Tammikuun tähtöset 2017 **MARRASKUU**

No niin, heips taas kaikille! ;)

Nyt meillä on takka pystyssä. Joudutaan maksaan muutama ylimääräinen satku muurarille, kun se firma keltä toi takka oltiin tilattu oli myynyt sen takan vähän sinne päin mitoilla ja kun halusin siistin lopputuloksen, niin sen muurarin piti sit tehdä vähän lisää töitä siihen. :mad: Sit se firma meinas kieltäytyä paikkaamasta meidän lattiaa vanhan takan alta vaikka oltiin sovittu se koko kaupan ehdoksi. Vissiin mun mies on sen verran pelottava mörökölli, et muuttui sillä firmalla äkkiä ääni kellossa, kun tulivat tänne muka perustelemaan mulle ettei mitenkään onnistu se lattian paikkaus ja hälytinkin miehen paikalle töistä, niin kyllä alkoi kaikki kummasti sopia mitä vaadittiin :ROFLMAO: Mua kyllä ärsyttää yli paljon, et eivät uskoneet mua ja se meidän alkuperäinen myyjä jopa sivuutti mut ihan täysin koko ajan ja puhui vain miehen kanssa. Sillä oli siis sellainen "naiset hiljaa, kun miehet tekee kauppaa" asenne mua kohtaan vaikka aiemmin oli ihan mukava. Ehkei se oo tottunut et naiset voi vaatia jotain vaan niiden kanssa selviää vaan pienellä flirtillä ja hymyllä ja sit voi kusettaa niin paljon kuin tykkää. :mad:
Mut onneksi nyt on takka pystyssä, viimeinen pinta tehdään itsenäisyyspäivän jälkeen ja sit tulevat korjaamaan meidän lattian. Sen jälkeen ei kyllä enää asioida niiden kanssa ikinä! (y)

Tänään olis sit onneksi mukava ilta tiedossa, ollaan menossa yhtiin pikkujouluihin syömään. :) Olis siä saunakin tiedossa, mut en taida jaksaa enää tän mahan kans saunomisia. Muutenkin hyvä päästä ajoissa nukkuun, kun huominen päivä menee sit Tampereella. :whistle: Tiedossa gluteeniton elämä -messut ja illalla leffaan miehen, lasten ja mun pikkuveljen kanssa (y)

Narana, koitahan päästä yli turhasta huolesta! Tiedän, et Google on aina se pahin vihollinen. Itse koin saman huolen kun menin googlaileen silloin ennen sitä rv28:n istukkakontrollia mitä väärässä paikassa olevasta istukasta voi seurata. Ja vaikka meillä ei asia nyt sit korjautunutkaan, niin nyt on kuitenkin paljon rauhallisempi mieli asian suhteen, kun ollaan tiiviissä seurannassa ja nyt oon henkisesti myös valmistautunut et sektio on edessä. Pahinta taitaa olla aina se epätietoisuus, asiassa kuin asiassa ;)

Ens viikolla mulla olis neuvola torstaina ja perjantaina sit lääkäri. Ehkä vähän turhaa molemmissa käydä, mut kun mulla alkaa sit tosta eteenpäin kontrollit viikon välein sairaalassa, niin en haluais tuota neuvolaa perua, kun saattaa olla mun viimeinen käynti siellä. :rolleyes: Vieläkään en tunnu käsittävän, et oikeesti ihan viimeisiä viikkoja tässä viedään :love:
 
Mä en sf-mitasta juuri ymmärrä mutta th sanoi että mittaajasta ja mittaustavasta tosi paljon kiinni, ja vauvan asennosta. Google on kyllä monessa asiassa pahasta, saa ittensä kunnolla säikytettyä..
Me käytiin tänään uimassa. Mä ekaa kertaa uimahallissa varmaan 10 vuoteen, joissain reissuissa kyllä altaassa käyty. Liikkuminen ollut nyt pari kuukautta tosi vähäistä, 100 metrin matkan päiväkotiin oon just pystynyt kävelemään. Töissä kyllä oli pakko jonkun verran kävellä kun siellä vielä oli. Kaunis ajatus oli odotusaikana sauvakävellä ja kahvakuulailla mutta niin pienestä alkanut supistella etten oo uskaltanut.
No sinne uimaan menoa mietin ja toki googlasin.. Tyttö oli innoissaan kun ekaa kertaa oli uimahalliin menossa, ja mä ajattelin sen olevan ainoa mahdollinen tapa liikkua itelleni edes vähän. Mutta viime tsekkauksissa ulompi kohdunsuu vähän auki, sisempi tiukasti kiinni ja kohdunkaulan mitta 3 cm. Kuulemma ihan normaalia kun ei ekaa kertaa olla asialla. Tietysti sitten tuli kaikki tulehdusriskikauhukuvat ja lapsivedenmenopelot mieleen, eihän sitä huomaa jos sinne altaaseen holahtaa.. Menin nyt kuitenkin, tosin uin sen mitä uin siellä lastenaltaassa maha pohjaa viistäen, en uskaltanut lähteä tukkeeksi mummojen sekaan isoon altaaseen jos ois alkanut supistaa. Jälkikäteen kyllä tosi hyvä fiilis. Toivottavasti ei nyt tuu mitään vti tms oireita. Viikkoja nyt 33+1, kaiketi teoriassa ainakin pitäisi olla vielä ihan turvallista..
Mies lähtee viikonlopuksi viimeiseen "poikienreissuunsa", me vietetään tyttöjen kesken aikaa kotona ja saadaan mun sisko yökylään ja leikkaamaan meidän hiukset. Koitan vähän ennakoida kun ne kuitenkin kohta ohenee ja tippuu.. :LOL:
 
RubyS, :mad: raivostuttavaa toi asenne et nainen sivuutetaan "kun ei ne mistään mitään tiiä" töissä joutunu kokemaan vastaavaa asiakkaiden taholta, toimin ruokakaupassa sellasen osaston vastaavana missä usein nähdään mies, joten etenkin vanhemmat miehet haluu aina puhua "mestarin"kanssa, tai" johtajan",tarkoittaen miespuolista kollegaa, vaikka ainoo joka just niihin kyssiin osaa vastata olen minä (n)
 
Ruby, voin niin kuvitella tuon "dissataan naiset asenteen, miehet hoitaa!"..hyvä että piditte päänne ja saitte kaiken sujumaan lopulta. Nyt vaan puskaradio laulamaan niin osaavat muut välttää ko. firmaa..
 
Viimeksi muokattu:
Joo todellakin ärsyttävää tuommonen naisten sivuuttaminen tuollasissa asioissa :mad: tai just sit se että puhutaan asiasta niinku vähä-älyiselle :rolleyes: mut hyvä homma tosiaan et alkaa takka olla paketissa. Harmi vaan että jouduitte sitte maksamaan ekstraa firman mokasta :confused:

Tuota uimassa käymistä mietin kanssa yhteen väliin mutta ei sitten tullut koskaan lähdettyä. Tässä nyt toivon sitten lauhaa kevättä että vois käydä vaunujen kanssa lenkkeilemässä. Niin varmaan.. :ROFLMAO: mukava että se oli Mimminkäiselle sopivaa liikuntaa ja jäi hyvä fiilis(y)

Kuulostaapa kivalta RubyS:n viikonloppu :)

Joo ei oo googlailu hyvästä mutta silti sitä haluaa harrastaa :rolleyes: aiheuttaa vähän liikaa huolia mutta toisaalta on kiva saada tietoa kaikesta mahdollisesta mitä voi tulla vastaan. Oma olo on jo onneksi vähän rauhallisempi :) sokerirasituksen tulokset oli 4.7, 9.9 ja 7.6 että viitearvojen alle jäi. Tunnin arvo tosin aivan hilkulla. Hiilareita olis vissiin syytä vähän vähentää :cautious: Th oli varannut mulle ensi viikolle lääkärille ajan että pääsee sinne tarkistukseen ja suunnittelemaan jatkoa että tuleeko tarkempaa seurantaa loppuajaksi.

Narana tännään 34+0. Enään kuusi viikkoa! :eek:
 
Mä en sf-mitasta juuri ymmärrä mutta th sanoi että mittaajasta ja mittaustavasta tosi paljon kiinni, ja vauvan asennosta. Google on kyllä monessa asiassa pahasta, saa ittensä kunnolla säikytettyä..
Me käytiin tänään uimassa. Mä ekaa kertaa uimahallissa varmaan 10 vuoteen, joissain reissuissa kyllä altaassa käyty. Liikkuminen ollut nyt pari kuukautta tosi vähäistä, 100 metrin matkan päiväkotiin oon just pystynyt kävelemään. Töissä kyllä oli pakko jonkun verran kävellä kun siellä vielä oli. Kaunis ajatus oli odotusaikana sauvakävellä ja kahvakuulailla mutta niin pienestä alkanut supistella etten oo uskaltanut.
No sinne uimaan menoa mietin ja toki googlasin.. Tyttö oli innoissaan kun ekaa kertaa oli uimahalliin menossa, ja mä ajattelin sen olevan ainoa mahdollinen tapa liikkua itelleni edes vähän. Mutta viime tsekkauksissa ulompi kohdunsuu vähän auki, sisempi tiukasti kiinni ja kohdunkaulan mitta 3 cm. Kuulemma ihan normaalia kun ei ekaa kertaa olla asialla. Tietysti sitten tuli kaikki tulehdusriskikauhukuvat ja lapsivedenmenopelot mieleen, eihän sitä huomaa jos sinne altaaseen holahtaa.. Menin nyt kuitenkin, tosin uin sen mitä uin siellä lastenaltaassa maha pohjaa viistäen, en uskaltanut lähteä tukkeeksi mummojen sekaan isoon altaaseen jos ois alkanut supistaa. Jälkikäteen kyllä tosi hyvä fiilis. Toivottavasti ei nyt tuu mitään vti tms oireita. Viikkoja nyt 33+1, kaiketi teoriassa ainakin pitäisi olla vielä ihan turvallista..
Mies lähtee viikonlopuksi viimeiseen "poikienreissuunsa", me vietetään tyttöjen kesken aikaa kotona ja saadaan mun sisko yökylään ja leikkaamaan meidän hiukset. Koitan vähän ennakoida kun ne kuitenkin kohta ohenee ja tippuu.. :LOL:
Mulla on ollu nyt raskausaikana tosi hyvässä kunnossa hiukset ja kauhulla kans odotan synnytyksen jälkeistä- ja imetysaikaa et tippuuko kaikki päästä :D oon vuosia kasvattanut ja vaan siistinyt parturissa latvat kerran vuoteen, nyt vois aatella jotain uutta lyhyempää mallia sikäli mikäli kunnon kato käy :p
 
Heijje, täällä oltu tälle vkoa vaan 2 päivää töissä. Alkuvkon oli suppareiden varjolla saikulla, nyt ma lääkäri niin tarkistetaan paikat ja katotaan mitä tehään loppuaika eli 4 vkoa..henkisesti alkaa voimavarat olemaan jo hiukka myyty, ei haittais yhtään jäähä vähön aiemmin pois ja laittamaan kotia tulevaa nyyttiä varten ;)
Muuten kaikki ok, tyyppi liikkuu aktiivisesti ympäri päivää ja muokkaa kylkiluita uuteen muotoon :D Tänään ois tarkoitus mennä miehen kanssa pitkästä aikaa leffaan :)

Rentoa viikonloppua!

T. Maria & Toukka 30+4
 
Täälläkin vähän mietityttää että miten paljon hiuksiä lähtee sit imetysaikana. Esikoisen aikana kävin kampaajalla ennen ristiäisiä niin sanoi että on oikein sellaisia kohtia missä ei oo hiuksia. Onneks on niin paljon hiuksia ettei sitä huomaa. :D Mutta voi kun mä ootan että sais taas väriä hiuksiin, hyvä ystäväni siis on värjännyt mun hiukset yleensä niin totes mulle että hän ei viimeisellä kolmanneksella suostu värjää ettei hiukset lähe päästä. Toisaalta ehkä parempikin ettei turhaan rasita hiuksia... mietin vaan että oisko eka värjyy ennen ristiäisiä kotona vai kampaajalla hiuksia ajatellen parempi. Sit kyllä repäsen, joko ihan räikeen punaista vai pitäiskö ekaa kertaa kokeilla violettiä? :D :D

Tännepä ei ihmeitä, pitkästä aikaa eilen illalla oli ennakoivia ja reilusti. Ties ettei päivällä levännyt ja stressas taas kaikesta mahdollisesta... Mutta rauhoittui yön aikana onneksi.

Eipä ois pitkä aika enää, joulukuukin vaihtuu ens viikolla. Toivottavasti vauva malttaisi tulla vasta joulun jälkeen, tai sitten jo ennen joulua. Saispa joulun olla kotona. :)

34+3 <3
 
Täälläkin vähän mietityttää että miten paljon hiuksiä lähtee sit imetysaikana. Esikoisen aikana kävin kampaajalla ennen ristiäisiä niin sanoi että on oikein sellaisia kohtia missä ei oo hiuksia. Onneks on niin paljon hiuksia ettei sitä huomaa. :D Mutta voi kun mä ootan että sais taas väriä hiuksiin, hyvä ystäväni siis on värjännyt mun hiukset yleensä niin totes mulle että hän ei viimeisellä kolmanneksella suostu värjää ettei hiukset lähe päästä. Toisaalta ehkä parempikin ettei turhaan rasita hiuksia... mietin vaan että oisko eka värjyy ennen ristiäisiä kotona vai kampaajalla hiuksia ajatellen parempi. Sit kyllä repäsen, joko ihan räikeen punaista vai pitäiskö ekaa kertaa kokeilla violettiä? :D :D

Tännepä ei ihmeitä, pitkästä aikaa eilen illalla oli ennakoivia ja reilusti. Ties ettei päivällä levännyt ja stressas taas kaikesta mahdollisesta... Mutta rauhoittui yön aikana onneksi.

Eipä ois pitkä aika enää, joulukuukin vaihtuu ens viikolla. Toivottavasti vauva malttaisi tulla vasta joulun jälkeen, tai sitten jo ennen joulua. Saispa joulun olla kotona. :)

34+3 <3
Sulle kyl varmaan sopii räikeän punainen hiusväri? :) mä oon vähän aatellu et jos raaskis sitten värjätä ennen ristiäisiä, oon ollu koko raskausajan värjäämättä, ja houkuttais kokeilla niitä kasvivärejä! Se vaan ois pieni hintapommi tälläselle joka värjänny aina hiuksensa kotona marketti väreillä :D
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Mulla lähtee kyllä hiuksia ilman hormonihuurujakin, tai sit vaan tuntuu siltä kun on joka paikassa niitä, kun on niin pitkiä, takapuoleen asti. Mut viimeks muistan että niitä lähti synnytyksen jälkeen ihan urakalla ja meni semmoseks kuivaks ja kulahtaneeks se laatu. Vaikka imetys ei oikeastaan missään vaiheessa käynnistynyt, maitoa ois tullut mutta ei se keltainen kääryle jaksanut imeä eikä myöhemmin enää oppinut kun oli pullon makuun päässyt. Koitin mä pumppailla että sais ees jotain mut nopee se tyrehtyi se maidontulo sitten. Eli ei pelkästään imetys vie hiuksia vaan se kokonaishormonaalinen tilanne. Mul on oma väri niin ei tarvii miettiä värjäyksiä.
Jotenkin viime raskaudessa tunsin olevani jotenkin hehkuvampi, nyt ollu koko ajan turvonnu ja näppyläinen olo, kaikin puolin epähehkee. Olin vakaasti aikonut et tää ois meidän viimeinen vauva mut kun kerran on toinen tyttö tulossa ja mies ainakin selvästi ois poikaa vuorostaan toivonut (vaik tietty sanoo et kunpa ois vaan terve), niin on alkanut itää semmonen "mitä jos.."-ajatus. No kunhan tän saa ulos niin voi olla taas aika never again-fiilis.. :D
 
Onpas RubyS:llä ollut mielenkiintoista noiden remonttijamppojen kanssa! Toivottavasti tekevät kaiken hyvin eikä teidän tarvi enää olla heidän kanssaan tekemisissä! Mun ystävä laajensi miehensä kanssa niiden omakotitaloa ja niillä oli just tollainen painajaisurakoitsija, jonka kanssa sai vääntää jatkuvasti ja lopputulema oli sit se, että he alkoivat rempan valmistuttua oireilla ja löydettiin rempan jäljiltä isot kosteusvauriot. Nyt homma on sitten oikeudessa. :confused::mad: Taitaa olla aika arpapeliä nykyään, että millaisen urakoitsijan saa...

Mulla ei oo ikinä ollut mitään hiustenlähtöongelmia raskauden jälkeen tai sitten en vaan oo kiinnittänyt huomiota, mikä sekin on mahdollista. :D

Täällä on vihdoin ohitettu pikkukeskosraja. Saa nähdä teenkö tässä raskaudessa uuden ennätyksen raskauden kestosta vai syntyykö tämäkin neljän viikon sisään. Jännittää kyllä! Kai sitä pitää ruveta pesemään vaatteita ja laittamaan kaikkea paikoilleen. Ensi perjantaina oon luvannut viedä esikoisen leffaan, että olis parempi olla yhdessä kasassa. :D

Mamadread ja itu 32+0 POKS! :love:
 
Terveiset savonmaalta!
Startattiin mun mammaloma tosiaan tulemalla viikonlopuksi Kuopioon siskon perheen luokse, ja mun vanhemmat tuli tänne kanssa. Siskolla on nyt reilu 6kk ikäinen vauva, niin saa hyvin pikku vaatteita ym lainaan. Enpä mä ihan hirveästi oo tullutkaan uusia ostaneeksi. Ja äiti oli neulonut meidän bebelle haalarin, pipoja ja lapasia :love: Sain myös unipesän, imetystyynyn ja leikkimaton lainaan.

Ajomatka meni ihmeen hyvin. Pysähdyttiin kaks kertaa kaikessa rauhassa niin sai jaloitella kunnolla. Mies ajoi suurimman osan matkasta, ja mä ajoin yhden pätkän. Huomenna olis sit sama takas päin. Jää kyllä viimeiseksi pidemmäksi ajoreissuksi ennen synnytystä.

Nyt näyttäis siltä, että iltoihin on tullut närästys. Vaikka on monta tuntia illasta syömättä ja muutenkin annoskoot on pienet, niin meinaa vaan poltella ruokatorvea. Onneks on asettunut yhdellä Renniellä per ilta, niin eipä tässä oo oikeasti mitään valiteltavaa.

5.12 olis seuraava neuvola, tai nla-lääkäri. Täällä vissiin tarkistavat ultralla vauvan asennon, kiva päästä kurkkaamaan vielä bebeä :) Tuntuu jotenkin hassulta, että silloin on jo 36+2 tai jotain sellasta, eikä oo käynnit yhtään tihentyneet. Vissiin ennen joulua oli vielä yks käynti. Jotenkin olin ajatellut aiemmin että käynnit tihentyis jo tässä marraskuun aikana.

Ens viikolle oonkin sitten sopinut vaan treffejä kavereiden kanssa. Ja kai sitä pikkuhiljaa pitäis alkaa pyykkäämään vauvanvaatteita.. en vaan yhtään tykkää pyykkäämisestä ja aina jätän sen viimetippaan.

Toivotaan Mamadread sulle vielä monia viikkoja!

Musicro, 35+0
 
Narana, hyvät arvot oli! Mulla pysyy esim aamiainen: ruispaloilla turkkilaisella jogurtilla+marjat arvot kuosissa. Jos tosta apua niin kannattaa testata. Kaikkien kropat tietty erilaisia niin tiedä aina miten reagoi :rolleyes:

Haukkeli, lepoa vaan! :)

Musicrolle hyvää mammalomaa! Alkaa kaikilla meillä olla jo hetket lähellä.

Mamadread <3 hyvillä viikoilla jo menet! Eihän sitä tiedä miten pitkään masussa vielä viihtyy ;)

Annelski, molemmat sävyt kuulostaa sopivan räväköitä (y) fiiliksellä vaan!

Ei täälläkään nyt loppuaikana paljon ole värjäilty, hairmaskia ehkä kerran kuussa olen nyt jaksanut laittaa siinä toivossa että tumman ja vaalean raja hieman himmenisi. Eiköhän se oranssi/blondi villitys taas kohta iske :D tuntuu mulla menevän vuoden ajoittain tuo värihommeli.

Viikonloppu on mennyt aika leppoisasti. Päikkäreitä on/off, vatsan toiminta todella vilkasta ja yhtä vessassa ravausta. Miten voi paino heitellä kilon per päivä?!

Gilmoren tyttöjen maratoni vollottaessa :giggle: ja sitten huomasin että olin unohtanut pestä äitiyspakkauksen kamat kokonaan niin kone pyörii parhaillaan jotta nekin saadaan paikalleen. Pinnasängyn jos kasaisi ja testaisi mihin sen sijoittaisi, riippuen miehen innosta. Aika rento fiilis ja ei juurikaan kipuja. Aamupäivällä ei tuntunut liikkeitä mutta onneksi ne sieltä tuli pinaattipastan jälkeen :love: ei tartte huolestua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: narana85
Taas pitkästä aikaa täällä :)

Lääkärissä kävin tänään äitipolilla, mittailtiin vauvan kasvuja kun viimeksi neuvolassa näytti vähän siltä, että kasvu oli notkahtanut. Nyt kaikki oli hyvin ja virkeä vauva mahassa möyri. Perätila on täällä edelleen täydellinen, joten sen vuoksi pitää mennä 15.12 synnärille yrittään ulkokäännöstä. Ellei siis oo siihen mennessä ite tajunnu kääntyä. Tuollon on viikkoja 36+3, yleensä ulkokäännöstä yritetään vasta myöhemmin, mutta mun molemmat lapset on syntynyt viikolla 38, joten sen takia sitä ei uskalleta pidemmälle jättää.

Muuten vointi on täällä ihan hyvä, supistelee päivittäin, mutta ei ole onneksi kohdunsuulle saaneet suurempaa vahinkoa aikaiseksi. Vauvan tavaroita oon jo laitellu, pinnasänky saadaan tänään ja sitten alkaakin kaikki olemaan kasassa. Kaukaloon laitoin jo valmiiksi odottamaan vauvalle kotiutumisvaatteet ja sairaalakassiakin oon jo pikkuhiljaa pakannu. Jotenkin varmempi olo kun tietää, että asioita on jo valmiina :)

Mulla lähti kuopuksen jälkeen hiuksia niin paljon, että tuli ihan melkeimpä kaljuja läikkiä päähän. Tosi kivaa! Sillon en edes imettänyt, joten ei se siihenkään suoraan sidottu ole. Esikoiselta ei lähtenyt hiuksia, vaikka imetin. Saapa nähdä miten nyt käy.

Hyviä vointeja kaikille tuleville viikoille! Alkaa kohta jo jännittää kuka täällä ensin on nyytti sylissä. Musta tuntuu, että en malta oottaa vauvan tuloa :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heips! :)

Mä en oo ollenkaan miettinyt mitä sille vauvalle laittais päälle kun kotiudutaan sairaalasta (n) Tai no, on mulla yks body pyörinyt mielessä ja sit sellainen teddyhaalari, mut tarvii se varmaan housut ja piponkin :rolleyes: Haluaisin vähän käydä osteleenkin jotain ihanuuksia, mut mulla on hirveästi jo siskolta saatuja valmiina odottamassa. Oon ne kertaalleen käynyt läpi, mut ne pitäis vielä pestä ja sit oikeesti järjestää paikoilleen lispastoon, mikä sekin vielä puuttuu :whistle: Viikon päästä käydään varmaan ikeassa, niin sieltä pitäis joku mukaansa vissiin ottaa, jotta olis paikka niille vauvan vaatteille ja tavaroille. ;) Mua on vaan alkanut ahdistaa tää rahanmeno ja se että haluaisin kyllä sit kerralla ostaa sellaisen mikä sopii meidän kodin tulevaan tyyliin, mut en oo vielä sitä tyyliä loppuun saakka hionut. Mä kun haluan sellaista maalaisromantiikkaa ja mies ei oikein oo siitä innostunut.. niin pitää koittaa sovitella et löytyis sellainen molempia tyydyttävä kompromissi.

Mua on nyt perjantaista lähtien suppaillut enemmän ja vähemmän, mut siis melkeinpä koko ajan kuitenkin. Sunnuntai oli vähän helpompi päivä, tänään taas ei oo juuri mitään voinut tehdä. Hirvee väsy on myös ollut lisäksi, oli pakko nukkua aamupäivä kun sai lapset kouluun, ei vaan pysynyt hereillä. :D Mietin, et voisikohan nuo supistelut johtua vielä perjantaisesta seksistä miehen kanssa? Vai pitäiskö niistä jo kohta huolestua.. :cautious: Onneksi mulla neuvola tällä viikolla torstaina ja perjantaina sit lääkäri, joten siellä sit selviää viimeistään et onko aihetta huoleen vai ei. (y)

Heräsinpä tässä myöhäisessä vaiheessa, et olis ollut ihan kiva ottaa miehen kanssa jotain vauvamasukuvia jossain valokuvaamossa. Mut todettiin sitten, et on niin hintavaa, et otetaan mieluummin vastasyntyneestä kuvia ja samalla sit koko porukasta perhekuvia, niin ei tartte niitä sit erikseen ottaa. :love: En oo koskaan ollut missään tuollaisissa kuvissa, paitsi ylppäri ja hääkuvat, mut kummatkaan ei musta olleet oikein onnistuneita, kun olisin halunnut jotain vähän erikoisempia enkä mitään perinteisiä pönötyskuvia, mitä lopulta molemmat sit oli. Mut josko nyt tällä kertaa osais paremmin esittää toiveensa ja saisi sellaisia kuvia, mitä olis sit kiva laittaa esillekin :rolleyes:

Ootteko muut ottaneet kuvia nyt vatsasta tai onko aikomusta? Tai sit vastasyntyneestä? Tampereella olis siellä siellä synnytyshotellilla ilmainen vauvakuvaus, vähän harmittaa ettei synnytetä siellä.. Toisaalta, ehkä on kivempi sit jos itse on kuvissa mukana, et on vähän itteään laittanutkin, jotta kehtaa esitellä muillekin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä on hiukset pysyneet päässä molempien raskauksien kohdalla ja niiden jälkeenkin. Sekä tämän kolmannen kohdalla.
Toisaalta tätä tukkaa on kyllä myös sen verran, että ei sitä lähtöä varmaan ihan heti huomaakaan.

Vatsasta ollaan otettu kuvia, ihan siis valokuvaajalla, täällä päin oli hyvä tarjous noista kuvista. Hintaan X sisältyy sekä raskauskuvat, että myöhemmin sit vauvan kuvat, kun on syntynyt.
Toki vastasyntyneestä otetaan kuvia, mutta lähinnä niin, että mies niitä mahdollisesti napsi, että mitään valokuvaajaa ei synnytyshuoneeseen ole tulossa.

Mä oon vauvan kotiutumisvaatteita tässä pohtinut ja vissiin vauvalle laitetaan päälle body, housut, tumput ja pipo. Sekä sit vielä joku fleecehaalari tai vastaava. Täytyy vielä tota haalaria pohtia.

Tervetuloa uudelle keskustelijalle! :)

Hyvää äitiyslomaa kaikille! :)

Mamadread, sä meet jo hyvillä viikoilla. Mutta toivotaan, että vauva pysyis vielä hetken yksiössään.

Tällä viikolla ois neuvola (ke) ja päästään kurkkaamaan vauvaa.
Onko noita käyntejä vähennetty vai muistanko väärin, että esikoisen ja kuopuksen aikana käyntejä oli loppuvaiheessa useammin.
Mites muilla käynnit menee?

Omassa olossa ei muutoksia. Masu kasvaa ja liikkuminen vaikeutuu, mutta onnistuu.
Poju potkii reippaasti.

Hyviä vointeja kaikille! :)
Ja kohta saapuilee jo joulukuu! Ei enää kauaa.

Susanna & Pähkinä 35+1
 
Mä aloitin eilen vauvan tavaroiden läpikäymisen. Eka koneellinen vaatteita pesty ja kaikki loput pestävät odottaa makkarissa isoiksi röykkiöiksi lajiteltuna. Sänky ja rattaat tulivat myös kasatuiksi. Vielä pitäis saada aikaiseksi ostaa uusi patja sänkyyn, vaikka alkuun on kyllä tarkoitus mennä laatikolla. Mut jos sitä sais vaikka tällä viikolla aikaiseksi käydä ostamassa sen. :)

Masukuvia on otettu muutama ihan kotikonstein. Samoin vauvaa on tarkoitus taltioida ilman välikäsiä. Musta kaikkein ihanimpia kuvia on arjessa otetut kuvat , joista muistaa tilanteen ja tunnelman.
Tai jos mietin esim. mun kuolleesta pojasta otettuja kuvia, niin rakkaimpia on ne kotona otetut, ei mitkään viralliset kuvat.

Täällä Helsingissä on ainakin tosi vähän neuvolakäyntejä. Mä oon käynyt tässä raskaudessa terveydenhoitajan vastaanotolla neljä kertaa ja kerran neuvolalääkärissä, mikä sekin oli tyhmästi samalla viikolla kuin th:n vastaanotto. Seuraava neuvola mulle on varattu 35+5, saas nähdä, onko vauva silloin vielä mahassa. :D Lääkärineuvola multa evättiin kun oon käynyt äippäpolilla kontrolleissa.

Kotiutumisvaatteita en oo vielä miettinyt, täytyy kaivaa jotain tuolta pestävistä kasoista. :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Mamadread ja itu 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Huih, eipä oo kyllä tullu edes ajateltua mahdollista hiusten lähtöä synnytyksen jälkeen.. noh, sen näkee sitten. Lähtee jos lähtee :D hiukset oon värjänny vaan kerran raskauden aikana häitä varten. Oon kans vähän sellanen värien vaihtelija ja mielessä onkin jo melko monta väriä mitä ois kauheen kivaa kokeilla :whistle:

Kotiutumisvaatteet oon valinnu jo varmaan kaks kuukautta sitten :LOL: muutoksia voi tietty tulla jos kovinkin iso kaveri tuleekin. Sen kun näkee vasta synnytyksen jälkeen niin voi olla että saakin mies valita sitten vaatteet :p toivottavasti ainakin anopin neulomat villavaatteet menis päälle :)

Huomista varten latasin pyykkikoneeseen valmiiksi viimeset, isoimmat äp pakkauksen vaatteet ja sitten ois kaikki pesty! Seuraavaksi alkaisin ompelemaan lakanoita. Kaapeista löytyi vielä miehen sinkkuaikaisia yhden hengen lakanoita (oon niitä ihmisiä joilla ei voi olla sängyssä eripari lakanoita :rolleyes::LOL:) ja koska ne on hyväkuntoisia ajattelin ommella niistä lakanoita vauvalle.

Miten Haukkelilla lääkäri? :)

Onnea Mamadreadille rajapyykin ohituksesta! (y)

Susanna kyllä niiden käyntien pitäis munki mielestä lisääntyä tässä. Virallisesti mulla olis ollu nla lääkäri 7.12. eli 35+5 ja siitä sitten about viikon päästä th käynti ja käsittääkseni siitä eteenpäin se kahden viikon välein. Mutta eipä niitä tuollakaan tahdilla kovin paljoe ehdi olla ennen kuin tulee la vastaan :eek: nyt siis viikolla aikaistettu lääkäriä tuon mahan ja painon kasvun kontrolloinnin kanssa.

Masukuvia on täälläkin otettu vain ihan kotosalla. Yksi tuttu tekee sivutyönä valokuvaus keikkoja niin voisi harkita josko vauvakuvia otattaisi ihan virallisia sitten :)

Toivottavasti Anumarikalla masukas kääntyisi itsekseen ettei tarvisi alkaa ulkokäännöstä tekemään, pidetään peukkuja (y)

Vähän on ollut hiljaisempaa tuolla masussa pari päivää. Tänäänkin saanut muutamaan otteeseen töniä mahaa että haloo, vieläkö siellä ollaan. Kamala paniikki nostaa heti päätään kun toinen ei meinaa alkaa reagoimaan :rolleyes: pitää seurailla tilannetta. Onneksi on se lääkäri torstaina. Ja alkaahan tuolla yksiössä olla jo vähän ahdasta niin kuulemma voi liikkeet vähentyä loppuraskaudessa? Jonkin verran on tuntunut vihlontaa ja painetta tuolla alamahan ja kohdunsuun suunnilla että jokohan siellä asetutaan pikkuhiljaa lähtöasemiin :D

Oho. Tulipa tekstiä :eek: mulla on tämä unirytmi nyt vähän valunut tähän mulle ominaisempaan suuntaan kun saa vain olla että kukun yöt ja nukun aamut :D vähän sitten meinaa olla tylsää kun mies tietty jo nukkuu :p
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Närästyksestä piti vielä kirjoittaa mutta tuli niin paljon asiaa yöllä että unohtui :LOL: joku oli kirjoittanu että alkanu iltaisin närästään (anteeksi, en muista kuka). Mulla on ollu varmaan jo kaks kuukautta käytössä omeprazol närästyksen takia. Mulla ei siis edes rennie auttanut kymmentä minuuttia kauempaa. Suosittelen pyytämään reseptiä jos närästys vaivaa eikä taho muu auttaa (y) kirjoittajalla tosin taisi renniestä olla hyötyä :)
 
Äippäloma starttasi täälläkin tänään ja huomenna olisi jälleen seurantaultra ja mietintä siitä, että koska muru edelleen on perätilassa lähdetäänkö viikon päästä yrittämään käännöstä vai ei. Neidolla alkaa olemaan kokoa sen verran paljon, että luultavasti ei yritetä kääntää vaan suoraan tehdään sektiopäätös. Näin viime kerralla toissa viikolla annettiin ymmärtää. Olisi kiva alakautta synnyttää, mutta minkäs teet. Pääasia että pieni tulee hyvissä voimin toivottavasti terveenä pihalle <3

Kävin tänään Clasulla ostamassa joulutähtiä ja olen niitä viritellyt ikkunoihin. Siinä tämän vuoden koristelu aika pitkälti onkin, pientä pöydällä olevaa huonekuusta lukuunottamatta. Torttuja ja pipareita ajattelin leipoa pakkaseen ja jos piparkakkutalon jaksaisi tehdä. Jotenkin siitä on tullut vuosittainen tapa ja tuoksusta tulee joulunodotusfiilis :)

34+5
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread ja RubyS
Kiitos Narana tosta närästyslääke vinkistä. Vielä pärjään renniellä, mut jos meinaa pahentua, niin hyvä tietää et vaihtoehtoja on ;)

Mariani, ollaan sit mahdollisesti molemmat tämän tulokkaan kanssa sektiomammoja :D Mua on alkanut nyt jännittää siinä se, että kun eitä lasta ei vissiin automaattisesti saakkaan syliin ja voi mennä montakin tuntia ennen kuin tuovat likelle, niin miten pää kestää sen, että vauva on viety vatsasta, mut sitä ei silti saa itselleen hoivattavaksi :eek:o_O En oo siis kauheesti asiaan perehtynyt, mut tuolla facessa Aktiivinen synnytys -ryhmässä on ollut asiasta puhetta ja mulle tuli pienoisena shokkina nää tiedot, kun olin kuvitellut et samalla tavalla saa heti rinnalle kun alatiesynnytyksessäkin. :cautious:

Mulla meinaa olla nyt kaikki positiivinen mieli kateissa tällä viikolla. Exä on taas alkanut tappeleen vähän joka asiasta ja lisäksi mua väsyttää koko ajan ihan hirveesti, niin sekin varmaan vaikuttaa mielialaan. :( On kyllä niin maan paskin jätkä tuo exä, on alkanut hylkimään mun esikoista, kun sen nainen ei vissiin hyväksy et pitää sitä omana poikanaan. Ei siis oo biologisesti pojan isä, mut on ollut pojan elämässä siitä lähtien kuin poika on ollut 1v eikä hän mitään muuta isää tunnekaan. Niin harmittaa ihan hirveästi, että nyt kun on reilu vuoden seurustellut uuden naisen kanssa, niin koko ajan on systemaattisesti alkanut poikaa syrjiä ja nyt tuntuu pikku hiljaa menevän jopa tämän uuden naisen 9v muksu pojan edelle. Harmittaa niin paljon pojan puolesta, kun on vielä herkässä iässäkin, 12v ja alkaa hakea omaa paikkaa maailmassa, niin tosi ikävä jos siihen tulee sellainen hylkäämisen tunne pohjalle :( Ja sit exä ei vissiin oo myöskään sinut mun raskauden kanssa vaan piikittelee siitä koko ajan ja koittaa tehdä meidän elämästä mahdollisimman vaikeaa. :mad: Keskittyisi siihen omaan elämäänsä ja jättäis mut rauhaan! :X3:

Huomenna olis neuvola, saa nähdä jääkö viimeiseksi kerraksi siellä. :rolleyes: Sit perjantaina on se lääkäri. ;) Mulle on tullut jotenkin sellainen kutina, et tää tulee syntyyn kuitenkin loppupeleissä jolloin kiirellisellä sektiolla joskus rv35+. Toivottavasti oon väärässä ja mentäis suunnitellusti sinne rv37 asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Onnea Mariani äitiysloman alkamisesta! Täällä on jo piparitalo pystyssä, tein viikonloppuna. Se on täydellinen joulukoriste. :)

Narana, voihan ne liikkeet tosiaan loppua kohden muuttua, siksi kai suositellaankin sitä liikelaskentaa loppuajaksi. Ja mulla ainakin masukilla on hiljaisempia päiviä, jolloin ehkä pitää jotain kasvuspurtteja mahassa tms. Sellaisina päivinä teen aina liikelaskennan ja se 10 liikettä on sit kuitenkin onneksi hetkessä täynnä. :)

RubyS, just luin nettiartikkelista, että jossain sairaalassa oli otettu suunniteltuihin sektioihin käyttöön käytäntö, että vauva pääsee heti ihokontaktiin. Mut varmaan suurimmassa osassa se ei oo käytössä.
Tsemppiä eksän kanssa, kuulostaa kurjalta tilanteelta... :unsure: Harmi, että poikasi joutuu siitä kärsimään.

Täällä takana viimeinen äippäpolikontrolli. Nyt vaan toivotaan, että vauva ois mahassa joulun tienoille ainakin. Kaikki oli siis hyvin, kohdunsuu ja -kaula ennallaan. Istukka toimii kuulemma hienosti. Painoa oli tullut parissa viikossa hurjasti ja nyt arvio oli jo 2100g. :)

Mamadread ja itu 32+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos Narana tosta närästyslääke vinkistä. Vielä pärjään renniellä, mut jos meinaa pahentua, niin hyvä tietää et vaihtoehtoja on ;)

Mariani, ollaan sit mahdollisesti molemmat tämän tulokkaan kanssa sektiomammoja :D Mua on alkanut nyt jännittää siinä se, että kun eitä lasta ei vissiin automaattisesti saakkaan syliin ja voi mennä montakin tuntia ennen kuin tuovat likelle, niin miten pää kestää sen, että vauva on viety vatsasta, mut sitä ei silti saa itselleen hoivattavaksi :eek:o_O En oo siis kauheesti asiaan perehtynyt, mut tuolla facessa Aktiivinen synnytys -ryhmässä on ollut asiasta puhetta ja mulle tuli pienoisena shokkina nää tiedot, kun olin kuvitellut et samalla tavalla saa heti rinnalle kun alatiesynnytyksessäkin. :cautious:

Mulla meinaa olla nyt kaikki positiivinen mieli kateissa tällä viikolla. Exä on taas alkanut tappeleen vähän joka asiasta ja lisäksi mua väsyttää koko ajan ihan hirveesti, niin sekin varmaan vaikuttaa mielialaan. :( On kyllä niin maan paskin jätkä tuo exä, on alkanut hylkimään mun esikoista, kun sen nainen ei vissiin hyväksy et pitää sitä omana poikanaan. Ei siis oo biologisesti pojan isä, mut on ollut pojan elämässä siitä lähtien kuin poika on ollut 1v eikä hän mitään muuta isää tunnekaan. Niin harmittaa ihan hirveästi, että nyt kun on reilu vuoden seurustellut uuden naisen kanssa, niin koko ajan on systemaattisesti alkanut poikaa syrjiä ja nyt tuntuu pikku hiljaa menevän jopa tämän uuden naisen 9v muksu pojan edelle. Harmittaa niin paljon pojan puolesta, kun on vielä herkässä iässäkin, 12v ja alkaa hakea omaa paikkaa maailmassa, niin tosi ikävä jos siihen tulee sellainen hylkäämisen tunne pohjalle :( Ja sit exä ei vissiin oo myöskään sinut mun raskauden kanssa vaan piikittelee siitä koko ajan ja koittaa tehdä meidän elämästä mahdollisimman vaikeaa. :mad: Keskittyisi siihen omaan elämäänsä ja jättäis mut rauhaan! :X3:

Huomenna olis neuvola, saa nähdä jääkö viimeiseksi kerraksi siellä. :rolleyes: Sit perjantaina on se lääkäri. ;) Mulle on tullut jotenkin sellainen kutina, et tää tulee syntyyn kuitenkin loppupeleissä jolloin kiirellisellä sektiolla joskus rv35+. Toivottavasti oon väärässä ja mentäis suunnitellusti sinne rv37 asti.
Voi kaikkea joudut ja kestämään! Toivottavasti tajuaa jättää teidät rauhaan ja lopettaa ton syrjimisen. Ei tuolla tyylillä hyvää suhdetta exän ja sen välillä ainakaan tule jos poika on miehelle tärkeä. Kostautuu ennemmin tai myöhemmin. Mietin olisiko hän itse halunnut lapsia mutta ei vielä saanut ja kun toinen osoittaa kiintymystä pieneen niin se kolahtaa sille naikkoselle lujaa. Vaikea sanoa kun tilanne ja ihmiset vieraat mutta jaksamista sen kanssa ja nyt keskityt vaan itseesi, odotukseen sekä omaan lapseen <3 kaikki muu järjestyy aikanaan.

Tosiaan sektiota mulle on heitelty jostain 29 viikolta asti, mutta mitään varmaa ei ole sanottu koska aika on ollut epäkypsä siihen. Nyt alkaa näyttämään siltä että kun toinen kerran niin päin meinaa olla loppuun asti ei paljon vaihtoehtoja jää. Radin ja koon + raskausmyrkytysepäilyn takia pakko mennä lapselle parhaalla mahdollisella tavalla loppuun. Sektiokokemuksia olen paljon Googlaillut, aika monenlaista tarinaa löytyy. Lähinnä se paraneminen ja kivut huolettaa mutta nyt olen alkanut siihenkin ajatukseen jo tottua ja aina saa kotiinkin apuja alkuun jos tarvis. Mulla se pelkopolin kätilö sai sektiokammon aikaan kun kävin juttelemassa joten siitä olen nyt ylipääsemässä pakon edessä.

Jos olen ymmärtänyt oikein heti sektion jälkeen vauva näytetään äidille ja sen jälkeen viedään pesulle punnittavaksi ym. Tämän jälkeen vauva pääsee isille hoitoon jos isi haluaa ottaa hoidettavaksi. Parin tunnin heräämössä olon jälkeen pääsee äiti lapsen ja isin tykö <3

Luin myös jonkun artikkelin elokuulta (naikkarilta taisi olla), että heillä pyritään nykyisin siihen että vauva pääsisi heti samalla lailla kun alatiesynnytyksessä äidin rinnalle ja perhehuoneeseen. En tiedä miten validi tieto tuo on ja onko tapa miten paljon käytössä. Riippuu varmasti äidin tilasta ym siitä miten leikkaus on mennyt jne.

Ajattele niin että vaikka vaavi ei heti olisi rinnalla läsnä niin hänen parhaaksi hoitavat sinut ja lapsen niin että saisit hänet viereesi mahdollisimman pian :)

Mamdread: Kiitos <3 tosiaan piparitaloissa on sitä jotain <3

Liikkeet ovat kovasti hiljentyneet täälläkin ja välillä huoli siitä että onhan se hengissä. Kun iltapala on syöty ja yö tulee (huomaa unettomuus klo1:42..) alkaa yleensä liikkeet tuntumaan. Vaikuttaa siltä että vilkas päivärytmi on muuttunut yölliseksi ehkä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille! Nyt on täällä ruvettu pesemään vaatteita ym. ja niitä on kyllä aivan hirveä kasa, näinköhän käyttöä läheskään niin monille.. Vasta siis ne pienimmät koot esillä. Pinnasänky kasattu ja lipasto vaatteille ostettu, tietty meidän tuurilla oli heti valmiiks 2 osaa rikki ja pitää uudet hakee tilalle.. Mut jos jo illalla pääsis viikkailemaan vaatteita paikalleen..
Mahassa täälläkin vähän hiljasempaa, mutta ne liikkeet jotka huomaa, on sit sellasia jotka näkyy ja tuntuu. Ostin kotidopplerin tähän raskauteen mutta en oo kertaakaan käyttänyt kun tämä on tähän saakka melskannut muutenkin niin ettei ole tarvinnut miettiä ollaanko siellä vai ei.. Nyt vois ehkä laitetta testata.
Mulla on närästäny kans varmaan viikolta 20, nyt vähän vähemmän viime aikoina kun taitaa olla tyyppi jo niin alhaalla. Rennie ei kans toiminu ku hetken mutta Gaviscon auttoi mulla.
Hassusti joinain päivinä veto ihan pois, mutta pirteämmät päivät on alkanu lisääntyä. Oon siivonnut vaikka mitä laatikoita ja heittänyt turhaa tavaraa pois. Joulukoristeita ei vielä valoja lukuunottamatta ole, mutta kuusi ainakin tulossa lähempänä joulua ja tonttuja pöydille.
Jännittää vähän että ei kai tämä just jouluna päätä tulla. Miehellä on pukkikeikat sovittuna niinku joka joulu ja tyttö tietysti odottaa myös. Joulua edeltävänä torstaina tulee 37 viikkoa täyteen. Nyt supistukset rauhoittunut ja kivutkin vähentyneet, että ehkei nyt ainakaan ihan lähiaikoina ole tulossa.
Onnea tuoreille äitiyslomalaisille ja tsemppiä mahdollasiin käännösyrityksiin tai sektioon heille joita mikäkin koskee! Mä en uutena ole vielä ihan hahmottanut kuka kukin on mut jokainen tunnistaa itsensä.. :D ja kaikille muillekin jaksamista vikoille viikoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani

Yhteistyössä