Tammikuu2008*LOKAKUU*

Napsukka: Meillä kans katsoivat ultrassa, meillä kun oli se kontrolliultra munuaisten takia, nin samalla teki kokoarvion. Ja vielä 36 viikolla uusiks. Mun kohalla ei siis pidä kyl vau-kirjan arviot paikkaansa, enemmänkin arvioisin siitä minkä kokoinen itse oot ollut..
 
Iltaa,

Mulla kans kaikki painoarviot on ultran perusteella. Tai no lisäksi kakkosen synnytyksen yhteydessä kätilö arvioi käsin vauvan kokoa (meni onneksi yläkanttiin :) )

Nyt painoarvio siis oli rv29+6 1600g ja keskikäyrällä meni. Kakkosen kohdalla oli rv29+0 1500g. Kakkonen oli syntyessään rv40+2 4130g eli uskoisin (toivoisin) tämänkin menevän samoihin, vaikka mulle 4d:ssä veikattiin jopa 4,5 kiloista vauvaa.

Mä kans huomasin tuon heinäkuisten pinon; äkkiä tää aika meneekin! Kohtahan sitä saa tosissaan alkaa miettimään synnytystä ;) Ja laittamaan tavaroita vauvalle kuntoon. Pitääkin kohta ostaa kerrossänky lapsille niin saa tuon pinnasängyn kakkoselta pois ettei vauva siirry suoraan siihen.

Muuten täällä menee vanhaan malliin: närästää, pissattaa, issias vaivaa, esimaitoa tulee jo runsaammin, väsyttää kamalasti, lonkat ja häpyluu kipeät... Tää on tätä viimeistä kolmannetta ;)

Jimena 30+0, hui enää kymmenen viikkoa laskettuun aikaan.
 
Huomenia!
Täällä taas herätty esikon kanssa hirmu aikaseen. Koitettiin eilen vielä oikee poikia valvottaa että kellojen siirron takia ei liian aikaseen nousis. Nuorempi onneksi nukku pitempään. Jospa kuiten sais pikku hiljaa esikonkin rytmiä vähän venytettyä.

Eilen käytiin kattomassa veljeni tyttö ja kyllä se oli pieni. Miten sitä ei muistakaan kuinka pieniä ne onkaan ku syntyvät. Tässä ois vielä mulla 2kk laskettuun aikaa, menis aika nopsaa. Sais oman vauvan syliin. Ja herttinen ku omat lapset tuntuu nyt isolta:) Pian tässä nuoremman 3v synttäreitä aletaankin järjesteleen (kuukauden päästä)

Ihanaa ku monet on päässyt vielä ultraileen ja saaneet kokoarvioita. Täällä tuskin pääsee, jos omakustannehintaa ei mene. Nuorempi oli kuiten sen verran "iso" ja hyvin tupsahti ulos alakautta, niin ei varmaa kovin helposti päästä kokoarvioon tästä. Mutta pitää kysellä sitten myöhemmin että osaako terkkari tehä suunnilleen koko arvioita masu päältä kokeilemalla.
muuten täällä porskutellaan samaa rataa. Olo jokseenki hyvä, paljon parempi mitä pelkäsin että ois. Töitä ainaki toistaiseksi taas jatketaan :)

Tuossa aikasemminki kyselin et onko kellään kokemuksia vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistämiseksi? Mä mietin että kokeilen jos/kun menee yli..
Miten muuten muilla omat arviot, meneekö yli vaikka tuleeko ennakkoon? Muutamilla kyl kuulostaa jo nyt että ennakkoon taitanee tulla, mutta koskaanhan ei tiedä:)

Nyt aamukaffelle

Saaru ja Aattomiäs 31+2
 
Monta kertaa ootte muuten käynyt ultrassa? Ja ootteko joutunut mitään maksamaan niistä? Minä oon käynyt 4 kertaa, enkä oo joutunut mitään maksamaan. Siinä siis np-ultra, sit yks ylimääräinen ultra lääkärillä (oli heti np-ultran jälkeen, jotain napaverenvirtaus juttuja katsoivat, koska ädilläni on ollut joskus raskausmyrkytys, voi olla periytyvää) sitten rakenneultra, ja nyt keskiviikkon oli se ylimääräinen ultra, kun vauva oli jo laskeutunut, niin tutkailivat tarkemmin ultralla masuasukkia.
 
Nyt ollaan sitten taas koneen ääressä. Oli kyllä taas tullut melko lailla tekstiä tiistaista lauantaihin ;)

Ultrista: itse olen ollut yhteensä nyt 3 kertaa ultrattavana. Ensimmäinen oli alkuraskaudenultra (rv7+2) omakustannushintaan, toinen oli kunnallinen rakenneultra (rv19+0) ja viimeinen oli siellä päivystyksessä supistelujen takia (rv 26+4). Pientä toivomusta olisi päästä vielä loppuraskaudessa kokoarvioon, mutta saa nähdä miten käy :whistle:

Itsekin olen huomannut tuon heinäkuisten pinon. Sitä jotenkin ei vieläkään ihan tajua, että ei ole enää kovinkaan kauan aikaa, kun vauvoja alkaa syntyä tässä meidänkin pinossa :eek: . 2 kk kuluttua varmasti ensimmäiset jo tulevatkin! Aika kyllä on mennyt tosi nopeasti, vaikka ensimmäistä odotankin.

Supistelut on onneksi vähenteneet selvästi nyt kun olen saikulla. Heti kun tekee jotain vähäkin raskaampaa tai kävelee pidempään niin huomaa miten masu alkaa kiristymään :| . Eli en kyllä näe itseäni enää rehkimässä potilaiden kanssa. Nyt sen vasta tajuaakin kuinka huono olo mulla oli koko ajan töissä, kun masu pinkeänä piti mennä :( .

Jotain muutakin piti kirjoitella, mutta ei nyt vain oikein tule mieleen, että mitä :ashamed: . Pitää lähteä siivoamaan asuntoa, koska tänään olisi taas asuntonäyttely..

Afu ja mini 27+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Me ollaan käyty 3 kertaa ultrassa, 2 niistä oli omakustannehintaa Gynekossa(kelakorvauksen kuiten sai) ja yks kunnallinen rakenneultra. Oulussa on tiukkaa noitten ultrien kanssa..:(
Meillä päin kaikki saa automaattisesti 3 ulrtaa ilmaiseksi..np+rakenne+synnytystapa-arvioultrat..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Nyt ollaan sitten taas koneen ääressä. Oli kyllä taas tullut melko lailla tekstiä tiistaista lauantaihin ;)

Ultrista: itse olen ollut yhteensä nyt 3 kertaa ultrattavana. Ensimmäinen oli alkuraskaudenultra (rv7+2) omakustannushintaan, toinen oli kunnallinen rakenneultra (rv19+0) ja viimeinen oli siellä päivystyksessä supistelujen takia (rv 26+4). Pientä toivomusta olisi päästä vielä loppuraskaudessa kokoarvioon, mutta saa nähdä miten käy :whistle:

Itsekin olen huomannut tuon heinäkuisten pinon. Sitä jotenkin ei vieläkään ihan tajua, että ei ole enää kovinkaan kauan aikaa, kun vauvoja alkaa syntyä tässä meidänkin pinossa :eek: . 2 kk kuluttua varmasti ensimmäiset jo tulevatkin! Aika kyllä on mennyt tosi nopeasti, vaikka ensimmäistä odotankin.

Supistelut on onneksi vähenteneet selvästi nyt kun olen saikulla. Heti kun tekee jotain vähäkin raskaampaa tai kävelee pidempään niin huomaa miten masu alkaa kiristymään :| . Eli en kyllä näe itseäni enää rehkimässä potilaiden kanssa. Nyt sen vasta tajuaakin kuinka huono olo mulla oli koko ajan töissä, kun masu pinkeänä piti mennä :( .

Jotain muutakin piti kirjoitella, mutta ei nyt vain oikein tule mieleen, että mitä :ashamed: . Pitää lähteä siivoamaan asuntoa, koska tänään olisi taas asuntonäyttely..

Afu ja mini 27+6

Uskoisin että ensimmäiset vauvat syntyvät jo huomattavasti alle 2kk:n päästä, koska täällähän on jo joillakin viikkoja huomattavasti yli 30, jopa yli 31, ja niillähän onkin laskettuaika jo joulukuussa, esim. Saarulla.
Mulla nyt menossa rv 30+3. Eli enää 2kk+6pv laskettuunaikaan..ja todennäköisesti mulla ainakaan ei mene sinne laskettuunaikaan asti, koska vauva on nyt jo laskeutunut, ja paikat vähän auennu..ainakin lääkäri arvioi että saattaa syntyä aika hyvissä ajoin. Mutta siitäpä tuon sitten näkee =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Me ollaan käyty 3 kertaa ultrassa, 2 niistä oli omakustannehintaa Gynekossa(kelakorvauksen kuiten sai) ja yks kunnallinen rakenneultra. Oulussa on tiukkaa noitten ultrien kanssa..:(
Meillä päin kaikki saa automaattisesti 3 ulrtaa ilmaiseksi..np+rakenne+synnytystapa-arvioultrat..
Ihan epäreilu! :) Mutta son oikeesti jännä kui voi vaihdella noi neuvolakäynnit, lääkärit ja ultrat aina kaupungittain noinkin paljon. Täällä saa ilmaiseksi vain yhen ultran (rakenne) ja sitten ehkä lisää jos jotain "ongelmia" yms ilmenee. Taikka mitat näyttää siltä että ois hyvä tarkistaa kokoa tai vastaavaa. Mut neki meinaa olla aina niin tiukassa. Ja aikoja vähä, voi joutua niitäkin odottaa pitkään.
Silloinkin viime syksynä, ku mulla ei sydänääniä löydettykään rv 14, sanottiin että ne koittaa varailla mulle kunnalliseen ultra-aikaa mutta pitää varautua odottamaan jopa viikko! WHAT?? Piti sitten turvautua yksityiseen silloinkin. Mutta onhan se ihanaa että jotkut kuiten saavat noin monta ultraa. Kuulema tälleki seudulle on jossain vaiheessa tulossa 2 ilmasta ultraa.
 
Saaru: kävin tuolta lokakuisista lukemassa, että eräs äiti oli käynyt kokeilemassa sitä vyöhyketerapiaa.
Lainattu:
"maan mahaan ei mitään uutta :( perjantaina kävin siellä vyöhyketerapiassa. eipä ole mitään vaikutuksia ilmaantunut. teki vaan ihan sairaan kipeätä kun se täti paineli niitä pisteitä. hammasta sai purra kun koski. tais mennä 40 e hukkaan :|
Mutta ehkä se joillakin auttaa?
 
Hoksasin vasta aamusella tuon kellohomman, kun mies rupes kiertelemään oudosti kelloja läpi :D Että hyvä se on olla olemassa, tuommonen mieskin ;)

Täälläpäin järjestetään kaks kertaa ilmainen ultra. Niskapoimu joskus 12 viikon tienoilla ja rakenne 20 viikon tienoilla (muistaakseni). Ja Seinäjoelle on ajeltava, noin 100 kilometriä. Mutta äkkiähän tuonne ajaa hurauttaa tai menee kimppakyydillä.

Synnytystä ollaan täälläkin jo mietitty. Tuo toinen tuli niin nopeaa, että aloin 10.30 olla melko kipeä (hengittelyllä meni supistusten yli vielä siinä vaiheessa) ja poika synty 12.30. Jos olisin ollut kotona, ois varmaan tullut kiire, mutta kun käynnistyksessä olin jo valmiiksi sairaalassa niin eipä ollut hätää. Mies singahti synnytyssaliin 12.00 tietämillä. Totesi, että olipa helppo nakki!!! :kieh:

Meillä on vauvalle kaikki jo valmiina. Ainoastaan isukin vanha retropinnasänky 70-luvulta on tsekkaamatta, kun siinä on pohja vähän huono. Se on semmoinen kirkkaan tummankeltainen. Laitan kuvan, jos vaan osaan ja muistan. Saatte sitten päivitellä. Aika kamala väri, mutta en viitsi rueta maalailemaan, retro on retroa :) Sukuun on tulossa toukokuussa uusi pieni ihminen ja meillä on ollut tämän tulevan äidin vanha pinnasänky, joten luonnollisesti annan sängyn hänelle. Joku laatumerkki se kait oli, kun ei 25 vuodessa ole mennyt miksikään ja ollut ahkerassa käytössä kaikki vuodet. Että kannattaa satsata laatuun!!! Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, kun ne menee niin helposti rikki. Ja onhan kirkkaankeltainen aina piristävää, muuten meidän niin harmoonisessa :LOL: makuuhuoneessa.

Huokasin tuossa, kun luin Jimenan juttua. Kolahti vasta nyt, että eihän tämä olo tästä kohenekaan. Selkää särkee, supistelee, issias vaivaa, närästää ja vessa on oltava lähellä. Jotenkin oon odottanut sitä seesteistä keskiraskautta, mutta hokasin ettei sitä tulekaan. Mälsää!! Että tämä oli tämmöinen vaivanen raskaus. Oon ollut jo syyskuusta vaivanen. No, sisulla siitä selviää :D I hope!

Nauretiin miehen kanssa tätä uutta tulokasta, kun edelliset on rauhoittuneet heti, kun mies on laittanut kätensä mun mahan päälle. Tämä puolestaan rupes antamaan täsmäpotkuja keskelle miehen kämmentä. Ja jos muutenkin silittele mahaa ja yrittää rauhoitella, niin meno senkun yltyy. Huh huh... Taitaa olla tulossa melkoinen vipinävauva!!

Oon varmaan 5 sivua jäljessä kaikkien juttuja. Noh, jos löydän jotakin kommentoitavaa niin palailen astialle myöhemmin. Nyt menen vessaan! Viikko 28 pyörähti käyntiin!

johnu + "allu"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Me ollaan käyty 3 kertaa ultrassa, 2 niistä oli omakustannehintaa Gynekossa(kelakorvauksen kuiten sai) ja yks kunnallinen rakenneultra. Oulussa on tiukkaa noitten ultrien kanssa..:(
Meillä päin kaikki saa automaattisesti 3 ulrtaa ilmaiseksi..np+rakenne+synnytystapa-arvioultrat..
Ihan epäreilu! :) Mutta son oikeesti jännä kui voi vaihdella noi neuvolakäynnit, lääkärit ja ultrat aina kaupungittain noinkin paljon. Täällä saa ilmaiseksi vain yhen ultran (rakenne) ja sitten ehkä lisää jos jotain "ongelmia" yms ilmenee. Taikka mitat näyttää siltä että ois hyvä tarkistaa kokoa tai vastaavaa. Mut neki meinaa olla aina niin tiukassa. Ja aikoja vähä, voi joutua niitäkin odottaa pitkään.
Silloinkin viime syksynä, ku mulla ei sydänääniä löydettykään rv 14, sanottiin että ne koittaa varailla mulle kunnalliseen ultra-aikaa mutta pitää varautua odottamaan jopa viikko! WHAT?? Piti sitten turvautua yksityiseen silloinkin. Mutta onhan se ihanaa että jotkut kuiten saavat noin monta ultraa. Kuulema tälleki seudulle on jossain vaiheessa tulossa 2 ilmasta ultraa.

Joo, ja sit taas esim. mulla on ollut vasta 1 lääkärineuvola, ja se oli joskus viikolla 26+. Ja se on ainoa lääkärineuvola koko raskauden aikana. Sitten sen viimeisen ultran tekee lääkäri, ja katsoo samalla kohdunsuuntilanteen joskus viikolla 37. Monilla taitaa olla alkuraskaudessa jo lääkärineuvola..
 
Ultrista: meillä on vaan yks ilmanen ultra: tk:ssa viikolla 12-14. Ja tää ei ole edes np-ultra. Yksityisesti kävin sit rakenneultrassa vklo 19, ja siellä löytyi hieman huono istukkavaltimo, jota sit katottiin ilmaseks uudestaan vklo 23. Sit löyty virtsarakosta hämminkiä, istukkavaltimo kyllä jo ok, ja seuraava tsekkaus vko 27. Nyt viä tarkotus ainakin kerran katsoa tuota virtsarakkoa/munuaista ja kokoa. Vauva siis vähän pieni.

Synnytyksistä: isommat syntyneet 40+4 ja 40+3. Painaneet molemmat karvan alle 3500g. Saas nähdä miten tää menee. en ainakaan nyt usko, että tästä vois isompi tulla. tosin ei noita ole näillä viikoilla ultrattu aikoinaan. masukäyrä kyllä menee suht samaa rataa kaikilla kolmella...

Kurkku kutisee aikalailla, et nuhaa pukkaa. Huomenna pitäs mennä töihin, mut saattaapi olla, jos nuha tulee, niin ei voi mennä. Me ei siis räkäisinä voida töihin mennä, vaikka jaksaisikin.
 
Johnu:meillä oli kans esikoiselle retro pinnis.meidän piti petsata se mutta petsi ei tarrunut vanhan lakkapinnan takia joten maalattiin oikein kunnon peitevärillä se metsänvihreäksi. :)
nyt saan kaverilta vanhan pinniksen joka on perusvalkoinen ja ihan kiva kyllä.vaihtelu virkistää.

Ultrista:
Täällä pääkaupunkiseudulla kuuluu 2 ultraa normaaliin palveluun.eli np-ultra ja rakenneultra.
Synnytystapa-arvio onkin sit vaan viimeisellä neuvolakäynnillä lantion koon arviointi eli ei ultrata tai mitään.
olishan se ihana päästä vielä ultraan mutta enpä viitsi lähteä yksityiselle sitä varten.
onko muualla sitten niin että äp-käynnit ei maksa mitään kun sanoitte jotkut että ultrista ei mitään ole tarvinnut maksaa?meillä äp-käynti maksaa aina 22 euroo...neuvola ilmainen.

Mulla nyt aika hyvä vaihe menossa.Lapsi liikkuu ahkerasti ja itselläkin vaivat minimissään.Ei väsytä kovasti,nukun hyvin,ei pahempia särkyjä tai kolotuksia missään.
Satunnaisesti on supistanut mm.saunassa.Mutta kyllä masu alkaa olla jo aikalailla tiellä...kun kumartelee niin tuntuu että ei enää taivu kovin hyvin.
Nyt sitten vaan odotellaan jännityksellä keillä ensimmäisenä kutsu käy synnärille...itse luulen että menee taas yli.Tosin ajoittain on sellainen tunne että vauva alempana kun esikko...eli periaatteessa paikat saattais kypsyä aiemmin jos oikein kovin päätään alas ruuvaa.
 
Ultrasta: Meillä siis tarjotaan se kaksi eli rv 12 tietämillä ja rv 20 tietämillä. Yksityisellä kävin alkuraskauden ultrassa rv 8 aikoihin. Rakenne ultrassa oli se munuaislöydös ja laittoi kontrolliin rv 28 ja vielä uusi kontrolli rv 36. Eli siis: Tampereella tarjotaan se 2 ultraa normisti ja mulle 2 lisää löydöksen takia. Yhdestä maksoin ite. Ja lääkärikäyntejä 3, alussa, keskivaiheilla ja lopuksi. Tulipas sekavasti :D
Juu ja mä veikkailen että jos annetaan mennä yli niin menee ja reilusti, mutta se koko sit ratkasee jonkin verran sillon 36 viikolla..
Tää on innostunu lenkkeileen tuolla ihanassa syysilmassa, ei haittaa vaikka vähän vettä tippuis :D mutta nyt pyykin pesuun, pesin koko viikonlopun pikkusen vaatteita ja unohdin sit työvaatteet pestä ja huomenna tars jo kuivat olla.. että konetta pyöriin taas ja silitysrautaa päälle, niin sit on pienen vaatteet valmiina lipastossa :D

Pirtsakkaa sunnuntaita kaikille

Cattie ja Osku 29+2
 
Sunnuntaihuomenia kaikille.

Tarvitsee kait ruveta vaatimaan vielä yhtä ultraa sitten. En tosiaan synnytä viisikiloista vauvaa. Täällä on np- ultra rv12 ja rakenneultra rv20. Molemmat maksaa poliklinikkamaksun. Neuvola on ilmainen. Miehen serkulla on la maaliskuussa ja se on käynyt jo 6 kertaa ultrassa ja sitten vielä on luvassa kaksi ns. mielenrauhaultraa. Tämä siis Loimaalla. Ilmaistakin vielä :eek: Aika uskomatonta kuinka suuria eroja on eri paikkakunnilla.

Meille tulee myös retropinnis, noin 35 vuotta vanha. Sen maalaaminen on vielä kyllä kesken. Siitä tulee liekinkeltainen. Ainoo huono puoli siinä on se, ettei meillä ole patjaa lainkaan. Nykyään pinniksien patjat on ihan kummallisen kokoisia, jotain 120cm pitkiä. Tarvii hakea näemmä joltain verhoilijalta vaahtomuovia.

Nappis 30+2
 
Aloin tässä vauva vaatteiden järjestelemisen lomassa vähän kirjoitteleen. Eli olen kaivanut vaatehuoneen kätköstä kaikki vanhat vauvanvaatteet eli esikoisen ja kuopuksen ja aattelin kattoa mitkä niistä pesen (ovat kylläkin puhtaita, mutta haluan raikkaan tuoksun niihin vauvaa varten ja pesen ne yhdessä äitiyspakkaus-sisävaatteiden kanssa ja järjestelen ne jo tuonne hyllyille. Pitää vaan välillä pitää taukoja tuossa vaatejärjestelyhommassa, kun alkaa vetää mahaa niin kovaksi supistelun takia... mutta eiköhän se tästä. Eilenkin meinas olla massu aika kovana, kun käytiin koko perheen voimin kävelyllä (vaikka yritin hillitä kävelyvauhtia). No, onneksi on torstaina se lääkärineuvola. Pitää sanoa lääkärille, että kattoo kohdunkanavan ja -kaulan tilanteen (ettei vaan ois paikat jo auenneet, TOIVOTTAVASTI EI!). Meidän lääkärineuvolassa vaan sattuu olemaan mieslääkäri ja se ei kuulemma aina tee "alaosasto" tarkastuksia eli saattaa vaan kysellä, mutta eihän sitä ite voi tietää onko paikat auenneet (sitä vartenhan se lääkäri on, että se kattoo sen tilanteen). Mutta pitää vaan sanoa, että kattelehan sinne alaskin :)

Pitää vissiin jatkaa tuota vaatteiden läpikäyntiä... isot pinot on kertynyt vaatteita kahden lapsen jäljiltä. Mies sanoikin jo, että uusia ei näköjään tarvi hommata vauvalle, kun entisiä on noin paljon (mä vaan ittekseni hymyilin ja aattelin, että pitäähän sitä kuitenkin jotain uuttaa vauvallekin laittaa... ;)

Sunnuntain jatkoja kaikille!

Tammiäiti rv 28+4 ja muksut
 
Hei kaikki!

Täällä kaikki ok. Muutto sotkee tätä palstailua...:LOL:. Maksa-arvot oli 5 viikossa hieman jo noussut, mutta ei vielä yli rajojen. Terkan mielestä kuitenkin ilmeisesti nousu suunnassa jota vaikea estää tässä vaiheessa. reilun viikon päästä kontrolli. Saattaapi tää pikkuinen olla tosiaan joulun vauvoja, mutta sama se kunhan saa syntyä terveenä. Kuitenkin tuo hepatogestoosi on vaarallinen vauvalle, sen viimeiset pari viikkoa.

Mutta nyt sitten alkaa netti pimento lopullisesti. Palailen linjoille kunhan saadaan uudessa kodossa netti auki. Ilmeisesti 8.11 tienoilla. Voikaahan paksusti ja hyviä vointeja kaikille!!!!!!! TUlen kyllä kommentoimaan teidän juttuja kunhan saadaan netti siirrettyä ja muutto pois alta.

Lellu rv30+1:heart:
 
Hellou taas toooosi pitkästä aikaa... Sentään oon tän kuun aikana viimeks kirjotellu :ashamed:
Mulla sitte kans nää ihanat vaivat on tullu jäädäkseen ja mua ei vois yhtään vähempää innostaa nää... |O
Närästää... TOSI pahasti, välillä oikeen tuntuu että tekis mieli ennemmin oksentaa ku syödä...ja silti väenvängällä jotain pitää syödä...
Suonenvetoihin auttaa magnesium... Mulla ei oo vielä ollu (koppoti koppoti... *hakkaa hulluna kaikkia puisia pintoja, rystysiä säälimättä*) :D
Ja ahistaa.. siis oikeen PERUSTEELLISESTI... maha tuntuu olevan kurkussa saakka ja mihinkään ei voi taipua, eikä mitään voi tehdä... *vali vali vali vali* :D
Selkeesti syy on siinä että neljäs raskaus menossa... :D Kolmosesta mulla oli järjettömän kauheet liitoskivut ja tässäkin ne oli alkamassa ja hups keikkaa ne katos jonnekkin ku maha nousi tänne kurkkuun :D
Ja sitten oikeelle puolelle mahaa pistää ja polttaa ja kakkaaminen on yhtä juhlaa... Siis miten ihmeessä voi vaihdella saman päivän aikanakin että on ummetus taikka ripuli... Siis aivan KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!! En ees muista että muista ois ollu tämmöstä,että liekkö tää nyt ees kauheen normaalia??
Siivoominen ei suju, eikä minkään lattialta keräily... voitte kuitenkin kuvitella että kun kotona on sotkemassa tommonen kolme vee, ni sitä romua on jokapuolella ja PALJON!!! päivän siivoomisesta saa kärsii pari päivää aivan loputtoman väsynyttä oloa ja kolotusta.
Ja toi väsymys on kyllä mulle yövirkulle jotain aivan uutta.. yhdentoista aikaan illalla alkaa silmät lupsahtelemaan uhkaavasti ja jos makaamaan menee ni uni tulee justiinsa... ja aamulla ei sitten MILLÄÄN ylös..Parhaimmillani olen kuitenkin ollut pirteenä aamulla kun menin yhdeltä nukkumaan ja kello soi seittemältä... Eli nukun yleensä aivan liian paljon mutta kun mua NUKUTTAA!!!

Käveleminen,kuten monelle muullekkin on yhtä tuskaa.. Tai oikeastaan sekin on jännä... Mulla kun on matkaa tonne pienten kerholle semmonen 1½ kilometrii ni menomatka on tuskaa ja tulomatka ei oo tuskaa mut pissahätä on jotain aivan kamalaa.. ja kun hetken joudut pidättämään, ni sitte vaan sattuu ja sattuu se pissaaminen.. siis rakkoon.

Ai joo, minäkin oon ollu juu siellä sokerirasituksessa, mutta ilmeisen huonona ihmisenä en oo tuloksia tullu soittaneeks mistään... tiistaina on neuvola ja sitten kysäsen... AJattelin että kai ne sieltä sitten jos kauheen vakavat lukemat ois ollu, ni oisivat ilmottaneet suoraan... ?!?
En siis tiiä.. mut näin ajattelin... mä oon näitä hyvin saamattomia ihmisiä ja kun neuvolan soittoaika on päivisin puol tuntii ni mä en sitten IKINÄ muista sitä sillon tai sitte on itellä niin kauhee hoppu tehä jotain,ettei EHDI!!

Supistelee joo kävellessä ja jos joutuu jotain enemmän tekemään... Muutoin mahassa käy kamala vilinä päivästä toiseen, nukkuuko se IKINÄ??? Ei ainakaan siltä tunnu... :LOL:
No niin, säästetään teidät enemmiltä valituksilta...
Ihana oli lukea kaikkien kuulumisia ja että jotain samoja vaivojakin on :whistle:

Saapasjalkakissa ja tiitiäinen 30+1 (hui hirvee)
 
Jaa että ultrista... Onhan noissa tullut juostua ;)

1. alkuraskauden ultra, yksityinen -> todettiin tuulimunaksi
2. keskeytysuä, Jorvi -> eipäs ollutkaan tuulimuna :eek:
3. seerumiseula + uä, yksit.
4. np-uä, Jorvi
5. rakenneuä, Jorvi
6. 4d-uä, yksit.
7. tämän viikoinen koontarkastus, yksit.
8. parin viikon päästä em. lääkärin uusintauä, Jorvi
9. kokoarvio rv36, Jorvi
Ja jos menee samalla tavalla kuin kakkosesta niin rv38 ja rv40 ultrataan myös Jorvissa raskausdiabeteksen ja vauvan koon takia. Eli aika monta kertaa on mulle kertynyt... Jorvin käynnit poliklinikkamaksulla, muut omasta pussista.

Mulla edelliset lapset ovat syntyneet rv40+5 ja rv40+2, joten luulen, että tämäkin niihin aikoihin syntyy. Ellei sitten käynnistettäisi ison koon takaia aiemmin. Tähän en kyllä oikein usko kun siinä on just joulun välipäivät menossa. Siskon tyttö on syntynyt 9.1. ja toivon ettei tämä sinne asti menisi, ettei serkut saisi samaa syntymäpäivää. Mulla la siis 5.1. Saa nähdä, kuka meistä saa vauvan ekana syliinsä; varmaan ennen joulua kuitenkin tapahtunee :)

Vaivoja juu riittää; sitähän tää loppuraskaus yleensä on :) Ei auta kuin kestää.

Jimena 30+1
 
Iltoja!

Tänään sitten saatiin vihdoin ja viimein aikaiseksi kokeiltua tota turvakaukaloa tuohon meidän autoon... eipä sopinut, voi peee :kieh:
Ärsyttää kyllä nyt niin paljon, kesän alussa tuo kaukalo jo hankittiin, eikä myyjäkään voinut meitä sitten paremmin opastaa (hyvä laittaa myyjän viaksi, itsessä ei tietenkään vikaa ole.) Ehkä ei tän mun järjen kanssa kannata paljon pelailla, miten voi olla että auton turvavyöt ei mukamas riitä kaukalon ympäri, onhan ne ennenvanhaankin riittäneet!
No tässäpä tätä omaa tyhmyyttä sitten, viisautta tuli jonkun verran lisää tulevaisuutta ajatellen. Onneksi kaukalo ei maltaita maksanut.

Nyt tarttis sitten selvittää noita isofix- kiinnitysjuttuja ja muutenkin soittaa autoliikkeeseen, mitkä on meijän vaihtoehdot tässä tilanteessa.
Ei taideta päästä pojan kanssa autoilemaan ollenkaan... taidetaan sitten kävellä sukuloimaan 60 kilometrien päähän...

No toivotaan että huomenna kaikki selviää, josko mies vaan muistaa soittaa liikkeeseen.

Tiistainen lääkärineuvolakin jo alkaa stressaamaan, taidan saada kauheat palopuheet, kun painoa on kertynyt aika reippaasti (kaikki tullut mielestäni mahaan) ja keskiviikkona pitäisi palailla töiden ääreen. Miten voin töissä pärjätä ja nostella mammoja ja pappoja, kun kotonakaan vatsa ei kestä siivoamista tms. Ja issiaksen takia tartis päästä puolen tunnin välein makuulle.

...kylläpäs kun tuli valitettua

Toivottavasti ensi viikko alkaa paremmilla mielillä kuin mihin tämä loppui :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niipa-85:
Iltoja!

Tänään sitten saatiin vihdoin ja viimein aikaiseksi kokeiltua tota turvakaukaloa tuohon meidän autoon... eipä sopinut, voi peee :kieh:
Ärsyttää kyllä nyt niin paljon, kesän alussa tuo kaukalo jo hankittiin, eikä myyjäkään voinut meitä sitten paremmin opastaa (hyvä laittaa myyjän viaksi, itsessä ei tietenkään vikaa ole.) Ehkä ei tän mun järjen kanssa kannata paljon pelailla, miten voi olla että auton turvavyöt ei mukamas riitä kaukalon ympäri, onhan ne ennenvanhaankin riittäneet!
No tässäpä tätä omaa tyhmyyttä sitten, viisautta tuli jonkun verran lisää tulevaisuutta ajatellen. Onneksi kaukalo ei maltaita maksanut.

Nyt tarttis sitten selvittää noita isofix- kiinnitysjuttuja ja muutenkin soittaa autoliikkeeseen, mitkä on meijän vaihtoehdot tässä tilanteessa.
Ei taideta päästä pojan kanssa autoilemaan ollenkaan... taidetaan sitten kävellä sukuloimaan 60 kilometrien päähän...

No toivotaan että huomenna kaikki selviää, josko mies vaan muistaa soittaa liikkeeseen.

Tiistainen lääkärineuvolakin jo alkaa stressaamaan, taidan saada kauheat palopuheet, kun painoa on kertynyt aika reippaasti (kaikki tullut mielestäni mahaan) ja keskiviikkona pitäisi palailla töiden ääreen. Miten voin töissä pärjätä ja nostella mammoja ja pappoja, kun kotonakaan vatsa ei kestä siivoamista tms. Ja issiaksen takia tartis päästä puolen tunnin välein makuulle.

...kylläpäs kun tuli valitettua

Toivottavasti ensi viikko alkaa paremmilla mielillä kuin mihin tämä loppui :headwall:

Paljonkos sitä painoa on sitten tullut..? :whistle: Mulla 12kg.
 
Katja87: No viime neuvolakäyntiin (oli siis kuukausi sitten) painoa oli alusta tullut yhteensä 6.5 kg. Silloin painonmuutos oli +1300g/vko ja tuota neukkatäti ihmetteli, kyseli kovasti että mitäs olen syönyt ja mistä noin suuri viikko painonnousu johtuu.
Nyt uskalsin eilen käydä kotona vaa´alla ja painoa tuon meijän vanhan vaa´an mukaan olisi tullut lisää 5,5 kg neljässä viikossa.
Niin, no nyt kun sitä laskeskelen niin kaipa tuo ihan normaalia on... meijän neuvola täti vaan tuntuu olevan himo linjojensa tarkkailija, pukeutuu piukkaan v-aukkoiseen toppiin ja suurella halkiolla varustettuun hameeseen ja ikää on lähemmäs viisikymmentä. Muutenkin tuntuu ettei sitä paljon kiinnosta, jättää asioita merkkaamatta neuvolakorttiin ja ite niitä sinne sitten merkkailen. Sf- mitan on kyllä ottanut ja sanonut tuloksenkin, mutta korttiin sitä ei merkata ja käyrää ei paljoa katella...
Yhet Hb- arvotkin oli aika matalat, mutta veikkas että koneessa on vikaa ja sanoi, että otetaan neljän viikon päästä uudestaan... eikä merkannut tota "huonoa" tulosta korttiin.

Mutta kiitos Katja tiedosta, että tää painonnousu on ihan normaalia :saint:
 
Turvakaukaloasiaa: Tiedättekö rouvat, onko ne kaikki jalustalliset kaukalot sellaisia, että sen jalustan saa pelkällä lantiovyöllä kiinni? Kun meidän tosiaan täytyy nyt kait pärjätä siten. En haluais esikoistakaan laittaa vielä pelkälle lantiovyölle, kun käyttää kuitenkin vielä selkänojallista korokeistuintakin. eli ainoo vaihtoehto olis sit laittaa tuo vauva siihen keskelle. Kiva virittää sitä siihen! Kakkosautossa (jolla mä sit päivisin kyllä kurvailenkin) on kyllä kolmet kolmipistevyöt takana. Niin, eikä edes turvatyynyä edessä, joten siihen saa kyllä viritettyä penkit. Argh, että tää nyt pännii kans, kuten Niipaakin. Meillä on vanha kaukalo olemassa, mutta siinä ei ole jalustaa. Että siinä mielessä, me ei olla onneks ehditty ostaa mitään autoon sitten sopimatonta...Mutta silti
 

Yhteistyössä