Tammikuun tähtöset 2017 **MARRASKUU**

Mariani hyvä seuranta sulla nyt. ja toivottavasti verenpaineet lähtee laskuun :)

Mamadread, sillä lääkärillä oli joku raja et jos alle 2cm nii sit olis ns.epänormi tilanne. tokikaan ei purkanut näitä mun rajoitteita välttää nostelua yms. Ultrassa ei käsittääkseni näe kohdunsuuta pehmeyttä ja siitä ei maininnut onko täysin kiinni vai ei,enkä tajunnut kysyä :unsure:

En tajuu miks ne ei käytä sitä 4d ultraa enempi, mikäköhän siihen on syynä. Tämä kerta oli ensimmäinen kun nähtiin vilaukselta, kuopuksen aikaan saatiin kunnolla nähdä rakenneultrassa 4d kuvaa ja mukaankin pari hyvää kasvokuvaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heippa vaan kaikille! :) Ja hyvää viikonloppua! Meillä kerrankin tiedossa rauhallinen lauantai, lapset kotona ja varmaan reippaillaan, mut muuta ihmeellistä ei oo tiedossa. Huomenna sit mennään ehkä yhdille joulumarkkinoille ja sit on lasten jalkkiskauden päätöstilaisuus iltapäivällä. :whistle:

Repa, kiva kun teillä oli istukka siirtynyt pois tieltä. Meillä oli kans kontrolli eilen, mutta eipä ollut siirtynyt ja tuskin enää siirtyykään. Eli meillä on sektio edessä, kahden viikon päästä seuraava kontrolli ja siitä sit viikon välein kunnes päättävät, että on aika tehdä se sektio. Alustavasti puhuttiin et mahdollisia sektiopäiviä vois olla joko 21. tai 28. joulukuuta. Joka tapauksessa tämän vuoden puolella eli meille tulee sit pieni tottutyttö :love: Niin ja siis nyt on rv 32+1 ja painoarvio eilen oli 2,2kg :censored: Että hyvinkin ollaan käyrien yläpuolella :eek: Mut tässä tapauksessa se vissiin on ihan hyvä, kun joutuu etukäteen syntymään. ;)

Mariani, hyvä et sulla oli nyt verikokeet ok! Ja vissiin muutenkin tilanne on nyt parempi vaikka tarkassa seurannassa oottekin? Hyvähän se on et seuraavat, ettei sit tuu mitään yllättävää ja osaavat varautua paremmin kaikkeen.

Narana, täälläkin jouduttiin ottaan lisärauta käyttöön. Se oli joku nestemäinen Blueiron mitä sit ostin, maistuu vähän verisillä mustikoille. :sick: Mut toivottavasti auttaa, mulla oli hemppa 116, kun se neuvolassa 8.11. mitattiin ja siitä vasta viikon päästä sain aikaiseksi hakea tota rautaa, niin en tiedä kuinka alas ehti tippua sit. Väsyttää ainakin ihan pirusti ja pinna on sen takia kireellä koko ajan. :mad: Ei kiva kellekään kanssaeläjälle :whistle:

Mamadread, täälläkin pitää ottaa levon kannalta tämä loppuraskaus. Kohdunsuun tilanne on mulla ihan hyvä, kanavaa on hyvin jäljellä ja ainoastaan se suu on ihan hieman pehmennyt, muuten on napakasti kiinni. Mut supisteluja tulee mullekin lähes päivittäin, jos vähänkään jotain touhuan, niin pitää koittaa olla tekemättä mitään, kun niitä ei sais tulla ettei lähde tilanne kehittymään. Välillä kans tuntuu et tää muksu painaa tosi pahoin tuonne alas ja välistä sit yrittää mennä kylkiluiden alle piiloon. :D Suurimmaksi osaksi on poikittain tuolla vatsassa ja on kova potkimaan ja nyrkkeilemään päivittäin. :p

Aika hurjalta tuntuu, et mulla on enää jotain 5-6 viikkoa raskautta jäljellä :eek: Mut näillä mennään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mamadread, Voihan sen la:n vaikka muuttaakin. Mun on itse jotenkin vaikea siihen uskoa, kun oma kierto oli pitkä ja ultrassa oli molemmilla kerroilla sen pari päivää pienempi, mutta näyttävät luottavan omiin laskukaavoihinsa..

Huuh, vika kokonainen työviikko takana! Ens viikolla olis kolme päivää, ja sit alkaa äitiysloma! Nyt on taas melko hyvin jaksanut, töissä kun on jalkeilla niin se on auttanut. Istuminen on tukalaa, ja välillä onkin kiva ruuhkabussissa koittaa venyttää itteään johonkin siedettävään asentoon. Onneks oon melkein aina ehtinyt saada istumapaikan, sitä kun ei kukaan ohjeista huolimatta mahakkaalle tarjoa, kattelevat vaan kiusaantuneina muualle :whistle:.

Tänään olis 6 vkoa laskettuun aikaan, toisaalta niin lähellä ja toisaalta niin kaukana :D Sain eilen neulomani villapeiton valmiiksi, tai päättelyt on vielä tekemättä. Katotaan, saanko tehtyä jotain muuta vielä. En oo mikään maailman kovin käsityöihminen..

Musicro 34+0
 
Ruby, on tosiaan teidän neidillä hyvin massaa. :D Hyvähän se on, varmaan se ainakin lämmönsäätelyyn vaikuttaa positiivisesti. Tosin mulle lääkäri sanoi, että nykyään raskausviikolla on paljon enemmän merkitystä kuin painolla. Kuulemma alle kaksikiloisiakin on kotiutettu jos ovat muuten pärjänneet. Hurjalta kyllä kuulostaa. o_O Mun 32+4 syntynyt esikoinen painoi 1800g. Tämä nykyinen masukki on lapsistani varmaan siroin, kasvaa hyvin ja tasaisesti, mutta aikalailla siellä normikäyrien alaosassa. Varmaan kaksi kiloa menee rikki vasta joskus rv 34 jälkeen.

Repa, ainakin sitä kohdunsuun tilannetta näkee sen verran ultralla, että lähteekö supistaessa tai ponnistaessa aukeamaan. Mulla nimittäin polikäynnillä aina käsketään yskäisemään tai ponnistamaan ultrapötkylä toosassa, niin ne näkee, mitä kohdunsuulla tapahtuu. Ja samaten painavat ylävatsaa, simuloi kuulemma supistusta.
Mutta eihän sitä koostumusta tosiaan muuten voi tietää kuin käsipelillä tarkistamalla.

Musicro, se on tosi ärsyttävää kun kukaan ei täydessä bussissa anna paikkaa! :cautious: Kiva siinä sit heilua ja huojua täydellä käytävällä ja toivoa, että kukaan ei horjahda päälle. Mun päälle kaatui viime raskaudessa joku kännipää ja kyllä pelästyin. :unsure: Onneksi nyt sairaslomalla voi vältellä noita ruuhkaisimpia vuoroja. Ei oo sullakaan enää kauaa äitiyslomaan!

Täällä ei kummempia viikonloppusuunnitelmia. Kai se on enimmäkseen sohvalla kulutettava. Oon kyllä onneksi saanut tällä viikolla leivottua pakkaseen ja ostettua muutaman joululahjan. (y)

Mamadread ja itu 31+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Olen nyt puolikkaita syönyt ja ei kamalasti alenna alapaineita, yläpaineita kyllä. Seuraavaksi kokonainen testiin 3 kertaa päivässä jos tämä ei riitä, jännittää vaan ettei tuo yläpaine laske liian alas.

Eilen meillä oli tupa täynnä vieraita sattumalta ja kahvipöydässä meni miltei koko päivä. Yllättävän raskasta oli vaikka ihana oli nähdä anoppia serkkuja tätejä yms. Kovasti vaavia kaikki odottelee. Kiitos anopin lipastot tuli eilen ja ne on nyt kasattu ja vaatteet laitettu paikalleen :)

Tänään sitten lepäillään koko päivä. Mies teki herkkupastaa ja nyt olen ruoan jälkeen koira kainalossa menossa päikkäreille. Sataa ja tuiskuttaa, mutta ei kiire minnekään niin ei haittaa!
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Tännepä ei ihmeitä kuulu. Ihmettely vaan kova että onko joulu tosiaan jo kuukauden päästä? Eli ei siis oo enää ku pari viikkoa ja vauva saattaa milloinka vaan haluta katselemaan tätä maailmaa. Mutta jospa se malttais vielä masussa pysyä sinne uuteen vuoteen... ;)

Maha kasvaa vaan, ja entistä hankalampaa on vaan tytön kanssa leikkiminen jne. :/ Neiti on viel hoidossa reilun viikon, eli yritän nyt saaha loputkin vauvan vaatteet kaappiin, ja vähän yrittää siistiä taloa kun saa rauhassa tehdä jne. Mietiskelin eilen että voi kun saisin pestyä nuo muutamat ikkunat edes sisäpuolelta niin tulis valoa ehkä enemmän sisälle. Mutta omaan tahtiin, ja lepään välillä. :D

33+5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Helou.

Voi, että kun tänne kirjautuminen tuntuu välillä vaan niin hirveen ylivoimaisen raskaalta. :D
Mutta niin tuntuu olokin.

Mutta tänne ei tosiaan kummempaa.
Poju potkii ja paljon, hän on vissii ny ollu aikalail pää alaspäi, kun potkui on tullu lähinnä tohon vatsan yläpuolelle. Ihanasti näkyy jalanpohja kun potkii. Välillä kyllä näyttää siltä, että tulee läpi masun, kun puskee niin pirusti.
Mutta masussa kaikki on vallan mainiosti, vauva nauttii yksiöstään.

Lauantaina oli työpaikan pikkujoulut ja sinne mentiin, kun oltiin jo ilmoitettu (ennen sairaslomalle jäämistä) että ehdottomasti sinne tullaan.
Tytöt oli molemmat esikoisen kummisedällä yökylässä.
Mutta pikkujoulut meni hyvin, vaikkakin istuskellessa, pidempi seisominen alkaa tuntua selässä.

Ens viikonloppuna on miehen työpaikan pikkujoulut ja kyllä siellä ois tarkotus piipahtaa.
Siitä miehellä alkaakin sitten lomat.

Tarttis pikkuhiljaa mennä ostelee joululahjoja. Tai sitten tilata, täytyy katsoa mitä olot sallii.

Nyt alkaa jo tuntua kenkien ja sukkien laitto todella vaikeelta.
Mutta jotenkin ne saa äherrettyä jalkaan.

Uskomatonta tosiaan, että inan reilu kuukaus enää jouluun.
Kohtahan tuo vauva tuolta syntyilee. Tää aika on menny sieltä huhtikuun lopusta ihan älytöntä vauhtia.

Huomenna ei ollakaan enää sairaslomalaisia vaan ollaan äitiyslomalaisia.

Tää oli nyt tällänen sekametelisoppa viesti, ei mitään päätä eikä häntää.

Susanna & Pähkinä 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mulla tulee kyllä täältä muiden kuulumisia lueskeltua mutta mullakin tuntuu vissiin liian kovalta hommalta kirjautua ite sisään :D

Tänne ei mitään hirmu erikoista, aika menee vauhdilla ja raskauden edetessä huomaa kyllä että olo alkaa muuttua hankalammaks. Varmasti tämä pimeys ja nyt taas lumettomuuskin vaikuttaa että meinaa välillä olla vähän väsyneet ja ankeet fiilikset. Ihana kumminki ku vauva potkii ja myös vauvan tavaroiden valmiiks laittaminen on niin kivaa<3

Eilen käytiin Ikeassa ja en tajua mitä aattelin ku iha kevyellä aamupalalla lähdettiin liikenteeseen, eka pari tuntii autossa ja aateltiin että mennään vasta ostosten jälkeen jonnekkin syömään vaikka kello oli jo reippaasti iltapäivän puolella. Melkeen loppuun asti jaksoin kunnes alko pyörryttään ja oli pakko mennä kyykkyyn etten vaa pökrää ja kaadu. No en onneks pyörtyny mutta kun kassalle selvittiin niin sai jäädä mies jonottaan ja itse lähdin ostamaan jotain pientä syötävää nii sai pahimman heikotuksen pois. Tästä lähin kyllä huolehdin paremmin syömisestä ja pidän jotain patukkaa ja juomapulloa aina mukana jos heikotus iskee, enkä shoppaile kuumissaan toppatakki päällä nälissään tuntikausia :D

Joku muukin puhui hengenahistuksesta ja mullakin meinaa kyllä väliin tuntuu ettei meinaa henkee saada. Selvästi painaa kohtu keuhkoja ja taitaapa olla selkäkin ihan jumissa niin hankaloittaa hengitystä...
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Neuvolassa käyty taasen... painon pirulainen se taas noussut ihan riittävästi, mut ei täti ollu moksiskaan, minuu hiukan hirvittää... hemppa katsottiin,oon ollu melko väsynyt ja rapakuntoisen oloinen ja niinhän se nyt oli laskenut 112,kun viimeksi oli 126. joku virallinen raja raudalle tais olla 105,mut päädyttiin kuitenkin siihen että otan niitä nappeja koska olo on selkeästi väsynyt ja voimaton.
Paineet ok,syke melko korkea. mutta siis kaikki oikein hyvin vauvalla.
Influenssa rokotteen otin nyt samalla.

Mamadread, mulla se lekuri paineli kanssa mahaa kun katsoi sitä kohdunsuuta. nyt pääsin lukemaan sen palautteen käynnistä ja kiinni se kohdunsuu sen mukaan oli:)

Loppuviikosta jos pesis noita vaatteita kun hoitopöytä saatiin vihdoin.. muutakin siivoushommaa olis vielä, joulukuu olis tarkoitus ottaa iisisti.
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Mulla on vähän samaa vikaa, kun nitä muutama valitteli, että kuulumisia tulee luettua usein, mutta itse kirjautuminen tuntuu kovin vaivalloiselta :confused:

Huomenna olis enää lyhyt työpäivä edessä, ja sit alkais ihana kotoilu ja vauvan odotus! :love: Johan tätä on odotettukin. Tykkään siis kyllä oikeasti työstäni paljon, mutta onhan tässä ajatukset kypsyneet siihen, että kotiin on ihana jäädä. Varsinkin, kun työ on sen verran fyysistä, että oon oikeestaan lokakuusta asti katellut päivä kerrallaan, vieläkö jaksaa. Ja näköjään sitä sitten jaksoikin loppuun asti, mitä en koskaan olis uskonut.

Viikonlopuksi mennäänkin käymään vielä mun siskon luona, ja mun vanhemmat tulee sinne myös. Ens viikolle oon taas sopinut lounastreffejä kavereiden kanssa jo parillekin päivälle. Ja sit ajattelin pikkuhiljaa alkaa pesemään vauvan vaatteita ja lakanoita. Pitäis vaan ensin tyhjentää se lipasto, mihin vauvan tarvikkeet aiotaan laittaa..

Tänään kotimatkalla mietin, että on taas se ankea aika vuodesta, kun ei näe aurinkoa välttämättä viikkokausiin.. Kun töihin menee, on pimeää. Kun töistä pääsee, on taas pimeää.. Töissä on ikkunat suljettu, niin ulos ei oikeastaan näe päivän aikana.. Ja sit tajusin, että eihän mun tarttekaan enää käydä töissä! Eli saattaa nähdäkin ne muutamat valonsäikeet päivän aikana, ihanaa! :D
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Joulukuu tosiaan kolkuttelee jo ovella. Mun mielestä plussaamisesta on kulunut ikuisuus ja olen tosi iloinen, että on matkattu jo tänne asti. Mulle tämä vaihe raskautta on mieleisin kun vauvan liikkeet tuntuu niin selvästi ja tietää, että hän selviäisi jo hyvin tällä puolella maailmaa. Vaikka toki toivon, että pysyisi mahassa vielä yli kuukauden.

Mä olin lokakuussa vissiin erityisen fiksu kun pesin kaikki ikkunat. Kyllä on ollut kiva ripustella valoja niihin. :) Muutenkin olen tyytyväinen siihen, että oon saanut nyt sairaslomalla monia kotihommia tehdyksi. Suunnitelmat on samansuuntaiset kuin Repalla että joulukuussa vois ottaa ihan rennosti. :D Vauvanvaatteita ym. ajattelin alkaa laittaa valmiiksi sit ensi viikosta alkaen kun pikkukeskosraja on onnellisesti ylitetty. :)

Emppulilla on tosiaan ollut aikamoinen ostosreissu. Mäkin kävin tänään keskustassa kaupoilla, mutta en jaksanut kuin tunnin ja sit lähdin kotiin. Jalat oli aivan muusina ja alakertaa vihloi. Sain ostettua imetystoppeja, joita menin hakemaankin. Ajatuksena olis käyttää niitä tavallisten paitojen alla, kun suurin osa imetyspaidoista on sellaista nou-nou osastoa mulle.

Musicrolle onnea äippäloman alkamisesta! :love: Taidat olla meidän ketjun ensimmäinen varsinainen äitiyslomailija? Nostan kyllä isosti hattua, että jaksoit loppuun asti!

Mamadread ja itu 31+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Ihania kuulumisia kaikilla <3

Epäilty virtsakiviä, ultrattuja munuaisia ja panadol vitsejä, niistä on alkuviikko tehty.

Nyt helpottaa hetkellisesti ja torstaina käyrille toivoen että kaikki ok. Kovasti liikettä masussa on mutta mietityttää silti mihin tämä viikko vielä loppuu..jotenkin aavistus siitä ettei kauan mene että olen tuolla osastolla, en tiedä miksi.

Proteiinia on/off liuskoissa tänään viimeksi 1+. Olot on muuten aika samat. Mieli ihan jees kaikesta huolimatta :)

Synnärilaukkuun olen yrittänyt miettiä mitä mukaan tarvitaan. Kenelläkään hyvää listaa?
 
Ainiin, synnärilaukkuakin ois hyvä pikku hiljaa miettiä. Kiitos muistutuksesta Mariani! :)

Nyt sitä ollaan sitten virallisesti äitiyslomalla. Eihän tää edellisestä kyllä poikkee mitenkään.

Nyt on kaikki koottuna, mitkä eivät olleet koottu.
Pinnis, vaunut ja muut odottavat kyllä vielä toisessa huoneessa, ei viitsitä ihan vielä laittaa niitä paikoilleen.

Esikoisella ja kuopuksella on ollu tänään jälleen kysely päivä "Mamma, millon vauva syntyy?" "Äiti syntyykö vauva kohta?" "Mamma, syntyykö lillebror jouluksi?"
Ja tän äidin vastaus noihin on "Äiti ei tiedä. Vauva syntyy silloin kun parhaaksi näkee."

Nyt on valoa ulkona. Voiskohan jouluvaloja pitää siihen asti, että alkaa olemaan taas valoisampaa.. :D
Inhottaa tuo pimeys..

Ja nyt on onneks muutamat joululahjat hankittu.
Käytiin tänään siskon kanssa kaupoilla.
Ja koska niitä lahjoja ostettiin myös meijän tytöille, menivät tytöt siksi aikaa setäänsä viihdyttämään.
Mutta kyllä huomas, ja huomaa, että tuli oltua ostoksilla. Jalat on muusina.

Susanna & Pähkinä 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Hei kaikille, löysin tieni tänne mutta olen aika avuton tietoteknisesti, varsinkin näin puhelimella, eli en tiedä miten saisin tiedot lisättyä tuonne ekalla sivulle.
Eli 12.1./ Mimminkäinen / 31/ Hys/ 2. Lapsi/ tyttölupaus
Mulla myös kovasti saman kuuloinen tilanne mahan kanssa kuin muilla, mikään asento ei ole hyvä ja maha tuntuu tolkuttoman isolta. Saikulla olen ollut lokakuun puolivälistä ennenaikaisten supistusten vuoksi, nyt maanantaista virallisesti äitiyslomalla :)
Pahoittelen jos kirjoitan jotenkin "väärään paikkaan", oon aivan turisti näissä hommissa.. :LOL:
 
Tervetuloa mukaan Mimminkäinen! :) Ihan oikeaan paikkaan kirjoitit, Mamadread siirtää sinun tietosi tuohon etusivun listaan, kunhan ehtii ;)

Täällä vaivannut vähän sama kuin monella muullakin, oon ollut niin väsynyt alkuviikon etten oo jaksanut kirjoittaa mitään vaikka lukemassa oon käynytkin. Ja mulla on tabletille tallennettuna kirjautuminen, niin ei tarvitse sitäkään vaivaa nähdä, mitta silti en oo jaksanut. :( Johtuu ehkä siitä, et ensinnäkin se hemppa on varmaan vielä liian alhainen, mut oon joutunut myös normirytmiäni muuttamaan ja heräämään aamuisin liian aikaisin, kun meillä ahkeroi nyt tän viikon muurari täällä tekemässä meille uutta takkaa ja se aloittaa työt aina klo 8 aamulla. :confused: Mä voisin mielelläni nukkua vähän pidempään :cautious::sleep:

Sairaalakassiin olis hyvä pakata mukaan ainakin puhelin (sekä tabletti) + laturit. Jos sais kuulokkeet, niin nekin olis kivat niin vois kuunnella vaikka musiikkia tai katsella omia ohjelmia tabletilta milloin tykkää eikä häiritsisi huonetoveria. Suklaata pitää olla maitoa nostattamaan. Ehkä joku kirja tai käsityö ajan kuluksi. Imetysliivit + liivinsuojia. Kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle, omia sukkia jos ei tykkää sairaalan sukista (samoin piksareiden kanssa). Just miehelle vitsailin, et pitäisköhän pakata myös oma herbamare purkki mukaan, kun ruoka on siellä aina niin mautonta :LOL: Niin ja omat shampoot + hoitoaineet sekä muutkin henk. koht. hygieniavälineet, kuten hammasharja + tahna, jne. Siinä nyt mitä itelle tuli mieleen, täydentäkää listaa sitä mukaan mitä tulee mieleen ;)(y)

Meillä oli eilen lasten koulun vanhempainilta ja kovasti tuli siellä kyselyjä, että koska syntyy jne. Monelle tuli yllätyksenä koko raskaus. Sellaisille puolitutuille kun ei halua välttämättä koko tilannetta alkaa selittään, niin olikin yllättävän helppo vastata, et meidän lapset palaavat joululomalta isosiskona ja kaksinkertaisen isoveljenä takaisin kouluun, kun se alkaa 9.1. :p Ja siinäpä se ajankulu myös konkretisoitui. Tasan kuukausi aikaa joululoman alkuun nyt :whistle: Saa nähdä pystytäänkö yhdessä kasassa sinne asti. :D

Mitähän mun pitäis vielä saada aikaiseksi ennen vauvan tuloa? :rolleyes: Tuo takka valmistuu tällä viikolla (tai no, viimeinen pinta pitää tehdä pienen käytön jälkeen, sen ajankohtaa en vielä tiedä tarkkaan), sit saa tehdä meidän makkarin valmiiksi, joka tulee siis vanhasta takkahuoneesta tuohon olkkarin jatkeeksi. Sinne tarttee siis maalit ja tapetit seiniin ja sit kalusteet. Samalla maalataan myös olohuone valmiiksi. Vauvan sänky tulee samaan huoneeseen, siihen tarvis vielä uusi pohja hommata. Ja sit meillä ei oo mitään lipastoa tms. missä vois säilyttää vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita, niin ehkäpä semmoinen pitäisi hommata jostain. (y) Jonkun ihanan sängynpäädyn haluaisin myös, mut sen nyt periaatteessa kerkeää myöhemminkin. Toisaalta olis ihana saada edes jotain valmista kerralla.

Sit meillä on nyt vessasta revitty puolet seinistä auki. Loputkin pitäisi repiä ensi viikolla ja sit hommata ja asentaa uudet levyt seiniin. Sit ne pitäis maalata ja ehkä vois yhdelle seinälle jotain tapettiakin laittaa. Uudet allaskalusteet odottaa tossa eteisessä, itse allas on tilattuna muttei toimitettuna vielä. Sit pitäis ostaa hana ja peilikaappi sinne. Sit tulis siitäkin valmista ;)

Eteinen on muuten valmis, mut sinne tarvitaan naulakko seinään ja jotkut sopivat korit mihin laittaa pipot, hanskat yms. Ajatuksena olis, et jokaiselle tulis omat korinsa, niin pysyis sit tavarat järjestyksessä. (y) Niin ja pitäähän meidän siis ovet uusia joka paikkaan, mut ne tehdään ehkä myöhemmin. Tai siis ens vuoden puolella vissiinkin ;)

Keittiörempalle pitäis sopia aikataulu vuoden vaihteen jälkeiseen aikaan. Päätettiin miehen kans, et lykätään tota kylppäri/sauna remppaa varmaan ainakin ensi syksyyn. Se tarkoittaa, et kodinhoitohuone tehdään sit vasta sen jälkeen, mut meillä meni maku tohon firmaan kenen piti se remppa meille tehdä, jo tän takan kanssa, kun sieltä on info ja yhteydenpito ollut niin huonoa sen jälkeen kun oltiin nimi saatu paperiin, et päätettiin mieluummin etsiä uusi tekijä tohon isompaan remppaan. Ja ei jaksa nyt alkaa kiireellä sitä etsiä, niin siksi lykätään.
Meillä siis takka piti olla asennettuna pari viikkoa sitten ja vasta viime torstaina saatiin tietää et ne on saanu meille muurarin ja se tulee maanantaina (siis aloitti tällä viikolla). Tullessaan sillä muurarilla ei ollut tiedossa puoliakaan hommista mitä oltiin sovittu tehtäväksi ja yritti niistä kovasti luistaa irti väittäen mm. ettei lattiaan tartte tehdä valua uuden takan alle, et hyvin kestää muka ilmankin tuollaisen takan painon :ROFLMAO: Ollaan siis kuitenkin hinta sovittu takalle sen mukaan, että kaikki hommat tehdään huolella niin kuin pitääkin, niin mun täytyy olla vahtimassa sit koko ajan et tuo muurari kans tekee hommat niin kuin on sovittu. :cautious: Ja kun oon myyjää yrittänyt konsultoida asioista, niin tuntuu et se välttelee mun puheluita ja yrittää aina mahdollisimman nopeasti lopettaa ne vaikka asiat on vielä epäselviä. o_O Ja puoliinkaan puheluista se ei ees vastaa tai soita takaisin. :mad:

Mua on alkanut nyt hieman rasittaan tää kahden kodin asuminen. Kaipa mä pikku hiljaa alan siirtyä enemmän ja enemmän tänne miehen luokse. Harmittaa vaan et ei voi tuoda kalusteita heti, kun muuten jäädään ilman niitä omaan kotiin :D Mut vauvalle laitan kaiken tänne, meillä sit reissataan sen unipesän ja matkakassin kanssa. ;)

Niin joo, pitäis se ratasosa ostaa siihen turvakaukaloonkin. Eikä meillä kyllä muutenkaan oo vielä vaunuja, mut ehkä mä ostan ne vasta kun on pahimmista pakkasista selvitty ja siitä sektiosta toivuttu :whistle: En oo siis koskaan vauvojani pihalle nukuttanut, niin en tämänkään kanssa niin ajatellut tekeväni. Niin ei tartte heti ollakaan niitä vaunuja sitten. ;)

Mitähän vielä olis asiaa? :rolleyes: Ei kait mitään ihmeellistä. Viikonloppuna on edessä yhdet pikkujoulut ja sit lauantaina käydään Tampereella miehen, mun pikkuveljen ja mun lapsien kanssa leffassa. (y) Ja samalla varmaan haetaan Ikeasta se puuttuva hana ;) Ens viikon perjantaina sit taas seuraava kontrolli lääkärillä siitä istukasta. Mut siihen asti yritän elää mahdollisimman normaalisti, toki en tee mitään raskasta, kun koirien pissalenkkikin alkaa ottaa hengen päälle ja laukaisee kauheet supistukset :(

Mut mukavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti kenenkään olo ei kovin kurja olisi ;)(y) Tuolla facen tammikuisten ryhmässä muuten syntyi jo (olikohan viikonloppuna) ekat tammivauvat :love::barefoot: Tai no, ei kai heitä nyt tammikuisiksi voi enää sanoa, kun marraskuussa tulivat, mutta kuitenkin. Alkaa olla jännät paikat, et kauanko vielä itse kukin meistä pysyy kasassa :p
 
Olipas ihana ja virkistävä reissu Lappiin :love: Käytiin miehen kanssa vielä pikku reissu kahdestaan kun vielä päästiin. Käsivarren peukalossa saakka käytiin Saana-tunturia ihailemassa. Olihan siellä ihanan talviset maisemat ja hieman harmitti palata tänne Oulun korkeudelle vesisateeseen, mutta pääsi kasaamaan Ikean ostokset ja laittamaan joulua kotiin.
Eka virallinen äippälomapäiväkin oli jo maanantaina. Vaikka kouluhommathan ne vielä jatkuu mutta eipä tarvii töistä stressata.
Neuvolassa kontrolloitu sf mitta ja edelleen reilusti käyrän yläpuolella. Tosin oli se mukulakin edelleen siellä kylkiluissa kiinni. Että uusi sokerirasitus sitten perjantaina.. :confused:

Tervetuloa joukkoon mimminkäinen! :)

Kuulostaapa ikävältä tuo takkaremppa RubyS! :eek: aika epäammattimaiselta kuulostaa o_O

Sairaalakassia en meinannut pakata muutoin kuin ehkä omat ja vauvan vaatteet kotiin johonkin kassiin valmiiksi. Saa mies tuoda sitte tavaroita mitä tarvii. Meillä on 5min matka sairaalaan ja mies on siellä myös töissä :D

Ihanaa alkanutta äitiyslomaa jo muillekkin loman saavuttaneille! :)
 
Tervetuloa mukaan Mimminkäinen! :) Ihan oikeaan paikkaan kirjoitit, Mamadread siirtää sinun tietosi tuohon etusivun listaan, kunhan ehtii ;)

Täällä vaivannut vähän sama kuin monella muullakin, oon ollut niin väsynyt alkuviikon etten oo jaksanut kirjoittaa mitään vaikka lukemassa oon käynytkin. Ja mulla on tabletille tallennettuna kirjautuminen, niin ei tarvitse sitäkään vaivaa nähdä, mitta silti en oo jaksanut. :( Johtuu ehkä siitä, et ensinnäkin se hemppa on varmaan vielä liian alhainen, mut oon joutunut myös normirytmiäni muuttamaan ja heräämään aamuisin liian aikaisin, kun meillä ahkeroi nyt tän viikon muurari täällä tekemässä meille uutta takkaa ja se aloittaa työt aina klo 8 aamulla. :confused: Mä voisin mielelläni nukkua vähän pidempään :cautious::sleep:

Sairaalakassiin olis hyvä pakata mukaan ainakin puhelin (sekä tabletti) + laturit. Jos sais kuulokkeet, niin nekin olis kivat niin vois kuunnella vaikka musiikkia tai katsella omia ohjelmia tabletilta milloin tykkää eikä häiritsisi huonetoveria. Suklaata pitää olla maitoa nostattamaan. Ehkä joku kirja tai käsityö ajan kuluksi. Imetysliivit + liivinsuojia. Kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle, omia sukkia jos ei tykkää sairaalan sukista (samoin piksareiden kanssa). Just miehelle vitsailin, et pitäisköhän pakata myös oma herbamare purkki mukaan, kun ruoka on siellä aina niin mautonta :LOL: Niin ja omat shampoot + hoitoaineet sekä muutkin henk. koht. hygieniavälineet, kuten hammasharja + tahna, jne. Siinä nyt mitä itelle tuli mieleen, täydentäkää listaa sitä mukaan mitä tulee mieleen ;)(y)

Meillä oli eilen lasten koulun vanhempainilta ja kovasti tuli siellä kyselyjä, että koska syntyy jne. Monelle tuli yllätyksenä koko raskaus. Sellaisille puolitutuille kun ei halua välttämättä koko tilannetta alkaa selittään, niin olikin yllättävän helppo vastata, et meidän lapset palaavat joululomalta isosiskona ja kaksinkertaisen isoveljenä takaisin kouluun, kun se alkaa 9.1. :p Ja siinäpä se ajankulu myös konkretisoitui. Tasan kuukausi aikaa joululoman alkuun nyt :whistle: Saa nähdä pystytäänkö yhdessä kasassa sinne asti. :D

Mitähän mun pitäis vielä saada aikaiseksi ennen vauvan tuloa? :rolleyes: Tuo takka valmistuu tällä viikolla (tai no, viimeinen pinta pitää tehdä pienen käytön jälkeen, sen ajankohtaa en vielä tiedä tarkkaan), sit saa tehdä meidän makkarin valmiiksi, joka tulee siis vanhasta takkahuoneesta tuohon olkkarin jatkeeksi. Sinne tarttee siis maalit ja tapetit seiniin ja sit kalusteet. Samalla maalataan myös olohuone valmiiksi. Vauvan sänky tulee samaan huoneeseen, siihen tarvis vielä uusi pohja hommata. Ja sit meillä ei oo mitään lipastoa tms. missä vois säilyttää vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita, niin ehkäpä semmoinen pitäisi hommata jostain. (y) Jonkun ihanan sängynpäädyn haluaisin myös, mut sen nyt periaatteessa kerkeää myöhemminkin. Toisaalta olis ihana saada edes jotain valmista kerralla.

Sit meillä on nyt vessasta revitty puolet seinistä auki. Loputkin pitäisi repiä ensi viikolla ja sit hommata ja asentaa uudet levyt seiniin. Sit ne pitäis maalata ja ehkä vois yhdelle seinälle jotain tapettiakin laittaa. Uudet allaskalusteet odottaa tossa eteisessä, itse allas on tilattuna muttei toimitettuna vielä. Sit pitäis ostaa hana ja peilikaappi sinne. Sit tulis siitäkin valmista ;)

Eteinen on muuten valmis, mut sinne tarvitaan naulakko seinään ja jotkut sopivat korit mihin laittaa pipot, hanskat yms. Ajatuksena olis, et jokaiselle tulis omat korinsa, niin pysyis sit tavarat järjestyksessä. (y) Niin ja pitäähän meidän siis ovet uusia joka paikkaan, mut ne tehdään ehkä myöhemmin. Tai siis ens vuoden puolella vissiinkin ;)

Keittiörempalle pitäis sopia aikataulu vuoden vaihteen jälkeiseen aikaan. Päätettiin miehen kans, et lykätään tota kylppäri/sauna remppaa varmaan ainakin ensi syksyyn. Se tarkoittaa, et kodinhoitohuone tehdään sit vasta sen jälkeen, mut meillä meni maku tohon firmaan kenen piti se remppa meille tehdä, jo tän takan kanssa, kun sieltä on info ja yhteydenpito ollut niin huonoa sen jälkeen kun oltiin nimi saatu paperiin, et päätettiin mieluummin etsiä uusi tekijä tohon isompaan remppaan. Ja ei jaksa nyt alkaa kiireellä sitä etsiä, niin siksi lykätään.
Meillä siis takka piti olla asennettuna pari viikkoa sitten ja vasta viime torstaina saatiin tietää et ne on saanu meille muurarin ja se tulee maanantaina (siis aloitti tällä viikolla). Tullessaan sillä muurarilla ei ollut tiedossa puoliakaan hommista mitä oltiin sovittu tehtäväksi ja yritti niistä kovasti luistaa irti väittäen mm. ettei lattiaan tartte tehdä valua uuden takan alle, et hyvin kestää muka ilmankin tuollaisen takan painon :ROFLMAO: Ollaan siis kuitenkin hinta sovittu takalle sen mukaan, että kaikki hommat tehdään huolella niin kuin pitääkin, niin mun täytyy olla vahtimassa sit koko ajan et tuo muurari kans tekee hommat niin kuin on sovittu. :cautious: Ja kun oon myyjää yrittänyt konsultoida asioista, niin tuntuu et se välttelee mun puheluita ja yrittää aina mahdollisimman nopeasti lopettaa ne vaikka asiat on vielä epäselviä. o_O Ja puoliinkaan puheluista se ei ees vastaa tai soita takaisin. :mad:

Mua on alkanut nyt hieman rasittaan tää kahden kodin asuminen. Kaipa mä pikku hiljaa alan siirtyä enemmän ja enemmän tänne miehen luokse. Harmittaa vaan et ei voi tuoda kalusteita heti, kun muuten jäädään ilman niitä omaan kotiin :D Mut vauvalle laitan kaiken tänne, meillä sit reissataan sen unipesän ja matkakassin kanssa. ;)

Niin joo, pitäis se ratasosa ostaa siihen turvakaukaloonkin. Eikä meillä kyllä muutenkaan oo vielä vaunuja, mut ehkä mä ostan ne vasta kun on pahimmista pakkasista selvitty ja siitä sektiosta toivuttu :whistle: En oo siis koskaan vauvojani pihalle nukuttanut, niin en tämänkään kanssa niin ajatellut tekeväni. Niin ei tartte heti ollakaan niitä vaunuja sitten. ;)

Mitähän vielä olis asiaa? :rolleyes: Ei kait mitään ihmeellistä. Viikonloppuna on edessä yhdet pikkujoulut ja sit lauantaina käydään Tampereella miehen, mun pikkuveljen ja mun lapsien kanssa leffassa. (y) Ja samalla varmaan haetaan Ikeasta se puuttuva hana ;) Ens viikon perjantaina sit taas seuraava kontrolli lääkärillä siitä istukasta. Mut siihen asti yritän elää mahdollisimman normaalisti, toki en tee mitään raskasta, kun koirien pissalenkkikin alkaa ottaa hengen päälle ja laukaisee kauheet supistukset :(

Mut mukavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti kenenkään olo ei kovin kurja olisi ;)(y) Tuolla facen tammikuisten ryhmässä muuten syntyi jo (olikohan viikonloppuna) ekat tammivauvat :love::barefoot: Tai no, ei kai heitä nyt tammikuisiksi voi enää sanoa, kun marraskuussa tulivat, mutta kuitenkin. Alkaa olla jännät paikat, et kauanko vielä itse kukin meistä pysyy kasassa :p
Kiitos listasta! Siinä olikin aika pitkälti varmasti kaikki mitä tarvitsee muistaa. Mulle kamalinta olisi jos puhelin ja laturi jäisi :p niitä ilman kun ei vaan pysty olemaan jo tuossa tapauksessa ihan vaavin kuvienkin vuoksi kun ei järkkäriä viittisi tonne roudata.

No on teillä vielä hommaa :D ihan hirvitti lukea kun mietin että miten masun kanssa jaksat kaiken tuon! Mutta onhan se ihanaa omaa kotia laittaa <3

Mimminkäiselle tervetuloa! :)

Jaksuja viikkoon ja hyvää äippälomaa sinne jo päässeille!

33+5
 
Kiitokset teille tervetulotoivotuksista, myönnän että vähän jännitti saako tänne tulla joukkoon "näin myöhään"..
Tsemppiä ja hermoja rempan kanssa RubyS! Me ostettiin keskeneräinen talo esikoisen ollessa 1,5 v ja nyt vuoden talo on ollut valmis, paitsi ettei se meillä ikinä tunnu olevan kun mies keksii aina jotain rempattavaa ja kehitettävää. Tällä hetkellä oon kyllä todella onnellinen ettei just nyt tarvitse rakentaa, musta ei todellakaan ois nyt assistentin hommiin..
Esikoinen ehtii just täyttää 4 v. joulukuussa, jos tämä vauva tulee kutakuinkin ajallaan. Toivon että ehditään 4 v juhlat pitää kunnolla, vaatimukset tytöllä kovat mm kakun suhteen, kavereitakin piti tulla mutta päätin että nyt vielä mennään ihan sukulaisten voimin, nyt ei jaksa erikseen kaverisynttäreitä ja sukulaisia kestitä.
Päivät mulla menee ihan nukkumiseen, kun on pimeetä ja harmaata. Tyttö normaalisti kuun vaihteeseen vielä päiväkodissa, sitten 2,5 pvää viikossa. Kovasti tekis mieli laittaa joulua ja kasata pinnasängyt sun muut jo mutta kivut (lähinnä nyt alaselässä ja häntäluun seudulla) estää, ja oon koittanut tietoisesti vähän malttaa vielä. Eli vaatteetkin pesemättä ja lipasto hankkimatta. Aika vähän on tullut nyt mitään ostettuakaan kun vaatteet sun muut on ennestään. Mut kai sitä ehtii, en usko että tämä on vielä ulos tulossa vaikka sitä on vähän väliä tsekkailtu ylimääräisiäkin kertoja.
Ja tohon sairaalakassilistaan ei itelläni oo lisättävää, en muista mitä olisin viimeks kaivannut, paitsi kuulokkeet pyysin tuomaan kun kämppis kertoi ties monettako kertaa eri vierailleen tai puhelimessa samaa juttua kuinka synnytti täysin luomuna ja ja ja...
Mua vähän jännittää kun meillä ei viimeks mennyt kaikki ihan tuubiin, istukka piti irrottaa käsin, verta meni reilusti siinä ja sit vauva kellastui eikä jaksanut syödä. Oltiin 8 pvää sairaalassa ja vauvalla nenämahaletkut sun muut viritykset. Mutta ihan hyvä siitä sitten kuitenkin tuli. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hhi, kuulun noihin aikaansaamattomiin sisäänkirjaantujiin, mut ootte mielessä:)
Mul on alkanut nyt olee välil aikamoisia häpyluun kipuja, pitäs koittaa ottaa rauhassa...mut noi mun rauhalliset hetket päätyy aina johonkin mm.ikkunoiden pesuun, jouluvalojen ripustukseen tai sit vaa kauimmalle maholliselle leikkipuistolle esikoisen kaa:whistle::whistle: pitäs ehkä vähä tsempata:D
Ihanaa huomenna on lääkäriaika ja pääsee kurkkaan tilannetta mahaosastolla(y):love: mä luulen, että ois kääntyny pääalaspäin, mutta oon jotenkin ihan kujalla vauvan asennosta.. ei mitää hajua mikä potkii ja minne, miten te pysytte perässä?!??:ROFLMAO:

Sairaalakassia mäki välil miettiny, mut en varmaan ennen joulua pakkaa.. esikoisen aikaan unohin pakata huulirasvan. Sitä kaipasin sairaalan kuivan ilman takia, mut mies kyl toimitti(y) vauvan kotiin tulovaatteet laitan varmaan turvakaukaloon valmiiks, ni voi sit mies tuoda tullessaan. Viimeks koin kätsyks imetystopit ja sit sellai villatakit, oli helppo imettää ja tarpeeks lämmintä. Mun huonetoveri oli ottanu yösiteitä itellee mukaa, että sai omat pöksyt jalkaan sairaalan hotpäntsejen sijaan:LOL: mä menin niil sairaalan siteil ja pöksyil, mut oli kyl aivan fantastista laittaa sit omat pikkarit jalkaan! Mä tuskin pakkaan lukemista, korkeintaan pyydän miestä sit tuomaa jotai roskalehtiä tullessaan, en ainakaa viimeks paljoo ehtiny lukee, vaikka 4päivää sairaalassa olinkin. Täällä on siis normia, että ollaa 4pv sairaalas.. mietin jos imetykset ja muut touhut sujuu hyvin ni haluisin jo esikoisenkin takii aiemmin kotiin.. vaikka mun äiti meinas, että pitäs käyttää hyväks sairaala aika ja nauttia henkilökunnasta:rolleyes: noh, kattoo sit tilanteen mukaan..

Meri 30+3
 
Voihan googlen kirous.. menin googlailemaan syitä mistä vois johtua äkillinen sf-mitan nousu ja sepä ei tietysti ollu yhtään hyvä idea. Nyt täällä itkeä pillitän kun oon ihan varma että meidän kauan ja hartaasti toivotulla lapsella on jotain vialla :cry::cry: sf mitta siis oli viime viikon neuvolassa ottanut kunnon loikan ja reilusti käyrien yläpuolelle. Tänään mitta ei siis ollut muuttunut, noussut yhden sentin. Nyt siis jo 37cm ja rv 33+5 menossa.. Ja painoa oli tullut 2kg viikon takaiseen (voi kyllä johtua myös saman ajan kestäneestä ummetuksesta..). Tämä sai todellakin toivomaan sitä radi diagnoosia selitykseksi kuin mitä tahansa muuta just lukemaani :( ihan kamala olo tällä hetkellä :cry:
Onko kellään täällä kokemusta korkeista sf-mitoista tai niiden noususta?
 
Narana , otahan nyt ihan iisisti siellä ja lopeta googlettaminen. Voi kun tähän kohtaan vois laittaa sellaisen halaushymiön! Eikö sulla ollut tässä vasta se istukan kontrolliultrakin? Kyllä ne ois siellä huomanneet jos jotain isompaa hätää ois ollut vauvalla.
Mulla on joka raskaudessa ollut iso maha. Tänäänkin neuvolassa sf-mitta oli 32-33cm. Eli ihan käyrän yläreunassa. Ja kuitenkin meidän vauva on ultrien painoarvioissa ollut pikemminkin siro ja kasvanut vähän keskikäyrän alapuolella. Sf-mittaan vaikuttaa myös vauvan asento. Tosin mulla sf on korkea, vaikka vauva on jo ihan alhaalla ja lähtökuopissa. Ilmeisesti se on jotenkin mun ruumiinrakenteeseen liittyvä juttu.
Mulla myös paino on käyttäytynyt ihan kummallisesti koko raskauden. Alkuun sitä tuli ihan valtavasti ja sen jälkeen on menty kaavalla, että se on monta viikkoa sama ja sen jälkeen pompsahtaa kerralla pari kiloa. Lisäksi turvotus on ollut tässä raskaudessa ihan kamalaa ja oon ollut ihan varma, että mulle on tulossa raskausmyrkytys, mutta niin vaan on jo kymmenen viikkoa menty turvotuksen kanssa ilman mitään viitteitä myrkytykseen.
Tsemppiä!

Mimminkäiselle tervetuloa! Kiva kun saadaan uusia keskustelijoita, vaikka meillä on muutenkin ollut ihanan aktiivinen porukka kyllä. Kiitos siitä!

Onnea vielä kaikille äitiyslomalle siirtyneille! Ei oo enää kauaa kun nyyttejä alkaa "tipahdella". :D Hurjaa kuulla, että tammikuisia on jo navan tällä puolella siellä fb-ryhmässä. :eek:

Mulla on molemmat synnytykset tulleet niin puun takaa, että kassit on jääneet kotiin ja hyvin oon pärjännyt. Laturi, kamera ja hammasharja on varmaan tärkeimmät. Ja vauvan kotiutumisvaatteet. Suklaa voi ehkä olla ihan jees, jos sattuu olemaan jotain ällöruokaa tarjolla... :unsure:

Täällä neuvola tänään takana. Paineet hyvät, painoa tarpeeksi :D ja syke loistava. Hemoglobiini ei ollut juuri noussut, joten rautalisällä jatketaan edelleen. Isyyskin tunnustettiin kun päätettiin siirtää niitä häitä sit ens vuoden puolelle. Kutsutaan miehenkin sukua, niin kiva jos pääsevät vauvaa katsomaan samalla. :):) Mut olipahan ihanan helppo toimitus se isyyden tunnustus!

Mamadread ja itu 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Eipä se asiasta stressaaminen kyllä auta mitään. Jotenki se vaan tuntui yön tunteina niin isolta asialta. Ja tietysti vähän vieläkin. Ja kun ei ole aiempia raskauksi mihon verrata. Olihan meillä se kontrolli ja sitä koitan sanoa itellekkin että kyllä siellä olis varmasti huomattu mutta kun on ollut kehityshäiriöitä kuitenkin mitä on jäänyt ultrissakin huomaamatta.. :unsure: äh, ei pitäisi miettiä tätä nyt. Huomenna olis jo aika sokerirasitukseen niin saa sieltä sitten tulokset. Samalla kun soittelen siitä neuvolaan ajattelin kysyä että pääseekö vielä seurantaultraan. Olikin th itseasiassa jo laittanut keskusneuvolaan kyselyä että haluavatko ottaa sinne vielä seurantakäynnille. Kontrollissakin tosiaan lapsivedenkin määrä oli jo vähän ylärajoilla. Afi oli 18.5 kun se yläraja taisi olla 22?
Pahoittelut tämä omanapailu! Ei ole ollut kaikki helpoimmasta päästä teillä muillakaan :notworthy: just taisin viime viikolla sitä sanoa että kun itse on päässyt niin helpolla.. olis vissiin pitäny jättää sanomatta :D
 
Mimminkäinen, tervetuloa joukkoon! mulla irrotettu istukka myöskin käsin esikoisen aikaan. ei muuta ongelmaa,olin vaan mömmöistä sekasin plus hormonit päälle sen operaation jälkeen. Kuopus syntyi sitten ilman ongelmia kotiin...

Meri88,potkut on aika helppo tunnistaa kun raaja työntyy mahan läpi :LOL: ja koska on moneen otteeseen todettu et on pää alaspäin niin jalat ne on oltava ja tunnen itsekin vauvan selän missä kohtaa on.

Sairaalakassiin varmaan omat verkkarit ja huppari, ehkä alusvaatteet, tietty laturi ja hygienia kamat. kirja. Mies saa tuoda vauvan vaatteet tullessaan Ja todennäköisesti toivon tuliaisiksi salmiakkia ja lakua kun tulevat käymään :D

Sf mitta mullakin aika yläkanttiin, mutta ei ihan yläkäyrällä. Vauva kuitenkin ihan keskiarvo painossa jne. Vauvan asento on myös olennainen tekijä mitassa,mulla vauva jotenkin "pinnassa" kokoajan, ikäänkuin pyllistäis ulospäin:p.

Meillä eteisen remontti kesken ja liekö ikinä valmistuu:eek: ei vaan saada aikaiseksi, on sellaisessa vaiheessa Että ikäänkuin pitää edetä osa ykkösestä osaan kaksi ja on nyt jumahtanut siihen koska ei huvita nyt elää rempan keskellä vaikkakin ketuttaa kun kaikki on kesken...

Siivosin keittiön kaappeja ja oon ollu sen jälkeen ihan veto pois. Huomenna jatkuu...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Narana, mulla sf mitta huidellut yläkäyrillä ja yli koko raskausajan :) vaikkakin Radi löytyy vaikuttaa siihen niin moni asia kuten sikiön asento ym. Älä stressaa liikaa siitä mitasta ne voi heittää vähän muutenkin riippuen mittaajasta ja tuulensuunnista.

Onko sulla milloin ultrattu masu ja katsottu vauvan vointia? Sillä saisit varmasti mielenrauhan ja varmistuksen että kaikki ok. Jos neuvola olisi huolissaan asiasta tulisi heidän laittaa sinulle lähete synnärille tarkistukseen jo kyselemättä.

--
Kävin tänään käyrillä ja kova jumpsutus vaan kuului, vahvat sydänäänet <3 proteiini oli taas 1+ ja verenpaine oli (kiitos lääkityksen) 133/86 ok! Kotimatkalla sattui niin perhanasti joka paikkaan joka askel tuonne alas että tippa tuli linssiin (kiitos hormonien) ja manasin julkiset ja monen tunnin odottelut alimpaan sinne itseensä. Päätin että koska montaa kertaa ei enää ole varmastikaan jäljellä menen tästä lähtien taksilla maksoi mitä maksoi. Varmasti stressittömämpi vaihtoehto kun olla koko ajan kivuissa tunteja.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Melkoisen ylhäällähän se on kaveri viihtynyt kahden edellisen mittauksen aikana joten varmasti osaltaan vaikuttaa asiaan. Istukan kontrolliultrasta ei ole kuin pari-kolme viikkoa ja samalla sitten katottiin vauvan vointia ja kaikki oli silloin ainakin ok. Pitää huomenna soitella th:lle ja kysellä siittä tarkistuksesta.

Kiitos kovasti teille tsempeistä! :love::barefoot:

Ihana kuulla että siellä vahvat sykkeet jyskytti ja että verenpaineet on parempaan päin! Ilman muuta taksia alle jos noin tuskaa on julkisilla kulkea. En yhtään ihmettele jos paikkoihin sattuu. Ei se bussilla kulku kyllä mitään tasaista kyytiä ole :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja Repa

Yhteistyössä