*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

kääkkis
Mutzilla: Mun esikoinen oli samanpainoinen, kun sun kuopus, 4030 g :heart: Synnytin ihan normisti ( käynnistettiin kylläkin 41+6), mutta meni hätäsectioon kun oli kuristumassa napanuoraan ja sydänäänet hävisivät. Nuorempi olikin vähän "pienempi" 3950g :D Imukuppiin sekin meni, kun sydänäänet lähtivät myös laskemaan, mutta paljon paremmat muistot siitä jäivät ja hyvillä mielin lähden kolmatta tuomaan sitten aikanaan maailmaan.

Saattaa olla, että mullakin vielä LA vaihtuu, kun tuo alustava on ihan neuvolalääkärin ultrausarvio ja jos kierron mukaan lähtee laskemaan, niin LA pitäisi olla joulukuussa ( mikä ei tasan voi pitää paikkaansa). Np- ultrassa sitten merkitään se lopullinen LA. Muuten täällä pitäisi ilm. olla 4 päivän heitto, ennenkuin lähdetään vaihtamaan.

Olipas Tacalla kauhunhetkiä :hug: Toivotaan, että jatko sujuu nyt hyvin.

kääkkis ja takku 10+5
 
Moikka

Nyt pikana kirjoittelen ja kommentoin mitä muistan... kohta nää lähtis uimaan. =)

TaCa: Hui! Onneksi nyt kuitenkin kaikki ok, toivottavasti jatkokin sujuu hyvin. :hug:

HelinäKeijulla ihana masu. :heart:

Susalle voimia :hug:

LA:n muuttamisesta: Turussa muutetaan jos heittoa 5 pv tai enemmän.

Äitiysvaatteita Turussa ei myydä enää Lindeksillä ollenkaan... Onko muissa kaupungeissa? Just loppuviikolla kävin ja kysyin niin täällä ei missään Lindeksillä enää ole... Mut sen sijaan taas joissan lastentarvikeliikkeissä myydään, kuten OzBabyssa.

Jaa, en nyt muista mitä muuta oli... Menen nyt hetkeks maate jos sais pahoinvoinnin loppumaan ennen kuin toinen likoista herää päikkäreiltä ja sit mennään rantsulle. Jee. B)

Shamandalie ja Itikka 12+5 :heart: (jos en taas oo seonnut päivissä... :D )
 
mutzilla, mene ulos hetkeksi, vaikka puoleksi tunniksi makaamaan. Saa itse puhdistettua koko pään ja kropan puhtaalla ilmalla ja se saa olon tuntumaan hyvälle :) ja kun aurinkokin paistaa :heart: siskosikin voi huomata jotain miettimään omassa käytöksessä kun et olekaan siinä..

mammyli ja alma 12+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammyli:
mutzilla, mene ulos hetkeksi, vaikka puoleksi tunniksi makaamaan. Saa itse puhdistettua koko pään ja kropan puhtaalla ilmalla ja se saa olon tuntumaan hyvälle :) ja kun aurinkokin paistaa :heart: siskosikin voi huomata jotain miettimään omassa käytöksessä kun et olekaan siinä..

mammyli ja alma 12+4
ei siskossa ole vikaa, vaan tää kaikki, tää kaikki....vituttaa ja siihen kun vielä hormonit päälle niin avot, sota on valmis :kieh:
 
Susa91 :'( :hug: Voimia!

M1n1 Ihanaa, että kaikki on kunnossa!

TaCa Hui mikä ilta! Onneksi päättyi hyvin! Mun ystävällä oli niin, että hänellä ilmeisesti oli mennyt ihan alussa kesken kaksosraskaus. Vuoti alkuun paljon ja siis varsinkin usein. Kävi yksityiselläkin ultrassa vissiin pariin otteeseen. Ei ikinä näkynyt ultrassa kuin yksi vauveli, joka siis syntyikin täysin terveenä ja lasketun ajan jälkeen, mutta synnytyksessä kävikin niin, et istukka ei meinannut tulla ulos ja en nyt muista nukutettiinko peräti vaiko hereillä autettiin käsin tuo istukka niin sitten siinä samalla tuli lisäistukka ulos, eli siellä oli ollut toinenkin istukka. Tietenkään en sano, että sullakin noin olis, voihan se olla se kohdunsuulla oleva istukka joka vuotaa, mutta jos tosiaan ihan alussa menee kesken, niin ei ultrassa välttämättä näy. Nyt sitten vaan muistat ottaa rennosti!! Siis levätä!

Shamandalie Me ollaan tulossa just tiistaina Turkuun, kun ettekös te just lähde silloin johonkin reissuun. Kaks vuotta sitten kun oltiin, niin meillä olit just Turussa ekan kerran navigaattori autossa. Ei niin, etteikö Turkuun ois löydetty, mut se on ihan hauska kun näkee kaikkia nähtävyyksiä ja kauppoja. Kauppakeskus Mylly Raisiosta me bongattiin viime käynnillä tuon navin ansiosta. Missä toi OzBaby on? Jos haluis eksyä shoppailemaan johonkin uuteen kauppaan.

(.) Käytiin tänään lasten kanssa rannalla ja oli kyllä ihana pulahtaa veteen uimaan. Muksut kävi pariinkin otteeseen. Eväät ja jätskitkin maistuivat. Pari tuntia vierähti niin että hups vaan. Kohta varmaan taas vähän grillaillaan...en edes uskalla käydä vaa'alla...Mutta on nää aurinkoiset päivät vaan niin ihania. Voi olla pihalla koko päivän aamusta iltaan ja lapsetkin on sit iltasin sen verran väsyneitä, että nukahtavat helposti. Poika ehdotti, että tää masukki olis nimeltään Heppuli, joten olkoon hän tuo. Johan tässä rupee olemaan viikkoja sen verran, että täytyyhän sitä nyt nimi löytyä :D

BellaMarie & Heppuli 13+4
 
Susa91:En löytänyt kirjoitustasi, mutta ilmeisesti olet saanut niitä huonoimpia uutisia :( Olen tosi pahoillani!!! :hug: Kovasti voimia! :'(

TaCa:Hui kamala! Mutta IHANAA, että pikkuisella kaikki kunnossa, oli tosiaan varmaan kaksosraskaus ensin? Etkö vuodellut aika kauankin ennen kunnon vuotoa? Voimia sinnekin ja paljon peukkuja, että vauva on sitekä, ja varmasti on kun siellä hyvin porksutteli :heart:

ON:Taas tuntuu aika matelevan, tahtoo viikkoja lisää :D Oli niin erilaista odottaa tammikuun alussa esikoista ja nyt hillutaan lopussa, todellakin tuntuu olevan niin pienillä viikoilla vielä |O

Eilen oli polttarit ja jäin kiinni raskaudesta. En juomattomuuden takia vaan vatsan takia :LOL: Siis eihän se millään ole vielä vauvamasu, mutta turvotus huijaa kympillä. Mutta kyllä se jossain kohtaa on se vauvamasu, ainakin puolessa välissä :D

Painosta, yritinkin vanhassa pinossa kysellä, mutta hukkui massaan...Nyt nousikin pöydälle. mielenkiintoista lukea miten muilla noussut. Esikoisesta tuli 14kg painoa, mutta lähtöpaino oli vaivaset 48kg. Nyt 51kg lähtöpaino ja vasta 300g tullut lisää, ei ainakaan turvotus paina :LOL:

Toive81 ja Sintti 10+4
 
TaCaPelästyttävä tilanne varmasti. Toivottavasti kaikki jatkuisi nyt hyvin :heart:

Jotenkin on ihan orpo olo, kun tuntuu, että kaikki on jo niin pitkällä. Mulla on huomenna tasan 10 viikkoa. No, toivon vaan, että kaikki menisi hvyin. Loppukuusta vasta np-ultra. Huonoa oloa ja vessahätää, tätähän tää on:) Mutta silti jotenkin niin ihanaa aikaa, jälleen kerran =)

MamiMansikka ja MuruMurmeli 9+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Shamandalie Me ollaan tulossa just tiistaina Turkuun, kun ettekös te just lähde silloin johonkin reissuun. Kaks vuotta sitten kun oltiin, niin meillä olit just Turussa ekan kerran navigaattori autossa. Ei niin, etteikö Turkuun ois löydetty, mut se on ihan hauska kun näkee kaikkia nähtävyyksiä ja kauppoja. Kauppakeskus Mylly Raisiosta me bongattiin viime käynnillä tuon navin ansiosta. Missä toi OzBaby on? Jos haluis eksyä shoppailemaan johonkin uuteen kauppaan.
Juu tiistaina tosiaan lähdetään matkaan kohti Tamperetta. =) Oz Babyn osoite on Satakunnantie 162. Eli se on lähellä Raision rajaa ja lähellä Länsikeskusta. Eiköhän se navigaattorin kanssa löydy. :) Ja sitten siellä Myllyn lähellä on se baby1, tosin en tiedä millainen liike on kun en siellä ole itse ehtinyt vielä käydä. :)

Me oltiin ja rannalla tänään, ja kivaa oli. :) Mäkin uskaltauduin kahlaamaan, ja mikäli olisin uskaltautunut mennä aikaisemmin, olisin mennyt uimaankin. Mutta oltiin sitten piakkoin kotiin päin lähdössä, niin en sitten enää uikkareita kastanut kun ei ollut vaihtovaatteitakaan mukana.. Harmi, kerrankin kun oisin mereen tarkentunut mennä. :LOL:

Täällä on likat ihan villinä vaikka nukkua pitäs... :/ Vanhempi oli jo nukahtanut, ja hänellä roikkui käsi sängyn ulkopuolella. No, näppärä 2,5v pikkusisko-kiusanhenki meni ja puri sitten toista sormeen niin et veri lensi. :kieh: :kieh: Ihanaa tuo sisarusrakkaus.. Taidan nyt mennä ottaan kahvikupin ja mennä sinne erotuomariks jos noi joskus nukahtais... :kieh: :kieh: :kieh:
 
täälä myös polttareista selvitty =)

olo ihan ok mutta painoa tainnu tääläki varmaan jo 4 kg :ashamed: vatsassa ei tunnu miltään joten tuntuu et onkohan kaikki ihan hyvin ??? tulis pian se dobleri kotiin ku tilasin torstaina..

aika hurjan kuulonen TaCas tarina, hyvä että kaikki hyvin :heart:

täälä koitetaan alottaa nyt oikeesti paremmat elämän tavat =)

memmu ja valtsu 15 :heart:
 
M1N1 hyviä uutisia, ihanaa =)

Mutzilla jaksamisia :hug: Mä vietin just viikon anoppilassa ja voin kertoa et vaikka anopista tykkäänkin niin johan oli pitkä viikko :ashamed:
Nyt vaan kaipais omaa rauhaa ja kaikki ihmiset ympärillä tuntuu ärsyttävän jos niiden kanssa viettää "liikaa aikaa"..

Mua harmittaa ihan sikana kun tultiin reissusta ja kotona postilaatikossa odotti aika nt-ultraan ja piru vie.. joudun perumaan sen heti huomen aamuna.. en millään pääse paikalle, mun on ihan pakko mennä töihin, en voi just sinä päivänä millään verukkeella jäädä pois :ashamed:
Pitää yrittää saada vain aika mahdollisimman pian uudelleen.. saa nähdä kauan pitää vielä odottaa et näen pienen ekaa kertaa. :ashamed:

Avokado 11+2 :heart:
 
Taca Kai ne tarkistivat sitten molemmat munanjohtimet? ja sisusklaut ympäriltä ettei päässyt vuotaa vaikka johonkin vatsaonteloon tms verta jos on ollut joku kohdunulkoinen ym?

Mamimansikka pööh älä nyt mulle tuli tänään 10+0 :D Et mä oon sun kanssa ihan yhtä "vähillä viikoilla!"
 
TaCa, kuulosti kyllä hurjalta! Onneks kaikki oli hyvin, nyt vaan otat rauhallisesti.

Memmu86, mullakaan tää raskaus ei tunnu missään!?! En ole asiasta vielä suurempaa murhetta ottanut. Seuraava terkkari/lääkäri 22.7. Vielä pystyy hyvin makaamaan vatsallaan jne kun sitä vauvavatsaa EI OLE. Mut kait siellä vatsassa kuitenkin kasvataan hyvää vauhtia.. hope so!

Olis kivaa nähdä muiden vatsakuvia! :)

Marde ja Milli 13+2
 
Ultrassa käyty! Pelotti ja jännitti nii paljon, miestäki. :D Mutta siellä se pikkunen vilisteli, pomppis pari kertaa nii söpösti. Niskaturvotusta ei ollu tällä kertaa ku se 1,1. Pojasta oli se 3. Muutenki kaikki niiku pitää. Ja vatsan päältä ultrasi. Tuli paljon selkeempiä kuvia ku pojan aikana, ku alakautta otti. Laskettu aika muuttu, 16.1. Verikokeessa kävin. Haha unohdin muute neuvolakortin kotiii ku nii paniikki oli aamulla. :D Mutta nyt olen nii ilonen ja oli muute tosi ihana ultraaja, nuori ja kertos kaikki ja sanos monta kertaa että nyt kuule otatte vaan rennosti. :p

Painosta ni on tullu kai joku 2kg. :D Pojasta oli rv 17 tullu 5kg.. toivottavasti nyt ei nouse 1kk aikana enää 3kg. ;D

icefairy&Linnun Lyy 12+1
 
Päviä pinoon :flower:

kuvista voin tästä mun kaljakeissitä laittaa illalla kuvan, kun pääsen kameraan käsiksi :) niitä on kyllä ihana katsella, siis toisien vauvamahoja ;)

Mutzilla Jaksamista :hug: tarviiko teidän vielä olla kauan evakossa? Itselläkin tuo 2viikkoa on aika max kyläilemässä, kyllä sitä jotenkin omaa ns. harmoniaa ja vapaata olemista kaipaa, kotona saa olla kuitenkin just niin kuin haluaa ja tehdä just niikuin haluaa.

(.) Eilen tosiaan kävin katsastamassa kirppareita :) Ja lähtihän sieltä mukaan 3puoli bodya, 3koko bodya ja yksi paita ja alesta ostettiin 1paita ja 1 kokobody :) Täytyy tässä alkaa katselemaan vähän, jo mitä on ja mitä äippäpaketissa tulee mukaa, niin ei liikaa osta.. On niitä vaan niin ihana hiplata :LOL: Täällä olo on mitä mianioin, mitä nyt vähän väsyttää, mutta senkanssa pystyy elämään :) Nyt kun saisi vaan 3viikkoa kulumaan töissä ja sitten onkin taas 3viikkoa ihan hommaakin täällä, sitten 2viikkoa ja sitten lomalle :) Nyt tämä ensimmäinen 3viikkoa ei taas ole mitään telemistä töissä, muuta kuin istuskella paikallaan.. Eli palstalla varmaan pyörin paljon :LOL: Käytiin eilen uimassakin ensimmäistä kertaa :9 oli kyllä ihan mukavaa :) Nyt taas jatkan tätä istumista..

pipula ja laavi 13+3

*muoks* icefairy onnea hienoista ultrakuulumisista :heart:
 
huomenna ois neuvola taas :) ja sain lapsivapaan ke-pe ja tämä tyttö lähtee vantaalle :p ihana anoppi lupaili jo tuossa toissaviikolla et lapset vois mennä ja tänään varmistelin ja se sopi, samalla vantaalta lähtee siskontytöt meille mukaan vkolopuksi viettämään karnevaaleja :heart: jospa tuo remppakin ois siihen mennessä valmis, hyvältä ainakin näyttää,kaakelia on jo seinässä ja sellanen nätti kaakeli onkin, valkoinen jossa on kuviota ja häivähdys toffeeta, kuvaa voin laitella sit kuhan on valmis, vois vaan tulla tuo rempan tekijä nyt takas tänne et vois jutella sen kanssa, et onko pe varmasti valmista.

Mutzilla ja tirriäinen 13+4
 
Minäkin sain nyt vihdoin ja viimein aikaiseksi laittaa jotakin kuvia... Eli tuossa on reilun kahden viikon takainen nt-ultra



ja sit tuollainen masukuva tältä päivältä. Iltaa kohti turvottaa aina enemmän, mutta eipä tuota nyt enää aamupäivisinkään peitellä... :D



Painoa mulla ei ole vielä tullut yhtään. Heilahtelee puoli kiloa yli tai ali lähtöpainon, riippuen mihin aikaan käy vaa'alla. Ei mulla aiemmistakaan ollut vielä näillä viikoilla tullut lisää - esikoisen aikana päin vastoin oli tipahtanut muutaman kilon. No ehtiihän sitä valitettavasti tulla... Esikoiselta tuli 22kg ja kuopukselta 14kg. Nyt jos siihen 12-14kg tähtäis niin se tippui onneksi aika helposti pois imetyksen aikana ja etenkin heti sen jälkeen kun lopetin imetyksen 7kk jälkeen.

Nyt muksujen kanssa takas uima-altaalle ennen junnun (ja omia) päiväunia B)

Mussu & Myy 14+1
 
Tervehdys pinoon taas pitkästä aikaa :)
Mulla on jäänyt varmaan sivuja väliinkin vanhasta pinosta, mutta nyt koitan pysyä kärryillä.
Huonovointisuus ja väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottaa, närästys on saapunut ja mammahousuihin siirrytty.Seerumiseulaan on näyte annettu ja perjantaina on np-ultra- sen jälkeen sitte katsotaan, joudutaanko suurten kysymysten äärelle, vai miten jatketaan..

Yöllisiä vessareissuja: 1-2.Tuskin ainakaan vähenevät :D Painoa oli tullut ekassa neuvolassa 400g.Saas nähdä mihin lukemiin tässä ylletään vielä.

Halaukset niitä tarvitseville.Tää jatkaa töitä :)

savara ja trio 11+5
 
Anteeksi etukäteen etten nyt jaksa kommentoida juttuja!!

Eli, eilen illalla alkoi taas erittäin runsas vuoto, vaatteet ja lattiat aivan veressä. Eiku siis taas naistenklinikalle jossa nuori naislääkäri oli niin ilkeä että oli lähellä etten käynyt päälle. Menen kuulema liian herkästi valittamaan vuotoa että vasta sitten pitää tulla paikalle kun on runsaampaa kuin kuukautisvuoto, sanoin vaan että en tiedä sinun vuodosta mutta tämä vuoto oli kaukana kuukautisista. Noh, lähdettiin kotiin ilman verikokeita, ainoastaan ultra otettiin já vielä pieni oli mukana. Niin ja käsky oli että tule vasta ke kun on nt-ulrta. Melkein päästiin kotiin kun aloin vuotamaan taas, nyt päätin että sinne ei enään lähdetä menin suihkuun ja annoin valua... kunnes menetin tajun ja heräsin vasta kun oksensin oikein kunnolla, tällä välin vaimo oli soittanu ambulanssin joka tulikin todella pian. Sattumalta kuski oli sama kuin edellisellä kerralla ja oli todella vihainen tämän lääkärin kommenteista mulle. Eiku uudestaan nkl:lle ja koko ajan verta valu ku kraanasta. Nyt otettiin sitten verikokeet ja taas ultra..pieni oli edelleen matkassa ja kaikki kuulemma näyttää oikein hyvältä, meinas hermo mennä että miten kaikki voi vaan näyttää hyvältä ku oon menettäny älyttömän määrän verta, mutta näin vaan nyt oli. Jouduin jäämään osastolle yöksi ja olin tipassa koko yön, aamulla hemoglobiini oli laskenu 80 joten sain pari pussia verta jonka jälkeen sain lähteä. Vielä ennen lähtöä oli ultra jossa kaikki taas oli erittäin hyvin??? Olen kauhea mutta eilen oikeiasti toivoin että pieni olis luovuttanu ja tulis ulos.. miten kauan tätä täytyy jaksaa... just pääsin kotiin ja pakkasin jo valmiiksi tavarat ku tiedän että kohta taas mennään... oon aivan loppu!!!

TaCa ja ötökkä 12+2
 
Voi TaCa sua, kuulostaa kyllä niin hurjalta vuodolta, jos tosiaan taju lähtee ja hemoglobiinikin laskee noin alhaiseksi! Ja ihan paska naislääkäri tosiaan, vaikka vuotais vähemmänkin kuin sinä niin kyllä ihmiset pitäisi ottaa aina vastaan auttavaisesti, kun näkee että toisella on HÄTÄ!! Ymmärrän hyvin, että olet loppu, kunhan saat nyt veriarvosi taas ylös niin olokin paranee. Me varmasti kaikki täällä toivotaan, että tuo runsas verenvuoto loppuisi jo! Sulla ei kuitenkaan tuohon verenvuotoon liity minkäänlaista vatsakipua? Tsemppiä, ei voi muuta sanoa!

Marde ja Milli 13+2
 
ajattelin etten kommentoi tekstejä, vähän vain luen nopeasti kun olen tytön kaa menossa shoppailemaan hänelle yhden kesähameen ja sitten kummin luo kahville. mutta mun on pakko..

Taca aivan kamalaa kuulla tuo sinun tarinasi...teit aivan oikein kun lähdit runsaiden vuotojen takia hoitoon!!!! se että hemoglobiini on 80, on AIVAN järkyttävän matala ja saadaan tosiaan tiputuksella korjattua..ei ihme että sua myös huimaa ja taju lähtee, sekin jo kertoo ettei oo mistään pienestä vuodosta kyse...
Haleja siis taca :heart: ja kyllä pikkuinen pysyy matkassa, mutta kaikille muistutus: TURHIA KÄYNTEJÄ EI OLE!
kuulostaa minustakin siltä että istukka olisi kohdunsuulla kun on vuotoja, ja jos oon ymmärtänyt oikein niin pikkuinen pysyy kyllä matkassa (ihan täyttä tietoa mulla ei tosin oo asiasta..) ja jos istukka on kohdunsuulla niin se voi siirtyä itsestään..mutta alan ihmiset tietää nuo asiat.. jos istukka ei siirry niin siinä taitaa olla sektiovaihtoehtona sillon..

mammyli ja alma 12+6
 

Yhteistyössä