*Tammikuun tähdet-11* syyskuu-10

maska82 olipa ihana kuulla että sielä kaikki hyvin :) ja poikia on lupailtu ! Tänne myös poikaa lupailtu tuon esikoistytön jälkeen ! en ole ehkä vieläkään orientoitunu siihen kuitenkaan.. jotenki tuntuu hullulta ku olot käännettiin nurinkurin ja ku molemmat oltiin siinä uskossa että se on tyttö, ei sitä usko siis vieläkään.. olin vissin orientoitunu tyttöjen äidiksi :D ihana yllätys kyllä jos se poika on , ei siinä mitään <3

21+2
 
Heippis,
tää viettää saikkupäivää. Ei raskauden takia, vaan virtsatieinfektion. Hemmetti, kun on inhottava olo. Mulla on onni onnettomuudessa siinä, että kun se on ollut kroonisena, niin multa löytyy aina lääkkeet kotoa, ei joudu samanlaiseen kärvistelyyn, kuin...oliko se Jeccica, nyt joudun tunnustamaan, etten muista, kuka joutui odottamaan lääkäriin pääsyä ja viljelyn tuloksia ja ties vaikka mitä. Aamulla vaan kun huomasin, että tulehdus on päällä, vedin samantien antibiootin naamaan ja 600mg ibuprofeenia. Puoleen päivään mennessä pitäisi olla jo ihan ok, jos vanhat merkit paikkansa pitävät.

Meillä on oman sairaalan äitipolilla 4D-ultra, ei varmaan olisi tullut yksityiselle mentyä, kun on sen verran kallista kuitenkin. On se melkein pelottavaa, miten tarkkaa kuvaa se näyttää. Neiti ei suostunut näyttämään kasvojaan ollenkaan, vaan käänsi naaman kohdun seinää vasten ja nosti vielä kätensäkin eteen. Eli olemme nähneet 4D-kuvana hänestä selän ja raajat. :D

Joko teillä alkaa olla huikeita synnytyssuunnitelmia? Eihän sitä tietysti ihan kauhean tarkkaan kannata suunnitella, kun koskaan ei voi tietää, meneekö homma loppujenlopuksi niin, kuin oli ajatellut. Itsellä on kuitenkin kolmen aiemman perusteella ison iso toive, että pääsisi avautumisvaiheessa altaaseen. Se auttoi ihan uskomattoman hyvin, kun veden lämpö lievitti kipua ja vesi kannatteli mahaa. Ja jakkaralla ponnistamisesta on hyvät kokemukset kahden nuorimman kohdalla, siinä oli tosi helppo saada oikea ponnistussuunta ja painovoimakin toimi apuna. Eli kun nyt oikein näitä itselleni tässä hehkutan, käy varmaan niin, että allashuone on varattu ja ponnistusvaiheessa tulee jotain häikkää ja löydän itseni sängyltä selällään jalat telineissä... :D

Akupunktio kiinnostaisi myös, kun meidän synnärillä sekin vaihtoehto on olemassa.

Nyt taitaa olla pakko ryömiä taas kuumaan suihkuun, se helpottaa oloa edes hiukan.

Kreecher ja Ötys 22+4
 
Heipä hei taas :) Anteeksi, ei taas oo kerennyt kamalasti kommentoimaan, kun tarvinnut juosta ympäri maailmaa hoitamassa kaikkia asioita asunnon, kelan, työttömyyskassan yms. kanssa. Ajattelin, et kun lomalta tulee kotio ja nyt kun oo työttömänä, niin aikaa on vaikka muille jakaa, mutta kokoajan tulee jotain, mitä pitää tehdä :LOL:

lonkkakivuistaTänne ei ole vielä rantautunut *koputtaa puuta* Ihme, kyllä, koska muuten on kyllä särkenyt ennen raskautta :D Muutenkaan ei mitään kipuja ole -vielä, kyllä se selkä kerkee kiukuttelemaan mulle vielä-

tukivyö Löytyy kyllä, sain isosiskolta, mutta en ole vielä käyttänyt. Jos olis paljon käveltävää, tai olisin seisomatyössä, niin olisi ollut varmaan jo tovin käytössä. Varmasti tulee jossain vaiheessa käyttöön :)

k1rs1kka ihanalta kuulostaa noi teidän hoidot :) Pelkkä ajatus rentouttaa :p

NeitiAurinko Tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

Lumikuningatar Mulla on kanssa ton oikeen puolimmaisen hartian kanssa ollut ongelmaa.. Ihan jumbaloisessa ja saa vaihtaa yöllä puolta, kun tuntuu tosi inhottavalta, käsi puutuu tai sitten vaan särkee.. Ei kiva ollenkaan, sisko hiero sitä lomalla auki ja nyt ollut vähän parempi, mutta nyt taas kovasti jumittumassa takaisin.. Pitäs nyt sinne uimaan mennä :whistle:

sokerirasitus Pitää nyt muistaa tälläviikolla varta se. Joudun rasitukseen sen takia, kun mulla sokerit romahdellut alas niin terkka halus tarkistaa, et kaikki on ok, muuten en rasitukseen olis joutunut. Terkka varotteli kyllä, et mulle varmaan tulee ihan kamala olo siellä, mutta onhan se itsekkin ihan kiva tietää, mitä arvot näyttää :) Mulla siis sokerit tipahdellu teini-iästä asti, kuulemma haima toimii ylikierroksilla, nyt sain neuvolassa tietää, et pitäs suosia diapeetikon ruokavalioo ja mulla voi olla jossain veiheessa riski saada 2-tyypin diapeettes sen takia, et haima toimii liian hyvin, tai niin mulle terkka sano viime neuvolassa. Pitää siis alkaa nyt jo ehkäsee :D Onneksi ei ole suvussa yhtään diapeetikkoa, niin riski on aika pieni :)

mussu Tänne vaan ja tottakai huolitaan :) Harmi, että petipotilaaksi olet joutunut :hug: Tsemppiä loppuodotukseen, toivotaav, että kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti :heart:

babybutterfly ihana ultrakuva :)

savara Tällä kanssa mielessä, toivottavasti kaikki hyvin :heart:

MamaDeDos Mulla kans ollut nyt muutamana yönä vaikeuksia nukkua, asentoo pitää vaihtaa, kun tuntuu, et jos vaavi on masussa ns. yläpuolella, niin alkaa painaa ja pakko vaihtaa nukkumaan sille puolelle, missä vauva on, tosin tää kaveri yleensä hengaa tossa oikeella puolella tai sitten ihan alavatsalla :p

suppareista mulla tuli sillon niitä kipeäitä suppareita vk15 ja sen jälkeen pysynyt poissa, harjotussuppareita on senkin jälkeen tullut viikottain, mutta ne on ihan harmittomia :)

parel hienoa, että paino lähtenyt nousuun! Itsellä oli vähän samaa ongelmaa, mutta alkuraskauden pahoinvoinnin takia ei ollut terkka huolissaan, nyt kanssa tullut sellanen 5kg lähtöpainoon lisää.

Synnytysvalmennuksesta En nyt oikein tidä, miten meillä menee.. Sattiin sellanen lappunen viime kerralla, mutta suurinosa päivistä oli mennyt jo ja seuraavat oli sillon, kun muutetaan ja sitten vaihtuu kunta, niin pitää nyt selvittää miten toisella kunnalla menee asiat..

Susanna Toivottavasti selkä rauhottuu levolla :hug:

Kela Sain viime pe neuvolassa kelalle laput ja menin viemää sinne hakemukset, nyt vaan odotten äippäpakkauksen saapumista ja päätöstä tuen määrästä, kun hain sitä palkkatulojen mukaan....

kääkkis Hyvä, että saitte miehen kanssa asiat selvitettyä ja olo mukavampi :heart:

maska ihana kuulla, että duolla kaikki hyvin ja onnea poikalupauksista :heart:

toiveme mennään kanssa 4D ultraan, mennään 12.10 ja mulla on sillon viikkoja 27+4 :) En malta odottaa :D

(.) Olot tulikin tuossa rimpusessa aika hyvin :p Täällä ei oikeestaan kamalasti mitään ole, seesteinen keskiraskaus menossa, jos sillontällön ei närästelis ja ei olis tota masua tossa, niin en tietäis olevani raskaana :LOL: Potkut tuntuu jokapäivä ja välillä tulee ikein mojoviakin, paljon ei näy vielä vatsan päältä, eikä käteen tunnu kunnolla, mutta on tässä onneksi aikaakin :] Sain ilouutisia sunnuntaina, sain tietää, että mun hyvä ystävä on raskaana :heart: meidän lapsille tulee ikäeroo 5kk, ihana, kun tulee tuttavapiiriin toinenkin lapsi.

Tuli nyt piiitkä rimpsu tekstiä, luulen, kyllä et hymiötä on liikaa ja joutuu niit poistelee *murisee* mutta kokeillaan ja nyt aktivoiudun uudestaan tähän kirjoittamiseen niin fb puolella, kun täälläkin

piupula ja lilleri 24+5

*muoks* näköjään tuo hymiörajoitus poistunut käytöstä :)
 
Viimeksi muokattu:
Kreecher Paranemisia pissiitin kanssa :hug: Itse kärsin myös kroonisuudesta, joten sympatiat on sun puolella ja ihan puistattaa sun puolesta :hug:

synnytyssuunnitelmista Itsellä myös toiveena päästä altaaseen ja synnyttää joko jakkaralla tai sitten sängyn selkänojaa vasten ja mahdollisimman luonnollisesti. Epiduraalia en haluaisi, kun kammoan ajatusta, että tarvitsee sänkyyn jämähtää.. Ensimmäinen kun on kyseessä, niin saa nahdä, miten käy :D
 
Kävin eilen katsomassa kaverin 2 viikkoista tyttövauvaa, kyllä hän oli pieni ja söpö! Siinä hän köllötteli mun jalkojen päällä kun tuleva "tyttöystävä" potki häntä takamukselle. :)

Nyt on tukivyö otettu käyttöön, yritän nyt opetella sen jatkuvaa käyttöä ja hyvältä se tuntuukin. Parina päivänä ollut sellainen ihme piikikäs kipu toisessa kankussa kun äkkiä liikkuu ja tuntuu, että jalka saattaa lähteä pois alta. Jospa tämä auttaa siihenkin.

4D-ultra jää väliin.. tottakai menisin, jos olisi varaa. Täällä sen pitäisi itse kustantaa ja tuolla missä kävin rakenneultrassa se maksaisi noin 200 euroa.

(.) Huomenna sokerirasitukseen, toivottavasti sokerit olis kohdillaan. Saakohan ne tulokset tietää heti, vai vasta ens viikon neuvolassa..?

Marde ja Milli 24+4
 
Tänään oli toiseksi viimeinen neuvolalääkäri, kaikki oli kuten pitikin. Paino vaan nousee taas huimasti kuten esikoista odottaessa, tosin nyt 4kg vähempänä. Mutta neuvolatäti jo huomautti asiaa et nousee liian nopeasti kuitenkin, lisäsi et onneksi sain esikoisestakin ne sitten pois. :) Etuseinämä istukan takia liikkeet ei jokapäiväisiä.

Pikkuiselle on vaatekaappi raivattu valmiiksi ja sinne laitoin kaikki esikoisen vaatteetkin odottamaan (aion kyllä uudelleen pestä ja silittää ne että ovat aivan raikkaita, kun sisaruksilla tulee olemaan ikäeroa 2v, niin ettei vaan oo ummehtunut haju vahingossakaan nuissa vaatteissa;). Ja senkin pesu+silitysjutun teen vasta joulukuussa, äippälomalla et on tuoretta pyykkiä:) Tein tuon vaatekaappi homman jo nyt alta pois kun ei sit tiedä mitebn jaksaa niin loppusuoralla. Pyykin pesuvarmasti ainakin onnistuu sillon ;) ja varastosta täytyy marras-joulukuussa hakea pinnasänky ja laittaa valmiiksi :) Molemmat saa syntymäajan kohdaksi tammikuun joten kaikki vaatteet on valmiina tätä masuvauvaa varten =) siis talviaiheisia aivan pienelle, ja kesävaatekokokin osuu sitten samaan ym <3 Vain tuplarattaat ja puklurätit, silmien pyyhintään taitoksia, vaippoja täytyy ostaa :) ja joitakin ihonhoitotuotteita. Muuten meillä on esikoisen hoitopöytä, sitteri, pinnasänky(esikoinen nukkuu nyt jatkoettavassa sängyssä), ne vaatteet ym valmiina. :) Ja tuplarattaat hommaame vasta joulukuussa, jolloin tulee sopivasti veronpalutusrahat ;)

mammyli ja alma 24+1
 
Viimeksi muokattu:
Synnytystoiveita...minulla on ainakin ihan selvät sävelet synnytyksen suhteen mikäli synnytys etenee siten että toiveet on toteuttamiskelpoisia. Epiduraali on ihan ehdoton! Toimi sen verta hyvin kahdessa aiemmassa synnytyksessä niin en lähtisi kokeilemaan mitään uutta kivunlievitystä. Toinen on se alapään puudutus ponnistusvaiheessa (pudendaali). Sain sen esikoisen synnytyksessä epiduraalin lisäksi koska silloin leikattiin episiotomia ja koko synnytys oli näin ollen lähes kivuton. Kakkosen synnytyksessä epiduraali vei avautumiskivut mutta ponnistaminen sattui niin maan p*rkeleesti kun ei leikattu tuota episiotomiaa enkä siten myöskään saanut tuota alapään puudutetta. Nyt aion pyytää sitä vaikkei mitään leikattaisikaan. Joku puhui että epiduraalissa mietityttää se että sitten joutuu olemaan sängyssä, kyllä minä ainakin kävelin ihan normaalisti synnytyssalissa epiduraalin laiton jälkeen, piti vaan raahata tippatelinettä mukana. Kreecherkö se mainitsi siitä jakkarasta....se voisi olla ihan kokeilunarvoinen juttu.

Kreecher ja Kääkkis, kiva kun kommentoitte omia tuntoja siitä miltä tuntuu kahden samaa sukupuolta olevan lapsen jälkeen saada toista sukupuolta oleva, eli samoilla fiiliksillä mennään. On tämä vaan niin kutkuttavan jännittävää. Alan vaan olla niin kärsimätön, menisi nyt aika jo nopeasti!!!!!!!!!

Meilläkin oli muuten tullut sairaalaan uudet ultralaitteet sen jälkeen kun ollaan siellä edellisessä raskaudessa käyty (2006), oli nimittäin 4D laitteet ja sai nähdä ihan selkeää värikuvaa vauvasta, hän tosin piti kokoajan kättä pään edessä että kovin hyvää kuvaa ei saatu.

Joku kyseli että onko muilla tapana lukea muita ketjuja...itse luen näitä tämän vuoden syyskuisia kun on niin liikuttavaa lukea niitä synnytystarinoita. Mielenkiinnolla myös seurailen miten uusia ketjuja syntyy, kohta varmaan tulee jo kesäkuiset 2011! Siitä aina huomaa miten pitkällä me tammikuiset oikeastaan jo ollaan odotuksessa.

MamaDeDos + tyttäreni :heart: 21+6
 
mammyli Olipa lohduttavaa lukea että vielä tässä vaiheessakin se eteisistukka voi vaimentaa niin paljon liikkeitä ettei niitä välttämättä joka päivä tunne. Itse viimeksi tänään olen ollut huolissani kun olen tuntenut korkeintaan pari pientä hipaisua ja joinain päivinä liikkeet sitten taas tuntuvat vahvempina. Minulla tosiaan on istukka edessä.
 
mamadedos juu, mulla eilen ei tuntunut liikkeet, sitä edellispäivänä tuntui vasta illalla :) ja hyvin ne sykkeet löi tänään :) Lääkäri sanoi että mulla on masussa rauhallinen kaveri ja sitten tuo eteisistukka vaikuttaa =)
 
synnytyksestä: esikoisesta sain sen epiduraalin enkä sit tuntenut sen takia ponnistuksia. Lääkäri joutui avittaa imukupilla syntymistä. Tuon kokemuksen jälkeen en kyl kovin mieluusti ota epiduraalia... :( en sit tiedä oliko mulla liian pienet paikatkin lisäksi, sitä nyt tutkitaan tän tulevan kohdalta kunnolla sitten loppuvaiheessa synnytystapa-arvioinnissa. Esikoinen oli ihan normaali kokoluokkaa syntyessään: 3310g Ja kävin epiduraalisaannin jälkeen usein wc:ssä, mies oli käsi kynkässä kun jalat ei kunnolla kantaneet puudutteen takia, tippateline oli toisessa kädessäni ja pihoja tuli jalkojen välistä :)
 
Viimeksi muokattu:
muuten vinkkinä muille!!!!! Kun ostatte pinnasängyn niin pitäkää huoli että sen pohjan saa laitettua ihan alas asti! Meillä on pinnasänky jonka alin kohta on aika ylhäällä säädöstä huolimatta niin jouduttiin hommaa suht pian esikoiselle toinen kun esikoinen alkoi nousemaan pinnasängyssä. Otimme kylläkin matkasängyn jonka hinnaksi tuli vain 50 euroa. Pinnasänkyyn tuhlasimme rahaa melkein 300 euroa :( ja sitä ei saanutkaan säädettyä kuin vähän, ja ihan lastentarvikeliikkeestä ostimme sillon
 
Nukkuminen ei minulle ainakaan vielä tuota vaikeuksia ja varmaan nukkuisin joka yö heräämättä ellei neiti sitten alkaisi jossain vaiheessa itkeä :headwall: Nyt olen onneksi saanut nukuttua viimeiset kaksi yötä heräämättä, kun tyttö on nukkunut rauhallisesti. =) Yleensä ottaen nukun kyljellään, mutta välillä huomaan myös nukkuvani selällään. Nykyisin kyllä tuo selällään makaaminen alkaa jo ahdistaa..Esikoisesta muistan, että loppuraskaudesta tuota mukavaa nukkumisasentoa on varmasti hankala löytää ison mahan kanssa ja silloin jo tuntuu, että paikat puutuu olipa missä asennossa tahansa.

Kävin eilen reippaalla kävelylenkillä ja minusta tuntui, että mulla oli alamaha pinkeänä koko lenkkeilyn ajan varsinkin ylämäissä..siis ei kai harjoitussupistus voi kestää ja kestää puolta tuntia. Samoin mulla tulee aina lenkkeilyn jossakin välissä painetta alamahaan ja tuntuu, että pakko päästä vesssaan isommalle hädälle..:O

Minä en ole ajatellut käydä 4D-ultrassa. Saa nähdä vieläkä tätä vauvaa näkee ultran kautta loppuraskaudessa..Esikoistahan mulla ultrattiin 30 viikosta lähtien noin kahden viikoin välein.

En ole vielä ajatellut sen kummemmin tulevaa synnytystä. Vesiammetta olisi kyllä mukava kokeilla kivunlievittäjänä ja jotakin muuta ponnistusasentoa kuin puolimakaavaa olisi myös mukava testata..niin mukava ja mukava..tuskin se ponnistaminen on mukavaa oikein missään asennossa. Jospa tämä toinen vauva tulisi nopeammin ja helpommin ulos..

Susannnalle voimia selkäsäryn vuoksi :hug:

Maskalle onnea poikalupauksista :flower:

Hyvältä kuulostaa tuo Kreecherin käsityövimma :) Sinähän olet jo saanut vaikka mitä aikaiseksi :O Osaisipa itsekin tehdä käsitöitä. Verhojen ompelu ehkä sujuu multa jotenkuten : / Minun äiti osaa kutoa hyvin kaikenlaista ja hän kutoi esikoisneidillekin sellaisen ihanan villatakin ja housut. Samoin hän pitää huolen, että meille riittää sukkia ja lapasia..:) Tuo lämpökaukalon turvapussi kuulostaa kyllä hyvältä. Kaupasta ostettunahan ne maksavat aika paljon. Se olisi varmaan tosi kätevä. Pikaista paranemista myös sinulle tulehduksesta :hug:

Mammyli hyvä huomautus sinulta pinnasängyn hankkijoille. Me ostettiin Ikeasta pinnasänky ja sen pohjan sai kahteen asentoon. Onneksi sen pohjan sai ihan alas niin ei neiti pääse kiikkuun pois.

Sön tänään kinkkupizzaa ja kyllä närästää...:$ täytyypä lähteä juomaan närästyslääkettä, että helpottais oloa.

Elmi ja Minni 23+3
 
Heippa!

Oli vissiin uusiakin vielä ilmaantunut- tervetuloa!!

Täällä viikot matelee, mutta aina viikon eteenpäin :) Viikko sitten kävin normineuvolassa, ja kelan paperit lähti eteenpäin.Ens viikolla sitten sokerirasitus.Mitähän siellä muuta? Perhetyöntekijä kävi esittäytymässä, tulee sitten auttamaan kun vauvat pääsevät kotiin.Mukava tietää, vaikka nyt ajatus vähän omituiselta tuntuukin :) Niin ja sf-mitta oli 37.He he.

Seuraavana päivänä poistettiin lapsivettä kaksi litraa.Sen jälkeen olo on ollut oikein hyvä, jonkin verran oli kivuttomia supistuksia toimenpiteen jälkeen, mutta rauhoittuivat levolla.
Tänään oli kontrolli oyssissa, ja saatiin hyviä uutisia.Vielä ei ole lupa huokaista, mutta saa olla varovaisen toiveikas.Kaikki ovat kasvaneet tasaisesti, vesiero on tasoittunut, ja tilanne parempi.Tuli niiiiiin hyvä mieli, vaikka tilanne voikin taas huonontua uudestaan. Äitin ja isin pienet rakkaat voivat hyvin <3

Nukkumisesta: lonkat särkee tästä makaamisesta, muuten ihan ok :D
Närästys: khyl, ai lav mai Rennie..

Joku mietti saadaanko avustusta hankintoihin.No ei, tai siis, äitiysavustuksia saatais 6, mutta otetaan 3 pakkausta ja 3 rahana.Mutta todellisuudessa pienet vauvat ei tarvi ihan alkuun muuta ku ruokaa ja lämpimän paikan missä nukkua...isompia hankintoja: yksi kaukalo pitää vielä hankkia ja tuplavaunut.Nekin ehtii.Aion ostaa muutaman vaatekerran keskosten kokoisena kaikille.En kyllä totta puhuen ole paljon vielä ajatellut asiaa, ei ole materia päälimäisenä mielessä näille lapsille.

Tukivyö: on käytössä, ilman sitä en pysty tekemään mitään, tai sitä vähää mihin on lupa :D

Tsemppiä sairasteleville, ja vuodepotilaskollegalle tuplatsemit.

savara & trio 23+1
 
Kreecher joo toivottavasti mulla ei tule kroonista pissatulehusta kuitenkaan.. se oli nimittäin eka kerta ja hitto ku oli kipee! koko viikonlopun sinnittelin kivuissa :/ lääkkeet oli kyllä hyvät, autto heti!

Voi että oli tullu tekstiä..
Synnytystä en ole erityisemmin suunnitellu.. epiduraalia en halua! spinaalia aattelin pyytää ja sitte se kohdunkaulan puudute tietenki... se vei hyvin tunnot pois! Täälä ei harmi kyllä saa ammeessaa synnyttää, se olis mun unelma, en tarvis siihen kivunlievitystä välttämättä ollenkaan! Oli niin rentouttavaa ku sai maata tunnin ammeessa esikoisen aikaan ja se lämmin vesi vei kivut pois! sai vain levätä, ja meinasin nukahtaakki sinne :D
Diabeteshoitajalla kävin ja hyvin meni.. arvot kohillaan ja ei menny ku 20min!
Liikuntaa pitäs tietty lisätä mutta onneks paino hiljalleen laskussa.. :)
Nyt taidan lähteä neitin kanssa keinumaan pihalle :)

21+3
 
Se siitä sitten, että joka päivä kirjoittelen. Eilen lähdin heti aamusta osastolle nesteytykseen ja olin sitten yön siellä vielä tarkkailussa, kun ei supistukset meinanneet loppua. Lopussa oli jo sellainen kestokramppi päällä etten itse erottanut supistusten väliä ja selkää alkoi poltella just niinku aiemmissa synnytyksissä. Ultrattiin samalla ja onneksi kohdunkaula oli tosi pitkä (50mm), mutta kohdunsuu oli supistusten takia lähtenyt sisältä avautumaan, joten nyt ei sais sitten enää kamalasti supistella. Pikkuisella on nyt kokoa 740g... eli ei todellakaan tartte vielä pyrkiä ulos tuolta. Nyt levolla jatketaan ja herkällä kynnyksellä takaisin jos tulee kipeät supistukset takaisin.

Olo on nyt kohtalainen, mutta siellä vauvoja kuunnellessa mulla nousi maito ja rinnat on nyt aivan törkeän kipeät... :ashamed: Niin ja kotiintuomisiksi jäi myös järkyttävät liitoskivut (ilmeisesti supistusten seurauksena...). Liikkuminen on hankalaa, mutta toisaalta ihan sama kun ei juuri saa liikkua :popcorn:

Kreecher mulla kans on nyt kutimet saaneet kyytiä kun ei paljon muuta voi tehdä. Aika kuluu telkkaria katsoessa ja kaikenlaista näperellessä. Lankoja ja huovutusvilloja on onneksi kankaiden ohella kertynyt melko tavalla, joten materiaalia riittää vaikkei nyt kauppaan pääsekään (ja valitettavasti netistä saa helpoti lisää ;))

mammyli meillä esikoinen syntyi myös imukupilla ja minäkään en epiduraalin takia tuntenut ollenkaan supistuksia joten ponnistelin miten sattuu. Kuopus syntyi pelkän ilokaasun voimalla ja tuli nätisti ilman mitään ongelmia (paitsi napanuora kaulan ympärillä). Eli mulle ei ainakaan epiduraalia enää ikinä ellei ole aivan välttämätön pakko!

Synnytyksen suunnittelu on viime päivinä ollutvähän kaukainen ajatus, mutta tähän astisten kokemuste perustella haluan mahdollisimman luomun, koska silloin ei mulla ainakaan paikat repeydy läheskään niin helposti (toipuminen todella nopeaa) ja jos nyt täysiaikaiseksi päästään niin altaaseen olisi ehkä kiva synnyttää... Tietenkin riippuu synnytyksen kestosta. Esikoisen 16h synnytystä olisin tuskin kestänyt ilman tujumpaa lääkitystä, mutta kuopuksen 5h synytys meni niin nopeasti että en oikeastaan ehtinyt edes tajuta että tarvitsisin jotain ilokaasua vahvempaa ennen ponnistusta ja sit se olikin jo myöhäistä.

Mussu & Myy 25+3
 
Viimeksi muokattu:
mussu81:Hui! Toivottavasti vauvasi malttaa vielä kasvaa ja kerätä voimia :| Voimia! :heart:

savara:ihana kuulla, että siellä vauvat voi ja kasvaa hyvin :)

Synnytyssuunnitelma:Esikoisesta piti moinen täyttää tai lähinnä ne olivat synnytystoiveita. Minunkin esikoiseni syntyi imukupilla ja mulle taas epiduraali ei auttanut kuin pienen hetken, supistukset kyllä sattui, mutta olivat sellasia alkusupistuksen tuntusia. Sitten mulle nousikin korkea kuume, tytön sykkeet laski ja harkittiin sektiota :| Olin pihalla kuin lumiukko, lääke suoraan suoneen, kuume laski ja sykkeetkin nousi pienellä. Sitten omat supparit heikkeni ja tipalla lisättiin ja ne olikin sitten pirun kipeitä. Tässä synnytyksessä haluaisin koittaa mennä niin pitkää ilman epiduraalia kuin mahis, mutta saa nähdä pystynkö. Millanen se spinaalipuudutus on?:attn:Ilokaasua toivon saavani, se auttoi esikoisessa saamalla ajatukset hetkeksi muualle supistusten aikaan. Ammekin olisi mukava kokea, mahtaakohan TYKSssä moista mahista olllakaan?: /Mutta tilanteen mukana aion mennä ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti, kunhan vain saa sen vauvan elävänä syliin asti, tuli ulos sitten millä tavalla :)

Hei tartten apua!:attn:Oli mielessä hankkia Gracon tuplarattaat, mutta työkaveri sai mut uudestaan miettimään josko sittenkään...Eli meillä ikäeroksi tulee 2 vuotta. Meillä on koira. Asun Turun lähellä joten talvi voi olla ihan mitä vain. Kotimme seutu on hiekkatietä ja asfalttia. Olen harkitsemassa josko hommaisinkin tuplavaunut joissa vauva voisi myös koisia ulkona (eli tarttee sen vaunukopan tai kantokassin). Mielellään heittoaisalla. Esikoinen osalta kyse olisi lähinnä siitä, että pääsee tarvitaessa istumaan kyytiin jos väsy iskee matkalla :) Eli vaunujen pitäisi sopeutua myös ulkoiluun hiekkateillä ja loskassa ja vähän milloin missäkin :D Niin ja kunhan ei helpoksi mene niin mielellään saisi olla kivan hintaisetkin, mahtaiskohan noin 500€ löytyä? Eli mielelläni lukisin vinkkejä teiltä jos tulee jotkut hyvät mieleen! Olen siis aikeissa luopua kokonaan yksikkövaunuista ja rattaista ja ottaa pelkät tuplat...Mieli voi kyllä vielä muuttua, mutta tällä hetkellä harkinnassa.Mitä tänään ehdin tsekata niin Briot vaikutti ok:lta? Iso plussa olisi se, että vauva saisi olla omassa rauhassa ja esikoinen omassa. Carena olisi tähän jees, mutta painoraja tulee jo nyt vastaan kun tyttö painaa jo 15kg...Ei ole helppoa :D

Toive81 ja Sintti 22+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Jos sitä tulis itsekin vaan POKSUMAAN 22+0!! Eilen en tuntenut oikeastaan ollenkaan vauvan liikeitä mutta tänään poksumisen kunniaksi likka päätti ilahduttaa väsynyttä äitiä aamujumpalla, vetihän se hymyn huulille =)

Huonosti nukuttu yö taas takana ja ihan raatona töissä. Otin jumppakassin mukaan töihin jos menis suoraan töistä pumppiin mutta näinköhän jää väliin kuitenkin.

MamaDeDos + tyttäreni 22+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
savara aika hurja sf sulla kyllä :D Tuntuu varmaan villiltä kun pikkuiset liikkuvat, kun tämä yksikin saa jo melko mylläystä aikaan...

Tästä se päivä taas alkaa - sängyssä... Sen verran olin jalkeilla että laitoin lapsille aamupalat ja lähetin vanhemman kouluun ja nuoremman mummolaan päivähoitoon. Ja heti tuntuu kyllä olossa. En tiedä tarkkaileeko sitä nyt liikaakin noita supistuksia ja rekisteröi kaikki pienetkin nippailut supistusten yhteydessä :ashamed: hulluksihan tässä tulee!

No jos koittais vähän saada ens viikon työsioita järjestykseen. Toivon siis edelleen että pääsisin töihin. Jos kolme viikkoa sais menemään niin sit olis tosi löysä viikko ja päälle syysloma ja sit ei oliskaan enää pitkästä äippäloman alkuun. Mutta pikkuisen ehdoilla mennään...
 
savara ihana kuulla, että pikkuiset kasvaa ja ovat kunnossa :heart:

mussu Itsekkin varmaan kiinnittäisin jokaiseen pikkutuntemukseen huomiota :D Kyllähän tuo varmaasti raskaaksi käy, kun pitää vahtia, mikä olo ja huolehtia samaan aikaan omasta rakkaasta pienokaisesta :hug: Tsempit myös täältä, että pysyy pieni kyydissä loppuun asti :heart:

(.) Eilen sitten riehuin kotona vähän enemmän ja venäytin jotenkin kummasti mun vatsalihaksen tuolta ylhäältä :LOL: Oli kyllä eilen kipee, mutta tänään ei sitten taas mitään :confused: ARGH! Sain matkatuliaisena flunssan, joka ei menaa nyt parantua olleskaan... Onneks on vaan illalla ja aamulla kurkku kipee :) Mut olis ihan kiva haistaakkin jotain jo pikkuhiljaa :D :D pikkusen potlutkin alkaneet tuntua useemmin, nyt ei eteisistukka enää niin paljon vissiin vaimenna potkuja :heart:

piupula ja lilleri 24+6
 
mussu81 tsempit ja peukut pystyssä että pieni jaksaa kasvaa ja vahvistua.

savara oli mukava kuulla kuulumisia ja että vauvat voivat kaikki hyvin.

Huomenna se sit on kauan odotettu rakenneultra. Täytyy varmaan kysyä kumpi siellä on niin tietää ainakin käykö neitin vanhat vaatteet myös uudelle tulokkaalle. Tyttö oli pari päivää kipeenä, mutta onneksi anoppi sitä vahti sen aikaa kun olin töissä ja mies koulussa niin ei tarvinnu olla töistä pois. Meillä kun on niin vähän työntekijöita että yhden poissaolo tekee suuren loven. Tänään sit alko viikonloppu vapaa, joka luultavasti menee harrastuksen parissa. On se mukava olla vapaalla, vaikkei kotona oliskikaan.

HUomenna sit ultrakuulumisia.

-Lumis- ja Tuikku 20+5
 
Moikka! Vihdoin pääsin hetkeksi hengähtämään.. Ihan mielettömästi kaikille tapahtunut, että pää pyörällä luin viimeisimpiä päivityksiä. Savaralle oikein paljon tsemppiä, ja mä koitan pitää täällä sellasta henkistä tukivyötä, jos se vaikka vähän auttaisi huolen keskellä. Onneksi viimeisin viestisi oli jo aika toiveikas:)

Kerron vähän omia kuulumisia, vaikka oon taas niin jaksamaton kommentoimaan muiden tapahtumia:(

Maanantaina mulla oli rakenneultra, eli viikkoja silloin 21+0. Siellähän möyri ylivilkas ja -notkea pikkuinen:) Kaikki näytti olevan kunnossa ja siellä se ihanainen vaan rapsutteli sormilla jalkapohjiaan. Oli uskomaton näky:D
Kokoa pikkuisella oli 360g, ja laskettuaika pysyi siinä 31.1, vaikka mittojen keskiarvoksi tuli rv 20+4. Alkuraskaudessa osittain kohdunsuulla sijainnut istukka on noussut kohdunpohjaan, joskin sijaitsee enemmän etupuolella.

Tarmo potkii ja liikkuu jo aivan mielettömästi:) Ihana tunne aina havahtua siihen arjen pyörityksen keskellä. Aloitin siis kuukausi sitten opiskelemaan terveydenhoitajaksi ja lapset aloittivat perhepäivähoitajalla. Kaikki on sujunut tosi hyvin, tosin herätyskello soi kuudelta ja nukkumaan pääsen siinä puoli yksi yöllä. Kyllä hieman väsyttää useinkin, mutta kun opiskelu on todella mielenkiintoista, ja lapset ovat olleet iloisia ja tyytyväisiä, ja ollaan miehen kanssa melkein kuin vastarakastuneet, niin kyllä sitä kummasti jaksaa. Aina ei ole tilanne ollut tämä, niin tätä kaikkea osaa jotenkin eri tavalla arvostaa.

Jotenkin tuntuu hyvin epätodennäköiseltä, että saisin koko ensimmäistä lukukautta suoritettua kokonaan, mutta päivä kerrallaan... Olo on ollut tosi hyvä raskauden suhteen, ja oonkin miettinyt, että ei tää onnistuisi, jos supistelisi tai kolottaisi koko ajan jostain:) Vatsa on jo valtava! Maanantaina olis neuvola, ja kyllä hieman pelottaa, mitä se vaaka siellä näyttää. Kun ruoka vihdoin alkoi maistumaan, oon syönyt kyllä kaikkea ja mahdollista:( No jospa se tästä rauhoittuisi...

Vauvalle ei olla vielä hankittu mitään. Ei ole ollut kauheasti varaa mitään ostella, mutta ajattelin, että pikkuiselle jotain omaa ja somaa ostaisin, ettei kaikki tulisi isommilta sisaruksilta kierrätettyinä.

No olipas taas pitkä sepustus..

Ihania syyspäiviä kaikille! Ehkä ennen vauvan syntymää ennätän taas tekemään pienen tilannekatsauksen.

MamiMansikka ja tarmo21+3
 

Yhteistyössä