Tammikuun Tarrasukat 2018

Heippa kaikille uusille :) Mulla on oireet alun jälkeen lieventyneet mutta tissikipu jatkuu. Neuvola-ajasta: mä soitin heti olikohan 4+0 :D Vähän hätähousuna...mut aika meni silti vasta toukokuun loppuun. Äitienpäivänä kerrotaan meidän perheille ja maanantaina on varhaisultra:love: Menispä tää viikko nopsaa!
Siim 5+5
 
Tiinai: laitoin sulle Facebookissa kaveripyynnön ryhmään pääsystä.

Tuli vaan mieleen että minkä alan ihmisiä täällä odottajissa on? Ja kenellä on jo aiemmin lapsia niin millainen ikäero tulee näillä tammikuisilla ja nykyisillä lapsosilla?

Mä opiskelen uutta ammattia itselleni rafiografia ja sädehoito.. hoitsu kyllä aiemmaltakin ammatiltani. Ja lasten ikäeroksi tulee 6.5 vuotta.. Lapsi menee syksyllä eskariin. Saisin olla kotona kun ekaluokka alkaa jos kaikki menee kuten pitää. Ja saisin vaan nuo opiskelut loppuun. Kesätyöt sovittu, oparia syksyllä aletaan tekemään ja pari harkkaa ois mut niitä en voi tehdä raskaana ollessa.

Tää turvotus on jotain kamalaa ja lopetin tupakan polton nyt ja tää himo kaikkeen on kamalaa.

Rosina ja pikku Rosina 5+6
 
Täällä lähihoitaja ja tällä hetkellä yksityisenä perhepäivähoitajana toimin kotona. Meillä isompi menee eskariin vuoden päästä syksyllä joten sama kun @Rosina31 sais olla ns. rauhassa sen eskarin aloituksen kotona ja sit mahdollisesti jatkaa perhepäivähoitajana.

Ikäeroista, meillä ekat tasan 2v ikäerolla ja ovat parhaat ystävykset. Nyt pienimmän ja tän seuraavan ikäeroks tulee vajaa 4v. Isompi meillä täyttää 6v maaliskuussa ja on pitkään jo toivonut pikkusisarusta kun niin tykkää pienistä :) En tiedä miten pienempi suhtautuu sitten vauvaan :ROFLMAO:
 
Neuvolasta varasin eilen neuvolan itselleni hätähousuna, kun kuitenkin unohdan sen muuten tehdä.

Oloista, tänään on pientä pahoinvointia ja väsymystä ollut. Muuten oikeastaan ihan ok olo. Tsemppiä kaikille oksentaville ❤.

Meillä on ennestään 1v 2kk taapero ja olen hänen kansaan ollut jo tovin kotona. Tarkoitus ei ole mennä näiden kahden välillä töihin. Viihdyn sen verran hyvin kotona. Ammatiltani olen rekkakuski.
 
Täällähän jengi kasvaa, hyvä!

Oireet: lievää etomista ja uni maistuu paremmin. Rinnat on ihan aavistuksen arat, mutta esim. Menkkojen aikaan paljon paljon aremmat. Hengästyn helpommin. Eli omasta mielestä pelottavan oireeton.

Ensimmäistä lasta odotan. Alkuraskauden ultraan vielä pari viikkoa, sitte näkis onko siellä oikeasti joku vai ei.
 
20.1 / Linnn / 25v / 1. lapsi

Hei! Liityn rohkeasti mukaan juuri plussanneena :p
Äitienpäivänä piti vasta testata, mutta en sitten malttanutkaan enää odottaa. Olen todella yllättynyt kuinka selvän plussan sain! Nyt kiertopäivä 28/28-35. Yksi alkuraskauden (5+0) keskenmeno takana, että vielä kyllä jännittää, mutta siitä raskaudesta en missään vaiheessa saanut näin selvää plussaa.
Rinnat hieman arat ja turvonneet, lisäksi hyvin pieniä tuntemuksia alavatsalla, mutta siinäpä kaikki oireet on.

Neuvolaa en vielä uskalla varata.
Ammatiltani olen sairaanhoitaja :)

Linnn 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Tervetuloa mukaan Linnn :)

Hysteerisenä testaajana meinasin jo luopua toivosta tänään aamulla kun testi oli paaaaljon haaleampi kuin eilen. Vaihdoin halvempaan merkkiin (kun haluun aamuisin varmistella että plussa vahvistuu mutta hitto kun käy kalliiksi :eek:) ja oli kyllä virhe. One stepin testi näytti siis yhtä haaleaa kun mitä näytti viime perjantaina o_O
Kävin hakemassa lisää apteekin omia ja tein heti kotiintultua yhden ja oli siis selkeästi taas vahvempi. Huh!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Tervetuloa uudet!

Mä olen asiakaspalvelija

Kävin tekee äsken pc:n ja vähän jäi hailakaksi...

http://aijaa.com/T4KzeS


Paha olo jatkuu varsinkin kun en pysty syömään niin usein töissä kuin pitäis. Tänään syömisten välit 4h ja melkein pyörryöin. Närästää ja vatsa turvonnut niin että housujen nappia joutuu pitää auki. Ei tee enää mieli herkkuja vaikka oon ollut herkkukoukussa ainakin 3kk.
 
Mä en oo tehnyt kun sen yhden ainoan testin. Esikoisesta tein 2... Tää yks ainut oli se apteekin oma mikä apteQ se on. Ja viiva tuli melkein ennen sitä kontrolliviivaa niinku esikoisestakin.
Höyry pää.. unohtelen koko ajan jotain asioita ja nyt varmaan kahta kauheammin. Mun äitikin jo kysyi et mikä mua vaivaa ku unohdan ja oon pahalla tuulella Kerroin et oon lopettanut taas tupakoinninkin että ku terveys ja rahat menee..
En oo siis raskautta vielä kertonut mut varmaan se aavistaa. Joku äidin vaisto varmaan.
Kertokaapa paljon pitää olla viikkoja et vois mennä sinne varhaisultraan esim.yksityiselle. ??
Rosina ja pikku-Rosina 6+0
 
Tervetuloa uudet!

Mä olen asiakaspalvelija

Kävin tekee äsken pc:n ja vähän jäi hailakaksi...

http://aijaa.com/T4KzeS


Paha olo jatkuu varsinkin kun en pysty syömään niin usein töissä kuin pitäis. Tänään syömisten välit 4h ja melkein pyörryöin. Närästää ja vatsa turvonnut niin että housujen nappia joutuu pitää auki. Ei tee enää mieli herkkuja vaikka oon ollut herkkukoukussa ainakin 3kk.
Kyllähän tuo on selkeä plussa !eikä mun silmään mitenkään hailulta näytä.
 
Mulla on jotenkin koko ajan huono fiilis tästä raskaudesta ja viivat haaleat vaikka mitä sanoisitte,verrattuna edelliseen raskauteen.

Kaiken kukkuraks noin pari tuntia sitten katos kaikki oireet. Kaikki se nipistely, pulssin tykytys, kylmyys yms yms. katos vaan ja nyt kun söin niin ei ees mitään eroa vaikka yleensä se närästää hulluna. Hengästyminenkin loppui. Toivon todella että tää ei ole huono merkki.

Teen pc:n aamulla mutta varmasti sen digin joku lähi päivä. En oikeestaan tiedä miksi hätäilen mutta on koko ajan fiilis että joko tää on nuorempi kuin mitä laskin eli hedelmöittynyt kp 20 tai sitten joku tuulimuna yms... agh hulluks tässä tulee.
 
Mä täällä laskeskelen et millon voisin varata sen alkuraskauden ultran.. Tai ootanko neuvolan ajan. Mies kyllä lupasi maksaa osan jos menen alkuraskauden ultraan.(y) Taidan huomenna soitella ja kysellä hintoja. Kaks vaihtoehtoa yksityisillä mitkä tekee.
Ens viikolla olis 6+6 niin sillon olis sopivaa mennä jo varmaan.. Sitten painaa taas koulu päälle nii ei loppu viikolla kerkee. :D
 
@kia1981 Toivon todella että ajatukset vaan olisi pelkoa eikä totta. :unsure: Ei mullakaan koko aikaa ole oireita ja sit just kerkee aatella ties vaikka ja mitä. Pidän sormet ja varpaat pystyssä että kaikki olisi hyvin ja menisi hyvin. (y)(y)
 
Tunnen itteni vähän luulosairaaksi ja hulluksi näitten epäilyksieni kanssa. Onneks tän aamun pc oli ihan kivasti tummunut. Olen ehkä aikasessa vielä tän raskausen kanssa ja parin päivän päästä voisi digillä varmistella.

Aamu herätys kello 6 tänään ja eilen ja olo on sen mukainen. Oireita on mutta tänä aamuna oksetus ei vielä ole iskenyt.

http://aijaa.com/7US4QQ
 
@Rosina31 pomppaan vinkkaamaan tänne lokakuisista ;)

Ja muillekkin, halvin ar ultraa tekevä paikka taitaa olla Helsingissä, Bulevardin Klinikka, jossa käynti kustantaa 159 (josta omavastuu on noin 149)

Osoitteesta www.bulevardinklinikka.fi pääsee suoraan selaamaan raskausajan palveluita ja hinnaston (y) ihana lukea teidänkin juttuja :rolleyes:

Muokkaan vielä, oon pitkään seurannut @kookospieni n taivalta, ihanaa että oot plussannut, sulle ja muillekkin niin valtavasti tarrasukkia! Koittakaahan joku poksahtaa sitten 17.1 niin saan synttärilahjan ;)
 
Jään nyt pois kun jäikin tähän tämä odotus, lisään vielä odottavat ryhmään jos niitä on. Jatkossa pääsette etsimällä facesta Sari Kokkonen (profiilikuva tähti) ja lisäämällä kaveriksi.
 
Voi että harmittaa @tiinai kyllä sun puolesta :unsure:

Täällä missä asun on tuo eteläsuomi turhan kaukana.. Täällä kaks yksityistä mitkä tekee ar uä tutkimuksia ja varmaan on hinnat kohdillaan. Mut täällä pääsee lääkärineuvolaan jotain viikolla 9. Että ehkä jaksan sinne asti.
Yömekon pitäminen on muuten yhtä tuskaa. Tissit niin kipeenä. :ROFLMAO:
Ihme himoja tullut tuliseen ruokaan. Enkä siis oo mikään tulisen ystävä yleensä :LOL:

Rosina ja pikku Rosina 6+1
 
Oonko ainoo joka ihmettelee miten meitä on näin vähän täällä ryhmässä? Toivottavasti tulee lisää porukkaa :) Onhan tietty aikaista vielä, ehtii loppukuun odottajat tulla mukaan vielä hyvin!

Täällä tosi normaali olo vieläkin, nautitaan nyt vielä kun voi :LOL: Aika tuntuu matelevan mutta päivä kerrallaan. Työkuvioihin tuli mahdollisesti muutoksia, piti jäädä työttömäksi mutta näillä näkymin töitä löytyiskin syksyllä. Joulukuun alusta alkais sitten äitiysloma jos sinne asti vaan pystyy töitä tekeen. Vähän kyllä epäilen kun on iso leikkaus takana ja mulla poistettiin 1/3 vasemman puolen vatsalihaksista.

Neuvolaan soitin tänään, ei vastausta. Nyt täytyy oottaa ens viikkoon. Ai niin pinna kireellä koko ajan, joten jotain oireita löytyy :ROFLMAO:
 
Olen pahoillani @tiinai :unsure:

Ihan samoja ihmettelen @kookospieni!
Kuinkas täällä on näin hiljaista?
Ja kyllä, aika matelee, en voi uskoa että tein testin vasta eilen (tai siis keskiviikkona) :D
Olo myös mulla edelleen oikeastaan ihan normaali. Tilasin digin ja ajattelin sillä vielä äitienpäivänä varmistella!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kookospieni

Yhteistyössä