*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Me ollaan kyllä kerrottu kaikille jo raskaudesta ketkä on kysyny ja facebookissaki olen jo kuuluttanu asiasta :LOL: Siellä nyt ei kummiskaan mitään turhia kavereita enää edes ole niin hyvässä piirissä uutinen on pysyny :) Töissähän ne tiesi asiasta jo ennenku kesälomalta menin takasi, pomo kysy vaan suoraan ku näki minut että vauvoja sitten aloit tekemään ja ihmeen hyvällä päällä oli :D Kummiski ois pakko ollu kertoa heti ettei se mulle iltavuoroja pistä, minä en niitten aineitten kanssa tee enää töitä mitä siellä käytetään.

ppiitu tervetuloa :flower: Pistä Mutzillalle yksitysviestillä vielä ne tiedot niin sieltä sitten ne päivitetään tuonne listaan :) Tänne tekstin joukkoon ku ne saattaa hukkua helposti. Niin ja onnea tuleviin häihin! Me kuulutaan siihen joukkoon jotka meni salaa naimisiin, minun vanhemmat ja ukon äiti oli paikalla vaan (isä on kuollut). Ja poju tietenki ku oli sillon alle vuoden ikänen :) Ja yks ainut kaveri tiesi etukäteen asiasta.

Vitamiinit minä syön Multivita Raskaus & imetys-vitamiineja. Hemppa oli laskenu ni senki takia pitäs noita muistaa syödä ettei tarvis rautakuuria alottaa.

Talvitakista mulla meni jätkää odottaessa ihan tavallinen talvitakki koko talven, täällä oli vielä toukokuussa niin kylmä että sitä tuli käytettyä :D Toivottavasti menis nytki sitten.

(.) minä oon siistijä, eli seisaaltaan koko päivä ja hirveesti kävelyä. Välillä aivan tajuttoman raskasta varsinkin jos koko päivän petaa petejä. Kiire on ihan hirvee ja hemmetin kuuma niin huono olo siellä tulee. Nyt oli eilen ekaa kertaa alaselkä jo niin kipee että ku kumartu niin ei meinannu pystyyn päästä. Tukivyö pitää pistää tilaukseen heti ku tuo maha alkaa painaa yhtään enemmän. Nyt onki onneksi pari vapaapäivää, mutta kotona oli niin hirvee siivo että aamu meni siivotessa :D

Susanna & MyttyRyttynen 12+6 :heart:
 
Täällä taas pienen tauon jälkeen. Muutettu on, tosin järkkäilyä riittää ennen kun kaikki tavarat löytää paikoilleen...
Tooosi paljon tekstiä tullut, lukasin läpi mut millään en muista mitä kaikkea on kirjoteltu.
Täällä sairasloma jatkuu huonon olon takia, loppua ei näy :( Viime viikolla tuli käytyä np-ultrassa, siellä kaikki hyvin, rauhallinen kaveri siellä köllötteli :heart:
Tuun lukemaan teiän kirjotuksia paremmalla ajalla, nyt on pakko koittaa järjetellä tavaroita jos sais kämpän johonkin kuntoon....tiinu83 & masuasukki 13+0 *poks*
 
Uusille tervetulotoivotukset! :flower:

Vitamiineista. Itsekin olen miettinyt,että pitäisi ostaa tuollaisia raskausvitamiineja. Ja kalkkitabletteja, kun en juo maitoa. Vauva syö muutoin minun luut ihan heikoiksi! :eek:

Täällä on aivan ihana ilma! Käytiin pojan kans ulkoilemassa reilut pari tuntia. :) Nyt pitäis siivoilla koti kuntoon.. Ei millään jaksais,kun on kaksi koiraa sotkemassa. Voitte vaan kuvitella kuinka paljon koirankarvoja meillä on, vaikka imuroin joka päivä. :/ Nyt ollaan päätetty luopua toisesta koirasta, lähtee uuteen kotiin ensi viikolla.. Se on kyllä helpotus, vaikka ikäväkin tulee. Ei vaan tahdo rivitalokaksiossa olla tilaa 2 aikuiselle, kohta kahdelle lapselle ja kahdelle koiralle. ;) Jostain on pakko luopua. Täällä taisi olla joku muukin, jolla on kaksi koiraa. Miten saat kodin pysymään siistinä karvakasojen kans? Entä tietääkö kukaan miten saisi tuon kamalan koiranhajun pois sisältä?

MUOKS! Viikot unohtui..

iitu + pikkuinen 12+0 POKS! :heart:
 
En oo tänne pitkään aikaan mitään kirjotellu,mutta ahkerasti oon teidän muiden tekstejä lukenut. =) Tulin kertoon vähän kuulumisia,meillä oli viime viikolla se NP-ultra ja kaikki oli hyvin,siellä se pikkuinen heilutteli kättä meille ja hyppi minkä kerkes. :) :heart: Ja laskettuaika ei muuttunut ultrassa mihinkään suuntaan,vauvan kasvu täsmäs täysin viikkoja. =)
Äsken tulin sitte neuvolalääkärin luota,siellä myös kaikki hyvin,mutta itelle jäi tosi huono fiilis siitä lääkäristä,tosi tylyn olonen ja tutkimuksenki teki tosi nopeeta ja sydänääniä kuuneltiin vaan sen verran että just sain kuulla että siellä vauvan sydän löi. :( Ja kaikki mitä kyselin lääkäriltä niin vastaukset on vaan tyyliin: "Joo,aivan" Niin justiin,enpä tiiä"..että tämmönen lääkäri täällä..Onko muilla huonoja lääkäri kokemuksia? Mut pääasia että kaikki oli hyvin.:)
Nyt voi hyvillä mielin lähtee reissuun lauantaina! Niin ja mulla muuten ollu toi HB tosi huono joka kerta mut tänään se oli jopa 126!!! =) Ja ihan noilla raskausajan multivitamiineilla sain sen nousemaan,onneks nousi ettei tartte lisä rautaa alkaa syömään.

Jenkka ja masuasukki 12+6
 

Uusille tervetuloa :flower:

(.) Tässä pikaseen piipahdan... Kohta autonkeula kohti Länskää ja ultraa... Pikkuneiti menee siksi aikaa kummitädilleen ja ukko aiko tulla mukaan. Sopivasti töistä ukolla vapaata =)
Ei tarvi yksin mennä. Mutta nyt laittaan kaikki valmiiksi ja sit menoksi...
Illemmalla lisää

Ninnipo ja :heart: Masumussukka 12+5 :heart:
 
:wave: Tervehdys pitkästä aikaa! En ole ehtinyt juuri koneella istua eikä täälläkään siis ole tullut käytyä viikkoihin. Olen ihan pihalla kaikesta vaikka muutaman sivun ehdinkin lukaista.
Päällimmäisenä jäi mieleen Tacan tilanne. Helpottaako vuoto yhtään?? Tsemppiä!!

Ultrakuulumisia oli myös muutamalla, onnea niistä :)

(.) Np-ultra takana. LA siirtyi 31.12 --> 6.1. Tuolla pinossa oli se nettilaskurin antama LA 1.1.2011 mutta se muuttui neuvolassa joulukuun viimeiseksi. Pääperämitta oli 5 cm, nt:tä 1.5mm, kaikki ok. Sen jälkeen olen ehtinyt käymään jo ensimmäisessä neuvolalääkärissäkin jossa lähinnä kuunneltiin sydänäänet ja otettiin papa. Pienen sydän löi 140. Painoa on tullut parisen kiloa, mut en jaksa niistä stressata. Jos ei noita ultrakuvia olisi niin ei kyllä uskoisi että tässä raskaana ollaan! Maha ei ole kasvanut ollenkaan eikä mitään oireitakaan enää ole. Väsymys ja kuvotus on pysynyt jo usemman viikon poissa.
Pystyn nukkumaan vielä mahallani mikä on luksusta. Nautin nyt täysillä kun tiedän ettei se loppuraskaudesta enää onnistu. ;)

Taidan siirtyä lueskelemaan lisää kirjoituksianne nyt kun tyttökin on unilla.

Karkki ja pieni 14+6
 
parel & ppiitu Tervetuloa mukaan!!!

Taca : Ihanaa, että vuoto vähentynyt ja hienoa, että nt-ultrassa kaikki hyvin!!!

Ninnipolle onnea ultraan!

Mutzilla Tosi kiva, että saat tuon ylimääräisen ultran. Jossain on sentään ymmärtäväistä hoitohenkilökuntaa! Ei niin, että mulla olis ollut mitään huonoja kokemuksia itellä, mutta mitään ylimääräistä ei täällä pk-seudulla kyllä saa.

Jenkka Eipä ole kokemusta neuvolalääkäristä, kun sen tapaa täällä vasta ekan kerran joskus 26 viikolla. Ja kaksi edellistä raskautta meni toisessa kaupungissa, niin on nyt uusi neuvola ja uudet tyypit hoitamassa tätä raskautta. Edellinen neuvolalääkäri mulla oli kiva ja oli viel lisäks gyne, niin osas asiansa.

Taiteilin itsestäni masukuvan, kun mies oli tekemässä ruokaa meille niin ei ehtinyt kameran ääreen ja malttamattomana halusin kuvan pistää tänne. Mulla ainakin on masu kasvanut...



(.) Kotiuduttiin tänään Turusta, missä lähinnä oltiin siis Caribian kylpylässä. Puolisen tuntia ehdittiin olla kotona kun varattiin Tukholman risteily :D Vähän tämmöinen lomailukuume päällä. Mietin tässä jo, että koska sitä sitten lähtisi Pohjanmaalle siskon luokse.
Viime yönä näin unta, että olin ultrassa ja siellä varmistu, että on terve vauva ja että on poika. En tiedä miten se nyt ultrassa selvis, että on terve, mutta näin se unessa meni. Poikaolo mulla kyllä on ja mahakin näyttää ihan poikamasulta jo nyt. Siltä osin "enneuni", että kotona odotti kirje labrasta, jossa todettiin, että verikokeen ja ultraäänitutkimuksen yhdistelmätulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu. Ja kirjeen lopussa jopa toivotettiin "Hyvää jatkoa raskaudellesi".

BellaMarie & Heppuli 14+1
 
Täällä poksutaan 14+0, olo on väsy ja kukkaro on laiha, täällä siskon luona vantaalla ollaan ja siskontyttöjen kanssa ja tädin kanssa ravattu ikeat ja jumbot läpi ja hääkamiksia ostettu ihan kunnolla :D sen siitä saa kun mut päästää ilman lapsia liikenteeseen :LOL:

Huomenna sitten nokka kohti kotia tyttöjen ja tädin kanssa ja nauttimaan mansikkakarnevaaleista ja uudesta vessasta. Vesi ei taida tosin sinne vielä tulla, mut muuten on valmis jo, ihanaa!!! :heart: :heart:

Päivitykset teen sitten kotona, kun ei tätä läppäriä osaa käyttää :ashamed: :whistle:

Mutzilla ja tirriäinen 14+0 :heart:
 
Muillakin ainakin jotain selkäsärkyjä..mulla on nii samperin pahat selkäkivut ettei välil pysty kävelemään tai saa otettua askelta ko ei vaan pysty..mukavaa :D Mitenkähön niistä pääsisi eroon vai pitääköhän mennä lääkärin pakeille asiasta.. siivoomistyöhön en varmasti edes pystyisi enää en sitten millään..

ja bellamarie ihana masu!!! :heart: omaa ootellessa :)

Ainiin ja tänään kerroin töissä..alkoivat heti miettimään ketä tulee sijalle jos sairaslomia ym..mutta oli ihan positiivisiä ja ilosia sekä onnittelivat :) ja kauheasti tuli myös neuvoja mitä saa ja mitä ei saa tehdä :)

se on hyvä kun ite en vielä tiedä puoliakaan.. :)
 
Talvitakeista: Esikoinen on syntynyt helmikuun kovimmilla pakkasilla, alkutalven meni ihan normitakki päälle mut joulukuun lopulla piti ostaa kokoa isompi väljä toppatakki joka on jemmassa edelleen ja tulee käyttöön myös ensi talvena =)
Onhan niitä toki oikein äitiysajantakkejakin mut ihan hyvin pärjäsin vain vähän isommalla koolla ja sopivalla mallilla =)

Vitamiineista: ostin purkillisen multivitan raskaus ja imetysajan vitamiineja mut aika harvoin muistan sieltä pillerin napata suuhuni. Luotan aika pitkälti siihen että saan ruuasta kaiken tarvitsemani.

Huomenna eka ultra.. jännittää jo aika kovin!

Avokado 11+5 :heart:
 
Vitamiineista itsellä ei tuu syötyä oikeestaan niitä, talvisin d-vitamiinia vain.. nyt raskausaikana joudun syömään vain kalkkitabletteja! neki oksettaa ku on niin isoja ja ei meinaa mennä alas.. iso työ se puolittaminen :D
iitu- tähän väliin pakko sanoa oma mielipide! Olen niiiiin onnellinen kun meilä ei ole
eläimiä enää! meilä oli kaks kissaa ja annettiin ne mummole kun ärsytti se ku hirveesti lähti karvoja ja ku esikoinen synty niin ongelmaksi asti hyppivät vaunuihin ja itkuhälytinkään ei aina hälyttänyt! Ja nyt on ihanaa ku puolivuotta ollu karvaton talo :D EI enää ELÄIMIÄ meille! kiitos :D ja tiedän että täälä on eläinrakkaita (itsekin tykkään eläimistä :)

tasan kaks viikkoa ultraan!

10+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja TaCa:
Ihanaa... yö kotona ilman kipuja ja suureempaa vuotoa. edelleen tiputtaa mutta mulle se alkaa olla jo normaalia!!

Ihania masukuvia :heart:

:heart: Ainakin tunnut olevan paremmalla mielellä :) Hienoa. :) Ja hyvä et alkaa vuoto vähentyä. :) Ja onnea hyvistä ultrauutisista. :)

Mutzilla: Hienoa et sydänäänet kuuluneet. :heart: Sitten alkaa jo neuvolakäynneistä olla iloa kun ne kuuluu... :)

misteli: onnea pienestä prinssinalusta. :heart:

On täällä kyllä ihania masukuvia ja ultrakuvia. :heart: :heart:

Tervetuloa parel. Ja onnea. :heart:

Mutzilla: Mä mietin tota samaa mahakuvasta, et en ihan äkkiä tänne voi laittaa kun kaikki on niin solakoita söpön masun kanssa. :LOL: Tosin mulla riippuu vaatteista myös näkyykö mahaa vai ei. Toisissa näkyy ihan selkeesti ja toisilla pystyy peittämään vielä...

ppiitu tervetuloa. :heart: Ja tuplasti onnea, vauvasta ja häistä. :heart: :heart:

Vitamiineista: Aloitin syömään kun raskausyritys alkoi. Ensin oli Multvitan raskaus vitamiinia ja nyt on multitabsia. Vai oliko se toisinpäin? :LOL: Anyway, nyt on sitä missä on yhdessä tabletissa sama määrä aineita kuin toisen merkin kahdessa tabletissa... :whistle:

Tampereen reissulta palattu. Muuten meni hyvin kaikkineen, mutta kuumat kelit imi kaikki mehut ja pahoinvointi pahentui... :x Tänään kotiuduttiin, ja huomaa ettei ole pariin yöhön kunnolla nukkunut eikä päivälläkään juuri levännyt kun pahaolo on tänään ollut aamusta asti. Nyt siis nukkumaan.... :D

Ai niin, piti vielä se mainita, että mulla on poikaolo, ainakin vielä... :whistle:

Mutta nyt pitää mennä taltuttamaan pahoinvointi et pääsee nukkumaan. :wave:

Shamandalie ja Itikka 13+2 :heart: (jos en ole jälleen väärässä päivässä ja väärillä viikoilla... :LOL: )

P.S. Tää menee maanantaina työhaastatteluun. :D Tosin haen omaa vanhaa paikkaani, mut näin se menee... Toivottavasti tulen valituksi. :D Tosin ei sekään niin varmaa ole, koska eivät olleet tyytyväisiä kun tein palkankorotusanomuksen keväällä... :whistle: Nooh, toivotaan parasta. :)
 
Huomenna kommentoin kirjoituksia nyt omaa napaa ja ultra kuulumisia....

Elikkäs pikkuinen kasvaa normisti kaikki oli ok ja vastaa täydellisesti viikkoja.Todella vilkas pikkukaveri ei meinannu paikalla pysyä sen aikaa että mitat saa ottaa...
Niskaturvotus oli 0.5 ja pituutta oli 6,3.
Oli aivan ihana katella pikkuista :heart: :heart: Rakenneultraankin antoi ajan sitten saman tien ja se ois sit 3.9...jotain odotettavaa jälleen :D

tässä olisi kuvaa pikkuisesta...vähän valo heijastuu kuvapaperista mutta...




Ninnipo ja :heart: Masumussukka 12+6 :heart:
 
Heipat pinoon B)

Olipahan urakka lukea 6 päivän tekstit ja nyt pää ihan tyhjä...mieleen toki jäi Tacan koettelemukset ja kovasti voimia siihen suuntaan. :hug:

Uusiakin oli rantautunut, tervetuloa vaan :D

Meille kävi tosi inhottavasti tuon mökkeilyn kanssa. Olin jo keväällä varannut meille mökin mikkelistä ja kuinka ollakkaan, kun paikan päälle päästiin ei mökki vastanutkaan sitä mitä omistaja oli mökistä antanut ymmärtää. Siis 20 metrin päässä mökistä oli venesatama, yleinen uimaranta, pubi karaokeiltoineen ja kaiken kukkuraksi se mesta osoittautui jonkin sortin lomakyläksi :eek: Kyllä siinä oli itku lähellä, kun tajuttiin että kauan odottamamme mökkiloma meni nyt sitten viduiksi :ashamed: :( :x
Eipä ollut mökin omistaja halaistua sanaa maininnut noista edellämainituista seikoista ja siitä kun hänelle mainitsin, sanoi vaan että kyllä hänellä on ollut tapana sanoa, minä siihen, että nyt on kyllä niin, että on jäänyt sanomatta ja hampaat irvessä olin etten ois ruvenut itkemään.... :$ :ashamed: :eek: :eek:
Jäätiin muutamasi päiväksi, kun kerran varausmaksu oltiin maksettu ja sitten vaihdettiin maisemaa.itse mökki oli juuri sellainen kuin nettisivut antoivat ymmärtää, mutta tosiaan tuo ihmisten hälinä ja rauhattomuus...yms sellainen ois TOKI pitänyt myös mainita ja tätä mieltä oli myös kuluttajaviranomainen..Tekisi mieli tuosta asiasta tehdä vähän isompi juttu, mutta mikään ei kuitenkaan korvaa MIELIPAHAAMME! :ashamed: :ashamed:

Noh nyt kuitenkin kotona ja käytiin matkalla (pitkän harkinnan jälkeen) hakemassa meille uusi perheenjäsen 9 viikkoinen pitkäkarvainen kilppari kissanpentu..



Hommaa riittää ja 10kk likka ihan ihmeissään tuosta rääpäleestä :heart:

Omat olotilat; Ihan yes...painoa tullut 1 kg ja väsymys osittain poistunut ja välillä tuntuu siltä että, onkos tuolla kaikki hyvin, niinkuin moni oli kirjoittanut...mutta uskottava ja luotettava se vaan on =)

Kommentoinnit jää nyt kun ei voi muistaa 6:lta päivältä kaikkea :p

Pt ja Kille 13+4 :heart:
 
Jännä miten näyttää että aika monella taitaa olla poikaolo :) Ois kiva tehä sellanen galluppi että kumpaa sukupuolta kukakin luulee odottavansa ja katsoa sitten tammi-helmikuussa että miten on veikkaukset pitäneet paikkansa :)

Eilen läksin pumppii yli kuukauden tauon jälkeen. Pahoinvoinnit ja rankka väsymys esti lähes kaiken liikunnan mutta nyt kun olo on parantunut niin päätin vihdoin ottaa itteäni niskasta kiinni. No alkuun tuntu ihan hyvältä mut ottaen huomioon että salissa oli varmaan +40 lämmintä ja parikymmentä hikoilevaa kanssajumppaajaa niin puolenvälin jälkeen jo meinas happi loppua ja täristi ja pyörrytti. Oli vähän heikko olo reenin jälkeen. Mies käy n. 3-5 kertaa viikossa salilla ja meinas etten sais enää pumppii mennä ettei vaa satu mitää, hän alkais reenoittaa minuu sitte salilla, ehkä se on parempi niin, salilla ei niin hengästy ja voi mennä enemmän omaan tahtiin. Olin saanu reenattua kropan kohtalaiseen kuosiin ennen tätä raskautta ja haluaisin edes jollain tasolla ylläpitää lihaskuntoa ettei tarvi sitten ens vuonna ihan nollasta lähtä.

Talvitakkikysymykseen sainkin pari vastausta, ehkä minunkin on vaan käytävä jostain alesta ostamassa joku iso toppatakki jolla porskutetaan se pari kylmintä kuukautta...tai voihan se olla että tulee ihan loskatalvi...

MamaDeDos + matkustaja 11+1
 
Nythän varmaa saa alesta talvitakkeja! Mulla on semmonen iso talvitakki, meinaan että mahdun siihen. Jos en, ni sitte miehen laskettelutakkii ainaki! :D
Täällä meillä sisällä on nii kuuma!!! Mies tuli aamulla 5 töistä kotii ja meni avaa parvekkeen oven, koska ei sais unta ku täällä läkähtyis, itse en sillo kokenu et olis kuuma, mutta ku menin nukkumaa ni sillo oli! Ja nytki on. Hiki vaan valuu ja poikakin on ihan nihkee hikinen. :/ Jos tänää päästäis vaikka uimaan. :)

icefairy&Linnun Lyy 12+5
 
PainostaMulla lähtö n.57kg ja viime pe neuvolassa oli 59kg.

Lomalla oltiin ja eilen tultii kotia, koko loman ajan sitä mietti aina jossakin vaiheessa sitä viime viikon neuvola reissua. EIlen sitten tuli todella paha mieli kotona ja päätettiin että varataan tuohon yksityiselle aika täksi päiväksi. Onneksi saatiin vaikka varoitus aika näin lyhyt.
Eli mennään ultraan klo 14.00. Saa ainaki mielenrauhan.

Keiju ja Tirppa Rv 11+3-12+2
 
mä yritän tässä helteessä pohtia mitä haluaisin tehdä syksyllä. En vaan saa mitään järkevää ajatusta aikaiseksi. Harjoittelu loppuu nyt tän kuun lopussa, sit vois pitää pari viikkoa lomaa. Sen jälkeen joko työttömäksi, tai sitten töihin jossa pelkään uuvuttavani itseni. Hitto :ashamed:

Illalla mennään kuitenkin kavereiden kanssa leffaan ja syömään :heart:

neulainen ja klöntti 11+2
 
Ai niin, elukoista :heart:

Onnea pikkutoiveelle uudesta tulokkaasta! Valitettavasti kissojen luovutusikä vaan on vähintään 12vko, toivotaan ettei pikkuiselle tule liian ikävä sisaruksiaan :hug:

Meillähän on kolme kissaa ja koira, ja meillekin on tullut jo kyselyjä, että mitäs tehdään sitten kun tulee vauva. Noh, ei ajateltu tehdä mitään erikoista, totuttaa ne vauvaan tietenkin. Lisäksi ajattelin kyllä ihan normaalisti jatkaa koiran kanssa treenaamista, sekä kissan kanssa näyttelyissä käymistä. Juuri olen ilmoittamassa sitä syksyn näyttelyihin. Meillä on siis kaksi rotukissaa ja yksi kotikissa, ja toisen näistä rotukissoista pitäisi itseasiassa saada pentuja elokuussa, jos se nyt vaan ja toivottavasti tuli kantavaksi. Pennut tosin syntyy kasvattajan nimelle, mutta me ne hoidetaan ja sosiaalistetaan. En malta odottaa! :heart:

neulainen ja klöntti (pitäisi varmaan keksiä parempi nimi) 11+2
 

Yhteistyössä