*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Misteli ja parel tervetuloa :wave:

Tacalla taas inhottavia tilanteita kestettävänään :( Toivotaan ettet enää joudu jatkossa käymään tuollaisia tilanteita läpi, en ihmettele että ottaa koville :(

Omaa napaa: Kerroin tänään Pomolle raskaudesta, -ei ilahtunut mutta otti asian ihan hyvin. Oma olo helpottui heti ja nyt on paino harteilta heitetty :whistle:

Avokado 11 + 4 :heart:
 
ihania mahoja teillä muillakin! Mullahan toi maha ei näy aamulla, mutta iltaturvotus on ihan kamalaa :D

paha olo on pikkuhiljaa poistunut, mutta väsymystä on yhä. Eilen äitikin sai tietää, kun mun siskon poika (6v) oli mennyt kehuskelemaan kuinka hänestä tulee serkku. Mun piti itse lähettää äidille kuva ultrasta, mutta kävihän se näinkin.

tulin vaan poksumaan

neulainen ja klöntti 11+0
 
voisin minäkin laittaa masukuvan tänne , mut se on lähinnä läskiä ja turvotusta :LOL: on se hieman pyöreempi, vaikka painoa ei oo tullu paljoo, et siitä kyl huomaa, mut onneksi kukaan ei tuolla kylillä huomaa kun mulla ollu aina tollanen etupakkaus tossa mahassa, eli rauhassa saa kasvattaa massua piilossa :LOL: :LOL: :heart:

tänään se sit ois startti, lapset anoppilaan ja minä vantaalle shoppaileen, juu ei yhtään lähempänä voi shoppailla kuin 350km päässä :LOL:

Mutzilla ja tirriäinen 13+6 :heart:
 
Huomenta pinoon ! :wave:

kuvista Aivan ihania masuja teillä :heart: piti omakin laittaa, mutta ei mulla ollutkaan tohon kännykkään sopivaa USP-kaapelia kotona.. :kieh:

Taca Hui kamala, on sulla ollut jakasamista vuotojen kanssa :hug: Ja mikä lääkäri!!!! |O Tee tosiaan valitus, sitten kun on voimia :kieh: Onneksi vuoto vähentynyt ja sua tarkkailaan nyt enemmän :heart: Paljon voimia sinne :hug:

uusille Tervetuloa :flower:

Mutzilla Mukavaa shoppailu reissua :heart: Nauti hetken hengähdyksestä :heart:

hmmm.. luin kyllä ihan ajatuksella kaiken, mitä olitte kirjoittanut, mutta HUPS ja kaikki kadonnut päästä :/ tää raskaus dementia on kyllä jotain ihan järkyttävää, mulla on käteistäkin enemmän, kun ikinä lompakossa, kun käyn aina nostamassa ja unohda, että mulla on rahaa lompakossa :headwall:

(.) Äh! Joku muukin kärsi päänsärystä, täällä kanssa ilmassa, eilen sain sitten illalla migreenin ja oli niin hönttä olo aamulla.. :x onneksi 1g panadolia auttoi kuhan pysy vaan vaakatasossa, jos nousi, niin jomotus alko uudestaan. Tää väsymys on kyllä ihan mieletöntä vieläkin, mutta kohtahan senkin pitäs helpottaa :D

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :heart:

piupula ja leevi 13+5
 
Ei mullakaan ensimmäisestä huomannu piiiiitkään aikaan että raskaana oon :D Mutta nyt kyllä on moniki jo kyselly että onko meille pieni tulossa ku kattovat tuota erittäin turvonnutta pötsiä. Mutta eipä tuo minua haittaa vaikka näytänki siltä ku ois 20 viikkoa takana, kyllä se tästä vielä tasottuu :) Ja toi kuvaki oli illalla otettu, turvotuksien kera. Ja on toi pallomainen kohta pienentyny mitä se oli rv 10, sillon oli koko maha semmonen pallero :D

(.) Vielä pitäs päiväksi mennä töihin paahtumaan, sitten ois pari vapaata ja ukonki pitäs huomenillalla taas kotiin tulla. Nyt jo ihan oikeesti toivoo että sataispa välillä vaikka vettä. Jos huoneessa on yli 30astetta lämmintä niin siellä ei oo mukava siivota.

Susanna & MyttyRyttynen 12+5 :heart:
 
mammyli No tuo tyyppi piti käsiään jotenki koko ajan kasvojen edessä. :p Ja kun kopioit tuon linkin, niin siitä seuraavana alla on linkkejä kanssa ja lukee pieni kuva, ni sen kun kopioit niin tulee se kuva suoraan tänne. :) Osasinko selittää haha.

Avokado Hyvä että ei ihan kauheasti repinyt pelihousuja pomo! :)

Piupula Minä oon kyllä ihan tuskissani tästä kuumuudesta. Esikoisen aikaan ku olin rv 20-> ni sillo oikee makasin auringossa. Nyt vaan tulee huono olo vielä ja päätäalkaa särkeä. :/

Just eile miehe kanssa naurettii, ku astuttii bussista ulos ni oli jotenki kostee ilma ja tuoksu ihan ku olis ulkomailla, ni siihe sanos et mehän muute lähetään etelään. No se sanonu monta kertaa, mut myös sen et ei lähetä. ;D No onha tässä aikaa ku elokuussa alkaa loma, ni varata äkkilähtö. Mulla ja pojalla tosin ei ole passia, eli pitää ne hommata vieläku en näytä nii kauhee pullalta. :LOL:

icefairy&Linnun Lyy 12+3
 
^joo parempi hommata nyt passi, ennenkuin joudut seuraavat 5 vuotta käyttämään passia, jossa on kuva kun olet raskaana :D

Euroopassahan ei tosin passia tartte, vaan henkilökortti riittää, mutta ei ajokortti. Itse otin henkilökortin viime syksynä, kun ei tosiaan ole vielä ollut tuota ajokorttia. Silloin sanoivat, että jos matkustaa euroopassa, niin ei tartte passia, vaan se riittää.

neulainen ja klöntti 11+0
 
nt-ultra takana ja kaikki oli oikein hyvin. Vuodoille ei edelleenkään löytynyt selitystä mutta pääasia että ötökällä on oikein hyvät oltavat. Nyt koko vastasi täysin viikkoja.
Turvotus oli 0,7mm joten senkin puolesta voin olla ihan rauhaksilteen.

Vauvamasusta sen verran että mun on vissiin turha odottaa että se näkyy vielä aikoihin... on meinaa tuota mahaa sen verran omasta takaa että taitaa suloinen vauvamasu olla kaukainen haave :ashamed:

Mulla olis noita ultrakuvia varmaan kymmenen mutta en osaa tänne laittaa ainakaan vielä. täytyy kattoo jos perehtyísin tuohon ja saisin ötökästä pari kuvaa!!

TaCa ja ötökkä 11+6
 
Neuvolareissu tehty ja kivasti kuului sykkeet (152). Hemppa oli tippunut 117, joten rautaa pitänee alkaa napsimaan - ilmankos on väsyttänyt! Lisäksi kun mulla on verenpaine aina ollu tosi matala, niin on vähän veto pois ja huippailee välillä. Tässä nopeesti, palailen illalla paremalla ajalla jahka tuo jyrinäkin vähän laantuu - aamu kuudesta asti on ukkostanut :D

Mussu & Myy 14+3
 
mussu81 mulla kanssa verenpaine aina matala, niin kun nytkin raskauksienkin aikana ja kärsin siksi kanssa tuosta huimaamisesta..hb mulla tosin on aina ollut yli 140, mutta eskoisesta se kerran laski niin et jouduin rautaa syödä muutaman viikon (enkä aina ees muistanut ottaa niitä X)

neulainen olet kadehdittavan hoikka ja kyllä masu näkyy <3



anteeksi etten enempää kommentoi, ei oo aikaa, kun oli pakko kuluttaa aikaa lukemalla kaikkien jutut <3

(.) mulla kanssa tuota ylimääräistä, löysää löytyy reisistä ja masusta mutta tuossa kuvassa sattui olemaan hyvä vaate kun peitti ja vähän huijas paikkoja ;) mut ei me naiset hävetä, ollaan vaan ylpeitä!!! <3 Itseluottamus on kaikista paras piirre ihmisessä ja se kaikista kaunein!!! täytyis alkaa siivoamaan vielä kun tyttö sillä tuulella että touhuaa omiaan :)

mammyli ja alma 13+1
 
Ompas ihania masuja ja ultrakuvia! :)
Löysää löytyy täältäki mutta kumma kyllä nyt ekan neuvolan jälkeen on kiloja lähtenyt jo kolme.. Olen toki vain onnellinen ! :) kyllähän ne vielä takas ehtii :D

Ärsyttää ko sataa vettä nii ei voi olla ulkonakaan! Ja nuita itikoitaki on sitte saamarin paljon!!

10+3
 
Tänään kerroin sitten maailmalle raskaudesta :) äidille mammalle ja iskälle vein vauvasta kuvia ja siinä hetken aikaa pyörittelivät pähkinäpunaisena kuvia että mikä tää on? :eek: :LOL: Sitten vasta alko onnittelut :heart:
Siskon työpaikalla kävin kahvilla ja se tietty järkyttyi niin ettei tajunnut koko asiaa..hän mua kuitenkin yli kymmenen vuotta vanhempi eikä vielä lapsia niin piti olla periaatteessa ekana niissä asioissa :) Sen työkaverit pääsi onnittelemaan ennen kun se ite tajusi koko asiaa :) ihana.nyt sitten on päivän mittaan sadellut onnitteluja..kun vielä työpaikalle osaisi sanoa .. apua :|
toivotaan että raskaus menee hyvin :) ja edelleen sitä raskausmasua ootellessa mitä muilla on :D
Ainiin ja mammyli miekkonen vei mut shoppailemaan ja syömään..ja nyt kun otan lepoa sohvalla se siivoaa :D et onneks jätin ite siivoamatta :Djoskus käy niinkin
mussu81 mä odotan kanssa toista neuvolaa kun ekalla eivät mittailleet mitään ja hiukan ollut heikko olo tässä jonkin aikaa jo :)
taca Onnittelut nt ultrasta!! ja hyvästä tuloksesta, kun ite saa vielä olla varpasillaan....
ainiin ja syöttekö jotain vitamiineja ym? ja mitä?
 
täällä yks onnellinen esikoisen odottaja ilmoittautuu joukkoon! oon yrittäny tuolla jo muualla kirjoitella mut vauva.fissä mun viestit ei vaan jostain syystä mene perille, ensimmäinen lause vaan :) siellä hieman hankala jutella ja täällä joku toinen keskustelu on vallan hiljentyny. kiva, että täältä löytyi elämää!

eli meillä siis tosiaan tilanne se, että esikoista odotellaan. tällä hetkellä viikkoja 13+0. ekassa ultrassa oltiin viime viikolla missä Reiska oli oikein reipas ja eläväinen pieni tyyppi <3 niskaturvotusta vain 0,7 eli ei pitäisi olla mitään huolta. uudellamaalla asustellaan, muita esikoisen odottajia sieltä suunnalta? ikää mulla olis 24 ja opiskelen yliopistolla, saas nähdä montako vuotta menee vielä valmistumiseen kun tuli tällainen pieni hidaste :) ihan kyllä suunniteltu juttu ja heti ensi yrittämällä tärppäs.

meillä on häät nyt lauantaina ja siellä aiotaan paljastaa vauvauutisia. tällä hetkellä vain pari lähintä ystävää tietää, ei edes vanhemmille ole hiiskuttu asiasta... saas nähdä miten asia otetaan vastaan. moni voi olla kyllä kovin ihmeissään :D vaikka kai tuo mahakin olevinaan jo näkyy mutta kun on tuota vararavintoakin ihan kohtalaisesti niin ei kukaan ole ainakaan kehdannut mitään tulla kyselemään :D

ja tosiaan.. listalle jos päivittelis meidätkin niin LA on 12.1. näytti olevan vielä tyhjää sillä kohdalla :) enpäs nyt huomannut mitä tietoa siihen piti tulla?! synnytyssairaalasta ei tietoa. todennäköisesti Hyvinkää vaikka haaveilen kyllä kovasti Haikaranpesästäkin. sen näkee myöhemmin. nyt jatkan hääsivuilla surffailua <3

ppiitu&Reiska 13+0
 
misteli83 ihana mies sulla, oot tehnyt häneen ison vaikutuksen :heart:

ppiitu Onnea vauvauutisesta ja tulevista häistä sekä Tervetuloa mukaan!! :heart:

(.) nyt jatkan taas siivousta, josta yritän jättää imuroinnnin huomiselle..eli siis kaikkea järjestelyntyylistä oon siivoillut tässä päivän mittaan, pyykkitouhujen ohjella ja kultatyttelin leikkimisen lisäksi. Tyttö meni just vähän aikaa sitten nukkumaan, joten yritän hiippaillla tuonne saunan puolelle pesemään saunan ja kylppärin piiiiiiitkästä aikaa B)

mammyli ja alma 13+1
 
oivoi kun teilä virtaa riittää! Tai ainakin mammylillä näyttää riittävän :D
onneksi minäkin sain miehen imuroimaan :) se kyllä yleensä aina hoitaa meilä tämän
imuroinnin ja maton tuuletuksen , ja nyt se täyttää kiltistä tiskikonettakin kun mua oksettaa :D
Tervetuloa ppiitu! :)
10+3
 
Tervetuloa ppiitu! :wave:

Mä oon kanssa esikoisen odottaja Uudeltamaalta :D Ollaan muutenkin vissiin aika samantyyppisessä tilanteessa, oon 23v ja yliopistolla pyörin. Tosin häät meillä oli jo viime kesänä =) Teillä onkin nyt sitten ihana ja ikimuistoinen viikonloppu tulossa. Onnea jo etukäteen :flower:
Mun oli tarkoitus valmistua vuoden päästä keväällä, mutta se nyt sitten siirtyi hamaan tulevaisuuteen, kun tärppäskin yllättäen ensi yrittämällä :)

Ihania mahoja kaikilla, mulla on vasta pieni pömppis, näytän vaan siltä että olisin syöny liikaa :LOL:

parel ja *POKS* 12+0
 
Huomenta pinoon :flower:

Täälläpäin on tuskasen kuuma jo aamusta ja luultavammin ukkosta ilmassa :) ihan jees, kun välillä sataa, vaikka ilma ei siitä yhtään raikastu :|

icefairy Mulla kanssa on toi passin hakeminen ja kuvan ottaminen ollut projektina jo 3kk :ashamed: aina vaan unohdan sen, kun pitäs ti mennä hoitamaan, kun poliisiasema kuuteen asti auki.. Nyt ajattelin kyllä seuraavana viikonloppuna mennä ottamaan kuvan ja sitten marssia tiistaina poliisiasemalle :) Onneksi naama ei vielä kuki kamalasti / ole turvonnut :D

ppiitu Onnea häiden johdosta :heart: Teillä onkin sitten isovanhemmille kunnon "häälahja" :D Aivan ihana tilaisuus julistaa perheenlisäystä :heart: ja tervetuloa joukkoon mukaan.

Taca onnea ultra kuulumisista. Helpottavaa varmasti nähdä, että kaikki on kunnossa :heart: :hug: Toivottavsti vuodot nyt loppuisivat ja saisit rauhallisin mielin jatkaa odotusta :hug:

(.) Täällä oli piitkästä aikaa huono-olo aamulla ja greippimehut tuli ulos, mutta meni ohi yhtä nopeasti, kuin tulikin :) Plaaah.. kylläpäs tämä aika menee hitaasti... seuraava neuvola-aika on vasta 27.7 |O olis ihana kuulla taas sydänäänet :heart: noh, ehkä kaksi viikkoa menee, jos ei ajattele niin nopeesti eteenpäin :LOL: Pitää vaan keksiä paljon tekemistä viikonloppusin :whistle:

vitamiineista nyt taas pystyi 8viikon tauon jälkeen syömään ilman oksentamista, eli mulla käytössä: LadyVitan raskausvitamiinit, kalanmaksaöljykapselit, gefilustabletit ja femiflor ( sitä suositeltiin noiden pissiittien takia syötäväksi ).

piupula ja leevi 13+6 ( huomenna poksuu :) )
 
Sellainen asia tässä helteiden keskellä tuli mieleen että te jotka olette olleet talvella raskaana niin millaisella talvitakilla olette pärjänneet? Omat pojat on syntyny loka- ja joulukuussa joten vältyin pahimmilta pakkasilta ja pärjäsin neuleilla ja tuulitakilla, nyt mietin että tuskin tulen tammi-helmikuussa mahtumaan omiin talvitakkeihin, mikä ratkaisuksi!?

Kivoja masu- ja ultrakuvia olette laitellee ja joku uusikin oli liittynyt joukkoon, tervetuloa :flower:

Monet ovat jo kartoneet maailmalle raskeudesta, itse vielä salailen. Aiemmista raskauksista taisin kertoa lähes kaikille heti kun oli kuultu sydänäänet, nyt ollaan molemmat miehen kanssa sitä mieltä että ei tarvitse kertoa kenellekään missään vaiheessa, kyllähän kaikki sen sitten jossain vaiheessa väkisinkin huomaa :)

Itsellä vielä ehsi viikko töitä ja sitten kolmen viikon loma!!!! :D Mikä hienointa, poikien isä joka asuu USA:ssa, tulee hoitamaan poikia kolmeksi viikoksi ja itse pääsen oman miehen kanssa lappiin viikoksi! Normaalisti kun pojat on mun kanssa koko ajan, korkeintaan yhden yön viettää joskus mummolassa niin on aika outoa ettei viikkoon tarvitse huolehtia kenestäkään...tai oikeastaan koleen viikkoon! Ikävähän siinä kyllä jo niitä riiviöitä tulee mutta hyvää tekee silti pieni hengähdystauko.

Jännä miten on muuten todella vahva poikaolo. Vielä vähän aikaa sitten stressasin sitä miten paljon toivon sitä tyttöä niin nyt se olo on vähän helpottanut. Näin miten mies otti yksi päivä 3-vuotiaan poikani mukaan vaihtamaan pyörän rengasta ja maalaamaan autoa niin mietin että kyllä tuo mies sopisi niin hvyin poikalapsen isäksi! Nyt on oikeastaan ihan sama kumpi tulee.

MamaDeDos + matkustaja 11+0 "POKS"
 
Alkaa olla kesäloma puolessa välissä. Jokohan sitä tänään sais aikaiseksi tehdä jotain tuolta "työlistalta" jonka aina teen itelleni ennen loman alkua (varaston siivousta, valokuvien laittoa, jne...) En ole vielä saanut oikeastaan mitään aikaiseksi :ashamed: En edes pikkuvaippojen ompelua vaikka sen pitäis olla tosi mieleistä hommaa. Toisaalta noi on sellaisia juttuja et kuopuksen kanssa tekeminen ottaa välillä aika tavalla hermoon, joten pitäis tehdä päikkäriaikaan ja mitenkäs sillon teen kun nukun aina itsekin :LOL:

MamaDeDos mulla on käynyt vähän samoin. Tässä muutaman viikon aikana on tullu sellainen olo että kolmas poika tulee ja se on tosi jees! Lisää pätkäjätkiä hirviporukkaan :D Eli alun kova tyttökuume on ohimennyttä ja nyt on kyllä jo niin sama kumpi tulee. Ja jotenkin on sellainen muistikuva että kun synnytyksessä vääntää sen muutaman tunnin niin sit on IHAN sama kumpi tuli, kunhan se vaan on ohi :LOL: (me ei olla siis kertakaan kysytty sukupuolta).

ppiitu tervetuloa joukkoon ja onnittelut tulevista häistä :flower: Harmi ettei omia häitä voi ottaa uusiksi - oli sen verran kivat bileet ja nyt kukaan sukulainen tai kaveri ei tunnu järjestävän, kaikki menee vain hiljoksiin maistraatissa naimisiin.

Juuh jos sitä jotain lähtis tekemään tai olis edes tekevinään :LOL:

Mussu & Myy 14+4
 
tervetuloa ppiitu :flower:

Olis kyl kiva tavata esikoisen odottajia ja jakaa kokemuksia mut mistäs sillasiakin tähän hätään keksii :)
Noista vitamiineista..mä en oo koskaa ollu fani lisävitamiinien otossa ja pääasiassa lukenu jopa syöpää aiheuttavista tutkimuksista..koitan siis saada kaiken ravinnosta ja katsotan kuinka pitkäle sillä pötkitään :)terkkariksi lukiessani myös ainoastaa d-vitamiinin syöntiä suosisteltiin luennoissa..ja nyt ei kesäisin niitäkään tarvi popsia.täytyy muistaa pakastella talveksi marjoja sun muita :)
kohta töihin..alko jännittää kun tänään varmaa tarttee kertoa sitten uutiset kun kuulevat sen varmasti muuten muutakin kautta..ainoastaan ärsyttää toi seisomatyö kun selkä tulee niin pirun kipiäksi.Onkos muilla samoja onkelmia?
 
^mulla tuli edellisessä työssä jos joutui kauan seisomaan paikoillaan, niillä työkengilläkin on suuri merkitys. Nyt itse olen seisomatyössä, tosin enemmänkin kävelen paikasta toiseen ulkona, joten en vielä ole huomannut selkäkipua. Tämä viikko tosin menee saikkuillessa kun satuin jättämään töissä peukalon roskiksen väliin :D

Mullakin on vähän poikaolo, vaikka ihan sama kumpi sieltä tulee, kun on esikoinen. Mutta enemmän meillä on miehen kanssa nimivaihtoehtojakin pojalle kuin tytölle. Tyttöjen nimissä ei olla ollenkaan päästy yksimielisyyteen, mutta poikien nimissä on parikin samaa yhteistä.

Itse menin viime syksynä salaa naimisiin maistraatissa, joten me ei miehen kanssa saatu edes polttareita. Nyt olisikin kivaa järjestää syksyllä vaikka jotkut vauvajuhlat, ihan vaan vaikka niiden polttareiden tilalle. Mutta saa nähdä millainen olo silloin on, että jaksaako järkätä mitään.

olisi kyllä saanut sataa enemmän eilen.

neulainen ja klöntti 11+1
 

Yhteistyössä