*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Jee huomena poksuu tosiaan! :)
Säikähin kyllä aamula ku neiti meinasi tukehtua johonki.. kauan aikaa kako ja yski limmaa..
eikä se itkukaan helpottanu tietenkään :/ onneks selvittiin säikähykselä..

Nyt aattelin mennä päikkäreile :D ylläri! Enää kaks päivää miehellä töitä ja sitte loma :)

16+6
 
Hei!

Kirjoittelin pitkät jutut kommentoimisineen jne ja sit painoin väärää nappia....


Ihania mahoja on kaikilla!
Ja onnea paljon jo heille joilla on jo puoliväli saavutettuna ja niille joilla rakenneultra on onnellisesti ohi!


Neulainen toivottavasti meni ok se keikka. Niin ja muillekkin jotka ovat sairaita iso hali!

Vaatteiden koosta tääl ne menee kiloittain, eikä cm:n mukaan. Kiva on sit itse arvioida miten iso vauvasta tuleekaan. Vastasyntyneen koko on 3500g ja seuraava koko on sit 4500g. Esikoinen olikin iso (4250g) joten osa vaatteista ei mahtunut ollenkaan. Toinen olikin 3250g ja olin varustautunut taas isoon vauvaan. Kiva oli kun puolet vaatteista sit vaan valu päältä. Nyt on sit sama homma et etten tentten kokojen kans vaan. Niin ja toi ulkoilupuku onkin sit se ongelmallisin... :/

Omaa..... Olotila alkaa olla normaali luojan kiitos. Oonkin nyt yrittänyt tehdä normi juttuja, varsinkin kun meni monta päivää puolirampana tai sit sairaalan tuolia kuluttaen. Nyt on taas nautittava olosta kun voi. :D

NP ja Pluto 19+2
 
Täälä on kauheet kivut oikeen puolen kyljessä.. :/ ihanku semmonen lihaskipu.. joku vinojen vatsalihasten kipujuttu tai jotain.. en oikein tiä! Koko ajan sattuu ja mikään asento ei ole hyvä.. uskaltaakohan sitä kylmägeeliä kokkeilla :eek:
 
joo just tuliki mieleen että ihan samantapaselta kuulostaa ku sun kipu NP :/
Ja mies keksi syynki! Olen neljä päivää poiminu marjoja pensaasta.. tietty semmosessa kippura asennossa ku penkillä istunu suurimmaksi osaksi .. :(
Nyt koitan saaha nukuttua tän kivun kans :(
 
Jeccika: jospa se menis siitä ajan kanssa, ohitse, itselläkin oli kylkilihakset tässä viikolla tosi kipeänä :| nyt onneksi alkaa olla ohite...

Nukuttiin eilen tytön kanssa päikkärit tuossa 16-18 suurinpiirtein ja silti menin rättiväsyneenä n.22 nukkumaan...krooninen unitauti taitaa olla, tänään ei passaa päikkäreitä ottaa, huomenna taas arki alkaa ja poika esikouluun ja tyttö kerhoon :heart:

Mutzilla ja poikatirris 20+3 :heart: :heart:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa :wave:
Mulla oli viimeks neuvola kesäkuussa, rv9 ja seuraava vasta syyskuun 20pvä ja kun kuntokin on ihan normaali niin ei oikein ole ollut kuulumisia mitä vaihdella aiheeseen liittyen..
Oon voinut yhtä hyvin kun ennen raskautta, ei mitään vaivoja ilmassa.. uutta ja ihanaa on kuitenkin se että potkut tuntuu jo selkeästi päivittäin eli luotan siihen että kaikki masussa on ok.
Varasin synnärille rakenneultran viikon päähän joten sitten saan pitkästä aikaa jotain konkreettista tietoa siitä miten masussa jaksellaan :heart:

Jaksamisia nullpoints ja jeccika kipuilujen kanssa ja tervetuloa uusille tammikuisille!

Avokado 18+1 :heart:
 
Jeccika :hug: toivottavasti olo jo vähän parempi. Ihan kuin tämä ei olisi rankkaa ilman varsinaisia kipujakin..

Ihania mahoja! :heart: Joskos sitä uskaltaisi pikkuhiljaa laittaa omansakin, vaikkei se noita mittoja olekaan saavuttanut.
Kuva otettu selällään kun en taivu itsekseni ottamaan hienoja sivuprofiilikuvia. :)


Aijuu: POKS!

Spatz ja mahavaiva (pakko keksiä nätimpi työnimi.. :) ) 17+0
 
Huomena lähtee heti aamusta pissanäyte labraan.. miten ihmeessä jaksan ensyön!!!
Ihan hirveä yö oli! Itkin ja makasin kovalla lattialla ko mikkää ei helpottanu.. olen satavarma että pissatulehus on ainaki.. panadolia olen ottanu mutta ei auta. kipu on siirtyny nyt kyljestä enemmänki selän puolele. Kusella pittää käydä tunnin välein ja eihän sieltä mitään tuu.. kirvelee vain koko ajan! plus tähän vielä se että oksensin koko yön ja nyt tämän aamun! :/ Kun näistä kivuista selviän lupaan olla kiltti kaikile koko loppuvuoden!

ja niin POKS* 17
 
jeccika: mene ihmeessä päivystykseen jo tänään, saat kuurin niin helpottaa. Ja mitäs jos on jotain virtsatiekivi vaivaa, sioihen kuuluu kovat kivut. Itselläni ollut parikin pissiittiä aikoinaan, en kyllä vuorokautta ois kestänyt kipua

vappupommi 20+4
 
^ Sama tuli mieleen mullakin. Mene ja heti.... Ottaako ne muuten Suomessa polille jos tulee tollasia ongelmia? Täälläkun ne ottaa, kattovat heti tikulla virtsasta jos on paha tulehdus niin se näkyy heti. Ja antavat HETI lääkettä jos on paha tilanne... Muuten lähettävät menee labraan ja siin on sit pitempi odotus....
Virtsiksen oireisiin se karpalomehu ja vesi on hyväksi. Niin ja jos mulla oli oireita enkä päässy lekuriin niin pistin takapuoleni likoomaan TULIKUUMAAN veteen, se helpotti. Ainut voi olla et peffa voi olla punainen sellasen jälkeen mut se oli pieni sivuseikka. :D Niin mulla oli aikoinaan melkein kroonisena virtsis joten tuttua tuo kirvely & tuska.... :( Se on jotain karmeaa tosiaankin......
 
NullPoints joo täälä on istuttu tulikuumassa vedessä! Nuo vihlovat selkäkivut on jotain sietämätöntä.. muuten tän kanssa pystyis olemaanki!
Soitin päivystykseen ja sieltä sanottiin että JUODA paljon vettä.. pitäs helpottaa, ei pitäny mitenkään vakavana :eek: tai ainaki tuntu siltä.
Mulla on näyteastia kuitenki ja saan heti huomena aamula seittemältä näytteen labraan ja lääkkeet myös.. nyt pitäs siis jaksaa tämä yö! ja viime yönäkään ei tullu nukuttua ku tunti :(
ja tääläki poksuu 17

muoks* sitätässä mietin että miten ihmeessä saan näytteenkään annettua ku pitäs 4h olla rakossa pisun.. nytki käyn puolen tunnin välein vessassa! ja viime yönä kans koko ajan..
 
Toivottavasti Jeccikalla on kaikki kunnossa. Ikäviä kaikki tollaset kivut
:hug:
Paljo tosiaan on poikalupauksia, olkoon mulla sitte torstaina tyttölupaus :D
(.) mulla taas vaihteeksi supistelee, täytyy sitte äippäpolilla mainita niistä. Sinäänsä vähä huolettaa et rasitus ei mitenkään lisää niitä vaan niitä tulee tasasesti levosta huolimatta :'(

Hankintoja on jo jonku verran tullu tehtyä. Vaunut on, istuin on. Lämpöpussi on.Vaatteita on. kaikki neutraaleja torstaihin saakka :D Jos poika on tulossa nii kaikki siniset vauvan vaatteet menee pesuun ja kaappiin odottamaan käyttäjäänsä.

Onko täälllä muuten muita bb faneja? täällä odotellaan sitä hömppää jo innolla. Siinä meneeki sitte lepposasti 3 kk ja sitte pian jo vauva syntyyki =)

T. Tammitähti ja Tirppis 19+1 :heart:

ps. taitaa listassa olla la 15pvä mut neuvolan mukaan on 14 eikä oo alettu ultrassa siirtään
 
Uusille Tervetuloa! Taisi taas olla jokunen.

HelinäKeiju Kiva kun kävit kurkkimassa!! Plussatuulia sinne, toivottavasti tärppää pian!!!!

Jeccika Ihan säikäytit! Eiköhän se tulehdus näy helpommallakin ku sillä 4 h pisulla. Toivottavasti on nyt sit vaan pelkästään tuo. Lepäile ja juo ja aamulla haet lääkkeet :hug:

Piupula Kiva masu sullakin :)

Jaa- pitiköhän jotain vielä kommentoida. En muista. En oo tänään mitään oikein jaksanut. Nukuin aamulla jo yhdet päikyt ja iltapäivällä toiset. Mies teki meille ruuankin ku en mitään oo oikein jaksanut tehdä. Yhden kirjan luin loppuun ja sitten oon roikkunut koneella. Pitäis varmaan käydä vähän ulkona. Tosin en tiiä onko tässä nyt enää mitään järkeä piristyä ku ilta on jo hyvällä mallilla. Potkiiko teillä muilla muuten vauvat tuonne alapäähän? Täällä on pari päivää tullut välillä sinnekin potkuja ja on muuten aika inhottavaa jos on yhtään pissahätä. Ei siis muuten tee kyllä kipeetä.

BellaMarie & Heppuli 20+4
 
Toivottavasti Jeccika saat pian avun kipuihisi! Koita jaksaa ensi vielä ensi yö.

Täällä jännittää huominen ultra, toivottavasti kaikki olis hyvin. Vatsa on ainakin alkanut kasvamaan, vaikka niitä liikkeitä en vielä tunnekaan. Mitään en ole vielä vauvalle hankkinut, huomisen jälkeen onkin sitten taas varmempi olo alkaa suunnittelemaan kaikkea vauvakamaa ja miten ne tähän kaksioon mahdutetaan, hope so!

Marde ja Milli 20+1

BB:tä ja salkkareita täälläkin odotellaan... valitettavasti.. :)
 
Tammitähti Millasia noi sun supparit on ollu,onko siis kipuja vai pelkkiä mahan kovettumista hetkeks? Ku mulla on kans ollu käsittääkseni noita "harkkareita" eli maha menee hetkeks kovaks ja sit taas normalisoituu..ei siis mitään kipuja,mut mua kans on vaivannu nämä koska eka raskaudessa näitä harkkareita ei tullu ku vasta 30+ viikoista eteenpäin..mut keskiviikkona on onneks ultra niin sit voi kysyä lääkäriltä tarkemmin onko tää mitää hälyttävää..

Ja täällä kans kovasti odotellaan BB:tä! =) Just tossa katoin subilta sen "asukkaaksi taloon"!Keskiviikkona se sit alkais,meneeki syksy sitä kattellessa. :D Ja kyllä,24/7 aijon myös hankkia koneelle! Oon ollu aina bb-fani! Ja emmerdale,kaunarit ja salkkarit,kaikkia odotellaan innolla! :LOL:

Jenkka ja masuasukki 19+2
 

Yhteistyössä