Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Juu noihin neuvolanaikoihin, meillä eka neuvola 8-10 viikoilla, sitten ultra, mutta sitten lisäksi lääkärintarkastus kunnan tarjoaman ultran jälkeen rv 13 jonka nyt varmaan perun koska eilen kävin yksityisellä joka teki tarkastukset jo.

Eilinen lääkäri laittoi papereihin kuitenkin sen merkinnän että Z35 eli riskiraskauden seuranta, aiempien keskemenojen takia.
 
Aniit: hyppelen tuolta joulukuisista kommentoimaan tuota sun äitiyspäiväraha mietintää. Lueskelen joskus teidän pinoa, kun meillä on niin hiljentynyt porukan siirtyessä face:n juttelee ja itse en sinne siis halua. Meillä kuopus on syntynyt joulukuun alussa ja tulokkaan laskettuaika on joukukuun 19. Soittelin kelaan miten äitiyspäiväraha menee, koska olen hoitovapaalla, niin jos on vakituinen työpaikka mihin palaa hoitovapaalta, riittää että on töissä 1kk ja sen mukaan lasketaan uusi äitiyspäiväraha eli se kertaa 12kk, josta saadaan vuoden tulot ja sen mukaan määritellään äitiysraha eli ei 6kk:n mukaan. Musta ainakin tosi kiva vaikka vähän hävettääkin mennä töihin vaan 1kk:ksi, mutta on se niin eri saada vuoden verran oikeaa äitiyspäivärahaa kun sitä minimiä..
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa ja Pokusaj
NT-ultrassa käyty, valtakunnassa kaikki hyvin! Siellä pikkuinen lepäili kohdun pohjalla ja ultraaja sai tökkiä ihan kunnolla, jotta sai veitikan hereille ja tehtyä mittaukset. Sitten toki lopuksi kun kaikki mitat oli otettu niin pikkuinen rupesi tosissaan viuhtomaan ja venyttelemään. Voi toista! :heart: Turvotukset ja riskiluvut oli kaikki kunnossa. Näkyi aivot, kädet, jalat ja nenä- sekä leukaluu. CR-mitta 5,3cm. Mittojen mukaan olisi 4 päivää vanhempi kuin kierrosta laskettu, mutta LA:ta ei lähdetä tuon vuoksi muuttamaan, joten neuvolan laskujen mukaisesti mennään ja LA: voisi muuttaa 6.1.2012

manteli ja rusina 11+3
 
Viimeksi muokattu:
hennu86 miten sulla näin pian on sokerirasitus? Eikö se yleensä oo vasta rv 26-28?

Tänään oli siis neuvola, tästä se ramppaaminen sitte alkaa.. Ens viikon lopulla labraan jonotteleen ku sinne ei sulun takia saa aikoja varattua. Sitte lääkäri, ultra, neuvolat mulle ja neuvolat pojalle ni joo-o. Viikottain saa käydä. Muuten ei ehkä oiskaan mikään ongelma, mutta kun ei oo omaa autoa tai ees korttia, niin liikkuminen on hieman ärsyttävää näillä harvoilla bussiyhteyksillä. Lisäks vielä pitäis yrittää järjestää lastenhoitajaa. No, ei auta. Tätähän tää kaikilla on :)

Elisa 9+0
 
Onpas kiva lueskella kaikkien kuulumisia :) Suuret pahoittelut niille, jotka taas ovat joutuneet meidän ryhmämme jättämään :(

Täällä ei hirmuisesti mitään uutta ole, väsymys jaksaa jatkua ja ällötysolo myös. Ehkä alkaa pikkuhiljaa jo joinain päivinä helpottaa, mutta kyllä nää huonommat päivät on aika rasittavia. Onneksi on nuo juhannusvapaat tulossa, aivan ihanaa saada NUKKUA! :)

Ylipainoa on myös täällä aika reilusti, minkä takia täytyisi noita syömisiä vähän tarkastella. Se vaan on se vaikeus siinä, että kun mitään ei tee mieli vaan kaikki ruoka tekee aikalailla pahaa, mutta jotain täytyis silti syödä. Mulla nämä syömiset on sitte ollu aika paljon vaan sitä, mitä on pystynyt syömään --> jätskiä lähinnä :D

Ultra on 2.7. ja sitä kyllä odotellaan jo kovin! Ehkä tämä alkaa sitten meistä kummastakin tuntua vähän todellisemmalta, jotenkin nyt ei oikein osaa ajatella, että on todella vauva tulossa. Ehkä kun näkee sen vauvan ihan konkreettisesti, sitä on itsekin helpompi totutella ajatukseen. Tänään katselin netistä äitiysvaatteita ja nekin tuntui jotenkin todella kaukaisilta, vaikka omaa vatsaakin on jo alkanut sukkahousut kiristää aika pahasti! :D Myös rintaliiviostoksille täytyisi suunnata, on alkaneet nämä vanhat puristaa aika ikäviä jälkiä tuonne kylkiin. Mutta miten sitä nyt osaa ostaa kun nämä kuitenkin kasvavat vielä tästäkin? :D

Jotkut tuossa kertoivat ristiriitaisista tunteista, niitä on kyllä täälläkin käyty läpi. Tämän yleisen huonon olon takia en aina osaa tästä raskaudesta iloita, vaan haluaisin vain olon paranevan. Toisaalta viikonloppuna sain pidellä kolmekuukautista vauvaa sylissä ja siinä kyllä kaikki pahat olot unohtuivat täysin :) Ollaan miehen kanssa oltu jo yli 10 vuotta kaksistaan, joten vauva on oikein tervetullut, mutta eihän sitä kahdenkeskistä aikaa sitten enää ole. Entä jos haluaa vaikka lähteä elokuviin tai ravintolaan syömään? Onneksi on mummulat aika lähellä :) Mutta mikään tollanen ei sitten enää oo niin yksinkertaista. Siksi oonkin ajatellut raahata miestä sinne elokuviin ja ravintolaan ja hotelleihin ja kylpylöihin nyt kun vielä voidaan olla kahdestaan :)

Tällaista tänään ja huomenna poksuukin kaksinumeroisiin lukuihin tämä mamma :)

Nasdaq ja 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja Pokusaj
anu84: saa saman äitiyspäivärahan, jos laskettuaika on ennen kuin nuorin täyttää 3 v. Meillä tuo meni 2 viikkoa mönkään eli kuopus täyttää 3 v. 3.12. ja vauvan laskettuaika on 19.12. eli tämän perusteella vaikka mun äitiysloma alkaakin (15.11.>) ennen kuin mun pitää palata töihin 3.12., niin tippuisin minimi äitiysrahalle, joka laskettaisiin kodinhoidontuen perusteella. Mutta nyt sitten palaan töihin 15.10.-15.11. ajaksi ja mun äitiysrahan lasketaan sen kuun palkan mukaan eli se krt 12x ja sillä saadaan vuosiansio ja sen mukaan saadaan äitiyspäiväraha. Ja firmassa on käytäntö, että maksaa palkkaa 3kk äitiyslomasta eli rahasumma oikeasti merkittävä. Jos laskettuaika olisi ollut 2.12. olisin saanut saman äitiysrahan kuin kuopuksesta eikä olisi tarvinnut mennä töihin ollenkaan tässä välissä. Mutta näitä lapsia, kun ei tilailla. Meillä on ollut useampi keskenmeno tässä välissä, joten yrityksen puutteesta ei ole ollut kiinni.
 
N80
Santtu81 : Meillä seuraava neuvola jo silloin, koska mulla edellisessä raskaudessa todettiin raskausdiabetes ja nyt heti alussa mittasin omatoimisesti verensokeria ja hups: sokerit aamuisin korvissa eli selkeästi jälleen raskausdiabetes... Sain eilen neuvolasta suoran lähetteen Kättärille diabeteshoitajalle, jossa kävin viimeksi kerran ja olin yhteydessä sähköpostilla. Normitilanteessa mun pitäisi mennä myös viikolla 12 sokerirasitukseen, mutta koska ns. diagnoisoin itse sairauden alkaneeksi, niin nyt mennään sit suoraan ammattilaisen luoksen pähkäilemään mahdollista lääkehoitoa jne... Muuten mulla olisi ollut kanssa seuraava neuvola vasta joskus elokuussa.

N80
 
N80
Niin ja asun tosiaan Vantaalla. Mutta meillä kanssa taitaa olla täällä neuvolakäyntien suhteen melko samat linjaukset kuin teillä Hesan puolella. Ja sit se mulla vielä lisäsi viimeksi ja lisää taas käyntejä, et ekassa raskaudessa oli raskausmyrkytys ja verenpaineen kanssa ongelmia. Niitä paineita seurataan taas neuvolakäyntien välissä...
 
Terkut täältä Ameriikasta!! Matka mennyt hyvin, oloina vaan aikaero väsymystä ja muutama päänsärkykohtaus. Eli täysin siemauksin ollaan saatu nauttia lomasta :)

Enpä ajattele vielä synnytyksiä tai oikeestaan muutakaan. Mies on kovin harmissaan kun en voi nautiskella viiniä sen kanssa. Ja mietiskelee minkäs kokoinen otus onkaan sen jälkeen kun tullaan takas. Ihana.

Ihanaa juhannuksen odotusta kaikille!

Xxxo & vipeltäjä 12+0 (poksumaanhan sitä piti tulla) ;)
 
Tervetuloa uusille. Maggis, yksinhuoltajuudestakin selviää! Minun exäni häipyi kun kuuli minun olevan raskaana. Nykyään on kumminkin hyvä isä pojalle, joka täyttää pian 9. Yksin odottavalla on paljon selittämistä joskus, mutta kerrot vaan miten asiat on.

Onnea hyvistä nt-tuloksista. Itse kävin veriseulassa tiistaina, meni kyllä putkilotolkulla verta.

ON : Järkyttävää tämä väsymys. Pahoinvointi on aisoissa, mutta väsymys ei... Onko kenellään alkanut jo kääntymään keskiraskauden energiapiikin puolelle?

T: Suerte ja Reppuli 11+0 Poks*
 
Moikka kaikille, ihana muuten lukea eri ihmisten postauksia, kaikki ovat omalla tavallaan erilaisia ja mielenkiintoista on myös huomata miten erilailla ensikertalaiset kirjoitttavat konkareihin verrattuna:)

Mun kohdalla taisi hetken turvottaa ihan ekoina viikkoina eikä meinannu mitkään kireet vaatteet tuntua sopivilta. Se on nyt onneksi helpottanut. Lymfahieronnasta on tooosi paljon hyötyä ja sen voi nakkaa puolisolle tai rakkaalle ystävälle tehtäväksi ( eli hierotaan pitkin vedoin aina sydämeen päin niin ne nesteet, jotka turvottaa lähtee vähän liikkeelle).

Menossa nyt rv9+3 ja musta tuntuu että se raskaus vähän näkyy jo. Oon hiukka alipainoinen ja pitkä, joten se pieni pömppis pistää esiin eikä sitä pysty vetää sisään:) enkä haluiskaan.

Synnärille on n.5min matka autolla. Asutaan Ogelissa ja siihen kättärille ollaan menossa. Oon enemmän kuin tyytyväinen tohon matkaan. Se oliki nainut kriteria minkä perusteella sen paikan valitsin. Ensikertalaisena ei ole muitakaan perusteita. Onko kenelläkään kokemuksia kättäriltä? Niin mielelläni kuulisin ihan mitä vain!! .

Pahoinvoinnista sen verran että se näyttää vain pahenevan. Ensimmäiset viikot meni siinä että tuntui menkkakipuja vaan ja oli vähän herkkä olo. Heti jos maha oli tyhjä tuli tosi huono olo ja se kesti pitkään se. Eilen aamulla sitten heräsin ja olo oli tosi hyvä ja energinen, ajattelinkin että nyt loppui kaikki pahoinvointi kun oli aivan käsittämättömän hyvä ja pirteä/energinen olo. Söin sitten jotain, ja se syöminen sai tällä kertaa voimaan pahoin. Työmatkalla Pasilan kohdalla lensi laatta puskaan ja tänään aamulla juoksin junalaituril päätyyn ja oksensin sen ainoan nektariinin jonka olin uskaltanut syödä. Enpä siis taida enää syödä aamuisin, kun ei oikein ole nälkäkään :( menin kuitenkin töihin ja siellä ihmeteltiin miksi edes tulin mutta kun olo oli lopun päivää oksentamisen jälkeen ihan normaali, niin en sitten jaksa lojua kotona..

Ensimmäisessä neuvolassa taisin käydä 12.6 ja terkkari oli ehkä mua pari vuotta vanhempi, juuri valmistunut samasta koulusta missä itsekin terkkariksi luen. Sanoi että paino voi hyvinkin nousta 16 kg, mikä on hiukka hurja luku ottaen huomioon sen suhteen mun nykyiseen painoon.

Miten paljon on muilla kroppa muuttunut raskauden aikana?

paljonko olette huomannut painon nousseen?

Ja ennen kaikkea mitä liikuntaa harrastatte raskauden aikana?

Onko raskaus estänyt jonkin aiemman harrastuksen jatkumisen?

Millaista oli teiden ihan ensimmäisessä ultrassa, erityisesti kiinnostaa kokemukset alakauttatehtävistä...



t: Tammimasu 2013
 
Zuh
Suerte: ei tässä energiasta vielä voi puhua, mutta eilen illalla pitkästä aikaa tuli sellainen olo että jopa voisi tehdä jotain :) ehkäpä tämä siis voiton puolelle kohta kääntyy..

Tammimasu: kyllähän se kroppa muuttuu ja ei hoikalle 16 kiloa ole edes kovin paljon. Mutta nuo asiat vaan kuuluu raskauteen. Liikuntaa harrastan olon mukaan, kamppailulajit ja pomputtavat lajit taitavat olla "kiellettyjen" listalla. Ja ultra on vain mukavaa, näkee pikkuisen oikeasti. Jos se alakautta tutkiminen mietityttää niin nopeasti siihen tottuu, itse ekassa raskaudessa makoilin jalat ojossa tutkimuksissa joka toinen viikko. Kyllä äidiksi tulo vaan totuttaa varsin kummallisiin asioihin :D

Uhoh, pitkä työpäivä ja sen päälle juhannusruokaostokset päälle. Tietää tehneensä! Mutta enää huominen ja lomaaaaaaaaaaa!

Zuh 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hei moi hei :)


Dopleri tuli tänään ja hetihän sitä oli pakko kokeilla, mut ei kuulunu ei... Mun omaks sykkeeks se anto 120-134 ja miehen 170, et ei taida vehje olla ihan kunnossa... :/ :stick:

Synnytys pelottaa, sillä en usko että ehdin laitokselle asti :D Matkaa on n.50km :)
ja edellinen tuli niin hurjaa vauhtia.. :/

Ylipainoa on täälläkin todella paljon..

Nyt kaalisopan tekoon, sitä alko niiiiiiiin kovasti tekeen mieli :p


Äitiliini ja papu the "iltatähti" 8+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj

Yhteistyössä