Tammikuu2008*LOKAKUU*

..jäljessä. Ei oo vielä mitään tulokkaalle laitettu. Siis kaikki on tekemättä, mutta kohtahan se äippäloma alkaa ja sitten ehtii :LOL: :LOL: Jouluakin pitäisi siinä sivussa laittaa ja silleen.

Nyt olen alkanut palätä tuon hoitajien lakon alkamisen puolesta. Olen siis sitä mieltä, että palkkaa lisää, mutta tuo lakko kammottaa. Varsinkin kun tuo synnytyspelko on alkanut näyttää kynsiään....ARGH!!! Mä olen ollut ihan varma, että meillä ei mene yli, mutta kun tuo kaveri ei tunnu tuolta pallean alta löytävän tietä alemmas sitten millään, niin yli taitaa mennä. HUOH!! Eka meni ihan rutkasti yli, neuvolan laskujen mukaan kuukauden ja ultrien mukaan sen pari viikkoa. Eikä suostunut käynnistykselläkään tulemaan pihalle. No on se sitkeä kaveri nykyäänkin. :LOL: :LOL:

Mullakin tuo kävely tekee tiukkaa ja varsinkin jos työntää tuota nuorta miestä rattaissa niin voi juma kun maha on tiukkana. Katotaan pitääkö soitella neuvolaan ja kysellä ylimääräseen lääkäriin. Ja sitten on tulossa ilmeisesti vuosisadan flunssa, kurkku on ollut pari yötä ja päivää ihan jumalattoman kipee. Ja nyt tuntuu et leukapielissäkin jomottaa, suuntaan kulkuni työpaikkalääkärille melko varmasti viikolla.

Meillä kaveri potkii kuin viimeistä päivää, mutta hänellä on melko tarkka rytmi. Toivottavasti se säilyy syntymänkin jälkeen....Ja kuten mainittua hän asustaa tuolla pallean alla. Eli siis pissalla ei vielä tarvitse ravata, voin ihan hyvin yölläkin juoda sen puoli litraa ja aamulla vasta vessaan. Mutta luulen että muutos voi tapahtua meilläkin.

Tänään käytiin katsomassa Rottatouille elokuva ja oli kyllä tosi hyvä.

Nyt tuonne telkkarin ääreen..

Nuuskis ja Irmeli (iltajumppailija) 30+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja dinomamma:
Turvakaukaloasiaa: Tiedättekö rouvat, onko ne kaikki jalustalliset kaukalot sellaisia, että sen jalustan saa pelkällä lantiovyöllä kiinni? Kun meidän tosiaan täytyy nyt kait pärjätä siten. En haluais esikoistakaan laittaa vielä pelkälle lantiovyölle, kun käyttää kuitenkin vielä selkänojallista korokeistuintakin. eli ainoo vaihtoehto olis sit laittaa tuo vauva siihen keskelle. Kiva virittää sitä siihen! Kakkosautossa (jolla mä sit päivisin kyllä kurvailenkin) on kyllä kolmet kolmipistevyöt takana. Niin, eikä edes turvatyynyä edessä, joten siihen saa kyllä viritettyä penkit. Argh, että tää nyt pännii kans, kuten Niipaakin. Meillä on vanha kaukalo olemassa, mutta siinä ei ole jalustaa. Että siinä mielessä, me ei olla onneks ehditty ostaa mitään autoon sitten sopimatonta...Mutta silti

Ainakin Cragon (molemmat mallit) alustalliset voi laittaa lantiovyöllä kiinni sekä Brion alustallisen. Me ollaan käyty noihin jo tutustumassa kun meilläki tulee kaukalo takapenkille keskivyöllä kiinni. Crago taitaa olla pikkasen edullisempi kuin Brio (ainakin täällä meillä päin) mutta sitten alusta on taas paljonkin leveämpi kuin Briossa. Meiän autoon ei toi Cragon alusta mahtunut kahen muun istuimen kanssa takapenkille. Mutta noihan kaikki riippuu mitä muuta takapenkillä on sekä millainen auto. Me käydään vielä uusintatestaamassa toi Brio ja se taitaa kyl lähtee sitten mukaankin. Se nyt on ykkösvaihtis meillä.
 
Huomenta kaikile! Mulla loppui uni tossa neljän jälkeen kesken, ja tunin sängyssä pyörityä pätin nousta ylös ja tulla katsomaan, mitäs täällä on viikonlopun aikana tapahtunut. Seitsemään jos jaksaa odotella, niin sitten voikin soittaa töihin ja ilmoitautua poissaolevaksi, ja ruveta lääkäriaikaa varailemaan...

Eli mulla eilen jo aamusta särki kaikkia niveliä (näin tapahunut ainakin kerran aikaisemminkin), mutta koska lämpöä ei ollut päätin lähteä uimaan. Kotiin tultua alkoikin kuume sitten nousemaan, 38,7 näytti mittari, kun otin panadolia helpottaakseni oloa. Panadol laskikin kuumeen sitten todella tehokkaasti, en muista koska olisin hikoillut niin paljon..

Nyt lämpö noussut taas vähäsen, ei onneksi vielä ainakan ihan noin korkealle, kuin eilen illalla. Saa kyllä mies lähteä mun mukaan lääkäriin, yksin en viitsi lähteä autoilemaan, sen verran heikko olo on.. Toivottavasti kyseessä on ihan vaan flunssaa, vähän huolestuttaa, kun muuten ei juurikaan ole flunssainen olo...

Toivottavasti muiden viikko alkaa paremmin!

Maija
 
Huh mikä yö... Ensinmäistä kertaa kummatkin lapset oli samaa aikaa meidän sängyssä ja eihän siitä mitään tullut, kun potkivat vain toisiaan ja huusivat. Mieskin siinä hermostui... Mitenköhän noi nukkumajärjestelyt jatkossa, jos sängyssä on vauvakin... No, toivotaan, että tää lasten levottomuus on vielä muutosta johtuvaa.

Mun täytyy varmaan tulevana viikonloppuna kans mallailla sitä kaukaloa meidän autoon. ALkaa tulla paniikki, kun teillä kaikilla ei ole mahtuneet. Mies on koko viikonlopun poissa ja auto meillä :D Mennään sitten mun vanhempien luo tuohon naapurikaupunkiin ja siellä se kaukalo on säilytyksessä. Kyllä sen varmaan saa kokeiltua, vaikka turvavyö onkin rikki. Kakkosella meillä on -muistaakseni- Akta Gracon istuin (ei pitäisi olla kovin leveä, kun alkaa olla musta ahdas tolle tytälle, vaikka pitäis mennä ohjeen mukaan 6v. asti!!!). Esikoisella on Britaxin two-way-elite eli sekin tavallinen istuin. Oiskohan ne turvavyöistuimet (en tarkoita pelkkää koroketta) kapeita, jos siirtäis kakkosen tohon Britaxiin ja esikoinen saisi sitten uuden. Vauvahan siirtyy jossain vaiheessa tohon Gracoon, joten esikoinen tarvii kuitenkin uuden istuimen. Sitä en vaan tiedä onko se koroke (ei vissiin käy vielä silloin 4,5v?) vai korokeistuin. No, katotaan nyt ensin mahtuuko noi istuimet autoon.

Pysykäähän terveinä!

Jimena 30+2
 
meillä se painoarvio annettiin ultrassa..
ja ultria meillä on ollut ööh... rv 7 kun viikkoja ois pitäny menkkojen mukaan olla enemmän,sit rv 12 ja rv 20.. 22viikolla mentiin 4d:hen ihan omasta mielenkiinnosta ja viime perjantaina rv 28 oli ultra kun esikoinen oli niin pieni syntyessään että tätä neitiä ruvetaan myös tarkkailemaan.. eli montas siitä tuli 5 ultraa ollu tähän mennessä...
neuvola lääkärillä käyntejä ollut 2.

dinomamma: kun sanoit että sulla on pikkunen vauva niin ihme että ei aleta tarkkailemaan sitä sun vauvaa ja muuta.. mulla nimittäin rv 28-30 huomattiin että sf-mitta alko kasvun suhteen hidastua ja kun mentiin ultraan niin poika oli pieni verrattuna ciikoihin.. en muista noita sillon annerruja paino alrioita mutta tuli siellä ultrassa perinviikon välein ja lopussa viikon välein käytyä kun olivat niin huolissaan että miksi poika oli niin pieni (tämä tapahtui siis esikkoa odotellessa). syntyessä käynnistyksellä poika oli rv 38+2 46cm ja 2270g ja ei missään ollut vikaa,se vaan sattu olee pikkunen :)
nyt tässä toisessa raskaudessa kanssa tarkkaillaan tota vauvan kokoa...
mutta tsemppiä.. musta se oli vaan ihanaa kun oli pikkuvauva :heart:

tammiäiti: jaa että ihan samalla tavalla sullla vauveli siellä köllöttää :LOL:
mä kysyin tosta samasta vaivatsa mikä sulla on niin ultrassa eli että tuntuu kun vauva olis tuolla alhaalla kun painaa virtsarakkoa ja joutuu ravata vessassa ja supistukset aiheuttaa pissahädän tai tunteen välillä mutta kun tarkisti niin kaikki oli ihan kunnossa ja kiinni eikä vauva alhaalla ollut.. että en tiä.. kun ei istukkakaan tuolla alhaalla oo..tai jotain...
mutta kaipa siellä joku painaa rakkoa.. kannattaa kysyä tuota että joku neuvola lääkäri tai muu kattoo ettei se vauva nyt tosiaan sit oo alhaalla.


tänne ei kuulu kummempia...tosi pirtee olo ja tuntuu että tuo kellonaiirto tuli aika sopivaan aikaan kun aamulla oli tosi väsynyt aina..nyt sitten taas pirteä :)
pitäs kai vähän mennä ruokaa pojalle laittamaan kun ei ole oikeen tähän uuteen aikaan tottunut kun herättä aikasin ja on nälkänen aikasin niin näköjään tätä syömistä pitää aikastaa. nyt se jo sanoo että on väsy kun pari kuukautta taakseppäin herätti 9 ja meni vasta unille 2-3 aikaan jos sillonkaan... kai tähän tottuu..

NAsu 28+3
 
Mua alko hirvittää kun kaikki puhuu jo mietteistä miten kaukalot mahtuu autoon, meillä kun ei tuu mahtumaan mitenkään :D Meillä on nääs vaan tuo viidenhengen auto ja kolme lasta jo ennestään :D Minä vaan mietin miten tuo mies meinaa meidät siihen änkee, mut katsotaan... Varaa ei ois siis vaihtaa autoa, mut pakkotilannehan siitä iskee kyllä :D Ja mulla ei oo siis ajokorttia,että se nyt ei tässä tilanteessa auta mitenkään päin, autoja olis kyllä kohta kolmekkin, ku mies niiden kanssa säveltää... :D

Ja juu, mieli tekis jo alkaa kaikkia järjestelyjä tekemään, mutta järki huutaa seis seis... :D Mitään järkeä oo vaatteitakaan vielä pestä kaappiin, nehän on aivan pölysiä parin kuukauden päästä... Mut sanokaa se tolle päälle ;) :D

Ei muuta ku oikein mukavaa päivää...
Saapis 30+2
 
Saaru ja Dinomamma:
Me ostettiin Gracon Autobaby- turvakaukalo ja se vaatii kolmipisteturvavyön!! Niin lukee ohjeissa ja sillee sanottiin myös kaupassa josta ostettiin...
Onneks meillä ei vielä ongelmia tuon kans et mahtuuko turvakaukalo autoon ku vasta eka tulossa.. Mut kaippa se onkelma meillekki tulee joskus eteen.. ;)

Mä ostanu kaikki muut vauvaa varten paitsi vaunut vielä puuttuu. Mut aateltiin ukon kans et käyää sit ostaa ku saahaa veronpalautukset, ku niitä tulee sillee iha kivasti just vaunujen hinnan verran!
=)

Huh, kyllä nää viikot meneeki nopeaa.. Viikon päästä torstaina jo synnytysvalmennukseen. Näköjää se synnytys rupeaa olemaan lähellä, vaik sitä välil tuntuu et vielä niin ja niin kauan. Mut onneks ei viel oo tarvinnu panikoida. Ekaaha se on suht helppo mennä synnyttää ku ei tiiä minkälaista se kipu on vaik oon kuullu ja tiiän et se kyl jotai iha hirveää.. Mut kait sitä kestää ku kaikki muutki. Ja saapaha siitä niin ihanan lahjan ku vaan kestää.. :)

Täälläku lueskelee näitä juttuja nii kyllä sitä monesti aattelee et itellä on menny hyvin kaikki ("koputtaa puuta").. Ei supisteluja tai muuta vastaavaa. Vauva ollu nyt aika rauhallinen. Harvakseltaa potkii.. No jospa olis yhtä rauhallinen sit syntymänki jälkeen. ;)

Mulla painoa tullu sen verran paljon et nyt sit jätin kaikki makeet ja rasvaset pois ja lenkillä käyn joka päivä. Ei auta.. Mut nyt on onneks fiilistä saaha paino vähä laskemaan.

Ansku 28+3
 
Tänään mies sitten soitteli autoliikkeeseen. Oli huoltoukko vissiin ollut hiukan pihalla, eikä ollut oikeen osannut sanoa mitään. Nyt sitten tarvii vielä tarkistaa et onkos autossa ne isofix- kiinnikkeet. Huoltomiehen mielestä pitäis olla... Ellei isofixeja ole niin ne pitää sitten autoon asentaa.
Jos vauvaa meinataan pitää etupenkillä turvatyynyt pitää huollossa kytkeä pois. Takapenkillä olevat sivuturvatyynyt ja turvaverho saavat jäädä, vaikka vauvaa takana kuskattaisiin, ovat kuulemma ihan hyvät siellä ollakin.
No illalla sitten tarvii tarkistella löytyykö kiinnikkeet autosta.
 
Ansku ostitteko pelkän kaukalon vai alustan kanssa? Turvakaukalo kyllä tarvii kolmipistevyön, mutta mulle ainakin myyjät siellä liikkeessä sanoi että alusta saa kiinnittää lantiovyölläkin. Käytiin ihan kokeilemassa autoon sitä alustaa. Mutta mun mielestä mitää pelkkää kaukaloa ei saa kiinnittää lantiovyöllä.(Myöh.lisätty:) Jaa-a, nyt surffailin tuolla netissä, niin briollakin kyl luki et kolmipistevyöllä alusta kii, pitääki soittaa sinne liikkeeseen ja tarkistaa asia.. Ja myöskin pitää autosta tarkistaa löytyiskö meillä noita isofix-kiinnityksiä. Mutta aika hassua jos mulle sanoivat et sais kiinnittää lantiovyöllä ja sitten ei saiskaa. Pakko ottaa kyl heti selkoo!Nuuskis Sullaki synnytykset menneet noin pitkälle. Mulla kans kuopuksen kanssa varsinkin ja nyt jänskättää kui tän kanssa menee. Meinaa tämäkin majailla aikas korkeella. Kuopus silloin aikoinaan 17pv yli lasketun ajan oli vielä niin korkeella ettei synnärillä lääkäri tuskin jos ylsi alakauttaa päähän koskeen. Mutta hyvin se käynnistelyllä lähti sitten käyntiin. Keskiviikkona alettiin käynnisteleen ja perjantai aamuna poika syntyi.
Niipa jos kaukalo ei sovi teiän autoon, niin oletko kyselly saiskos sen vaihtaa/palauttaa? Jos kuitit löytyy, luulis että antaisivat. Harmihan se on jos se ei passaa autoo ja uusi pitää hommata eikä siitä saa mitää minkä on jo ostanut :(
Saapis Koita jaksella, kyllä se olo paranee viimestää sitten ku synnytys on ohi, ei enää kauaa :D Mulla onneksi ny olo hyvä. Jokseenki hermot aika tiukilla mutta ei nii pahasti kolota ja jomota. Kaikki kyykkiminen yms tuottaa kyl tuskaa. Mutta aikansa kutakin. Kyllä me äiti jaksetaa :D
Lellulle tsemppiä muuton keskelle! Täällä me ollaan kuhan linjoille taas pääset:)
Tammiäiti Meilläkin on joskus neukassa mieslääkäri, mutta siltikin aina tekee alatutkimukset yms samat mitkä naislääkärikin tekis. Mutta jos teillä ei niin kannattaa sanoa että se kattoo, saapa sitten itse mielenrauhaa ja tiedon mikä on tilanne:) Itse tässä just mietiskelin että millähän viikolla son se viimeinen lääkärineukka. Parin viikon päästä ois normi neukka-aika.

Täällä samaa rataa mennää, olo on aika naatti, mut mieli jokseenki pirtee. Sataa tihuttaakin alkoi. Pikkuinen sauvakävelylenkki tuossa tehtiin ku esikko käytettiin kerhossa. Ja nyt on syötykin. Pitääkin huokasta hetkonen ja taas alkaa valmistautuun töihin. Kokonainen työvuoro edessä. Jospa antais sitten noille mun miehille tehtäväksi tänään koota tuo pinnis. Sais pikkumiehet olla isille apurina.
Mutta sateista päivän jatkoo..

Saaru ja Aattomiäs 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niipa-85:
Tänään mies sitten soitteli autoliikkeeseen. Oli huoltoukko vissiin ollut hiukan pihalla, eikä ollut oikeen osannut sanoa mitään. Nyt sitten tarvii vielä tarkistaa et onkos autossa ne isofix- kiinnikkeet. Huoltomiehen mielestä pitäis olla... Ellei isofixeja ole niin ne pitää sitten autoon asentaa.
Jos vauvaa meinataan pitää etupenkillä turvatyynyt pitää huollossa kytkeä pois. Takapenkillä olevat sivuturvatyynyt ja turvaverho saavat jäädä, vaikka vauvaa takana kuskattaisiin, ovat kuulemma ihan hyvät siellä ollakin.
No illalla sitten tarvii tarkistella löytyykö kiinnikkeet autosta.
Satuitteko kysymään mitä maksaa kytkeä turvatyyny pois edestä ja mitä maksaa sitten kun haluaa kytkeä sen takaisin päälle? Itekki tuota vaihtista mietitty, mutta taitaa tulla maksamaan aika paljon tuo operaatio. Mikä kaukalo teillä oli hankittuna? Meillä suunnitteilla Brion alustallinen malli, siinä on isofix sekä turvavyö kiinnitys mahdollisuus.. Pitää muuten itekki mennä tonkii tuota auto, löytyykö meiltä noita isofix kiinnikkeitä..

 
Graco Autobaby:
"Vauvakaukalon autoon asennuksen ohella lasta kannetaan myös paljon kaukalossa, joten kaukalo irrotetaan ja asennetaan autoon satojakin kertoja vuoden aikana. Tällöin virheasennuksen riski kasvaa. Graco AutoBaby on vastaus tähän ongelmaan. Siinä on erillinen alusta, joka kiinnitetään vain yhden kerran yksinkertaisesti ja turvallisesti. Itse kaukalo kiinnitetään alustaan näppärästi pikalukoilla. Alustassa on myös tukijalka, jonka kolaritilanteessa siirtää lapseen kohdistuvia voimia auton lattiaan. Alusta voidaan asentaa joko auton 2- tai 3-pisteturvavyöllä. "

 
"BRIO Primo base -turvakaukalon jalusta:
Brio Primo turvakaukalo kiinnitetään autoon asennettuun tukevaan Primo base turvakaukalon jalustaan. Jalustalla turvakaukalo on aina oikein kiinnitetty ja jalustan autoon asennus on nopeaa sekä helppoa. Paras kiinnitystapa on Isofix, koska törmäystilanteessa Isofix-jalusta myötäilee auton rungon liikkeitä ja näin ollen turvavyön löystymisestä johtuvaa ylimääräistä sivuttaisliikettä Ei pääse syntymään. Primo base jalusta voidaan kiinnittää joko autossa oleviin ISOFIX-kiinnittimiin tai vaihtoehtoisesti vanhemmissa autoissa Primo base jalustan kiinnitys onnistuu käyttäen auton omia 3-pisteturvavöitä (jalustassa siis kaksi erilaista kiinnitys mahdollisuutta - saa asennettua kaikille istuimille, joilla ei ole airbag-turvatyynyä). "
 
Voi kökkö, oon tainnu asioida liian epäselvin kysymysten kanssa tuolla liikkeissä, Nyt soitin lastentarvikeliikkeeseen ja tarkistin tuon Brio Primo kaukalon ja alustan kiinnityksen. Ei lannevyö riitä!! :kieh: Mitä tässä nyt keksii..*kopskops* Kiitos anskulle tiedosta! Hyvä ettei keritty mennä jo ostamaan tuota kaukaloa, nyt pitää alkaa taas miettii ja katteleen tilannetta uudestaa..Pitääköhän lähteä autokaupoille :(
 
Elikkä siis autobabyn saa 2-pistevyöllä kiinni, mutta ei ei taas auta, ku sen alusta ei mahu meillä takapenkille muiden istuimien kanss :'(

Autosta näytti löytyvän isofix kiinnikkeet, mutta takaa vain laidoilta :( Voihan rähmänkähmä! Nyt menee taas tässä asiassa kaikki uusiksi. Voikohan Britax two-way-eliten laittaa kasvot menosuuntaa keskelle? Onkohan se turvallista?
 
nyt on lääkärissä ja päiväunilla käyty! Otti verikokeet, nieluviljelyn ja virtsanäytteen, joista kuumeen syyksi selvisi angina! Yllättävää, koska kurkku mulla ei ole ollut lainkaan kipeä, mutta lääkäri sanoi, ettei vielä välttämättä olisikaan, kun on tauti vasta alussa.. Nyt sitten syödään 10 päivää penisiliinikuuria. Tämän ja huomisen sain nyt sairaslomaa, huomenna ois ensimmäinen neuvolalääkäri käynti, joten saa nähdä antaako lisää sairaslomaa.

Verikokeiden tuloslapusta huomasin myös hemoglobiinin olevan enää vain 114, kun viimeksi neuvolakäynnillä oli 127 (ei ihme että on väsytänyt). Ostinkin sitten samalla aptekissa käydessä rautatabletteja. Mies naureskelikin, että nyt mulla on pöydällä kunnon pillerivarasto (d-vitamiini, monivitamini, magnesium, maitohappobakteeri, penisilliini ja rauta) :LOL:

Mutta nyt meen takas peiton alle, kun ihan luvan kanssa saa löhäillä koko päivän.

Maija
 
Saaru: En huomannut kysyäkään mieheltä et paljonko turvatyynyjen pois kytkentä maksaa. Sen ainakin olivat sanoneet, että on helppo homma =) Oran kaukalo meillä oli ostettuna...

Aika huvittavaa huomata kuinka porukoilla meni asiat "sekaisin" noiden kaukaloasioiden kanssa. Kyllä on vaikeeta yhden kaukalon autoon kiinnittäminen :kieh: Monimutkaiseksi on mennyt maailma :LOL:

Maijalle pikaista paranemista :hug:
 
Kiitokset Saarulle tsempeistä.... Tänään on ollutkin huomattavasti taas parempi päivä... ja käytiinkin lasten kanssa pyörillä kaupassa, mikä jo kertoo sen kuinka paljon parempi olo on... :D Onneksi kauppa ei oo kuitenkaan kovin kaukana noin 1½kilometriä... ja tunti siinä hommassa vaan meni ja sitten tein vielä välipalaksi lettuja ja jäätelöä lapsille ja vielä oon pystyssä... :whistle:

Kyllä sen sitten tuntee taas huomenna ;) :D
Huomenna onkin sitten neuvola taas tiedossa ja esikoisen vanhempainvartti koululla... Saa siis ihan ajoissa olla skarppina :D ja loppuhuipennus on vielä nuo pienimmät kerhoon ja takaisin kotiin sitten hakemaan iltapäivästä...

Ensviikonlopuksi on suunnitteilla keskimmäisen synttärit, halloween teemalla, joten päänvaivaa saa siitäkin aikaan ;) :D Vähänhän se sitten on toki myöhästä sunnuntaina viettää halloweenia, mut eihän se menoa haittaa, eihän? :D

No niin, mukavaa ja kivutonta ja närästyksetöntä illanjatkoa kaikille...
*poistuu hän näin kahvikupin kera nostamaan jalat kattoon... * ;)

Saapis ja tiitis 30+2
 
Ihan pikasesti neuvola kuulumisia.. Eli, vauva voi hyvin, syke 155, vettä normisti, liikuskeli kovasti jne.. Pissa puhdas, mutta verenpaine noussu ja turvotusta, sen huomas jo kun sisään astuin ja vaaka kerto loput :( ELi niinkun veikkasin.. Juup, ei muutakun viikon päästä uusiks ja mahdollisesti sit töistä pois, mut lepoa, siihen jäi mun syys lenkkeilyt sitten.. Että kukas täällä puhuikin kun paino noussu niin lenkille, no juu herkut voi toki jättää pois mut ne lenkit kans, niinkun terkka sitä selitti, on se hassua kun normisti lenkkeily vähentää turvotusta niin raskaana se lisää sitä.. :( Paitsi jos ei sulla oo kyse turvotuksesta.. Juu täytyy sit vaan käydä vähän lyllertelemässä pihalla välillä.. Eipä sit varmaan muuta erikoista, mulla takana pitkä työvuoro, joten tämä poistuu kans nostaan jalat kattoon ja komentaan miestä tekeen kotihommat :D Mut ei kyl oo kivaa oikeesti, nää sormet on jo ihan hirveet :ashamed:

Jaksamisia kaikille

Cattie ja Osku 29+3
 
meillä ainakin turvatyynyt saa kytkettyä itse pois...mutta en silti luottais että poiskytkeminen on 100%varma eikä laukea kolaritilanteessa.

täällä aika monella näyttää olevan supisteluja ym ja liikuntaa varmaan joutuu rajoittamaan.teettekö jotain mammajumppaa kumminkin?mä itse vannoin että pidän vatsat kunnossa loppuun asti sallituilla liikkeillä mutta niin ne vaan on jäänyt.nyt sit jännittääkin että riittääkö voimat synnytyksessä...samoin kaikenlainen muukin jumppa ja venyttely on jäänyt aikomukseksi.
seuraava neuvola viikon päästä ja sit saakin jännittää vaa*an lukemia :/
 
Niipa: onko teidän tuolissa vaan yks kiinnityskonsti? Kun meidän vanhassa kaukalossa oli kaks vaihtoehtoista viritystä. Molemmat siis kolmipistevöillä, mut toiseen riitti lyhyemmät. Se oli tietty hankalampi käyttää, mut onnistu kuitenkin.

Millaset ne isofix-kiinnikkeet on? meidän auto on 6v vanha, et mahtaako siitä löytyä?

Jimenako kyseli? Meidän vauvan kokoa katotaan kyllä vielä parin viikon päästä seuraavan kerran, samalla, kun munuaiset ja virtsarakko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dinomamma:
Millaset ne isofix-kiinnikkeet on? meidän auto on 6v vanha, et mahtaako siitä löytyä?
Meilläkin autostä löytyi takapenkiltä noi isofixit, ne on semmoiset rautaiset "u-malliset renkulat" jotka löytyy istuimen ja selkänojan välistä. Mä ihan nostin istuin osan pois niin näki kunnolla, mutta saattaa löytää jos tunkee kädenkin sinne väliin. En usko että jos ne löytyy niin niistä errehtyis, ku ei semmosilla oikee muuta virkaa ole siellä. ei muuta ku autoa tonkii :)
 
Isofix-kiinntyksestä: aikaisemmin ainakin Britaxin-sivuilla on ollut luettelo, missä autoissa on isofix-kiinnitykset. Valitettavasti juuri nyt se sivu ei suostunut latautumaan/oli pois käytössä. Tältä sivulta löytyi jotakin http://www.bylow.dk/Nonsec/web-selv/bylow/docs/FixWay_2005.pdf ihan viimeiseltä sivulta (ainakin meillä kesti hieman latautua ko.sivusto). Kuitenkin muistelisin, että autoja on enemmän kuin ko. listassa.

Täälläkin kärsitään ajoittain jatkuvasta pissahädästä. Vauva kuitenkin potkii oikeastaan melkein minne vain ympäri masua, joten en uskoisi pissahädän liittyvän vielä pään kiinnittymiseen. Se kyllä lisää ainakin vessakäyntejä kun vauva potkii mukavasti suoraan virtsarakkoon. Varmasti myös muilla kokemusta asiasta :eek:

Viime yönä nukuin tosi huonosti. Tuntui ettei oikein pysty missään asennossa nukkumaan/olemaan kovinkaan kauan aikaa. Aina puutuu joku paikka. Joten siksi on oltu tänään hereillä jo seitsemän jälkeen |O . Lisäksi pientä kipua tuossa kohdun ylä- ja keskiosassa, ei helpota oloa yhtään :|

Mites muuten muilla, tunnetteko välillä sellaista "tärinää" masusta?

Afu ja mini 28+1
 

Yhteistyössä