Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Niin siinä kävi että joudun jättämään tämän pinon :(. Nyt siis kolme peräkkäistä km:a takana ja matka jatkuu kohti tutkimuksia. Molemmat joutuu kromosomitutkimuksiin ja mulle vielä lisäx muita juttuja. Huomenna alkaa lääkkeellinen tyhjennys aamusta. Mies jääpi mun kanssa kotia, kun pitää jonkun aikuisen olla mun kanssa. Ihanaa henkilökuntaa on kyllä täällä meijän naisten polilla (sinne siis kumminkin aamulla jouduin :)).

Ällövaroitus: Äsken holisi kyllä jo uskomaton määrä tavaraa pönttöön. Mietin tuossa että pitäskö soittaa sinne polille ja kysyä että syönkö nuo lääkekuurit vaikka nyt tuntuu että kohtu tyhjenee hyvää vauhtia ilman lääkkeitä. Mahakipu on jäätävää tällä hetkellä :(

Toivotonko jouduitteko/pääsittekö kolmannen km:n jälkeen tutkimuksiin? Jos pääsitte nii mitä siellä selvisi? Lääkäri jo tammikuussa mulle sanoi, että harvoin selviää mistä nuo johtuu, mutta tutkivat kumminkin...

Kaikille ihanaa ja onnellista odotusta ja toivotaan ettei kukaan enää tipu listalta :heart:.

Mä varmaan käyn vielä jonkun aikaa lukemassa teidän juttuja ja saatan kommentoida jotain (jos se ei teitä haittaa), tässä tuli kumminkin hyvän aikaa pyörittyä ja ootte kaikki ollu niin äärettömän ihania :heart:

Fossiili
 
mun unelmaperheessä olis ollu aviomies ja kolme lasta, no ne mul oliki, mut elämä heittelee joskus ja unelmaperhe elämää kesti vajaan vuoden... no ei sillä mul on ihan perhe nytki 3 lasta, 4. tulossa ja ihan uus ukko joka rakastaa mun lapsia niinku omiaan :heart:

ja nyt lukemaan monta sivua kuulumisia ku olo on vähän parempi ku eilen

tT ja Nipsu-N 11+6 (huomenna poksutaan taas)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
POKS POKS POKS 10+0!!!! :D
(tai ehkä se ois ollu jo eilen rv7 ultran mukaan mutta tarkistellaan np-ultran jälkeen la!)

Vitamiineista: Söin vuosia sitten esikoista yritellessä Multitabs raskaus -vitamiinia sillä tuloksella että sain aikamoiset kutinat ja ihottumat ympäri kehoa, huh.. :p Olen siis allerginen Multitabsin vitamiinien sidosaineille tai lisäaineille.
Tuossa välissä löytyi Ladyvita mama, mikä sopi minulle mutta nyt kuulin neuvolasta että D3-vitamiinia pitäisi syödä 10µg päivässä joten kilttiniä tyttönä vaihdoin merkkiä.
Nyt syön siis Minisun Multivitamin Mama -monivitamiinia eikä allergiaoireita ole onneksi tullut kyseisestä valmisteesta, huh helpotus.. Mikä parasta Ladyvita riitti 40 päiväksi ja nyt riittää Minisununista suunnilleen samalla hinnalla 120 päiväksi vitamiineja, jes!! :D

Kohdusta: ei tunnu! Liekö kohtu taaksepäin kallistunut mutta ei tunnu. :p Sydänäänet: eivät kuulu. Mulla on vanhempi versio Angelsounds kotidopplerista mutta vielä ei mitään kuulu, viime raskaudessa oli istukka edessä joten saattaapi olla nytkin vaimentamassa plus tuo ehkäpä taka-alalla piilotteleva kohtu saattaapi sitten myös vaikuttaa asiaan.

Vau.fi:n raskausanimaatio teki mut hulluksi!! :headwall:
Tuijottelin sitä kasvavaa vatsaa ja vertasiin omaani ja olin pari päivää lamaantunut toivottomuudessani että taaskin kannan keskeytynyttä keskenmenoa tässä bläähh..
Siis kun oma kohtuni ei vielä pullistele vaikka maha kasvaa ja ihmiset ovat jo onnitelleet tulevasta perheenlisäyksestä hehhehee..
Nyt sain neuvolasta vaikka mitä esitteitä ja yksi niistä oli Ulla Roden kirjoittama "Raskaana" -opus jossa on kuvattu raskaana olevaa naista sivuprofiilista ja hänen vatsastaan huomasi muutosta vasta rv16!!! tai selkeämmin rv20 kuvasta..helpottavaa.. Olen myös muutamasta eri lähteestä lukenut näitä alkuraskausviikkojen "housusi puristavat ja rintasi pamahtavat" -tyylisiä tekstejä ja huokaillut että oma tilani paukkuu ainoastaan muutamista liikakiloista ja tuntenut epätoivoa tirsk.. Joten hemmettiin noi saakutin sivustot, eivät päde muhun laisinkaan.. :LOL:

Oireista: niitä ei juuri ole. Nyt tuntuvat ne ainoatkin oireet häviävän johonkin.. Pitäisi olla riemuissani mutta keskeytyneen keskenmenon jälkeen olo on vain vainoharhainen hahah.. :p

Ihan lukea noita teidän unelmaperhe-ajatuksia!!! :) Minä toivoin aina suurperhettä..
Esikoisesta odotimme tärppiä pari vuotta ja siinä välissä kävimme yksityisellä tutkimuksissa mutta mitään ei löytynyt.. Tätä toista olemme taas yrittäneet toista vuotta ja tosiaan viime kesäinen kamala keskeytynyt keskenmeno sekä alkuvuoden spontaani keskenmeno kummittelevat ikävästi mielessä koko ajan. En oikein pysty nauttimaan täysin tästä raskaudestani vaan koko ajan on pelko persiissä ja tylsän tasainen olotila. Ikävä kuulla että teitä on niin moni muukin epätoivoinen ja vastoinkäymisiä kohdannut kohtalontoveri täällä.. :heart:

Tosi ikävältä tuntuu lukea pettymyksen täyteisiä tarinoita täältä, voi kun meillä kaikilla vain voisi sujua nämä raskaudet kuin tanssi.. :heart: Tsemppiä Toivotonko ja Fossiili :hug:, toivotaan parasta!!

Voimia Toiveitavuodelle2013! :hug:

R86: Varhaisultrassa todetusta keskenmenosta saa sairaslomaa ja muutenkin keskenmenoista, mulle ainakin on tarjottu. Keskeytyneen keskenmenon jälkeen olisivat kirjoittaneet vasta raskauden keskeytyksen jälkeen, en muista tarjosivatko aikasemminkin..olin kesälomilla silloin. Varmaan tarjosivat jo aiemmin, kyllä se uutinen ja tuleva raskauden keskeytys vaativat sairaslomaa. Mutta sähän et mitään saikkua tuu tarvitsemaan!!! ;) Kaikki menee aivan hienosti ja sillä sipuli!! :) :heart:

Poikaolo!!! Tai ehkä esikoispojan takia toivon vain kovasti pikkuveljeä, leikit olisivat yhteisiä ja taloudellisestikin toinen poikalapsi olisi mukava vaihtoehto hihih.. ;)

Tästä ketjusta: Täytyy tunnustaa että on haastavaa pysyä mukana, on täysi työ lukea kirjoituksia jos on muutamankin päivän muualla.. :D Ihana kun meitä on näin paljon mutta kommentoidakseen yksittäistä kirjoitusta on aina kirjoitettava uusi vastaus ja viestiketju paisuu kuin kasvavat möhömahamme hih.. Olisi mahtava siirtyä facebookiin koska siellä olisi helpompi ottaa osaa keskusteluun ja kommentoida suoraan asianosaiselle eikä asianosaisen tarvitsisi lukea monen monituista sivua silmät solmussa ennenkuin löytää vastauksen kysymykseensä ym.. :) Minusta olisi aina kiva kommentoida monia kirjoituksia mutta luovun sitten koska pitäisi kirjoitella miljoonat biljoonat uudet kirjoitukset aina ja tyydyn sitten vain tykkäilemään niin kyseenomainen ainakin tietää että ajatuksissa ollaan mukana..

Miten on, löytyykö yhä facebook-ryhmästä kiinnostuneita..?? :)


P.S. Menin paniikkiin ja luovutin toivoni joten eilen ekalla neuvolakäynnillä ultrasivat pikkuisen ja siellä se pyöriskeli kovasti kuulemma, jihuuuuu!!! :D :heart: (Itse en saanut selvää kun neuvolan ultrauslaite on niin vanha ja rupunen, kuva oli tosi epäselvä ja superrakeinen..mutta uskon terveydenhoitajaa)


Pokusaj + Vintiö 10+0
 
Fossiili Voi ei. Otan osaa suruunne. Toivottavasti tutkimuksissa löytyisi syy noihin keskenmenoihin. Kovasti jaksuja. :hug:
Kannattaa polilta kysyä tarvitsetko vielä noita lääkkeitä.

Minun puolesta ilman muuta saat olla mukana niin kauan kuin haluat.

M1n1 ja toukka 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili
Fossiili :hug: itku tuli sinun puolestasi :'( Elämä on vääryyttä täynnä. :( Ja toisaalta hyvä, että pääsette tutkimuksiin, jos jotain syytä löytyy, siihen voi saada apuja ja myös teille se pikkuinen elävänä syliin asti tulisi. :hug: Ja ilman muuta, käy kommentoimassa juttuja vaan, jos siltä tuntuu ja mielelläni minäkin kuulisin sinusta,kun toivottavasti uusi pikkuinen teille vielä ilmoittaa tulostaan, ja toivottavasti pysyvästi. :hug: Kovasti vielä voimia menetyksen keskelle! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili
Fossiiliiiiiiiiii....voi ei eikä!!!!!!! :'( Olen todella pahoillani... :hug: ..meillä myös sama rumba edessä jos tämä kolmaskin yritys epäonnistuu.. Voimia ihan hirmusesti ja pikaisia uusia tärppejä tulevaisuudessa..:heart: Tuntuu todella pahalta puolestanne...tule vielä kertomaan kuulumisia...voimia huomiseen!! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili
Fossiili Iiiiiiiiiso voimahali sinulle!! :hug: Ei todellakaan ole oikein, että juuri sinä joudut
taas kokemaan sen saman keskenmenon tuskan :( Osanottoni ja paljon voimia sinulle lähettelen!

Kommenteista Mie mun ystäville sanoinki yritysaikana, että mielummin eivät sitten sano yhtään mitään. Antavat mun vaan puhua ja purkaa tunteitani. Mulle riitti, kun joku kuunteli. Meidän äitikin totesi nyt kun uutinen heille kerrottiin, että hän ei ollut viitsinytkään kysellä, miten homma etenee, kun tiesi, että kerrotaan sitten, kun jotain kerrottavaa on :) Toiset sitten taas jaksoivat aina kysellä: "No, mites teidän
vauvaprojekti?". Joo, totta, ettei ihmiset aina tiedä mitä sanoa, mutta jos on pidempään yritetty, niin silloin kyllä vanhemmiksi haluavat tietävät, MITEN täytyy toimia ja yrittää, että pikkuinen saisi alkunsa. Tietysti yksi ratkaisu on pysyä hiljaa koko yrittämisestä, mutta itselleni kuitenkin antoi paljon se, että mulla oli hyviä ystäviä, jotka jaksoivat kuunnella ja auttaa kierrosta toiseen :heart:

Simpukka - Lapsettomien yhdistys.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Fossiili
Pokusaj älä huolehdi, vaikka vatsa ei kasvaisi kuten joissain raskausoppaiden kuvissa. Olen varmaan ennenkin sanonut, mutta mulla huomenna tulee 13+0 täyteen ja vaikka hoikka olen, niin eipä ole vielä mitään vauvamahaa ja viides kuitenkin tuloillaan ja meidän lapsilla kaikilla pienet ikäerot. :) Ja useampia raskauksia kun on takana, niin jokainen menee omalla tavallaan ja mullakin on parissa raskaudessa näkynyt vatsa nopeempaa ja sitten osassa taas on mennyt pitkällekin ennen kuin on näkynyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Pokusaj Taaksepäin kallistunut kohtu ilmeisesti täälläkin eikä todellakaan ole vauvamasu vielä pullahtanut näkyviin. Vatsamakkarat kyllä pullistelee :D Jokainen vuorollaan :)

Mie muuten luen tätä pinoa niin, että teen samalla muistiinpanoja ihan paperille. Näin muistan, mitä kaikkea piti kommentoida :)
 
Vielä tästä ketjusta: sekin harmittaa tässä ketjussa että kun vihdoin on lukenut kaikki viestit ajatuksella ja saa kirjoiteltua vastauksensa ja ajatuksensa niin sillä aikaa on tullut uusi uutinen...

Tuntuu ikävältä kun nyt esimerkiksi vaikuttaisi hieman siltä kuin olisin ohittanut Fossiilin kirjautuksen ja tuijotellut vain napaani, voi sentään..

Ja epäilen ettei monikaan ehdi lukemaan kaikkia tekstejä ainakaan ajatuksella ja sitten jokunen meistä saattaa miettiä kannattaako kirjoitella kun ei tiedä lukeeko kukaan vastaustaan.. Täältähän on muutamat meistä luovuttaneet suosiolla.. Joten jos facebook-kannattajia löytyy niin mukana ollaan hip huraa! ;)

kauhia sentään siis en tarkoita jurnuttaa tää on ihana ketju ja ihana poppoo LAAAV JUUUU!!!! :heart::heart: Mutta jutut voisivat luistaa ihan eri tasolla facessa.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: R86
R86
Fossiili: Voi ei, olen niin pahoillani :hug: Tämä on niin väärin. Et sä olis saanut täältä tippua pois.

Hennu86: Mä muuten ekaa kertaa tein nyt saman :D Ei tässä muuten perässä pysy. Mä kanssa puhuin paljon ystäville tästä yrityksestä. Joskus jos joku vieraampi kyseli yrityksestä, niin täräytin päin naamaa, että onhan tässä jo pitkään ollut yritys käynnissä. Menivät muuten kyselijät aina jotenkin vaikeeksi... Ainoat, ketkä yrityksestä ei oikeestaan tienneet, oli meidän sukulaiset ja sellaset kaukaisemmat kaverit.

Nöhveli: Kyllähän se vuosikin on melko pitkä aika, joten älä murehdi, mitä me pidempään yrittäneet ajatellaan sun murehtimisesta :) Ainakaan mua ei kiehuta yhtään noi sun ajatukset. Musta itseasiassa tuntuu, että meilläkin se eka yritysvuosi oli pahin. Sillon se yritys oli sellasta "aktiivista". Että tarkoituksella heiluteltiin peittoja joka toinen päivä, vaikkei aina olis tehnyt mielikään. Tikuttelin oviksia niitä koskaan löytämättä jne. Yritin elää sellaisia elämäntapoja kuin raskaana pitäis. Ei alkoholia tms. Mutta siihen sitten jotenkin kyllästyi sen ekan vuoden jälkeen. Silloin tuli sellainen olo, että tämä ei nyt onnistu ilman hoitoja. Sitten sitä jotenkin laittoi asian taka-alalle. Ovisten tikuttelu loppui, elämäntavat palautui entiselleen, rakasteltiin silloin kun teki mieli eikä lisääntymisen takia jne. Ajateltiin Katsella opinnot pidemmälle, että olis sitten joskus varaa lähteä hoitoihin jne. Oikeestaan yritys palas taka-alalta etualalle vasta vime kevättalvella. Silloin hakeuduin ihan muun asian takia YTHS:lle ja sivulauseessa mainitsin jättäneeni pillerit pois 2009 ja lääkäri itse ehdotti lapsettomuustutkimuksia heidän kauttaan. Näin siis meillä.

Toivotonko: Oletpa saanut kamalia kommentteja :O Miten kukaan voi olla noin tahditon?

LeenaT: Tiedän itsekin, ettei kommentit sinänsä tarkoita pahaa (paitti ehkä toi äitin viittaus, että mun mies ei olis "tosimies"), mutta kun niitä kuuntelee vuodesta toiseen ni jossain kohtaa oma empatiakyky ei enää veny. Monesti muistan itkeneeni autossa kun lähdettiin pois äidiltä tai anoppilasta. Sanat sattuu. En jotenkin ymmärrä, miksi sukulaisilla on joku oikeus kommentoida ja arvostella kaikkea. Mun mielestä näin intiimi asia ei kuulu kenellekkään, ellei asianomainen pariskunta itse halua.

Pokusaj: Facebook-ryhmästä. Olen ehdottomasti mukana, kun sellainen jossain vaiheessa perustetaan. Odottaisin itse vielä joitakin viikkoja ennen kuin liityn. Haluan päästä "varmemmille" viikoille ja kertoa työnantajalle raskaudestani. Sehän olisi ilmeisesti salainen ryhmä, mutta kun nuo Facebookin yksityisasetuksen aina saattaa muuttua Facebookin päivitysten myötä, ni en halua ottaa riskiä, että asia vuotaa julki, ennen kuin se on "julkista" tietoa.
 
Fossiili Pahoittelut! :hug:

TÄSTÄ KETJUSTA Niinkuin alussa jo mainitsin niin oma mielipiteeni on, et se facebook-ryhmä sais odottaa vielä pari viikkoa.. En ainakaan itse tunne vielä turvalliseksi oloa liittyä ja harmillisesti täällä se kirjoittelu vähenee ja sit ei tuu ees liityttyä siihen facebook-ryhmään (koska siellä muodostuu niin pian tiivis "oma" ryhmä mihin ulkopuolisen vaikea päästä sisään) vaikka todella haluaisi (mut ihan vähän myöhemmin). Ja kun halukkaita on paljon ja siellä se kirjoittelu on niin henkilökohtaista niin voi olla, et facebookissa olijat sit päättävätkin, et jossakin vaiheessa se on täynnä ja uusia ei oteta mukaan. Mut jos muut haluaa niin tehkää nii, eiköhän täältä netin syövereistä löydy muukin ryhmä missä kirjoitella (vaikka sinnekin varmaan hankala päästä osalliseksi enää). :)
VINKKINÄ niille, jotka koneella täällä kirjoittelee, et aukaiskaa kaksi sivua. Toisessa luette tekstiä eteenpäin ja toisessa kommentoitte sitä mukaa, kun luette eteenpäin.
Ja jos nyt päätätte perustaa sen facebook-ryhmän niin joku muu halukas saisi alkaa pitämään tätä pinoa yllä. :) Joten olisi huippua jos päättäisitte nyt kesäkuun aikana niin saa sit uusi pitäjä aloittaa heinäkuusta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili ja Pokusaj
Kaikille hurjasti kiitoksia :heart:.

Ja Pokusaj totta mitä kirjoitit tästä ketjusta, omaa juttua kun kirjottaa, nii saattaa mennä osa txt ihan ohi. Mulla monesti käyny niin.

Olo on yllättävä rauhallinen ja hyvä, jos sulkee pois kivut :). Siskon kans tuossa tekstailtiin ja kirjotin että mä pelkään ihan älyttömästi että jossain vaiheessa tulee romahdus sillai salakavalasti :(. Mies on kyllä ihanasti tukena ja nää koettelemukset vahvistaa meidän suhdetta entisestään :heart:. Sano mulle lääkärikäynnin jälkeen, että on epäreilua että mun täytyy kestää tällasta, kyllähän sekin joutuu kestämään, tosin ei fyysesti. Tänään näin ekan kerran kun mies itki kunnolla.
 
Facebook-ryhmästä Mä olen mukana sitten kun sitä perustetaan. Itse halusin odottaa että tuo np-ultra on ohi kun viimeksi jouduin sieltä suoraan geneettiseen keskeytykseen.

Mäkin kirjoitan ylös mitä mun piti kommentoida ja kenellekin, mutten aina muista kaikkia mainita. :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Facebook-ryhmästä No voi, älkääs nyt kaikki sinne karatko! : / Itse oon kyllä facebookissa, mutta en oo ollenkaan aktiivinen siellä. Pääsen lukemaan päivitykset n. kerran viikossa (aina en jaksa edes sitäkään), kun työkoneella en sinne pääse. Tää on kyllä melkoinen henkireikä, kun ei kavereissakaan oo ketään odottajia tai edes vauvasta haaveilevia. Mukava lukea samassa tilanteessa olevien kuulumisia ja vertailla vaivoja ja kaikkea. :D Voin toki fb-ryhmäänkin liittyä ehkä myöhemmin, mutta en tiedä onko se sitten kamalan järkevää kun siellä niin harvoin käyn. Menee suurinosa jutuista ihan ohi. Jäisin siis mielellään keskustelemaan tänne, jos tänne vaan jää joku mun lisäksi turisemaan!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Facebook-ryhmä Mieki voin kyllä tällä puolella vielä kirjotella jonkun aikaa. Vaikka facebookissa oon aktiivinen, niin jotenkin en tunne sitä kotoisaksi paikaksi puida näitä asioita. Ainakaan vielä :) Joten messissä olen tässä pinossa, jos pino vain pysyy pystyssä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Fossiili PALJON PALJON VOIMAA JA JAKSAMISTA TOIVON SINULLE! Meillä olisi hoidot alkaneet, mutta jäin raskaaksi heti keskenmenon jälkeisestä kierrosta (oli spontaani niin ei tarvinnut odotella) ja sillä tiellä ollaan. Hoidot alkaa meilläkin jos nyt menee kaikki pieleen...mutta usko ja toivo elää edelleen...

Toivotonko + Toivo 9+4 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili ja Pokusaj
Fossiili, isot jaksamishalaukset sinne! Mitään en osaa kyllä lohduttavasti sanoa, mutta toivon kyllä kovasti, että pian saatte oman sylivauvan.

Mä en vielä halua Facebookiin jos ollenkaan. Käyn vaan oikeestaan puhelimella netissä, eikä nuo ryhmät oikeen toimi sitä kautta. Tai ehkä myöhemmin voin liittyä, mutta tosiaan vasta turvallisemmilla viikoilla.

Elisa 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili ja Pokusaj

Yhteistyössä