Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

me lähetään miehen siskolle tässä parin tunnin päästä. siellä syödään varmaan ihan tavallista ruokaa :D en tiedä vielä mitä ne on suunnitellut :) mies ei kovin useaan vuodessa juo eikä sillonkaa välttämättä kännejä, mut esim just eilen lähti pariks tunniks kaverinsa kanssa johonki ja olin jo iha varma että perseissä tulee kotiin myöhässä, kun viimeks sattu tällanen äksidentti pari kk sitte.. en ymmärrä miks pitää huijata paljon on juonu!! mut siis mä kun oon tämmönen hormoonihirviö niin, kyllä, ne muutamatkin kerrat vuodessa vituttaa kun ite en enää käytä alkoholia (en edes sillon kun en ole raskaana). en jotenki haluais koko asiaa mun elämään, kun se on aijemmin vaan ongelmia aiheuttanut.. varsinkin tälleen kesään painottuu aina miehen juomiset. viime kesä olikin oikein railakas meillä molemmilla, ei montaa selvää päivää taidettu nähdä.

pikkumini & vauva 11+0 poksis :heart:
 
POKS!! Eli 10täynnä!!!

Mielihalut valtaa taloutta, eilen meni iltapalaksi puolikas kurkku ja rasiallinen kirsikkatomaatteja :D Terveelliset mielihalut taas. Esikkoa odottaessa söin kilo tolkulla omenoita (onneks ihana työkaveri raahas mulle ison pussillisen omenoita joka maanantai) ja kiiwejä.

Se olis si ens viikon maanantaina labra, täällä ku ei perjantaisin ole labrat auki. Muuten voisin men huomenna.. Ens viikko onkin sellasta tohinaa et jestas. Maanantaina labra, Tiistaina esikon neuvola, keskiviikkona tulee kaverin lapsi hoitoon, Torstaina hakeen doppleri ja Perjantaina mies lähtee pohjoisesta hakemaan meille uuden auton.. Semisti liikaa ohjelmaa.

Vähän huolestuttaa et onko kaik nyt kunnossa kun täl viikol en ole tarvinnut pahoinvointilääkkeitä, kaikki ruoka kelpaa, ainoastaan aamuväsymys ja mieliteot on "oireina"

Devilii ja Tiiti 10+0
 
bumsu Maistelin esikoisen odotusaikana holittomia punkkuja ja valkkareita ja musta ne kaikki maistuivat hiivalle.

Devilii Munkin pahoinvointi on jo hellittänyt ja tiistaina neuvolalääkärissä oli kaikki kunnossa. Muistaakseni näillä viikoilla pitäisi pahoinvoinnin helpottaa kun istukka alkaa itse tuottaa hormoonia.
 
Pikaisesti omaa napaa, kun ei ehdi lukea kaikkia tulleita juttuja ja kommentoida =)

Aamulla oli np-ultra ja kaikki oli hyvin! Niskaturvotus oli 1,9mm - verikokeissa kävin sen jälkeen ja tulokset tulee sit 2-3 vkon kuluttua. Mutta siellä pieni heilutteli ja viuhui. Mulla on la 6.1.2013, vastasi kuulemma jo viikkoja 12+1, ja olivat sitä mieltä että la 2.1.2013 - mutta sitä ei vaihdettu kuitenkaan.

Mukavaa juhannusta kaikille!

meadow 11+4
 
Hei vaan hei Mammat!

Painonnoususta raskauden aikana, en muista esikoisesta kyllä yhtään että kuinka se paino nousi. Sen muistan että painoin 48kg silloin kun raskaaksi tulin eli olin kyllä jäätävän laiha, kun pituuttakaan ei ole kun 150cm :D. Nykyään paino heiluu siinä pikkasen alta 60kg. Ei siis hirmuista ylipainoa, mutta omaan silmään pari kiloa liikaa ;). Luulen että raskauskiloja tulee sellanen 15kg, yritän kattoo pikkusen että mitä suuhuni tungen :D

Pitäisi juhannukseksi suunnata porukoille siskon ja sen perheen kanssa. Mein vanhemmat ei kyllä paikalla ole ;), joten voidaan laittaa ihan rauhassa ranttaliksi :).

Alkoholittomista juomista, jotain siideriä oon ostanu. Mutta oli niin äitelää että jäi juomatta. Olusista en tiedä, kun en yleensä olutta juo, hyi :D. Mutta tieteen nimissä vois testata, jos ne vaikka holittomina maistuis paremmilta ;).

Raskausajan liikuntaa tulen varmaankin harrastamaan salin merkeissä, kävelylenkeillä ja ehkä pienellä juoksunpoikasella. Meinasin tuossa syksymmällä ottaa yksilöohjauksen tuolla salilla, saavat tehhä mulle raskausohjelman. Tiedän että selkälihaksia pitänee ainakin harjoittaa, mutta että mitkä muut liikkeet tukisivat raskaudesta tulevia vikoja :)

ON täällä olo varsin hyvä. Väsymystä silloin tällöin havaittavissa, etovaa oloa ei juuri lainkaan *koputtaa puuta*. Rinnat vielä hiukan hellät, mutta bekin menossa parempaan suuntaan.
Pitäs mennä tuonne kasvimaalle möyrimään, on jääny sen hoito vähän vähemmälle. Sieltä ei kohta erota hyötykasveja rikkaruohoista :D

Ihanaa Juhannusta Arvon Leidit :heart:

Tuun varmaan lauantaina sitten vaan poksumaan :D :D

Fossiili ja Perillinen 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Olipa huikeeta käydä tänään nt-ultrassa. Niskaturvotus oli n. 1,9mm. noin viikon päästä ilmoittavat onko syytä epäillä downia vai ei. Siellä se pikkukaveri kellotteli ja välillä kieriskeli ympäriinsä ja oli välillä ihan ylösalaisin. suutakin maiskutteli. pää-perämitta oli 70,4mm joka vastaisi rv 13+1 mittoja, mutta minulla on nyt 12+0. Pään koko vastasi oikeaa aikaa. Liekö tulossa iso vauva. mies varoitteli että hän painoi syntyessä yli 4kg. Pienokainen näytti kaikin puolin hyvin kasvaneelta ja virkeältä <3
 
kyllä on niin mieli maassa ettei ikää... kävin tänään neuvolassa kun kun soitti et hakia jotain papereita verikokeita varten... No se sit kysy et haluatko et kuunnellaan sydänäänet ja sanoin että tottakai... Puolituntia etti eikä löytyny, kuulemma pari kertaa tuli korkeampi sykeluku jotain 133 kun muuten oli vain 85... Mutta huomasin et oli se itekkin pettynyt kun ei löytänyt.. päässä taas kokoajan se 2004 vuoden km kun sikiö kuollut 7+4 ja vuoto alkoi vasta 10+5... MUTTA toki tässä nyt on "vasta" 9+3 ja mun kierto on ollut 35päivää eli laskureiden mukaan olisin vasta jotain 8+4...???? Mutta silti....
 
Anu84 Mulla ei vielä 9+4kuulunut äänet,mut tänään kävin sit ylimääräsessä äänienkuuntelussa niin sieltä löytyi heti äänet,eli yksiö on täytetty,ja tänään poks 11+0. Ultra onkin vasta 2.7 jolloin näkeekin pikkukaverin,mutta ainakin tällä hetkellä hengissä on :)

diiselikissa Elä vielä hätäänny,tod.näk.harmitonta tiputteluvuotoa.:hug:
 
Kyllä mä jaksan uskoa että sielä kaikki on hyvin.. niin kauan on mun mielestä kaikki hyvin kunnes verta vuotaa ja sekään AINA mitään kerro!!! Mutta kuitenkin oireet on, tissit niin helvatan kipiät ja väsyttää ja RAUTA maistuu suussa edelleen, tuo raudanmaku on se mikä kertoo kyllä mulle et raskaana ollaan, se mikä maaliskuussa meni kesken, niin raudanmaku loppui kun seinään kun keskenmeno tuli!!
 
Täällä pärähti tiistaina vk 11 käyntiin :) Viikon päästä ollaan sitten jo vähän ´turvallisemmilla vesillä´ . Mutta vielähän kaikki on mahollista...ei olla vielä päästy vilkasemaan onko mahassa edes mitään elämää , kovasti siis oottelen ens viikon ultraa !

Juhannusta viettelen niinkin mukavasti kuin töissä . Tajuton väsymys iskee siinä 12 aikaan päivällä , ei voi hetkeksi edes istahtaa kun nukahdan ! Kotiin tultua 5 aikoihin nukahdan heti ja ravistelemalla saa hereille puol 9 illalla .Pari tuntia hereillä ja takas yö unille :) Olen töissä vanhainkodissa ja se haju mikä siellä on saa yökkäilemään koko ajan :/

Tintti. & pieni 11+2
 
Nt-ultra takana, pienellä kaikki hyvin! Mut ultrattiin mahan päältä ja hyvin näkyi. Turvotusta ei ollut kuin 0,9mm, verikokeen tuloksia joudun vielä odotella, sillä ne otettiin vasta tänään... Siellä se pieni köllötteli, eikä meinannut millään herätä, että saisi turvotuksen mitattua. Kätilö oli jo luovuttamaisillaan, ja pistämässä mua jaloittelemaan, että pikkuinen heräisi, mutta sitten alkoikin oinistelu ja venyttely. Oli kyllä hellyttävän näköistä, ja tämä mamma oli yhtä hymyä koko ultrauksen ajan! :heart:


Piipu85 + natiainen 11+4
 
tuossa oli puhetta synnytysmatkasta. Meiltä sairaalaan ajaa alle 10 min, eli lähellä on onneksi. Itse en ole kyllä ees tajunnut stressata vielä koko synnytysasiaa. Tuleva ultra (4.7) alkaa jo vähän jännitämään. Ihan alku raskaudesta tuntui että ekaan neuvolaan ja ultraan on niin pitkä aika, mutta todella nopeasti on aika menny.

Meidän ois muutamille tarkotus tässä vklp aikana kertoa raskaudesta. Vähän hirvittää, tuntuu että nyt sitä oikeasti ollaan raskaana kun aletaan julkistaa tietoa.

Mies hoputtelee syömään joten palailen myöhemmin :)
 
Diiselikissa toivotaan, että olisi ihan harmitonta, jos ei kipuja eikä kirkasta verta. Epätietoisuus varmasti on raastavaa. :hug:

anu84 mullakaan ei löydetty sydänääniä dopplerilla ekassa neuvolassa 9+4. Mutta ultralla katottiin, niin siellä pikkuinen kovasti heilutteli käsiä ja jalkoja. :) Kotona kokeilin kuunnella ääniä muutamaa päivää myöhemmin, muistaakseni 10+2 ja hienosti kuului. Pieni pääsee siellä vielä piiloon. :) Mutta ymmärrän kyllä sen epätietoisen olon. Mutta eiköhän se pikkuinen halua siellä vaan piileskellä. :)
 
Meillä kuulu tänää heti äänet, mut just ko sai sanottua nii sintti pakeni ja etsittii ääniä uusiks pitemmän aikaa :)

Sain tänään aika mojovan raivokohtauksen! Luoja, että säikähin ittekin. huh huh.
Olispa ihanaa, ko hormoonit vähä tasaisemmat olis ja ei itkettäs/raivostuttais noin helposti. Toisaalta saa myös nauraa kuset housuissa :)

Täällä ollaa lähösä huomenna mökille. Ja lauantaina pikkuveljillä olis juhlat. Mies ei meinanu sinne tulla, nii ajelen itsekseni. Sanoin kyllä, että miekää en tuu sun serkun häihin parin viikon päästä sitten, että muista se ;)

Tää alkais nyt juomaan earl greytä ja syömää mars-patukkaa. ONNOMNOM!

Ihanaa Juhannusta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Zuh
M1n1: Aivan ihana " mulla on iso maasturi ", miehen autosta viis :D Meillä tuo alkoholin käyttö ön tosi vähäistä aina, on mies luvannu että voi olla täysin ilman jos haluan mutta enpä ole tuohon mitään tarvetta tuntenut. Eiköhän siis jatkossakin voi saunaoluen juoda.

Nöhveli: minä taas odotan niin innolla että pääsisi taas zumbaamaan! Mahasta viis!

Tänään työkaveri toi mulle paketillisen jäätelöitä, kuulemma kiitokseksi yleisestä ystävällisyydestä :) sitten vielä yksi suunnitteluasiakas kävi ja lähtiessä halasi oikein kun olen ollut hänelle niin suureksi avuksi. Varsin hyvillä mielin sai siirtyä lomille :D

Juhannussuunnitelmat on vielä vähän auki, mökki houkuttelisi mutta ois se niin helppo jäädä kotiinkin löllimään, saas nähdä huomenna. Ihanaa juhannusta mammat!

Zuh 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
diiselikissa Toivotaan TODELLAKIN että on harmitonta vuotoa!!! Silloin maaliskuussa kun mulla meni kesken niin alkoi juuri ihan tipalla ruskeaa vuotoa ja sitä rusehtavaa tuli vähäsen paripäivää, kolmantena päivänä tuli jo vertakin ja menin ultraan jossa kaikki hyvin ja sen ultran jälkeen vuoto voimistui ja yöllä tuli kaikki pois, aamulla ultraan ja kohtu täysin tyhjä!! Yritä päästä johonkin missä ultra olisi sairaala tms!!!!! Toivotaan niin parasta!! <3
 
diiselikissa, mullakin on tullu rusehtavaa ja punertavaakin vuotoa, sellasia päivän vuotoja siis.. Ja kaikki edelleen hyvin, joten jos vuoto ei voimistu niin tuskin on mitään kummempaa :) Mutta tiedän ahdistuksen mitä vuodosta tulee, vaikka olisi kuinka harmitonta..:hug:

Täytyi tulla poksumaan eli 10+0 POKSpoks!! Ja tänään ostin jo parit vauvanvaatteet ja itselleni raskaushousut töihin, ai että oli mukavat :D

Hyvää juhannusta täältäkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja anu84
Zuh Joo, minä olen se joka meillä kolaa niin siksi halusin maasturin ettei ihan puhtaaksi aina tarvitse nuolla tuota ylämäkeä. Mies ajaa ammatikseen niin se kyllä pääsee autolla kuin autolla ton meidän mäen ylös... :LOL:

diiselikissa Toivottavasti olisi harmitonta vuotoa.

Anu Kyllä ne äänet sieltä vielä löytyvät. Raskaana kunnes toisin todistetaan, eikös juu??

Hauskaa juhannusta kaikille!!

M1n1 ja toukka 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Zuh
Mie laitoin diiselikissalle yv.kin. Mulle sanottiin neuvolassa, että niin kauan kun vuoto on ruskeaa ns.vanhaa verta ei ole aihetta murehtia.

Täällä väsyttää! Juhannus taitaa mennä nukkuessa. Onneks kävin kirjastossa lainaamasa hömppäkirjoja :) Mies läks iltaa istumaan kaljapäksin kanssa. Kyseli haittaako, sanoin, että no ens juhannuksena mie menen ja sie olet vauvan kanssa ;)
Käyhän tuo aika reippaasti liikenteessä, mutta ei se minua haittaa. Kunha tulee kotiin hipihiljaa, ettei mulla uni keskeydy nii saa käyäkin. Vaikka nykyisin se haiseekin pahalle tuo alkoholi :)
 

Yhteistyössä