*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Kiva kuulla TaCa, että vuoto vähentynyt. Toivottavasti ne "tulvat" pysyykin tästä edes poissa.

Mitä olen muillakin palstoilla lukenut on lähes kaikilla odottavilla äideillä tätä pelkoa, että onko kaikki sittenkään hyvin kun ei tunnu missään... Eli ilmeisesti aivan normaalia murehtimista, sitä se teettää kun tuleva vauva pyörii mielessä niin paljon.

Neulainen, kiva pieni pömppö sulla! :) Lisää vaan kuvia tänne... :)

Marde ja Milli 13+3
 
doppleri tuli :heart: pitäöä kokeilla illalla

Tänään oli neuvola ja kaikesta huolimatta paino ei ollu noussu kuin 800g, hemppa oli noussu 137, pissa puhdas ja verenpaine normaali.

Sain neuvolaan ylimääräsen ultran 16+4 viikolle, se on ne viikot kun pelkään et jotain sattuu, koska noilla viikoilla oli eka jo menehtynyt masuun kaksosista, joten sain sitten sen, onneksi asutaan pienellä paikkakunnalla, esim. kuopiossa ei ois varmaan onnannu tuo

sydänäänetkin saatiin kuuluviin ja ne oli n.150 :heart: :heart: :heart: :heart:

Nyt pakkailemaan noita kamiksi ja huomen aamulla starttaan auton ja vien eka kamoja kotiin ja sitten 15.30 lapset menee anoppilaan ja tämä mamma lähtee tätin kanssa huristamaan kohti vantaata ja nauttimaan vapaasta, ei ihan heti tollasta tuukaan

Mutzilla ja tirriäinen 13+5 :heart:

muoks, tuli eka vanhingossa siskon nikillä, nyt korjattu :xmas:
 
iitu- Np ultrassa ne yleensä antaa niitä kuvia! täälä ei ainakaan neuvolassa tai lääkäriltä ole saanu kuvia ikinä.. etkö saanu ultrastakaan kuvia??

Misteli83 Mitenkä sukupuolenki sait tietää? :) Kysyitkö vai oliko helppo huomata?

Ihanaa kun on lämmintä :) enää reilut kaks viikkoo ultraan :)

10+2


 
No kun olin siinä sikiön kromosomitutkimuksessa, joten tuli siinä sitten sikiön kromosomit tietoon. Eli ultrassa ei tietty näkynyt mitään.. :D
He ihan kysyivät että haluanko tietää sen, kun tuli hyvi uutisiakin, ettei ole ihan masentunut kun NT näytti niin huonolta. Mutta paistaa se näköjään välillä tännekin :) ja napatyrä oli kokonaan kadonnut :)
pitäiskös sillaista dopleria itsekin hankkia.. kun muutkin, niin ainakin kuulis sydänääniä tasaiseen tahtiin että pikkanen on siellä. Oli muuten kolmannessa ultrassa kova vilske teki voltteja ja kaikennäköistä kun heräsi :)

Misteli ja 13+2
 
Tacalle paljon voimia, kuulostaa todella hurjalta.. Toivottavasti suuremmat vuodot pysyy nyt poissa :hug:

Oikein ihania masukuvia täällä jo =) mies otti munki masusta kuvan eilen =)

Lähinnä vain merkkailen kun töissä olen, ei ehdi pahemmin kirjoitella..

Sparkle86 ja viuhti 12+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
iitu- Np ultrassa ne yleensä antaa niitä kuvia! täälä ei ainakaan neuvolassa tai lääkäriltä ole saanu kuvia ikinä.. etkö saanu ultrastakaan kuvia??
Minäkin sain esikoisesta kuvia np-ultrasta, silloin sen tekikin lääkäri. Nyt kun meidän th on saanut ultrauslaitteet omaan huoneeseen, hän teki ultran, eikä sitten tulostanut kuvaa. Th kuitenkin ultraa joka kerta kun on neuvola, joten voisin ensi kerralla heinäkuun lopulla kysyä, josko saisin kuvan. Rakenneultran tekee sitten taas lääkäri, tosin viimeksi sain sieltä vain typerän kuvan vauvan päästä,ylhäältä päin! :D Ei siitä paljon iloa ollut..

Misteli: Onnea poikauutisista!:)
 
(.) hirveä olo...tosi ahdistunut ja surullinen..en ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa?!! :( mun kaveripiirissä on paljon naisia jotka pettää kumppaniaan..mm yks on naimisissa, kahden lapsen äiti, pettää useasti kuukaudessa eri miesten kanssa puolisoaan (lähinnä baarissa, ja kertoo mulla ja toiselle kaverillemme kun jännittää sukupuolitautitestien tuloksia) sit toinen yrittää kauheesti lasta, oli kuulema koko viime viikon tehnyt raskaustestejä ku menkat oli viikon myöhässä. Mutta sitten jälleen kerran oli nyt viikonloppuna juossut (niissä polttareissa joissa mäkin olin) muiden miesten perässä. Kuulin tänään yhdeltä kamulta et se muija petti sit taas miestään. Kaikki mun kamut ei petä, ja heidän seurasta nautin, mut en voi kunnioittaa niitä kamujani jotka pettää!! ja siksi he ovatkin vain hyvänpäivän tuttuja mulle, joita näen harvoin. Ja sit on niitä kamuja jolla on perhettä mutta harrastaa flirttailua muiden kaa, ihan suoraan on sanonut mulle että se tekee hyvää..itse en kyl ymmärrä, enkä halua ymmärtää. Mutta pointti on se et tuntuu et tää maailma on pullollaan pettäjiä!! Mun mies on parhaillaan iltavuorossa, tulee vasta klo 1 kotiin. Sitä sit yksin tääl pyörittelee kaikkea päässä kun tyttö on nukkumassa.. aloin jopa miettiä et jättäisin mieheni jotta hän ei koskaan pääsis pettämään mua :attn: ihan vakavissani aloin miettiä...ja itsestäni, en oo KOSKAAN pettänyt miestäni, enkä koskaan tulisi pettämään sitä jonka kanssa seurustelen! On paljon helpompi olla kun oma tunto on puhdas =) ja kun sen kainalon ja huomion saa omalta mieheltäkin.. tällasta tällä kertaa..

mammyli ja alma 13+0
 
TaCa todella hurjan kuulosta toi vuotelu! Toivottavasti se nyt helpottas ja pian!

Äitiysvaatteet Lindex ei tosiaan enää valmista äitiysvaatteita ollenkaan minun tiedon mukaan.

M1n1 ihana juttu että oli napatyrä pieneltä hävinny :heart:

Ja onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

(.) Me ollaan pojan kanssa käyty nyt parina päivänä tuossa lähirannalla polskimassa, tänään jopa itekki uskalsin mennä kainaloita myöten "uimaan" :D Minusta ku se vesi on niin kylmää mutta pojasta ei tietenkään. Töissä tulee turkasen kuuma ja huono olo sitten sen takia, onneksi ei oo ku muutaman tunnin päiviä ja kohta taas parin päivän vapaa alkaa.

Ajatuskatkoja tulee ihan pirusti, en muista yhtään mitä muuta mulla piti kirjottaa tänne :LOL:

Mutta no, pistetään kuva vielä iltaturvonneesta masusta.


Susanna & MyttyRyttynen 12+4 :heart:
 
mammyli Juu tuo pettäminen on kyllä todella typerää. Varsinki tuollasissa tilanteessa missä sun kaverit on!! Jos niitä 15v tapauksia ni vähä eriasia, vaikka eihä se ikinä oikein ole. Itse välillä mietin kanssa ku mies yövuorossa ni mistäs tiiä kene kanssa se siellä töissä vehtaa. No ei sulla ole tullu sit mielee kertoa näille miehille? Minä ainaki tekisin nii! :D Koska pistää vihaks tollanen, olis sit kui läheinen kaveri!

misteli83 Oi onnea! Itse esikoisesta kanssa olin istukkatutkimuksessa ja sai tietää sukupuolen. Nyt ei ollu tuvotusta ku 1,1. Mutta menisin siihe silti, koska se tieto on sitte 99,9% varmaa! :)

Tää kuumus on iha kauheeta. OOn ihan hikinen koko ajan. Olin tänää katsomassa epäilyksen ja aika hyvin oli kohtauksia saatu samoin kun kirjasta! Taylor on kyllä älyttömän hyvän näköinen nam. Aina saa katsoa. ;D

icefairy&Linnun Lyy 12+2
 
Mammyli samaa on tullu huomattua ja kyl ite joskus harrasteltuakin, mutta tosin sillon teininä ja ilman niitä tulevaisuuden suunnitelmia .. :) en nyt niin ylpee niistä, mutta en ollu kyllä niissä tosissaankaan. Kaikkein hauskinta mitä nyt oon huomannu yhessäkin parisuhteessa, että kaikki kaverit ja tutut tietää mitä tapahtuu mut tälle tytölle ei kerrota mitään.. Hän on tossa viimesillään raskaana ja ukko pyörii tuolla toise muidun kanssa.. nice..
 
icefairy en oikein tunne niitä kamujen miehiä, nyt kun alkaa miettimään xD eli nää kamut joiden tiedän ettei petä, niin heidän miesten kaa oon ollut mieheni kaa juhlimassa, istumassa iltaa. Mutta nää vähemmän tapaamani kamut näen juhlistamassa ilman miestä tai kahvillakin ollaan oltu niin etten oo nähnyt heidän miehiä. He on kyllä törmänneet mun mieheen. Se raskaustestien tekijä on ollut teininä samassa riparissa ja mun mies isosena. niin mulla ei oo kyllä hajuakaan minkänäköisiä nää miehet on tai muuta..

mutta tasan on että jos joku oli nais- tai miespuolinen läheisempi ystävä pettää puolisoaan ni pistän kamun kertomaan ennen ku itse kerron

ja vielä lisäyksenä, en usko että mun mies pettää mua sillon kun hänellä on iltavuoroja, miesten iltoja tms. en usko että on koskaan mua pettänyt. <3 eli kun hän on töissä ni en ajattele sitä mahdollisuuttakaan tosisaan, mutta äskeisellä tarkoitin että yksin ollessa on aikaa pohtia hölmöjäkin asioita kun ei oo juttuseuraa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja misteli83:
Ja muuten! ! Miten ihmeessä teidän mahat on jo noin ISOJA :D
heh, samaa mäkin oon ihmetellyt. Ehkä meidän pitäis kanssa ottaa kuvat niin voidaan yllättyä itsekin ;) Mun täytyis kyllä joka tapauksessa ottaa, mutta kultani saa sen tänne laittaa sitten kun hänellä on aikaa, niin ja samalla laittaa sen ekan ultrakuvankin :)

Misteli83, puhuit tuossa siitä viimeisillään olevasta naisesta jonka mies liikkuu toisen kaa, pystyisitkö sä kertoa asiasta sille raskaanaolevalle?

mammyli ja alma 13+0
 
mä just otin ja tolta miehekkeeltäkin kyselin et miltä maha näyttää :D sanos et tuskin huomaa edes :D ja kun katto täällä olevia kuvia niin oli ihan hämmästynyt et noi on varmasti paljon pidemmällä :D ko biitsilläkin on biksuissa niin ei kyl mitään huomaa.. katotaa kuinka kauan pysyy piilossa :eek:
 
misteli83 mun kamulla huomasi vauvamasun aika myöhään, ja painoa hänelle tuli 17 kg. Pieni vauvamasu oli sit viimeisillään. Kamu on tosi siro, aivan mielettömän hoikka. Hänen mitat oli muistaakseeni ennen raskautta 57/172. Ja poika sieltä tuli =)
 
otin nyt masustani sellasen yöpaita kuvan , ku tuli juttua ni en malttanut odottaa...nyt koitan hakea jostain täältä aikaisemmasta keskustelusta ne ohjeet miten kuvia laitetaan tänne ni "yritän" itse laittaa :LOL:
 
Hei kaikille, yksi uusi liittyisi vielä joukkoon :wave:

Kävin kyllä toukokuussa oireita ihmettelemässä tuolla vauvakuumepuolella, mutta nyt vasta tajusin että täällä voisi olla oma pino tammikuun odottajille (LA 20.1.11) :D

Lyhyesti, miehen kanssa odotellaan esikoista, mulla ikää 23v ja miehellä 26. Meidän pieni oli puoliksi suunniteltu, mutta silti yllätys, jätettiin ehkäisy pois kun ajateltiin että josko vuoden sisään tärppäisi ja oli valtava (onnellinen) ylläri, että tärppäsikin laakista :heart:

Kiva että on tällainen vertaistukiryhmä, kaikki on niin uutta ja ihmeellistä että on jotenkin koko ajan hiukan pihalla kaikesta :LOL:

parel ja viuhti 11+5
 
Tohon mahakeskusteluun, mulla turpos jossain kasi viikon paikkeilla tosi kamalaksi palloksi ja nyt on sit pysynyt melko lailla samana koko ajan. Esikoiselta mulla oli melko iso maha, mut tuli sitä painoakin. Kuopuksen aikaan sen sijaan kävin jo ylimääräisessä ultrassakin kun maha oli niin pieni et ei edes käyrät riittäny. Nyt sit näin. Huomenna nla niin sit näkee millä käyrillä nyt mennään :D Toisaalta kuopus nyt sen 2-v. että ehkä mulla vaan "ripustukset petti" helpommin ku edellisellä kerralla (pojilla ikäeroa yli 4 vuotta) :LOL:

Jees, mutta nyt nukkumaan. Tulen huomenna kirjoittelemaan neuvolakuulumisia jahka kotiudun...

*muoks* Niin ja tervetuloa uudet mukaan!

Mussu & Myy 14+2
 

Yhteistyössä