Tammikuu2008*LOKAKUU*

Sunylle osanottoni. :hug:

Minäkin tänne pääsin pitkästä aikaa, tuntuu että on niin kauhea hoppu koko ajan että aika menee kuin siivillä..Neuvolassakin viimeksi ihmetteli, että taidetaan olla vähän erilaisia ensiodottajia miehen kanssa kun oltiin molemmat sitä mieltä, että aika menee ihan hirveää vauhtia eteenpäin, ja kuulemma yleensä ensikertalaiset sanovat ettei aika millään tahdo kulua.. :D

Töistä lähdin tänään saikulle minäkin, en tosin raskauden takia vaan flunssa pääsi iskemään. Oli kyllä urpo työterveyslääkäri mulla, ei edes katsonut muhun päin eikä huomannut että oon raskaana ennen kuin itse asiasta mainitsin! :kieh: No, saikulla ollaan sitten tämä ja huominen päivä, ja tuli vähän sellainen olo lääkärin asenteesta että turhaan "lintsaan" töistä. Flunssa on ja vähän lämpöä, mutten viitsi riskeerata nyt raskausaikana ettei mene pahemmaksi..

Ilmeisesti täällä on muutkin innostuneet käsitöistä ym. raskausaikana. :LOL: Täällä myös yksi, joka ei yleensä leivo eikä ompele, mutta nyt on tullut leivottua ja vauvan neuletakki on myöskin aluillaan. :LOL: Mies vaan nauraa mulle eikä usko että takki ikinä valmistuu, mutta aion näyttää sille. ;)

Iidukka ja Baby rv 24+6
 
Saarulle kiitokset uudesta pinosta :flower:
Sunylle voimia paljon :hug:

Hurjaltapa kuulosti Pötkylän yö, onneksi kaikki kuitenkin hyvin. Ja turhia käyntejä polilla ei kyllä ole, kun on omasta lapsesta kyse. Vaikka itse ainakin saan ilman raskautta olla tosi tosi kipeä ennen kuin lähden lääkäriin. Tuntuu tyhmältä mennä sinne turhaan, jos ei olekaan mitään, vaikka mistäs sitä tietää ennen kuin siellä on käynyt.

Tähän asti aika on mennyt kyllä tosi nopeaa. Mutta nyt olen alkanut odottaa tammikuuta ja sitä että vauva on sylissä ihan hirveästi. Vielä kolme kuukautta pitäisi odottaa ja ainakin nyt se tuntuu hurjan pitkältä ajalta :ashamed: Vaikka nopeastihan se varmaan menee. Vähän aikaa vielä kun malttaisi niin voisi alkaa pesemään vauvan vaatteet ja laittaa tavaroita paikoilleen.

Kävin äsken kävely lenkillä ja vähän matkaa kun olin kävellyt niin alkoi kovasti pistää ja vihloa vasemmalle alamahaan. Vähän sitten hiljensin vauhtia ja jatkoin matkaa niin paheni vaan. Välillä oli pakko ihan pysähtyä ja muuten kävellä tosi hiljaa. Tähän asti olen kävellyt saman lenkin reippaasti noin puoleen tuntiin, viimeksi eilen, niin nyt siihen meni lähes tunti. Kotiin päästyä vähän lepäilin, niin helpotti. Toivottavasti kuuluu asiaan, niin kuin Papuselle oli neuvolasta sanottu. Onnimanni kuitenkin liikkuu ihan normaalisti ja nyt ei tunnu missään, niin tuskin on aihetta huoleen.

Nyt voisin mennä sohvalle makoilee ja lukee kirjaa kun siihen kerrankin on aikaa.

Pippuri ja Onnimanni 25+6
 
Ensimmäistä kertaa lääkärineuvolassa Jotenkin oli ammattitaidottoman oloinen se lääkäri, häselsi ja höselsi eikä meinannut osata mitään tehdä. Kohdunpohjankorkeuttakin mittaili useampaan kertaan, ja ei meinannut kohdunsuun tilannetta millään nähdä. Ultraili mahanpäältä ja alakautta, ähisi ja puhisi siinä samalla.

Tänään siis rv 26+5
Paino: +797g/vko, 9.5 kg tullut yhteensä
Verenpaine: 111/76
Hemoglobiini: 134 (en ole syönut mitään rautavalmisteita raskaudenaikana)
Kohdunpohjankorkeus: 22

Kohdunsuu kiinteä, ja kiinni. Pituus 2.5cm

Minäkin ostin tänään lankaa, jospa sitä vaikka torkkupeittoa alkaisi värväämään vaaville.

Katja rv 26+5
 
tää neiti kävi tänää tuolla kirjastossa vähän käsityölehtiä lainaamassa että koklaisi vauvalle nyt saada sen naruhatun,potkarin ja sit löysin vielä bodinkin ohjeen.. nyt vaan kangaslaatikolle valkkailemaan kankaita ja sit vaan kaavoja pirtelee ja semmosta.. tuskin tänään saan muuta kun kankaat valkattua tai kaavatleikattua kun aika pitkään meni tuolla kirjostossa ja mies oli pojan kanssa ja jo alko siitä sanomaan että meni aika pitkään.. :whistle: noh.. jos sitä sitten menisi pojankanssa sen herättyä vähän uudella pyörällä ajelee :) mutta eipä ihmeempiä täällä.. loppukuusta meilläkin olisi tuo neuvolalääkäri..

NAsu 24+4
 
Onneksi Pötkylä selvisi säikähdyksellä. Ja suosittelisin kyllä vierailua uudelleen sen lääkärin luona ja sairaslomaa.

Raskaus tuntuu menevän ihan huomaamatta. Vaivoja on vaikka muille jakaa, mutta johtuvat aika paljon edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä ja hyvin olen toistaiseksi näinkin selvinnyt.
Pelottaa vähän tuleva.
Mutta huolista viis, huomenna työhaastatteluun! Olisi tosi hassua jos saisin sen paikan, kun ehtisin olla 1,5 kk ennen äippälomaa. JA mahdollisesti sitten ä-loman jälkeen jotain 2-3kk eli aika huteralta näyttää mun työllistyminen. Mutta tottakai menen innokkaana, sillä eihän raskaus mun ammattitaitoon vaikuta.



 
Joo, elikkäs vein eilen pissanäytteen kun oli sokerit koholla ja ei siinä sokereita näkynyt mutta leukosyytit oli yhdellä plussalla. Eli mitä se käytännössä tarkoittaa? Tämä siis viides raskaus eikä niitä ole ennemmin ollut. Vein sitten vielä toisen näytteen ja siitä vastaus tulee perjantaina. Tässä aiemmin ottivat hiivanäytteen kun jotain vaivaa on, mutta sekin oli puhdas. Tilasin myös sokerirasitukseen ajan kun maanantai illalla pari tuntia ruoan jälkeen oli arvo 8,4. Mun on niitä helppo kontrolloida kun tyttärellä on diabetes, joten mittareita löytyy. Kai se sit tällä ikää alkaa kaikkea vaivaa helpommin pukkaamaan. Huolettaa tietysti kun ei tiedä mistä on kyse. Eli joku joka osaa valaista mua noista leukkareista niin kiva olisi ettei tarvi sinne perjantaille asti pähkäillä.
 
Jaksamista ja voimia raskaaseen aikaan suny :hug:

pötkylä: onneksi kaikki ok. Voin kuvitella miten tuollainen on säikäyttänyt! Mulla oli ekassa raskaudessa rv16 kovia kipuja enkä pystynyt missään asennossa olemaan. Ne loppuivat kun pääsin terv.keskukseen eikä mitään syytä löytynyt. Käskivät vaan ottaa rauhallisesti ja mitään ei saanut nostella vähään aikaan. Vastaavat kivut eivät sitten myöhemmin toistuneet ja raskaus sujui loppuun asti hyvin :)

Tänne ei kuulu ihmeempää. Vauva potkii mahassa kovasti ja mua närästää (pitkän tauon jälkeen). Paastoverensokerinäytteen kävin tänään antamassa taasen ja loppuviikosta sitten tuloksia soittelemaan. Muuttamaan ei olla vielä päästy, kun remontti on viivästynyt... Haluisin jo niin kovasti!

Jimena 26+4
 
Kiitokset kaikille osaaottaneille ym. muistaneille. Fiilikset on hieman apeat mut kyllä sitä täs jaksellaan, onneks on tuota elämää ympärillä ja masussakin niin se laittaa kummasti jaksamaan.
Eilen tuli päätös äp:sta ja sitä täs nyt kovin odottelen...
Vähän nyt kyl harmittaa tuo kun oma liikkuminen on niin rajallista, eilen kävin kaupoilla ja matka minkä yleensä kävelen 10-15min. vei aikaa nyt vajaa ½ tuntia, nopeampaa ei kyl voi mennä kun alkaa jo supistelee. Aikaisemmissa raskauksissa vasta viime viikot ovat hidastaneet vauhtia noin paljon. Ei auta kuin ottaa rauhassa jotta pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti.
 
Osanottoni Suny.
Onneksi Pötkylä selvisitte säikähdyksellä.

Neuvolaterveisiä: Verenpaine oli hyvä (128/77), hemppa vähän laskussa (112), neuvolatäti suositteli nyt viimeistään alottamaan lisäraudan syöntiä (juu, olen sen unohtanut). Kohdunpohjankorkeus oli 18,5 elikkäs keskikäyrän tuntumassa mennään. Painoa oli tullut melkein 4kg, (osuutensa lienee noilla laivatuliaisilla :ashamed:), mutta ne onkin ensimmäiset kilot tässä raskaudessa. Vauvan sydänäänet huiteli 150:n molemmin puolin. Sokerirasitukseen pitäis mennä (hiukan jäänyt noita ylimääräisiä kiloja tuon esikoisen raskaudesta) ja nyt mietin, mihin tuon esikoisen lykkäis siksi aikaa. Eipä taida sokerirasitustestissä mukana viihtyä, kun tuo neuvolakäyntikin sai jo neidon hermostumaan. Hmm!

Täällä nyt vietetään viikkoyksinhuoltajan elämää. Miehen työt Tampereella alkoi maanantaina ja me jäätiin pitämään nykyistä kotia pystyssä tänne pääkaupungin kupeeseen. Nopeasti on alkuviikko hurahtanut, kun on ollut niin paljon ohjelmaa. Mutta kyllä sitä oman kullan kainaloa kovasti kaipaa ja puhelimessa viihdytään muutamakin tovi joka ilta. Toivottavasti tää meidän tilanne alkais pikku hiljaa selviytymään ja saatais nykyinen koti myytyä. Tammikuu lähestyy ja olis kiva sillon olla ukon kanssa samalla paikkakunnalla... Vaikka jos tää asunnon myynti tässä rupeaa ihan hirmusesti venymään, kyl me aletaan ettimään jotain väliaikaista vuokra-asuntoa.

Esikoisen kanssa ollaan saatu flunssapöpö. Tuo pikkuneiti oli jo viimeviikolla nuhassa ja nyt sillä on aivan hirmunen yskä (parina yönä ollaan nyt valvottu 1-2 tuntia yskän takia :( ). Minulla on nyt alkanut nenä vuotamaan ja kurkussa on kaktus. Toivottavasti tauti ei kummallakaan tämän suuremmaksi äidy.

Vaivoista: Mulla on kävely iltapäivisin aivan täyttä tuskaa! Jotenkin nuo lantionseudun luut kipeytyvät päivän aikana ihan hirveästi. Tällaisista kivuista kärsin tuossa ekassa raskaudessa mielestäni paljon myöhäisemmässä vaiheessa Neuvolatäti arveli, että luut on alkanut löystymään jo nyt aikaisemmassa vaiheessa, kun tuosta edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. Mitään suurempaa huolta ei pitäisi olla, kun ei kuitenkaan supisteluja ole ollut. Mutta tuskaa, jos tämä kipuilu kestää koko loppuraskauden! Onko kellään muulla vastaavia oireita?

Taidanpa mennä tutustumaan noihin Kelan papereihin. Jos vaikka saisi ne kiikutettua työpaikalle perjantaina.

Hyviä vointeja kaikille

S & kakkosnelonen 23+4
 
kirjoittelempa minäkin nopeasti...

tänä aamuna oli kiva herätys kun heräsin miehen kelloon 6aikaan, eipä tarvinnu sit nukkua enää kun pikku mies masussa rupes pitää ni mahotonta elämää et huhuh... :whistle: potki suoraa alapäähän ja tuntu jotenkin varsin ei mukavalle.. sit ku olin saanu suoritettua aamuvessassa käynnin tuli lähtö vessaa uusiks 5min päästä ku alko potkii ilmeisesti suoraa rakkoon.. alamahaa oikein vihlo kun temus menemää.. sain sit onneks unen päästä kii ku herra rauhottu... :whistle:

tänne ei ihmeempiä kuulu... viikot vierii ni vauhilla etie päin et hyvä et perässä pysyy.. taas olsi jo kohta perjantai. .mihin mä käytän aikani viikolla? :eek: no juuh..

peikko ja poitsu 25+5
 
Tänään sitten tääkin mamma tarttui puikkoihin ja aluilla on pieni villatakki =) Ei mun alkuun pitäny mitään alkaa neuloo, mutta teidän muiden neulomis juttuja seuranneena se into vaan iski tännekin :D Helposta mallista aloitin, että toivottavasti ehdin saada valmiiksi ja ehkäpä lisäksi vielä housutkin. Kunhan vaan innostusta riittää tekemään ne loppuun asti :snotty: Ainakin nyt innostusta tuntuu olevan kun oon kattonu jo yhden tosi ihanan villapaidan mallinkin jo odottamaan ja sitten tekisi mieli tehdä pienet villasukatkin :D

Pinnasänky on nyt kokoamista vaille valmis. Sain sen hiottua ja mies on sen pariin kertaan nyt maalannut ja hyvä tuli =) Voisihan sen jo vaikka kasata niin saisi sinne kerättyä vauvan tavaroita ja näkisi vähän kuinka kaikki huonekalut tuonne makkariin alkavat sopia.

Vauva potkii kovasti masussa ja myllää välillä oikein kunnolla. On se vaan ihmeellistä, että mun masussa on oikeesti vauva ja että se on jo aika isokin. Että miten se voi tuonne oikein mahtua :eek:

No joo tällaisia mietteitä tänään. Taidan jatkaa hyvin alkanutta neulomis urakkaa.

Pippuri ja onnimanni 26 tasan
 
Korvakuumemittarista: lapsilla näyttää tosi usein vääriä lukemia. Pienen lapsen korvaan sellainen ei edes kunnolla mene. Vauvalta oikea tapa mitata kuume on kyllä sieltä pepusta. Ei tule turhia huolia, koske se näyttää varmasti oikein (kunhan mittari vain toimii ;) ). Meillä esim. lastenlääkärit vaativat mittaamaan lämmön pepusta, korvamittareihin ei vauvojen/ lasten kohdalla luoteta.

Sunylle voimia :hug:

Leukosyytit pissassa voivat tarkoittaa virtsatietulehdusta. Niitä voi tulla myös pissanäytteesseen jos ei ole kunnolla tehnyt alapesua tai on esim. runsasta valkovuotoa (tulehdus emättimessä?). Näyte on varmasti lähetetty viljelyyn, koska tulos on perjantaiksi vasta valmistumassa.

Sofianna: minullakin oli juuri kaksi päivää sellaisia, että pikkuinen liikkui erittäin vähän. Ehdin kyllä jo huolestua melko paljon, mutta onneksi pikkuinen ilmoitteli itsestään melko hyvin tänä aamuna ja nyt päivällä on myös liikkunut :wave: Itselläni oli la-su ja su-ma välisinä öinä tosi kipeitä supistuksia masussa. Toisena yönä en päässyt yöllä sängystä ylös ja pienikin liikkuminen sai vedet silmiin. Meni kyllä ohi 5min:ssa mutta säikäytti kyllä pahasti. Onneksi ei ole enää tullut samanlaisia supistuksia, mutta sen päätin että jos niitä tulee niin sitten kyllä mennään käymään ä-polilla vaikka vieraalla paikkakunnalla olenkin loppuviikkoon asti.

Shakki: minun mieheni on nyt myös aloittanut työt Tampereella eli viikonloppuvaimona mennään toistaiseksi. Saatiin vuokrakämpän avaimet maanantaina ja olen ollut siellä siivoamassa edellisen vuokralaisen sotkuja. Asunnossa ollut alle 30-vuotias pariskunta, 2 kissaa ja 2 koiraa, jotka ovat eläneet kuin pienet possut. Luulen, että asunnossa ei ole näkynyt pesuainetta ja rättiä viimeisen vuoden aikana kertaakaan :eek: Itse en ainakaan pystyisi elämään sellaisen *askan keskellä; onneksi nyt kaapit ja seinät kiiltävät ;)

Pikkuiselle on osteltu kaikkea pientä viime aikoina. Perjantaina mennään näillä näkymin ostamaan Brio Primo-turvakaukalo. On meidän lompakolle sopivan hintainen ja sellainen, jonka saa myös autoon hyvin kiinni (tällä hetkellä ei isofix-mahdollisuutta autossa). Vaunuasia on edelleen päättämättä, mutta eiköhän siihenkin saada pian jotain selkeyttä :whistle:

Afu ja mini 24+2
 
Heipsan!
Eipä tässä mitään uutta, samaa rataa. Masu kasvaa, Aatto möyrii ja kauhiat issiasvaivat. Vuorotellen jompikumpi jalka jumii ja kunnolla. Nytkin oli työn ja tuskan takana että sain esikon vietyä ja haettua kerhosta. Sinnekään ku ei oo matkaa ku vaan n1km, tuntuu että koko ajan menee kauemmin ja kauemmin tuossa matkassa, pian saa lähtee tuntia aikasemmin köpötteleen. Sauvoistakaan ei enää oikee tunnu olevan yhtään apua. Pakko kai son soitella neuvolaan uudestaa ja jatkaa sairaslomaa, ei tämmösellä köpöttelyllä tuu töissä hommista mitään :'( Ois kyllä ollu kiva vielä mennä töihin, alkaa olemaan jo tylsää tämä kotona kökkiminen. Mutta jospa nämä taas sitten lopussa pikkasen helpottais, ku muistaakseni on aikasemmissakin raskauksissa ollut lopussa helpompaa (jos oikeen muistan, toivotaan) Tuntuu että aikakin jumiin ku kotosalla vaa on.

Mäkin olen kuullut että korvakuumemittari on aika hankala. Ite en aijo vaihtaa normi kuumemittari mihinkään. Eikö korvasta mitatuttu lämpö ole kans korkeampi kuin esim. kainalosta, verrattavissa pepusta mitattuun. Mutta kai sen korvalämmön oppii suhteuttaa sitten oikein jos sitä aina käyttää. Kyllä niillä oli oys:sissa lasten polillakin korvamittari käytössä. Nopsaahan sillä saa kyl mitattua. Muistaa vain et sanoo jos tarvii soittaa terkalle/lääkärille ku kertoo kuumeesta että mistä son mitattu, kai son tärkeintä.

Voi että on taas tää mamma ihan poikki, pakko mennä huiliin soffalle...

Saaru, Aatto 27+6 ja issiasvaiva :kieh:
 
Meillä on korvakuumemittari ja se on kyllä aika... epätarkka. Jos mittaa samasta korvasta peräkkäin niin joka kerta tulee eri arvo. Samoin eri korvista mitattaessa myös. Toisesta saattaa näyttää 39 astetta ja toisesta 37 eli aika arpapeliä se on. En tiedä sitten, miten kaikkein kalleimmat laitteet toimivat; ovatko luotettavampia. Kyllä meilläkin on lääkärissä mitattu korvamittarilla. Tuo 3,5 vuotias alkaa malttaa jo olla sen aikaa paikoillaan, että kainalosta saa mitattua, mutta 2-vuotias... Vauvalta mitataan pepusta. Tuttimittarista ei ole mitään kokemusta.
 
Meillä ollut jo korvakuumemittari useamman vuoden käytössä ja ihan tyytyväinen olen ollut, nopeasti lapset ovat oppineet olemaan paikallaan sen mittauksen ajan. Meillä ainakin 3 ja 5v. turha mitata edes kainalosta kun ei pysy niin kauaa mittari oikeassa asennossa. Korvakuumemittarilla ei kannata mitata heti heräämisen jälkeen ainakaa siitä korvasta mikä ollut tyynyä vasten, näyttää silloin enemmän. Kannattaa odottaa jonkin aikaa tai mitata toisesta korvasta. Ja itse saan mittarista luotettavimmat tulokset lasten vasemmasta korvasta jolloin mittari asettuu parhaiten ja jos mittaan itseltäni niin oikeasta korvasta. Monesti kyllä vielä varmistan toisestakin, mutta kokemukseni mukaan näin on suht luotettavia tuloksia.
 
..niin että oksat pois kuin suutarin joulukuusesta. Eli täällä supistelee ihan kunnolla, varsinkin jos yrittää kävellä reippaammin tai nostaa jotain. Huomenna on onneksi neuvola ja lääkäri niin katsotaan mitä siellä sanotaan. Tänään menin töissä nostelemaan kuusi limsakoria, niin johan piti vartti olla ja huilata. Nostelin ne korit siis yksitellen, en ole mikään bodari :LOL: :LOL: Olen kuitenkin melko varma, että ainakin nostokielto tulee jollei ihan saikulle laita. Mutta tulen huomenna kertomaan miten kävi.
 
ehtoota!

Ehkäpä siis normi kuumemittari olis paras ja siis pepusta mittaillaan.. Onneks tuo ei ole nyt tän päivän juttu, mulla vaan on tapana miettiä hyvissä ajoin asioita :LOL: Aika jännä juttu, että en oo juurkaan miettinyt synnytystä ollenkaan, vaan lähinnä tätä raskausaikaa murehtinut ja sit sitä vauvan kanssa elämistä.. Juup, mistä tulikin mieleeni että jokos ensisynnyttäjät ovat varanneet aikaa synnytysvalmennukseen? Mä varasin just ja se on parina ehtoona marraskuun lopulla/joulukuun alussa. Ja sit on sitä perhevalmennusta lokakuussa..
Huomenna on se sokerirasitus :eek: Tänään ei saa syödä enään :( No onneks sekin on sit ohi. Ja taas tää lähtee viikonlopun viettoon maalle, ja sit vähän hemmotteleen itteni eli kampaajalle :)
Poika pitää ahkerasti jumppatuokioita masussa ja masu kasvaa huimaa vauhtia, kuvaa en oo viäkään saanu laitettua, en käsitä mikä ton tuli, kun ei hyväksy enään kuvaa.

Näillä kuulumisilla katoamme viikonlopunviettoon..

Cattie ja Osku 25+6
 
Kyllä tosiaan on hiljasta meiän ketjussa. Mitähän kivaa galluppia me alettais ihan ajankuluksi tänne väsään..? Tulis varmaa useammallaki siihen vastattua ja samalla sitten kirjoitettua muutakin, kun on jotakin aihetta jo valmiina. Ehdotuksia? Galluppeja? Saa laitella..joohan :D

Mulla tänään issiaksen kanssa helpompi päivä, ei niinkää kolota ja jumita. Son niin hassu ku väliin jumii tosi pahasti ja toisinaan sitten ei. Ois kiva tietää mikä sen aina laukasee. Vois välttää semmosia juttuja. Nyt sitten kun on taas parempi päivä, niin ajattelin että kokeilen maanantaina töihin menoa. Pitää vain elää ja hommata kunnon mukaan. Onneksi esimies on joustava ja ymmärtävä :) Mietin taas että vaihdan toisee työtoimenkuvaa enkä tee sitä "omaa" hommaa. Ei tarvis sitten niin paljoa nostella/siirrellä ja kävellä.

Mitäs ihmiset on suunnitellut viikonlopulle?
Cattie ainakin aiko maalle lähteä. Ihanaa! Me täällä kotosalla tuusaillaan, siivoilua ja kaupassa käyntiä ois luvassa. Huomenna ois yhet mökkitalkoot, jos siellä piipahtais. Mitää ei oikee voi hommata mutta voisin olla vaikka työnjohtajana :LOL: Sitte normi ulkoilua ja iskäpapan synttärikaffet ois sunnuntaina. Pitääkin muistaa lahjaa katella kauppareissulla. Ja sitten jos nyt sais aikaseen, niin haluisin sen pinniksen käydä hakeen. Mutta sekin sitten jos aikaa jääpi muulta. Tänään jos piipahtais kangaskaupassa, jollei innostuta lähtee isomummoa ja -pappaa kattoon siivouksen jälkee.. Pitääkin mittailla tuota kangaspalasta valmiiksi että paljon sitä uupuu, jos pinniksen pehmusteen siitä tekasis. Toivottavasti sitä kangasta sitten vielä löytyypi.

Mutta nyt syömähommii ja siivous urakkaa jatkamaan!
Leppoista viikonloppua!

Saaru ja Aattomiäs 28+0 (taas viikot vaihtunee :heart: )
 
Neljä päivää oltu kotona flunssassa ja tuntuu että seinät kaatuu päälle! :headwall: Mitäköhän sitten kun jää äitiyslomalle, tuntuukohan oudolta olla kotona kun kuitenkin aina tottunut olemaan joko koulussa/töissä? Mutta kunhan lapsi syntyy niin eipä varmana ole enää tekemisen puutetta. :LOL:

Meillä ois huomenna yhdet pippalot, sinne mennään käymään ja ajateltiin viedä koira "mummolaan" yökylään, jotta saadaan sitten sunnuntaina nukkua pitkään. Hirveä ostohimo vaivaa, tekisi niin mieli ostella lapselle kaikkea tarvittavaa ja vähemmän tarpeellistakin. :D Meillä kuitenkin on valitettavasti todella tiukka budjetti tällä hetkellä, joten joudutaan vaunut ym. isommat ostokset lykkäämään joulukuulle, jolloin saadaan veronpalautukset..Mun äiti onneksi lupasi ostaa meille hoitopöydän joululahjaksi, mutta miehen puolelta tuskin saadaan mitään isompaa. Toisaalta täytyy olla tyytyväinen kaikesta avusta mitä saadaan. :)

flunssaisin tervesin mökkihöperö Iidukka & Baby rv 25+2
 
Saaru minkäs laisen pinnniksen pehmusteen meinaat tehä? minä itse myös tässä suunnittelen pinnikseen uutta pehmustetta. oisin jokun keltasen tai punasen halunnut mutta ei oikeen löydy. teen itse kangaskaupan siitä täkkikankaasta... (missä vanua sisällä) ja löysinkin jo sopivan vaikka vaaleen sininen onkin nin ainut mikä miellytti silmää. eli semmonen vaaleensininen missä on bambin kuvia :heart: aaivan ihana...

meillä viikon loppumenee niin että minun äiti tulee tänään hakemaan pojan yökylään niin saadaan rauhassa olla ton miehenkanssa pitkästä aikaan :hug: vois mennä kaupasta hakee jotain purtavaa,makeeta ei kun sitä tullu liikaa herkuteltua mutta sen sijaan jotain hyvää leipää ja tuorejuustoja.. vähän salaattia,kurkkua,leikettä ja juustoa väiin ja tietty kirsikkatomaatin viipaleita.. nam,nam... ainakin minun mieleen ;)

mutta eipä tässä sen kummempia kuulu,nyt voisin ruveta potkuhousujen kaavoja leikkelemään :)

NAsu 25+ tasan :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
Saaru minkäs laisen pinnniksen pehmusteen meinaat tehä? minä itse myös tässä suunnittelen pinnikseen uutta pehmustetta. oisin jokun keltasen tai punasen halunnut mutta ei oikeen löydy. teen itse kangaskaupan siitä täkkikankaasta... (missä vanua sisällä) ja löysinkin jo sopivan vaikka vaaleen sininen onkin nin ainut mikä miellytti silmää. eli semmonen vaaleensininen missä on bambin kuvia :heart: aaivan ihana...
Mä oon jo aikasemmin ostanut jo lastenlakanakangasta ja tehnyt siitä pussilakanan, missä kuviokangasta päälypuoli ja harmaa alapuoli sekä harmaa aluslakana, niin haluisin tehä samasta kuviokankaasta myös sen pehmusteen. Pitäsi vain käydä kattomassa että sattuisko olemaan samanlaista tikkikankaana, ku siitä on nyt paljon helpompi ja yksinkertaisempi tehä. Mutta jos ei löydy niin tehdää sitten pitemmällä kaavalla. Sitä lakanakangasta ja väliin vanukangasta ja kanttinauhaa sitten reunoihin. Silloin aikoinaan tehtiin esikolle samalla systeemillä. Mutta nykyään on niin monista lakanakankaista oma tikkikangaskin :) Kuhan saan ne uudet patterit ostettua digikameraan niin voisin ottaa kankaasta kuvan myös tänne :)

Saaru ja Aatto

*ei hitsi ku voileipäkeksit maistuu hyvälle :p *
 
ja vointeja kaiklle...
Nuuskisko siellä oli nostellu limsakoreja, toivottavasti tyhjiä. Eiköhän se nostokielto ole voimassa koko raskauden , supisteli tai ei. Eli varovasti siellä, ettei istukka lähe paikoiltaan. Mikään limu ei ole lapsesi arvoinen. Kai siellä jotai muita jotka voi nostaa. Minä ainakin pyytäny rohkeesti alusta asti apuja ja miehethän tuntee itsensä aika mieheks kun saavat nostella mulle tavaroita.
Mulle tulee kotona jo huutoo ku kauppakassin nostan keittiön pöydälle.
Mitäs muuta. Mulla tosiaan loma, niin, etten usko että viikonloppusuunnitelmat arjesta muuttuu. Pientä puuhaa löytyy niin pihalta kuin sisältäkin ja kymmenviikkoinen koiravesseli pitää aktiivisena. Ja lisäksi mulla on vielä matka edessä (ilman miestä) sukulaisiin toiseen kotimaahani ja sitä järkkäilen. Vauvajuttuja laitan sit joulukuussa kun pimeää ja pakkasta ulkona. Takan loimussa joululauluja kuunnelleen..
Meillä on kanssa korvakuumemittari. Ei oo kokemusta käytöstä tosin. Että palaute tulee tarpeeseen.
Mutta nyt on jo koooova nälkä. Meen tekee tacoja kun isäntäkin tulee kohta mettältä. Ai nii, ja olen hurahtanut vaniljajäätelö, vispikerma, markenki & vadelma- jälkkikseen. Kaikkee vaa sekasin spoivassa suhteessa. Nyt taitaa tulla kiloja.
Sunylle voimia :hug:
Lämpimin terveisin:
Blanca ja b(O)xi tasan 23(napa tulossa ulos, hih..)
 
Mulla hyvä idea tuohon pinnasängynpehmuste juttuun.. Eli retkipatjasta leikkaa sopivan kokoisen palan ja siihen ompelee kangasta päälle.. Tulee todella hyvä ja tarpeeksi pehmeä, eikä tule kalliiks.. =)
Itse en ole vielä tehnyt, mutta ystävä antoi tuon vinkin.
Hyvät vkl kaikille!!

Ansku rv 25
 
Heppistä kukkuu,

Jospa minäkin turisen tänne hetken :)

Täällä riittää vauhtia... Sekä äidillä että sisäisesti vauvalla. Aikamoisia liitoskipuja on tänne myös ilmaantunut ja selällään lattialla muuten huomaa että alaselkä/häntäluu tms on löystynyt tai siis pullottaa ulospäin enempi kun aiemmin.. :eek: Vatsanahkakin niin pinkeenä että ostin apteekista semmosta kunnon rasvaa.

Meillä on viikonloppu semmonen, että käyn kangaskaupoissa ostamassa tulevan talon verhokankaita. Sitten sunnuntaina vietetään meidän läksiäisiä yleellisesti, eli free flow shamppanja-brunssi! ...tosin mun free flow on aika nolla, mutta tarjoilut ovat aina ihan mielettömät ja tunnelma hilpeä :) Saadaan kerrankin nauttia seurasta ja ruokailusta kun otetaan lastenvahti mukaan. Sitten täytyy kyllä vielä altaalla lillua - kun kohta tämä bonus on poissa.

Maanantaina on pakko käydä lekurilla että saan todistuksen jotta voin lentää...kun ylittyy juuri se 28 vko, kun astutaan koneeseen. Saapa nähdä jos vielä ultraavat...se olisikin sitten viimeinen ultra.

Jep jep -mutta nyt täytyy tästä poistua takavasempaan!

Hyvää viikonloppua -nauttikaa syksystä!

JonnaP ja PikkuPomPom
 
nuuskis nyt jätät ne korien nostelut.. mie jätin jo alussa muiden hommaks sen.. vaikkei ne ennen oleka mitää painanu (eikä siis välttämättä vieläkää) ni saa se niiden matalalta nostelu enempi huonoa ku hyvää aikaan... tsot,tsot, nyt delekoit homman jollekin muulle.. :D

suny voimia jaksaa nyt...

mä oon ni hirmusen huonosti lueskellu nyt juttuja et menee ohi ja kovaa kaikki jutut.. :ashamed: pyytää siis anteeksi jo etei oikein ota osaa keskusteluun vaain puhuu törkeesti omasta navasta..

saaru kyseli v.loppu juttuja ni meillä molemmat männee huomenna töihin ja sunnuntaina olis pikkusiskon syntärit 100km päässä.. (kammoksun jo valmiiks autossa istumista) pitää nyt vielä hiukan miettiä mennäänkö, vaiko lähettäs paremmalla ajalla sit toinen v.loppu.. muute on ajateltu huomenna sanova alku illast aja syyä jotain oikein hyvää jne.. olla vaan kotona.. :D

joku oli ilmeisesti myös puhunu kun on liikkeettömiä päiviä? eikö? meillä oli kans eilen sillai et ei mitää elon merkkejä vaikka kuinka yritin saada liikettä masuun.. meinasin jo hulestuakin ku dopplerillakaa en saanu sykkeitä kuuluvii.. sit ennen nukkumaa menoa rupes potkuttelee alapätä kohti taas,et ilmeisesti oli vaan sellaisessa asennossa koko päivän et liikkeet ei ni selkeesti tuntunu.. ja onhan tuolla sitä tilaa vielä kääntyäkin ni ettei mamma sitä aina edes huomaa... :)

ja joo meille tuli pakkaus tänään.. :heart: mies haki sen töiden jälkee postista.. voi että on ihania vaatteita ja kaikkea hipelöitävää siellä.. laittelinkin koneellisen jo pyörimää ja ajattelin huomenna ne silitelllä sit vielä.. ihanat värit on kyl pakkauksessa minun mielestä nyt.. :heart: sopivat yhtä hienosti kummallekin,ni tytölle kun pojallekin.. mut jos nyt oikein tarkkaa värejä kattelee ni kyl mun mielestä on ehkä hiukan poikamaisemman värinen, mut ei siis sillai selkeesti.. ja sehän ei meillä haittaa ku poikaa odoteta.. :D :heart: mut ihana pakkaus on,ei kaduta yhtä et otin sen enkä rahana.. tosin kovin oli isoja vaan ne vaatteet,mut kasvaahan vauvakin sit vauhdilla..

mä en oikein osaa noihin kuumemittari juttuihin sanoa mitää.. :eek: ku ei sillai ole kokemusta.. mut mitä te olette mieltä siitä tutti kuume mittarista? toimiiko se vai onko ihan huuhaa juttu?

no nyt katsoo lasagnee uunissa,taitaa ruveta olee valmis jo... :wave:

peikko ja poitsu 26+0 (jo 27viikoilla männää voi kamala! :LOL: )
 

Yhteistyössä