*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

vatsanympärys tasan 90 :O - ennen on ollut joku 75cm, joka tapauksessa sellainen hyvä. Ja niitä kilojahan mulla on tullut, mut vanhat housut mahtuu hyvin jalkaan - paitsi mahasta. Eli kilot on kertyneet takapuoleen, rintoihin ja tuohon mahaan tietty tullut jotain.

Selästä meinaa lihaksia jumittaa, huomenna meen töissä fysioterapeutille. Josko se vähän hieroisikin, eikä vaan jumppaohjeita antais. Muutoin vointi mitä mainioin ja tuntuu että toi aikakin kuluu kuin siivillä. Ajattelin tarkistella vähän "ostoslistaani" tässä, että mitä sitä pitäis vauvalle hankkia.

vappupommi 21+4
 
BB:stä ei oo tullu katottua vielä yhtään, muina vuosina kyllä toljotin sitä mutta nyt ei oo jaksanu ollenkaan.

Vauvavakuutuksesta ei oo vielä oikein mietitty sitä sen enempää. Pitää jossain vaiheessa hommata tarjouksia ku pitäähän se taloki vakuuttaa sitten. Niin kattoo samalla että miten sen vauvavakuutuksen kanssa käy. Pojalla se oli Lähivakuutuksessa, koskaan ei oo sitä tarttettu muttamutta.

Ja todella paljon onnea poika/tuttölupauksista kaikille! Ja hyvistä ultrakuulumisista muutenkin onnea :heart:

Kipinäkenkä tervetuloa joukkoon mukaan :)

Vatsanympärys oli komiat 102 cm, pojasta en tajunnu tuommosia mittoja ees ottaa ylös koskaan. Sf-mittaakaan ei oo vielä mitattu kertaakaan, ja taitaa mennä tuonne 27.9 asti ennenku ekat mittaukset tehdään.

Omaa napaa muksu potkii jo tosi lujaa, käteen tuntuu ihan selvästi :) Ukkoriepu vaan ei niillä kovilla kopurakäsillään mitään tunne :LOL: Ja huomenna ois se odotettu rakenneultra! Ja sukupuoli jääköön tosiaan arvoitukseksi :) Oma olo on muuten ihan ok, ei oo särkyjä eikä kolotuksia samanlailla ku poikaa oottaessa. Ainut on vaan tää väsymys, vois nukkua ympäri vuorokauden! Mitään muuta en nyt muistakkaan mitä piti kirjotella. Mutta no, jospa tässä taas aktivoitus ja kirjottelis tänneki enemmän :)

Susanna & MyttyRyttynen 20+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään puoliväli!!! :) Tiistaina rakenne, hui jänskää. Tää on vähä jääny hiljaseks mun tulla kommentoimaan.. möh. :/

En tiiä mitä vatsaympärys, koska en omista mittanauhaa. :D Mutta isompi on kyllä ku esikoisesta.

icefairy&Linnun Lyy 20+0 POKS :heart:
 
Onnea jälleen niille joilla on tullut puoliväli täyteen!

Onnen potkut matkaan heille joilla on se rakenneultra edessä.

Mä hiljenen täältä pariksi päivää. Läppäri lähtee varaosiksi ja saadaan tilalle tietokone. Se on sit valmis tiistaina näillä näkymin.
 
Heippa hei taas :)

NP Toivottavasti kissa saadaan kuntoon :hug:

Keskivälin saavuttaneille Paljon onnea :heart:

rakenneultraan menijöille tsemppiä :heart:

nyt näin yleisesti teille kaikille, kun Teitä olikin niin monta :p

mahanympärys En myöskään omista mittanauhaa, joten jää mittaamatta :)

(.) Tänne ei sen kummempia, maha alkanut painamaan, ja nyt kun kuvia tziikailin, niin selvis syykin, maha laskeutunut vähän alas :D Tässäpä teille kuvia :p

vertailunvuoksi eka rv 20+0


ja sitten rv 21+2


Mutta eipä tänne kummempia

piupula ja hmm.. uusi nimi pitäs keksiä kun tyttöö ei voi enää leeviksi kutsua :D.. 21+2
 
Rakenneultrassa käyty ja siellä pikkuinen köllötteli nyrkki melkein suussa :D Kaikki oli niinkuin pitääkin =) Vastasi viikkoa 19+2 vaikka nyt mennään 20+1, mutta ei lähtenyt laskettua aikaa muuttamaan. Istukka on takaseinässä. Niin ja pojaksi kätilö tätä veikkasi =) kuulemma 80% varmuudella :D Eli prinssiä tässä sitten ilmeisesti odotellaan :D

Sparkle86 ja viuhti 20+1
 
Neuvolakuulumisia, painoa tullut lisää 790g/viikko, verenpaine 137/73 ja sikiön syke 143. Kohdunpohjankorkeus 21,0cm eli yli käyrän meni. Mitäs teillä muilla on ollut tää eka SF-mitta? Painoa oli tullut liikaa, mut menee aika paljon kesäloman piikkiin. Nyt ei ole 1,5 viikkoon tullut lisää painoa..

Marde ja Milli 21+2
 
Niin ihana lukea näitä ultra ja neuvola kuulumisia, harmi vaan kun joku kertoo mitä sukupuolta tuleva lapsi on niin ei muista mitä sukupuolta mahdolliset aiemmat lapset olivat. Minähän aiemmin ilmoitin ettei aiota ottaa sukupuolta selville mutta eipä oltu siitä miehen kanssa edes keskusteltu, olin vain olettanut kun en selvittänyt kahden ensimmäisenkään sukupuolta ennen syntymää. Nyt kun eilen puhuttiin asiasta niin mies ehdottikin että eiköhän kuitenkin kysytä ja kyllä sekin minulle sopii. Siihen on vaan vielä 2 piiiiitkääää viikkoa, huoh :headwall: Onneksi huomenna on neuvola =)

Oon kyllä oikeasti huolissani näistä vauvan liikkeistä. Pieniä muksahduksia olen tuntenut ajoittain mutta ei ole taas pariin päivään tuntunut mitään :| Luulin ja muistin että tässä vaiheessa liikkeet tuntuisivat voimakkaammin ja useammin. Tosiaan istukan sijaintia en tiedä. Kun vaan lukee teidän juttuja niin teillä näyttää kaikilla tuntuvan liikkeet jo hyvin ja usein, jopa niin että mieskin on ne tuntenut.

Marde79 Hyvä työnimi muuten sun vauvalla, mun toisen pojan kutsumanimi on Milli :) Hauskaa jos siitä kasvaa sellanen lähemmäs 2-metrinen miehen köriläs niin Milli ei välttämättä ole se osuvin nimi, mutta näin häntä on ristiäisitä asti kutsuttu kun isäni mielestä hänen oikea nimi on liian vaikea sanoa.

MamaDeDos + matkustaja 18+4
 
Viimeksi muokattu:
Noni! Siskon häistä selvitty ja lapsenhoidosta sen jälkeen.. onneksi..
Täälä on pissatulehus parantunu ja nyt toivotaan ettei tuu uutta! oli kyllä niin kivulias!
Eilen käytiin ajelulla, MINÄ ajoin :D ku yleensä ainaku lähetään jonnekki niin mieshän se aina ajaa.. joku tapa kait! niin ja haettiin kotipizzan pizzat :p nam!
Kohta lähenee rv 20 jippii! Se on semmonen virstanpylväs se puoliväli kuitenki :)
Ja muuten nyt minusta tuntuu että poika tullee.. tää maha on muuttunu niin pojan oloseksi ihan lyhyessä ajassa :) Onhan meilä tuo neiti ennestään niin kivahan se on.. molemmat käy! :)
Harjottelen samala nuitten värien käyttöä! :D
niin ja nyt tosiaan siis rv 18+1
 
kirjotin pitkän pätkän ja kaikki katos..

vatsa täälä 115cm.. normi paino minulla 79 ja 164cm että tiedä mikä normi ympärys, mutta nyt jo sellanen mikä ekaa odottaessa laitokselle mentäessä

ens viikolla neuvola kelan asioista... sit puntariin ja hautut päälle...

memmu ja valtsu 21+5
 
Pakko vuodattaa kun on niin paska fiilis! Tuli riideltyä miehen kanssa, huusin puhelimessa ja sykkeet oli varmaan 200 kunnes löin luurin korvaa. Laitoin vielä viestin perää et otetaa aikalisä suhteesee ja paras olla poissa kun tuun kotii töistä. Suututtaa kun miehen tyttärellä oli synttärit ja meijät oli kutsuttu sinne ja mies ei ollut puhunu mulle asiasta mitään! Tuskin olisin synttäreille lähtenykkää mut v*tuttaa että tietoja pimitetää, luottamushan tossa menee täysin! Miehen exä oli vielä kysyny et oliko mies välittäny kutsun mulle ni mies oli sanonu että joo mut mä en kuulemma haluu mennä sinne! Millä oikeudella se vastailee mitään mun puolesta! Musta tuntuu et meillä on nää riidat meennet ihan överiksi viime aikoina, huolettaa vähän jo vauvankin vointi kun oon suurimman osan ajasta pulssi katossa ja yöunet jää vähälle. Tauko suhteestakin harmittaa kun raskaana ollessa sitä kaipaa niin paljon hellyyttä ja muutenkin onhan tällaiset riidat aina harmillisia. Mies vielä tietää että mulle on tosi tärkeetä et ollaan rehellisiä ja puhutaan kaikesta ja luotetaan toisiimme ja tästä on riidelty ennenkin niin ei jaksaisi enää jauhaa samasta asiasta PRKL!

Miten teidän muiden parisuhteet, onko raskaushormonit tai muuten vaan raskaus parantanut vai huonontanut suhdetta? Minua ajoittain pelottaa että kestääkö tämä suhde tämän lapsen tulon...

Surullinen MamaDeDos+ matkustaja 18+4 :'(
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Neuvolassa käyty tänään ja kaikki tuntui olevan hyvin. Aamulla kävin verikokeissa, mm. keliakiakoe otettiin, kun sitä pyysin;vatsa on ihan sekaisin edelleen, huono olo ja päänsärky ja ruokahaluttomuus yms.. no jospa se siitä lähtis paranemaan, eikä olis keliakiaa. Muuten kaikki kyllä oikein hyvin ja sellainen toimelias olo:)

Keskiviikkona alkaa koulu:)Jippii ja lapset aloittaa hoidon.. Katsotaan, miten homma lutviutuu.

MamiM ja Tarmo 18+0:)(Pakko vaihtaa nimeä, kun terkkakin sanoi tänään vauvan sydämen sykkivän oikein TARMOkkaasti, ja ajattelin, että sehän sopii hyvin työnimeksi, oli sitten tyttö tai poika)
 
Hei taas! On taas vissiin vierähtäny aikaa viime kirjoitukseta. Perjantaina oli sit se neuvola ja kaikki oli hyvin. Terkka tuumas vai että annetaan vauvelin kasvaa vain. Verenpainekin oli hieman taas noussu ja yläpaine oli jo yli 100. Sanoin että oon syöny salmiakkia niin täti vain tuumas että kyllä noille paineille saa vähän syödäkin. Paino pysyny suurinpiirtein samoissa ja hemppa myös.

Hajos auto viime viikonlopulla, mutta onneksi sai osat nopeeta niin sai kasaan sen vehkeen. Mulla on 12km työmatka ja bussit kulkee niin harvakseltaan ettei ne vuorotyöläiselle käy. Onneks anoppi asuu keskustassa niin pysty sen luona punkkaan yhden yön.

Esikko oli papan luona viikonloppukylässä ja poltti pyllynposkensa kiukaassa. Nyt sit mietin et käytänkö päivystyksessä vai seuraanko vielä miten kehittyy. Ei tyttökään ollu puhunu mitään papalle kun oli ittensä polttanu. Kyynärpäätä vain oli näyttäny kun se oli kans hieman osunu siihen kiukaaseen. Seuraavana päivän oli pappa vasta huomannu. Onneksi oli veljen vaimolla jotain rasvalappuja ollu et olivat sit niitä laittaneet. Ei ne mitään isoja ole, ehkä joku muutama sentti halkaisijaltaan mut punottaa aika lailla. Kaikkea sitä sattuu ja yleensä kerralla.

Mut nyt täytyy kehitellä jotain ruokaa. Alkaa oleen itselläki nälkä.

-Lumis- ja Tuikku 17+2
 
K1rs1kka En ole muistaakseni kuullut, että magnesium auttaa supisteluihin ja lihaskramppeihin. Mutta sehän on hyvä, että olet löytänyt "avun" niihin =) Itse kärsin esikoista odottaessani lihaskrampeista varsinkin yöaikaan. Oli ihan hirveä herätä niihn ja jalka saattoi olla pari päivää sen jälkeen kipeänä : /

Kääkkis tsemppiä sinulle kovasti kohonneiden sokeriarvojen kanssa :hug:. Toivottavasti saat ne tasaantumaan etkä joutuisi insuliinille. Sinun ruokavalio kyllä kuulostaa tosi terveelliseltä ja olet nähnyt paljon vaivaa ruoan suhteen arvojen alenemiseen.

Kipinäkenkä tervetuloa mukaan palstailemaan :)

Piupulalla on kyllä maha kasvanut tasaisesti ja kauniin näköinen =) Nuista kuvista huomaa hyvin miten se maha kasvaa viikko viikolta. Itse en ole laiskuuttani vielä ottanut tästä vauvamahasta yhtään kuvaa. Pitäisi kyllä ottaa pari kuvaa jo muistoksi..

Onnea kaikille rakenneultrassa käyneille hyvistä kuulumisista :flower: Minulla se on tämän viikon torstaina..

Marde79 Minulla oli esikoista odottaessani viikolla 21+4 Sf-mitta 17. Tässä raskaudessa sitä ei ole vielä mitattu, mut veikkaan, että taitaa olla isompi. Painoa minulle on tullut tähän meneessä noin 4 kg eikä yhtään auta, että eilenkin söin YKSIN kokonaisen suklaalevyn :kieh: mutta kun se maistui vaan niin hyvälle :p

Tänään mittasin tuon vatsanympäryksen ja se oli 106 cm :O Mitataanko se siis navan kohdalta vai mistä te olette mittaileet..?

MamiMansikka Toivottavasti syy sinun "vatsapuruihin" löytyy ja saat niihin helpottavaa lääkettä tms. Hyvä, että niitä alettiin tutkia :hug:

MamaDeDos :hug: sinulle! Miehesi kyllä käyttäytýi epäreilusti sinua kohtaan :( Kyllähän nuo raskaushormonit saavat aikaan välillä kaikenlaisia kiukunpuuskia jo vähästäkin ja ärsyttää jo pienetkin asiat. Meillä menee tällä hetkellä miehen kanssa hyvin ja avioliitto on aika seesteistä :heart: Tietenkin aina välillä tulee riitaa ja sanomista puolin ja toisin. Varsinkin, kun mies jaksaa jauhaa samoista asoista esim. lastenhoidossa mikä mulla alkaa helposti ärsyttämään!

Lumikuningatar Teillähän on sattunut palovammoja ja sitten yhtäaikaa :O Lapsille pikaista paranemista!

Elmi ja Minni 20+1
 
kääkkis
NP: Se oli siinä keitossa se peruna joka nosti sokerit, nyt se on varma. Laitettiin kokeilumielessä makaronia tilalle ja muuten samat kasvikset, niin oli tosi hyvä arvo ruuan jälkeen. Tosi helpottunut olo, kun asia selvisi :)

Elmi: Kiitos tsemppauksesta :) Nyt alkaa olla itselläkin taas ihan hyvä mieli.

Piupula: Mun maha on melkeinpä tismalleen samanlainen kun sulla :) Sekin on tuolla alhaalla, edessä oleva möllykkä :) Tuntuu hyvin kohdun rajakin aina aamupäivisin, kun ei vielä ole turvotusta. Jospa tääkin on sitten tyttö, kun mieskin näki siitä jo unta...

K1rs1kka: Mulla on myös ollut lähes koko raskauden harjoitussupistuksia. Välillä tuossa laantui, mutta nyt on taas alkaneet oikein kunnolla, varsinkin jos on tehnyt jotain raskaampaa. Mitään hirmu painavia juttuja en ole nostellut ja olen pyrkinyt lepäilemään jos tuntuu supistelevan. Myös syvään hengittäminen rentouttaa :) Eivät ole onneksi kipeitä, joten olen jatkanut muuten normaaliin tahtiin.

MamaDeDos: Kyllä minäkin suuttuisin todellakin, jos mun mies tekisi noin :O Ja kyllä raskaushormonitkin vaikuttaa siihen, että räjähtelee herkemmin ja ottaa herkemmin asiat. Tuollainen valehtelu saisi minut kyllä "normaalitilassakin" suuttumaan. Toivottavasti saatte sovittua asiat ja miehesi myöntää tehneensä väärin :hug:

Sparklelle onnittelut poikauutisesta :flower:

poksuva kääkkis ja "osku" rv 19+0
 
MamaDeDos Jaksamista miehesi kanssa! Ne ei vissiin aina oikeen tajua. Meillä otettiin alkuraskaudessa aika kovin yhteen ja se autto "kommunikaatio-ongelmiin"..

Lihaskramppeihin on ihan loistava ottaa magnesiumia!! Paljon vettä ja magnesiumia ni pärjää, ite joutunu aina ottaan lisänä sitä. Muut suolot myös tärkeitä jos juo tosi paljon vettä. Siks suositellaan vissyä.

Omaa Meillä keskiviikkona rakenneultra. Jännittää mut ehkä enemmän innostuksesta:D Näiltä ketkä on jo käyny, katottiinko mahan päältä vai sisätutkimuksena? Pomo sano et sisä.. Vai onko paikkakuntakohtasta. Tänään alko jumppa, ihan hyvin viel jakso mut katotaan miten pitkään:)

TammiMölli 20+3
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli hienosti :heart: Istukka takaseinässä ja vauva hyvin kasvanu :) Mahan päältä ultrattiin tälläki kertaa, np-ultraki tehtiin masun päältä ku kuulemma hyvin näky. Sukupuoltahan me ei kysytty joten jännitetään sinne tammikuuhun asti :) Omat mittauksetki oli hyvä, ei valittamista mistään. Painoa on tähän mennessä tullu 2,5kg, alkupainoa ajatellen niin erittäin hyvä ettei oo enempää tullukkaan. Seuraava käynti ois sitten neuvola 27.9, sieltä tullaan sitten kelanpaprujen kanssa.

MamaDeDos tämä raskaus on menny meillä ilman mitään suurempia ongelmia ja toivottavasti jatkuuki loppuun asti näin. Mutta poikaa oottaessa oli helvetti irti useemmanki kerran. Ukollaki vissiin joku kriisi iski niin piti mennä ja viuhtoa pitkin kyliä ku minä olin kotona. Mutta onneksi se sitten rauhottu ku aikamme tapeltiin..

Kirjotin äsken kauheen litanian tähän ja sitten suljin väärän välilehden, jes! :mad: Ei jaksa uutta rustailla :D

Susanna & MyttyRyttynen 20+3 :heart:
 
MaMaDeDos, tsemppiä sen miehesi kanssa. On sitä oman miehen kanssakin tullut vähän väännettyä ja aina melkein itseä on alkanut itkettämään, vaikka ihan pikkuriidoista on ollut kyse. Jälkeenpäin on sitten huvittanut.. :)

Mä mittasin tuon vatsanympäryksen isoimmasta kohtaa eli suunnilleen navan kohdalta, oikeastihan sitä vyötäröä kuuluu mitata pari senttiä navan yläpuolelta, mut enää ei ole sitä ongelmaa kun vyötäröä ei ole. ;) Nyt on vaan vatsa!

Muittenkin ja sf-mitoista olisin kiinnostunut, joten olis kiva kun kertoisitte niitä neuvolakäyntien jälkeen.

Tsemppiä kaikille ultraan meneville ja onnittelut hyviä uutisia saaneille!

Marde ja Milli 21+2
 
Täälä on kyllä avioliitossa kaikenkaikkiaan ihanat hetket! Kaipaan paljon enemmän läheisyyttä kuin yleensä ja mies sanoi että nalkutan vähemmän kuin ennen.. ehkä enemmän semmonen stressitön olo nytte! :)
Ultraan vielä niin pitkä aika ettei viitti laskea.. ja miehen lomaki loppuu 20.9 joten ei haluakkaan vielä laskea :D
Magnesium tosiaan auttaa ainaki suonenvetoihin! Mulla on hirveästi suonenvetoja öisin..
Täälä on ainaki kaikki ultrat ollu mahan päältä! Kuuleman yleensä jos viikkoja yli 11 niin mahan päältä kaikki :) Jos ei ole tietoa viikoista nii alotetaan mahan päältä ja jos ei näy nii sisäkautta sitte..
18+1
 
Heippa! poksumaan!
Eilen oli rakenneultra, ja jännitti ihan hirveesti, kaikki kuitenkin hyvin: istukka takaseinässä ja rakenteet kunnossa.. oli sellaisessa asennossa että sukupuolen olis helposti voinut selvittää jos olis halunnut, pyysin kuitenkin että jätetään salaisuudeksi..



hippu10 ja pieni 21+0
 
Elmi, Kääkkis, TammiMölli, Susanna ja Marde79 kiitos tuesta. Onneksi mies teki lepyttelemisaloitteen illalla, vietettiin kuitenkin yö erillää kuten olin aiemmin halunnut ja illalla taas nähdään. Johan sitä on ikävä ja huomaan kyllä hieman ylireagoineeni, ehkä tuollaisen takia ei toista tarvitse kuitenkaan pihalle heittää, mies teki väärin ja minä vähän ylireagoin, onneksi varmasti tämänkin yli päästään. Asiat yleensä näyttää aivan erilaisilta hyvin nukutun yön jälkeen.

Tätä päivää sitten piristää miehen kanssa tehdyn sovinnon lisäksi aamupäivän neuvola =) Tosin siitäkin saan stressin aikaiseksi kun en tunne vauvan liikkeitä :|

Kiitos vielä ihanat kanssasisaret :heart:

MamaDeDos + matkustaja 18+5
 
Heips!

Pikaseen: 20+0 tänään ja rakenneultrapäivä.JÄNNITTÄÄ!!!

Parisuhde Eipä juuri muutoksia, ehkä mies on jotenkin huolehtivampi, alan olla aika iso jo ja olo on ajoittain PAKSU.Virtaa olis, mutta oikein mitään ei enää kykene tekemään.

Mittanauhaa mullakaan ei ole, harmi.Koitan ottaa tuossa kuvan, edellinenhän oli silloin kolmisen viikkoa sitten ja olen plussapalloutunut urakalla.Sf-mittaa mittaillaan varmaan vaan terkkarin omaksi huviksi sitten seuraavassa neuvolassa, 14.9.Tuolla sairaalassa eivät mittaile, eivät ota edes painoa ylös.

Onko täällä muita joilla veriryhmä on rh miinusta? Joko teiltä on otettu vasta-aineverinäytteitä? Itteä vähän ihmetyttää, kun veriryhmä on tiedossa ja sanoinki siitä neuvolassa.Terkka tuumas vaan että ei oo tullu vielä veriryhmätestistä vastauksia.No haloo, ei kai se ryhmä mihinkään muutu!! En kyllä itekään muista millä viikolla se viimeksi katottiin ekan kerran se vasta-aine.Sokerirasituksestakaan ei oo kuulunu mitään.Kaippa sinne sitte ens kuussa joutuu.

Liikkeet.Tuntuu, mutta ei vielä ainakaan jatkuvasti.Molemmat istukat on tuossa edessä, joten odotellaan.yleensä jatsit alkaa kun itte menee pötköttään jommalle kummalle kyljelle.Satunnaisesti tuntuu jo käteenki.

Pitäsköhän sitä itekki tuonne naamakirjaan tulla, tää uus palsta on jotenki ankea.Palaan illalla ultrauutisten kanssa.Jokohan mummu pääsee neuloon vaaleanpunasia villanuttuja...

savara & trio 20+0
 

Yhteistyössä