Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Huh huh! Viikko pois palstalta ja olen 10 sivua perässä.. No jospa ne kohta lukisin läpi.

juhannukseksi lähdettiin mökille ja tämän viikon olen ollut jotenkin aivan poikki enkä ole tänne jaksanut tulla. No huomenna taas mökille lähdössä, joten pitäähän palstatietoius päivittää ;)

Täällä poksunut jo 10+0 ja alkio muuttunut sikiöksi :) Sen kunniaksi sydänäänetkin dopplerilla kuultu lukemana 152 :heart: Viikon päästä onkin sitten np-ultra, ja jos sen jälkeen uskaltaisi sukulaisille kertoa. Mun äiti kyllä tietää kun tarvitaan lapsille hoitajaa ultran ajaksi. Tosin eipä mun maha kohta enään turvotuksineen näytä siltä että olisin vaan hyvin syönyt! Alkaa näköjään menee samaa tahtia kuin kolmosen odotuksessa. Silloin peittely oli turhaa 12-13 viikosta eteenpäin.

Jos vaikka alkaisi lukea ahkeria kirjoituksianne läpi :)

S ja :heart: 10+3
 
Apua mikä määrä juttuja. Sori oon ollut surkee palstailija, mutta tää olo vaan on jotain niin järkkyä, ettei kykene.

Tuohon lapsettomuuskeskusteluun haluisin iskeä lusikkani, koska mä varmaankin olen monelle tutulleni laukonut tälläsiä teidän mielestä ajattelemattomia ja typeriä ja ilkeitä kommentteja. Mut se johtuu vaan siitä, ettei itellä oo niin minkäänmoista kosketuspintaa (ja toivottavasti ei tulekaan olemaan) kumpaankaan asiaan.
Oon vaan yrittänyt sitten miettiä, että millain ite haluisin lohdutusta. Mut vaikeahan se on tietää etukäteen.

Facebookkiin en ihan mielellään vielä näillä viikoilla liity.

Ja sitten vaan oksulle. Palailen ihmisten ilmoille varmaan taas parin viikon päästä. Puhelimella oon sillon tällön käynyt lukemassa juttuja kyllä, mutta se kirjottaminen on niin hidasta, ettei kestä pää sellasta.

pipituuna & kakkone 9+jotaki :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
FB-ryhmästä edelleen kiinnostunut! Siellä voi sitten vapaammin suljetussa porukassa jutella asioista. Säännöt esim. ryhmän koosta olisi vana hyvä päättää jo ajoissa, ettei tule yllätyksiä. Ja tuollanen ryhmähän on aktiivisille.. Tämä mielipide siis minulla. Itsellä taustalla kuitenkin asioita joita en halua muiden lukevan muuten vaan, ja taustalijathan voivat yhtä hyvin taustailla täällä. Fb:ssa kuitenkin esiinnytään omana itsenään. Viime ryhmä joka perustettiin, vedettin rajaksi 55 ja aktiivisia jäseniä. En sano että tuo on se ehdoton raja, mutta aktiivisia jäseniä ryhmään toivon.

Laitoin haimille yv ;)
 
Viimeksi muokattu:
huomenta :) varmaan taas aivot toimii sen verran et osais jotain sanoo :LOL:
eka aamu pitkään aikaan ettei muksut oo tääl tappelemas ja meikä hereillä jo ennen kasia :D

ööö... mitähän mää olin sanomas? (joo se uus välilehti ois ollu kova sana taas :D )

lapsettomuudesta ainaki: itehän en oo moisesta kärsiny (tulin jopa tuplaehkäsystä huolimatta raskaaksi juuri pahimpaan avioeron setvimis aikaan ----> keskeytys), mut nykysen ukon veli vaimoineen on yrittäny vauvaa jo kauan... Oli muuten vaikea kertoa heille et meille tulee vauva :ashamed: nyt haluaisin sit pyytää heitä kummeiksi ku sen aika tulee mut en tiiä miten sen hienosti tekisin, et onkohan tää kuinka arka aihe heille?

haimi: mää haluisin sit liittyä tuohon ryhmään, mut mitenköhän se onnistuu ku vaikka laittaisin nimeni sulle yksärinä niin nää et löyä mua facesta (oon piilottanu itteni ettei mua löydä haulla, omistan stalkkerin)??

tT ja Nipsu-N rv 12+0 (poks, poks :heart: )
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Fossiili :hug:

minimee Me mentiin miehen kanssa maistraatissa naimisiin ja pidettiin pienimuotoiset juhlat silloin ( budjetti oli n. 200 euroa ). Parin vuoden sisään olisi tarkoitus pitää isommat juhlat ja kirkossa siunaaminen.

Tervetuloa uusille :wave:

Facebook-ryhmästä, ihan mielelläni sinne liittyisin. Mutta en ihan vielä. Toivottavasti otatte sitten sinne mukaan vähän myöhemmin.

Yritän kyllä lukea teidän kaikkien kirjoitukset. Mutta viime aikoina ei ole oikein jaksanut kirjoitella ja vastailla. En tiedä onko minusta jäänyt hiukan kylmä vaikutelma. Itse olen tunne ihminen, ja elän teidän kaikkien suruissa ja iloissa mukana, vaikka en aina kommentoikaan.

ON: Ärsytyskynnys on tosi alhaalla ja itkuherkkyyttä. Kaksi lämmintä ateriaa tulee syötyä päivässä ja lisäksi välipalat, aamupala ja iltapala. Aloitin joogan uudestaan tauon jälkeen. Ihanan hyvä olo tuli. Pikkasen huolestuttaa kun pahoinvointia ei ole enää. Tosin edellisessä raskaudessa oli pahoinvointia hyvin vähän.
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili ja Pokusaj
No siitähän täällä on väännetty. Ku kaikki ei ihan vielä halua liittyä ja sit myöhemmin ei annetakkaan enää liittyä, ku ryhmä täysi. Mikä on tosi epäreilua meitä kohtaa (toki myös epäreilua olis jos ne joutus odottamaan vaikka haluaisi ryhmän heti), jotka halutaan liittyä vähän myöhemmin. Ja en itsekään todellakaan haluais, et siellä olis lukijoita vaan todellaki aktiivisia kirjoittelijoita. Mut ryhmä nyt on perustettu ja mun mielestä se on ikävää, et ite ei enää sit todennäköisesti pääse koko ryhmään enää myöhemmin tai ainakaan ei pääse sisäpiiriin mukaan.
 
Uskallanko edes ääneen sanoa...ei ollut huono olo tänä aamuna! (ja varmaan kohta tarttee yökkäillä...) Olen huomannut, että mitä aikaisemmin herään niin sitä varmemmin sitä oloa ei tule. Mulla kun on osa-aikatyö ja enimmäkseen iltavuoroja, niin monesti nukun sitten kahdeksaankin jopa. Tänään heräsinkin jo seitsemän jälkeen, ja heti aamupalalle, niin nyt on vielä ihan ok olo. Vai oisko menossa jo ohitte? Uskallanko toivoa :)

Ihana ilma ulkona! Aurinko paistaa ja ainakin äsken oli jo neljä astetta lämmintä! Tosin yöllä oli ehkä ollut pakkasen puolella, tomaatin taimet oli vaipuneet maan myötäisesti. Mulla on omana pikku harrastuksena parvekepuutarha, niin siellä ne on saaneet kylmähoitoa reppanat. Oikeasti mulla on siellä parvekkeella kasvanut todella hienosti useanakin kesänä tomaattia kurkkua ja kurpitsaa, kun se on tän rivarin eteläseinällä, mutta nyt on vaan niin kovin kylmää, että ei taida satoa paljon saada.

Vilipi 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
tT Laita haimille viesti että laittaa omat tietonsa sinulle ja pyydä sinä häntä kaveriksesi. Sen jälkeen hän saa sinut lisättyä.

FB ryhmästä vielä Vaikka kaikki ei samaan mahtuisikaan, eikö loppu porukka voi perustaa toisen ryhmän? Sinne ei sitten pääse ne toisen ryhmän jäsenet.
 
Täällä sit vuodellaan taas :(
(Onneks sentään ruskeeta, ei kirkasta vuotoa) Oikein holahti kun aamulla herätessä yskäsin. Vähän juilii kohtua, mutta ei niin paljon kuin tiistaina vuotaessa. Toistaiseksi seurailen tilannetta. Tarvittaessa sitten iltapäivällä päivystykseen se on ainoa vaihtoehto jos mielii ultrattavaksi.

Ilmoittelen miten etenee. Pelottaa..
 
Santun kanssa samaa mieltä, voidaan sitten perustaa toinen ryhmä facebookiin myöhemmin, vaikka heinäkuun lopulla, johon sitten ne saa liittyä jotka ei vielä halua. Mä voisin muuten, mutta jotenki tuntuu hassulta 'paljastaa' itsensä ja raskautensa tuntemattomille, kun kaikki läheisetkään ei siitä vielä tiedä.. eli np-ultran jälkeen (9.7.) raskautena on julkista tietoa, eli silloin voisin minäkin liittyä.. Ja meitä oli SeKSiläisiä aika monta, joten hyvinkin mahdollisesti joku tunnistaa..

Vilipi, mulla tulee tuo inhottava maku suuhun aina jos nukun päiväunet, sillon sitä ei vaan millään saa pois, yöks..

Minä myös luen aina kaikkien kommentit ajatuksella, ja elän kyllä kaikessa mukana, mutta en välttämättä aina kommentoi henkilökohtaisesti. Kaikki olette ajatuksissani :) En kyllä pysyisi perässä, jos en kävisi työpäivän aikana paria kertaa lukemassa, ja yleensä kommentoin vasta illalla, jolloin jo aamupäivän viestit on saattanu unohtua uusien tilalta :p
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Facebookista kaks ryhmää jos tulis niin ehdottomasti haluaisin siihen ekaan missä myös olis aktiivista. Toisesta ryhmästä tulee mieleen "jämäryhmä" joita kukaan ei mihinkään halua. Voi toki hormooneilla olla osuutta asiaan, et tämmönen olo tulee mut minkäs teet jos tulee.

Kai se on sit liityttävä siihen ryhmään jos mielii mukaan päästä. Mutta ärsyttävää on, en ala valehtelemaankaan.

RYHMÄLLE UUSI PÄIVITTÄJÄ???
 
Mietin tuota fb-ryhmää vielä. Mukava olis sielläkin porista, mutta olen niin laiska avaamaan tosiaan tuota toista konetta että saa nähdä nyt. Jos päätän tulla mukaan, niin ihan vielä en kuitenkaan ehkä tulisi. No, mietin.

Minäkin kyllä luen kaikki viestit aina huolellisesti ja olen mukana ollut kaikkien iloissa ja suruissa. :) Aina ei vaan muista kaikkea kommentoida, vaikka aika ahkerasti olen täällä pyöriskellytkin. Porukkaa on niin paljon, ettei millään muista kaikkien historiaa, mutta minusta on ollut ihan mukava vaan, että paljon on erilaista porinaa ja hyörinää. :)

Matkustelusta: Me ollaan myös kovia reissaajia (lähinnä kyllä suomen rajojen sisällä), joten on kyllä aiottu harrastusta jatkaa pikkuisenkin kanssa. En näe suureksi ongelmaksi pienen kanssa matkustelua ja ainakin äiti odottaa ihan innoissaan että pääsee kiertämään taas kaikki lastenpaikat. :D Ihan pienellä kulkee ruokakin helposti mukana ja nukkuu niin paljon, että ehtii jo pitkästi huristella siinä ajassa. Itse olen myös ollut ihan pienestä saakka kaikilla mahdollisilla reissuilla mukana, ehkä siksi minusta on tällainen matkailija tullutkin. :)

Aika mielenkiintoista kyllä, mutta minulla ei alun jälkeen mielialat ole sen suuremmin vaihdelleet. :confused: Aluksi oli itkuinen olo, mutta kunhan tähän möhöttämiseen on tottunut, ei ole oikeastaan ollut sen kummempia itkuja tai raivareita kuin ennenkään. Välillä tuntuu että olotila on ollut tasaisempi kuin aikoihin. Mielenkiintoista on myös se, että yleensä mulla on ollut tosi usein pää kipeä ja neuvolasta varoitteli juurikin päänsärystä. Sitä ei ole ollut plussauksen jälkeen muistaakseni lainkaan! Normaalisti viikossa söin useammankin kerran särkylääkettä, plussan jälkeen en ole pakettiin koskenut. Mielenkiintoista. :whistle: Vaan en pistä pahakseni, päin vastoin!

Nonni, siinä meni heti aamutuimaan pieni suklaalevy. Ihan vahingossa. ;) Tarviiko tuota nyt sitten ihmetellä, miksi tämä maha on tällainen pallero. :D

Viikonloppuja!

Nöhveli & pikkumöykky 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Ilmoitampa tännekin, jos jollekin olisi hyötyä! Jos jollain allergiaa / nenä tukkoinen, apteekista suositteli kokeilemaan Snifferiä. 100% luonnonmukainen tuote, jota hengitetään nenään, pitäisi auttaa hieman hengittämisessä. Minulla ainakin auttanut lievään yötukkoisuuteen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa ja Pokusaj
minimee oli pakko tykätä sun naimisiinmeno- kirjoituksesta. Itse olen juuri avioitunut mutta muuten olisin samalla kannalla sun kanssa. Olen itse vähän perinteisempi old school- tytsy ja musta on hassua että viimeistään silloin kun saadaan lapsia, perheessä on vielä eri sukunimiä. Ihan sama mitä muut päättävät tehdä, mutta omalla kohdalla se ei välttämättä toimisi niin casuaalisti :D Olettelko minimee sitten jutelleet aikaisemin avioliitosta? ehkä se voisi olla hyvä idea. Kaveripiirissä on tyttöjä, jotka ovat olleet pitkään suhteessa ja päättäneet yhteisymmärryksessä etteivät välttämätä halua naimisiin. Viimeistään lapsen tullessa useimmat tytöistä haluaa sittenkin naimisiin mutta vain odottavat että jotain tapahtuu.. mun mielestä siinä vaiheessa on hyvä mainita että hei mieli muuttui hiukka. Musta tuntuu että moni mies olisi ihan messissä kun saisi sitä sitten itse hetken rauhassa funtsia, kukin tavallaan, mutta harva miekkosista osaa kuitenkaan lukea ajatuksia.

FACEBOOKISTA: tuskin liittyisin piitkäään aikaan. Käyn siellä niin harvoin ainoastaan silloin kun on koulua koska paljon tiedotuksista ilmestyy vain sinne, mutta jos liittyisin tähän porukkaan niin eikö kaikki sitten saisi tietää että oon raskaana. Facesa tietää tällä hetkellä 3 kaveria :S jos sekin voisi jatkua jotenkin anonyymisti edes muilta kavereilta niin harkitsisin. TOTAKAI SE OLISI PALJON KÄTEVÄMPÄÄ.

Useampi teistä on myös maininnut poika- tai tyttöolosta. Nyt mulla on kyssäri. Ooteko ensikertalaisia, vai jo useamman synnyttäneitä? Mistä tuntuu että on jompikumpi- olo? Itselläni on ollut ihme ajatuksia siitä että voisi olla poika tulossa. Mihin ikinä se voikin perustua.. Mies toivoo tyttöä. Sillä on joku unelma siitä, että joku päivä joku tulee sitä kosimaan ja se voi kovistella :D onpa hyvät syyt..

toinen kyssäri vielä, mitä teette silloin kun olette saikulla himailemassa? Olisitteko mieluummin töissä vai keksittekö helposti puuhailemista kotosalla?

kaunista perjantaita kaikille

t. Tammimama
 
Apua en edes tiedä uskallanko liittyä tähän keskusteluun kun teitä on jo niin kamalasti ja fb -ryhmästäkin jo puhutaan.... Mut tää tuntuu olevan ainut Tammikuu 2013 -keskustelu missä ihmiset edes puhuu mitään! Joten...

...Täälläpä sitten taas yksi, jolla on tammikuussa 2013 LA! :) 13+0 tänään poks :heart: Laskettu aika on siis mulla 4.1.2013.

Pinsuli/ 19/ 1./ TAYS

Eka neuvola on mullakin käyty ja samoin niskaturvotus -ultra, kaikki on tähän mennessä ainakin mennyt hyvin, vaikka vähän varovasti edelleen mennään eteenpäin...:) 10.7. olis sitten lääkäri/neuvola, tuskin maltan oottaa!
 

Yhteistyössä