Tammikuun tähtöset 2017 **ELOKUU**

Täälläkin mies mukana miltei joka neuvolakäynnillä. Pari kertaa on ollut ettei töiden puolesta sopinut aika mutta ei haitanne :)

Kävin neuvolassa torstaina ja sydänäänet kuuluivat. Puhuttiin jo synnytysvalmennuksesta ja miten sen voi Kelan palvelun kautta varata samoin kun sairaalaan tutustumiskäynnin. En ole vielä ehtinyt katsomaan aikoja mutta pitänee lähiaikoina tsekkailla mille viikoille ne osuisivat. Kuulemma 25 vkon jälkeen niihin voisi jo osallistua. Millasiahan nuo mahtaa olla?
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaapa hyvältä toi fitfarmin tarjous! Mua houkuttaisi päästä liikkumaan enemmän, nyt raskausaikana oon jättänyt pois kaiken ylimääräisen rehkimisen kun se tuntuu niin pahalta. Osaksi se on psyykkinen juttu, kun on aiemmin lähtenyt paikat aukeamaan ilman ennakkovaroituksia, niin jotenkin vaikea nyt miettiä, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Lääkäri mulle kyllä sanoi, että voin elää normaalisti, mutta oon rajoittanut sen normaalin töissä käyntiin ja arkiaskareisiin. Viimeksi lepäämällä viivytin synnytystä 10 viikkoa pidemmälle, niin ei se varmaan nytkään tee pahaa ottaa iisisti. Lääkäri kuitenkin meinas, että on aika todennäköistä, että paikat rupeaa taas jossain vaiheessa aukeamaan.

Mä kävin tänään esikoisen kanssa siellä tubecon -tapahtumassa esikoisen toiveesta. Olipahan ei-yhtään-mun-juttu. Liikaa kirkuvia teinejä enkä mä sitä tubettamistakaan ymmärrä. Tunsinpahan itseni kalkkikseksi! :LOL:

En oo muuten ikinä osallistunut synnytysvalmennukseen ja kaksi lasta oon jo onnistuneesti synnyttänyt. :rolleyes: Eka synnytys tuli ihan puskista rv 32. Olin 18, enkä tiennyt synnyttämisestä mitään, mutta luotin siihen, että se ei ole rakettitiedettä. :D Voihan niistä valmennuksista saada vinkkejä kivunlievitykseen ym. , mutta nykyään kaikki löytyy netistäkin. Lisäksi synnytystä on mun mielestä turha liikaa suunnitella kun sen etenemiseen ei juuri voi itse vaikuttaa. Parhaiten ehkä hyödyttää se, että pystyy rentoutumaan kipujen keskellä, jotain hengitysharjoituksia vois siis suositella.

Oonko laiska luonne vai odottaako joku muukin jo äitiyslomaa (jonne on ikuisuus)? Ei se töissä oleminen, mulla on kiva työ, mut se töihin lähteminen. Tuskaa joka kerta.. :confused: Ja mun pää on jo ihan vauvahuuruissa, kamalasti saa taistella pään sisällä että keskittyy töihin. :D

Mamadread ja itu 17+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mulla on mies ollut nyt kahdella neuvolakäynnillä mukana, ja tulee seuraavallekin. Loppuraskaudessa voi olla, että käyn sit taas yksin. Ja ultrassa on toki ollut mukana! Ekalle neuvolakäynnille hän ei päässyt, muut on olleet heti aamulla, niin on ollut hälle helppo tulla siihen ennen töihin menoa.

Mä oon ollut tyytyväinen, et neuvolan terkka on selvästi vanhempi. Luulen, että olisin syönyt elävältä jonkun vastavalmistuneen ja epävarman terkan. Ja ymmärtääkseni sama terkka jatkaa sit myös vauvan neuvolakäynnit, niin kiva, että on osunut järjen ihminen.

Mä oon kyllä kanssa niin mieli äitiyslomalla jo, vaikka työstäni oikeasti tykkäänkin! Aina näin seuraavan työviikon ajattelu tuntuu tosi puuduttavalta, mutta siitä se sitten taas lähtee sujumaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
En lähtis sanomaan nla tätiä vanhaksi, mut kokenut on ja ollut lasten nla tätinä tätä ennen. Onhan se vähän hassua jos on kokematon ja lapseton ja itsellä tulossa jo kolmas...

Vissiin oli joku perhevalmennus esikon aikaan, oisko ollu 3kertaa, joista yksi sairaalaan tutustuminen. En muista mitään kyllä :D imetykseen liittyvä keskustelu tuokio on jääny mieleen, se oli ihan hyödyllinen.

Todellakin ootan äippälomaa. Oon ollu aika väsynyt työhöni muutenkin, se imee kaiken energian. Mut toivon silti ettei vielä tarvi jäädä kotiin vähään aikaan,koska rahalliset syyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meillä mies ollut mukana vain kun on ultra. Näin oli myös esikoisen aikaan ja ei oo ollu mikään ongelma. Mukava lukea kanta.fi:stä mitä kirjottaavat käynneistä. :D
Esikoisen aikana käytiin kys:sin synnytys alennuksessa. En muista mitä siellä oli mutta muistan että olo oli sen jälkeen että ihan turha oli...

Meillä on neiti ollu yökylässä, nukuttipa viime yönä siis hyvin. Pari työpäivää takana, kolme vielä edessä ennen kolmen päivän vapaita. Ite hyvin jaksan olla töissä, ja on kiva ollakin. Vissiin into noussu vaan siitä kun tietää että ei oo ku muutama kuukaus enää. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Työvuorolistan tekijällä on kyllä ollu huumoria, kun on työvuorolistoja tehny, ei siinä, mä kyllä itse taisin jossain välissä sanoa, että nyt vielä voi laittaa vuoroja niin paljon kuin mahtuu ja on, mutta loppu puolella vois vähän himmata.. (multa siis ihan kysyttiin, että kuinka paljon jaksan tehdä/voin tehdä.)

No millanen on allekirjoittaneen vuorolista?

No, sepä on sellainen, että ens viikolla oon kuutena päivänä töissä, keskiviikko ainoa vapaa (onneks, rakennneultra keskiviikkona) ja kaikkina muina päivinä 8 tuntia töitä paitsi lauantaina, jolloin on 6 tuntia..
Ja sitä seuraava viikko, viitenä päivänä töitä, kaikki 8 tuntisia, viikonloppu vapaa.
Ja koska tiedän jo sitä seuraavankin viikon työvuorot, niin jatkaa aikalailla samaa kaavaa, kuutena päivänä töitä, lauantai ainoa vapaa, ja pitääkö mainita, että työpäivät on kahdeksan tuntisia.

Ja kaikenlisäksi 80% on aamuvuoroja, loput iltaa.

No okei, itepähän mä sanoin, että saa laittaa nyt niin paljon kuin mahtuu.
Ja positiivista on se, että listat tulee aikaisin, niin ehtii päiväkotiin ilmoittamaan päivät jolloin tytöt menee sinne, eli mun aamuvuorot, koska miehellä kans sit aamuvuorot tosta syyskuun alusta lähtien.

Mutta en valita, vaikka vähän jo valitinkin.
Rahan tuloa ei selvästikään voi estää.

Kyllä meillä auto on ja autolla paljon liikutaan, mutta mulla ei tosiaan sitä ajokorttia ole, miehellä on kyllä.
Eihän me mitenkään pärjättäis ilman omaa autoa.
Ja toisaalta on hyvä, että mulla ei ajokorttia ole, koska sitte tarttis hankkia toinen auto ja tuo yks auto on kyllä ihan riittävästi.

Mutta just tyyliin puistoihin, lähikauppaan, kyläilemään (lähitienoille) mennään rattailla/vaunuilla, nyt on toki menty tuplilla, koska molemmat mahtuu niihin ja kyllä niitä tammikuun jälkeenkin käytetään vauvalla ja nuoremmalla tytöllä, esikoinen menee sitten seisomalaudalla.
Mutta jos tosiaan vauvan kanssa kaksistaan lähtee kävelemään/käymään kaupassa jne, niin helpompi on mennä yhdistelmillä.

Enää muutama päivä niin näkee Pähkinäisen pitkästä aikaa!

Mun neuvolantäti on aina esikoisesta asti ollut sama, alle nelikymppinen, kolme lasta..
Ja jotenkin on kyllä kivempaa, että on lapsi, tietää sitte mistä puhuu.

Me käytiin vissiin esikoisen odotuksen aikana synnytysvalmennuksessa, ja oli se sinänsä ihan hyvä, koska kuitenkin ensimmäinen lapsi kyseessä. Mutta jollen nyt täysin väärin muista, niin kuopuksen kohdalla me ei menty, oli kuitenkin sen verran hyvin mielessä edellinen synnytysvalmennus.
Tosin olis sitä varmaan ilman sitäkin pärjännyt.
Kaks lasta on kuitenkin onnistuneesti tullut maailmaan, oli sitte valmennuksessa käyty tai ei.

Täälläkin odotetaan malttamattomana mammaloman alkamista.
Mä rakastan mun työtä kyllä, mutta en malta yhtään odottaa, että saa olla lasten kanssa kotona.
Ja tosiaan pää täynnä vauvajuttuja, että hyvä kun pystyy keskittymään töihin.

Mutta nyt täytyy kyllä vaappua tai ihan siis kävellä sänkyyn ja mennä nukkumaan, tarttis aamulla töihin mennä.

Susanna & Pähkinä 20+0! (Puoli välissä! Puolet jäljellä!)
 
Sam täällä, äippälomaa odotellessa :) vaihdan vielä uuteen työhön tässä parin viikon sisällä mutta jotenkin sitä on niin vauvahuuruissa jo ettei jaksa siitäkään täysillä innostua :D

Onko kellään muuten ollut käytössä raskausajan napakorua? Onko toiminut hyvin?
 
Muakin vaivaa vähän epäusko sen suhteen, että voisin olla töissä äippäloman alkuun asti. Tietysti toivoisin, että paikat pysyisi kiinni ja vauvalla kaikki hyvin. Mutta vaikka tällainen ideaalitilanne oiskin, niin silti mun työ on niin vauhdikasta ja tulee paljon liikkumista, kyykkimistä, nostelua ym. , että vaikea uskoa kropan jaksavan vielä 15 viikkoa. :eek: Tänäänkin oli jo tuskaa ja mehut ihan poissa työpäivän jälkeen.

Mun neuvolan terkka on ihan ok. Veikkaan, että aika lähellä eläkeikää jo. Sillä on lapsenlapsiakin. Se on kauheen symppis ja mukava, mutta ihan kaikki sen jutut ei vakuuttaneet mua siitä, että se ois erityisen fiksu. Varmasti hoitaa oman tonttinsa ihan hyvin, mutta ei siltä kannattanut mitään ekstraa kysellä.

Kuinkakohan ylhäällä kohtu on näillä viikoilla? Jonkun nettisivun mukaan rv 18 se on kaksi sormen leveyttä navan alla, mutta mulla se oli sen verran jo rv 15 ja tuntuu, että potkut tulee jo navan korkeudelle. Voisko olla mahdollista? Mulla tuntuu liikkeet muutenkin enimmäkseen alavatsan molemmilla sivuilla ja toisinaan sit siinä navan tienoilla, mutta sivuilla. Keskellä onkin sit istukka. Vaikka joskus tulee ihan tosi kevyt tuntemus keskelle alavatsaa, mikä lienee aika kova potku jo kun tuntuu sieltä läpi. Ja välillä tyyppi kyllä monottaa noille sivuille niin, että hyvä ettei kopina kuulu. :D:D:love:

Mamadread ja itu 17+2
 
Heip! :)

Mä tulin viikonloppuna siihen tulokseen, ettei toi ravintola-ala ainakaan sovi mulle näin raskaana ollessa, kun ei oo siihen tottunut ennen raskautta. Viikonloppuna tein yhdillä festareillä 6h töitä baarin puolella ja sen jälkeen oli koko lantio niin kipeä etten sängyssä pystynyt sitä edes liikuttamaan. En siis saanut käännettyä edes kylkeä, kun ei liikkunut lantio mihinkään. Hirveä kipu vaan päällä. 12h meni maatessa, ennen kuin pääsin ylös. Vähän turhan pitkä toipumisaika yhteen työvuoroon.

Joku muuten kyseli hetki sitten niistä ilmoituksista tällä palstalla, että tuleeko niitä. Mulla niitä tulee ainakin vähän kuinka sattuu vaikken edes kirjoittelekaan muihin ketjuihin kuin tähän. Joten pitää käydä aina suoraan täällä katsomassa onko viestejä tullut vai ei ;)

Täällä meinaa iskeä syksyn eka flunssa päälle :( Yleensä en ees saa ensimmäisten joukossa flunssaa, kun on astmalääkitys käytössä, mut vissiin joku osuus tällä raskaudellakin kun heti on iskemässä. Kurkku ihan kauheen kipeä, eikä sitä helpota et meinaa taas närästääkin. On kyllä niin nuutunut olo et tänään en ajatellut tehdä mitään erityistä vaan koitan vaan levätä. Hitsi kun ei voi edes inkivääriteetä juoda, kun se yleensä auttais flunssaan.
 
Minäkin kauhulla odotan syysflunssaa! Se, että ei saa käyttää nenäsumutteita on kaikista pahinta o_O Mutta inkivääriteetä oon kyllä juonu nyt raskauden aikanakin jonkun verran. Jossakin muussa euroopan maassa inkivääriä oikein suositellaan flunssan hoitoon raskauden aikana, en jaksa uskoa että kuppi silloin tällöin saa mitään pahaa aikaseksi.

Välillä huolettaa liikkeiden vähyys! Nytkin on pari päivää mennyt ilman selkeitä potkuja. Olis ihana päästä kuuntelemaan sydänääniä tai ultraan, mutta ru:hunki on aikaa vielä puolitoista viikkoa.

Onko teidän muiden mahat jo isot? :LOL: Mun maha on pompahtanu esiin viime viikkojen aikana (viikkoja nyt 19+2) ja ihmiset uskaltaa tulla jo onnittelemaan raskaudesta pelkän mahan perusteella. Aiemmissa raskauksissa tähän aikaan ei vielä selkeesti ollu maha kasvanu, vähän pelottaa, että kuinka iso siitä vielä tulee :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Oi kyllä, masu on iso!
Sen koko järkyttää jo, ja pelottaa, että kuinka iso siitä kasvaakaan tässä melkein 20 viikon aikana vielä..

Täällä ei vielä oo keneenkään meistä iskeny syysflunssa, mutta eiköhän se jossain vaiheessa iskeä pamauta tännekin.

Ru:ssa käyty.
Vauvalla kaikki hyvin rakenteellisesti, kasvaa hyvin, ja on hyvin energinen tapaus.

Ja selvishän siellä, että kumpi sieltä on tulossa.
Vitsit, että tuo tilanne on aina niin kauhean jännittävä.

"Jahas, tää vauva ei taida olla ujoa sorttia, kun heti esittelee haarojaan. Mutta kyllä mä voin 99-prosenttisen varmasti sanoa, että täällä masussa asustaa selvästi hyvin energinen poika."

Eli siis POIKA tulee!

Käytiin samantien ostamassa mun himoitsema sellanen ihana vaaleansininen fleecehaalari pojalle. Ja toinen sellanen ihana body.

Kerrottiin tytöille heti kun tultiin kotiin, että he saa pikkuveljen, niin molemmat on siitä asti kokenut "pikkuveli, ihanaa" ja "Lillebror, lillebror."

Susanna & Pähkinä 20+3
 
Hui, täälläkin on jo 20+0!! Eli puol väli. :)

Töitä takana taas viis päivää(vuorotyötä siis teen), nyt onneks kolmen päivän vapaat! huh, onneks, on sen verran väsynyt että on jo aikakin olla vapaalla. ens viikko onkin raskaampi kun iltoi enemmän ja vain yks vapaa ja silloin myökin saadaan nähdä kumpi on tulossa. :p

Mun vapaat taitaa olla äidin vapaapäiviä ilman lasta(myös isän kun perjantain on vielä töissä). :D mietin pitkään suostunko että tyttö menee mummollensa pariksi yöksi, mutta viimein suostuin kun tiiän että lepo tulee tarpeeseen ja ens viikko raskas ja ei taas tiiä milloinka seuraavan kerran pääsee tyttö yökyläilee. :) Huono äiti? en koe. pitäähän minunkin jaksaa, ja nyt vielä kahden edestä, ja tyttö tykkää. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Susanna, onnea poikauutisesta! :love:

Täällä käyty tänään neuvolalääkärillä aamulla. Alavatsa ja selkä kipuilee, suppareita, kylkikipua. Tutki ja sanoi et oklle vaikuttaa joten kaipa kaikki hyvin..josko kasvukipuja tai stressin aiheuttamaa. Koko päivän olenkin levännyt tilanteen niin salliessa mutta ei oikein auta. Josko huomenna parempi. Sydänäänet löytyivät heti kun doplerin laittoi masulle ja se kyllä piristi mieltä <3

Masu tuntuu jo nyt isolta ja jännää nähdä millaiseksi palloksi tämä vielä tästä muuttuu! Syysflunssia ei kaivattaisi joten C vitamiinia lisää ruokavalioon.

19+5
 
Täällä kaikki aikalailla ennallaan(y) jaksaminenkin on parantunu kun kelit on vähän viilenneet, mut slti viel vähän oottelen sitä energistä oloa...noh ehkä tämä tästä..

Anumarika asun sveitsis ja mulle iha lääkäri ja apteekkari suositteli inkivääriteetä alkuraskaudn pahoinvointiin, eli ei parista kupista flunssaa vastaan varmasti oo suurta haittaa.
Mul oli jo pikku flunssa, mut nuhalta säästyin. Edellises raskaudes oli yks kunnon räkätauti, ei ollu lyö nannaa nukkua öitä ilman nenäsumutetta.. Mut sillon sain kyl aptkista sellasta suolaliuosta sumutteeks. Eihä se sama ollu, mut saipaha jotai ees sumutella:p

16+4
 
Meillä oli tänään rakenneultra, taas oli hirveä vauhti pienellä! Kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin, päivän paino oli 333gr. Me jätettiin sukupuoli vielä salaisuudeksi. Mies on varma, että on poika, ja mulla ei kyllä ole mitään aavistustakaan :LOL:

Samalla varmistui, mitä aavistelinkin, että istukka peittää koko etuseinämän, eikä siksi oikein liikkeitä ole vielä tuntunut. Muutama ilta sitten tuntui alhaalla kyljessä jotain kummallista, minkä luulen olleen vauva :)

Np-ultraa odottelin jotenkin aivan rennoin mielin, nyt rakenneultra alkoi sitten eilen jännittää ihan tosissaan! Onneksi oli tänään vapaapäivä, kun yöunet jäi vähän heikoiksi. Huomenna voikin sitten mennä viettämään loput viikon päivät taas työpaikalla.

Mulla on kanssa maha pullahtanut kunnolla esiin. Nyt työkaverit jo kehtaa tulla onnittelemaan ja kyselemään. Työasu on aika armollinen, ja piti pienen pömppiksen piilossa ennen kesälomaa :D Mähän jouduin pomolle ja muutamille muille töissä kertomaan käytännössä heti plussattuani, niin oon ollut hyvin hämmästynyt, että asia pysyi hyvin salassa siihen asti, että aloin itse kertoa.

tänään 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Ihania ultrauutisia :love:

Minä kävin lääkärissä... Kaikki ok,vauva karkaili dopplerin alta, mut saatiin hyvät sykkeet kuuluviin.
Pikkasen avasi sitä mitä tulee tuohon synnytykseen... Eli meinaavat sen käynnistää,kun rv 38täynnä. Ja sehän on joulukuun puolella, mutta meinas että saisin itse vaikuttaa päivään niin että se olis heti vuoden vaihteessa, mikäli tilanne sen sallii. Arveli myös että joudun töistä jäämään pois ennen äippälomaa.
Mutta tosiaan tää ei sitte varmuudella tule olemaan mahassa laskettuun aikaan asti, hyvä jos tammikuulle, jota kyllä hartaasti toivon. Selviää varmaan lisää rakenne ultrassa joka on 2viikon päästä... Vasta :unsure:

Rakenne pelottaa mua, toivottavasti kaikki hyvin... Alkaa aina jännittää kun lähestyy.
 
Onnea puolivälin saavuttamisesta sinne ehtineille ja erityisonnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! Susannalle vielä onnittelut pojasta. :)

Munkin maha on jo iso ja poikii paljon onnitteluja. Onhan se myös aika ihana (ja vähän tiellä). :love:
Liikkeistä oon ollut ihmeissäni, kun tuntuvat verraten hyvin, vaikka istukka onkin edessä. Tänään luulen tunnistaneeni jopa vaimeana tuntuneen hikan. :D Toisinaan on tosi hiljaisia päiviä, mutta yritän olla silloinkin rennosti kun aina ne liikkeet sit palaavat kuitenkin.

Mäkään en usko, että inkivääritee olis kauhean vaarallista. Voihan sitä tehdä myös itse tuoreesta inkivääriä, niin saa pitoisuuksia laskettua.
Onko vielä muuten myynnissä sitä vicks -rasvaa, joka tuoksuu mentholilta? Jos sitä saa käyttää raskausaikana, niin se vois auttaa myös tukkoisuuteen. Nenähuuhtelukannu on myös ihan ok, vaikka eihän se samalla tavalla avaa kuin ne nenäsuihkeet.

Repa, miksi sun synnytys käynnistetään? Oliko sulla aiemmin ollut ne nopeat synnytykset?

Mariani, tsemppiä kipuihin!

Mamadread ja itu 17+5
 
Ihana kun alkaa tulla kuulumisia rakenneultrista! Mulla siihen aikaa vielä viikko ja kaks päivää, malttamattomana odottelen!
Viimeksi valitin liikkeiden vähyyttä, mutta nyt pienellä on ollu melkoset bileet mahassa taas parina päivänä. Tais olla vaan siellä sellasessa asennossa, että ei tuntunut. Kyllä ne pienet potkut on sitte ihania! :love:

Oon kyllä ihmeissäni ku oon voinu niin hyvin! Viime raskaudessa tähän aikaan jo supisteli ja nyt ei oo tuntunu vielä mitään. Oon töissä päiväkodissa ja meillä on paljon pieniä nosteltavia lapsia, kotona 3- ja 5-vuotiaat ja jaksan vielä illalla lähtee jumpallekin. Katotaan ku näin asiaa päivittelen niin heti huomenna alkaa supistelut :barefoot:;)
Nautin raskaudesta älyttömästi ku tämä on meidän viimeinen. Toisaalta kyllä koko ajan kauhee haikeus, että en tule kokemaan tätä enää uudestaan :confused: Onko muilla jo tiedossa, että enää ei seuraavia tule?
 
Ensinnäkin onnitellut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! Mulla on vielä 3 vkoa rakenneultraan, vaikka tänään onkin jo rv19+0 :eek: En tiedä miksi antavat täällä ultra-ajat aina viimeisille mahdollisille päiville. Olis kiva päästä jo aiemmin, toisaalta hieman helpotti kun neuvolalääkäri katsoi ultralla myös. Vähän mua kyllä on alkanut vaivata se, että lapsi oli risti-istunnossa enkä tunne mitään liikkeitä. Tulee väkisin mieleen vastaava tapaus sarjasta greyn anatomia ja siinä ei käynyt hyvin. Toki toivon et se tapaus ei ollut todellisuuspohjainen siinä sarjassa vaan pelkkää fiktiota.

Mä oon muutenkin ollut jotenkin tosi ailahtelevainen ja tänäänkin on vietetty päivä jälleen kerran pillittäen :cry: Rasittavaa, mut kun ei mahda mitään itselleen. Aiheutan jatkuvasti ihan turhia riitojakin miehen kanssa näiden hormonien takia. En mä tiedä, jotenkin on myös iskenyt yhtäkkiä pelko siitä, et kun ollaan oltu tosi onnellisia niin ei elämä voi mennä niin hyvin ja siksikin varmaan haastan riitaa, et jos tää ei kestäkään niin menis sit heti poikki. Jaksaisin sen paljon paremmin kuin sen, että muutan koko elämäni ja lasten elämän miehen takia ja sit jos parin vuoden päästä ollaankin eroamassa, niin en kestäis sitä kun tulis taas muutoksia lasten elämään. :( En mä tiedä oonko ihan pöhkö, kun tällaisia mietin, mut kun elämässä viimeiset kolme vuotta on ollut enemmän tai vähemmän helvettiä eron ja exän takia, niin jotenkin ei nyt osaa ollenkaan suhtautua siihen, et nyt mun elämä onkin taas ns. järjestyksessä ja oon päässyt siitä kaikesta paskasta yli ja mulla on oikeesti tosi ihana mies mun elämässä mukana.
 
Piti lähettää toi viesti kesken, kun tää tilttas enkä päässyt enää kirjoittamaan siihen jatkoa.

Piti vielä sanoa, et muuten oon kyllä tykännyt tästä syksystä. Ihanaa kun saa pukea taas farkut jalkaan ja näyttää vähän enemmän ihmiseltä kun kesärääsyissä kulkiessa. Ja nyt on taas enemmän aikaa nähdä kavereitakin, kun lapset on päivät koulussa niin on sitä omaa aikaa :) Me muuten lähdetään pojan kanssa ens kuussa kahdestaan Barcelonaan katsomaan jalkapalloa! Siitä oon ihan innoissani (ja siinäkin oli syy suuttua miehelle, kun se ei ollut yhtä innoissaan)! Lupasin pojalle reissun jo viime tammikuussa, jos hän parantaa käytöstään koulussa ja koulumenestystään kevätlukukauden aikana. Meillä oli siis tosi vaikea viime syksy pojan kanssa, kun oli paljon muutoksia ja hän on niille aika herkkä ja sit alkoi koulussa ongelmat, kun hän purki tilanteen sinne. Mutta hän tsemppas niin hienosti keväällä enkä olis ikinä uskonut niin hyvää todistusta häneltä näkeväni kuin keväällä hän toi kotiin kouluvuoden päätteeksi. Niin nyt sit hyvillä mielillä lähdetään reissuun :)
 
Täällä on tiedossa että viimeistä viedään, kun ei ollut tämäkään suunnitelmissa alunperin :LOL: Vaikka nyt jo innolla vauvaa odotetaankin,niin tiedän että mulla tuskin mitään haikeutta on ilmassa vaikka on viimeinen.

Mamadread, käynnistetään koska mun nuorimmainen syntyi pikana kotiin ja tämä yritetään nyt estää käynnistämällä ajoissa:)

On se pakko myöntää et tuskin kauaa nostelen töissä laatikoita, alkaa helposti tuntumaan mahassa ikävältä :unsure: en vaan ihan vielä antais periksi...
 
Niin ja täällä en tiedä onko viimeinen vai ei. Tämä oli sinänsä ihme, kun mun ei pitänyt enää lapsia saada ja niin vain olinkin yhtäkkiä raskaana. Varmaan jatkossakin mennään niin, et tulee jos on tullakseen ;)
 
Paljon Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Täällä vielä vajaa pari viikkoa rakenneultraan, ja kovasti jännittää. Vähän on huolta, kun en tunne liikkeitä vieläkään, vaikka esikoisesta taisi näillä viikoilla tuntua ekat varmat potkut. Nyt tuntuu, ettei juuri mitään edes epämääräistä tuntemusta. Istukka on edessä, mutta niin oli esikoisestakin. Ja kun joka paikassa sanotaan, että seuraavista pitäisi tuntua aiemmin :unsure: Ajattelin kysäistä neuvolasta, saisinko käydä kuuntelemassa sykkeitä ylimääräisellä käynnillä ensi viikolla.

Mutta maha on kasvanut :) mulle on ilmaantunut nyt jo ajoittaisia nivelkipuja ja vähän kauhulla odotan, milloin liitoskivut alkaa :eek: Muutoin olo ihan hyvä ja esikoinenkin osaa useimmin varoa mahaa tosi hienosti.

Me ollaan miehen kanssa puhuttu kolmesta lapsesta, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että kaksikin voisi olla ihan hyvä. Mutta toistaiseksi sillä ajatuksella, ettei tämä tulokas ole viimeinen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mä kävin tänään lastentarvikeliikkeessä vhän hypistelemässä, vertailemassa vaunumalleja ym. Aikeina ei ollut oikeastaan ostaa mitään, katsella vain. Kaikkea ihanaa siellä kyllä oli ja kivoja kuoseja. Kauheita hintoja vaan. :eek: Sellasia babynestejä oli myös myynnissä ja emma-merkkinen maksoi vaan 40e, ei mielestäni paha. Voisi jopa mennä harkintaan!

RubyS, eiköhän kaikki ole ihan hyvin. Ei kannata murhetia ennen kuin on murehtimisen aihetta. Tiedän, ettei se aina ole helppoa, mutta mä olen yrittänyt eliminoida kaikki stressaavat ajatukset kun niistä ainakin on haittaa vauvalle. Jos sulla on edessä istukka, niin se varmaan blokkaa aikalailla liikkeet vielä. Ei mullakaan tunnu tuossa kohdun keskellä (siis edessä) mitään liikettä, suurin osa tuntuu alhaalla ja eniten sivussa vasemmalla. Meidän bebe onkin monesti ollut poikittain masussa alhaalla, taitaa olla hänen lempiasentonsa ja siksi liikkeetkin tuntuu hyvin. Välillä ei tunnu niin mitään ja silloin hän kai on jossain muussa asennossa.
Ymmärrän myös nuo ajatuksesi parisuhteesta, vaikka itse oonkin ollut tasainen (niin kuin aina). Silti on tullut mietittyä, miten mies muuttuu isäksi tulon myötä ja vaikuttaako se meidän parisuhteeseen. Mulla on kuitenkin nyt sellainen unelmieni parisuhde, en olisi ikinä uskonut, että tällaisia on edes olemassa muuta kuin saduissa, joten aika luottavaisin mielin olen tulevaisuuden suhteen. Tiedän myös sen "kaikki on liian hyvin" tunteen, mutta itse yritän ajatella, että olen onneni ja tasaisen elämäni ansainnut ja että nyt on sen vuoro. :)

Mulla on vielä melkein kolme viikkoa rakenneultraan, niin en ole hirveästi ajatellut koko asiaa. Varmaan lähempänä alkaa jännittää. Ennen ultraa pitäisi täyttää kolmekymmentä ja hammaslääkäriin varattu aika lähenee myös uhkaavasti. Tiedän, että mulla on reikiä, ollut jo paikkaamattomana monta vuotta. Oon vaan ollut saamaton asian suhteen. Nyt haluan hammaskaluston kuntoon ettei se aiheuta mitään komplikaatioita. Toi hammaslääkärijuttukin on ihmeellinen, kun aiemmissa raskauksissa sitä on alleviivattu neuvolassa ja ajankin on saanut jonon ohi. Nyt sanottiin, että jos on parin vuoden sisällä käynyt, niin ei tarvi. Itse jouduin jonottamaan aikaa lähes kolme kuukautta. Taitaa olla kunnilla rahat tiukassa.. :confused:

Mä kyllä vielä haaveilen, että tulisi yksi lapsi tämän jälkeen. Mutta aika näyttää ja se ei ole juuri nyt yhtään ajankohtaista. Kunhan nyt saadaan tämä nykyinen maailmaan terveenä ja hyvinvoivana ja katsotaan sitten, mihin oma jaksaminen riittää.

Mamadread ja itu 18+0
 

Yhteistyössä