*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

mieki kävin tännään neuvolassa! Hyvältä onneksi näyttää sen suhteen että ei tarvi alkaa ravaamalla käymään sielä diabeteskätilön tykönä, koska paino on laskussa ja sokeriarvot kaikki erittäin hyviä , jippii :) Pikkunen oli aika vilkkaalla päällä ja potki nii että neukkutätiki sen näki masun päältä :)
nyt kuitenki nukkuun ku pitkä päivä taas huomena.. koristelua ja leipomista..
17+4
 
Hyvää huomenta!

Tohinat alkaa täällä tänään :vampire: Veljen häät on huomenna, joten viime hetken jutut alotetaa tekemään.

Mietin tuossa et mitä mieltä te olette mitä mä laittaisin päälleni häihin? Mulla on vaaleat housut ja sit mustat liituraitahousut (todella ohuella raidalla) ja sit musta hihaton reisiin ulottuva toppi. kylmää kun on luvannut niin pitää varmaan heittää päälle vielä sittenkin tuo musta neuletakki, joten tuleeko liian mustaa jos laittaa nuo liituraitahousut? et oisko se parempi laittaa ne toffeen väriset, ois een jotain väriä? :eek:
Varaa ei ole kauppaan uutta mennä ostamaan, nuo housutkin menee päälle kuminauhavirityksellä :cool:

Mutzilla ja poikatirriäinen 21+1 :heart:
 
Huomenta :)

Tänään viimeinen työpäivä :) :) :) Aivan mahtavaa!!!!

Jessica Hyvä, että kaikki kunnossa ja sokerit hallinnassa :heart:

Mutzilla Hmm.. En osaa kyll yhtään sanoa, katso yhdistelmää ja mikä tuntuu itsestä parhaalta, niin laita se päälle :D

Ja sitten poksutaan

21+0 *POKSpokS*
 
Eilen poksui täälläkin 19+0! :heart: Meillä tuli tuolla fb:n puolella puheeksi, että ois kiva jossain vaiheessa järjestää tapaaminen meiän keskustelijoiden kesken. Kiinnostais nyt tietää, että missä päin kukanenkin asustaa? :)

Itse asun n. 100km Oulusta.

iitu 19+1
 
Huomenta!

Jeccika Hyvä että sokerit on kunnossa!

Mutzilla Jos pelkäät että tulee liian tummaa niin laita vaikka joku värikäs huivi, koru tms. jos kaapista löytyy??

iitu-- Itse asun Turun lähistöllä, Paraisilla.

ON: Vaihdoin rautalisän Floradixiin ja vointi on jo parin päivän käytön jälkeen huomattavasti parempi. Aikaisemmin söin Obsidania 200mg. Siitä ei ollut apua, hb pysyi silti alle 100:ssa ja aiheutti aivan järkyttävän ummetuksen.

M1n1 ja pikkukakkonen 21+3
 
sparkle Itsellä on ollut tuota vihlovaa kipua samassa paikassa kuin sullakin jo varmaan kuukauden. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että suolisto on noussut ylös, ja se johtuu suoliston pienestä tilasta. mulla kun kivut alkaa aina syömisen jälkeen. Suositteli että jos rennie ei auta, niin jotain muita vatsahappolääkkeitä kannattaa kokeilla. En ole vielä itse testannut, kun unohdan asian aina kun kävelen apteekin ohi :D

neulis ja klöntti 18+2
 
Mietin tuossa et mitä mieltä te olette mitä mä laittaisin päälleni häihin? Mulla on vaaleat housut ja sit mustat liituraitahousut (todella ohuella raidalla) ja sit musta hihaton reisiin ulottuva toppi. kylmää kun on luvannut niin pitää varmaan heittää päälle vielä sittenkin tuo musta neuletakki, joten tuleeko liian mustaa jos laittaa nuo liituraitahousut? et oisko se parempi laittaa ne toffeen väriset, ois een jotain väriä? :eek:
Varaa ei ole kauppaan uutta mennä ostamaan, nuo housutkin menee päälle kuminauhavirityksellä :cool:
Eiköhän kaikki ymmärrä jos yhen kerran pukeutuu mustemmin kuin häihin yleensä. :)

Jeccika: Hyvä et on sokerit kohillaan. :)

Täällä ollu veto pois koko päivän, nyt tarttis vähän vielä siivoilla... Mennään pitkästä aikaa saunaan (maksaa niin paljon meidän yhtiössä tuo saunakerta, ettei joka viikko tuu mentyä...) niin sitä ennen vähän laittaa paikkoja kuntoon niin on sitten kivampi illalla istuskella sohvalla kynttilän valossa... :)

Hyvät viikonloput kaikille. :wave:

Shamandalie ja Itikka 20+3 :heart:
 
Rv 20+0 POKS ! :heart:

Ja minä en jostain syystä nyt tykkää tästä sivustosta yhtään, jotenki niin sekavan olonen ettei pysy kärryillä. Vaikka kuin koittaa ajatuksen kanssa lukee niin johan kohta oot sekasi menny siitä missä olit.

Susanna & MyttyRyttynen 20+0 :heart:
 
tää on kyllä sekava! huomattavasti vähemmän tekstiäki on nyt kirjoteltu ku ennen.. ei enää viitti koko ajan olla täälä notkumassa :S
Mutzilla mulla on huomisiin siskon häihin beige/musta mekko ja siihen bolero pääle .. niilä meinasin tarjeta.. en aio ulkona olla ja kuitenki lähen jo kasin ysin maissa pois sieltä koska naperon kanssa pittää tulla kottiin ja otan hoitoon vielä siskon lapsenki (se on 6kk ) :p että semmonen päivä mulle tulossa :D tänään koko aamun laukkonu tuola järjestämässä ja tehny 4 voileipäkakkua.. kyllä alkaa olla jo selkä jumissa..
niin muuten käytiin vakuutusyhtiöllä ja kyllä minut vakuutettiin :D eli ei BMI tehny tepposia :D
17+5 ja kohta taas poksutaan! :)
 
Uutena ketjuun turisemaan... Pelko kolmannesta keskenmenosta on ollu niin vahvana mukana joka päivä, niin en ole oikein uskaltanut edes ajatella että meille voisi vauva oikeasti syntyäkin... mutta nyt rohkaistuin. ;)

Eli me odotellaan esikoista, joka on saanut alkunsa inseminaatiolla. Molemmat ollaan miehen kanssa 30 v. Joku kyseli asuinpaikkaa; asutaan P-Karjalassa.
Miula on perussairauksina ykköstyypin diabetes ja nivelreuma, jotka tuo omat juttunsa mukaan tähän raskauteen. Tähän asti on muuten menny mukavasti, mutta hemppari... Voi huoh! :( Pyörii sadan paikkeilla eikä ole noussut 2 kk:n raudansyönnistä huolimatta. Väsyttää jatkuvasti niin maan perhanasti.Nyt vaihdoin samaan aineeseen kuin M1n1, toivottavasti miule käy samoin kuin siule! Aiemmin käytössä oli Retafer ja sitten Obsidan.

Vakuutuksista sen verran, että me laitettiin Tapiolaan hakemus. Saa nähdä tuleeko suoraan kielteisenä takasin miun perussairauksien ja silmien ongelmien takia. Mutta ajateltiin kuitenkin kokeilla.

Rakenneultra ois viikon päästä, 3.9. 7 pitkää viikkoa edellisestä ultrasta on kärsitty ja vain viikko jäljellä! Sukupuolta aiottiin kysyä, toivottavasti pieni vilauttelisi itsestään haaroväliään. ;)

Liikkeitä luulen tunteneeni tässä viime päivinä pariin otteeseen. Miula on istukka edessä joten rauhassa odotellaan kuitenkin...

Kipinäkenkä ja Kippana 19+2
 
Jee Kipinäkenkä, tervetuloa mukaan juttuihin :wave:

Jospa minäkin sitten rohkaistun liitymään fb ryhmään...Asustelen Turun lähellä! Oli taas niin karsea työviikko ettei tosikaan ja ihmettelen miten meinaan jaksaa siellä äippälomaan asti...:ashamed:Ja esikoinenkin oli tänään kuin persuuksiin ammuttu karhu ja vaan kiukkus ja löi :'(Väsynyt hänkin...Onneksi viikonloppu, jos sais taas kerättyä hiukan voimia.

Muuten kaikki ok, Sintti liikkuu aktiivisesti, ainoa miinus on hiukan kipeytyneet supparit mitkä aiheuttaa vain ja ainoastaan pirunmoinen härdelli töissä :kieh:

Toive81 ja Sintti 18+2
 
kääkkis
Jeccika: Hienoa, että sulla on sokeriarvot hyvät =) Mulla on sitten lääkärin mukaan kaikkea muuta ja ei ole hirveän kivaa...:kieh:
Eilen kävin sairaalassa jossa katsoivat sokeriarvoja. Siellä on muutama keitosta johtuva kohouma ja piti tilannetta niin vakavana, että sanoi tässä vaiheessa yleensä laitettavan jo insuliinille, mutta hän tyytyi vain pelottelemaan. Voi jessus, kun sanoin, että on kyllä aika turha pelotella, koska olen parhaani tehnyt ja en pysty oikein parempaan. Painoakin on tippunut, joten luulisi senkin jo puolestaan kertovan kevennetystä ruokavaliosta. 2 viikon päästä on se rakenneultra ja se siirrettiin lääkärille, joka mahdollisesti laittaa sitten sen insuliinin. Neuvolasta sanottiin, että sairaalassa on ravintoterapeutti, jonka jutuille pitäisi päästä ja sairaalasta sanottiin, että neuvolasta täytyisi pyytää aika diabetekseen erikoistuneelle ravintoneuvojalle :kieh: Mulla on nyt tässä 2 viikkoa "armonaikaa" ja sitten olen taatusti sillä insuliinilla. Tekisi niin mieli suklaata ja juustonakseja edes vähän... Nyt kiellettiin pienet pullanpalatkin ( eivät ole nostaneet arvoja, ja silti! ). Laihiksella tässä siis mennään. Täytyy mittaa päivittäin sen 6 kertaa arvot ja ei ole kivaa, kun verta ei meinaa yhäkään saada. Olen niin kiukkuinen että...

Mutzilla: Mä laittaisin varmaan ne vaaleat housut häihin, ettei mene liian mustaksi.

Tervetuloa Kipinäkenkä :flower:

kääkkis ja "osku" rv 18+4
 
Terve!

Alkuperäinen kirjoittaja kääkkis;21908523:
Jeccika: Hienoa, että sulla on sokeriarvot hyvät =) Mulla on sitten lääkärin mukaan kaikkea muuta ja ei ole hirveän kivaa...:kieh:
Eilen kävin sairaalassa jossa katsoivat sokeriarvoja. Siellä on muutama keitosta johtuva kohouma ja piti tilannetta niin vakavana, että sanoi tässä vaiheessa yleensä laitettavan jo insuliinille, mutta hän tyytyi vain pelottelemaan. Voi jessus, kun sanoin, että on kyllä aika turha pelotella, koska olen parhaani tehnyt ja en pysty oikein parempaan. Painoakin on tippunut, joten luulisi senkin jo puolestaan kertovan kevennetystä ruokavaliosta. 2 viikon päästä on se rakenneultra ja se siirrettiin lääkärille, joka mahdollisesti laittaa sitten sen insuliinin. Neuvolasta sanottiin, että sairaalassa on ravintoterapeutti, jonka jutuille pitäisi päästä ja sairaalasta sanottiin, että neuvolasta täytyisi pyytää aika diabetekseen erikoistuneelle ravintoneuvojalle :kieh: Mulla on nyt tässä 2 viikkoa "armonaikaa" ja sitten olen taatusti sillä insuliinilla. Tekisi niin mieli suklaata ja juustonakseja edes vähän... Nyt kiellettiin pienet pullanpalatkin ( eivät ole nostaneet arvoja, ja silti! ). Laihiksella tässä siis mennään. Täytyy mittaa päivittäin sen 6 kertaa arvot ja ei ole kivaa, kun verta ei meinaa yhäkään saada. Olen niin kiukkuinen että...
Voi hitto sentään et noin menee sun sokrut. :( Siis keitotko nostaa arvoja? Rasva on yksi pahimpia, siis jos on rasvaa keitossa niin nostaa. Niin ja vaalea leipä/pulla on toinen.... Muita noita jotka nostaa helposti niin on peruna, riisi, pasta jne... Eli siis jos vaan pystyy niin tummaa pastaa jne ja niitäkin muun ruuan kans ja pieniä annoksia. En nyt oo varmastikaan paras nyt neuvomaan sen takia kun olen V-tut veisannut noista tässä raskaudessa. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa kun vedin tiukkaa linjaa. Saa nähdä sit lokakuun alussa mitä ne mulle sanoo kun meen sinne sit takaisin.... :popcorn:

Tervetuloa Kipinäkenkä


Tapaamiset on kivoja mutta olen tosiaankin muilla mailla vierahilla joten en niihin pääse....

Mutzilla ja Jeccika Pitäkää hauskaa juhlissa! Niin ja jonkun huivin minäkin laittaisin. Vie katseet muista vaatteista ja antaa naamaan väriä vaikka olisi muuten mustat vaatteet.

Toive Meil kans kiukutellaan aina ja oikein tasajalkaa hypitään. Hmmmm mistä lie moisen tempperamentin saanut toi poika.


Mitäs muuta? Jotenkin vaan on ollut ihan ihme viikko, tapahtunut ihan tarpeeksi ja silleen.... Tämä mun läppäri on sit pimahtamaisillaan, sanoi korjaaja ettei kannata ees korjata. Ostetaan sit tietokone tilalle ens viikolla mut nyt näkee et kestääko ees sinne asti....
Ei passaa laittaa kiinni vaikkei se sit enään aukee....

Sit oon juossut eläinlääkärissä ton karvakasan kanssa ja sen kunto ei vaan parane.
Esikoinen jo suri katin kohtaloa...
Mutta nyt taidan lopetella....

NP ja Pluto 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Jokos olette muuten mittaileet vatsanympärystä? Mitä teillä näyttää? Itse mittasin juuri ja tulokseksi sain 97cm! No, ei se varmaan alle 85cm:n ollut ennen raskauttakaan, vaikka bmi oli 24 ja pituutta mulla on 175cm. Jokatapauksessa tuota mittaa on nyt ihan kiva alkaa seurailemaan. Eilen olin kaverin baby shower-juhlissa ja hänellä rv37 täynnä ja vatsanympärys oli 110cm.

Levolac on alkanut tehoamaan, jee! :)

Marde ja Milli 21+0 POKS!!

Maanantaina neuvolaan kuuntelemaan th:n mielipidettä painonnoususta yms.
 
sokeriarvoista mulla myös kääkkis keitto nostaa arvoja.. varsinki ku tykätään nakkikeitosta nii sen jälkeen arvot on aina korkeimmillaan muttei silloinkaan ylimenevästi.. Ja meän nakkikeitto on kyllä terveellinen eikä rasvanen.. että entiä mistä se johtuu..
Vatsanympärys oli 112cm täälä :eek: hui kauhea.. vyötärön ympärys oli ainaki ennen raskautta 78cm ja tuosta vatsan kohalta oli kai 86cm.. että onse kasvanu! :p
Nyt aletaan laittaan itteämme häihin ja menen äitile tukan laittamaan.. sitte pääsee juhlimaan :)
Palataan illalla kun saan lapset (oman 1v ja siskon 6kk pojan) nukkumaan :D
17+6
 
kääkkis
NP: Voimia eläinlääkärireissuille. Itselläni on noita koiria useampia ja yksi on ihan kunnolla ollut sairas nuoruudestaan saakka. Silloin esikoisen odotusaika meni sen kanssa lekurilla juosten. Rahaa meni, mutta apua ei sieltä löytynyt. Ruokavalio ja luontaishoidot on saaneet sen siihen kuntoon, että pystyy elämään koiranelämää, mutta tervettä siitä ei ikinä saa.
Jep, parhaani tosiaan olen syömisten suhteen tehnyt, en muutenkaan käytä paljon vaaleita leipiä, riisiä yms. Ruisleipä ja puhdas kauraleipä on niitä mitä olen käyttänyt ( joinakin päivinä en käytä leipää ollenkaan, mutta viherpirtelöihin lisään yleensä kauraleseitä ). Samoin siinä nakkikeitossa käytin vain 5% rasvaista nakkia ja mausteena puolikkaan lihaliemikuution. Oli vielä aika iso kattilallinen. Nosti arvot sitten 9,1. Kalakeitto nosti vielä korkeammalle ( 9,4), vaikka tätini sen teki ja kehui kuinka on terveellinen. Yrittää itsekin syödä mahd. terveellisesti ja oli vielä vesipohjainenkin ja vaaleaa kalaa. Kasvissosekeitto taas ( en itse ollut tehnyt ja pelkäsin, että arvot nousevat) antoi ihannelukemat :O Lääkärin ainut veikkaus oli, että noissa keitoissa sen perunan tärkkelys muuttuu jotenkin sellaiseksi, että se sokeroituu herkästi.

Jeccika: Tosiaan se terkkarikaan ei ollut kuullut aiemmin, että verensokeri nousisi keitosta niin korkeaksi. Itseä vaivaa aika paljon se asia ja haluasin jostain selvityksen mistä johtuu :ashamed:

Edellisessä raskaudessa tämä meni pelkillä sokeriarvojen mittauksilla, vaikka arvot saattoivat välillä olla korkeammatkin. Yhäkin elättelen toiveita, että ei tarvisi insuliinia nytkään, koska olen ollut vielä tiukempi kuin silloin. Äh, yritä tässä nyt sitten nauttia raskaudesta... 2 viikkoa täytyy vielä jännitellä ennen seuraavaa tuomiota.

Muakin olisi kiinnostanut mittailla tuota vyötärönympärystä, mutta ei löydetä mittaa :kieh: Kyllä se varmaan on ihan kivasti kasvanut, kun tuntuu jo olevan tiellä.

Taidan lähteä syömään kohta kaalipataa ja katsoa nouseeko arvot pilviin vai miten käy :popcorn:

kääkkis 18+5
 
on juu jotenki niin outoo nyt et ei jaksa eikä kykene lukee... selailen vaan päälipuolisesti.
täytyy itsekki soittaa ifiin että sieltä otetaan vakuutus ennen ku mitään ilmaantuu =)
mutta nyt väsyttää,,,

memmu ja avltsu 21+3( en ole ihan varma tostakaan)
 
merk, merk. Lukenut olen, mutta en ole ollenkaan tottunut tähän uuteen ulkonäköön, joten tämä nyt saa olla avaus kaikelle uudelle. Ehkä tähän tottuu...

Onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille!

BellaMarie & Heppuli 21+3
 
Heippistä!

En ole muistanut/ehtinyt käydä täällä ollenkaan ja oli muutama faceen pyyntö taas tullut, joten pahoitteluni, että vähän on viivästynyt tämä vastaus, mutta nyt on viestiä laitettu ja jatketaan...;)

Pt ja Kille 20+6:heart:
 
Pahoitteluni, en ole päässyt kirjautumaan sisään sitten tuon uudistuksen.. :kieh:
Siitä voisi kitistä enemmänkin, mutta olkoon.. fb on ollut kovassa käytössä.

Onnitteluja kaikille hienoja ultratuloksia saaneille! <3

Spatz ja mahavaiva 18+0!
 
Hei!

Kääkkis On tosiaankin kummallista niiden keittojen kanssa. Itse ajattelin ekaks et onko se sit se et nakkeihin on sekoitettu jotain jauhoja tms kun ne tehdään, mutta siis jos kalakeittokin nostaa arvoja niin ei se siitä taida siis olla kiinni. Olen kuullut et peruna nostaisi monilla arvoja. Nousiko sulla arvot kun soit perunaa muuten kuin keitossa? Luulisi et se olis sama onko keitossa tai muuten... Vai tapahtuuko keitossa joku ihmeellinen kemiallinen reaktio?
Mutta siis mielenkiintoinen juttu on toi tosiaankin.
Kiitos Kääkkis muuten tsempeistä ton kissan kanssa. Eilen minusta vaikutti paremmalta, mutta katsotaan miten menee. Kivaa kun naapuritkin tuli soittaa ovikelloa et mitä meidän kissalle on tapahtunut.
Voi teidän koira parkaa. Mutta hyvä et jostakin on loytynyt apua ja ihanaa et koiralla on sellainen perhe joka tekee kaikkensa auttaakseen.

Vatsanympärystä en ole mitannut. Mutta siis on varmasti yksi korkeimmista kun olen pitkähko ja ylipainoa oli jo alussa....

PT Kiitos avusta et pääsen sinne FB:n puolelle jossain vaiheessa.


Mahassa ei sen kummempaa. Pikkasia kolotuksia ja potkuja tuntuu mutta muuten ei sen kummempaa. Nyt on tällä viikolla olleet rinnatkin ekaa kertaa kipeet, toivottavasti eivät ala paisuu kamalan isoiksi....

Kuulemisiin...
NP ja Pluto 20+3
 
Uusille tervetuloa (oli tainnut muutama tulla) :flower:

:hug: Kaikille tarvitseville

Vatsanympärystä tää mamma ei taida uskaltaa ees mittailla :ashamed:

(.) Eilen juhlittiin tyttöjen synttäreitä ja säpinää oli ihan iltaan asti... :D
Eilen saavutettiin puoliväliki eli tuli tasan rv 20.
Tuon ukon kanssa menee hermot :kieh: :headwall: :headwall:
Noh....nyt pakko mennä ruoan laittoon ja sit odotellaan paria vierasta vielä :)
Jos tulis illemmalla sit kommentoimaan lisää ku jaksaa ajan kanssa lukea.

Ninnipo ja :heart: Masuasukki 20+1 :heart:
 
Moikka kaikille! Täällä voidaan ihan hyvin. Ainoastaan eilen moneen viikkoon tuli sellainen kipukohtaus kuin oli joskus viikolla 15. Otin parasetamolia ja yritin juoda ja levätä. Vatsa oli ihan kuralla :( KYllä se sitten iltaa kohti meni ohi ja tänään on ollut oikein hyvä päivä taas. Ootteko kuulleet, että magnesium saattaisi vähentää supistelua ja kramppailua? Olen nyt alkanut syömään sitä kun tuntuu että mulla saattaa olla siitä puutetta. Mä en syö mitään monivitamiinia mun korkean hempan takia. Yritän sitten päivittäin syödä marjoja ja hedelmiä ja vihanneksia niin että ei tarvitsis kärsiä vitamiinipuutoksista. Omega 3:sta syön joka päivä.

Potkut tuntuu sellaisina muljahduksina ja töytäisyinä. Kiva kun ovat vahvistuneet :)

Mites kreecherin, tammimöllin ja mutzillan supistelut? Ovatko vähentyneet? Ja Nullpointsilla tais olla kans?

k1rs1kka ja pääkkönen 19+6. Kohta poksahtaa taas :)
 

Yhteistyössä