*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

hurjalta kuulostaa kyllä TaCan tarina! Kauheata kohtelua kun itse elää epävarmuudessa koko ajan :/

Tänään käytiin kuuntelemassa sydänääniä ja kuuluihan ne :) 148 oli syke!
Nyt sitte vaa ootellaa np ultraa :p

10+1
 
voi ei TaCa!! :hug: :hug: Muistanko mä oikein, vai onko teidän pienokainen saanut alkunsa hedelmöityshoidoista? Uskon, että vauva on haluttu, mutta ymmärrän sun tuskan! Ihme, ettei sua oteta tarkkailuun, kun kerta vuodat noinkin usein. Eikö ne selittäneet yhtään enempää, tai tutkineet vuodon syytä enempää? Johan on ihmetouhua!! :kieh: Yritä nyt jaksaa kulta, me tuetaan sua täällä kyllä, tapahtui ihan mitä vaan!! :heart: :heart:

savara voi että, teillä jännitys nyt tiivistyy!! Tule sitten heti kertomaan monta siellä vatsassa on säilynyt, itse ainakin palan halusta tietää!! :heart:

omaa napaa kävi tänään töissä pieni työtapaturma, ja peukalo oli vähällä murtua. Tai itseasiassa sitä ei tiedetä onko siinä peräti murtumaa vai ei, kun lääkärikään ei halunnut ottaa riskiä röntgenen kanssa. Joten nyt on vasen käsi/peukalo paketissa koko loppu viikon, ja mukava lääkäri määräsi myös saikkua loppuviikon. Sanoi, että kun nyt olet tuossa upeassa tilassa, niin ota rauhassa, ja lepää loppuviikko :heart: Ei tässä oikein särkylääkkeitäkään saisi syödä, joten todellakin aion ottaa elukoiden kanssa iisisti...

neulainen ja klöntti 10+5
 
Istukasta sen verran että se on takaseinämässä mutta istukan reuna on kohdunsuulla eli todennäköisesti vuotaa siitä.

Kyllä lasta on yritetty ja toivottu 2vuotta ja alkunsa on saanut kotiinseminaatiolla!!
Tottakai toivon että pieni pysyy mukana mutta alkaa olla aikas poikki. ja tosiaan yön vietin sairaalassa ja tänään pääsin pois heti kun kaksi pussia oli annettu verta. Nyt jännään ja pelkään että alkaako kivut taas ja vuoto, sillä on outo tapa alkaa vasta myöhään illalla!!! Harmi että vaimo vaan on tänään töissä ja pääsee vasta yöllä joten täytyy ite sitte hyvissä ajoin soittaa ambulanssi jos alkaa siis vuoto!!!
 
savara: miten sinulta on seulanäyte otettu kun 3 on tulossa? kun sitähän ei tiietä kenestä se sit hälyyttää? minulta silloin kaksosista ei otettu just sen takia kun sitä ei voi tietää, ilmoita heti perjantaina mitä näkyi ultrassa :wave:

TaCa, voimia sinne :hug: :hug: toivotaan et vuodot loppuu ja pääset nauttimaan raskaudesta

Mutzilla ja tirriäinen 13+4
 
TaCa toivottavasti vuodot nyt loppuivat! Hurjan kuuloista menoa :eek:

Mutzilla Kunnallinen neuvolahan menee sen mukaan että kyseessä olisi ihan normi yksöisraskaus, koska heidän kirjoissa eka ultra on vasta np.Typeryyttä ehkä, mutta näin se menee. Seula otettiin ihan normaalisti, ja ultrassa selviää turvotukset. Jos varhaisultran tekijä olisi ollut lääkäri, olisi kyse hedelmöityshoidoista tms., olisi proseduuri ehkä toisenlainen.En tiedä. Nyt yksityisellä kätilön tekemää ultraa ei noteerattu juuri mitenkään.Neuvolan täti laittoi ultraajalle jonkun lisätiedon vain asiasta, että 7.vkolla on todettu kolme alkiota ja kaikilla sykkeet.

savara, ja trio 11+5
 
TaCa:Voi ei taas! Kyllä siellä koetellaan :( Voimia ja toivotaan vuodon stoppaavan! Ja anna palautetta asiattomasta käytöksestä, kunhan saat siihen voimia! Pistää niin vihaksi sun puolesta |O Aikoinaan sain todella kylmää kohtelua keskenmenojen aikaan julkisella puolella etten enää IKINÄ mene sinne. Väestöliiton puolesta liputan, vaikka maksaa, mutta saapahan inhimillistä kohtelua. Toki jos tarve on päivystysaikaan mennä niin sitten ei voi muuta!

Toive81 ja Sintti 10+5
 
Hurjia kokemuksia Tacalla. Tsemppiä kovasti :hug:

Me vietettiin tänään ihana päivä Alahärmässä Powerparkissa. Kaikki meni kivasti, ainoastaan 2,5 tunnin istuminen kuumassa autossa ei ollu kivaa :(. Onneks tulomatka oli rauhallisempi ku kumpiki poika simahti.

Painosta: mulle on tullu lisää jo melkeen 3 kiloa. Toivottavasti tässä pikkuhiljaa tasottuu kuhan alkaa kunnon ruoka maistuun.

t. Tammitähti ja Tirppiss 12+1
 
mikä on kotiinseminaatio??? paljon voimia tacalle :hug:

kauanko teillä on menny ku olette tilannu tavaraa netistä? tilasin sen kotidoblerin viime to.. tulisiko jo pian... oli joku keijut sivu vai mikä lie... tais mennä ihan arvailuks

huoenna puntari päivä itsellä ja nyt on oikeesti pakko lopettaa tää iltamässäily

palataan myöhemmin paremmalla aikaa


memmu ja valtsu 15+1
 
savara ja mutzilla toisesta pinosta huikin. Mulla siis kaksosraskaus, joka hoidoilla aikaansaatu ja erikoislääkäri ultrannu, niin silti kaikki seula verikokeet otettiin. Sitä myös ihmettelin, mut aattelin et ei oo mun asia kyseenalaistaa ammattilaisia :D
 
Susa91 :'( Paljon voimia ja halauksia :hug: :hug:

TaCa Paljon jaksuja ja tarrasukkia pikkuiselle.Todella hurjalta kuulostaa. Nyt vain lepäät ja otat rauhallisesti :hug:

(.) Oikeestaan ei mitään uutta kun vain odotellaan innokkaasti torstai-iltapäivää ja np-ultraa :heart: :heart: Näkee taas pikkuisen...Ja jos sitten sen jälkeen uskaltaisi kertoa uutisen maailmalle...


Ninnipo ja Masumussukka 12+2
 
icefairy: Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Mutzillalle hauskaa lapsentonta loppuviikkoa. :)

Mussulla ihanat kuvat. :heart:

Voi TaCa. Olihan taas hurja reissu sulla. :hug: :hug: Ja olisit vaan käynyt sen lääkärin päälle ja laittanut hormoniheittelyiden piikkiin jos siitä sanomista olis tullut... :kieh: Kai sulla on nimi muistissa niin mikäli jatkossa kohdalle osuu niin voit suoraan vaatia vaihtoa? :hug: Tosi paljon voimia, sais jo loppua noi sun hurjat tilanteet. :hug: :hug: :hug:

Jeccikalla myös hyviä uutisia. :heart: Paremmilla mielillä jaksaa odottaa ultraa. :heart:

Memmu: Mä tilasin raskauskeijusta sen bola- korun ja tuli seuraavana päivänä. Tosin en tilannut mitään suurempaa, se tuli ihan kirjekuoressa...

Tervetuloa misteli83 ja onnea. :heart:

Mä kävin tänään etsimässä parista lastentarvikeliikkeestä sellaisia masutuubeja, mut en löytänyt. Tukivöitä oli kyllä, mut en sellaista halua... Ainakin silloin hm:llä oli ihan tuubeja kun kakkosta odotin, mutta en sielläkään nähnyt enää... Jos ei sitten nettikaupassa oo, en ole katsonut... Mä en kovasti noista nettikaupoista innostu, mut kaippa ne pitää kurkkia... Täälläkin joku viitseliäs oli laittanut monta linkkiä eri paikkoihin... :heart:

Omaan napaan ei kummempia... Pahoinvointi on jälleen muuttunut jaksottaiseksi, ja ajoittuu aamupäivään ja iltaan. ihan kiva sinänsä niin jää kuitenkin sitten aikaa päivällä tehdä jotain kun on ihan hyvä olla. :LOL:

Me lähdetään huomenna reissuun pariksi päiväksi, joten tulen viikonloppuna sitten taas lueskelemaan ja kirjoittelemaan, kännykällä on niiiiiiin hidasta käydä näillä sivuilla ettei mun hermo sitä jaksa... :D

Toivotaan että nyt jo kaikki mukana olevat pysyy mukana ja uusia toki mahtuu vaikka kuinka. :heart: :heart:

Aurinkoista ja lämmintä viikkoa meille kaikille. :wave: :wave:

Shamandalie ja Itikka 12+6 :heart:
 
huomenta vaan! tää tulis poksumaan!
TACA: aika hurjalta kuulostaa. jaksuja sinne!

mulle on taas iskenyt epäusko kun ei tunnu oikeen miltään, olis edes se dopleri niin vois kuunneella, tasan viikko ultrasta ja nyt jo ihan hermona.. seuraava ultra elokuun lopussa ja neuvola sit joskus syyskuussa :(

mites muut on selvinneet helteistä? mulla on nyt viikon jatkunut kova päänsärky ja voimat ihan loppu, tuleva ukonilma varmaan vaan pahentaa tilanetta ja mietin et pitäiskö soittaa neuvolaan ja pyytää apuja tähän jomotukseen kun pitäis jaksaa töissä ja sit vielä tytsyn kanssa kotona..

hippu10 ja pieni 13+0!
 
Alkuperäinen kirjoittaja savara:
TaCa toivottavasti vuodot nyt loppuivat! Hurjan kuuloista menoa :eek:

Mutzilla Kunnallinen neuvolahan menee sen mukaan että kyseessä olisi ihan normi yksöisraskaus, koska heidän kirjoissa eka ultra on vasta np.Typeryyttä ehkä, mutta näin se menee. Seula otettiin ihan normaalisti, ja ultrassa selviää turvotukset. Jos varhaisultran tekijä olisi ollut lääkäri, olisi kyse hedelmöityshoidoista tms., olisi proseduuri ehkä toisenlainen.En tiedä. Nyt yksityisellä kätilön tekemää ultraa ei noteerattu juuri mitenkään.Neuvolan täti laittoi ultraajalle jonkun lisätiedon vain asiasta, että 7.vkolla on todettu kolme alkiota ja kaikilla sykkeet.

savara, ja trio 11+5
onpas jännää kun meillä neuvolassa, kunnallinen, tehdään alkuraskauden ultra noin 10 viikolla sikiöiden lukumäärän selvittämiseksi ja kyllä sen perusteella mua hoidettiin jos kaksosraskaus-odottajana, meillä sen tosin tekee läääkäri, mut kuitenkin, np_hen mennessä oli kaikki tiedot koneella ja kysissä tiedettiin että riskiraskausodottaja tulossa

itse tilasin raskauskeijulta dopplerin perjantaina ja eilen kuulemma laitettu postiin, tuli ihan sähköposti asiasta

Tänään ois neukkula, saa nähdä mitä täti tuumaa siirretystä lasketusta ajasta :LOL: saako sitä koneelle vaihdettua enää :LOL:

nyt noiden lasten herätykseen et kerkiiskin sit sinne

Mutzilla ja tirriäinen 13+5
 
Toivottavasti Tacan tilanne jo helpottaa ja vuodot loppuvat. :hug:
Ihania kuvia olette lisäilleet. :) Mulla harmittaa, kun en ole kuvia saanut kotiin, vaikka tosiaan meillä katsotaan ultralla neuvolassa joka kerta. Ilmeisesti ei kuitenkaan anna kuvia mukaan.. :( Pitää ensi kerralla pyytää!

on: Eilen tosiaan kävin np-ultrassa, 1,2 ml oli tulos, eli ei huono. Kävin myös veriseulassa, tuloksia odotellessa.. :) LA varmaan muuttuu myös, tällä hetkellä pitäisi kuukautisista laskettuna olla rv 12+4, mutta on joka kerta ultrassa vastannut tasan viikon pienempää. Rakenneultassa lääkäri sitten katsoo siirretäänkö la:ta. Terkkari ei pitänyt sitä mitenkään varmana,että sitä vaihdetaan, hassua minusta, jos kuitenkin viikollakin heittää.

Täällä on taas tulossa ihana päivä. Pitäis keksiä jotain kivaa tekemistä esikoisen (11kk) kanssa. Ehdotuksia?:)

iitu + pikkuinen 11+4
 
mies otti eilen illalla kuvan mun iltaturvotuksesta :D



Kiloja tullut pari lisää, nyt lähentelen mun kammoamaan 60kg rajaa, ja kohta alkaa varmaan itkettää kun menee yli. En ole koskaan mennyt sen yli, enemmänkin olen pysynyt siellä 50kg tuntumassa. Nyt keväällä tuli vähän kiloja lisää kun aloitin työt, tosin ne kilot oli ihan lihasta, mutta ei se vaa'assa silti hyvälle näytä. Nyt vielä tämä jatkuva turvotus :ashamed:

neulainen ja klöntti 10+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja milona:
savara ja mutzilla toisesta pinosta huikin. Mulla siis kaksosraskaus, joka hoidoilla aikaansaatu ja erikoislääkäri ultrannu, niin silti kaikki seula verikokeet otettiin. Sitä myös ihmettelin, mut aattelin et ei oo mun asia kyseenalaistaa ammattilaisia :D
Näin minäkin sen ajattelin :)

 
[/quote]onpas jännää kun meillä neuvolassa, kunnallinen, tehdään alkuraskauden ultra noin 10 viikolla sikiöiden lukumäärän selvittämiseksi ja kyllä sen perusteella mua hoidettiin jos kaksosraskaus-odottajana, meillä sen tosin tekee läääkäri, mut kuitenkin, np_hen mennessä oli kaikki tiedot koneella ja kysissä tiedettiin että riskiraskausodottaja tulossa
No, Oulussa ei kunnallinen tarjoa varhaisultraa, vaan tuon niskapoimun, jossa selviää sikiöiden lkm muiden asioiden lisäksi.Mielestäni parilla viikolla ei ole suurtakaan merkitystä asiassa, rv10 vai 12.Tästähän seurannat kuitenkin sitten jatkuvat sairaalassa, riskiraskauden takia.Näin ne käytännöt vaihtelevat, tässäkin kohtaa..

savara, 11+6

Muoks.Hupsista, lainaukset väärinpäin :)
 
Minutkin voi muuten päivittää tuonne LA aikoihin ja synnytyssairaalaa en vielä edes tiedä :) ehtinyt miettiä niin pitkälle kun jännittää aina seuraavaa ultraa ja onko kaikki hyvin vielä. Olin ihan järkyttynyt kun sain jo tietää sukupuolenkin näin ajoissa :) <3

mitä kaikkea sitä täytyykin ostaa ja hankkia ja ja ja eikä vielä edes uskalla tehdä hankintoja tai edes kertoa kenellekään kun mistään ole vielä varma..kiva tilanne näin esikoisen kanssa :) mutta iloisin ollaan kuitenkin :)

Ainiin ja täällä juhlitaan jo masujen kasvamisesta ja mulla ole tapahtunut mitään vielä vaikka 13 + 2 .ihan biitsikunnossa edelleen ..
 
misteli83 Onnittelut ja tervetuloa!

TaCa Tarrasukkia oikein paljon ja vuodonkarkoitussäteitä!!! Ja toivottavasti et törmää tuohon lääkäriin enää...Valitusta vaan eteenpäin!

(.) Me lähdetään kohta reissuun, ainakin pariksi päiväksi Turkuun, en tiiä sit jatketaanko viel muualle. Joten en varmaan koneen ääreen heti pääse. Lapset on ihan täpinöissään, joten ei tässä auta muu kuin pakata auto ja lähteä :D

BellaMarie & Heppuli 13+6
 
Muutto takana ja nettikin toimii. :)

Koitan kommentoida osaan teksteistä, mutta kaikkiin ei pysty. :ashamed: Olette niin paljon kirjoitelleet.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. :heart: Ja ihania ultrakuvia. Omaani en ole jaksanut skannata.

Taca, olipa sulla raju kokemus. :hug: Ja silti pikkuinen elossa. Apua ja vielä lisää on sulle kerennyt tapahtumaan. Voimia kovasti tilanteeseen, vaikka pieni vielä matkassa on pysynytkin. Toivottavasti kaikki päättyy lopulta hyvin ja vuodot loppuvat. Todella törkeää kohtelua olet saanut lääkärin osalta.

vessareissuista Täällä ei ole tarvinnut käydä yön aikana vessassa, paitsi nyt flunssassa olen heräillyt ylös yskimään ja käynyt samalla vessassakin. Ehkä pitäisi juoda enemmän nesteitä, sillä en välttämättä juo kuin lasin tai pari päivän aikana. Vesikin maistuu jo paremmalta kuin alkuraskaudessa. :)

M1n1 Hienoa, että napatyrä oli kadonnut. :flower:

Helinäkeiju OHO mikä kuva vatsasta. =) Ihanan iso, ei varmaan jätä muita epävarmaksi sen suhteen, että oletko raskaana vai et. Mulla on turvotukset kadonneet ja vatsa ei pömpötä ku pari senttiä alhaalta ja sitäkään ei näe vaatteet päällä.

Tervetuloa misteli83 :flower:

).( Viime maanantaina alkanut flunssa jatkuu vieläkin, mutta taitaa onneksi olla menossa pois. Hammasta särkee ja mietin, että jos se jatkuu, niin pitäisikö käydä lääkärissä, kun se voi viitata poskiontelontulehdukseen. Hieman on mietityttänyt, että onko masussa kaikki hyvin. Olen kyllä netistä lukenut, että flunssasta ei pitäisi mitään haittaa olla sikiölle, mutta silti sitä miettii kaikkea.
Muutto on takana päin ja aika tuskainen se oli kipeänä. Viime viikon söin vain pakastepizzoja, sillä ruokatarvikkeet olimme jo tuoneet uuteen asuntoon. Täytyisi ryhdistäytyä noiden syömisten suhteen, kunhan paranen kunnolla. Mies oli viime viikon ja tämän viikon arkipäivät työmatkoilla, joten minä täällä yksin koitan saada paikkoja normaaliin kuntoon. Kauhea sekasorto ympärillä, en oo tällaiseen tottunut. :)

Tuittu- 14+1
Toivottavasti on viikot oikein. Päivät muistaa siitä että maanantaisin poksuu, mutta viikkojen kanssa on vähän niin ja näin. :)
 
hippu10 aivan sama olo mullakin oli tuossa 2 päivää sitten, iski kauhea pelko et pikkuinen ois lakannut olemasta..jotenkin kummasti ttuli se olo.. mutta nyt taas ihan eri olo mulla..=) kai ne on jotain mielialanvaihteluita ja kasvattavat vaan kiintymään pikkuiseen
:)

mammyli ja alma 13+0
 

Yhteistyössä