*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

:wave:

Ihania ultra kuulumisia jo monella! Meillä ultra maanantaina, sitä jännityksellä odottaen.

Masussa tuntunut liikettä, mutta vain kerran tuntunut niin että mieskin tunsi, onko muilla ollut näin? Itsellä alkanut lonkkakivut ja nouseminen sängystä ei enään niin ketterää. Ajattelin että oon liian aikaisessa tän puhinan kanssa, mutta olihan täällä jollain muullakin jo vähän hankalaa =)

Rinnat on kovana ja jatkaneet turpoamistaan, kamalaa kuinka paljon nää voi "kasvaa"? Pahempia selkävaivoja ei ole ollut vielä, onneksi. Voimia kovasti selkäkivuista kärsiville!( niistä joskus kärsinyt).

Me löydetiin uusi asunto ja nyt alkaa sitten muuttorumba, ihanaa ja kamalaa. Tuntuu oudolta kun ei itse kykene täysillä osallistumaan, mutta toisaalta ihan kiva juttu ;) Kaverit ovat onneksi tarjonneet apujaan, joten eiköhän kaikki hyvin suju. Kauhea into jo päästä laittamaan uutta kotia ja vauvan huonetta, vaikkakin vauva nukkuu meidän huoneessa alkuun. Kovin kalliita on lastenhuoneen tapetit ja kankaat!! Jos jotain hyviä sisustus linkkejä tiedossa niitä otetaan ilolla vastaan!

Voimia ja iloa kaikille odotukseen!

Overjoyed ja Plätty 19+4
 
nonii tyttölupauksia on tosiaan sadellu! :) ihanaa !
Mutta shamandalie minkähän painonen sitä pitäs olla että vakuutuksen sais? :eek: tiätkö yhtään rajoja.. ne oottaa vielä vakuutusyhtiöltä sitä äitiyskortin kopiota joka pitäs sinne toimittaa :eek:
Mutta täälä herkutellaan ite tehyllä pizzalla :) namnam!
Nyt siis menen lukemaan akua ja syömään pizzaa ja ootteleen illan bb lähetystä ;)
niin ja saa nähä minkä mekon saan tungettua pääle lauantaina ku on siskon häät :D
17+3
 
Taas poksuu, 18+0 eli rv19 alkoi :heart: Sintin liikkeet tuntuu välillä voimakkaasti ja potkuja alkanut tuntumaan, ihanaa :)Jos tuuri käy, sen tuntee myös läpi kun kättä pitää päällä.

Masu kasvaa ja vointi ok, töissä vaan maha kovenee kun on kiirettä, onneksi kotona ehtii hiukan lepäämään kun saa esikoisen nukkumaan.

Profiilissa uusin mahakuva, en saa aijaata toimimaan!

Toive81 ja Sintti 18+0
 
Heips!

OMPA MENNYT KOKO SIVUSTO OUDOKSI!!!!!! Hitsit sentään.........:(

PT voisin tolla samalla nuotilla kans liittyy nyt sinne FB kerhoon!!!!!!

Onnea kaikille noista heinoista ultrien tuloksista ja lupauksista. Ihanaa. :heart:

Oma olo on hyvä ja huomenna poksun sit ihan kunnolla. :)

NP ja Pluto 19+6
 
Jaa että tästäki piti tämmönen tehdä, ois ees saaneet kerralla toimivan niin hyvä ois. Jospa oottelis että tääki alkais toimii kunnolla niin riittäs hermo kommentoidaki enemmän :LOL:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: Nyt ei muista enää kelle tuli millasta lupausta mutta onnea niistäkin kaikille :heart:

Omaan napaan ei uutta, masu kasvaa. Töissä menee viikot ja ens maanantain ultra onki jo aivan kohta :) Ei sitten kysytä tosiaan kumpi siellä majailee ku ukko ei halua tietää :)

Susanna & MyttyRyttynen 19+5 :heart:
 
tää on kyllä ihan surkee ja tästä piti tulla entistä ehompi.. :S
miks tää on ensinnäki näin surkeen hidas.. tähän ei jaksa tutustua yhtään eikä jaksa olla täälä koska tää toimii näin huonosti!!
 
Noniin, aloitetaas sitten 2 sivun kahlaaminen :)

Marde onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Painosta: mulla kans BMI 24 ennen raskautta, mulla oli niin kamalat olot ekat 8viikkoa, että paino tippu eka -2kg ja nyt oon taas ns. normipainossa, seuraava neuvola on 17.9, että sillon seuraava tuomio :p Painoarvio lapselle eilen oli 310g :]

Tammimölli Mulle neuvolatäti sano, että hiiva voi aiheuttaa supistuksia...? Kun mulla tuli niitä kipeitä puppareita vk15 tai jotain, niin multa otettiin näyte sen takia, vaikka siellä ei kyllä mitään ollutkaan :p

Mutzilla Toivottavasti suparit harmittomia, eikä aiheuta damagee :hug:

BB En nyt varsinaisesti fani ole, joskus kun jaksaa, niin oon sen tunnin koosteen katsonut, mutta siinä se oikeestaan on ollut :) Eilen tuli kyllä katsittua ja voi jösses sitä myötähäpeää muutamaa asukkia kohtaan!!!

ElmiMukavaa reissua siskon luokse :) toivottavasti pieni ihme tulee maailmaan, niin ehdit toisen näkemään :)

Ninnipo Hyvä, että lapsosilla paremmat fiilikset jo :heart: toivottavasti serkkupoika pääsee sairaalasta pian pois :hug:

Jessica Toivottavasti selkäsäryt helpottavat, eikä tarvitse isompia operaatioita :hug: Ihanaa päästä remppaamaan, on se uusi ilme aina piristävää :)

M1n1 onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Toivottavasti kohdunkaula pysyy nyt kiinni, etkä pitkäksi aikaa vuodelepoon juodu :hug: Nyt vaan rauhallisesti siellä.

vappupommi Onnea poikalupauksesta :heart:
 
ja sitten jatketaan :) en jaksanut ruveta laskee noita hymiötä, kun jos niitä on liikaa, niin pitää alkaa poistelemaan.. jotenka niin -->

mamimansikka Toivottavasti syöminen helpottaa jossain vaiheessa :hug: Ootko kysynyt neuvolasta onko tohon mitään helpotusta haettavissa?

neulanen nyt, kun huomenna loppuu työt ja sen jälkeen lähdetään 1.9 portugaliin kahdeksi viikoksi :heart: niin ajattelin sen jälkeen alottaa uimisen aamulla, vois lähtee miehen kanssa samaan aikaan kotoo ja tulla sitten takasin vaikka nukkumaan vauvajumppaa olin ajatellut synnytyksen jälkeen, sitten, kun sinne saa mennä ja vauvan kanssa arki on alkanut sujumaan :)

MamaDeDos onnea asunnon hakemiseen. Meillä myös sama projekti tässä menossa. Asunto löydettiin kyllä nopsasti ja tehtiin ehdollinen tarjouskin, joka hyväksyttiin, että tässä odotellaan nyt oman asunnon myyntiä :p Kyllä, kun se kohdalle osuu. Toivottavasti löydätte pian uuden oman kolosen :heart:

Memmu onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

vauvavakuutuksesta pitää enää toimittaa sinne ultralausunnot, niin sitten pitäisi olla kunnossa :) if:stä hommattiin siis meille.. Soittelin perjantaina noista lappusista sairaalaan ja lupasivat lähettää mulle, mutta vielä ei ole tullut, täytyy huomenna mennä käymään siellä tms, jos ei tänään ole tullut postissa.. *mur* Muuten ei olis mitään kiirettä, mutta vakuutusyhtiö antoi 2viikkoa aikaa toimittaa ne sinne, tai sitten vakuutus raukeaa..

Shamandalie ihana, kun esikoinenkin odottaa tulokasta noin kovasti :)

Minky Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :heart: Toivotaan, että tämä synnytys sujuu paremmin :hug: Ihana kuulla, että käynti pelkopolilla oli loistava ja sait sieltä apua ja tukea!

jenk-ka onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :heart: Mullekkin sanottiin vaan, että nähdään seuraavan kerran, kun tuut synnyttämään.. mitään synnytystapaarvioinnista ei mulle puhuttu ja esikoista odotan.. noh, kaippa tuo selviää sitten lääkärikäynnillä, kun seuraavan kerran sellanen on..

pikkutoive Onnea myös tyttölupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista :heart: Mulla oli eilen painoarvio vk20+4 310g ja me mennään ihan painokäyrän alaviivalla, sano, että pienivauva on tulossa eikä mitään hätää ole eikä tarvitse seurantaa :) Ihan kiva vaan puskeä pienivauva ulos :p
 
ARGH!!!!!! Noniin ja sitten kolmas vielä, piti pilkkoa osiin, kun ei jaksa poistaa tuolta noita hymiötä.. *MURMUR*

icefairy Noniin meni!!! Heitti kyllä fiilis NIIN ´häränpyllyä :LOL::LOL: Ihana prisessakin taloon saada :heart: kuhan on terve eikä liian aikaisin synny, niin ollaan iloisia :) toisaalta vähän salaa olisin toivonut poikaa, kun itsellä ei poikavauvoista paljon ole kokemusta ( itsellä 4siskoa ja siskonlapsi on tyttö) seuraavalla kerralla sitten :LOL:

Overjoyed Meillä ei oo vielä kertaakaan tuntunut mahan päällä liikkeet, kun istukka on ihan tossa etuseinämässä, mutta ultraaja sano, että liikkeet vahvistuu viikon sisällä ja pistas sitten alkaa tuntemaan ihan kunnolla :heart: niitä siis odotellessa :D

(.) oma olo on ollut ihan hyvä :) selkäsärkykin on lakannut kokonaan, mikä on ihanaa ;) Viimesiä työpäiviä viedään, huomenna viimeinen päivä ja sitten pääsee vaan mahaa kasvattamaa ja lomamatkalle 2viikoksi :heart: Ihana oli kyllä eilen kuulla, että kaikki oli kunnossa, vaikka toisen paino olikin vähäinen :) Mutta helpottavaa kuulla, että ei tarvitse synnyttää ensimmäisellä kertaa yli4kg vauvaa :D Hmm.. eit tässä kait sen kummallisempaa, maha kasvaa piikkuhiljaa ja huomenna poksutaankin sitten taas :)

piupula ja leevi 20+6
 
Heippa kaikille ! <3

Rakenneultrassa eilen: Pieni tyttö (voi sanoa että sukupuoli näkyi erittäin selkeästi:) kaikki oli hyvin ja niin kuin pitikin, ei ylimääräisiä kontrolleja tarvita. Tänään tavallinen neuvola-aika edessä =) ai niin ja laskettuaika pysyy samana eli 11.1.-11, kasvu ollut niin keskivertoa edelliseen ultraan verrattuna.

mammyli ja alma 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen miksi te jotkut joudutte viemään IF:iin ultratuloksia tms. Itse vaan ruksitin jonkun kaavakkeen missä kysyttiin mm. painoa ja koska mulla ei ollut mitään sairauksia (+ BMI normaali) ja np-tulos oli normaali niin en täyttänyt edes sitä tarkempaa kaavaketta. Mitään papereita en heille näyttänyt ja sain vauvavakuutuksen.

(.) Levolac ei tunnu auttavan, eilenkin söin kuin hevonen, 5 nektariinia, possukastiketta, perunoita, salaattia, 10 hapankorppua metwurstilla, hernekeittoa, yli puolkiloa vesimelonia ja mitään ei kuulu! Tosin vessassa saa ravata, mutta ei SIITÄ syystä. Ärsyttävää... Muuten kyllä menee loistavasti, pientä möyrintää olen tuntenut alavatsassa, istukka onkin tuossa edessä ylhäällä, joten ei ihme jos ei liikkeet tunnu ja vatsasta näkyy oma syke. :)

Marde ja Milli 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa ku tää ei oo enää niin hidas. Eulen vielä meni tuplaten aikaa sivun latautumiseen. Ulkonäköki on oikeestaan ihan kiva.

Täälä alko aamu kyllä tosi surkeesti. Mursin pikkuvarpaani ainaki 6 kerran. Kävely ei onnistu ollenkaan :'(

(.) Rakenne on tänään. Taksilla pitää varmaan mennä, ku ei kävelykään nyt luonnistu.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. Toivttavasti niistä pääsee itekki nauttimaan tänään :D

T. Tammitähti ja Tirppis 19+6 :heart:
 
Poksumaan lähinnä vaan tulin POKS 18+0!

Piupula, oon kyllä pikkusen kade tosta teijän lomareissusta ja siitä että saat kohta alkaa vaan rauhassa odottelemaan vauvaa ja laittelemaan sille keikkea rauhassa valmiiksi. Itse kun pitää vielä puurtaa töissä joulukuun alkuun asti. Vaikka kesä oli lämmin ja aurinkoinen niin jotenkin jo nyt kaipaa aurinkoon ja lämpöön. En tiedä onko hemoglobiini romahtanut kun edellisestä neuvplasta on jo pari viikkoa, väsyttää vaan kokoajan, on tosi rankkaa olla töissä ja ahdistaa kun illat on täynnä kaupassa käyntiä, ruoanlaittoa ja keikenmaailman hössötystä...eipä tosin auta valittaa, eikös se sitä ole lapsiperheen elämä.

Tuntui että aluksi tammikuisille näytti tulevan vaan poikia ja nyt näyttää että kaikki viimeaikoina ultrassa käyneet on saaneet tyttölupauksen, oikea tyttöbuumi. Meillä tosiaan ultra vasta 16.9 eikä ilmeisesti kysytä sukupuolta...tai itse en ajatellut kysyä, en kysynyt kahdesta ekasta lapsestakaan mutta eilen kylässä kun asia tuli puheeksi niin mies tokaisi että ollaanko edes puhuttu asiasta...en tiedä haluaisiko hän kysyä. En ala asiasta riitaa vääntämään, katsotaan nyt millä mielellä ollaan kun ultran aika tulee.

MamaDeDos+matkustaja 18+0
 
Onnea NP :)
Olis tässä vajaa tunnin päästä neuvola ja sitä ootellessa.. laitetaan lähete sinne diabetes hoitajalle ja sieltä tullee sitte joku aika parin viikon päähän.. saa nähä menneekö aika lähele ultraa!
Tää maha vaikuttaa aamusin tyttömahalta ja iltasin poikamahalta.. mikä sen tekkee? :eek:
Meinattiin lähteä koko perhe neuvolaan mutta tyttö nukahtiki unille joten äippä lähteeki tästä yksin sitte.. kiirettä tämä loppuviikko. Tämäki ilta menee juhlapaikkaa koristellessa ja huomena leivotaan sitte voileipäkakkuja neljä :S Lauantaina pitäs puhekki pittää häissä ja seki jännittää tietenki..
17+4
 
Piupula Mulla on neuvola ensi maanantaina, onneksi siihen on varattu tunti aikaa. Varmaan sitten katsotaan, jos pääsisin neuvolalääkärille tai jonnekin. Tää on inhottavaa, kun alkaa olla sellainen olo, ettei tee edes mieli syödä mitään, kun vatsa menee kuitenkin ihan sekaisin ja oksettaa. Ensi viikolla mulla alkaa koulu ja lapset menee hoitoon. Ois kiva, jos tää olo jotenkin helpottais, ni ei tulis sellaisia tilanteita, että pitää kesken luennon rynnätä vessaan...
mammyli onnea tyttölupauksesta. Me ei varmaan haluta tietää, kumpi on tulossa. Se on niin jännä odotella siihen syntymään asti:)

MamiM nyt JO 17+3 rv. IhanaaIhanaa:heart:
 
Marde Hmm.. en mä tiedä oisko johtunut siitä, kun kävin kerran istumassa päivystyksessä suppareiden takia..? Tiedä sitä sitten :)

Tammitähti :/ mursin kans kerran 4varpaani ja oli kyllä kipeä! viikkoon ei pystynyt kävelemään ja sitten olinkin viikon töissä ja sitten mulla hajos se pussi murtuman ympäriltä ja uudestaan viikon saikulla.. Koita jaksaa varpaan kanssa :hug: Myötätunto on kyllä sun puolella..

MamaDeDos Lomamatkaa kyllä odottelen :heart: Ensimmäinen lomamatka ikinä! en oo ollut missään´matkalla aikasemmin, työttömyydessä on kyllä puolensa ja puolensa, äippäraha on pienempi, ja pelkään, että aika käy piitkäksi, kun päivällä en ainakaan vielä ole keksinyt mitään muuta, kun uimassa käymisen :) Katsotaan sitten miten käy, syyskuu menee varmaan nopsasti :p

MamiMansikka Toivottavasti nyt neuvolassa / lääkärissä osataan auttaa ja olo paranisi :hug: Ei tuollaista kyllä pitkään jaksaisi :/

piupula ja leevi 20+5
 
Vakuutuksesta Mä hain sitä Ifistä tän kuun alussa, ja parin päivän päästä tuli ne täytettävät laput kotiin. Niissä mulla olikin sitten selvittämistä :p Eli kun oli pari sairaalareissua migreenin takia, yks saikku työtapaturman takia ja sit vielä masennuslääkkeet yms. Siitä tuli ihan tosi paksu kuori kun laitoin ne postiin, ja olin ihan varma että ne evää sen mun masennuksen takia. Vaikkakin masennus on nyt mennyt parempaan suuntaan ja en syö nyt lääkkeitä, mutta ajattelin että ne evää sen. Mutta mitä vielä, äsken pamahti lasku mun sähköpostiin, joten kaipa ne sen sitten hyväksyivät =)

Tosin itsellä ei ole ollut mitään ongelmia vauvan suhteen, kaikki ultrat on aina olleet hyviä ja se migreenikään ei vaikuta periaatteessa vauvaan mitenkään, vaikka onkin hormooneista johtuvaa. Piupulalla lisäselvitykset varmaan tosiaan johtuu siitä, jos on supistellut ja siitä pienikin merkintä. Ja samoin ne tosiaan on tarkkoja painon kanssa, veikkaisin ettei painoindeksi saa mennä yli 25, mutta tämä vaan omaa tuntumaa.

Mulla on ollut pari tosi hyvää päivää tällä viikolla, mutta tänään päivä onkin mennyt tässä koneella sohvalla löhötessä ja yhden lenkin heitin koiran kanssa. Ei jaksa muu kiinnostaa, tosin illalla ois vielä koiran kanssa treenit. Työttömänä olen nyt minäkin, ja aikaa on siis vähän liikaakin. Kun vaan jaksaisin, niin alkaisin suunnittelemaan työhuoneesta lasten huonetta. Ei vaan vielä jaksa, kun ei ole yhtään rahaa millä ostaa vauvansänkyä yms. :ashamed:

neulis ja klöntti 18+1
 
Overjoyed: Mulla rinnat on kasvaneet odotus/imetysaikana 2-3 kirjainta. :kieh: Kun jo normaalistikin ihan tarpeeks pitkälle kirjaimissa saa mennä ennen ku sopivat liivit löytyy... : /

Jeccika: Muistaakseni bmi ennen raskautta tulee olla alle 35. En ole ihan varma...

puipula niin on. :heart: Tänään esikoinen leikki lääkäriä ja syötti mulle olevinaan kaiken maailman lääkkeitä et vauva kasvais nopeammin ja syntyis nopeammin kun siskot ei jaksa odottaa. :LOL::heart:

Marde: Kauanko oot levolacia ottanut? Siinä menee kuulemma sellanen 3-5pv ennen kuin alkaa vaikuttaa... Mulla ei kyllä niin kaua mennyt.

NPlle onnea! :flower:

Ja onnea myös ultrassa käyneille.

Me leivottiin (lopulta kuitenkin onnistuttiin!) tyttöjen kanssa miehelle ylläriksi mustikkapiirakkaa. Ei tosin ihan nappiin mennyt tää aamu... Ensin mentiin kauppaan tyttöjen kanssa (autolla tietty kauemmas isompaan kauppaan) ja totesin sit kun tavarat oli kerätty ettei mulla ollut kukkaroa mukana... Onneksi oli mun vanhemmat kaupassa, ja he maksoivat sit ostokset... No sitten kotiin ja tarvikkeet leviäksi keittiöön, ja sitten mustikat pakastimesta. Niin mitkä mustikat! Ne oli loppu. :headwall: Ei kun kävellen lähikauppaan... Matkalla kävi mieles et mitäs jos siel ei oo mustikoita... Onneks oli, olis sitten jo toinen itku päässyt... :saint: Loppu hyvin kaikki hyvin, piirakka maistui kaikille. :LOL:

Jospa sitä nyt menis hetkeks ulos tyttöjen kanssa, vettä sataa mut pakko päästä hetkeks pihalle...

Shamandalie ja Itikka 20+2 :heart:
 
Täällä taas homehdutaan yövuorossa.. Ei kyllä yhtään näitä enää jaksais, mutta huomenna olis vielä yks.. sitten olis kesätyöt melkein ohi. Ja enää ei yövuoroja tälle tytölle tuu ennen ku joskus mammaloman jälkeen.. Vihdoinki selvis et millon sinne kouluun pitää mennä, lukujärjestykset tuli eilen ja ens viikolla alkaa koulu, tosin eka päivä jää heti väliin ku sillon on vielä töitä.

Rakenneultre olis maanantaina, jännittää jo kovasti. Halutaan kyl tietää kumpi sieltä on tulossa, toivottavasti pikkuinen sen meille haluaa näyttää =)

Mulla on monena päivänä ollu maha kipee.. tai siis sitä jotenki jomottaa. Ja välillä on sellasta tosi pistävää kipua oikeen puoleisen kyljen tuntumassa heti rinnan alapuolella, on vaikee löytää sellasta asenetoa missä ei sattuis.. Ja muutenki on hetkiä milloin mahaan sattuu ihan oudolla tavalla.. Ei mitään tietoa vaikka olis jotain supistuksia ku ei mulla oo hajuakaan miltä niiden pitäs tuntua ku ei oo aikasempaa kokemusta niistä.. pitää varmaan kysellä vähän näistä kivuista sit ultrassa..
Muuten ei tänne päin mitään uutta ja ihmeellistä

Niin ja onnea vaan kaikille hyvistä ultrakuulumisista tyttölupausten suhteen tullu kunnon spurtti :D

Sparkle ja Viuhti 19+4
 

Yhteistyössä