Tammikuun tähtöset 2017 **ELOKUU**

Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan! :love:

Tiedot muotoon: laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi




Tammikuun tähtöset

30.12
Iinaalisa / 17 / PHKS / 1.lapsi

1.1
Susanna#1 / 22 / SATKS / 3. lapsi / poikalupaus
Mötti / 27 / K-SKS / 2. lapsi
Rietu94 / 21 / KYS / 1. lapsi
nelluri / 22 / K-SKS / 1. lapsi

2.1
Musicro / 30 / 1. lapsi
Valjakka / 25 / OYS / 4. lapsi

4.1
annelski / 24 / KYS / 2. lapsi / tyttölupaus

5.1
Teetintti / 26 / TAYS / 1. lapsi

6.1
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi / poikalupaus
Susu86 / 30 / SATKS / 1. lapsi
Mariani / KOKS / 1. lapsi / tyttölupaus

7.1

vevikaa / 23 / K-SKS / 3. lapsi

9.1
eveliinu / 22 / E-KKS / 2. lapsi
Anumarika / KAKS / 3. lapsi

11.1
Elisen / 29 / KYS / 2. Lapsi

12.1
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi / tyttölupaus
Pin / 27 / KOS / 4. lapsi

13.1
Riinuska_ / 22v / E-KKS / 2.lapsi / tyttölupaus
Hannamaaria / PKSSK / 26 / 2.lapsi / tyttölupaus
RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi

16.1
mokomat / 29 / K-SKS / 3.lapsi
Kuurankukka / 31 / KOS / 2. lapsi

17.1
pallero26 / 2.lapsi
piitu85 / 2. lapsi

18.1.
PikkuMyyh / 26 / KOKS / 1. lapsi
vauvalisko / 26 / TYKS / 2. lapsi
Miiasus / 25 / SEKS / 1. lapsi

19.1.
särkke / 26 / KYS / 2. ja 3. lapsi

21.1
Lellu83 / 33 / KYS / 3. lapsi
mamadread / 29 / NKL / 3. lapsi / poikalupaus

24.1.
äippäää2017 / 22 / P-KKS / 1. lapsi

23.1.
Lellus / 28 / TYKS / 1. lapsi


25.1.
JeVu / 29 / TYKS / 2. lapsi

26.1.
pipes / 31 / HYS / 1. lapsi

27.1.
Maddie / 22 / KOS / 1. lapsi

28.1
isbee92 / 24 / PHKS / 1. lapsi
mimmik / K-PKS
piķkuemo91 / 25 / TAYS / 1. lapsi

29.1
Patu123 / 29 / 1. lapsi
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi / poikalupaus

30.1.
Rino / 32 / TYKS / 2. lapsi

31.1.
haukkeli / 28 / SEKS / 1. lapsi


** yht. 42 tulevaa äitiä **



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Eikö ole ihanaa, että on jo elokuu! :) Mua yleensä ahdistaa aina syksyn tulo ja pimeän saapuminen, mutta tänä vuonna se saa tulla, koska se tarkoittaa, että kokoajan ollaan lähempänä tammikuuta. Ajatella, että tuolla etusivulla näkyy jo huhtikuisten ketjukin...
Oliko se RubyS vai kuka, joka kyseli, tuntuuko tammikuuhun olevan pitkä vai lyhyt aika, niin sanoisin, että piiiiiitkä. Mutta toisaalta, ei siihen enää ikuisuuksiakaan ole. Ehkä sit marraskuussa alkaa tuntua, että se on lähellä. :D

Mua on jotenkin ilostuttanut paljon, miten ihanasti kaikki, joille on kerrottu raskaudesta, on ottaneet sen. On nähnyt, että ovat olleet vilpittömän iloisia mun puolesta. Jopa mun esikoinen on jotenkin ihan täpinöissään ja hänen reaktiotaan pelkäsin eniten. Kun kaikille tärkeille henkilöille on nyt kerrottu ja kun kaikki on olleet niin iloisia asiasta, niin on itsellekin tullu tosi rento olo raskauden suhteen ja alkanut tosissaan nauttia tästä.

Oikein mukavaa viikkoa kaikille!

Mamadread ja itu 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tammikuuhun tuntuu tosiaan olevan vielä iäisyys mutta aika menee tosiaan varmasti melko vauhdilla. Ei malttais oottaa että saa pienen nyytin syliinsä :love:

Minä taas tykkään syksystä kun alkaa illat pimetä ja saa alkaa tunnelmoimaan kynttilöillä ja odottamaan joulua :D Toki syksyssä on se ikävä väliaika kun on harmaata ja pimeää eikä enää lehtiä puissa mutta se aika menee monesti yllättävän nopeasti ohi. Uuden vuoden jälkeinen aika on tuntunut monesti tylsältä kun seuraavaan mitä odottaa on niin kovin pitkä aika mutta nytpä silloin onkin kädet täynnä työtä :)

Täällä tuntui ehkä eilen liikkeitä. Tai ainakin toivon että ne oli niitä eikä mitään suolen pulputuksia :D tuntui ainakin vähän eriltä ja kylkeä kääntäessä tuntui samanlainen uudestaan. On se vaan hurjaa :love: liikkeiden voimistumista odotellessa :barefoot: enää kaksi ja puoli viikkoa puoleen väliin! :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tuntuu että nopeestihan tämä syksy menee. Mutta pitäisi vaan muistaa nauttia tästä kasvavasta mahasta, eikä vielä elää siellä kun saapi nyytin syliin. Itse toivon että syntyisi lähellä laskettua aikaa että syntyisi ensi vuoden puolella...
Puolessa välissähän sitä alkaa olemaan kun huomenna jo 19+0. Mihinkä tää aika menee? kolmen viikon päästä rakanneultrakin. :)

Itselläni välillä niitä iskias-kipuja jalassa mutta ei ole vielä haitannut elämää, on kyllä tuskallinen vaiva vaan. Jospa se tästä... pitää vaan kuunnella itseään ja levätä aina kun mahdollista.
Alkaa pari yövuoroa huomenna, laitoin tytöllekin hoitopäivät että saan nukkua ja hyvin päivällä. Taitaa olla viimeiset yövuorot, tai eihän noista tiiä tuleeko jotain ykkös-öitä jos yökkö sairastuu. Mutta katsellaan ja oman voinnin mukaan. Sen ymmärtää pomotkin.

18+6. :p <3
 
Pitää tulla tähänkin ketjuun jättämään puumerkkinsä, jotta jatkossa ohjaa suoraan oikeaan paikkaan tuo muistutuslinkki :)

Mun rankka työviikko sit katkes kuin kanan lento. Oli vähän turhan raskasta hommaa fyysisesti, joten jouduin nyt hakemaan saikkua sitä varten. :( Kauheet liitoskivut, selkä prakaa ja huimaus astui taas mukaan kuvioihin. Ei kiva juttu ollenkaan. Toivottavasti on myötämielinen lääkäri. Sain ajan vasta iltapäivälle.

Tajusinpas tässä just tänään tuolta facesta yhdestä ketjusta, että äippäloman alkuun ei oo enää kuin about 4kk! Hui kauheeta, kuinka se aika meneekin äkkiä! Kerkee vielä tulla kiire kaikkien hankintojen kanssa :D
 
Kyllä sitä näin ensimmäistä odottavalla mielestäni on lupa odottaa jo sitä vauvaakin käsiinsä eikä vain nauttia pelkästä kasvavasta mahasta... varsinkin kun sitä raskauttakin on odotettu useampi vuosi. Että jokainen tyylillään.
 
Nopeestihan tää aika tässä sit kuitenkin etenee, vaikka välistä tuntuu että aika matelisi. Mulla oli tänään lääkärineuvola, muistan kun toukokuun ekalla nla-käynnillä varattiin tuo aika ja tuntui niin kamalan kaukaiselta :LOL:. Neuvolassa oli kaikki hyvin, lähinnä keskusteltiin niitä näitä, sisätutkimusta ei ollut lääkärin mielestä tarpeen nyt tehdä, joten ei tehty. Sydänääniä hetki kuunneltiin, siellähän se laukka kuului. Kiva oli kuulla pitkästä aikaa, mulla kun ei mitään doppleria ole kotona. Sit olis reilu pari viikkoa rakenneultraan! Eiköhän se aika siihenkin juokse, kun ens viikolla palaa töihinkin. Loma ainakin katoaa ihan hetkessä!

Anoppilassa oli muutama viikko sitten sukujuhlat, joten se puoli suvusta tietää nyt meidän odotuksesta. Mun puoli suvusta ei niin tiedäkään, on iso suku eikä paljoa olla tekemisissä. Toki mun isovanhemmat tietää, mutta sanoin vielä heille kertoessa ettei tarvitse koko suvulle heti kertoa. Mies on harmissaan, kun hänen mummoa ei näyttäis kiinnostavan tippaakaan. Ensin kyselee vuosikausia, joko joko joko, ja nyt ei sitten edes onnitellut - sanoi jaa ja vaihto puheenauheen miehen siskoono_O. Muilta on tullut kyllä ilahtunut vastaanotto.

Nyt vielä mustikoita poimimaan, kivaa viikkoa kaikille!
Musicro 18+3
 
Tännekkin päivittelen vähän. :LOL:

Olo onkuin en oiskaan raskaana, ainoa mitä on niin vauvan potkut ja liikkuminen tuntuu :love: Tuntunut jo monta viikkoa! Nytkin tätä kirjoittaessa riehuu.

Rakenneultraan pitäis malttaa vielä ensi viikko :geek:

Eiköhän se joulu-tammikuu piakkoin tule kun puolet enään jäljellä ja tämäkin aika mennyt hurjaa vauhtia! :love:

Masu kasvaa mutta paino ei nouse. Saas nähdä tuleeko siitä taas sanomista neuvolassa 10.päivä...

Kolmen viikon päästä äitiyspakkauksen, äitiyrahan ja lapsilisän haku. Pakkaus varmaan tulee heti ens kuun alussa.

Iinaalisa ja pienoinen 18+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heh, mun mielestä aika ei ole mennyt erityisen nopeasti, vaan plussaamisesta tuntuu olevan ikuisuus ja vaikka mitä on ehtinyt tehdä ja tapahtua tässä välissä. Varsinkin ne ensimmäiset viikot menee kamalan hitaasti... :rolleyes:

Täällä on kesälomalta palailtu normi arkeen. Onpahan ollut paljon helpompaa ja kivempaa olla töissä kuin silloin keväällä ja alkukesästä. Ei koko ajan väsytä ja okseta niin julmetusti.

Mulla on välillä häntäluu kohtuullisen kipeenä kun nousen ylös istuma-asennosta. Mistäköhän sekin johtuu? :eek:

Mamadread ja itu 15+4
 
Itse haluan nauttia jokaisesta hetkestä kasvavasta mahasta koska tämä on viimeinen lapsi meidän perheeseen(jos ei ihmeitä tapahdu). :) jokainen tekee kuten tahtoo, mutta oon huomannut esikoisen syntymän jälkeen että olisi pitänyt nauttia raskausajasta enemmän... :)

Täällä on viime yö oltu töissä, totesin jo aamulla että ensi yön jälkeen en enää öitä taida tehdä koska niin kova oli kivut jaloissa aamupuolella. Tänään sitten nukuin niin hyvin että mies tuli töistä 14:40 että millois se neidin hoitoaika loppu ja vieläkö sä nukut. :D noh, äkkiä ylös ja ruokaa naamaan ja neidin hakuun joka oli kolmelta. :D

Onneks ei oo kun ens yö ja sit on vapaa vkl, johon ei oo suunniteltuja menoja(!) yleensä on menoja kun vapaata. tosi mukavaa näin päin välillä! :)

Jos sitä neidin kanssa pelailis vielä vähän ja neiti iltapalalle ja nukkuu ja ite töihin. :)

19+1 <3
 
Sattuuhan muillekin sellaista että on viikoissa edellä, vahingossa? mä oon ollu viikon eellä koko ajan... :oops::LOL:
eikait se haittaa kun kuitenkin on jo näin lähellä puolta väliä.
oikeasti viikkoja nyt 18+2. :D

onneks viime yö oli rauhallisempi, jalkoja pidin aina edes pienen hetken ylhäällä kun tuntu siltä niin jakso aamuun asti. ihmeen virkeä oon nyt vaikka en nukkunut kun muutaman tunnin. noh, saapipahan illalla hyvin unen päästä kiinni. :)
 
Siiis ihanaa kun on elokuu! Meil on ollu täällä sellasia helteitä, että oottelen oikein niitä ensimmäisiä viileitä päiviä! Oon kyl niin onnellinen, että tälläkin kertaa on loppuraskaus talvella, kauhistuttais ajatuskin vikoista viikoista heltellä:eek:
Mulle iski viel joku kesäflunssakin:confused: onneks on äiti just meillä käymässä ni saan vähän lepäilläkkin..
Mamadread mul oli esikoisen raskaudesta häntäluu iha tosi kipeenä jos istu pidempään, tosin vasta loppupuolella.. Siirryin jossain vaiheessa istumaan jumppapallon päälle ni vähä autto jos innostu pidempään istumaan...
Ens viikolla seuraava lääkäri, viikkoja sillo 15+4 jännää pystyiskö selvittää jo sillo sukupuolen:love: mut lääkäri puhu kyl jotai että haluu mut sinne viel ennen meidän lomaa kontrolliin, ni toivo on suuri että tän kuun aikana sais vähä varmuutta sukupuoleen(y):whistle:

Meri ja 14+5
 
Kiitos Mamadread uudesta ketjusta! :)

Mä oon poikki, viis päivää putkeen töitä ja vaikka helppoa työtä onkin, niin ei se 8h (/6h) helpolla mene.
Selkä vähän vihoittelee jälleen, jalat kipeet kaikesta seisomisesta, takapuoli hellänä istumisesta ja niskat kipeet pään kääntelystä, nii ja suu kipee jatkuvasta hymyilystä, mutta silti tuo työ on ihanaa, nää työputket ei vaan oo mua varten, ainakaan näin raskaana ollessa.

Onneks huomenna saa levätä, kun on vapaapäivä.

Onhan tammikuuhun vielä aika pitkä aika.
Toisaalta se tuntuu lyhyeltä ajalta, kun sen laskee viikoissa, mulla on laskettu aika reilun 21 viikon päästä (mikäli mun matikkapääni ei kauheasti laskenut väärin) mutta kun laskee kuukauksissa, se tuntuu pidemmältä, en tiedä mikä siinä on.
Mutta joka tapauksessa on siihen tammikuuhun vielä aikaa, eikä sinne malttais millään odottaa.

Alle kaks viikkoa rakenneultraan! Jännittää.
Miten sitä tuntuu, että yht'äkkiä on kauheen pitkällä raskaudessa, kohta on jo puol väli!

Tossa tuli yhtenä päivänä töissä vauvalta oikeen kunnon potku, ja sen tunsi jo todella hyvin masun päältä. Ihana siinä hoitaa töitä, kun Pähkinäinen potkii menemään minkä jaksaa.
Taitaa olla jalkapalloilijan alku tulossa.
Mieskin jo tunsi ensimmäiset potkut mahan päältä ja oli ihan innoissaan.

Ens viikolla onneks aika rauhallinen viikko ja ajateltiinkin, että mennään tiistaina Funparkkiin. Onneks saadaan vähän isompi auto lainaan, että koko lössi mahtuu yhteen autoon.

Tytöt nukkumassa ja mä otan kohta sipsipussin ja miehen viereeni ja aletaan katsomaan yhtä sarjaa ainakin muutaman jakson verran.

Susanna & Pähkinä 18+5
 
Kohtahan meidän ketjussa tosiaan alkaa jo rakenneultrakierros. Hurjaa! :geek: Vastahan siellä niskapoimu-ultrassa tuli käytyä... :) No, mulla on kyllä ru vasta syyskuun seitsemäs päivä, että sinne on vielä matkaa. Sen sijaan vauvaa päästään kurkkaamaan jo ensi viikolla kun mulla on ylimääräinen käynti äitipolilla. Saas nähdä, paljastuuko sukupuoli jo... :rolleyes::love:

Mulle tuli tänään paketissa kantoliina. Yksi olennaisimmista tarvikkeista mielestäni. Löysin niin hyvän tarjouksen, että oli pakko tilata. Seuraavaksi listalla varmaan vaunut ja vaatteita on kai pakko kanssa hankkia. Mä oon vaan niin kranttu niiden
 
Hitto kun tää sivusto sekoilee :cautious:

Piti kirjoittamani, että oon kauheen kranttu vaatteiden suhteen. Että jos kerta laitan rahaa, niin pitää sit kans olla kivoja. Haluan kivoja värejä tai kuvioita, nättejä yksvärisiä ja helposti puettavaa. Ei siis esim. paitoja ja housuja, vaan pelkästään bodyja ja potkuhousuja. Muut ei pysy kuitenkaan pienellä päällä, kuten ei myöskään sukat, niin että enimmäkseen yritän löytää terällisiä housuja. Kietaisubodyja on myös vaikea löytää. Ja mielellään jotain melko unisex kamaa vielä. Että voipi mennä hetki ennen kun on kerrasto koossa. :D

Mäkin oon muuten välillä sekaisin viikoissa, mutta ennemmin jäljessä kuin edellä. Enimmäkseen aika skarppina raskauden suhteen kyllä, mutta muutoin aivot toimii vähän hitaalla. Menin mm. pari päivää sitten väärään junaan... :LOL:

Onko muilla mielitekoja? Mun suurin suosikki on ollut plussasta asti salaatti tai vihanneksilla täytetty leipä. Lisäksi nyt on alkanut tekemään mieli jogurttia ja jäätelö on myös ollut pidemmän aikaa kova juttu. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille tammimasuille!

Mamadread ja itu 16+0
 
Mulla ei ollu suurempia mielitekoja esikoisen kohdalla. Nyt on toisinaan kauhee mieli appelsiinimehua ja ananasta. :D kerran suutuin miehelle kun olin ostanut appelsiinimehua kaupasta ja hän joi sen. Mies lähti sit kauppaan ostaa sitä mulle kun en muuten leppyny. :D harvoin on noin kova mielitekoja. Alkuraskaudessa ei minkäänlaiset herkut maistunut, nyt kyllä taas maistuu. :D

Hei te ketkä ette oo facen ryhmässä, onko teillä blogia mitä kirjoittelette? Minun blogi löytyy: minakinsinua.blogaaja.fi
(facessa löytyy myös sivu blogista)

Tein viikon putkeen töitä(2aamua 2iltaa ja 2yötä) kylläpä tänä aamuna ties että on viikon tehny ilman vapaita (eilen lopetin siis yöt). Eli viimenen kerta kun suostun tekee tuollaisen työputken. Ja öitä en enää suostu tekemään.

Hyvät viikonlopun jatkot täältäkin. :)

18+3
 
Hitto kun tää sivusto sekoilee :cautious:

Piti kirjoittamani, että oon kauheen kranttu vaatteiden suhteen. Että jos kerta laitan rahaa, niin pitää sit kans olla kivoja. Haluan kivoja värejä tai kuvioita, nättejä yksvärisiä ja helposti puettavaa. Ei siis esim. paitoja ja housuja, vaan pelkästään bodyja ja potkuhousuja. Muut ei pysy kuitenkaan pienellä päällä, kuten ei myöskään sukat, niin että enimmäkseen yritän löytää terällisiä housuja. Kietaisubodyja on myös vaikea löytää. Ja mielellään jotain melko unisex kamaa vielä. Että voipi mennä hetki ennen kun on kerrasto koossa. :D

Mäkin oon muuten välillä sekaisin viikoissa, mutta ennemmin jäljessä kuin edellä. Enimmäkseen aika skarppina raskauden suhteen kyllä, mutta muutoin aivot toimii vähän hitaalla. Menin mm. pari päivää sitten väärään junaan... :LOL:

Onko muilla mielitekoja? Mun suurin suosikki on ollut plussasta asti salaatti tai vihanneksilla täytetty leipä. Lisäksi nyt on alkanut tekemään mieli jogurttia ja jäätelö on myös ollut pidemmän aikaa kova juttu. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille tammimasuille!

Mamadread ja itu 16+0
Mä oon syöny normaalia enemmän banaania :D töissä on joka päivä välipalana yks. Ja kun ennen oon tykänny liki raaoista banaaneista niin nyt sellaset ällöttää, pitää olla hiukka tummunut yksilö :p
 
Heip taas! :)

Täällä on kärsitty niin pahasta huimauksesta loppuviikko, et en oo uskaltanut edes autolla ajaa. Koitin soittaa neuvolaan vinkkejä asiaan perjantaina, mut siellä oli vaan vastaaja päällä et seuraavan kerran tavoitettavissa maanantaina. Aika hurjaa, ettei kukaan enää päivystä perjantaisin puolen päivän jälkeen neuvolassa! :O

Noista hankinnoista taas. Tuolla facessa on ollut puhetta baby nestista. Onko teille tuttu ja ootteko ajatellut hankkia moisen? Itse mietin, et vois olla kiva vaihtoehto, kun tuskin maltan siihen stokken sänkyyn investoida..

Kantoliina oli ihan jees, kantorepuista en niin piittaa. Pitäisi vaan löytää joku nätin värinen liina ja hyvä mallinen. Jos sellaisen siis hankin. Nyt kun muut lapset on jo isompia, niin ei oo niin suurta tarvetta saada käsiä vapaaksi etteikö vauvaa pystyisi kantamaan ilman liinaakin.

Edelleen koitan saada jonkun tolkun esim. vaunuihin, et mitkä kannattaisi ostaa. Ja turvakaukalot on samaten hepreaa.

Tuoleista hankin ehkä sen trip trapin sillä new born setillä. Itse tuolista en niin tykkää, mut se new born setti on ihan huippu ja sen haluan.

Meillä on tosiaan vielä niin kamalasti tekemistä ennen vauvan tuloa, joten ei oo tullut vielä mitään hankittua. Koti pitäisi laittaa kuntoon ja ylimääräisestä tavarasta pitäisi hankkiutua eroon. Pitäisi vaan saada itseään niskasta kiinni ja alkaa myymään niitä.

Oottekos te muuten jo miettineet kummeja vauvalle vai kastetaanko teidän lapsia ollenkaan? Meillä kastetaan, kuten on kaikki muutkin kastettu ja kummitkin on jo valittu. Tosin ei olla vielä kysytty, mut en usko et kumpikaan kieltäytyisi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Hiljaiselolla olen mennyt pitkään, mutta nyt uskaltanee jo hetken hengittää kun Rv 19 menossa ja vipinää masussa tuntuu.

Raskausdiabetes todettu ja nyt olenkin opetellut syömään säännöllisesti, kun se on ollut hieman hakusessa. Näyttää toistaiseksi siltä, että ruokavaliolla pysyy arvot kurissa, toivottavasti loppuun asti. Verenpaineet on myös aika korkealla eli saa nähdä miten sen kanssa käy myös. Työ stressaa jonkin verran ja syksy on kiireistä aikaa, jossa matkustamista viikottain..vähän jännittää.

Viime viikolla kävin ultrassa kun oli jonkin verran kipuja, mutta Pullalla oli onneksi kaikki hyvin :love: http://aijaa.com/xlYdFU
Kyselin silloin sukupuolta, mutta lääkäri sanoi ettei vielä näy välttämättä. Kuitenkin kun olin juuri poislähdössä, niin hän näytti yhtä kuvista ja sanoi, että siellä olisi munasarjat näkyvissä eli tytöltä näyttää! Voi sitä onnea!!! <3 Rakenteessa kuitenkin vielä varmistetaan sukupuoli, kun näkynee silloin vielä paremmin.

Tällä viikolla tuonne alalantion seudulle on tullut iskias tyyppistä kipua (tosin ei säteile jalkoihin) joka ärtyy liikkuessa ja esim risti-istunnassa ei voi olla tai tuntuu että menee sieltä jumiin. Mikälie?

Muutoin raskaus on ollut ihanaa aikaa ja nyt kun syksykin tulee, alkaa tehdä mieli ottaa syksyisiä masukuvia :D En tosin tiedä kenelle uskaltaisin mennä kuvattavaksi kun itse kuvaajana olen niin perfektionisti että :rolleyes:

Np ultrassa käytiin joskus viikolla 14 ja siellä oli kaikki ok. Nyt rakennetta odotellessa joka aikatauluttuu tämän kuun loppuun.

Mitä Pullan tarvikkeisiin tulee niin vaunut on varattu ja vaatteita hamstrattu niin kirppreilta kuin myös ostettu uutena. Seuraavana pinniksen metsästys alkaa, mieluiten senkin käytettynä ostaisi.

Sellaista tänne :)

La 6.1/Koks/1
 
Viimeksi muokattu:
Heip taas! :)

Täällä on kärsitty niin pahasta huimauksesta loppuviikko, et en oo uskaltanut edes autolla ajaa. Koitin soittaa neuvolaan vinkkejä asiaan perjantaina, mut siellä oli vaan vastaaja päällä et seuraavan kerran tavoitettavissa maanantaina. Aika hurjaa, ettei kukaan enää päivystä perjantaisin puolen päivän jälkeen neuvolassa! :O

Noista hankinnoista taas. Tuolla facessa on ollut puhetta baby nestista. Onko teille tuttu ja ootteko ajatellut hankkia moisen? Itse mietin, et vois olla kiva vaihtoehto, kun tuskin maltan siihen stokken sänkyyn investoida..

Kantoliina oli ihan jees, kantorepuista en niin piittaa. Pitäisi vaan löytää joku nätin värinen liina ja hyvä mallinen. Jos sellaisen siis hankin. Nyt kun muut lapset on jo isompia, niin ei oo niin suurta tarvetta saada käsiä vapaaksi etteikö vauvaa pystyisi kantamaan ilman liinaakin.

Edelleen koitan saada jonkun tolkun esim. vaunuihin, et mitkä kannattaisi ostaa. Ja turvakaukalot on samaten hepreaa.

Tuoleista hankin ehkä sen trip trapin sillä new born setillä. Itse tuolista en niin tykkää, mut se new born setti on ihan huippu ja sen haluan.

Meillä on tosiaan vielä niin kamalasti tekemistä ennen vauvan tuloa, joten ei oo tullut vielä mitään hankittua. Koti pitäisi laittaa kuntoon ja ylimääräisestä tavarasta pitäisi hankkiutua eroon. Pitäisi vaan saada itseään niskasta kiinni ja alkaa myymään niitä.

Oottekos te muuten jo miettineet kummeja vauvalle vai kastetaanko teidän lapsia ollenkaan? Meillä kastetaan, kuten on kaikki muutkin kastettu ja kummitkin on jo valittu. Tosin ei olla vielä kysytty, mut en usko et kumpikaan kieltäytyisi. :)
Oho, aika hurjalta kuulostaa että 2,5 päivää ollaan neuvolassa tavoittamattomissa :/ toivottavasti huimaus helpottaa! Me ei oo tehty vielä mitään hankintoja, tosin vaunut, kaukalo, pinnasänky ja joitain vaatteita on jo siskolta/tädiltä valmiina :) Kantoliinaa ole kans harkinnut, pitäisi vaan saaha aikaseksi kysyä/lukea muiden kokemuksia pukineesta :)

Kummeja kysyttiin viikko sitten, siitä oli ollut heidän kanssaan jo aiemmin puhetta ennen kuin tulin raskaaksi, ja olivat otettuja nyt kun kysyttiin :)
 
Me pidetään ristiäiset kyllä.

Kummeja ollaan oikeesti mietitty melkein sieltä raskauden alusta asti.
Ja viimein ne saatiin myös päätettyä.
Kysymistä odotellaan siihen asti, josko rakenneultrassa selviäis Pähkinäisen sukupuoli, jos se selviää, niin ajateltiin näille kummeille laittaa kirje/kuva, jossa sitten lukis se kysymys, että tulisko kyseinen henkilö kummiksi vauvalle ja, että ilmotus joko puhelimitse tai seuraavaksi kun nähdään, en oo ihan sanatarkasti vielä tota pohtinut. Tai sit mennään vaan kyläilee tuleville kummeille ja kysytään siinä.

Mä vähän niinkuin otin ja myin meidän jo esikoisen aikana hankitut vaunut pois..
Mutta uusia oon jo katellut, onhan meillä siis noi tuplat, mutta haluan lisäksi nuo yhdistelmät.
Ja Emmaljungat on ainoat jotka miellyttää omaa ja miehen silmää. Sekä on vauvalle hyvät (turvalliset) joten todennäköisesti Emmaljungat hankitaan.
Ja toki samankokoiset renkaat on plussaa ja vielä sellaiset jotka ei pyöri tai siis kääntyile.
Joten vaunu tutkinta on käynnissä.

Pinniksen etsintä täällä myös käynnissä. Tuo kuopus on nyt vielä pinniksessä ja mahdollisesti on myös vauvan syntyessä, koska neiti pyörii unissaan ihan älyttömästi, monesti on aamulla ihan toisin päin, miten on menty nukkumaan.
Joten siis siitä syystä oon yrittänyt netistä tutkailla pinnasänkyjä ja ens viikolla ajateltiin käydä kaupoissa tutkimassa.

Ja toki se turvakaukalokin on hankinnassa.
Vielä vaan mietinnässä merkki ja tutkinnassa nuo turvallisuus jutut. Ja täytyyhän sen miellyttää silmää.

No tässä on reilu parikyt viikkoa aikaa. ☺

Vaatteita ei olla mitenkään hirveesti vielä hankittu. Muutama body, housut ja paita on, mutta sen enempää ei olla tosiaan vielä viitsitty hankkia.

Mikä ihana vapaapäivä eilen, oli ihana olla miehen ja tyttöjen kanssa, leikkiä, polskia vedessä ja syödä rauhassa.

Ja sitten tänään jälleen töihin. Täys 8h päivä ja vain kaks työtekijää mun lisäks, ja viimiset kaks tuntia oltiin kaksistaan. Nää on nää sunnuntait aina vähän tälläsiä.

Onneks ens viikko rauhallista, kolmena päivänä töitä (ma, to ja pe), joten viikonloppu on vapaa, jee!
Tiistaina sinne Funparkkiin.

Mielitekoja on, ei mitään erikoisia mutta kuitenkin.
Jääpalat on yks, niitä menee paljon. Ja niitä täytyy olla aina valmiina pakkasessa.
Sitten on jo edellisistä raskauksista tuttu kurkku ja jäätelö.

Eipä tässä nyt sen kummempia. Raskaus sujuu, tyyppi potkii hulluna ja äidin luut ja muut kiittää

Susanna & Pähkinä 19+0 (kohta puol välissä!! )
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tsemppiä RubyS huimauksen kanssa! Kuulostaa kyllä melko hurjalta jos et ees autolla oo uskaltanu ajaa. Toivottavasti asia selviää ja pääsisit siitä eroon.

Marianille kans tsempit RDn kanssa. Toivottavasti pysyy sokeriarvot ja verenpaineet aisoissa! Mulla on kans ollu jonkuverran lantion alueen kipuilua. Oletan että johtuu vaan paikkojen löystymisestä :D

Täällä ei oikein mitään erityisiä mielihaluja oo ihmeemmin ollu. Mutta muutama ruoka josta oon tykänny kovasti ei enää maistukaan niin hyvälle.

Se kantoliina ois varmasti tosi hyvä mutta jotenki mulla pelottaa että se pettää ja vauva tipahtaa (n) ehkä se eka menee tuossa käsivarressakin "roikkuessa" :D

Me ei kuuluta kirkkoon eikä aiota kastaa. Nimenantojuhlat varmaan pidetään mutta eipä oo mitään siviilikummeja mietitty vielä. Tai miksi niitä nyt tässä tapauksessa kutsutaankaan :)

Ostoksia ei olla sen enempiä tehty vielä ja yritän tässä oottaa että saataisiin sitä sukupuolta selville niin voisi niitä vaatteita ostella vähän huolettomammin eikä tarvisi miettiä että meneekö tämä nyt tytölle että pojalle. Pinnis ja kaukalo olis seuraavana hakusessa mutta onhan tässä tätä aikaa vielä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Noissa kantoliinoissa on tarjolla joko joustavaa tai jämäkkää kangasta. Joustavaan on helpompi laittaa vauva, mutta jämäkkä kannattaa painoa paremmin, jos meinaa liinalla yli puolivuotiaan kanssa vielä. Liinan pituus vaikuttaa siihen, mitä kaikkia sidontoja sillä saa tehtyä. Mä päädyin puuvillan ja hampun sekoitteeseen, jonka pitäis olla vähän jämäkämpi, mutta joustaa kuitenkin vähän.
Eihän sitä kantoliinaa sisällä välttämättä niin tarvikaan, mutta on ollut kelpo lisä paikoissa, joihin ei jaksa raahata rattaita mukaan. Esim. yleisötapahtumat, joissa on paljon ihmisiä. Välillä kävin kaupassa kantoliinan kanssa, niin sain ostoskärryt käyttöön, vaikka onhan niitä lasten istumilla varustettuja kärryjäkin. Plus kantoliinassa on tosi hyvä imettää julkisilla paikoilla. ;)
Lisäksi siitä on suuri apu, jos vauva esim. nukkuu paremmin sylissä tai on ylipäätään syliapina, koska vaikka kuinka ois vaan yks pikkuinen huolehdittavana, niin se on tosi ärsyttävää, jos päivässä ei moneen tuntiin ole molemmat kädet vapaina. Vaikka se vauva on maailman rakkain ja ihanin, niin tiedän kokemuksesta, että se täydellinen oman ajan puute ahdistaa silti.
Muakin pelotti ekalla kerralla käyttäessä, osaako sitoa oikein ja tippuuko vauva, mutta sidonnat on helppoja kun ne oppii ja ikinä ei oo mulla tullut vastaan yhtään vaaratilannetta liinaillessa.

Ristiäisistä en oikein tiedä, kun en kuulu kirkkoon ja mies kuuluu kotimaansa kirkkoon, en tiedä löytyykö sellaista täältä. Tiedän kyllä, että mies haluaisi ristiäiset, mutta en tiedä onnistuuko toteutus. Yksi vaihtoehto olisi kai järjestää ne miehen kotimaassa. No, saa nähdä mitä tapahtuu. :D

Se babynest näyttää kyllä kivalta, mutta todennäköisesti vauva tulee nukkumaan aika paljon perhepedissä. Se on käytännöllistä varsinkin yöllä imettäessä ja onhan sen todettu jopa vähentävän kätkytkuoleman riskiä... Mä oon molemmat poikani opettanut nukahtamaan omaan sänkyynsä illalla, mutta nostanut sit myöhemmin viereen imettäessä.

Mulla on huomenna äitipolille aika. Vähän jo jännittää. Vauva on ollut pari päivää hiljaisempi, todennäköisesti siis enemmän eri asennossa kuin aiemmin. Potkuja kuitenkin tuntuu silloin tällöin, että eiköhän kaikki ole hyvin. :love:

Mariani, tsemppiä rd:n kanssa ja onnea tyttölupauksesta! RubyS, kerro ihmeessä, jos saat vinkkejä huimaukseen.
Haluatteko muuten tuohon listaan merkintöjä tyttö- ja poikalupauksista? Laitan niitä sitä mukaan kuin pyydätte.

Mamadread ja itu 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos Mamadread vinkeistä kantoliinojen kanssa! Just tuota julkisella paikoilla kulkemista helpottamaan semmonen ois kyllä niin hyvä ja jos se sitä imettämistäki helpottaa niin pitänee se uskaltautua :)

Nukkumisasiaa on tullu kans jo jonku verran kans pohdittua että helppouden takia vauva saa kyllä nukkua meidän välissä. Ja kun omat vanhemmat on olleet hieman etäisiä eikä läheisyyttä niin ole osoitettu niin aion kyllä olla omalle lapselle mahdollisimman lähellä ja saatavilla :)

Täällä on viimeisen viikon aikana alettu masussa myllertää :love: mutta onpa sen mukana tullut myös repäisykivut. Ei yhtään kivoja :confused: mites muilla kasvukivut? Onko ollut pahoja?

Ja muoks. Minusta hyvä idea laittaa kumpaa odotellaan :)
 

Yhteistyössä