Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Kiitos Tine uudesta pinosta :)

aniit tiedän lapsivesitutkimuksen mahdollisuudesta. Neuvolan terkkari puhuu nyt lääkärin kanssa ja sanoi että itsekin saan soittaa väestöliittoon. Broidin ja kälyn kanssa en ole halunnut vielä puhua kun enkelimme lähti vasta helmikuussa. Tässä vähän itsekin miettii haluaako ottaa selvää, mutta sitä mitä viime talvena meidän koko perhe sai käydä läpi niin en halua kokea sitä oman lapsen kohdalla... You never know.

Annca, ootkohan sä kymmenennellä viikolla, joka kuitenkin merkataan 9+?

Kun mulla on nyt 9+1 ja laskettu 1 tai 2.1

O

.
 
Suertelle onnea reppulista! :) Toivottavasti olosi olisi tästä eteenpäin parempi!

Haimi voimia sinnepäin! Peukkuja pidän ja vauvaliimaa ja tarrasukkia lähetän!

xxxo: Onnea vakituisesta työpaikasta!!!

Pesco: Aivan mahtavia uutisia!!! Pysythän matkassa tammikuulle asti, jookos :)

Melman: Täältä irtoaisi myös huonoa oloa halukkaalle! :S

Elviida: Minua hengästytti varhaisemmilla viikoilla. Nyt huomasin huimauksen uutena oireena...

).( Vointi on parempi kuin edellisillä viikoilla, mutta kipuja ja huonovointisuutta on ja väsyä... edelleen tuntuu käsittämättömälle, että tästä voi pieni syntyä jo ensi tammikuussa!!

minimee 9+2?

EDIT: Kiitos Tine!

Milloin olette varanneet nt-ultraa? Viime neuvolassa sovittiin terkkarilla ja lääkärille käynnit (neuvolassa) 12. ja 14.6. Enpä muista oliko kyseessä jo tämä ultraus vai mikä... pitääköhän soittaa ja varmistaa vielä..?

P.s. onpa meitä muuten hurjan paljon jo! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: xxxo
Juupa juu, kiireessä töissä merkkasin väärin viikot, optimisti kun olen :D Ei ne viikot kuitenkaan merkkaamalla viikkoa hyppää vaikka miten toivoisi :LOL: Masukuva on taas otettu, ja selkeä muutos on 5.viikon kuvaan, turvotusta varmastikin vielä.

Nippailut ja väsymys jatkuu. Mulla rinnat ei ole enää kosketuskipeät, mutta välillä tulee viiltäviä kipuja. Täällä päässä mies on poskiontelotulehduksen kourissa ja kuumeessa,eli huushollin hoitaminen jäikin tänään mulle. 8h työpäivän jälkeen oli kaupassakäynti, koiran lenkittäminen ja ruoan teko vielä edessä. Ja kun vihdoin pääsin istahtamaan sohvalle klo 18.30, nukahdin saman tien! Nyt voisi mennä jo nukkumaan että huomenna jaksaa olla edustava valmistujaisissa :) Ihan outoa ajatella että nyt mulla on oikeasti ammatti!!

Hyvät yöt kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: xxxo
AnnCa: raskausdementiaa lieneekö tuo vaan ;) Itsekin tehnyt muutaman kommelluksen tällä viikolla. Onnittelut valmistumisesta!

Minimee kiitos onnitteluista :)
Täällä pk-seudulla neuvolan terkkari teki lähetteen äitiyspolille, josta tulee kutsu/ajanvaraus nt-ultraan. Eli itse ei varailla mitään.

Ja olin yllättynyt, että jos muutto tulee pk-seudulla toiseen kuntaan niin samassa HUS sairaalassa saa synnyttää. Esim. jos nyt valitsen KOSin niin vaikka muuttaisin Espooseen niin saan mennä synnyttämään KOSiin eikä tarvi mennä Jorviin. Että sellasta täällä näin iltasella.
 
huhhuh täällä ollaan superväsyneitä ekan työviikon ansiosta.. joka päivä oon nukkunut töiden jälkeen n.3 tuntia ja sitten syömään ja melkein suoraan yöunille :D

täällä paha olo vierailee vain hetkittäin, yleensä joka päivä on jossain kohtaa hiukan huonompi olo kuin muuten muttei häiritse päivän tekemisiä millään lailla!
Meijän neuvolatätiä ei kyllä tippaakaan hetkauttanu vaikka sanoin että menkkamaisia kipuja on jatkuvasti.. "seuraile ja jos tulee vuotoa niin.." -sama vanha lätinä :D
tissit on kipeet, mutta nukun kyllä ilman liivejä. ai että kun tuntuu hyvältä kun saa puristavat tissiliivit pois päältä (turvotus). Ei hyvältä näytä jos tätä vauhtia lihon koko raskauden niin kiloja tulee varmaan päälle 30 hyhhyh. nyt jo ahdistaa kun ei suurinosa housuista mene kiinni.

Oli tossa lueskellessa olevinaan paljonkin kirjoitettavaa, mutta mun pää vuotaa kuin seula.. :ashamed:

onnea edelleen kaikille ihanista ultrakuulumisista :heart: täällä vauvan olemassaolosta kyllä ollaan varmoja nälän ja vatsakipuilun (ei kovia, ja hetkittäisiä onneksi) vuoksi :)

ainiin tosta hiivasta! täälläkin lisääntynyt valkovuoto, mutta enemmänkin sellaista että jos en olisi raskaana niin luulisin ovuloivani ?? limakalvot ovat kaikesta huolimatta kuivat eikä tee sitten yhtään mieli mitään puuhastella ..
ja juu husilla saa valita sairaalan. vaikka asunkin helsingissä niin saisin mennä jorviin taikka mihin vaan hus sairaalaan missä on synnytysosasto :)

xxxo mulla neuvolan mukaan laskettu 1.1 ja viikot 9+3 (10 min päästä 9+4)

pikkumini & pikkusempi 9+3 (oma lasku 7+6 heh)

muokkaus: jaah, huomasinkin että palstan kello on talviajassa joten älkää ihmetelkö tota "10 min päästä.." :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta Tine! Tosiaan se onkin jo kesäkuu! :)

Täällä taas tänään hieman epäileväiset fiilikset kun ei tunnu mitään kolotusta missään. Heti meen aina ihan paniikkiin kun ei tunnukaan mitään. : / Ja ihan hassua kun tuntuu että kaikilla muilla on hirveästi turvotusta ja oksettaa ja kaikkea. Mulla ihan ok olo, heikottaa kyllä ja etova olo. Ehkä pitäisi vaan olla kiitollinen joka hetkestä kun ei ole mitään ongelmaa. Kuitenkin sitä pitää aina huolestua. :ashamed: No, toivotaan että siellä kuitenkin joku möyryäisi, ainakin eilen nippaili siihen malliin ihan ahkerasti. Jospa siellä ollaan vielä unten mailla näin aamusta. :D

Mulle voisi vaihtaa tuonne listaan iäksi 27v. Vähän varaslähtöä, mutta eipä siihen montaa päivää enää ole. :D Just eilen naureskelin että mä en jääkään paljon keskiarvosta, kun eikös se ensisynnyttäjien keski-ikä ole jotain 28v. Vajaalla puolella vuodella ehtii jäädä vajaaksi. :D

Tänään poksutellaan taas!

Nöhveli & pikkumöykky 6+0
 
Tosta ekasta ultrasta minkä saa ilmaiseksi. Mä soitin itse Jorvin ultrauksen ajanvaraukseen ja kysyin varataanko eka ultra ite. Sieltä nainen sanoi että itse varataan, ja se laski mun viikkojen mukaan hyvän ajankohdan. Sit neuvolassa sanottiin että samalla voi mennä sinne seulontaverikokeeseen, laittoi sinne lähetteen valmiiksi! Näin ainakin meillä :)

xxxo Kiitos :heart: Ja mä oon kyllä niin huomannut ton raskausajan dementian :D töissä ainakin oon ihan reikäpää ollut viimeaikoina, varsinkin sillon jos keskittyminen vähänkin herpaantuu niin unohtelen vaikka mitä. Ja on useammin käynyt nykyään niin että puhun ihan mitä sattuu, ihan ihme sanoja käytän ja saatan kesken keskustelun unohtaa mistä puhuin! Raskausdementian piikkiin laitan :p

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, toivotaan että toi sää vielä suosis meitä valmistuneita, täällä ainakin sataa kaatamalla jo nyt :/

AnnCa ja masukki9+1 meinköhän nyt viikot oikein... :p
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Kiitos uudesta pinosta, Tine!

Nyt seuraa ällökysymys; onko kenelläkään muulla tullut sellaista ovisliman tapaista limaa? Mulla on nyt parina päivänä tullut ihan samanlaista limaa kuin oviksen aikoihin, ja eilenillalla oli ihan samanlaista kipuakin kuin ovulaatiossa ! Outoa!
 
Ultrasta Meillä saa lähetteet neuvolasta ja itse pitää varata aika. Tosin nyt kun olen TYKSin seurannassa niin sieltä lähettävät ajan.

meadow Mulla on ollut noita limoja jo jonkin aikaa. Aluksi oli kuiva kuin sahara ja nyt kyllä limaa riittää... :D

ON: Kävin eilen neuvolassa. Painoa oli tullut vähän lisää, hb oli erinomainen (163). Kysyin syitä tähän mun huimaukseen niin sanoi että joillakin alkuraskaudessa esiintyy huimausta, jopa pyörtyilyä. Sen pitäisi mennä ohi rv 12 jälkeen kun istukka alkaa kehittää itse keltarauhashormoonia. Mulla on muutenkin matala verenpaine niin se tuppaa raskausaikana laskea lisää kun jätän kahvin juonnin. Neuvolatäti halusi ultrata mut kun he ovat saaneet kaksi viikkoa sitten ultralaitteen. Minulle sopi enemmän kuin hyvin leikkiä "koekaniinia".. :D Siellähän se pieni sydän pompotti. :heart:

M1n1 ja toukka 7+6
 
Minimee, jos noi sun ajat on neuvolaan, niin ei sit välttis oo nt-ultra. Voi olla neuvolalääkärikin. Meillä ainakin ultrat tehdään synnytyssairaalassa, ei neuvolassa. Mut voihan käytännöissä olla eroja. Viikot sulla kuitenkin olis jo hyvät nt-ultraan.

Mä jouduin siirtämään ekan neuvolan ens maanantailta torstaille. Harmittaa vähän, kun ois toiveissa päästä nt-ultraan ennen juhannusta, mutta ajat hupenee sitä mukaa mitä pidemmälle varaaminen menee. K-HKS:ssa ultrat varataan itse. Musta se paljon parempi kuin se että aika vaan tulee postin mukana. Helpompi saada heti sopiva aika.

Tietääkö joku, tarviiko mun käydä taas kaikki verikokeet (veriryhmämääritys, taudit, seulonta) kun ne on multa kuitenkin vuosi sitten otettu? Tää malttamaton ei jaksa odottaa neuvolaan kysyäkseen sieltä.

Leena ja pikkuinen 8+1
 
Hei pääseekö mukaan?

eksynyt_enkeli / 20 / 2. / KYS ja LA 11.1

Niin Ensimmäinen Lapsemme syntyi 17. päivä viime helmikuussa ja jaksoi elää n.20 minuuttia. Lapsella todettiin rv30 ARPKD ja poika sitten syntyi rv 37+jotain.

Nyt sitten koko sydämmestäni toivon että tälle lapselle ei ole minun ja isänsä geenivirhe siirtynyt ( se siis ei haittaa jos vaan toiselta tulee) Eli oikeastaan meillä on suurempi todennäköisyys saada terve kuin tällätavoin sairas (75% ).

Hirveän stressaavia aikoja siis elellään kun vasta 12.viikolla aikaisintaan voidaan ottaa testi jolla nähdään onko minulta siirtynyt se geenivirhe lapselle ja jos on niin siitä alkaa hirvee ultraamis rumba kun isällään se geenivirhe on tuntematon mutaatio, joten sitä ei voi testillä nähdä :/

Mutta ei kannata nyt pelästyä, Kaikillahan on jokin geenivirhe, mutta on äärimmäisen harvinaista että kummallakin vanhemmalla on sama, ja vielä kummaltakin siirtyy lapselle.

ja nyt ollaan siis rv 8+0 ja ensi tiistaina on varhais ultra :) jännittää kyllä että onko siellä ylipäätään ketään
 
eksynyt_enkeli Toivottavasti teillä menisi nyt paremmin. Osanottoni enkelivauvan takia :(

Mies varhaisultrassa Meillä ei ollut mukana, koska ultra oli keskellä päivää, joten isännän töiden suhteen olisi ollut vähä inhottavampi juttu. Nt-ultraan on tulossa, mutten ole kertonut, että sekin ultraus tehdään alakautta :D En mukamas tiedä ;) Ei pidä nyt säikytellä turhaan, kun hän huudattaa minuu nyt muutenkin, et miks sinne ultraan tarvii tulla :mad: :mad:

Täälläkin on limakalvot kuivat eikä kyllä ole mistään haluista tietoakaan. Onneksi mieskään ei ole sieltä aktiivisemmasta päästä, että olisi koko ajan ruinaamassa seksiä.

Täällä päin menee neuvolasta lähete nt-ultraan eli ei tartten itte varailla. Onhan siinä itse varaamisessa se hyvä puoli, että voi vaikuttaa itse esim. sopivaan päivään tai kellonaikaan, mutta meille toi saatu aika passaa ihan suoraan, vaikka joutuukin ekana kesälomapäivänä heräämään samaan aikaan kuin työaamuina ;)

Mie niin odotan, että menis sellaset kolmeki viikkoa eteenpäin, että uskaltais oikeast alkaa nauttimaan tästä raskaudesta ja hehkuttamaan. Jos miehellekin asia konkretisoituis nt-ultran myötä. Neuvolakäynneille hän ei kuulemma tod. aio tulla mukaan. Siinähän ei sitten tule. Saanpa avautua ihan rauhassa ilman, että tarttee varoa miehen kuullen sanojaan :D

Täällä paha olo helpottanut. Toissayönä oksensin ja nyt oikeastaan vuorokauden ajan ollu ihan hyvä olo! :) Viime yönä sain nukuttuakin =)

Tänä aamuna otin taas masukuvan ja verrattuna viime viikkoiseen, niin jotain turvotusta on ilmeisesti hävinnyt? Pömppömaha on edelleen näkyvissä, mutta jotenkin vatsa erottuu selkeämmin? Vaikea selittää :)

muoks. Viikot unohtu. Tänään 7+5.
 
Viimeksi muokattu:
Hennu86 Tampereella nt-ultra tehdään ainakin ihan vatsan päältä ja eilen terkkarikin ultras neuvolassa vatsan päältä. Toki alkuraskauden ultra on paljon selkeämpi sisäkautta tehtynä, mutta 11-13 viikoilla kohtu on jo sen verran kohonnut tuolta lantion sisältä että ultraus onnistuu päältäkin. En tiedä onko jossain sitten toienlainen käytäntö...

eksynyt_enkeli tervetuloa mukaan ja peukut pystyssä, että tällä kertaa kaikki menee hyvin!

manteli ja rusina 8+6
 
Tervetuloa eksynyt_enkeli! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin. :heart:

Nt-ultra aloitettiin mulla viimeksi alakautta, mutta lopulta katsottiin myös vatsan päältä, kun ipana oli jääräpäisesti koko ajan niin päin, että turvotusta oli vaikea mitata alakautta. Puhelimessa sanoivat etukäteen, että tehdään vatsan päältä. Ihan sama siis mitä sanovat, kai se on vähän ultraajasta kiinni.

Varhaisultrassa mies ei ollut mukana, kun ei työt antaneet periksi. Muihin ultriin on kyllä tulossa mukaan. Ei ollut esikoisenkaan varhaisultrassa mukana. Sitä edellisessä raskaudessa oli ja silloin olikin ultrassa huonoja uutisia. Joku taikauskoinen voisi ajatella, että mies pysyköökin poissa varhaisultrasta, niin uutiset pysyy hyvinä. :)
 
Heips!
Ajattelin myös ilmoittautua mukaan, kun kerran täällä teidän juttujanne lueskelen. Viime tammikuisten pinoon en ilmoittautunut, mutta kun he Facebook -porukan perustivat, liityin sinne ja ihania olivat, kun mukaan ottivat. Fb -porukka on ollut kyllä itselleni aivan mahtava tukiverkko näin esikoisen aikana!

Nyt olenkin mielenkiinnolla lukenut varsinkin LeenaT:n kuulumisia, koska olit viime vuonna tammikuisten pinossa ja nyt olet taas täällä!! :)

Meille syntyi siis 15.1.12 esikoinen (tyttö) ja silloin alkuun ajattelin, ettei enää ikinä uudestaan, mutta nyt kun tyttö on 4,5 kk, täällä on jo seuraava tuloillaan! Pelottaa ihan vietävästi tuleva tammikuu...

Sekin vielä naurattaa, kun tulevan vaavin laskettuaika osuu omien laskujen mukaan esikoisen syntymäpäivälle! :LOL: Katsotaan ensi viikolla neuvolassa, että mikä se on heidän mukaansa..

Eli listaan voi lisätä kaasu/22v/2./la 15.1./TAYS

kaasu ja vyölaukkumatkustaja 7+4 (?)
 
Tervetuloa taas uusille :flower:

eksynyt_enkeli toivottavasti, ette joudu samaa enää toista kertaa kokemaan. :hug:

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Niitäkin oli taas tullut. :)

ultrista mulla aiemmin tuo nt-ultra on tehty vatsan päältä ja näin pitäisi olla tälläkin kerralla. Seulontaa varten otetaan verikokeet jo ensi viikon neuvola käynnillä (ihanaa, ei tarvitse mennä erikseen labraan istuskeleen) ja silloin varataan aika ultraa varten. Silloin kun soittelin neuvolaan, niin sano, että ultra tehtäisiin 12+ viikolla eli mulla se olisi sitten juhannuksen jälkeisellä viikolla.
Mies pääsi tällä kerralla mukaan alkuraskauden ultraan yksityiselle, kun sattui sopivasti olemaan lomaviikko ja lastenhoitokin järjestyi. Yleensä siis käyn ultrat yksin ihan käytännön järjestelyjen takia. Ja eipä tuo mies nyt millänsäkkään ollut siitä vaikka se eka ultra alakautta tehtiinkin. Ollut kuitenkin neljän lapsen synnytyksessäkin mukana. ;)

Joillakin oli olo jo helpottamaan päin. No, mulla ei! Tuntuu, että kun viikot lisääntyy, niin samaa tahtia lisääntyy myös tämä oksentelu ja huonovointisuus. Mulla nyt viikot 8+6 ja yritän elää toivossa, että ei enää kovin montaa viikkoa TOIVOTTAVASTI kestä... :ashamed:

Lynette ja viides muru 8+6 (huomenna poksuu :) )
 
Kiitos Tinelle taas uudesta pinosta.
Uusille tervetuloa mukaan! :wave:
ja aktiivisille ja kaikille muillekin :flower: aivan mahtavaa kesän alkua!

Taas ollunna niin kiirettä, että lukemassa on kerenny pikasesti käymään, mut muuten tekee tiukkaa.. jospa kohta helpottaa kun sai noi kevätjuhlat ja muut pois alta ja nyt ei oo tiedossa muuta ku 12.6 se eka nvl käynti.. Ja sit, ihan kohta, kesälomailua :D

On ollu hyvää oloa ja todella pahaa oloa.. Vuorotellen ja epäsäännöllisesti..
Eilen oli kevätretki, jonne mentiin linja-autolla ja voi taivas meinas olla tuskaa!
Muuten retki meni hyvin.

(.)Väsymys on ihan sietämätön. :O Koitan kuitenkin mennä ajoissa nukkumaan (kuorsaan jo 21 aikaan) ja kello soi 0630, mutta silti on ihan mieletön väsymys. Päivisin oon nukkunu yhtäaikaa lasten kanssa päiväunia ja meiän omat lapset on tosi ihmeissään et miks äiti nukkuu koko ajan. Oon sitten valitellu päänsärkyä (jota kyllä oikeestikin on ollut) Pitää varmaan kohta lapsille kertoa asiasta..

Kesäloma piteni yli viikolla, joten ei haittaa mua yhtään :) Pääsen jo Juhannukselta loman viettoon. Syksy tuokin sitten hiukan haasteita ja hankalia tilanteita varmasti tullessaan.. oon nyt jo joutunut harkitsemaan tukiliivin ostoa, sillä selkä on aivan kamalan KIPEÄ!! |O Seisominen ulkona on tuskaa ja luojan kiitos ei tartte ketään nostella tällä hetkellä, en ole täysin varma onnistuisikose edes..Syksyllä sitten tulee hoitoon 1v (joka ei vielä kävele) ja reilu 2v, että tiedoss on nostelua ja perässä juoksemista.. Onneksi kaksi muuta ovat sitten jo 5v, joten hiukan helpottaa.. Työnantaja vain sano, että toivoo minun olevan töissä jouluun asti, mutten tiiä pystynkö olemaan.. Mistä sen tietää miten tässä käy ja jos tää selkä on nyt jo näin jumissa ja tuskanen niin oon kohta pian taas vuodelevossa (se viimeks vähän revähti, kun piti esikoisen 1.5v perässä juosta ja sit selkä ei kestänytkään.. :whistle:)

:snotty: Ällötykset: joku puhu siitä limavuodosta.. Täällä tulee sellaista välillä.. Välillä tuntuu että ihan hulahtaa ja tulee pelko et mitä tulee, mutta sitä limaa riittää :x


yks hoitolapsi jo heräilee, niin pitänee mennä seuraksi... :wave:

niina & 7+6
 
LeenaT, joo, meillä oli siellä porukassa keskustelu asiasta, mutta päädyttiin siihen, ettei oteta enää uusia.. ja varmaan siihen porukan sisään pääsykin olis ollu hankalaa siinä vaiheessa kun porukalla alko oleen jo aika henkilökohtasia asioita esillä.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Onnittelut kaikille, jotka saaneet ultrassa hyviä uutisia! Jännityksellä ootan täällä omaa ultraa. Hui.

Nt-ultra En ees muista esikoiselta miten tehtiin. Tais olla sisäkautta kait. Ja varmaan sit nytki tehdään, ku samaan paikkaan oon menossa.

Mie sain apua pahoinvointiin niistä rannekkeista (sea band). Nyt on kylläkin sit ranteet kipeenä koko ajan, varsinkin ku tuota esikoista hoitaa niin tuntuu ikävälle mut on tää parempi mitä kokoaikainen vessassa notkuminen. On pitäny ihan muutamaan otteeseen kokeilla, et toimiiko nää oikeesti ja oon ottanu pois ja reilu 5min. menee, ku juoksen vessaan. Ällötysolo kylläkin on pysyny mut nää käsissä ei tartte oksentaa kuitenkaan. :D Ruoka ei oikein maistu mut oon yrittäny vähän jotaki suuhun tunkea. Verigreippi sokerin kanssa menee. :heart:

Tine ja ? 6+3
 

Yhteistyössä