Tammikuun Tarrasukat 2018

Oon kans miettiny että näin vähänkö on tulossa tammivauvoja,toki loppukuun odottajia vois olettaa tulevan vielä :)

Mä täällä katson ohjelmaa Apua olen raskaana, jossa on tarinoita naisista jotka eivät oo tienneet että on raskaana ennenku synnytys alko. Samalla mietin oksetusoloissani että miten h*lvetissä toi on mahdollista :ROFLMAO: :ROFLMAO: Mä kyl jo tässä vaiheessa ihmettelisin kaikkia oireita :D Tänään oli jo lähellä oksentaminen mutta kylmä tuoremehu pelasti.

Mulla on muuten varhaisultra maanantaina 6+4 ja kuulemma 6+2 alkaen yleensä jo näkyy syke.:love:

Siim 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
@Siim oon kans kattonut sitä ohjelmaa ja ihmetellyt miten voi olla tietämättä mutta mun äidin jalkapallokaverin tytär sai lapsen juat noin ettei tiennyt ja menkat tulleet silti epäsäännöllisesti. Ja on kuulemma laiha tyttö (mun veli on sen kaveri) eikä näyttänyt siltä et olis raskaana :LOL: Ihan outoo kyllä! Toki jos mulla esim olis kierukan kanssa tullut raskaaks niin en olis varmaan tajunnut ihan heti itekään kun pitäis olla varma ehkäsy.

Täällä edelleen niin normaali olo kun voi olla, tissit turvonneet mutta ei kauheesti muuta. Viikon päästä pitäis alkaa pahoinvointi jos samanlainen kun edelliset :giggle:
 
Täällä LA 1.1. ja vertaistuen tarpeessa liityn joukkoon. Lähdin uusioperheen äitinä suunnitellusti "toiselle kierrokselle" ja olo on kuin ensikertalaisella, kuopuksenikin kun täyttää syksyllä 13...

Ihan oli muistista kadonnut tää hillitön uupumus, huimaus ja saamattomuus, myös jatkuva ällöttävä olo. Jotenkin nuorempana oireet oli helpompi hyväksyä, nyt kiukuttaa kun mihinkään ei pysty niinkuin tavallisesti.

Mies on innoissaan vauvasta, vanhemmat lapset eivät vielä tiedä, ja jotenkin nolottaa kertoa... Neuvolaankaan en ole vielä saanut soitettua, enkä paljon muutakaan ole kyllä jaksanut, vaikka normaalisti olen puuhakas.

Meillä on tosi paljon muutenkin nyt meneillään arjessa, yhden lapsen sisäilmaoireilut koulussa, huoltajuuskiistat miehen exän kanssa, oma kuntoutusselvitys urasuunnittelussa yms. On ehtinyt käydä läpi paljon negatiivisia tunteita, eikä pahoinvointi ja väsymys helpota niitä yhtään.

Toivon että fiilikset pian muuttuvat niin, että alan odotella pieniä potkuja vatsassa. :love:
 
@Suike tervetuloa joukkoon. Mulla laskettu 3.1 että lähekkäin ollaan. Itsekin tää uus vauva on niinku uudelle miehelle kun poika on aiemmasta suhteesta. Että uusioperhe tavallaan. Mullakin mies ihan tosi onnellinen. Toki kumpikin pelätään että jos ei ookaan kaikki kunnossa. En varaa mitään varhaisultraa näillä näkymin... Mulla kuitenkaan ei tuu ku 6 vuotta ikäeroa ja tuntuu sekin että mite muistaa mitään ja sitä pohdin paljon et miten jaksan kaiket yövalvomiset ym. Mut kyllä mä nyt oon tullu tulokseen että jaksan.

Tänään lennettiin lomalle mun veljen luokse ja olin aamulla yrjötä ja koko päivä on ollu öklö olo eka kertaa ihan kunnolla. En voinu juoda edes aamukahvia ja se on jo paha :D:unsure: :sick:
En oo kertonut mun perheessä vielä kellekkään..Vain pari kaveria tietää. Vaikka oikeasti mulla tekis mieli kuluttaa kaikille. Ja tiedän miten mun äiti alkaa papattaa (kiva vielä 31vuotiaana ajatella mitä äiti sanoo:D)mut se papattais siksi et koulu on vielä vaiheessa. Mun uuden ja samalla toisen ammatin käyminen. Vaikka itse olen niin optimisti että kerkeen saada paperit ennenku vauva syntyy:love:(y)

Rosina31 6+2
 
Ilmottaudun varovasti mukaan, en kovin suurin odotuksin vielä uskalla kahden myöhäisen kkm takia.
Löytyy multa kuitenkin jo kolme lasta. Ja on jo yks tammikuinenkin.
Lääkäri käski soitella kun tärppää niin ottavat mut heti ultraan ja jospa siellä jotain selviäis mitä meinaavat yrittää mun kans tehä:rolleyes:

Eli 12.1 Kath/32/4lapsi/Oys
 
Tammikuun Tarrasukat 2018

Tiedot muodossa laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä niin huomaan.

1.1.

Malfiina 76 / 40 / LS / 2.lapsi

? / Memmy / 22v / 2.lapsi

Suike / 37 / JS / 3.lapsi

2.1.

enkuli / 37 / ? / 4.lapsi

3.1.

Rosina31 / 31 / ? / 2.lapsi

MMiHa / 33 / ? / 2.lapsi

4.1.

Siim / 24 / Oys / 1.lapsi

5.1.

6.1.

7.1.

Evangelina / 31 / ? / 1.lapsi

Histis-82 / 34 / ? / 1.lapsi

8.1.

9.1.

10.1.

11.1.

12.1.


Kath / 32 / Oys / 4.lapsi

13.1.

14.1.

Kookospieni / 26 / Tays / 3.lapsi

15.1.


Noomi87 / ? / Jorvi / 1.lapsi

16.1.

Honeydew / 28v/ 1.lapsi

17.1.

18.1.

19.1.

20.1.


Naive88 / 28 / TAYS / 3.lapsi

Katsutin / 33 / NKL / ?

21.1.

Suffeli / 36 / OYS / 3.lapsi

22.1.


23.1.

24.1.

25.1.

Llinndda / 23v / NKL /3.lapsi

kinder_kitty / 24v / TAYS / 1.lapsi

26.1.

27.1.

28.1.

29.1.

30.1.


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Heips, täältä hypättäisiin varovasti mukaan tammikuisiin. :) 20.1. LA, Naive88, 28, TAYS, 3.lapsi.
Ennestään perheestä löytyy 05/12 tyttö ja 06/14 poika. Tätä raskautta jouduttiin muutama kuukausi odottelemaan, mikä oli meille perin outoa. Nyt toivotaan kaiken etenevän hyvin. Ennen syntyneitä lapsia täälläkin 2xkkm, mutta mulla on niiden jälkeen ollut tukilääkitys, joten toivotaan, että se tälläkin kertaa toimii!
Lueskelen ketjun läpi pikkuhiljaa, tänään meillä vietetään 5v synttäreitä. :love:

Naive ja salamatkustaja 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
1.1. Suike/37/3lapsi/JS
Tuossapa tarkemmat tiedot. Sairaala on todennäköisesti Jorvin sairaala, mutta saattaa olla muukin pk-seudulla.

Onko kellään käytössä pahoinvointiranneketta? Tai aiemmin ollut? Tulen hulluksi tän merisairaan olon kanssa ja kuristan pian mieheni. :ROFLMAO: Kiva kun ei oikeesti pysty kuin pakolliset kotityöt hampaat irvessä hoitamaan ja toinen koittaa tyrkyttää lääkkeeksi ulkoilua. Sitä kyllä piisaa koirien ja hevosten (kotona 2x koiraa, 4x kissaa ja 3x heppaa) takia ihan muutenkin. On kamalan syyllinen olo kun pihatyöt on hoitamatta, ei vaan pysty!
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Hei jos täällä on halukkaita FB-ryhmään niin laittakaa mulle yv:tä niin lisäilen :) Tällä hetkellä meitä on siellä vasta muutama ja mukaan mahtuis hyvin. Ryhmä on salainen eli kukaan muu ei näe sitä tai löydä haulla.
 
Piti tulla hehkuttamaan vielä, mies oli niin ihana etten taidakaan vielä kuristaa sitä: se haki mulle apteekista yhellä vihjaisulla ne sea band-pahoinvointirannekkeet, ja niistä tuntuu oikeesti olevan apua. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kath
@Suike ah hyvä hyvä! Pahoinvointi rannekkeet! Mitkähän raskausaivot mulla oikeen on ku ei oo käyny pienessä mielessäkää et vois itselle hommata semmoset kans :LOL: oon vaa otstanu pakastimen täyteen mehujäätelöä ja eläny sillä ja töissä ollu syömättä ettei lennä yrjö.

Pari päivää oli oireiden suhteen pelottavan hiljaista mutta ne tuliki entistä voimakkaanpana takas.

Evangelina 5+6, huomenna poksuu viikot :ROFLMAO::love::love:
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa noi rannekkeet ja kyllä ne selvästi helppas. Pikkuoksettaminen nostelee päätään, mutta saa nähdä mihin äityy taas. Mietin vaan mitä niitten rannekkeiden kans teen, kun en haluais, että duunissa vielä saa väki tietää ja ne kyllä paljastaa satavarmasti :censored:
 
Mä en oo koskaan koittanut niitä rannekkeita. Perustuko ne jotenkin akupunktio pisteisiin?
Mä oon lomalla mun veljen luona ja ne koittaa koko ajan tarjota skumppaa euroviisujen kunniaksi ja olutta. Vetosin vain etten jaksa millään :whistle: Ja huomenna mennään syömään ja kattoon et paljon kaikkee kalaa graavina etten voi syödä kyllä niitä ainakaan.
Mulla on vähä hukassa mitä saa ja mitä ei saa. (n) Oisko semmosta helppoa listaa missä vaan olisi listattu kaikki:ROFLMAO:
Ja tosiaan fb ryhmään mukaan vaan porukkaa. Vaikka mukavahan täälläkin kirjoittaa.

(y)
 
Minä hyppään mukaan tammikuisiin Suffeli80, LA 21.1, 3.lapsi, ikää 36 ja sairaalana OYS.
Esikoinen minulla onkin jo 14-vuotias ex-liitosta. Nykyisen mieheni kanssa meillä on tyttö 1v2kk ja nyt toinen tulossa. Esikoinenkin on syntynyt tammikuussa, ja nyt tämä kolmas ja samalla viimeinen vauvani myös.

Aikaisemmissa raskauksissa mulla on alkanut pahoinvointi jo ennen plussaa. Nyt ei ole ollenkaan, mutta alamahaa ja-selkää vihloo samalla lailla kuin edellisessä vasta joskus puolivälin jälkeen. Toivottavasti tämä ei enteile sairaslomia... Palaan nimittäin huomenna töihin. Vähän jännittää mitä tuumaavat sitten kun kerron raskaudestani

Oikein mukavaa äitienpäivää!

Suffeli 4+1
 
Mulla on kyllä oireet lisääntyneet.

Kaamosväsymys alkoi perjantaina ja jatkuu edelleen. Etenkin ruoan jälkeen vaikea pysyä hereillä, samoin iltaisin pari tuntia ennen nukkumaan menoaikaa iskee kamala väsy jota vastaan on vaikea taistella.

Pulssi lyö tiuhempaan.

Repäisykipuja.

Vatsalla ei voi maata.

Rinnat turvonnut ja arat.

Paleltaa.

Yleinen hengästyminen ja hajuaisti herkkyys.

Vaikka näitä oireita on niin osan päivästä jaksan ihan hyvin eikä oireita joka hetki kyttää. Mutta housun napit ei mene kiinni kun turvottaa.

Niin ja viime öinen seksi tuntui aika epämukavalta.
 
Ainiin aamulla sängyssä vähän paha olo, samanlainen kuin muinakin aamuina mutta pahenee kun syö! Tulee sen jälkeen laatan pidätys tilanne noin tunniksi ja lähtee vasta kun on käynyt kunnon kävelyllä raittiissa ilmassa. Ja sit vois taas syödä heti
 
Hei!
Jospa minäkin uskallaudun mukaan jo :)

25.1/Llinndda/23v./3.lapsi/Nkl

Tänään tehty positiivinen raskaustesti useampi päivä ennen menkkojen oletettua alkua, oireet oli vaan niin vahvat että tiesin olevani raskaana tää oksettava olo on jäätävää ja nopesti sitä unohtaa mitä tämä olikaan

Eli, Helsingissä asuva 23v uusioperheen äiti. Itselleni 3.lapsi, mutta tämä vauva tulee olemaan 5.lapsi meidän perheeseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Aika vähäiset on vielä oireet, välillä saattaa rintoja nipistellä hetkeno_O
Sain just varhaisultraan ajan noiden km takia kesäkuun alkuun, eli viikkoja sillon 7+4.

Neuvolaan en oo vielä soitellu aikaa. Ehkä ens viikolla....? Tuntuu tyhmältä soitella näitä aikoja monen viikon päähän kun ei tunne olevansa edes raskaana.

Joko te muut ootte varanneet aikoja?

Just pari viikkoo sitten ostin itelleni salikortin vajaa parin vuoden tauon jälkeen niin mietin että mitenköhän normaalisti sitä nyt uskaltaa siellä tehä? Onko täällä sali ihmisiä? Ajattelin tosiaan aloittaa kun ei tuntunu tärppäävän ja niinhän se sitten tärppäs kun ostin kortin, :ROFLMAO:

Kouluunkin hain, olin pääsykokeissa ja just tällä tuurilla pääsen sinne:barefoot:


Kath 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Varovaisesti lisäilen itseäni tänne.. Eilen ja tänään plussattu, mutta mitään oireita ei vielä ole, paitsi palelu ja rinnat ehkä hieman arat.. Meillä taustalla 2,5v yritys ja OI-hoito nyt toi plussan. Varhaisultraan pääsen hoitojen vuoksi kunnalliselle. Lasketusta ajasta tai viikoista en tiedä kyllä vielä tarkkaan, enkä synnytyspaikasta, mutta Espoossa asutaan, joten laitetaan nyt vaikka Jorvi siihen :) Joku laskuri antoi tuon päivän la:ksi, joten olkoon se nyt tässä aluksi :)

Noomi87/15.1/1.lapsi/Jorvi
 
Liputan pahoinvointirannekkeiden puolesta, eilen pääsin touhuamaan tavalliseen tapaan. (y) Akupunktioon nää perustuu, kuten @Rosina31 tuolla epäili. Kannattaa kokeilla. Mulla ainakin auttoi heti ja ympärivuorokautinen huimaus ja oksetus on poissa! Jes!

Muita oireita itselläni on ollut:
-rintojen turvotus ja arkuus
-vatsan turvotus ja jatkuva pissahätä
-hengästyminen vähänkin liikkuessa
-naama täynnä finnejä
-satunnaisesti kauheita ilmavaivoja
-tolkuton väsymys
-alakuloisuus
-hajuherkkyys
-pahoinvointi
-lihominen, varmaan elimistö alkoi kerätä vararavintoa välittömästi
-tiettyjen ruokien himo ja tietyistä ruuista taas melkein ajatuskin oksettaa. Syö tässä nyt terveellistä ruokaa sitten. :sick:

Tänään alkoi 8. viikko! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Mulla ollut myös joskus pahoivointirannekkeet ja oli niistä ehkä vähän apua. En tosin koskaan oo oksentanut raskauksissa mutta jatkuvaa etovaa oloo on ollut. Mutta jos taas tulee sitä pahoinvointia niin täytyykin muustaa noi rannekkeet (y)

Täällä väsymystä hieman lisääntynyt mutta edelleen aika oireeton. Viikonloppuna alkaa sitten varmaan pahoinvointi jos yhtään samanlainen kun edelliset kolme.

Sain soitettua neuvolaankin vihdoin ja eka aika olis 31.5. Lisäks sain ajan varhaisultraan 9.6. :love: Ihanaa että neuvolan kautta sellanen mahdollisuus on, helpottaa sitä epätietoisuutta. Ja tuolloin pitäis viikot olla jo 8+5.

Tervetuloa uusille ❤
 
Eilen tein digitestin, joka näytti hienosti raskaana 2-3.
Tänään on kuitenkin ollut kovat alavatsa- ja selkäkivut, ja nyt alkoi myös vuoto.
Olen varma, että kesken meni, TAAS.
Poistun siis listalta.
 

Yhteistyössä