Tammikuun tähtöset 2017 **ELOKUU**

Mullakin on aikomuksena käyttää kantoliinaa, esikoinen oli juurikin tuollainen "syliapina" ja olihan se olo aika hallelujaa kun älysi kantoliinan ja repun hienouden;) mul on sellai joustava liina ja musta oli tosi hankala alkuun koittaa saada se sidottua tarpeeksi tiukalle, mutta toivom että nyt onnistuis jo alkuu vähä paremmi:p

Mul on ollu parina iltana sellasta inhottavaa pistävää kipua mahassa:cautious: ei oo kauhee kauaa kestäny, mut kyllähä noita tuntemuksia jää aina miettimään... Onneks nyt to pääsee ultraan kurkkaan että kaikki on hyvin:rolleyes: muutenki välil nii vetämätön olo, oikein ootan millon tunnen oloni taas energiseks...


Meri ja pallo 15+1
 
Mamadread - mä en oo mitään erityisiä mielitekoja huomannut, ennemminkin niin päin, että on ruoka-aineita jotka on ihan ehdoton ei, esim. jonkun himoitsema banaani - saa välittömästi oksentamaan, ja nyt jo niiden näkeminenkin etoo.. Vaatteiden suhteen oon kans huomannut olevani melko nirso, ja yritän kans etsiä kietaisubodyja ym. helposti puettavia. Tähän mennessä oon ostanut vasta pari bodya alennuksista, nekin valkoinen ja musta-valkoraidallinen.

Annelski - Aika raskaalta kuulostaa tuo viimeisin työputki! Mä huomasin jo heinäkuun alussa ennen lomaa, että yövuorot alkaa käydä liikaa jaloille, kun aina ei vaan ehdi yhtään jalkoja ylös nostaa. Nyt mulla ei sitten pitäis ollakaan enää yövuoroja, ja varallaolojakin lupailivat jättää pois, mutta kummasti niitä näytti vielä tässä listassa olevan. Ja blogia mä en ainakaan kirjoittele, muutamia seurailen säännöllisen epäsäännöllisesti.

RubyS - Mun sisko teki itse sellaisen babynestin, oli kuulemma helppo tehdä, jos vain yhtään osaa ommella! Heillä oli lähinnä päiväunien aikaan käytössä alkuun, ja mä saankin sieltä sen sitten itselle lainaan. Meidän lapsi kyllä kastetaan, kummeja ei olla vielä päätetty, eikä siten pyydettykään. Muutenkin ajateltiin kysyä vasta lapsen synnyttyä. Noin suurinpiirtein on puhuttu keitä ylipäänsä lapselle kummeiksi tahdottaisi, mutta ketkä juuri esikoiselle.. sitä pitää vielä miettiä.


Täällä rullailee raskaus aika omalla painollaan, muutamat ylihuolehtivat ihmiset lähipiirissä ottaa päähän - yhden mielestä jopa lakanoiden vaihto rasittaa mua liikaa :mad: ja kävellessä 2 min välein kysellään 'onko kaikki hyvin, jaksatko vielä?'. Joo, varmasti tarkoittavat vaan hyvää, mutta alkaa kyllä ärsyttää, olen kuitenkin vaan raskaana rnkä invalidi.. Oonkin aikani tuota kuunneltua ilmoittanut heill melko suoraan, että kiitos huolenpidosta, mutta enköhän itse tiedä, mitä jaksan.

Mä oon nyt kehittänyt itselleni 'stressin' turvakaukalosta ja telakasta. Pelkään, ettei saada meidän autoon mahtumaan mitään telakkaa, mistä kaukalo sopisi haluamieni vaunujen runkoon :eek: Pitäis siis vaan lähteä liikkeeseen sovittelemaan niitä telakoita, ei kai se muuten ratkea. Mut jospa sit ens viikon rakenneultran jälkeen..

Huomenna olis edessä töihin paluu, ja vähän vajaat 4kk töitä ennen äitiyslomaa :LOL:
Mukavaa viikkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: annelski
Hankinnat täällä edelleen nollissa... Sitteri kyllä saatiin tässä ilmatteeks. Ajattelin odottaa rakenneultraan ennenkuin alan mitään miettimään.

Kummit on vähän niinkuin käytetty jo,kastetaan siis ja ongelma on että kovinkaan moni ystävä ei kuulu kirkkoon . pojilla on kyllä molemmilla kirkottomat kummitkin mut tarvis sinne kirkon kirjoihinkin ne 2kpl... Mut jotain pientä ajatusta kyllä on.

Meidän Koistinen on ollut aika hiljainen muutaman päivän... En tykkää. Vaikka tiedän etuistukan kirouksen, se on hermostuttavaa. Liikkuu kyl päivittäin, mutta kun oli jo tossa kovasti aktiivinen jonkun aikaa ja nyt tulee muksaus silloin ja toinen tällöin, niin tuntuu et olis hiljentynyt hirveesti.... Ei kyl oo viikkojakaan vasta kun 17+4... Vissiin, et eipä ne näillä viikoilla vielä kaikki liikkeet tunnu jos asento on huono ja se istukka edessä... Kuka sen keksi:mad:

Työt ottaa koville, ei juuri istumaan ehdi, kokoajan puolijuoksua ja nostelua... Saa nähdä miten mun käy. Päivät on nyt lyhyet, eli teen 6-7 tuntia 8sijaan, auttaa jaksamiseen, mutta näkyy kyl palkassakin o_O

Puolitoista viikkoa lääkäriin, Siitä sit 2vk rakenneultraan(lääkärin tarkastuksella) ja siitä 2 vk nlaan :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Joo kuulostais kivalta viel se sarake että kumpaa oottaa.
Jospa sukupuolen sais tietää rakenneultrassa. :p

Meillä on pinnasänky valmiina odottamassa(minun suvun perinnesänky mikä oli esikoisellakin käytössä), sekä turvakaukalo ja siihen käypäset matkarattaat on tulossa tutuilta. Vaatteita löytyy esikoisen vanhoja, sekä tutulla on tyttö sekä poika että meen heidänkin varastoja tonkimaan kun tietää sukupuolen. :p :)
Muita hankintoja ei olla vielä tehty, vaunuja rupean katselemaan(palkkapäivän jälkeen) ja sit kirppiksiltä varmaan katellaan taas sitteriä, syöttötuolia valmiiks yms. Uutena ei osteta isoja hankintoja kun yhtä hyviä saa käytettynä, sekä halvemmalla. :)

Eka päivä vapaiden jälkeen ja kivut jalassa työpäivän aikana. Helpottu kun pääsi töistä, pitää varmaan kokeilla toisia työkenkiä(auttaiskohan). :/ Jospa se tästä, päivä kerrallaan. Pitää uusia tukisukkia hommata... :)

pikkuinen potkii silloin tällöin. :) 18+5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mulla ei kyllä vieläkään tunnu liikkeitä :O Viikkoja on nyt 17+4. Toki en vielä nyt huolissani ole, en edes tiedä istukan paikkaa. Jos on edessä niin se varmasti vaimentaa. Torstaina on neuvola lääkäri, pitää pyytää sitä katsomaan tarkemmin kun sieltäkin jonkinmoinen ultra löytyi.

Niskat on helpottaneet hieman. Eilen hain apteekista neuvoa ja sieltä suosittelivat semmoisia thermo laastareita, jotka lämmittävät 8h ja siten helpottavat kipua. Nyt ainakin tuntuu ihan hyvälle kun sellaista eilen pidin. Pysyvät vaan tosi huonosti kiinni, se meinasi tuottaa hieman ongelmia. Muuten ihan kiva kapistus ja tosiaan kun ei sisällä mitään lääkeaineita, niin on turvallinenkin käyttää raskaana :)

Mä tossa viikonloppuna selaimen toria netistä ja löysinkin ihan kivat yhdistelmävaunut. Nyt pitää vaan odottaa, et saa rahaa niin voi sit ottaa yhteyttä myyjään. En viitsi vielä soittaa ja pyytää varaamaan vaunuja, kun haluaisin hieman tingata hinnasta niin ei taida onnistua, jos ei heti sit maksa :/

Tuota turvakaukalon hankintaa oon kovasti miettinyt. Jotenkin pelottaa ostaa käytettynä, kun sit ei voi varmaksi tietää onko kolaroitu vai ei tms. Mut toisaalta, niillä on niin pieni käyttöikä, että varmaan käytettynä saisi ihan hyvä kuntoisia ja siistejä kaukaloita, jos vaan luottaa siihen että ne on sit kans kunnossa. Pitää vielä keskustella miehen kanssa, et mitä mieltä se on tuosta. Ehdottomasti haluan sellaisen kaukalon, jonka saa kiinnitettyä suoraan rattaisiin, jotta on sit helpompi käydä kaupoilla yms. pienen vauvan kanssa. ;)

Meillä muuten perhepeti ei tule kuuloonkaan. Muuten mulla ei ole mitään sitä vastaan ja oliskin kätevä imettäessä yöllä, mutta suoraan sanottuna en uskalla vauvaa samaan sänkyyn mieheni kanssa ottaa. Mieheni siis nukkuu miten sattuu ja monesti öisin kääntyy munkin päälle nukkumaan eikä huomaa mitään. Joten varmasti liiskais vauvan sit nukkuessaan. :(

Tänään pitäis mennä vielä kaupoille lasten kanssa osteleen uusia vaatteita koulua varten. Huomenna sekin alkaa ;) Kivaa kun tulee syksy ja loppuu tämä löffiminen. Ihan mukavaa on ollut lomaillakin, mut jotenkin tykkään enemmän syksystä, kun ilma raikastuu ja saa vähän omaa aikaa päiviin kun lapset on koulussa ja mies töissä :) Mites muut, mikä on teidän suosikki vuodenaika? Ja mitä ajatuksia syksy herättää? :)
 
Mulla kanssa askarruttaa tuo turvakaukalon hankkiminen ja just tuo kun et voi loppujen lopuksi olla varma kaukalon iästä ja kolaroimattomuudesta jne. Mutta pitää kai se yrittää ihmisiin luottaa sen verran :D
samoin kiinnitys pitää vielä tarkistaa onko isofixiä vai ei.. että jos ei oo nii osaako kiinnittää sen kaukalon sitte oikein. Nääki on kyllä ihan hepreaa kaikki :rolleyes:

Minustakin on kiva kun tulee syksy :) ekat kuulaat pakkasaamut on ihan parhaita :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mulla ei kyllä vieläkään tunnu liikkeitä :O Viikkoja on nyt 17+4. Toki en vielä nyt huolissani ole, en edes tiedä istukan paikkaa. Jos on edessä niin se varmasti vaimentaa. Torstaina on neuvola lääkäri, pitää pyytää sitä katsomaan tarkemmin kun sieltäkin jonkinmoinen ultra löytyi.

Niskat on helpottaneet hieman. Eilen hain apteekista neuvoa ja sieltä suosittelivat semmoisia thermo laastareita, jotka lämmittävät 8h ja siten helpottavat kipua. Nyt ainakin tuntuu ihan hyvälle kun sellaista eilen pidin. Pysyvät vaan tosi huonosti kiinni, se meinasi tuottaa hieman ongelmia. Muuten ihan kiva kapistus ja tosiaan kun ei sisällä mitään lääkeaineita, niin on turvallinenkin käyttää raskaana :)

Mä tossa viikonloppuna selaimen toria netistä ja löysinkin ihan kivat yhdistelmävaunut. Nyt pitää vaan odottaa, et saa rahaa niin voi sit ottaa yhteyttä myyjään. En viitsi vielä soittaa ja pyytää varaamaan vaunuja, kun haluaisin hieman tingata hinnasta niin ei taida onnistua, jos ei heti sit maksa :/

Tuota turvakaukalon hankintaa oon kovasti miettinyt. Jotenkin pelottaa ostaa käytettynä, kun sit ei voi varmaksi tietää onko kolaroitu vai ei tms. Mut toisaalta, niillä on niin pieni käyttöikä, että varmaan käytettynä saisi ihan hyvä kuntoisia ja siistejä kaukaloita, jos vaan luottaa siihen että ne on sit kans kunnossa. Pitää vielä keskustella miehen kanssa, et mitä mieltä se on tuosta. Ehdottomasti haluan sellaisen kaukalon, jonka saa kiinnitettyä suoraan rattaisiin, jotta on sit helpompi käydä kaupoilla yms. pienen vauvan kanssa. ;)

Meillä muuten perhepeti ei tule kuuloonkaan. Muuten mulla ei ole mitään sitä vastaan ja oliskin kätevä imettäessä yöllä, mutta suoraan sanottuna en uskalla vauvaa samaan sänkyyn mieheni kanssa ottaa. Mieheni siis nukkuu miten sattuu ja monesti öisin kääntyy munkin päälle nukkumaan eikä huomaa mitään. Joten varmasti liiskais vauvan sit nukkuessaan. :(

Tänään pitäis mennä vielä kaupoille lasten kanssa osteleen uusia vaatteita koulua varten. Huomenna sekin alkaa ;) Kivaa kun tulee syksy ja loppuu tämä löffiminen. Ihan mukavaa on ollut lomaillakin, mut jotenkin tykkään enemmän syksystä, kun ilma raikastuu ja saa vähän omaa aikaa päiviin kun lapset on koulussa ja mies töissä :) Mites muut, mikä on teidän suosikki vuodenaika? Ja mitä ajatuksia syksy herättää? :)
Aika jänniä varmaan nuo thermo laastarit! Oliko ne miten kalliita?
 
RubyS, mä oon toteuttanut perhepedin ex-miehen kanssa aikanaan niin, että sänky oli mun puolelta seinän vieressä ja vauva nukkui seinän ja mun välissä. Kun en just luottanut siihen, että mies osaa nukkua liiskaamatta ketään...

Meillä ei edes ole autoa, eikä näillä näkymin tulekaan. 15min matka julkisilla Helsingin keskustaan ja muutenkin hyvät yhteydet eri puolille pk-seutua, niin ei ole ykkösenä hankintalistalla. Mies saa käyttöön firman auton tarvittaessa. Joten en todellakaan aio ostaa uutena turvakaukaloa. Me tarvitaan sellainen, jonka saa kiinni vöillä (ilman alustaa), täytyy vähän paneutua, että mikä se sit voisi olla.

Mä oon kyllä kesäihminen, enkä odota syksyä yleensä yhtään. Tänä vuonna ei niin väliä, kun jokainen taakse jäävä kuukausi tuo tammikuuta lähemmäs. :D

Me käytiin tänään siellä erikoislääkärin vastaanotolla. Kaikki oli alakerrassa hyvin ja sain luvan jatkaa normaalia elämää. Seuraava tsekkaus on rakenneultran yhteydessä, jonka tekee nyt kätilön sijaan sitten erikoislääkäri. Lääkäri oli sitä mieltä, että todennäköisesti aukeaminen ja saikku ovat vielä edessä, mutta ei ollut kovin huolissaan, koska aiemmat synnytykset on olleet ennenaikaisiksi hyvillä viikoilla. Käynnistä jäi hyvä mieli ja päästiin kurkkimaan vauvaa myös 3d-ultralla. Hän näytti myös armeliaasti jalkoväliä ja täytettähän siellä oli eli veikkaukseni ja olot osuivat oikeaan: meille tulee pieni poika. :love::love::love::love::love: Vauva kasvaa tasaisesti omalla käyrällään, vähän keskiarvon yläpuolella ja vastasi viikkoja 16+4.

Mulla oli alkuviikko vapaata, huomenna palaan kesätuurailemasta omiin hommiin. Hyvillä mielin pääsee järkyttämään työkavereita, he kun eivät tiedä raskaudesta mitään ja maha ei jätä enää epäilyksen sijaa. ... :D

Mariani, merkkaanko sulle sen tyttölupauksen?

Mamadread ja itu 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Repa ja Mariani
Mariani, onnea tyttölupauksesta!

Mamadread, onnittelut poikalupauksesta!

Mitään erikoisempia kipuja mulla ei ol ollu, mutta kyllä Jokisen tunnin kävelyn jälkeen pari pientä harkkasupistusta tuli, mutta ne oli aika iisejä siinä mielessä, että pystyi kuitenkin touhuamaan. Vaikkakin pistivät vähän irvistämään. Yllättävän moni ihminen tuli kysymään, että onko kaikki hyvin. Toisaalta on ihana tietää, että huolehtivia ihmisiä on olemassa.

Lapset viihtyi hyvin ja tykkäsivät. Pientä luksusta lapsille, kohta kun alkaa päiväkoti meijän tytöillä. Miehellä loppuu syyskuun alussa kesäloma, joten riippuen toki mun työvuoroista, niin tytöillä alkaa sit tuo päiväkoti, onneks se on työmatkan varrella.
Ovat siellä siis mun äitiyslomaan asti nyt ainakin. Eihän tässä oo kuin muutama hassu kuukaus siihen enää.

Mä en halua ostaa keneltäkään käytettynä turvakaukaloa, varsinkaan tuntemattomalta. Tutuilta nyt ehkä voisinkin ostaa.
Mutta kyllä me silti uutena vauvalle hankitaan, paras tietenkin olis, että löytyis sellanen minkä sais rattaisiin, olis kaupassa suht kätevä, mutta ei se pakollist ol.

Käytiin tänään vähän katselemassa vaunuja samalla reissulla, mutta ei tullut vastaan sellasia, jotka olis miellyttänyt omaa silmää, miehen silmää ja olis vauvalle vielä hyvät ja käytännölliset.
Merkkihän on selvä, jollei kaupoista löydy haluamaamme, niin menee tilaukseen.
Mutta miehen kanssa vähän kyllä sovittiin, että odotetaan ens viikkoon, ennen kuin laitetaan mitään tilaukseen ja tutkaillaan vielä vaunuja. Joten näin siis tehdään.

Mutta muutama vauvanvaate tuli mukaan. Mä pyrin nyt siihen, että hirveän montaa vaatetta ei tulis ennen ens viikkoa hankittua. Oon kyllä kattonu netistä ihanaa fleecehaalaria ja mikäli rakenneultrassa selviää kumpi masussa asustaa, laitan tilaukseen.

Mä oon ehdottomasti talvi-ihminen. On ihanaa laittaa takka päälle, sekä kynttilöitä ja käpertyä miehen kainaloon.
Sekä ei oo pahempia allergioita ja ei oo kuuma.

Mut nyt makoilemaan sohvalle, mies lupas hieroa mun jalkoja!

Susanna & Pähkinä 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Huomenta, heräsin klo: 04:00.. :whistle:

Mamadread: merkkaa vaan niin nähdään myöhemmin pitikö paikkansa :giggle:

Onnea sinulle myös poikalupauksesta !

Susanna <3 sama juttu, talvi-ihminen ilmoittautuu täällä myös, mutta nautin myös paljon syksyn sateista. Niissä on vain sitä jotain :)

Perhepeti ei oikein meilläkään varmaan toimi, koska koira nukkuu aina välissä ja kissa usein myös jossain päin sänkyä. Toinen kuorsaa kun sireeni ja itse taas aika levottomasti kääntyilen pitkin yötä. Ei tunnu turvalliselta ottaa lasta siihen viereen tuon vuoksi, uskon että hän nukkuu paremmin omassa sängyssä. Päikkäreitä aion kokeilla yhdessä.
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
o_O:devil:Moi! Kirjotin silloin ihan ekaan ketjuun nimimerkillä lumikuu, kesän aikana mun tunnukset ei jostain syystä enää toimineet ja en jaksanu tehdä uusia. Nyt sain kuitenkin aikaiseksi, joten täällä ollaan taas! :)

Listaan mulle voi laittaa lasketuksi 9.1 ja tulossa on kolmas lapsi.

Oon koko ajan lukenu teidän kuulumisia, vaikka en ookaan saanu kirjotettua. Mun raskaus on sujunu tosi hyvin! Pahoinvointi on loppunut ja maha vähän kasvanut, pienen pieniä liikkeitä tuntuu välillä, mutta suurimman osan ajasta ei muista koko raskautta. Odotan kyllä kovasti jo äitiyslomaa, tuntuu että siihen on vielä ikuisuus! :confused: Rakenneultraan on vielä pari viikkoa, oon ollu koko ajan niin varma, että täältä tulee tyttö, haluan siis ehdottomasti kuulla pitääkö mun tuntemukset paikkaansa.

Mukavaa loppu viikkoa kaikille, yritän olla nyt aktiivisempi kun on taas nämä tunnukset käytössä :barefoot:
 
Täällähän on paljon hyviä ja kivoja uutisia luettaviks<3 ite meen huomenna ultraan, jännää mitä siel näkyy:love: uhhh, tänä aamuna oli ihana herätys kun poika 1,5v läsäytti ittensä täysillä mahan päälle:unsure: oon kyl koittanu sanoo että pitää varoa äitin mahaa, mutta eihän tota huliviliä pysty koko aika kontrolloimaan.

Meil on turvakaukalo esikoiselta viel talles, oli ilman isofixiä, vöillä kiinnitettävä. Ei ollu kyl mitää tähtitiedettä sen kiinnitys, aika simppeliks se on tehty:) ja hei kuka sitä nyt miettikään että sopiiko kaukalo suoraa rattaisiin?! Joihinkin rattaisiin saa ostettua erikseen sellai adaptereita, että saa useamman merkin kaukalot sopimaan! Meiän rattasiin ei kaukalo sovi, mut nyt mietin välil pitäskö ostaa se adapteriosa ni kävis..

Mustakin on ihanaa kun ilmat viilenee! Jaksaa ulkoillakkin iha erilailla. Mä oon kyllä sellai jokavuoden ajan ihminen! Yhtään en jättäis pois ja aina kun seuraava vaihtuu ni jaksaa iloita! Kunnon lumitalvea välil tääl sveitsis kaipailen, kun lumet tulee yleensä vaa viikoks kaheks kerrallaa.. Mut eipähä oo sitä ikuista pimeyttä! Ja pääseehän kunnon talvestaki nauttimaan kun lähtee vuorille..

Meri 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tykkään vissiin kaikista vuodenajoista..... Tykkään syksystä ja joulun alusajasta ja tietty joulusta. Mut tammi -maaliskuussa alkaa yleensä korpeemaan pimeys ja loputon talvi, sit taas kevät ja kesä tuntuu mukavilta :)

Turvakaukalo saadaan ilmeisesti kaverilta, täytyy vielä varmistaa, on sitten noin vuoden vanha. Tykkään siitä et voi yhdistää matkarattaisiin,erittäin kätevä.

Vaunut saa olla pari vuotta vanhat, tärkeintä et on siistit, mielellään tummat ja kunnon pyörät. Ihan mitään pilipali merkkiä ei,mut muutoin en oo merkkiuskollinen.

Meillä pojat on enemmän ja vähemmän nukkuneet vieressä, imetys on ehdottomasti kaikkein simppeleintä niin eikä tarvi kunnolla ees herätä, en oo koskaan kuvitellutkaan et voisin kierähtää päälle, en oikein usko siihen. Mies ehkä mut sen viereen en.laittaiskaan:LOL:
Kätevää on jos sänky on kiinni omassa. Ei hankitaan pinnistä lainkaan vaan lasten sänky seinän ja meidän sängyn väliin...jäi niin vähälle käytölle poikien aikaan. Mut ainahan voi muuttaa suunnitelmia kun näkee millainen ipana on :)


Tänään osteltu poikasille uusia vaatteita ja koulutarvikkeet,täälläpäin vielä viikko koulun alkuun. Kippari reissulta tarttui myös äippävaatteita matkaan,eurolla parilla. Oon erittäin tyytyväinen (y)
 
Huomenta! :)

Täällä on tänään edessä lääkärineuvola. Onkos teillä muuten miehet olleet mukana neuvolakäynneillä? Meillä tuli akka tiukkasanainen suositus neuvolasta et viime kerralla ja tässä lääkärineuvolassa on oltava mukana. Mun mielestä aiemmin ei ole miestä mukaan pyydelty niin ahkerasti, toki onhan nii käynnitkin muuttunut 10 vuoden aikana ;)

Mä oon tässä alkanut miettiä kuinka tarpeelliset ne vaunut oikeestaan on vauvalle? Oon löytänyt nyt kirpparilta netistä pari kivaa ja suht edullista mallia, mut rupesin miettimään kannattaako ostaa, kun kakkonen oli myös tammikuun vauva ja sillä ne jäi tosi vähälle käytölle, kun asuttiin maalla ja ilmakumirenkaat ei todellakaan kulkenut umpihangessa mihinkään. Nyt toki asutaan lähempänä keskustaa, et pääsis kyl kauppaan niiden rattaiden kanssa kätevästi. Mut mietin tuleeko kuitenkin mentyä autolla, etenkin jos on kovat pakkaset? Silloinhan pärjäis aika pitkälle sillä turvakaukalolla, kun haluan ehdottomasti siihen sen ratasosan myös. Vois sit keväällä vasta hankkia jotkut vaunut tai rattaat kun alkaa ilmat lämmetä ja tulee ulkoiltua enemmän. Mä kun en oo koskaan lapsiani pihalla nukuttanut, niin sillä ajattelin ettei tulis sit turhaa rahanmenoa..

Joku kyseli niistä thermolaastareista. 9€ maksoi se paketti ja siellä on kolme laastaria. Nyt oon yhden niistä käyttänyt ja tänään ajattelin laittaa toisen, kun meinaa taas huimata. Pariksi päiväksi auttoi se laastari, josko nyt tulis vähän pitempi vaikutus kun ei oo niin kovasti enää niska jumissa. Aion kyllä puhua sille lääkärillekin tänään tosta niskasta.

Mä alan olla jo aika sekaisin millä viikoilla meen. Mulle käy aina tässä kohtaa raskautta niin, et jos joku kysyy viikkoja niin joudun ne kyllä laskemaan, ei tuu kuin apteekin hyllyltä :D

Mut eipä tässä kait kummempia tähän hätään, palaan sit taas niiden lääkärikuulumisten kanssa :) Ai niin, eilen nukkumaan mennessä tunsin ehkä liikkeitä <3 Niiden perusteella veikkaisin et istukka on edessä, kun tuntuivat jotenkin tosi syvällä ja ikään kuin molemmista sivuista paremmin kuin edestä. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meillä ei neuvolassa oo miehen läsnäolosta mainittu mitään.... Ekan aikana oli mukana, tosin ei koskaan lääkärikäynnillä, ei mun mielestä oo siellä virkaa... Ja nyt kun nää on jo toistoa niin parempi kun jää lasten kanssa kotiin. Ultrissa on kyllä mukana :)

Meillä vaunut taas elinehto... Lenkkeilen paljon ja lapset tykänny nukkua niissä päikyt. Esikoinen ei edes nukkunut muualla kuin vaunuissa päikkäreitä:LOL: niin eikä mulla oo ees ajokorttia (kummajainen) :p
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meillä mies on omasta halustaan ollut vissiin jokaisessa neuvolassa ja ultrassa mukana. Siis tyttöjenkin kohdalla.

Repa, samiksia! Mäkään en ajokorttia omista.

Joten siksi meilläkin hyvät ja miellyttävät vaunut on tärkeät.
Toki kolmen kanssa tulee käytettyä lähinnä tuplia+seisomalautaa, mutta jos vauvankin kanssa kaksistaan mennään, niin siinä vaiheessa yhdistelmät on paremmat.
Ja koska asutaan kaupunki alueella, niin pääsee kulkemaankin, ei me siis ihan keskellä kaupunkia asuta, mutta lähellä kuitenkin.

Töissä meni hyvin, viileämpänä päivänä on aina parempi, kun ei oo niin kauhean kuuma.
Seisominen ottaa kyllä vähän jalkoihin, mutta onneks kotona on paras hieroja, joka hieroo kysymättäkin.

Mutta nyt vaapun ruokapöytään ja syömään.

Alle viikko niin näkee vauvan ja ehkä jopa saadaan tietää kumpi on tulossa. Jännittävää!

Susanna & Pähkinä 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja Repa
Yhdyn kerhoon, mullakaan ei ole ajokorttia! :D Meille vaunut on tärkeä menopeli, joihin satsaan varmaan eniten rahaa kaikista vauvaostoksista, vaikka meinaankin ne käytettynä ostaa. Mut ajattelen vauvavuoden tärkeistä hankinnoista niin, että jokaisella perheellä ne on omanlaisensa. Aika paljon myydään tarpeellisena juttuja joita ei niin välttämättä tarvitse ja itse ajattelen, että tärkeintä on et on vaippoja ja vaatteita plus joku menopeli. Tietysti kaukalo, että pääsee pois sairaalasta. :D Kaiken muun ehtii hankkia vauvan synnyttyä sen mukaan, mitä se vauva tarvitsee. Mä en oo esim. ikinä hankkinut mitään korvikevarastoja kun oon halunnut luottaa siihen että imetys onnistuu. Ja kaupat on auki yömyöhään, niin että kyllä sitä saa tarvittaessa.

Mun mies on itse halunnut osallistua neuvoloihin ja kaikkiin raskauden aikaisiin menoihin. Ja oon hänet ottanut ilomielin mukaan, onhan vauva yhyä paljon hänen kuin minun. Musta on hienoa, että hän on kiinnostunut vauvasta ja innostunut vauvajutuista, tuntuu että tämä on meidän yhteinen juttu. Kun on nimittäin aiemmasta parisuhteesta kokemuksia siitä, että ei juuri kiinnostanut ja mukaan lähti pariin ultraan vain kun kovasti pyysin. Niin ei se kiinnostus sitten kasvanut syntymän jälkeenkään ja arjen pyöritys jäi mulle.

Meillä ei muuten ikinä neuvolassa kysytty niitä voimavarakaavakkeita (oli sijainen) ja sit kun luin omakannasta mitä käynnistä oli kirjattu, niin oli laitettu että me ei oltu täytetty niitä (!) :devil: Oisko se keskustelu pitänyt käydä jotenkin oma-aloitteisesti kun toinen ei sanallakaan viitannut koko asiaan. :cautious: No, aika sama, mutta aion kyllä ohimennen oikaista tuon virheen seuraavassa neuvolassa.

Nyt ruoanlaittoon lomps!

Mamadread ja itu 16+5
 
  • Tykkää
Reactions: Repa
täälläpä ei kummempia kuulu. nyt on saanut viettää työpäiviään vähemmillä kivuilla jaloissa(näin kun sanon niin kohta sitten on kivut kovemmat vaan:D) vatsa vaan kasvaa kasvamistaan, ihanaa kun saapi kokea raskauden toistamiseen. :) <3

meillä on jo sellai lipasto minkä saapi hoitopöydäksi. vaunut pitää hommata(jotka meille on tosi tärkeet koska liikutaan jalkasin paljon ja esikoinenkin nukkui vaunuissa päikkäreitä tosi paljon) ja sit sitteriä, syöttötuolia yms. meinasin että viimeistään joulukuussa ostan sit kaikkee kaappiin ettei tartte heti kauppaan lähtee( paksuja siteitä itselle, vaippoja reilusti, tutteja yms.)

nyt huomenna vapaa, sit alkaa viiden päivä työputki jonka jälkeen kolmen päivän vapaat. parin viikon päästä rakenneultra :p:)

töissä on joutunut sanomaan toisten asukkaiden kohdalla että en mielellään nostele, yritän sillä välttää ettei tulis vaan mitään ja pystyisin olemaan töissä pitkään vielä. :)

nyt JO 19+1. :p
 
Neuvolalääkärissä meni hyvin :) Pienellä oli kaikki kunnossa, sykkeet 147 ja ei suostunut haarojaan näyttämään :D Meidän neuvolasta löytyy siis ultra, niin sillä katsottiin vauvaa. Istukan paikka ei vieläkään selvinnyt, kun se oli vähän joka puolella ja kuvan edessä. Tyyppi oli siellä risti-istunnassa ja poikittain :D
(Ihan pienesti päässä kyllä kummittelee se greyn anatomian juttu, missä niiden yhtien vauva oli aina risti-istunnassa ja muutenkin tosi rauhallinen vatsassa ja sit selvisi, et sillä oli joku tosi harvinainen sairaus eikä elinmahdollisuuksia. Mut koitan ajatella et se oli vaan fiktioo eikä sellaista tautia välttämättä edes oikeesti oo olemassa)

Sain myös vinkin, et ottaa yhteyttä kunnan fysioterapiaan, niin saisivat hoitaa nuo lonkat kuntoon ja sieltä vois löytyä apua tuohon huimaukseenkin. ;)

Mä koitan kans noissa hankinnoissa järkeillä, et mitä oikeesti tarvitaan ja mitä ei. Vaippoja ei kauheesti kannata hamstrata etukäteen, kun kaikki merkit ei istu kaikille lapsille eikä etukäteen voi tietää mitkä sit sopii parhaiten. Tää on ainakin oma kokemus ja lähipiirissä ollut samanmoista. :)

Kuulin tänään muuten, et fitfarmilla olis sellainen fitmama ryhmä starttaamassa 5.9. Hinta on vaan 39€/6vkoa. Siellä ei siis raskaana olevat tietenkään laihduta, mut sieltä vois saada treenivinkkejä nyt odotukseen ja sit raskauden jälkeiseen aikaan ja siinä oli mukana ne bailamaman naiset antamassa vinkkejä myös lantiopohjan lihasten treenaamiseen ;) Mun mielestä kuulosti kyllä hyvältä paketilta ja on ihan vakavasti harkinnassa, josko siihen lähtisi mukaan. Hinta ei oo paha, kun sieltä voi sit poimia ohjeet tulevaisuuteenkin ja siellä oli myös imettäjille suunnattu oma ruokavalio. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Eilen lääkärissä käyty, mies mukana niinkuin aina, myös esikoisestaki ;) kiva kyllä ku ollaan saatu lääkäri ajat aina sen verran myöhään, että mies on päässy aina mukaan. Ja siis itse on halunnut tulla. Pikkusella oli kaikki hyvin ja se mitä lääkäri ehti jalkoväliin kurkistaa, niin pojalta näytti:love: mut viikkoja tosiaan sen verta vähän, että pikku riski tossa viel on.. 15.9 sit rakenne ultraan:geek: ihan kätsy jos toinen poika tulee, saa ainakin ihan kaikki vaatteet kierrätettyä esikoiselta(y)

Meil on yhdistelmävaunut edellee kovassa käytössä esikoisen kanssa, siihen pitää vaan se seisomalauta ostaa ens vuodeks.. On kyl ihan ehdoton henkireikä mulle, että pääsee ulkoilemaan ja liikkumaan rattaiden kaa! Ajokortti kyllä löytyy, mutta mies on aina autolla töissä niin jalkasin liikutaa tosi paljon! Esikoinen ei kyl viihtyny vaunuis ku ekan 2kk, sitten tuli noin kolmen kuukauden tauko, kunnes pääs rattaisiin nii alko viihtymään. Mut siitä asti ollu kyl kovassa käytössä, vaikka hetken epäilyttikin koko vaunuiluo_O

Anoppi bongas kans täältä meidä kylän sairaalasta sellasen raskausajan jumppakurssin, sinne ilmottauduin tänään(y) tulee jumppa ja etenkin oma-aika tarpeeseen, en kauheesti kotoo poistu ilman lasta, kun en tunne täältä paljoo ketään.. Mut nyt ootan innolla kurssin alkua:):)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Tyhmä palsta ei ole antanut täältä ilmoituksia tiistain jälkeen o_O seurailen täällä paria muutakin pinoa niin aina tuntuu tiputtavan jonku pois ilmoituksista. Onko muille käyny samalla tavoin?

Täälläkin mies ollut mukana neuvoloissa ja mielellään onkin :) osallistuu muutenkin ja on ihan innoissaan tulevasta lapsesta. Parempi onkin olla :D

Hyvä vinkki Mamadred tuo sänky seinän viereen. Voi olla meillä vaihtoehto myös kun miestä pelottaa että pyörähtää päälle vaikkei kyllä mitenkään kova öisin olekaan liikkumaan. Onpa kummallisesti teillä hoidettu se voimavara homma :eek: ehdottomasti oikaista kyllä tuommonen.

Saapa nähdä kyllä miten meillä sen perhepedin kanssa loppujen lopuksi käy kun meillä on neljä kissaa jotka aika ajoin nukkuu kaikki sängyssä meidän kanssa :D mutta toisaalta menee ne varmasti pinnikseenkin että se välissä nukkuminen vois olla sillä parempi vaihtoehto.. tai mitäpä tätä vielä stressaamaan, kattoo sitten mikä on toimivin vaihtoehto kun lapsi on maailmassa :)
 
Senverran pitää tarkentaa et mies on kyllä ihan odotuksessa mukana, vaikka ollaan yhdessä tuumattu että nla käynneillä ei juuri ole uutta asiaa miehelle enää. Kun se on sitä samaa verenpainetta, pissaaa ja hemoglobiinia :LOL: mutta ei mitenkään ole kieltäytynyt tulemasta :) ei kyl varmaan saatais lapsiakaan joka kerta hoitoon Ja niiden mukaan tuleminen ei kyllä kävis päinsä, siinä ei paljon mittailtais:LOL:

Vähän jännittää lääkärikäynti ens to, että onko paikat yhtään kypsyny.....
 
Heips!

Mä tajusin tässä just, että ollaan jo melkein puolivälissä raskautta :O Vkolla 19 siis mennään. :)

Siskon kanssa just soittelin, niin saadaan nyt niiltä paljon tarviketta vauvalle, siskon tyttö kun täyttää tammikuussa 2v :) Edelleen pohdin sitä vaunujen kohtaloa, mut pitää keskustella vielä miehen kanssa siitä. Varmasti eniten panostetaan kyllä turvakaukaloon, sille kun on eniten sitä käyttöäkin varmasti, kun ilman autoa ei pääse mihinkään.

Te keillä ei ollut autoa, niin oletteko tietoisia, että esim. taksi on yleensä mahdollista tilata turvakaukalolla varustettuna ainakin isoimmissa kaupungeissa? Ja sellaista voi myös vuokrata vissiin, saisko ihan neuvolasta peräti? Et turha ehkä ostaa itselle, jos ei autoa ole eikä sellaisella joudu hirveästi matkustaan.

Noista neuvolakäynneistä. Meillä nyt siis mies ollut kahdella käynnillä mukana, eka oli se voimavarakäynti ja nyt sit lääkärineuvola. Ja sit toki ultrassa oli mukana ja tulee tietenkin seuraavaankin. Mut noihin tavallisille neuvolakäynneille ei nyt enää tuu, kun me asutaan eri paikkakunnilla ja hän käy töissä niin on vähän hankala järjestää et yhdessä mentäis.
Mut siis sitä oon ihmetellyt kun neuvolasta niin kärkkäästi sanottiin et miehen pitäis olla ainakin noilla parilla käynnillä mukana ja sit oltiin kuitenkin molemmilla kerroilla hieman yllättyneitä, että se mies oli mukana. :D Se voimavara kaavake/käynti oli myös täällä aika turha. Kyllä se sijainen silloin sen katsoi läpi mut eipä siitä juuri sen enempää keskusteltu. Ja sijainen oli siis niin nuori opiskelija ettei sillä itsellä ollut kokemusta mistään, joten ei oikein osannut edes siitä puhua meidän kanssa.

Onko muuten teidän neuvolan tädit minkä ikäisiä? Tykkäättekö et sen pitäis olla nuorempi tai vanhempi vai onko sillä mitään väliä? Itse tykkään et on vanhempi, jotta osaa vähän neuvoakin. Toki voi johtua tämä mieltymys myös siitä, että olin vasta 18v kun esikoista odotin ja kakkonenkin syntyi siitä muutaman vuoden päästä, niin aina on ollut vanhempi neuvolan täti. Paitsi noi sijaiset on olleet usein nuoria likkoja, joilla ei oo omia lapsia, niin jotenkin hölmöä et sellainen tutkii sit tai neuvoo kun ei varsinaisesti ole kovin kokenut asiassa. Kakkosta odottaessa kävi vielä ihan alkuraskaudessa niin, et kerran yks sijainen olikin mun kaverin kaveri, jonka kanssa oltiin oltu yhdessä bilettämässä pari kuukautta aiemmin :D

Sain muuten vihdoin aikaiseksi alkaa myymään sitä ylimääräistä rojua pois, mistä oon puhunut varmaan koko raskausajan. Sattui vielä niin hyvä tuuri, et kun oon tämän viikon yrittänyt saada yhteyden yhdelle suositulle kirpparille täällä päin, niin eilen sit vastasivat puhelimeen ja satuinkin saada pöydä heti tästä aamusta alkaen. Yleensä sinne on viikkojen jono, mut just oli joku perunut varauksensa ja sit antoi sen suoraan mulle. :) Heti aamusta kävinkin sinne ekan kuorman viemässä ja tänään oli jo myyntiäkin tullut lähemmäs satasella ;) Kyllä kannatti! :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Repa täällä sanoi jopa neuvolan täti että seuraavalle kerralle ei miestä etes tarvita kun on se Kela-käynti niin pärjätään hyvin kahdenkin :D ja varmasti jää täälläkin sitten miehen mukana olo vähemmälle seuraavilla kerroilla. Eiköhän ne oo tosiaan nuo ekat ne tärkeimmät plus ne ultrat :)

Kyllä minustakin se vähän vanhempi hoitaja neuvolassa on kivempi. Varsinkin näin ensimmäistä odottavana juuri se tunne siitä iän tuomasta kokemuksesta on tärkeä (y)
 

Yhteistyössä