:
täällä taitaa olla vähän enemmänkin tätä siivousvimma sun muuta liikkeellä.. itse koko loppuviikon viimeviikolla olin ihan kipeenä ja kuitenkin touhusin kodin askareissa ja siivosin kaappeja ja tein tilaa.. ja lopputulos on aika hyvä kun on kaappeihin tilaa saanut ja yhden tommosen ikeanlipaston ylimmän laatikoknkin tyhjäksi vauvan vaatteille tänne meijän makkariin kun se tossa viimeviikolla vähän huolestutti että mihis vaatteet menee kun ei niitä viiti esikon huoneeseen viiä kun ei sit yö heräilyissä jos tarvii vaatetta vaihtaa tai kun esikko päikkäreillä nin sinne viiti menne. nin homma hoidossa. esikon huoneesta sain kanssa raivattua yhen hyllyllisen tilaa että kyllä nää ongelmat näköjään ratkeaa siivoomalla.

ja toinen vimma mikä iskeny niin ompelu.. on nyt kaverin ompelukone lainassa niin ja noita kankaita on muutaman pahvilaatikollisen verran,pitäs pikkuneitoselle saada noita kestovaippoja muutama tehtyä ja tietty enemmän kun niitä isompia kokoja (tuskin niitä kerkii vauvan synnyttyä pahemmin väsäämään) ja sitten ois kiva vauvalle tehä ite yhet potkarit,narumyssy,kietasupaita ja semmonen unipussi jonka apuun kyllä tarviin mun äitiä.. ite ei oo pahemmin tullu yläasteenjälkeen ommeltua.

että tämmöstä täällä.. paljon kaikkea tekis mieli tehä.
pikkupeikko kun tuosta kutomisesta puhu niin ois kiva itekkin opetella muta ei tosiaan tarvii kun esikon jäljiltä kaikkien kutomia vaatteita kaappi täynnä ja nyt tälle neitosellekkin kaikki haluu kutoa kun on saanut tietoon nukupuolen. mutta tolle esikolle voisin opetella lapaset kutomaan kun niitä sillä ei oo,ja mikäs parempi kun oman äidin kutomat :heart: kun jotenkin tuo kaikkien kutomainnostus on sillon kun vauva on masussa tai juuri syntynyt. sitten se katoaa kuin tuhkana tuuleen. no sukkia kyllä tolle esikolle tulee joka tuutista,siis villiksiä mutta ei lapasen lapasta.

mut tää menee nyt jätskitauolle :whistle:

NAsu 24+3
 
Heippa!

Kiitos Saarulle uudesta pinosta!
Ja Sunylle paljon voimia vaikeina aikoina.

Itseä täällä kiukuttaa niin ettei mitään rajaa. :kieh: Kertoilinkin että meille tulossa siis kaksi lasta kolmen vuoden sisään. Työtulojen perusteella äippäraha olisi ollut sama mitä edellisestäkin. Mutta kun minun rahani on laskettu liiton ansiopäivärahan mukaan, niin nyt ei niin olekaan. 1.10.2005 voimaan tullut laki kumoaa tämän. Kuitenkin jos minulla on 4 kuukautta ennen tulevaa uutta äippärahaa työttömyysetuutta, pystytään tuo raha laskemaan jolloin se on 85 % täydestä ansiopäivärahasta. Eli sama raha kuin 2005 syntyneestä lapsesta. Minun on siis pitänyt tänään ilmoittaa itseni työttömäksi työkkäriin ja liittoon. Sekä kirjoittaa kelalle kirjallisen anomus, jossa perun kodinhoitotuen maksamisen. Ja kun saan ensimmäisen maksusitoumuksen liiton rahoista painelen päätöksen kanssa kelaan. Nippa nappa tässä kerkiää. 2 kk ennen laskettua aikaa pitää hakemuksen olla viimeistään perillä. Mullahan la on 18.1.2008. :D Jollekin muulle tämä on voinut olla selvä juttu, mutta mulle tuli yllätyksenä. :snotty:

Mutta kohta lähden äitiysjoogaan, toivottavasti siellä rauhoitun tämän päivän koettelumuksista. :wave:
 
Sunylle jaksamista, tosi ikäviä uutisia... Tuo kyllä pysäyttää.


Hohojaa...
Heräsin klo 3 jälkeen paikallista aikaa ja nyt kello jo 5.30 ja edelleen hereillä! Plääh! :/ Vauva liikkui niin paljon ettei saanut unen päästä kiinni uudelleen ja sitten alkoikin ukkosmyrsky, joka tosin jo meni onneksi ohi. Taitaa tulla "huomenna" raskas päivä - aamulla muskari, joten täytyy kuitenkin aktivoitua heti ja esikoisella jäänyt päikkärit kokonaan pois, joten illalla vasta helpotusta tiedossa. Noh, ehkä sitä löytää jostain taas energiaa - hmmm...esim kofeiinin merkeissä ;)
 
Ensiksi haluan sanoa pahoitteluni Sunylle. Itse menetin isäni viime keväänä yllättäen, en edes muista mistä viimeksi puhuimme tai koska viimeksi kerroin kuinka rakas hän minulle on...toivottavasti sulla oli tähän mahdollisuus, kun pois meno ei varmaankaan tullut niin yks kaks kuin isäni kohdalla. Voimia! :hug:

Kuulostipa hurjalta tuo Pötkylän yö. Toivottavasti loppuraskaus sujuu teillä ongelmitta!

Itse en ole kirjoitellut varmaan kesä- tai heinäkuun jälkeen....
:ashamed: Työssäni istun päivän koneella ja täytyy myöntää, että kun kotiin tulee, niin ei ihan ensimmäisenä tule mieleen mennä enää kotona koneelle. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisianne aina silloin tällöin, varsinkin kun töissä ollut hiljaisempaa. Tekstejä tulee vain niin kovaa tahtia, ettei tahdo ihan kokoajan perässä pysyä. =)

Itsellä raskaus on sujunut kaikin puolin oikein hyvin. Nyt on alkanut ilmaantumaan kävellessä tai vaikka sohvalta/sängystä noustessa pientä vihlontaa joko alavatsalla tai sitten ihan alapäässä...!?! Neuvolassa sanoivat ainakin tuon kävelyn aiheuttaman vihlonnan olevan näillä viikoilla ihan normaalia, Hope so!

4D:ssäkin tuli käytyä pari viikkoa sitten. Kaikki näytti olevan kunnossa ja kovasti näytti siltä, että tyttö sieltä olisi tulossa! Lääkärin mielestä raskaus on puolitoista viikkoa pidemmällä kuin neuvolan mukaan. Itse uskon enemmän tätä viimeistä kommenttia, sillä mulla on ollut aina melkeinpä kellon tarkat kuukautiset ja musta oli hyvin outoa, että alkukesästä ultrassa aikaistivat sikiön ikää viikolla taaksepäin. No, neuvolasta kysyttäessä he luottavat enemmän siihen ensimmäiseen arvioon, joten sillä mennään. En kyllä ymmärrä miksi, kyllä mulla on enemmän tähän uuteen ultraan luottoa kuin siihen ensimmäiseen, mikä oli joku aatamin aikainen ultrakone verrattuna tähän yksityisen laitteeseen. Tai eniten luotan kyllä omaan kiertooni... No, eipä kai tuolla mitään merkitystä ole, toivottavasti synnytys ei vain kovin pitkälle veny, jos ne sitä käynnistämistä miettivät sitten mahdollisesti lasketun ajan mukaan... :x

Eipä nyt kummallisempia kuulumisia tällä kertaa. Mitä nyt saikulla olen saanut olla pari viikkoa selän takia, mutta tiedä sitten liittyykö lainkaan raskauteen kun on tuolla lavan alla ollut pistosta....fysioterapeutti kyllä meinasi, että hormonaalisista syistä voi tuollaiset vaivat olla nyt herkemmässä. No, helpottamaan päin on menty, mutta vaiva ei ole täysin kadonnut, töissä kuitenkin pystyn onneksi jo olemaan.

Mutta, lopettelen, ettette täysin puudu mun höpinöihin...Koitan kyllä jatkossa kirjoitella ja käydä muutenkin palstailemassa useammin kuin tähän mennessä...

Hyvää syksyä kaikille odottajille!!

Terv.

Papunen ja Kerttu (mummon ja papan antama "työnimi" tyllerölle...:))
 
Voi hittolainen! Pitkät pätkät kirjoittelin tänne jo sitten teksti katoaa johonkin :kieh:

Noo! Ompa kiva lukea että en ole ainut ärripurri, mulla niin pinna kireällä koko ajan että ihan alkaa ittiäki ärsyttää. Aina tulee jotain, nyt saikulla väsy alkaa pikkasen helpottaa niin sitten alkaa nämä julumetut issiasvaivat. Mieli tekis tuusata ja hommata kaikenmoista mutta kroppa ei pysy perässä, sekin turhauttaa vielä lisää! Pitää vissii hommata joku hyvä kirja että sais aikaa kulumaan!
Hankinnat on nyt taas vähän jäänyt vähemmälle, mutta onneksi ei tässä kiirus ole. Pinniksen haluisin nyt (sen minkä kuvanki aikasempaa pinoon laitoin) seuraavaksi hommata, sinne sais sitten hyvin säilöön vauvan tavaroita ja sitten samalla sais kokeiltua miten pinnis makkariin mahtuu ja pitäneekö järjestystä muutella. Samalla vois sitten tutustua sitterivalikoimiin.
Tässä samalla jännätään ku veljen vaimoke on viimeisillään ja paikat valmiina synnytykseen, mutta masuasukki senkus antaa odotuttaa. Heki siellä kuumillä hiilillä ku ensimmäistä vartovat. Hommasin niillekin sellaisen samanlaiset nallepuku-setin minkä Aatollekin silloin ostin. (kuvakin oli) mutta niille koko 56 että mahtunee nyt heti:)
Kangaskaupassa haluisin kans käydä, jos sattuis olemaan samanlaista tikkikangasta kuin toi mistä tein jo lakanasetin Aatolle. Haluisin tehä samanlaiset pinniksen pehmusteen.
Hitsi tekisköhän toi jooga hyvää mun issiasvaivoihin, mua niin harmittaa että täällä taitaa kaikki noi olla viikolla illalla jolloin minä olen aina töissä. Pitääkin nyt oikee kunnolla koittaa netistä etsiä kaikki oulun mammajoogat ja jumpat..

Nyt lihapullat uunista pois ja syömään
:p

Saaru ja Aattomiäs 27+4
 
Sunylle voimia kovasti :hug:

Huih mikä yö pötkylällä oli ollut, onneksi kaikki on hyvin nyt.

Tänne ei mitään erikoista, flunssa vaivaa edelleen. Sit oon tehny parit ostoslistat, oon siis laittanut niin et kangaskaupasta nämä ja vaikka ihan jostain tavaratalosta nämä jne..
Korvakuumemittarin ajattelin hommata, mitäs muut on tämmösistä pohtinut? Voikohan sitä miten varhain sit käyttää jo? Kun noi tuttikuumemittarit ei oikein vakuuta..
Meillä varmaan seuraavaan ostosreissuun kuuluu amme ja mahd. jalat ja sit ehkäpä se sitteri.
Mä oon nyt suunnitellut kokovaani sen isyyspakkauksen. Sinne ajattelin keräillä kaikkea pientä tavaraa mitä vielä puuttuu, just esim 1 tuttipullo, jokin ensilelu jne.. sitten joku kirja ja tulevalle iskälle voiman lähteitä =) Ehkä jättikahvimuki, iso sikari jne.. Hän onkin nyt lähössä kohtapuoliin pienelle matkalle, niin ajattelin että jspa se sit odottaisi kotona kun palailee =)
Onko muut koonnu tällaista?
Jaahas, jos mä palailen laiskotteleen, viettämään vapaapäivää :D , no okei pitää vissiin imuroida ja siivota akvaario..
Kivaa viikonjatkoa kaikille :flower:

Cattie ja Osku 25+4
 

Yhteistyössä