*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

Heta83 tervetuloa! Laitathan Mutzillalle yv:llä tiedot niin hän lisää ne pinoon.

Vielä en ole ostanut vauvanvaatteita. Äippähousut on ollut jalassa jo kuukauden päivät kun tavalliset painoivat ilkeästi mahaa ja turvotusta oli vaikka muille jakaa.

Äitiyspakkaus Kyllä me otetaan se vaikka esikoisestakin on jäljellä kaikki tavarat. Vaunut, turvakaukalo, sitteri, pinnasänky ja kaikki vaatteet on säilytetty. Olen muutenkin kaiken säilyttävää tyyppiä... "Josko jotain vielä joskus tarvitsisi..." :LOL:

Tuplarattaita olen miettinyt, mutta katsotaan niitä sitten vasta lähempänä vuodenvaihdetta. Tuntuu että jo viidessä viikossakin esikoinen kasvoi ihan hirmuisesti. Käyttää vain yövaippaa ja puhuu jo pitkiä lauseita.

ON: Närästys on ilmeisesti rantautunut. Aikaisemmin ei ole koskaan närästänyt niin en ihan varmaksi uskalla sanoa. Ajattelin kysyä neuvolasta voiko tähän jotain ottaa, rennietä tms? Vauvamahavakuutuskin meni läpi ilman erityisehtoja. Vähän jännitti kun silloin rv 10+6 oli se fysiologinen napatyrä ja sitten olin muutaman päivän sairaslomalla väsymyksen takia. Rakenneultrakin pitäisi varata, mutten ole pitänyt mitään kiirettä kun vähän pelottaa mennä sinne. Entä jos siinäkin löydetään jotain poikkeavaa??? No, onneksi on vielä muutama viikko ennen kuin sinne pitää mennä.

M1n1 ja pikkukakkonen 18+1
 
Tervetuloa Heta83! :)

M1n1: Närästys on kyllä ärsyttävä vaiva!! :kieh: Viime raskaudessa en poistunut kotoa mihinkään ilman Rennietä ja oon sitä varuilta pitänyt nytkin käsilaukussa vaikkei ole tarvinnut kuin kahdesti ottaa. Tosiaan Rennietä voi syödä ainakin ja tarvittaessa lääkäriltä saa vielä tehokkaampia troppeja.

Karkki ja pien 17+6
 
Mullahan jo ihan alusta alkaenkin raskaus oireili närästyksenä. Se oli tuossa kuukauden päivät poissa, mut nyt on näköjään tulossa takaisin. Itse olen kylvänyt jokaiseen kassiin rennietä, ja onneksi se auttaakin pahimpaan närästykseen. Juttelin siitä ekalla kerralla neuvolassa, ja silloin taidettiin antaa ohjeeksi 12 tablettia vuorokaudessa, siis maksimissaan. Mutta ilmeisestihän närästys vaan lisääntyy loppua kohti. Sitä vaan odotellessa :D

Itsellä on vielä pari viikkoa neuvolaan, mutta perjantaina pääsen vihdoin terapiaan pitkän kesätauon jälkeen. Huomenna olisi myös ilmottauduttava työttömäksi, en edes halua miettiä sitä paperirumbaa yms. Mulla siis loppui mun kuntoutus ja työharjoittelu, ja toiveena olisi jäädä kotiin kasvattelemaan mahaa. Toivotaan vaan ettei työkkäri nyt keksi mitään muuta.

neulis ja klöntti 15+0 *poks!*
 
Tervetuloa Heta83!

Ei ole onneksi vielä närästys tänne rantautunut...eikä suonenvedotkaan, niitä odotellessa... noup!

Sen sijaan alaselkäkipua on havaittavissa. Tänään jo semmoista, että rupes mietityttään, että josko jaksais etsiä, löytyykö vielä tukivyötä. Aion kyllä ostaa uuden, koska tuo vanha on jo huono, mutta vois se vanhakin olla parempi kuin ei mitään. Tosin se voipi olla siskon luona, jolloin kaupoille tarvii lähteä ehkä piakkoin. Ekassa raskaudessa oli pari päivää niinkin kovaa selkäkipua, etten päässyt sängystä muualle ku vessaan. Saa nähdä tuleeko tästä selästä jossain vaiheessa saikkua.

BellaMarie & Heppuli 18+0 *poks*
 
Mä meinasin kans kirjotella närästyksestä. Täälä sitä on jatkunu jo muutaman viikon. Enemmän ku kahesta edellisestä yhteensä =(. Toissailtana närästi ihan hulluna, tuntu et koko maha ois ollu tulessa. onneks rennie autto :D

t. tammitähti ja tirppis 16+3
 
täälä esiintyy suonenvetoja :( niitä on kyllä aina ollu mutta nykyään pohkeet kramppaa koko ajan! mikähän siihenki helpottais..
Siis tosi ihanaa! söin kipollisen viinimarjoja jotka kävin poimiin suoraan pensaista :) valkoset´viinimarjat on jo kypsiä, NAM :) :p
Huomena taas veljenpoika tullee hoitoon ja perjantaina myös, eli aikasin nukkuun :)
14+3
 
merkkailen.

Närästys on täällä ollu vaivana jo monta kuukautta. Samoin oli pojastaki sillon aikanaan ekat kolme ja vikat kolme kuukautta. Rennie onneksi yleensä auttaa pahimman yli.

Susanna & MyttyRyttynen 16+5 :heart:
 
Jeccika: Minäkin olen kuullut että monet on saaneet avun suonenvetoihin magnesiumista. Eipä tuosta liene haittaakaan jos haluaa kokeilla. ;)

(.) Sadepäivää vietetty ihan kotosalla. Nyt sitten on mahakin pullahtanut esiin. Ja tulikin sitten kerralla melko röllykkä :p Mutta niin monet sanookin että saattaa sitten yhdessä yössä tulla. Jostain luin että vauva on n. 20 cm pitkä ja painaa n. 170g että alkaahan sillä jo kokoa olemaan :heart: siihen päälle vielä istukka ja lapsivedet niin ei ihme että alkaa jo pullottaan! :LOL:
Huomenna pitääkin sitten suunnata vaatekauppaan kun eihän mulla mene enää ku parit verkkarit jalkaan. Toivottavasti löytyisi jotain kivaa päälle pantavaa!

Karkki ja pieni 17+6
 
tulin vain merkkailemaan ja ilmoittamaan että hengissä olen vaikka en kirjoitellutkaan ole aikoihin.
maha kasvaa ja liikkeitä tuntuu jopa mieskin tuntee jo liikkeet kun laittaa käden vatsalle.

osaako kukaan sanoa liitoskivuista että millaisia ne ovat? mullakun on alapää särkenyt ihmeelliseti jo jonkusen päivän ja olen miettinyt mitä se on.


-miisuliisa ja tippa 17+5 (jos oikeen laskin) en oo enään varma edes viikoista kun menee niin nopeaa eikä niitä muista laskeskella.
 
Kiitos uudesta pinosta Mutzilla!

Ja merkkailen taas vaihteeks... Oli tullut taas niin hurjasti tekstiä, että enhän minä enää näiden lukemisten jälkeen ehdi kirjoittelemaan :) Nukkumatti kutsuu jo :) Paremmalla ajalla sitten.

sunshine ja pikkukakkonen 16+0
 
Hui! Käveltiin tänää hesee (3km) sitte seisoin jonossa tosi kauan, ku siellä vähä kesti. Alko yhtäkki tulee tosi outo olo. Just ku oli mun vuoro ja silmis vaan sumeni ja meinas tosissaan jalat lähtee alta. Sain käveltyy pöytään istuu ja join fantaa ni vähä helpotti sit. Muistan ku pojan odotuksessa joskus ku seiso tosi kauan paikallaa ni alko pyöryttää.

Laivalta tuotuja karkkeja kyllä tulee musuteltu ja sen näkönen on naamaki. ;D
Liikkeitä on onneks taas alkanu tuntee. :heart:
Pähkäilen edelleen et pitäsköhän sitä sukupuolta kysyä vai ei!! :p

icefairy&Linnun Lyy 16+3
 
POKS 18+0 :heart: :heart: :heart:

eilen tuossa jo hypistelin lasten vanhoja vauva-ajan vaatteita :heart: kirpparia olen menossa pitämään kuun lopussa ja toivottavasti sukupuoli näkyis rakenteessa niin osais sitten luopua noista vaatteista jonnekin suuntaan, niitä kun ei ihan vähän ole, ja kun on minun, sinun ja heidän :xmas:
annella takasi isoimmalle siskolle, kun takas haluaa, retroja (eli mun ja "täys"sisarusten vaatteita) en anna, vaikken niitä käytäkkään itse, eipä tuo siskokaan tee niil muuta kuin myy, joten mieluummin itse säilytän ja annan vaikka lasten leikkeihin ne tai myyn ne jos niistä vaikka hyvän hinnan sais, minä kun en tiiä mitkä kuviot on niit haluttuja ym..

masu pullahtanut lisää täälläkin ja kohdunpohja menee navan kohdalla/hiukan yli jo :heart:

Mutzilla ja tirriäinen 18+0 :heart: :heart:
 
Sukupuolen aikoo siis melkoisen moni udella? :D Mein neuvolantäti (sijainen) oli vähän närkästyneen näköinen kun ilmoitin kysyttäessä, että tottakai kysyn jos vaan pieni malttaa vilauttaa sen verran! Kamalan hankalaa katsella mitään vaatteita, liinavaatteita yms kun ei ole tietoa.. ei sillä että lapsi sukupuolellaan mitään tekisi vauvana, mutta tätä tulevaa äitiä ainakin kiukuttaisi "Minkäs ikäinen teidän 'Petteri' on?" "'Liisa' täyttää huomenna kaksi kuukautta" :LOL: Pienet on murheet, ja muistan olla siitä kiitollinen. :) Tulee tyttö tai poika, ei väliä, kunhan saisi tietää jotta kumpi!

*muoks* Spatz ja mahavaiva 12+4/5
 
BellaMarie oletko käynyt kysymässä tukivyötä terveyskeskuksesta? Lainasin itse sieltä eilen sellaisen, kun meillä on siis fysioterapia samassa talossa. Edellisessäkin raskaudessa kävin sieltä lainaamassa raskauden edetessä ja vatsan kasvaessa varmaan viisi erilaista tukivyötä ja loppuraskaudessa lainasin kiilatyynyn. Varasin nyt myös ajan kuntoneuvolaan, jossa ft. katsoo mun selän ja antaa varmaan jumppaliikkeitä yms. Kävin nyt jo näin varhaisess vaiheessa, kun toi selkä antaa välillä ilmoitella itsestään sellaisilla terävillä "puukoniskuilla" :|

En tiedä onko tällaista käytäntöä joka kunnassa, mutta meillä on toiminut.

MamiM+MuruM 14+3
 
Sukupuoli Kysyttiin viime kerrallakin ja aiotaan kysyä tälläkin kertaa. Jotenkin mulla on ihan tyttöolo. Laitan yv:tä mutzillalle asiasta. Liekö johtuu siitä että tämä raskaus on ollut ihan erilainen. Ensimmäisessä en voinut yhtään huonosti enkä tiennyt moneen viikkoon edes olevani raskaana kun menkat tuli normaalisti, vaikkakin niukempana.

Samanlainen pullahtaminen on täälläkin tapahtunut. Sen takia oli pakko kertoa eilen pomolle. Ei kuulemma ollut arvannut. Miehet... ;) Naispuoliset työkaverit ovat veikanneet jo viikkoja että olenko raskaana vai en. Eivät vaan ole kehdanneet kysyä.

Menen nyt asioiden edelle, mutta onko kukaan ajatellut menevänsä 3D/4D-ultraan? Toisaalta olisi ihana nähdä pieni selvästi jo ennen syntymää, mutta täällä se maksaa yksityisellä 120 eur.

M1n1 ja pikkukakkonen 18+2
 
icefairy:Mulla käynyt juuri samalla lailla, mutta lähti taju lentokentällä, tokenin kyllä heti, mutta omppua haukkasin ja olo koheni vauhdilla. Tais päästä sokrut liian alas tms.Esikoisesta meinasi lähteä taju useasti, mutta vaiva tuli vasta rv22+. Pidät vaan jotain pientä mukana niin jos iskee heikotus niin heti vain suuhun jotain =)

Spatz:Mä olen niin utelias ja malttamaton, että ehdottomasti haluaisin tietää miltä haaroissa näyttää :D Eli kysytään rakenneultrassa ja jos ei selviä niin josko 4D:ssä näkyisi :)

M1n1:Me aiotaan mennä 4D:hen!Oltiin esikoisestakin ja aivan ihana kokemus! SUosittelen lämpimästi. Esikoisesta menin vasta 27+, mutta nyt mennään 25+.

ON:Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Verenpaine on alhainen 105/61, pisu puhdas, kohtu vastas viikkoja, sykkeet 155,paino 51,9kg(lähtöpaino 51kg), liikkeitä ei merkattu kun en ihan varmuudella voi sanoa onko se vauva mikä siellä välillä tuntuu, värinöitä/kuplintaa kun ei ole tuntunut Vain sellasta "möykyn" siirtymistä ja pientä "tönimistä" harvoin...Neukkatäti oli sitä mieltä, että kyllä se vauvalta kuullostaa, mutta ihmettelen itse miksi ei värinöillä ala? Vai oonko vaan missannut ne kun toi esikoinen pitää kyllä ajatukset hyvin muualla? :)

Se mikä oudoksutti niin hemppaa ei katsottu. Oli viimeksi hyvä (124) ja esikoisesta hyvä loppuun asti, en tarvinnut lisärautaa niin ensi kerralla vasta, joka on 6 VIIKON päästä eli 21+!!! Rakenneultraan koitan mennä 20+ eli se tarttis parin viikon päästä varata. Toki jos tulee olo, että tarttee päästä neuvolaan niin sitten vaan soittoa, mutta muuten mennään näillä B)

Toive81 ja Sintti 15+1
 
Toive Ihana maha sulla jo :heart:

3D/4D ultrasta kyll me sitä jossain vaiheessa ajateltiin, mutta en tiedä mennäänkö.. Toisaalta olis tosi ihana kurkata sisään tarkemmin, mutta toisaalta se rahan meno on aika huikea... :D luulen, että käy niin , että ajatellaan asiaa niin kauan, että se on jo myöhästä :LOL:

sukupuolesta Täällä mies haluaa tietää ja minä en.. toisaalta on itseäkin alkanut jo kiinnostamaan, ja jos siinä käy niin, että mies saa tietää, niin varmaan kysyn sitä jossain vaiheessa xD oon niin malttamaton aina asioissa :whistle:

mahasta jep.. pullahtanut on :p pitääkin muistaa laittaa päivitystä kuvaan.. itestä ainakin tuntuu, että tosta ylhäältä kumpu noussut :p

(.) Hmm.. täällä olo jatkuu aikalailla samanlaisena, närästys taas astunut kehiin mukaan, mutta on pysynyt aisoissa samariinin voimin ;) vois kyllä noita rennieitäkin käydä hakemassa, kun olis paljon kätsympiä. :) Ihanaa.... Huomenna mennään ostaa alennuksista Brion kombi yhdistelmävaunut :heart: alkaa tavaraa olemaan kohta jo ihan hyvästi :) Potkuja odottelen kovasti ja iltasin ziigailen mahaa, josko siellä jotain liikettä näkyis mahan pinnassa ja muutamien ihan pienenpieniä olen luullut näkeväni :LOL: mutta eiköhän ne tosta kohta ala tuntumaan :D

piupula ja leevi 17+6 ( ja eilen olin väärissä päivissä, ai tätä dementiaa )
 
Täälä tuntuu välillä että onkohan sielä masussa mitään.. kuitenki ainaku rauhottuu makkoileen nii jotaki sielä möyristelee mahassa :D tai tuntemukset on semmosia että jos en ois raskaana ihmettelisin kovasti mikä mahassa möyhii!
Pittää itekki muistaa päivittää kuva kun edellinen on 12+4 viikoilta.. !
4D ultrasta, tääläpäin ei minun tietääkseni ole semmoseen mahollisuutta?? vai tietääkö joku? mutta tuskin mentäs vaikka oliski, on kallis :/ ja riitti esikoisestaki nuo tavalliset ultrat vaikka sitä vaavia katteliski koko ajan! :) voisko ostaa kotia semmosen kotiultra laitteen ku on kotidoppleriki :D
Sukupuoli kysytään että tietäis sitte viäkö tytön vaatteet varastoon jo :p
14+4
 

Yhteistyössä