Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

haimi
Heippa vaan..

Koetuloksia soittelin neuvolaan mutta ei näkynyt koneella vieläkään mitään. Eli siis inhottava viikonloppu tiedossa, epätiedossa eläen ja asuntonäyttöä järjestäen.. Phuuh.

OIREET kyllä kertovat että raskaana ollaan, koska niiin kova väsymys ja huono olo on. Huono olo tulee "kohtauksina". Esim kesken imuroinnin tuli järrrkyttävän huono olo, niin huono että melkein itkin.. ONKO muilla samaa?

Keskiviikon ultraa (tai lääkärin huonoja uutisia) odottaen

hyvää viikonloppua kaikille!
 
Täällä ei alkanut viikonloppu kovin hyvissä tunnelmissa... Olin lähdössä töistä ja kävin vessassa, jäi paperiin vaaleanpunaista :'( pikkuhousunsuojassakin vähän verta... Mietin vaan, että kun laitoin keskiviikkona sen hiivalääkkeen käsin emättimeen ja parin tunnin päästä tuli pari sellasta kunnon alavatsakipuilua. Ja siitä asti on ilmeisesti sitä hiivalääkettä vuotanut reilusti, tänään se oli sitten rusehtavaa ja nyt tulee pikkusen verta, voikohan tuo johtua nyt vaan siitä hiivasta(/lääkkeestä)?? Luin kyllä jostain että parilla on käynyt samoin, mutta niissä ei ollut sitten että mihin tilanne päättyi.. Yhyy..:( Nyt kauhee paniikki ja kurkin koko ajan pöksyihin että tuleeko verta vielä..

Mun pitäis mennä huomenna polttareihin, joissa me "patikoidaan" lyhyt matka yhdelle kukkulalle ja mietin että uskallanko sinne lähteä, kun se on kuitenkin aika raskasta? Muuten menisin mutta tuo vuoto vähän pysäyttää nyt.. Apuja kiitos : /
 
Piti jäädä saikulle tän pahoinvoinnin vuoksi...en oo tänääkään saanut syötyä mitään.. oksettaa vaan koko ajan, ja tajuton päänsärky. Tiiän et se pahoinvointi johtuu siitä kun ei ole syönyt... Olisipas jo suuremmat viikot, niin loppuisi nää olot..
Muuten mennyt ihan hyvin, tissit on kyllä arat, ja alaselkäsärkyä on. Maanantaina sitten
eka neuvola..Mukavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Tänään on jälleen yksi vaihde tässä raskaudessa suoritettu! :) Vanhemmille kerrottu ja kyllähän sitä itkua piisas, onneksi vain ilosta.Oonhan tätä jo 6,5 vuotta odotettu :D

Reilu viikko niin sitten ekalle neuvolakäynnille. Pari päivää oli,ettei juuri ollut mitään oireita, muuta kuin kaamea väsymys, mutta onneksi tänään kuvotus jälleen esiintyi ja mahan pieni nipistely <3

Voi että kun uskaltaisi iloita jo täysin rinnoin!!

Peikko89 toivottavasti aivan harmitonta vuotoa ja johtuisi lääkkeestä! :hug:

Huomenna lähdetään Tallinnaan risteilemään ja sääs nähdä kuinka tämä mamma pysyy hereillä väsymykseltään. Ja kuinka merisairaus ottaa vallan,kun tuli nytten vasta mieleen että enhän mä voi matkapahoinvointi lääkettä ottaa :/
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja kozmic
Zuh
Peikko89: niin ainakin sanotaan ettei normaalilla liikunnalla mitään pahaa saa aikaan, itsekin olen huomenna menossa tykypäivään jossa jotain tehdään. Eli mukaan vaan, mut eihän sitä ihan verenmaku suussa kannata riehua :)

Huh, takana 10h töitä ja olo tasan sen mukainen. Mullakin paha olo tulee tosi aaltoina, ihan yhtäkkiä voi oksettaa ja pitkiä aikoja sitten on ihan normaalin väsy olo vaan.

Zuh 9+1
 
R86
Täällä on kesätyöt aloitettu. Tänään oli toinen työpäivä. Paljon uusia ihmisiä, uusia paikkoja, uusia käytäntöjä, uusia työtehtäviä jne. En siis ole ehtinyt kirjoittaa. Ärsyttää, kun halusin palauttaa gradun keskiviikkona ja se jäi enää ihan pikkuriikkisen kesken. Pitäs vielä kirjallisuusluettelo päivittää ajantasalle, muutamia lauseita hioa yms. Muutaman tunnin homma. Yritän tässä illalla ja huomenna päivällä tikistää. Eilen en jaksanu. Jotenkin oli kuormittunu olo, kun tulee sellainen informaatiotulva ja sitten varailee eri työryhmien kanssa kalenterin täyteen suunnittelupalavereita ja tulevaa toimintaa... Mutta mukana hengessä täällä edelleen.

Tervetuloa uusille mukaan ja hauskaa kesää kaikille! Kivaa, että joillakin alkaa kohta lomat :)

Eipä tässä muuta. Olo on ollut hyvä. Allergia alkaa pikkuhiljaa helpottaa, jee :) Etova olo on mennyt ohi ja alavatsan nippailu palannut. Jotenkin sellainen venyvän lihaksen tuntu. Varmaan kohtu venyy. Maanantaina ensimmäinen neuvola. Tiistaina tod.näk. varailen ultraa nt-ultraan kun nyt nuo työvuorotkin on selvillä :)

Pitäisköhän niitä viikkoja alkaa itekin laskea?

R86 ja Vipeltäjä 7+0 ultran mukaan
 
Kiitos kaikille ultra-kommenteistanne! Taidan soitella alkuviikosta ja varmistaa onko ultraus tarkoitus tehdä jommalla kummalla ajalla vai tuleeko aika erikseen, sillä jos ultra-aika on erikseen haluaisin mahd. pian varmistaa, että saan varmasti sopivan ajan töitten kannalta! Ei mitään muistikuvaa mitä puhuttiin noista ajoista neuvolassa..! Eli Raskausdementiaa havaittavissa myös täällä.. :p

Peikko89: samaa mieltä muiden kanssa, että harmitonta, jos vuoto on niukkaa. Toivottavasti ei vuotaisi kuitenkaan enempää ja pystyisit ottamaan rennosti!

Ihanaa viikonloppa kaikille!

EDIT: Ai niin ne viikot..! Oisko 9+3? (en oikein ole laskenut, mutta 10. viikko joka tapauksessa menossa :))
 
Viimeksi muokattu:
Voisinpa viikonlopun kunniaksi kysellä teiltä vinkkejä raskausajan juhlapukeutumiseen? Mieheni kanssa olemme miettineet naimisiinmenoa syksylle, jolloin saattaisi hyvinkin olla jo viimeinen kolmannes menossa ja mahaakin siten jonkin verran.. ottaisin kovin mielelläni teiltä vinkkejä/linkkejä hääpukusivustoihin / kauniisiin kuviin raskaushääpuvuista Muutama ainakin on menossa naimisiin loppukesästä :)
 
minimee Mä menen elokuun lopulla naimisiin ja olen ostanut hääpukuni jo helmikuussa kun halvalla sain. Puku menee tällä hetkellä just ja just kiinni, ja ajattelin jo että pitää lähempänä lähteä uudestaan pukuostoksille, mutta anoppi katteli pukua kun se oli mun päällä, että jos vyötäröä nostaa hieman (en tosin tiedä vielä miten) niin mahtuu mahdollinen mahakin pukuun kun helman leveneminen alkaisi siis ylempää. Mulla ei ole nyt laittaa kuvaa mun puvusta tähän hätään, mutta mun puku on melko pelkistetty,valkoinen jossa on vasemman lonkkaluun kohdalla rypytys ja helmiä. Suosittelen siis pukua, joka lähtee mahdollisimman ylhäältä jo levenemään, esimerkiksi heti rintojen alapuolelta :) ja tietenkin sellainen missä on mahdollisimman paljon tilaa masulle!

Tässä muutama linkki vielä mistä vois löytyä

Hääpuvut raskaana - Sodifeno

Adorable maternity wedding dresses and gowns for brides and bridesmaids by TeKay Designs

amoriini.com &bull; katso viestiketjua - Raskaana olevien pukeutuminen
 
Hui kun te olette ahkeria. Pari päivää pois ja jo on uusi pino (josta kiitos Tine) ja sitäkin kolmatta sivua menossa :)

Yritän päsätä kärryille... Kiire vkl taas tulossa joten taidan tipahtaa uudestaan.

S rv 6+3 kai
 
Heissan :wave:

Haimille ihan ensiksi suuren suuret voimahalit! Kauheaa odottaa vastauksia noin kauan : /

Nt-ultra on mulle tehty aina mahan päältä, mutta oon tosi hoikka, ruumiinrakennekin kuulemma vaikuttaa mitä kautta tehdään. Lisäksi käytännöt vaihtelee paikan ja ultraajankin mukaan, joten kaikkeen kannattaa varautua ;)
Ja meillä lähete laitetaan ekassa neuvolassa, aika tulee kirjeitse muutaman päivän päästä kotiin. Mitään ei varata ennen sitä ja verikokeittenkin ottaminen vaihtelee paikkakunnittain. Täällä verikoeseula on pakollinen ja tehdään vk 10-12. Veriseulasta, nt-tuloksesta ja mm. äidin iästä lasketaan keskiarvo riskilukema.

Pelottaa, pelottaa ihan hirveesti tän raskauden puolesta. Nyt oon viimisetkin toivon rippeet heittänyt romukoppaan. En anna itselleni yhtään lupaa ajatella että tässä raskaana oltais. Oireita on olemattomasti verrattuna edellisiin raskauksiin. Ja on muutenkin sellainan paha fiilis, miehellä myös. Maanantai aamuna on onneksi ultra, jossa selviää tilanne.

Jotain hyvääkin tähän viestiin :) Valmistuin tänään lähihoitajaksi. Huomenna juhlitaan sukulaisten kesken, tänään on leivottu ja laitettu paikkoja kuntoon. Vielä kyllä riittää tekemistä huomisellekkin ja esikoisen todistusten jako on aamulla.

Joten pakko lähteä nukkumaan!

Onnittelut ultrauutisista kaikille tasapuolisesti :) Ja tervetuloa uudet!

Adora 6+1 toivottavasti
 
  • Tykkää
Reactions: Zuh
Tervehdys muuton ja remontin keskeltä. Huh huh on tää melkosta hommaa, raskaana ja 11kk ikäisen vaavelin kanssa plus ajoittaiset pahoinvoinnit ja mielialan vaihtelut. No onneksi on apujoukkoja ja mies tykkää tehdä hommia. Hän siis remppaa pitkälti itse kaiken. On se ihana koti <3 käynpäivittäin ihastelemassa takapihan kukkaloistoa :)

Täällä siis oireet jatkunee samanlaisina,etovaa oloa a massiivista väsymystä. Just mietin et kuinka sitä esikoisen odotuksen aikaan jaksoi painaa koulua,harjoittelua,opparia ja velä duuniakin...nyt olin ihan puhki parin tunnin ikea reissun jälkeen :D oooooon vanha ja läski! Hengästymistä on täälläkin havaittavissa. Ja mistä tuo nälkä tulee,ja pikku purtavat eivät riitä. Mieli tekee lämmintä kotiruokaa koko ajan, nams tänään vuorossa siskonmakkarakeitto :p

Uusille tervetuloa onkohan meitä jo satanen rikki? Jeeee

Peloissaan tai epätietoisuudessa oleville tsemppihalaus,toivotaan vain hyviä asioita tulevaan.

Adora onnittelut valmistumisesta,hurrraa! :flower: ( mä olen myös edelliseltä koulutukseltani lähihoitaja :))

Ranskis ja pätkis viikoissa aivan sekasin mutta viikolla 9 taidetaan mennä :)
 
Haimi, en tiedä miten lohduttaa ja helpottaa odotusta... Kaksi yötä...

Santtu ja Ranskis, minunkin tekis mieli,mutta alas ei mene kuitenkaan. Jauhelihakastiketta... Nammmmm... :)

Adoralle onnittelut! Töistä ei tuossa ammatissa varmaan tule pulaa.

Eksynyt Enkeli, tervetuloa ja myötätuulta tähän raskauteen!

ON: Eilen oli ihan hirveä päivä oksenteluineen. Olin jo varautunut lähtemään tänään tiputukseen, mutta yllätys, klo 13:40 enkä ole oksunnut kertaakaan! Jopa kuvotus on lieventynyt hieman... Uskaltaisiko tässä varovasti toivoa...

Onko teissä uudelleen odottajissa koliikkivauvojen äitejä? Itsellä niitä ollut molemmat, mietin miten sen taas jaksaa... Onko kenelläkään hyviä vinkkejä?

T: Suerte ja Reppuli 8+4
 
Ruoasta Aikasemmin tällä viikolla oli himo roskaruokaan. Nyt porisee makkarakeitto hellalla. Huomenna teen täytettyjä paprikoita ja täytettyjä lettuja.

Tulin vain pikaisesti lukemaan kuulumiset ja poksumaan.

Nyt saunaan.

M1n1 ja toukka 8+0 POKS
 
Aniit hahaa! Kuuleppas, sitä iloa ja onnea kestää sitten puoli vuorokautta ja sama pelkopaniikki iskee kohta uudelleen takasin.. Ainakin näin täällä :)

Tällä tulee näitä menkkamaisia kramppailuja taas ja maha o kipeä/pinkeä. Muuten menee iha jees, aamulla meinas oksettaa, mutta meni ohi. Voisin syödä hevosen tai kolme, nälkä on kamala :)
 
M1n1 saanko laittaa sun syyksi? Oli meinaan pakko alkaa paistaa lettuja kun ne mainitsit. :LOL: Nams!

Pyörähdettiin tänään ostoksilla ja tarkoitus oli ostaa äitiyshousut. Ja pah! H&M:ltä oon aikaisemmin ostanut äitiysfarkkuja, mutta nyt ei ollut yksiäkään tavallisia pitkiä housuja. Pelkkiä lyhyitä kesähousuja. Voihan pettymys. Onneksi stockalta löytyi sentäs hyvät äitiysleggarit.
 
  • Tykkää
Reactions: M1n1
Tervetuloa Janzkuuu1 :flower:

adoralle onnittelut valmistumisen johdosta! :flower:

Suerte voi kumpa se sinun oksentelusi olisi edes vähän parempaan päin. Voisiko se toisen Reppulin "katoaminen" vähän helpottaa oloa... Ja meillä esikoinen oli vauvana TODELLA kova huutamaan ja aivan äärettömän huono nukkuja. Se oli tosi raskasta. Mies joutui silloin olemaan paljon työmatkoilla ja olin paljon yksin vauvan kanssa. Eikä mulla ollut juuri ollenkaan lastenhoitoapua. Olin lisäksi vielä aika nuori ja kun vauva tosiaan oli ensimmäinen, niin jotenkin kuvittelin,että se pienen vauvan kanssa olo vaan on niin raskasta. Vasta toisen lapsen synnyttyä todella tajusin, että ei kaikki vauvat tosiaankaan ole sellaisia. Meillä kaikki muut lapset olleet melko tyytyväisiä vauvoja. Mutta eipä tästä varmaan paljoa "apua" ole, sillä jotenkin siitä ajasta vaan jotenkin rämpi lävitse... Kaikkea mahdollista kyllä kokeilin, mutta meillä oikein mistään ei suurta apua ollut. Nukkumaan poika rupesi paremmin 1,5vuotiaana. Ja olen voinut olla vaan kiitollinen, että muut lapset ovat olleet helpompia vauvoja. Välillä kyllä pelottaa, että voiko vieläkin käydä niin hyvin, että tämä vitonenkin olisi tyytyväinen tapaus. Ei tästä tosiaan varmaan mitään apua ollut, mutta varmaan sitä yritin sanoa, että tiedän kokemuksesta, millaista on hoitaa lähestulkoon yöt päivät itkevää vauvaa. :hug: Vaunut taisi olla muuten yksi harvoista paikoista, joissa poika edes vähän paremmin nukkui, mutta niiden täytyi siis liikkua. Muistankin, että kävelin päivittäin useampia tunteja ympäri kaupunkia vaunujen kanssa, että vauva olisi edes hetken tyytyväinen. Mutta täytyy sanoa, että aika kultaa muistot. Näin kuuden vuoden jälkeen sitä ei oikeasti edes muista millaista se todella oli. :)

Niin ja sitten piti vielä poksua!! :)

Lynette ja viides muru 9+0 POKS POKS!!
 
Piristystä lauantai-iltaan ja heinäkuuta odotellessa. Aika must leffa ;)

Mitä odottaa kun odotat?

Onnittelut vielä tänään ja eilen valmistuneille! Tänään serkun ylppäreissä meni täysin läpi kun eilen olin työkaverien kevätjuhlissa niin miehen vuoro tänään.
Eilen tosin oli työkaverien kevätjuhlissa vaikeaa peitellä juomattomuuttaan.. No, jos haluavat alkaa spekuloimaan asialla niin siitä vaan. Selviää se kuitenkin ennen pitkään.

edit: niin ja ne viikot.
edit2: ja jos ne vielä merkkaisi oikeinkin... :p

netissäsurffailija xxxo 9+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä