Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Meillä on kyl onneks niin että mies juo tooosi vähän. Sillon tällön ottaa illalla yhden. Huvitti oikein kun soitin eilen kauppareissulta sille että ostanko kaljaa, ni tuo totes että ei tarvi on vielä muutama jäljellä. :D Mut siis kokemusta on muunlaisistakin miehistä ja en todellakaan kaipaa niitä känniörvellys juhannuksia ja muita mukapakkojuodajuhlia ja arkena kittaamista!

diiselikissa toivon niin että olis harmitonta tuo vuoto!

Mulla on tänään ollu sellanen olo että kohta vuotaa. Mut toivottavasti on vaan mun epäluulosuuttani!
 
Alakautta ultrauksesta vielä, musta inhottavampaa on perus sisätutkimus varsinki jos ne käyttää sitä ankannokan näköstä välinettä, mutta sekään ei satu tai muuta jos on asiantunteva hoitaja/lääkäri.

Alkoholia meillä ei kyllä kumpikaan pahemmin käytä ilman raskauksiakaan. Mies saattaa pari kertaa vuodessa jossain yhteydessä kaveriporukalla istua iltaa ja samoin minä, mutta ei kyllä varmaan nouse ongelmaks missään vaihdessa. Enemmän nyt ällöttää tuo tupakanpoltto vaikka itekki ennen poltin, mut nyt se haju tekee niin pahaa että!

Mistähän muusta mun piti kirjottaa.. No omaa napaa ainaki :) Varasin tänään np-ultraan ajan. Nyt on kaikkee kyllä melkeen joka viikko! Ens viikolla labraan (LeenaT, muistakko oli täälä meillä joku sääntö, et viikko ennen ultraa pitää käydä labrassa tai jotain?), sitten on lääkäri ja pojan 1-vee synttärit, sitte pojan neuvola, sitä seuraavalla viikolla ultra. Sit mun seuraava neuvola onki vasta elokuussa. Ja joo, ihan typerähän mä oon ku tämmösestä valitan, oman ja lasten tervehdestähän tässä on kyse.

Käytiin tänään ostaan taas ihan liikaa ruokaa juhannukseks. Että siinähän se juhannus meneeki, syödessä :) toivottavasti vaan maistuu. Olo on ollu nyt viikon ajan joka päivä vähän huonompi :( Oksentaa ei vielä kyllä oo tarvinnu, muttei kaukana oo ollu! Toivottavasti pian alkais helpottaa. Kirsikkatomaatteihin on muuten mullaki iskeny ihan hirvee himo. Niitä ja fetaa, omnom.. Pari rasia päivässä, avot!

Viettäkäähän ihana juhannus, y'all!

Elisa 9+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
haimi
rusehtavaa vuotoa tuli mullakin yhtenä päivänä tälläviikolla. Aamulla oli pikkareissa vähän ja päivällä paperissa.. mut se jäi siihen se vuoto..

ÄitiliiniX5 mun oli ihan pakko keitellä kaalikeitot nyt illalla, kun alko tekee niin paljon semmosta mieli :D Hyväähän siitä tuli, mutta en sentään itkenyt.. :p

Kivaan aikaan mulla se seuraava ultra heinäkuussa.. 12.7 klo 7.50 :D :D :D Hekoheko!! enhän mä oo hereillä tohon aikaan.. :D

Mut joo, hyvää jussia kaikille!!!

nuppu 9+3
 
Voi Äitiliinix5 :D :D ihana oot!

Mä tulin vaa poksuu! 10+0 poks poks!

Vielä ommaa nappaa:
Kipeyty eilen jalka, lääkäri laitto tänään sairaalaan ultraan ja verikokeisiin koska raskaus nostaa syvänlaskimotukoksen riskiä kuusinkertaiseksi! Ei ollu onneks tukosta!

Ps. En malta oottaa huomista lohta uusien tilliperunoiden ja voin ja sitruunan kera
:popcorn:

Kivaa jussia, muistakaa nu...kkua!
 
Ugh
Kahen tunnin välein on pakko syödä. Anteeksi, jos mulla puuttuu useastikin kirjain D, meän läppäri ei oikeen tykkää kirjoittaa sitä, kun joku nimeltämainitsematon millimolli kaatoi kerran aikaan ennen raskautta siihen punkut päälle.. Nyt moinen on muisto vain!
Kävin ostaa jussiksi 4 pulloa limpparia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Peikko89
Melman, onneksi ei ollu mitää pahempaa. Mulla ei oo kipeytyny, mutta melkein joka päivä vetää suonta jostakin varpaasta, inhottavaa! Ja oletan johtuvan raskaudesta ja verenkierron muutoksista? Koskahan pitää jo pistää tukisukat jalkaan :D

Koitin tänään dopplerilla muutaman päivän tauon jälkeen, ja olin kuulevinani nopeaa sykettä, joka ei ollut omani! hihii, ehkä se pikkuinen tuhisija vihdoin suostui kuunneltavaksi :heart: Täytyy viikonloppuna koittaa jos sais selkeämmin äänet kuuluviin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Vitsi täällä on ahkeria kirjoittelijoita. Lähes joka päivä käyn lukemassa, mut aina oman kirjoittelun keskeyttää joku. Nyt ukkelit onneksi nukkuu ja saan rauhassa naputella.

Iso osa teistä on käynyt jo ultrassa, mahtavaa. Minä saan omaani odotella vielä perjantaille 13.7. :O Onneksi sitten on jo loma, ei tartte töissä selitellä, miksi tartten vapaata. Eka neuvola oli jo pari viikkoa sitten, siellä ei mitään ihmeellistä. Seuraava taitaa olla vasta viikolla 15-16.

Liikkumisestakin on ollut puhetta. Ite käyn salilla, kahvakuulaamassa, lenkillä ja vedän spinningtunteja. Kesällä fillaroidaan paljon ulkonakin. Näitä kaikkia aion jatkaa niin kauan kun suinkin olo sallii. Syksyllä pääseekin sitten jo uimahalliin.

Pahin oksentelu ja huono olo on onneksi mennyttä (kopkopkopkop), kiitos jääkaappikylmien hedelmien ja seaband-rannekkeiden. Näistä rannekkeista en uskalla vielä luopua, en edes yöllä. Toissa yön nukuin ilman ja se sit kostautui aamulla.

Nyt aamusella pitäs vielä ruokaa tehdä mukaan ja pakata viikonlopun kamat, lähdetään appivanhempien mökillle koko viikonlopuksi. Juotavista kun oli puhetta, niin muutaman attoman siiderin eilen ostin, löysin ihan mielettömän hyvää oikean siiderin makuista (olisko nyt ollu sit brittiläistä) omenasiideriä, ei siis mitään sokerivesimehuviini-litkua vaan ihan oikeaa siideriä Ihan tavan ruokakaupasta sitä saa, en vaan nyt merkkiä muista. Oluisiin en koske, oli niissä alkoholia tai ei :)

Mukavaa Juhannusta kaikille! Nautitaan kesästä :)

H ja Hilja 9+3 (omien laskujen mukaan 9+5, mut mennään nyt tolla neuvolan antamalla määrällä)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Täällä poksutaan 10+0! Alkaa jo viikot tuntumaan huurjan isoilta hih. Tiistaina neuvolassa käyty ja veriseulat sun muut kokeet otettu. Ensimmäinen ultra on 12+4 eli 10.7. Hurjasti jo jännittää. Hyvää jussia kaikille!
Rusehtavasta vuodosta mulla tuli esikolta muistaakseni viikolla 8-9 sellaista tuhruvuotoa kera järkyttävien mahakipujen ja lääkäri reissun kävin. Mulle se lääkäri vaan sano että tässäkö kaikki vuoto muka, no ei tämä tarkoita mitään. Tuntu että oikeen suuttu kun sen takia häntä vaivasin ja ei se mitään tarkoittanutkaan. Jotakin "asiaan" kuuluvaa vuotoa kuulemma oli.
Neuvolassa tiistaina yritettiin sydänääniä kauan aikaa kuunnella mutta ei niitä löytynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili ja Pokusaj
Kiitos kaikille tsempeistä ja Millimollille yv:stä!
Vuotoa on tällä hetkellä vain pyyhkiessä, enemmän huolettaa pieni alavatsajuiliminen. Onhan tää tämmöstä vessassa ramppaamista ja kyttäämistä. Jotenkin tuo aiempi tällä vkolla tapahtunut kkm ei anna omalle mielelle uskoa hyvään, joskaan mulla ei siinä vuotoa ollutkaan. Mutta raskaana kunnes toisin todistetaan!
 
Elisa joo labra pitää olla vähintään viikko ennen ultraa, mutta aikaisintaan 10+0. Tossa on kyllä se hyvä, että saa heti ultrassa sen riskiluvun, kun labratulokset on valmiina.

Alkoholia mun mies ei nykyään hirveesti käytä. Kun oltiin vielä kaksin, niin kävi useammin viihteellä. Nyt on tänä vuonna ottanut ehkä 3 kertaa ja niistäkin yksi kerta oli meillä kotona, kun kaverit oli meillä iltaa istumassa. Tupakoinnin lopetti kun tyttö syntyi. :)

Me ollaan anoppilan mökillä. Appivanhemmat lähtee kohta veks eikä miehen veljen perhe tulekaan tänne kun niiden lapselle iski joku kuratauti. Koitetaan saada muutama kaveri tänne, mutta kyllä täällä kolmistaankin kiva on. :)

Mulla on tosi epäuskoinen olo raskauden suhteen. Mitään oireita ei ole eikä niitä sydänääniäkään oo vielä löytynyt dopplerilla. Mua ei yhtään lohduta se sanonta, että kaikki on hyvin jos ei ole vuotoa. Viime keskenmenossa oireet jatkui eikä ollut vuotoa, mutta niin vaan oli pieni lopettanut kasvun.

Leena ja pikkuinen 11+1
 
...eikai istukka liiku??
...tyhmästi muuten tossa dopplerissa toi sykenäyttö näyttää koko ajan eriä :eek: eka on 120 ja yhtäkkii 140 ja seuraavaks 159 ja sitte taas lähempänä sataa, hyppii siis vaikka pitäs samalla kohalla?
...jos ois etuseinässä istukka niin oisko se sitte ultratessa sen sikiön edessä :LOL: tai tiiättekö silleen että ku alettas ultraamaan niin hups siinä näkyy vaan istukka :DD?
Pikkumini Istukka ei liiku, eikä ole esteenä ultratessa, jos olisikin etuseinässä, kyllä se sikiökin sieltä alta näkyy ihan hyvin. :) Ja tuosta sykkeestä, niin sen pitääkin olla epätasainen, 120-160 välillä yleensä ja liikkuessa jopa vielä korkeampi. Ja taitaa vielä näin pienillä viikoilla myös tuo perustaso olla vähän korkeampi.. Mutta se vaihtelu tosiaan kuuluu asiaan, huolestuttavampaa olisi jos syke olisi koko ajan ihan sama. :)

Kivulievityksestä olitte kans puhuneet, minäkin haluaisin mahdollisimman pitkään pärjätä ilman epiduraalia, jos mahdollista niin kokonaan ilman. Mutta en minä mikään luomuintoilija ole, kohdunkaulanpuudutus voisi olla yksi hyvä vaihtoehto ja ilokaasua tietenkin. Mutta saa nyt sitten nähdä, jahka sinne asti päästään. Oon kyllä melko kipuherkkä, että voipi olla että itken sen epiduraalin perään jo ensi senteillä. :D

ON: Juhannusruokaostoksia oltiin eilen tekemässä melko täydessä kaupassa ja mä vaan yökkäilin siellä hyllyjen välissä.. :D Kotona sitten tulikin oksennus.. Mutta huomaa, että paha olo tulee jo ku puhuu siitä, joten pitää ajatella nyt vaan ilosempia juttuja.

Oliko se Ranskis ku puhu hikloilemisesta? No musta kans tuntuu, että töissä mä hikoilen ja haisen niin pahalle että nolottaa! Vaikka en tiiä sitten tuntuuko se vaan omaan nenään, toivotaan. En oo pyytäny ketään nuuhkimaan. :D

Tuntuu myös että hengästyn jotenkin tosi nopeasti? On mulla huono kuntokin, mutta jotenkin enemmän hengästyttää jo muutamat portaat tms. Voisko olla matalasta hemoblobiinista? Mulla on aina ollu siinä alarajoilla, joten voi olla että jos nyt on vielä siitä alentunut niin on liian vähän.. No, se selviää vasta parin viikon päästä ku pääsee sinne labraan.

Liikuntaa en oo nyt harrastanu kauheesti ku salijäsenyyden jouduin kesätöiden takia jäädyttämään ja muutenkin on ollu niin väsynyt ja paha olo ettei tosiaan oo kiinnostanu mikään liikunta! :( Koirien kanssa mitä nyt lenkeillä käynyt. Mutta pitää tästä alkaa petrata ku ylipainoa on ja nyt jo plussauksesta noussu paino ihan liikaa.. :/ Äitiysjoogaa voisin vaikka nt-ultran jälkeen mennä kokeilemaan ja syksymmällä voisin alkaa vesujumppalilemaan mikäli täällä Turussa sellaisia ryhmiä on. Luulis ainakin olevan.

Mukavaa juhannusta kaikille! :)

paum & vampula 10+2 (edelleen omien laskujen mukaan, en tottele th:aa! :D )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Yäähh tätä juhannusta. Isäntä on töissä ja minä koiran kanssa kotona. Pitäis kai lähteä katsomaan juhannuskokkoa kavereiden kanssa mutta ei huvittaisi vastailla tyhmiin kysymyksiin... Miks et tullu mökille, miks et juo yms. |O

Painon nousu on ollu aika jäätävää viimeisen neuvolan jälkeen.. Maha pömppää ihan urakalla ja 2kg tullu lisätaakkaa. Ei taida tyttö selvitä ihan kevyellä painon nousulla. :(

Kertomisesta; Kuinka moni on kertonu jo raskaudestaan? Mulla tekis hirveesti mieli kertoa parille kaverille, mutta mietityttää että jos joku onkin vialla.. Nt-ultra on vasta 17.7 eli aivan liian kaukana.

Ääh.. nyt tuli kyllä melkoinen kiukkuviesti. Koittakaa kestää. :kieh:

Zanizipp ja Jalmari 9+0 *POKS*
 
Älkää hermostuko kun jankutan tätä samaa asiaa, mutta jostain kumman syystä se pyörii mun mielessä... Mä äsken taaaaas huvikseen kokeilin doppleria, niin tuosta navan alapuolelta noin 5cm niin tuli monta monta kertaa sykelukuja 150-170 välillä... Mä niin haluaisin uskoa että ne on pienen!!! :heart:

Anu ja pienoinen 9+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Zuh
POKSPOKS 12+0, tässähän eikös olla jo ns. turvallisilla viikoilla!

Koko päivä hillitty tykkimäessä ja olo sen mukainen. Koko päivä kyllä meni tosi hyvin, mutta kun kotiin selvittiin niin olo oli aika järkyttävä. Kävin siinä jumalaton kirjeessä kiikkujutussa siskon miehen kanssa, oli kyllä niin totaalirentoutus että oksat pois - huippuvehje!

Me siis vietänne epäsovinnaista juhannusta, päivä huvipuistossa ja nyt istutaan tyytyväisinä kotona ja mennään nukkumaan. Grillataan sitten huomenna, eikai se nyt niin päivän päälle ole :)

Ihanaa juhannusta mammat!

Zuh 12+0
 
R86
Mäkin voisin pitkästä aikaa taas kirjottaa lyhyesti.

Täällä on meneillään viikot 10+1. Jos kaikki siis on hyvin. Mitään syytä epäillä mitään ei ole, mutta niin kuin esim anu84 epäilee raskauttaan, niin mulla on vähän sama. Mitään doplereita en ole uskaltanut tilata, kun en sillä varmaan mitään tämän mahan läpi kuulis. Mulla kun on aika reippaasti tuota ylipainoa... Mutta nämä mielialat on ihmeellisiä. Välillä itken ihan ihmeellisiä asioita, lähinnä väsymystä. Torstaina itkin, kun yritin saada aikaseksi tehdä jotain ja olin liian väsynyt. Sitten se itku tuli lopulta sen takia, kun yritin puoli tuntia miettiä kahvin ja veden mittasuhteita ja pää löi totaalista erroria. Aivot oli ihan nukuksissa. Mies oli ihan ihmeissään, mitä mä itken. "Kun mä haluisin keittää kahvia, mut mun aivot ei kykene laskemaan veden ja purujen mittasuhteita... BYÄÄÄÄÄÄÄH!!!" Mies vaan rauhotteli, ettei se ole maailmanloppu ja meni keittää mulle kahvit :D En vaan halunnu sitä häiritä, kun teki kotoa käsin töitä ja niillä ei jotkut ohjelmat toiminu ja ihmisiä lomalla ja muuta. Mies oli ollut vähän kireänä sinä aamuna. Ei tuolle onneksi mitään traumaa jäänyt tuosta ja lupasi uskaltaa laittaa mut vielä uudelleenkin paksuksi :D

Juhannus on mennyt rauhallisesti. Eilen olin töissä seurakunnan järjestämissä juhannusjuhlissa. Pääasiallinen tehtäväni oli pitää grillipaikkaa silmällä ja seurustella ihmisten kanssa. Rentoa oli ja paikalla varmaan jotain 300-400 ihmistä. Monenlaista ohjelmaa oli. Saunomista, uimista, grillailua, kesäpäivästä nautiskelua hiekkarannalla, ihmisten kanssa seurustelua, yhteislauluja, tietovisaa, kokko yms :) Talviturkki tuli heitettyä 19-asteisessa järvessä :) Yöllä paisteltiin vielä miehen kanssa makkaraa ja maissia, kun tulin kotiin. Tänään tekis mieli lähteä piknikille. Olen varannut tarpeet leipäjuustosalaatille ja lisäksi meillä olis pensasmustikoita :p Harmi vaan, että on sateita luvattu tänne Uudellemaalle. Saas nähdä, mitä nyt sitten tekee. Illalla pitäis vielä täytekakun pohjan paistaa. Mieheni täyttää vuosia huomenna :)

Synnytystä olen miettinyt ja itseni tekisi mieli pysyä mahdollisimman pitkään ilman epiduraalia. Suihkut, lämmitettävät kauratyynyt yms. houkuttelisivat alkuajan kivunlievityksinä. Toivoisin voivani olla mahd. pitkään kotona ennen synnärille lähtöä. En sitten tiedä, miten aikaisin pitäisi lähteä kun meiltä tulee joku tunnin matka sairaalaan (yli 70km). Onneksi ensisynnyttäjillä synnytys etenee yleensä hitaammin niin todennäköisesti sairaalaan ehtii kuitenkin ihan hyvin. Sairaalassa ilokaasua olisi kiva kokeilla aluksi :) Menisköhän se meillä miehen kanssa niin, että yksi henkäys minulle ja yksi sinulle :D Avautumisvaiheen loppupuolella joku epiduraali olis varmaan paikallaan. Aion kuitenkin mennä tilanteen ja fiiliksen mukaan. En oikeastaan ymmärrä, miksi se synnytys pitäisi niin tarkkaan miettiä, kun synnytyksen kulku on aina vähän mysteeri. (Sanoo hän, jolla tarkka sepustus tuossa yllä :D)

Eipä tässä muuta. Ensimmäisiä pikkunuttuja on tullut alennusmyynnistä hommattua ja lasken päiviä nt-ultraan, joka on 4.7. Onneksi siihen on enää 1,5vk. Tuntuu, että se on ollut niin kaukana. Jos ultrassa on kaikki hyvin, niin kerron siitä viikon päästä uutiset työnantajalle ja sitten kerrotaan myös vanhemmille jne. Jee.

Hauskaa juhannusta kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hauskaa juhannusta kaikille!

[diiselikissa/B] toivottavasti on täysin harmitonta :heart:

Vastahan täällö just oli viikkoja väellä 4+0, ja nyt jo käydään 12+jotain, hui! Aika rientää!

anu84 eiköhän ne vauvan sykkeitä olleet :heart:
Doppleri mullekin tuli keskiviikkona, mutta en ehinyt kun hätäseen pari minuuttia kuunnella, enkä aydänääniä vielä löytänyt :) Josko tänään tai huomenna uusi yritys.. Esikoisesta muistelisin, että ne kuulu n.12+ alkaen dopplerilla kotona.. Vai muistelenkohan omiani :D

(.) sängynpohjalla maaten menee tääkin juhannus. Onneks passareita riittää. Ahdistaa jo tää saamattomuus ja olo, muttakun ei jaksa, niin ei jaksa. torstaina pesin lattian makuuhuoneesta, ja meinasin siihenkin jo kuolla, oksensin koko loppuillan ihan kaaressa, ja en tolpillani pysynyt :/ Alhainen verenpainekin kuulemma aiheuttaa lisää huonoa oloa, ja täällä paineet sellasen 95-99/70.. :/ Vähän siis tosiaan heikottaa. Mut pikkuhiljaa, ja pääsääntöisesti kuitenkin positiivisin mielin :)

muoks: neuvola+seulontaverikokeet maanantaina, ja ä.polin aika tuli postissa, ja se 6.7 :) Lääköri oli laittanut lähetteen sen verenvuodon takia, siis erityiamaininnan, että nt-ultrassa katsovat mahdollista vuodon syytä..

Toivis ja Sissi 10+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä